این شیوه از فیلترینگ جبهه دشمن را قویتر و جبهه انقلابی را ضعیفتر کرده
یادداشتی از حجه الاسلام و المسلمین احمد فربهی
1) پیامهای انحرافی بهحکم عقل باید از دسترس مردم عادی خارج شود تا موجب انحراف آنها نشود اما باید در اختیار نخبگان قرار گیرد تا از آنپیامها بهره برده و پاسخی مناسب برای آگاهیبخشی جامعه فراهم آورند، شاید گزینه فیلترینگ به همین غرض انتخاب شده است.
2) اما وضعیت فیلترینگ در حال حاضر بهگونهای شده که بهموجب آن، شبهات از دسترس کسانی که توان پاسخگویی دارند خارج شده و انسانهای عادی؛ بهجهت فیلترشکنهایی که بهراحتی در دسترس مردماند، به آنها مبتلا و هر روز ذهن و قلب آنها به شبهات بیشتری گرفتار میشود.
3) جالبتر اینکه این امر مردم عادی را در شبههافکنی قویتر، و نخبگان را ضعیفتر کرده! چون مردم عادی؛ بهجهت اطلاع از آنها، با پشتوانهای قوی شبههافکنی میکنند و نخبگان با شبهاتی که دربارهی آنها فکر نکردهاند مواجهه میشود!.
4) لذا این شیوه از فیلترینگ چه بهخاطر راحتترین گزینهبودن، و چه صرفا بر اساس فشار جریان مذهبیِ جامعه انتخاب شدهباشد، جبهه دشمن را هر روز قویتر و گستردهتر، و جبههی نظام را ضعیفتر میکند و این، خدمت به نظام اسلامی نیست.
5) مسؤولان امر باید دست از اهمالکاری برداشته و تدبیری بیاندیشند تا نقض غرض نشود،
اینکه سایتهای شبههافکن را فیلتر کنند و نخبگان با این ذهنیت که؛ «نقض قوانین کشور خلاف شرع است» از محتوای آنها بیاطلاع باشند اما فیلترشکنها بهراحتی در دسترس مردم عادی بوده و آنها گرفتار محتوای انحرافی شوند، خیانتی بزرگ علیه نظام اسلامی است.
https://eitaa.com/farbehi
https://eitaa.com/Habibollah_Babai
13.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#برایدیدن
🔻مِیل یا استدلال
تمایلات چگونه بنیادهای نظری را معماری میکنند؟
#علیه_وضع_سکولار
#استاد_بابایی
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
https://eitaa.com/Habibollah_Babai
🆔 @sch_negah
🔻#سلسله_نشست_های_باز_خوانی_انتقادی_ایده_های دانشگاه اسلامی، علوم انسانی اسلامی، وحدت حوزه و دانشگاه
🔹هفته دوم: پنجشنبه ۱۶ آذر، ساعت ۸ الی ۱۲
🔹مکان: دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران (قم،کنارگذر خداکرم،خ. خداکرم بیستم)
🔻برنامه نشست:
🔸سخنرانی با موضوع: بیگانگی و گسست نهاد علم از مسأله یابی و مسأله سازی
🔸سخنرانان:
📚حجتالاسلام و المسلمین دکتر حبیب الله بابایی
📚دکتر مسعود معینی پور
🔸هم اندیشی علمی با موضوع: مناسبات نهاد علم و نهاد اجرا (دانشگاه و نظام حکمرانی
🔸اساتید:
📚حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی لطیفی
📚دکتر حمید زارع
📚دکتر محمدحسین ظریفیان
📚دکتر میثم مهدیار
▪️لینک شرکت مجازی در دوره:
https://www.aparat.com/Eshragh_Tv/live
https://eitaa.com/Habibollah_Babai
♦️ هشتمین پیشنشست همایش «الهیات خدمت» با موضوع: 👈 «تجارب بالینی تحقیقاتی سلامت معنوی در دانشگاه علوم پزشکی یزد»
◀️ ارائهکنندگان:
- دکتر محمدحسن لطفی
ریاست مرکز تحقیقات سلامت معنوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی (ره) یزد؛
- خانم دکتر معصومه دشتآبادی
مدیرمسئول امور پژوهشی مرکز تحقیقاتت سلامت معنوی دانشگاه علوم پزشکی یزد
◀️ دبیر نشست:
دکتر سیدروحالله موسویزاده
☑️ روز: چهارشنبه
🗓 تاریخ: 15 آذر 1402
🕧 ساعت: 8 تا 10 صبح
🌐 لینک حضور در جلسه:
dte.bz/ethicsconf
@hsca_ethics
سلسله نشستهای علمی
ذیل همایش بینالمللى اندیشه سیاسی - تمدنى آیت الله شیخ عیسی قاسم
نشست سوم:
▪️برادری تمدنی در اندیشه آیت الله شیخ عیسی قاسم
خوانش کتاب الأخوة الایمانیة فی الکتاب والسنة
🎙حجت الاسلام والمسلمین دکتر حبیب الله بابایی
رئیس پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی
▪️روش شناسی تفسیری آیت الله شیخ عیسی قاسم
خوانش کتاب المنهج التفسیری
🎙حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدصادق یوسفی مقدم
رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآنی
📆 پنجشنبه ۱۴۰۲/۹/١٦، ساعت ١٢:٣٠ الی ۱۵:٣٠
🏢 قم، خیابان جمهوری، خیابان قیام، کوچه ٨، پلاک ١٠، موسسه نسیم اعلام الهدی، طبقه ۴
لینک ورود به جلسه
🌐 dte.bz/cptconf
#شیخ_عیسی_قاسم
پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی @cpt_isca
🌍🇮🇷
https://eitaa.com/Habibollah_Babai
بسم الله الرحمن الرحیم
امروز کلمهای در غـزه شـهید شد.
