بیایید نگاهی به دو کاراکتر انیمیشن آپ داشته باشیم، Carl و Ellie.
این دو کاراکتر باید در عین تضاد نسبت به یکدیگر، کامل کننده همدیگر نیز باشند. Carl شکل مربع است و محکم و سرسخت. اگر ما انیمیشن را ببینیم میفهمیم او یک شخصیت استوار و سر سخت دارد درست مثل مربع. اما راجب Ellie، در طرح او از یک دایره استفاده شده است، در داستان میبینیم که او بسیار مهربان است.
#کاراکتر
#روانشناسی
#اشکال
#خط
#اندازه
@padshah_pouya
@HOLLYYAGHUT
به تصویر زیر نگاه کنید. او Hardscarbble در کارخانه هیولاهاست. در این تصویر میبینیم که این کاراکتر شخصیتی ترسناک و تهدید آمیز دارد، چون در پایه ی طراحی او از اشکال زاویه دار و نوک تیز مثل مثلث چند ضلعی می بینیم در صورت و بال های او.
#کاراکتر
#روانشناسی
#اشکال
#خط
#اندازه
@padshah_pouya
@HOLLYYAGHUT
این شخصیت mike در کارخانه هیولا هاست. او یک دایره است. او نه ترسناک است و نه تهدید آمیز برخلاف کاراکتر قبلی، با نگاه کردن به او میفهمیم او شخصیتی دوستانه و کمی خنگ دارد!!!حالا بیایید به sully نگاه کنیم.
#کاراکتر
#روانشناسی
#اشکال
#خط
#اندازه
@padshah_pouya
@HOLLYYAGHUT
!حالا بیایید به sully نگاه کنیم.پایه طراحی شخصیت او از یک مستطیل بزرگ است. با نگاه کردن به تصویر او می فهمیم که شخصیتی محکم و استوار دارد. او حتی بعضی وقت ها می تواند ترسناک باشد بخاطر اندازه ی بزرگی که دارد.
#کاراکتر
#روانشناسی
#اشکال
#خط
#اندازه
@padshah_pouya
@HOLLYYAGHUT
انداره کاراکتر در کادر دوربین می تواند گویایه خیلی چیزها باشد. ما می دانیم که یک موش اندازه ای کوچکتر از یک اشپز دارد، اما در این کادر موش به اندازه یک آشپز است. این نشان دهنده برابری موش با یک آشپز است. این همان نکته مهم داستان است. در داستان می بینیم که او در آشپزی حتی ماهرتر از بقیه آدم های آن رستوران است.
#کاراکتر
#روانشناسی
#اشکال
#خط
#اندازه
@padshah_pouya
@HOLLYYAGHUT
بیایید نگاهی به کاراکتر های دیگر بیاندازیم. در اینجا ما Anton Ego را بررسی می کنیم. همان منتقد غذا در انیمیشن Ratatouille.او شخصیتی قد بلند و لاغر است. ما در هیچ صحنه ای نمی بینیم که کسی از او بلند تر باشد و این نشان از برتری او نسبت به بقیه افراد است و یا اینکه او قدرت بیشتری نسبت به بقیه افراد دارد. به شکل بدن او نگاه کنید، اولین چیزی که یادش می افتید تابوت است!!بله درست است برای طراحی او از یک تابوت الهام گرفته شده است. او شخصیتی ترسناک و تهدید آمیز دارد. باز هم ما اشکال تیز و مثلثی شکل را می بینیم که این حس را به ما می دهد. حالا بیایید به رنگ های بکار رفته در این کاراکتر توجه کنیم. رنگ ها بسیار تیره و سیاه هستند که به تنها و غمگین بودن کاراکتر اشاره دارد.
#کاراکتر
#روانشناسی
#اشکال
#خط
#اندازه
@padshah_pouya
@HOLLYYAGHUT
حالا بیایید نگاهی به انیمیشن ماشین ها بیاندازیم. به کاراکتر های اصلی داستان یعنی Lightning (ماشین قرمز) و Jackson Storm (ماشین مشکی) توجه کنید.
در طراحی او از اشکال منحنی و گرد استفاده شده که نشان می دهد او ظاهری دوستانه دارد و بیننده ها با او به راحتی ارتباط برقرار می کنند. حالا به کاراکتر Jackson Storm توجه کنید، در شکل بدن او ما اشکال تیز و مثلثی را می بینیم که نشان دهنده پیشرو بودن و سرعت زیاد داشتن و خشن تر بودن نسبت به بقیه می دهد. حالا به بقیه ماشین ها توجه کنید آن ها مربعی هستند. آنها محکم و استوارند اما سرعت بالایی ندارند و کند تر از دو کاراکتر اصلی هستند.
