eitaa logo
هادیان هدایت
199 دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
823 ویدیو
425 فایل
در این کانال مقاله‌ها و مطالب مناسبتی معتبر علمی در اختیار مبلغین قرار خواهد گرفت. لطفا برای ارسال پیشنهادها و انتقادات خویش با آیدی زیر در ارتباط باشید. @Ghkfwn با تشکر
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💚🌺🍃 🌺 ❇️ سلام امام زمانم 🌤 دل ❤️ بـه تـــو دادم، نـمـی‌بـــــری؟ این جانِ منتظر به فدایت، نمی‌خری؟ لایـق کـه نیستم! چـه کنـم؟ دارم آرزو یـا ایـها العـزيز! به مـن هـم زنی سـری 🤲 اللّهُمَّ‌ عَجِّلْ‌ لِوَلِیِّکَ‌ الْفَرَج 🤲 🤲اللَّهُمَّ اجْعَلْنٰا مِنْ أَنْصَارِهِ وَ أَعْوَانِهِ🤲 📎 📎
📚 معرفی آثار ۵۱ درآمدی بر مبانی کلامی تاریخ‌نگاری اسلامی ناشر: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه دو چاپ در سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ نویسنده: مصطفی صادقی 🔗 رابطه دو دانش کلام و تاریخ و نیاز آنها به یکدیگر و تأثیر و تأثرشان برای محققان دو عرصه روشن است. 👓 این کتاب با مقایسه مبانی کلامی یا اعتقادات مشهور مسلمانان با گزارش‌های تاریخی نشان می‌دهد این باورها چگونه در تدوین تاریخ‌نگاری اسلامی تأثیر گذاشته است. ✅ نمونه‌های بررسی‌شده از گزارش‌های تاریخی در منابع شیعه و اهل‌سنت عبارتند از: ، ادعای عدم نصب جانشین، ، علم، و معصومان. 📃 فهرست کتاب در پی می‌آید 👇و مطالعه صفحات اولیه آن در پیوند شماره ۴۶ مستبین امکان‌پذیر است. : تاریخ و معارف در ایتا 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
تصویر صفحات اول مبانی کلامی.pdf
2.08M
. فهرست کتاب در آمدی بر مبانی کلامی تاریخ‌نگاری اسلامی
⚠️خرافه ای با عنوان کاسه برکت! یکی از نمادهای تفکر خرافی فنگ شویی کاسه برکت است. ثروت و برکت خواسته ای است که هر یک از ما از جهان هستی برای زندگی مان در خواست می کنیم. بسیاری از افرادی که با فنگ شویی آشنا میشوند به دنبال راهکارهایی هستند تا میزان دارایی و ثروتشان را افزایش دهند. یکی از این راهکارهای خرافی تهیه کاسه ثروت و برکت است. مروجان این تفکر با ادعای جذب ثروت، افراد رو تشویق به تهیه کاسه برکت می کنند.کاسه ای پر از گندم، سکه، اسکناس، کارت بانکی، چوب دارچین!!!! 👇👇👇
خرافه ای به نام کاسه برکت
رابطه معنویت و برکت آن گاه که در سایه سار معنویت و تقوا، برکات معنوی بر مردم باریدن گیرد، برکت های مادی نیز کم کم رخ می نمایند و در این گونه موارد ظاهر می شوند: 1. فزونی در نان و غذا: رسول خدا صلی الله علیه و آله می فرماید: «گرده ها و قرص های نان خود را کوچک بگیرید؛ زیرا با هر قرص کوچک نانی، برکت وجود دارد». 2. برکت در مال: با بخشش و انفاق مال، برکت مال فزونی می یابد و علی علیه السلام هم در اهمیت این امر می فرماید: «برکة المال فی الصدقه». 3. فرزند صالح: داشتن فرزندان صالح، از مظاهر خیر و برکت است. امام باقر علیه السلام درباره خیرآوری فرزند می گوید: «هیچ فرزندی بر عبدالمطلب هدیه نشد که برکتش از علی علیه السلام بیشتر باشد؛ مگر پیامبر خدا صلی الله علیه و آله ». این برکت ها در سایه عبادت و حق گرایی و وظیفه شناسی تداوم می یابد. دعا و ارتباط با خداوند، برکت های زندگی را زیاد می کند. احترام به بزرگ ترها نیز در افزایش رزق و روزی تأثیرگذار است. در برخی روایت ها آمده است: «سه چیز است که در آن برکت وجود دارد: معامله مدت دار، قرض به هم دادن و مخلوط کردن گندم و جو برای مصرف خانه، نه برای فروش». عوامل برکت زا و برکت زدا را در لینک زیر بخوانید: https://b2n.ir/h79210