شما دارید به عکس #رفعت_العریر نگاه میکنید. او نـظامی نبود. اگر بخواهم کامل صدایش کنم، باید بگویم استاد دکتر رفعت العریر.
رفعت در دانشگاه ادبیات درس میداد. شعر میگفت. داستان مینوشت. رفعت کلمات را میفهمید. وزن واژهها را حس میکرد.
در صفحهاش به میوهها و گلها دقیق میشد. ظرافتشان را ادراک میکرد.
رفعت زبان میدانست. به شاگردانش انگلیسی درس میداد. داستان نوشتن یادشان میداد.
رفعت، شصت روز مداوم، پشت یک صفحه ایستاده بود [که نزدیک به ۹۰ هزار نفر عضو داشت]
این ایدهٔ او بود: «ما عدد نیستیم.»
او شصت روز، لاینقطع، قصهٔ شـهدای غـزه را برای دنیا تعریف میکرد. با چشم خیس مینوشت و مینوشت و مینوشت تا دنیا بداند بیست هزار نفر شـهید طی دو ماه، یک گزارش آماری از غـزه نیست، بیستهزار زندگی، بیستهزار روایت، بیستهزار داستان است که در گور دستهجمعی زیر خاک رفته.
امروز، دکتر رفعت العریر، تبدیل شد به شـهید رفعت العریر. امروز اسـرائیل خانهٔ او را بمــباران کرد و رفعت و هر شش نفر عضو خانوادهاش با هم شـهید شدند.
امروز، تمام شاعران آزادهٔ جهان، تمام نویسندگان روشنضمیر جهان در غـزه شهید شدند. امروز کلمهای در غـزه زیر آوار ماند که مثلش نبود و نیست. واژهای به آسمان رفت که بلند بود، خیلی بلند، آنقدر که به سرانگشت آرزو، دستم به بلندای قامت نستوهش نرسد؛ رفیع، درست مثل اسمش.
رفعت العریر، اسطورهٔ من بود. تقلا میکردم بین او و خودم قرابتی پیدا کنم از جنس ادبیات و کلمات و زبان. آرزوبهدل بودم مثل او مؤثر باشم. او نظامی نبود، اما کلمه را مثل سـلاحی بیمانند میان انگشتانش میچرخاند و سمت ظالمان جهان شـلیک میکرد. رفعت، حاشیهنگار رنج فلـسطین بود.
عکسش را ورق بزنید. به کلماتش برسید. این شعر اوست. رفعت نوشته «اگر من باید بمیرم، پس تو باید زنده بمانی تا داستانم را برای بقیه تعریف کنی. تا خرتوپرتهایم را بفروشی… و از لباسهایم، از بند کفنم، نخ بلند بادبادکی بسازی تا بچهای در غـزه که بهشت در نگاهش خانه کرده در جستوجوی پدری که در چشمبههمزدنی شـهید شده، این بادبادک را، بادبادکی را که تو از من ساختی، ببیند و شده برای لحظهای تصور کند فرشتهایست که عشق را به او بازگردانده. اگر من باید بمیرم، بگذار این مرگ امیدی بیافریند، بگذار این مرگ افسانهای باشد.»
کلمهٔ عزیز من که امروز شـهید شدی
تو کلمهای. عدد نیستی.
دنیا شاید اعداد را فراموش کند، اما کلمات را هرگز از یاد نخواهد برد؛ بهخصوص اگر این کلمات، حماسهای باشند، چنان که تو بودی.
