eitaa logo
هادیان هدایت
199 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
821 ویدیو
424 فایل
در این کانال مقاله‌ها و مطالب مناسبتی معتبر علمی در اختیار مبلغین قرار خواهد گرفت. لطفا برای ارسال پیشنهادها و انتقادات خویش با آیدی زیر در ارتباط باشید. @Ghkfwn با تشکر
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌿🥀سلام بر حسین جانم 🌿🥀 بر روی ضریحت گره بسیار زیاد است بر دامن تو دست گرفتار زیاد است پشتِ درِ هر خانه طلبکار زیاد است پشتِ درِ این خانه بدهکار زیاد است....💫 🥀🥀🥀🥀 السلام علیک یا قَتیلُ العَبَرات سلام بر تو اى ابا عبدالله علیه السلام سلام بر تو اى فرزند رسول خدا سلام بر تو اى برگزيده خدا و فرزند برگزيده اش سلام بر تو اى فرزند اميرمؤمنان و فرزند آقاى اوصياء# 🌿🥀به رسم ادب سلام به ارباب و سالارشیعیان🌿🥀 اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْدِاللهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتي حَلَّتْ بِفِنائِكَ عَلَيْكَ مِنّي سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَبَقِيَ اللَّيْلُ وَالنَّهارُ وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّي لِزِيارَتِكُمْ، ✨السَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ ✨✨ وعَلى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ ✨✨✨وعَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ ✨✨✨✨وعَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ 📎 📎 📎
▪️عن أبي جعفر الباقر عليه السلام قال: من زار عليه السلام يوم عاشورا حتى يظل عنده باكيا لقي الله عز وجل يوم القيامة بثواب ألفي ألف حجة… ⬅️مالک جهنی از امام باقر علیه السلام روایت کند: هر که در روز به زیارت حسین علیه السلام رود تا آنکه نزد وی گریان شود ، خداوند را در روز قیامت با ثواب دوهزار حج و دوهزار عمره و دوهزار غزوه دیدار خواهد نمود و ثواب هر حج و عمره و غزوه، همچون ثواب کسی باشد که حج گزارده و عمره رفته و با رسول خدا صلی الله علیه و آله و با امامان رهیافته -که صلوات خدا بر ایشان باد- در غزوه ای شرکت کرده باشد. ◀️عرض کردم: فدایت شوم! حال آنکه در سرزمینهای باشد، و نتواند در این روز به سوی وی برود چیست؟ فرمود: چون این روز فرارسد به صحرایی برود و یا به بام بلندی در خانه اش رود و با اشاره به سوی او، به وی سلام بفرستد و در نفرین و لعن فرستادن بر قاتل او سخت بکوشد و پس از آن دو رکعت نماز گزارد و این کار را میانه روز و پیش از زوال خورشید انجام دهد و سپس بر حسین علیه السلام و نوحه گری کند و بر او بگرید و اهل خانه اش را هم بگوید تا بر او بگریند و در خانه اش با آشکار نمودن شیون و بی قراری بر وی عزاداری بر پا کند و با گریه بر مصیبت حسین علیه السلام با یکدیگر دیدار نمایند، من ایشان را ضمانت نمایم که اگر چنین کنند، خداوند همه این ثواب را برای او به عهده گیرد. ◼️عرض کردم: چگونه یکدیگر را تعزیت گویند؟ فرمود: می­گویند: عَظَّمَ الله أجورنا بمصابِنا بالحسين عليه السلام، وجَعلنا وإيّاكم من الطالبينّ بثاره مع وليه الإمامِ من آل محمد عليهم السلام (خداوند اجر ما را به داغمان در مصیبت حسین علیه السلام افزون کند و ما و شما را همراه با ولیّ او امام هدایت یافته مهدیّ از آل محمد صلی الله علیه و آله، از خونخواهان وی قرار دهد.) و اگر توانستی آن روز را به دنبال هیچ نیازی روانه نگردی، چنین کن که این روزی نحس است که هیچ نیازی از نیازهای روزمره مومن در آن برآورده نشود و اگر انجام شود هم برکتی در آن نخواهد بود و ره به جایی نخواهد برد و چیزی برای منزلت ذخیره مکن که هر کس در آن روز چیزی برای خرج خانه اش انباشته سازد، برکتی در آنچه انباشته است نخواهد بود و خانواده اش نیز از آن برکتی برنمی گیرند. 📖بحار الانوار جلد ۹۸ باب كيفية زيارته صلوات الله عليه يوم عاشورا
مقتل شناسی جلسه سوم.m4a
24.05M
فایل صوتی جلسه سوم استاد (حجت الاسلام دکتر مصطفی صادقی کاشانی) 21شهریورماه 1400 ❇️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) @Hadi8243 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
