May 11
روزه با کامنت تغییرات.pdf
1.58M
با سلام و ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات
جزوه روزه برای سال 1402 با حدود 50 ویرایش و اضافات تقدیم است.
در این نسخه تغییرات برای دقت اساتید قابل مشاهده است.
در اسرع وقت مطالعه نمایید.
من الله التوفیق
✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
https://eitaa.com/Hadi8243
تفاوت فتاوا بر اساس فتاوای امام خمینی و مقام معظم رهبری.pdf
4.17M
✳️تفاوت فتاوا براساس فتاوای
👈امام خمینی و مقام معظم رهبری
✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
https://eitaa.com/Hadi8243
❇️هزینه های جدید دفتر آیت الله العظمی شبیری زنجانی حفظه الله تعالی:
👈🏻نماز ۷.۵۰۰.۰۰۰ تومان
👈🏻روزه ۴.۵۰۰.۰۰۰ تومان
👈🏻کفاره ۱۸.۰۰۰ تومان
✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
https://eitaa.com/Hadi8243
رساله نماز و روزه مقام معظم رهبری.pdf
7.5M
📖رساله نماز و روزه
🖌طبق نظرات مقام معظم رهبری(حفظه الله)
✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
https://eitaa.com/Hadi8243
May 11
May 11
MAJALLE Rahtooshe Ramezan1402.pdf
4.62M
📚 فصلنامه ره توشه برای عموم مبلّغان
✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
https://eitaa.com/Hadi8243
majale-rahtushe-khanevade-1402.pdf
2.89M
📚 فصلنامه تبلیغ و خانواده
✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
https://eitaa.com/Hadi8243
فصلنامه تبلیغ و تقریب.pdf
2.61M
📚 فصلنامه تبلیغ و تقریب
✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
https://eitaa.com/Hadi8243
📱نرم افزار «#جامع_الاحادیث»
🔹بیش از 393000 روایت از 199 عنوان کتاب حدیثی شیعه
🔸جستجوی پیشرفته کلمه یا عبارت در متن احادیث
🔹دستهبندی نتایج جستجو بر اساس قائل، قرن، اندازه حدیث، دارای ترجمه و شرح
🔸امکان گروهبندی احادیث و مشاهده منابع متعدد یک روایت
🔹ارائه ترجمه، شرح، اطلاعات سند، احادیث مرتبط، حدیث در مقالات و حدیث در کتب
🔸قابلیت سفارشیسازی محیط نرمافزار
📎لینک صفحه نرمافزار:
www.noorsoft.org/fa/software/View/73958
✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
https://eitaa.com/Hadi8243
#معرفی_نرم_افزار
12.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰«اصل انتظار» در بین اهل تسنن هم وجود دارد.
✅جلسه اول درس گفتار جامع مهدوی (دوره مقدماتی)
🔻حجت الاسلام محمد شهبازیان(استاد برجسته مرکز تخصصی مهدویت قم)
✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
https://eitaa.com/Hadi8243
🔻
☑️ آیا #چهارشنبه_سوری، جشنی عربی است؟ یا زرتشتی؟
👈🏻 بخش 1
در گاهشماری زرتشتی، «هفته» وجود ندارد. در گاهشماریهای بومی ايرانی، هفته وجود داشت، اما در تقويم مذهبیِ زرتشتی، هفته وجود نداشته و ندارد و اگر بخواهيم دقيقتر بنگريم، ورود «هفته» به تقويمهای ايرانی در اثر نفوذ فرهنگ سامی (عربی-عبرانی) به فرهنگ ايران بود.[1]
یعنی در آيين زرتشتی، اصلاً چيزی به نام چهارشنبه وجود ندارد، و تبعاً چهارشنبه سوری نيز در اين دین وجود ندارد. خانم دکتر کتایون مزداپور از محققان صاحبنام زرتشتی مینويسند: «خیلی از آنها (جشنها و آیینها) هرگز زرتشتی نبوده اند، مثل چهارشنبه سوری.»
📚 سند:
[1]. مری بويس، زرتشتيان، باورها و آداب دينی آنها، ترجمه ع.بهرامی، تهران: نشر ققنوس، 1391، ص 99
[2]. مجلهی هفت آسمان، بهار ۱۳۸۴، شماره ۲۵، صفحه ۱۸.
✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
https://eitaa.com/Hadi8243
🔻
☑️ آیا #چهارشنبه_سوری، جشنی عربی است؟ یا زرتشتی؟
👈🏻 بخش دوم
موبد موبدان زرتشتی ايران، جهانگير اوشيدری مینويسد که بیتردید، چهارشنبه سوری ریشه زرتشتی ندارد. بلکه سنت عرب دوران قدیم بوده است. چون عربها یوم الاربعاء (چهارشنبه) را نحس میدانستند. پس جشن میگرفتند تا نحسی آن برطرف شود.[1]
همچنين دکتر کورش نیکنام، موبد زرتشتی هم این را تأکید کردند.[2]
📚 سند:
[1]. جهانگير اوشيدری، دانشنامه مزدَیَسنا، تهران: نشر مركز، 1389، ص ۳۳۳، ذیل عنوان «سوری»
[2]. بی بی سی فارسی، چهارشنبه سوری، جشنی در استقبال از نوروز، 15 مارس 2009، 25 اسفند 1387.
✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
https://eitaa.com/Hadi8243
🔻
☑️ آیا #چهارشنبه_سوری، جشنی عربی است؟ یا زرتشتی؟
👈🏻 بخش سوم
واقعیت این است که زرتشتیان، پنج روز آخر سال را جشن آتش میگرفتند. از طرفی، این جشن با جشن چهارشنبهی عرب عصر جاهلیت ترکیب شد و نتیجه آن شد: چهارشنبه سوری.
🔘 اما امروزه زرتشتیان، تلاش میکنند که بگویند این جشن، زرتشتی نیست. چرا؟
چون این جشن، بیشتر مایه آبروریزی است. متأسفانه در جشن چهارشنبه سوری، اغلب شاهد عربده كشی، مردم آزاری، خُرد شدن شيشهها و تلفات و زخمی شدن انسانها هستیم. یعنی جشن چهارشنبه سوری، امروز، بیشتر جلوهگاه سادیسم است و چهرهای زشت دارد.
👈🏻 پس سران جامعه زرتشتی تلاش میکنند که بگویند تقصیر ما نیست. بلکه همه چیز تقصیر عربها هست.
✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
https://eitaa.com/Hadi8243
سبک زندگی منتظرانه چ 3.pdf
1.61M
📕فایل کتاب #سبک_زندگی_منتظرانه (برگزیده سیزدهمین دکترین بین المللی مهدویت)
🔹نوشته حجتالاسلام #حسن_ملایی
🟢درخواستی اعضای کانال ✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
https://eitaa.com/Hadi8243
سبك زندگي منتظرانه مقدماتی.pptx
2.22M
✅پاورپونت دوره مقدماتی سبک زندگی منتظرانه
(تفصیل آن مراجعه به کتاب سبک زندگی منتظرانه شود)
👈حجتالاسلام #حسن_ملایی
🟢درخواستی اعضای کانال
✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
https://eitaa.com/Hadi8243
✨﷽✨
موضوع پوستر:👆👆
💠 حکم شرعی و قانونی چهارشبه سوری
" به مناسبت چهارشنبه آخر سال "
☘️☘️☘️☘️☘️
#چهارشنبه_سوری
#چهارشنبه_آخرسال
#احکام_اجتماعی ✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
https://eitaa.com/Hadi8243
تحلیل حدیثشناسانۀ حکم نام بردن حضرت مهدی❤️ به محمد❤️.pdf
384.4K
🌸✍️ #مقاله تحلیل حدیثشناسانۀ حکم نام بردن حضرت مهدی❤️ به محمد❤️
فصلنامه علمی ـ پژوهشی مشرق موعود/ شماره 25
✍️ : سلیمیان،خدامراد🌹
مهدویت اعتقادی پایهای است که همواره در میان باورهای اسلامی بدان اهتمام و توجه ویژهای شده است و این اهتمام همچنان در سخنان پیشوایان معصوم: و بزرگان دین بازتاب یافته است.
یکی از امور مهدویت، «حکم نامبردن» آن حضرت به نام «محمّد» است که بررسی آن با توجه به ویژگیهای آن حضرت و نیز چگونگی زندگی وی، اهمیت دارد.
در این نوشتار به بحث دربارۀ حکم نامبردن حضرت مهدی4 به نام خاص «محمّد» بر اساس سخنان معصومان: پرداخته شده است. دیدگاهها در این بحث با نگاه به گروههای گوناگون روایات در اینباره، بهطور عمده در دو دسته تقسیم شده است:
دیدگاه نخست، باور کسانی است که در هر شرایطی نامبردن آن حضرت را به نام «محمّد» حرام میدانند. به گونهای که امروزه حتی آن را به صورت «محمد» مینویسند.
دیدگاه دوم از کسانی است که این ممنوعبودن را به سبب نامبردن در برخی روایات و ادعیه، ویژۀ زمانی دانستهاند که به سبب نامبردن، آسیبی متوجه آن حضرت میشد.
در ادامه با بررسی کوتاه مستندات هر دیدگاه بر پایۀ روایات، نتیجه میگیریم که در زمان غیبت کبرا اگر نامبردن آن حضرت موجب آسیب و زیان نگردد، جایز است. ✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
https://eitaa.com/Hadi8243