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شکستن دیوار مسجد کوفه / علامت ظهور ✍علی محمدی هوشیار اخیراً بر اساس انتشار یک کلیپ، ادعا شده که دیوار مسجد کوفه تَرَک خورده است و عنوان شده که این موضوع از نشانه‌های ظهور امام زمان(عج) است. روایتی با این مضمون وجود دارد که خرابی دیوار کوفه را نشان از نزدیک شدن زمان ظهور دانسته است. مانند روایتی در کتاب الارشاد شیخ مفید که اورده است: «إِذَا هُدِمَ حَائِطُ مَسْجِدِ الْکُوفَةِ مِمَّا یَلِی دَارَ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مَسْعُودٍ فَعِنْدَ ذَلِکَ زَوَالُ مُلْکِ الْقَوْمِ وَ عِنْدَ زَوَالِهِ خُرُوجُ الْقَائِمِ؛ هنگامى که دیوار مسجد کوفه که کنار خانه عبد اللَّه مسعود است، خراب شود، سلطنت قوم به پایان می‌رسد و قائم(ع) خروج می‌کند» الإرشاد فی معرفة حجج الله على العباد، ج ‏۲، ص ۳۷۵. اما نکته قابل توجه این است که بر اساس سایر روایات مشابه، گویا این اتفاق طبیعی نبوده و دیوار توسط جریان یا گروه خاصی تخریب خواهد شد. چنانچه آمده است: «إِذَا هُدِمَ‏ حَائِطُ مَسْجِدِ الْكُوفَةِ مِنْ مُؤَخَّرِهِ مِمَّا يَلِي دَارَ ابْنِ مَسْعُودٍ فَعِنْدَ ذَلِكَ زَوَالُ مُلْكِ بَنِي فُلَانٍ أَمَا إِنَّ هَادِمَهُ لَا يَبْنِيهِ؛ هنگامى كه ديوار مسجد كوفه كه در انتهاى آن قرار دارد از آن سمت كه به خانۀ ابن مسعود متّصل است ويران شود،پس در آن وقت حكومت بني فلان زوال خواهد يافت، بدانيد كه ويران‌ كننده‌اش ديگر آن را نخواهد ساخت» الغيبة للنعماني، ص۲۷۷. و نکته مهم تر اینکه این کلیپ برای اولین بار در سال ۱۳۹۲ منتشر شد و مساله جدیدی نیست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌موقوفه اى براى به ابوعبید علی بن الحسین بن حرب بغدادی که یکی از محدثان و قاضیان مشهور مصر در قرن سوم و چهارم هجری قمری می‌باشد، گفته شد: «ولید بن رفاعه» مالی را نموده و شرط کرده که این موقوفه صرف امور خیر شود، ولی خودش مصداق معینی برای آن تعیین نکرده است. ابو عبید از احوال واقف پرسید. به او گفتند: او والی مصر بود و روی منبر بن ابی‌طالب(ع) را می‌کرد. تا ابوعبید این را شنید، گفت: پس موقوفه اش را برای مصرف کنید! ابن حجر عسقلانی پس از نقل این ماجرا می‌گوید: این کلام ابو عبید اشاره به این حدیث نبوی دارد که دشمن علی حلال‌زاده نیست. 📚عسقلانی، رفع الإصر عن قضاة مصر، تحقیق: دکتر علی محمّد عمر ، مکتبة الخانجي، قاهره، ١٤١٨ق
16.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸فرمایشات امروز مهدویت‌پژوه معاصر و صاحب تألیفات متعدد مهدوی، حضرت آیت الله نجم‌الدین طبسی پیرامون ادعای نزدیک بودن ظهور به نشانه خرابی دیوار مسجد کوفه: پ ن ۱: در روایت تصریح به هدم شده و نه ترک برداشتن،، هدم یعنی منهدم شدن و فروریختن! «عن محمد بن سنان، عن الحسين بن المختار، عن أبي عبد الله عليه السلام قال: إذا هدم حائط مسجد الكوفة مما يلي دار عبد الله بن مسعود، فعند ذلك زوال ملك القوم، وعند زواله خروج القائم عليه السلام» 📚الارشاد الشیخ المفید، ج 2 ص 375 پ ن ۲: سابقا برای فرار از تکلیف با روکش تقدس، قیام قبل ظهور را حرام می‌دانستند، الان فتوا عوض شده و میگویند قبل از ظهور حتی جهاد دفاعی هم انجام ندهید. عین حرف یهودی های متشدد که میگویند قبل از برگشت ماشیح(مسیح) تشکیل حکومت حرام است! پ ن ۳: استاد معظم در کتاب «بحوث فی القضیة المهدویة» جلد ۲ فصل ۸ مفصلا روایات مذکور را مورد بحث و نقاش علمی قرار داده اند. خاطرم هست سال‌ها پیش فرمودند اگر کسی توانست یک روایت تام السند و الدلاله مبنی بر حرمت قیام قبل از ظهور امام زمان اقامه کند من دست از حرف‌هایم می‌کشم!
پ ن ۴: در کتاب مذکور هم در همان فصل هشتم می‌فرمایند روایات ناهیه از قیام علاوه بر ضعف سند موافق مذهب عامه نیز هستند! اهل سنت می‌گویند قیام بر علیه سلطان حرام است حتی اگر فاسق باشد!! چگونه برای فروع کم اهمیت تر در جای جای فقه تمسک به قاعده «خذ ماخالف العامة» می‌کنیم، در مسئله به این مهمی که می‌رسیم این قاعده را بالکل فراموش می‌کنند آقایان!! پ ن ۵: رحمت خدا بر روح بلند سید مقاومت که پارسال در همین ایام سخنرانی کردند و فرمودند در دوران ما تنها معرکه‌ای که می‌توان گفت در حق و باطل بودن دو طرف آن هیچ تردیدی وجود ندارد همین جهاد در مقابل رژیم صهیونیستی است! در خانه اگر کس است یک حرف بس است...