ابن قتیبه دینوری آورده است: «عمر به ابوبکر گفت: ما فاطمه را از خود خشمگین ساختیم؛ بیا نزد وی رفته او را از خود خشنود سازیم؛ به همین روی از او اذن ورود خواستند؛ ولی فاطمه (علیهاالسّلام) به آن دو اجازه نداد؛ به همین روی نزد علی (علیهالسّلام) رفته و با وساطت ایشان خدمت حضرت زهرا (علیهاالسّلام) شرفیاب شدند؛ امّا چون نشستند حضرت از آنها روی گرداند و پاسخ سلام آنها را نداد. ابوبکر اینچنین آغاز به سخن کرد: ای دختر پیامبر! به خدا سوگند نزدیکان پیامبر (صلیاللهعلیهوآله) برای من، از نزدیکان خودم ارزشمندترند؛ چنانکه تو برای من از عایشه محبوبتری! ای کاش روزی که پیامبر از دنیا رفت، من نیز مرده بودم؛ آیا به نظر تو، من که از جایگاه و شرافت تو آگاهم، تو را از حق و میراثت از پیامبر محروم کردهام؟ در حالیکه من از پدرت شنیدم که فرمود: «ما ارث به جای نمیگذاریم و آنچه هست صدقه است.» فاطمه (علیهاالسّلام) فرمود: «اگر حدیثی را برایتان نقل کنم آن را تصدیق کرده و به آن عمل میکنید؟ گفتند: آری! فاطمه (علیهاالسّلام) فرمود: شما را به خدا سوگند! آیا شما دو نفر از پیامبر نشنیدید که فرمود: خشنودی فاطمه خشنودی من و ناراحتی او ناراحتی من است؟ هر که دخترم فاطمه را دوست بدارد و احترام کند، من را دوست داشته و احترام کرده و هر که او را خشنود کند، مرا خشنود کرده و هر که فاطمه را ناراحت کند، من را ناراحت کرده»؟ آن دو اعتراف کردند: «آری! ما از رسول خدا اینگونه شنیدهایم.» فاطمه فرمود: «پس من خدا و فرشتگان را شاهد میگیرم که شما دو نفر، من را آزردید. به خدا سوگند! در ملاقات با پدرم از شما دو نفر شکایت کرده و پس از هر نماز نفرینتان خواهم کرد.»
الامامة و السیاسة، ابنقتیبه دینوری، ص30.
✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
https://eitaa.com/Hadi8243
#نشست_علمی
به مناسبت سالگرد آیت الله #سعادت_پرور ره
موضوع:
تبیین ساختار و روش اخلاق عرفانی براساس کتاب سرالاسرا (شرح حدیث معراج، تالیف آیت الله سعادت پرور)
سخنران: حضرت آیت الله تحریری حفظه الله
زمان: پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲
ساعت: ۹:۳۰ صبح
مکان: باجک۱، کوچه۱، بعد از مسجد سید اسماعیل کوچه۵ آخر کوچه بن بست سلطانی مرکز تخصصی اخلاق و معنویت آیت الله سعادت پرور(منزل آیت الله سعادت پرور ره)
✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
https://eitaa.com/Hadi8243
تبعیض در قضاوت
ابن حجر مکی از ابن شبه نقل میکند: «به زید گفته شد که ابوبکر فدک را از فاطمه (علیهاالسلام) گرفت؛ زید (در توجیه کار خلیفه) گفت او مهربان بود و کراهت داشت روش پیامبر را تغییر دهد کاری که ایشان ترک کرده انجام دهد، پس آن را از فاطمه زهرا (علیهاالسلام) گرفت؛ پس فاطمه به ابوبکر گفت که رسول خدا فدک را به من داده است. ابوبکر گفت: آیا شاهدی بر ادعای خود داری؟ پس برای فاطمه، علی و ام ایمن شهادت دادند؛ ابوبکر در جواب فاطمه گفت: آیا با شهادت یک مرد و یک زن، میخواهی حق خود را بگیری؟ سپس زید گفت: اگر بنا بود من هم در آن قضیه قضاوت کنم، به شیوه ابوبکر قضاوت میکردم.»[1]
❓❓اما سؤال این است که ابوبکر که از برخی از صحابه مثل جابر شاهد نخواست و یا مانند رسول خدا در قضیه ذوالشهادتین، که پیامبر اکرم شهادت یک مرد را، به منزله دو شاهد قرار داد، شاهدان حضرت زهرا (سلام الله علیها) که خودش هم صدیقه است، و شاهدانش نیز یکی (امیرالمؤمنین) از عشره مبشره است و دیگری (ام ایمن) را خود ابوبکر به بهشتی بودنش اقرار کرد را در حد نصاب شاهدان میپذیرفت.
📖الصواعق المحرقه، ابن حجر مکی، ج1، ص158 و ج1، ص94.
📸 گزارش تصویری دیدار هزاران نفر از بسیجیان سراسر کشور با رهبر انقلاب
💻 Farsi.Khamenei.ir
21.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 🏴 "حرکت عظیم حضرت زهرا (سلام الله علیها) بعد از رحلت پیامبر (صلی الله علیه و آله)"
🔸 گزیدهای از بیانات مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی)
✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
https://eitaa.com/Hadi8243
چرا اصحاب از حضرت زهرا(س) دفاع نکردند؟.Mp3
970.7K
🎙 چرا اصحاب از حضرت زهرا (سلام الله علیها) دفاع نکردند؟
◀️ پاسخ از حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر محمدرضا جباری؛ عضو هیئت علمی و مدیر گروه تاریخ مؤسسه آموزشی امام خمینی(ره)
#حضرت_زهرا #اصحاب #دفاع #جباری #شبهه #شبهات_فاطمیه
✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
https://eitaa.com/Hadi8243