#کاراکتر
#روانشناسی
#اشکال
#خط
#اندازه
@padshah_pouya
@HOLLYYAGHUT
حالا اندازه کاراکتر ها در کادر دوربین را بررسی می کنیم. اولین چیزی که توجه ما را در هر تصویر به خودش جلب می کند برگترین چیز در قاب دوربین یا فریم است. برای مثال اگر کاراکتر در گوشه تصویر باشد طوری که او کوچک به نظر برسد نشان دهنده آسیب پذیر بودن این کاراکتر نسبت به دنیایه بیرون است و این که دنیایه بیرون او چقدر بزرگ است. بعضی مواقع ما کاراکتر را جلوتر و نزدیک تر به دوربین نسبت به بقیه کاراکتر های موجود در تصویر می بینیم این نشان دهنده ی تسلط آن کاراکتر به شرایط موجود و ارشد بودن او در آن موقعیت.برای اطلاعات بیشتر میتوانید به مقاله زوایه های دوربین در فیلم و انیمیشن مراجعه کنید.
#اندازه#کاراکتر
#روانشناسی
#اشکال
#خط
#اندازه
@padshah_pouya
@HOLLYYAGHUT
#خط
#اندازه
تمام این ها با خط شروع می شوند. ما با خط می توانیم خیلی چیز ها را نشان دهیم. برای مثال شما می توانید تغییر جهت را با خطوط نشان دهید.از همین خطوط در کاراکتر ها استفاده می شود.نگاهی به این عکس از انیمیشن ماشین ها بیاندازید.
در اینجا ما می توانیم احساس تقلا کردن و سخت تلاش کردن و همچنین نا مطمعن بودن Lightning را ببینیم و ما می فهمیم که او در حالت نامتعادل و شکسته قرار دارد. خطوط دور و بر Lightning را ببینید و شما با نگاه کردن به لایتنینگ متوجه انرژی زیاد و جنب و جوش دور و بر او می شوید.
#کاراکتر
#روانشناسی
#اشکال
#خط
#اندازه
@padshah_pouya
@HOLLYYAGHUT
نگاهی به کاراکتر اصلی انیمیشن brave بیاندازیم.
می بینید که موهای او از خطوط درهم و بدون نظم تشکیل شده اند. شما حتی اگر داستان را ندانید و انیمیشن را ندیده باشید، با دیدن صورت و موهای این شخصیت نشان می دهد او ناآرام است و دنبال راهی برای پیدا کردن مسیر و خود در این دنیاست. او به دنبال آزادی است. فقط موهای این شخصیت گویایه احساسات این کاراکتر می باشد.
#کاراکتر
#روانشناسی
#اشکال
#خط
#اندازه
@padshah_pouya
@HOLLYYAGHUT
#جمع_بندی
این نکات شاید به چشم بیننده نیاید؛ و کم اهمیت به نظر برسد اما این ها در ناخودآگاه تاثیر دارد و همین جزییات است که یک انیمیشن را متمایز می کند، در این مثال ها شما دیدید که به راحتی حرکت یک قلم روی یک کاغذ و با دانستن مفهوم اشکال می شود خصوصیات کاراکتر را به نمایش گذاشت.
#کاراکتر
#روانشناسی
#اشکال
#خط
#اندازه
@padshah_pouya
@HOLLYYAGHUT
هدایت شده از 🌛🌳درختان سرزمین آمانیتا🌳🌜
1606605422404.pdf
4.75M
داستان بازی ساموراست از زبان درخت۱
#سراب_م
@Amanitatrees
هدایت شده از 🇮🇷عِمران واقفی🇮🇷
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از 🇮🇷عِمران واقفی🇮🇷
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از 🇮🇷عِمران واقفی🇮🇷
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از مهدی ایزدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#قسمت_اول
✅آشنایی با طراحی پوستر
#آموزش #آموزش_فتوشاپ #پیشرفته
نشانی باغ🔻
https://eitaa.com/joinchat/2117730369C3e312b8a21
نمایشگاه باغِ یاقوت📌
@HOLLYYAGHUT
WebP_v0.5b5_winKalakAmuz.ir_.7z
326.3K
پلاگین (افزونه)
استیکر سازی برای فتوشاپ
🔶دوره آموزشی طراحی کاراکتر
🔸شخصیت سازی
🔸اتود و طرح اولیه
🔸طراحی چهره و بدن
🔸ایده پردازی
🔸طراحی حالت چهره
🔸تاثیر عناصر بصری در شخصیت
🔜 در باغ یاقوت
جلسه اول:
پنجشنبه 1399/9/13
🕚۱۱صبح
#آموزش
#طراحی
#طراحی_شخصیت
#انار_بازیگوش
#بازی_سازی
#انیمیشن
#پادشاه_پویا
نشانی باغ🔻
https://eitaa.com/joinchat/2117730369C3e312b8a21
نمایشگاهِ باغ🔻
@HOLLYYAGHUT