نوشتهی: پرستو علیعسگرنژاد
@hamshenasi
https://eitaa.com/Habibollah_Babai
«اسرائیل و حال تمدن امروز» در بیان رسول جعفریان
https://eitaa.com/Habibollah_Babai
«سکولاریسم گزینهای»
اندیشه چارلز تیلور در ایران؟
چرا چارلز تیلور (Charles Taylor) را باید در ایران خواند؟ آنچه تیلور در مهمترین کتاب خود یعنی کتاب عصر سکولار (A Secular Age) ارائه کرده است، نه در باره ایران و یا حتی جهان اسلام، بلکه در مورد یک تجربه تاریخی سکولار در غرب بویژه آمریکای شمالی است. اکنون این طرح بحث ایشان که به اذعان خودشان یک تجربه تاریخی مربوط به غرب است و نه شرق، چرا باید در ایران اسلامی خوانده شود؟ این نکته درست است که طرح مراحل سکولاریسم، طرح مفاهیم سکولاریزاسیون در غرب، طرح نظریات و صاحب نظران در فرایند سکولارشدگی در غرب، همه متمایز و منحصر به تاریخ و فکر و فرهنگ غرب است، و طرح این مفاهیم بدون هیچ مقدمه و تنسیقی جز ایجاد آسیب فکری و اختلالات ذهنی در طرفداران و منتقدان سکولاریسم چیز جدیدی را ایجاد نمیکند. با این همه نکتهای در اندیشه چارلز تیلور وجود دارد که شبیه آن، مثل آن، و نشانههای آن در جوامع شرقی و اسلامی در حال ظهور و بروز است بی آنکه نخبگان مسلمان نسبت به آن اندیشه و تدبیری داشته باشند و آن ظهور نوعی از «سکولاریسم گزینهای» یا سکولاریسمی که باور به آموزههای اسلامی و معارف دینی و هویت توحیدی، برای طیفی از جامعه تبدیل به یک «گزینه» در میان گزینههای معنوی دیگر، گزینههای اعتقادی دیگر، و گزینههای هویتی دیگر میشود.
در این وضعیت این سئوال پیش میآید که آیا واقعا جهان اسلام نیز همچون دنیای غرب به نوعی از سکولاریسم بی شکل، و یا سکولاریسم پلورالیستیک مبتلا شده است؟ همین طور این پرسش مطرح می شود که اساسا در صیرورت «گزینه شدن باور» تفاوت بین جهان اسلام و دنیای غرب چیست و جای دین در این تفاوت تمدنی بین اسلام و غرب کجاست؟ و سپس باید سئوال کرد که راه مواجهه جهان اسلام با این پدیده گزینهای شدن و مواجهه با گزینههای متنوع و بسیار انباشته چه میباشد؟ انسان مسلمان با چه رویکردی و چسان میتواند در برابر تراکم گزینههای غیر دینی در فرایند دینی و تمدنی خود دوام آورده و به جهت روانشناختی و نیز به جهت معرفتی در برابر این حجم انباشته از سکولارشدگی تاب بیاورد؟
اگر بخواهم پاسخهای خود بدین پرسشها را بسیار ساده و سهل ارائه کنم و چشمانداز کار را معلوم سازم، باید بگویم که به رغم سیل و سریان گزینههای عرفی و سکولار در جوامع اسلامی در دو فضای حقیقی و مجازی، تفاوتهای عمیقی بین جهان اسلام و دنیای غرب در این باره وجود دارد که نمونه این تفاوت را مثلا میتوان در «پیچیدگی ایمان» و «مراتب و لایههای ایمان» درجوامع اسلامی و در عمق فرهنگ مسلمانان مشاهده کرد که اساسا فرایند سکولاریزاسیون در جوامع اسلامی را هم پیچیده، دشوار و گاه ناممکن میسازد. از سوی دیگر، جهان اسلام همواره برخوردار از فرهنگ پیشرو در امر «محبت و عشق» بوده و هست که این عشقِ عمیق در دوسویه الهی و انسانی و در دو جهت مجازی وحقیقی همواره مانع از تشتت و تکثر وجودی انسان ها و شکاف بنیادین بین گزینهها در الهیات، در فرهنگ، و در مناسبات اجتماعی شده است. و از طرف دیگر، نوعی از تنوع و تکثر، و شکلی از گزینگی و مراتب و مظاهر در اندیشه اسلامی و نیز در فرهنگ مسلمانان وجود دارد که سیر «سکولاریسم گزینهای» را در برابر «دینداری گزینهای» (یا دینداری برآمده از گزینههای انبوه دینی و توحیدی) بسیار دشوار و سخت کرده است. در این فرایند، سکولاریسم گزینه ای غربی نمیتواند در یک سیر استدلالی و یا حتی در یک سیر روانشناختی به آسانی در میان مسلمانان پیش بتازد.
https://eitaa.com/Habibollah_Babai