تاریخنگاری عاشورا - رسول جعفریان.pdf
586.7K
🔰تاریخنگاری عاشورا 🖊استاد رسول جعفریان ❇️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) @Hadi8243 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
https://rch.ac.ir/article/Details/14291 مدخل روضة الشهداء در دانشنامه جهان اسلام
❓❓پرسش : برخی هنگام خواندن زیارت عاشورا یک بار لعن و یک بار سلام می گویند اما پس از آن می گویند: به اضافه ی نود و نه بار دیگر. آیا این کار ریشه ی حدیثی دارد؟ 🔸پاسخ : 🔰در حاشیه ی کتاب شفاء الصدور فی شرح زیارة العاشور (ج ۱، ص ۱۱۰) با سندی مجهول از یکى ازمحدّثان بحرین، سینه به سینه، به امام هادى(ع) نسبت داده شده که فرمود: من قرء لعن زیارة العاشوراء المشهورة مرة واحدة ثمّ قال: «اللهمَّ العَنهُم جَمیعا» تسعا وتسعین مرّة، کان کمن قرأه مئة مرّة، ومن قرأ سلامها مرّة واحدة ثمّ قال: «السَّلامُ عَلَى الحُسَینِ، وعَلى عَلِی بنِ الحُسَینِ، وعَلى أولادِ الحُسَینِ، وعَلى أصحابِ الحُسَینِ» تسعا وتسعین مرّةً، کان کمن قرأه مئة تامّة من أولها إلى آخرها؛ هر کس قسمت لعن زیارت عاشورا را یک بار بخواند و آن گاه بگوید: " خداوندا! همه آنان را نود و نه بار، لعن کن"، گویى یکصد بار، آن را خوانده است، و هر کس بخشِ سلام این زیارت را یک بار بخواند و بعد بگوید: " نود و نه بار سلام بر حسین و بر على بن الحسین، و بر فرزندان حسین، و بر یاران حسین!"، گویى یکصد بار کامل، آن را از اوّل تا آخر، خوانده است. 🔰در کتاب الذریعة (ج ۱۵، ص ۲۹) نیز شبیه این مطلب نقل شده است؛ 👌لیکن بدیهى است که این گونه روایات، فاقد اعتبارند.
🔺نظر میرزای نائینی (ره) درباره «زیارت عاشورا» + سند ✔️شخصی طی مرقومه‌ای از مرحوم محقق نائینی (۱۲۷۶_۱۳۵۵ هـ.ق) رضوان الله علیه سؤال نمود که برای رفع حوائج به ادعیه و اذکار از کتب ادعیه و یا از افراد صاحب تجربه از متدینین رجوع می‌کند ولی گاهی حاجتش روا می‌شود و گاهی ظاهرا اثری نمی‌بیند. لذا از مرحوم نائینی تقاضا می‌کند تا دعایی به او توصیه کنند. ✍️محقق نائینی در پاسخ می‌فرمایند: من به تو اجازه می‌دهم تا به آنچه در «کتاب‌های مکارم الاخلاق» و «مصباح» آمده عمل کنی، اما درباره‌ی آنچه از ادعیه که در السنه‌ی مردم است، چون نمی‌دانم از کجا نشأت گرفته، نظری ندارم، اما اینکه گفتی گاهی اوقات ادعیه اثر دارد و گاهی ندارد، این از اموری است که جز خدا و راسخان در علم (اهل بیت) کسی از آن آگاه نیست و من در همه‌ی حاجات دنیوی و اخروی بالاتر از زیارت عاشورا سراغ ندارم. … وأمّا ما ذكرته من ترتّب الأثر تارة وعدمه أخرى فذلك ممّا لا يعلم سرّه إلا الله والراسخون في العلم وإنّي لا أرى أفضل من زيارة عاشوراء لأيّ حاجة دنيوية أو أخروية. والله العالم ۲۶ رجب ۱۳۴۶ محمد حسین غروی نائینی
🏴لسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللهِ، وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنآئِکَ، عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَبَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ، وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ، وَعَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ، وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ، وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ ◼️أعظَمَ اللهُ اجورَنا بمُصابِنا بِالحُسَینِ، وَ جَعَلَنا و ایّاکُم مِنَ الطّالِبینَ بِثارِهِ مَع وَلیّهِ الامامِ المَهدیِّ مِن آلِ مُحَمَّدٍ
اهانت ابن قیم جوزیه شاگرد ابن تیمیه به امام حسین علیه السلام! ... حسین به طمع خلافت جنگید و به آن دست نیافت! و این سنت خدا در بین بندگانش است که اگر کسی چیزی را به خاطر خدا رها کند، خداوند آن را نصیبش می‌کند و یا بهتر از آن را نصیب ذریه‌اش می‌کند و این بر خلاف حسین رضی الله عنه است که طمع حکومت داشت و برای حکومت جنگید و به آن دست نیافت و الله اعلم. 📚 المنار المنیف فی الصحیح و الضعیف، ص۱۵۱ ط دار علم الفوائد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا