eitaa logo
هادیان هدایت
197 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
702 ویدیو
390 فایل
در این کانال مقاله‌ها و مطالب مناسبتی معتبر علمی در اختیار مبلغین قرار خواهد گرفت. لطفا برای ا رسال پیشنهادها و انتقادات خویش با آیدی زیر در ارتباط باشید. @Ghkfwn با تشکر
مشاهده در ایتا
دانلود
⚜سندی کهن دالّ بر شهرت زیارت اربعین نزد امامیه ❖ کتاب «العَلَمُ المَشهور في فَوائِدِ فَضلِ الأيّامِ وَالشُّهورِ» تألیف عالم برجسته‌ی اهل‌سنت در قرن ششم و هفتم هجری قمری، "ابوالخطّاب ابن دحیه کلبی ٦٣٣ هـ" برای نخستین بار سال ٢٠٢٠ در مغرب در (سه مجلد) به چاپ رسیده است. موضوع کتاب در رابطه با وجه تسمیه، فضائل و ویژگی‎های ماه‌های سال و برخی اتفاقات مهمی است که در آنها رخ داده است. مؤلّف ابتدا از بیان ویژگی‌های ماه محرّم شروع کرده و به ماه ذی الحجة ختم نموده است • از گزارشات مهم نویسنده در این بخش، اشاره‌ او به شهرت زیارت اربعین نزد امامیه است: 📜 در کتب امامیه خوانده‌ام که سر مکرم (امام) پس از چهل روز از شهادت به بدن ملحق شد و این روز چهلم روزی معروف و مشهور نزد امامیه می باشد و زیارت حسین بن علی در این روز را زیارت اربعین می‌نامند. 📖العلم المشهور ج۱ ص۲۱۵ 🔺برگرفته از تحقیقات یک محقق🔺
🔴 ❇️برای شناخت معنویت اسلامی و حقیقی در نظر داریم، دوره معنویت رهایی بخش از دیدگاه امام خامنه ای را در کانال ارسال کنیم. ❇️ان شاالله پیگیر این سلسله مباحث که در قالب کلیپ های کوتاه ارسال خواهد شد، باشید و استفاده کنید. 👇👇👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆هوش معنوی 💠 دوره معنویت رهایی بخش( معنویت رهایی بخش از دیدگاه امام خامنه ای) 6⃣ قسمت ششم ❇️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) @Hadi8243 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
1⃣حضرت رسول اکرم(ص) در اواخر عمر شریف خود در ماه صفر سال یازدهم هجری، آخرین خطبه خود را می خواند!👇
✅حضرت رسول اکرم(ص) با ظهور علائم بیماری در بدن مبارک خود، در میان مهاجر و انصار چنین خطبه خواندند و فرمودند : 📋《أَيُّهَا اَلنَّاسُ! إِنِّي فَرَطُكُمْ وَ أَنْتُمْ وَارِدُونَ عَلَيَّ اَلْحَوْضَ أَلاَ وَ إِنِّي سَائِلُكُمْ عَنِ اَلثَّقَلَيْنِ فَانْظُرُوا كَيْفَ تَخْلُفُونِّي فِيهِمَا فَإِنَّ اَللَّطِيفَ اَلْخَبِيرَ نَبَّأَنِي أَنَّهُمَا لَنْ يَفْتَرِقَا حَتَّى يَلْقَيَانِي وَ سَأَلْتُ رَبِّي ذَلِكَ فَأَعْطَانِيهِ أَلاَ وَ إِنِّي قَدْ تَرَكْتُهُمَا فِيكُمْ كِتَابَ اَللَّهِ وَ عِتْرَتِي أَهْلَ بَيْتِي وَ لاَ تَسْبِقُوهُمْ فَتَفَرَّقُوا وَ لاَ تُقَصِّرُوا عَنْهُمْ فَتَهْلِكُوا وَ لاَ تُعَلِّمُوهُمْ فَإِنَّهُمْ أَعْلَمُ مِنْكُمْ》 ♦️ای مردم! من (در روز رستاخيز) پيشاپيش شمايم و شما به دنبال من نزد حوض كوثر بر من در می آئيد. آگاه باشيد كه من دربارۀ ثقلين [قرآن و عترت] از شما جويا می گردم. پس بنگريد چگونه پس از من دربارۀ آن دو رفتار می كنيد، زيرا كه خداى لطيف خبير مرا آگاه ساخته كه آن دو از هم جدا نشوند تا مرا ديدار كنند و من نيز از پروردگار خود خواهان آن شدم و به من عطا نمود. آگاه باشيد كه من آن دو را در ميان شما به جاى نهادم : كتاب خدا و عترت و اهل بيتم. بر ايشان پيشى نگيريد كه از هم پاشيده و پراكنده خواهيد شد، و در بارۀ آنان كوتاهى نكنيد كه به هلاكت می رسيد. با ايشان چيزى نياموزید زيرا كه آنان داناتر از شما هستند. 📋《أَيُّهَا اَلنَّاسُ! لاَ أُلْفِيَنَّكُمْ بَعْدِي تَرْجِعُونَ كُفَّاراً يَضْرِبُ بَعْضُكُمْ رِقَابَ بَعْضٍ فَتَلْقَوْنِي فِي كَتِيبَةٍ كَمَجَرِّ اَلسَّيْلِ اَلْجَرَّارِ! أَلاَ وَ إِنَّ عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ(ع) أَخِي وَ وَصِيِّي يُقَاتِلُ بَعْدِي عَلَى تَأْوِيلِ اَلْقُرْآنِ كَمَا قَاتَلْتُ عَلَى تَنْزِيلِهِ》 ♦️اى مردم! از گروهی نباشید كه پس از خود، شما را در حالی كه به كفر بازگشته اید و گردن يك ديگر را می زنيد، ببینم. آگاه باشيد! همانا على بن ابى طالب(ع) برادر و وصى من است، و پس از من در بارۀ تأويل قرآن می جنگد، چنانچه من در بارۀ تنزيل آن جنگيدم. روای می گوید : 📋《فَكَانَ يَقُومُ مَجْلِساً بَعْدَ مَجْلِسٍ بِمِثْلِ هَذَا اَلْكَلاَمِ وَ نَحْوِهِ》 ♦️اين سخنى نبود كه آن حضرت يك بار فرموده باشد بلكه بارها در هر مجلس و انجمنى آن را و يا مانند آن را بر زبان جارى ساخت.(۱) 👤دیلمی ایراد «حدیث ثقلین» را در این آخرین خطبه حضرت رسول اکرم(ص) می داند.(۲) 👤شیخ کلینی در کتاب «الکافی» که از کتب اربعه و اصلی شیعه محسوب می شود، این روایت را با عبارت دیگری نقل کرده است. حضرت رسول اکرم(ص) فرمودند : 📋《..إِنِّی تَارِكٌ فِیکُمْ أَمْرَینِ إِنْ أَخَذْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا کتَابَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ أَهْلَ بَیتِی عِتْرَتِی! أَیُّهَا النَّاسُ! اسْمَعُوا وَ قَدْ بَلَّغْتُ إِنَّکمْ سَتَرِدُونَ عَلَیَّ الْحَوْضَ فَأَسْأَلُکمْ عَمَّا فَعَلْتُمْ فِی الثَّقَلَینِ وَ الثَّقَلَانِ کتَابُ اللَّهِ جَلَّ ذِکرُهُ وَ أَهْلُ بَیتِی‏》 ♦️من در میان شما دو چیز باقی می‌گذارم که اگر آنها را دستاویز قرار دهید، هرگز گمراه نخواهید شد : کتاب خدا و عترتم که اهل بیتم هستند. ای مردم بشنوید! من به شما رساندم که شما در کنار حوض بر من وارد می‌شوید، پس من از شما درباره رفتارتان با این دو یادگار ارزشمند سؤال خواهم کرد، یعنی کتاب خدا و اهل بیتم.(۳) 👤حاکم نیشابوری نیز از علمای اهل سنت این روایت را در کتاب خود می آورد و در آخر، با عبارت «هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحُ الإِسْنَادِ» صحیح بودن این حدیث را اذعان می دارد. او می نویسد : 📋《قَالَ رَسُولُ اللهِ(ص) : إِنِّي تَارِكٌ فِيكُمُ الثَّقَلَيْنِ : كِتَابَ اللهِ وَ أَهْلَ بَيْتِي، وَ إِنَّهُمَا لَنْ يَتَفَرَّقَا حَتَّى يَرِدَا عَلَيَّ الْحَوْضَ》 ♦️رسول اکرم(ص) فرمود : من در میان شما دو چیز سنگین و گران‏بها مى ‏گذارم، اگر بدانها چنگ بزنید هرگز پس از من گمراه نشوید : قرآن و عترتم و أهل بیتم، و این دو از هم جدا نشوند تا در كنار حوض بر من درآیند.(۴)(۵) 📚منابع : ۱)الارشاد شیخ مفید، ج۱، ص۱۷۹ ۲)ارشاد القلوب دیلمی، ج۲، ص۳۴۰ ۳)الکافی شیخ کلینی، ج۱، ص۲۹۴ ۴)المستدرک حاکم نیشابوری، ج۳، ص۱۶۰ ۵)صحیح مسلم، ج۴، حدیث۲۴۰۸ ❇️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) @Hadi8243 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلسله مباحث «زنان حسینی » عنوان: نقش زنان عاشورایی در پی ریزی تمدن اسلامی سرکار خانم زهرا مهر جویی استاد حوزه و دانشگاه ❇️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) @Hadi8243 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
‌ 💠 پوشه‌ی شنیداری سلسله مباحث نقش زنان در قیام امام حسین (علیه‌السلام) با عنوان زنان حسینی کاری از کمیته‌ی خواهران انجمن تاریخ پژوهان حوزه 🔹 اولین مبحث با موضوع: «نقش زنان عاشورایی در پی‌ریزی تمدن اسلامی» با ارائه‌ی سرکار خانم زهرا مهرجویی (استاد حوزه و دانشگاه) 🔊 لینک صوت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴دق الباب مساجد در آخر ماه صفر ♦️این خرافه، از خرافه‌ی مژده پایان صفر بی سندتر و بی منطق‌تر است و به همین دلیل شاهدیم که بیشتر بازیچه و دستآویز کسانی شده است که حتی برای حضور در مقابل مساجد، تقیّدی نداشته و شئون مسجد را نیز رعایت نمی‌کنند. حتی دیده شده که دختر و پسر نامحرم، در کنار هم و با بدحجابی کامل، نصف شب مقابل مساجد می‌ایستند که مثلاً دق الباب کرده و مژده دهند و در عین حال که در همان حالت نیز غرق در گناه هستند، وارد بهشت شوند! ♦️این رفتارها که بیشتر تقلید از فرهنگ و رسوم کلیسایی می‌باشد، نه تنها در اسلام و بالتبع عقلانیت جایی ندارد و خرافه است، بلکه موجب وهن (اهانت) اسلام نیز می‌شود و به همین دلیل شاهد ترویج آن از سوی کسانی هستیم که گرایش و تقید خاصی هم به اسلام ندارند. لذا مردم مسلمان، مسئولین مساجد و هم چنین دوایر ذیربط باید به شدت این گونه خرافات را تکذیب کرده و اجازه انجام و رواجش را ندهند. چنان چه مقام معظم رهبری در پاسخ استفتایی در مورد دق الباب مساجد، ضمن نهی، امر به جلوگیری از آنان نمودند: 🔲«عمل فوق‌الاشاره مستند روایی ندارد و شیوه قابل تأیید نیست، اگر چه اصل اذکار و ادعیه و طلب حاجات از خداوند متعال عمل پسندیده است، لیکن اشکال در شیوه عمل به نحو یاد شده است. آقایان علماء اعلام - دامت افاضاتهم - و مؤمنین - ایدهم الله تعالی - با پند و اندرز و موعظه و نصیحت از رواج چنین رفتارهایی که چه بسا ممکن است منتهی به وهن مذهب شود، جلوگیری کنند» 🤲 اللَّهُمَّ عَجِّلْ فَرَجَ وَلِيِّك‏ ❇️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) @Hadi8243 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
هادیان هدایت
❌نحوست ماه صفر2️⃣ 💢حدیث «من بشرنی بخروج الصفر بشرته بالجنه» 🖊میرزا جواد ملکی تبریزی نیز نحوست ماه
❌نحوست ماه صفر3️⃣ 💢حدیث «مَنْ بَشَّرَنِي بِخُرُوجِ آذَارَ فَلَهُ الْجَنَّة» 🔻برخی برای اثبات نحوست ماه صفر به حدیث «مَنْ بَشَّرَنِي بِخُرُوجِ آذَارَ فَلَهُ الْجَنَّة» استناد کرده اند. 🔻آنان واژه «آذار» را ناظر به ماه صفر دانسته و واژه «بشرنی» را منحصر در خبر دادن از خیر و نیکی گرفته‌اند و بدین گونه دلالت روایت را بر بدی و شومی ماه صفر، تمام دانسته‌اند. در ادامه به بررسی متن این حدیث پرداخته می‌شود. 🔻حدیث مزبور در منابع حدیثی شیعه نقل شده است؛ (11) اما این روایت در قالب ماجرایی بیان شده که این جمله «مَنْ بَشَّرَنِي بِخُرُوجِ آذَارَ فَلَهُ الْجَنَّة» بخشی از آن است و هیچ ارتباطی به ماه صفر و نحوست آن نیز ندارد. شیخ صدوق متن کامل حدیث به همراه ماجرایی که اتفاق افتاده است را چنین ذکر می‌کند: ⬅️ابن عبّاس می‌گويد: روزى پيغمبر صلى اللَّه عليه و آله با اصحاب خود در مسجد قبا نشسته بود و به آنان فرمود: «نخستين شخصى كه اكنون بر شما وارد می‌شود از اهل بهشت است»، برخی افراد چون اين سخن را شنيدند، برخاسته و بيرون رفتند و هر يك از آنان قصد داشت كه سريعتر برگردند و به سبب این خبر از بهشتیان باشند. پيامبر صلى اللَّه عليه و آله متوجه شد و به آنان که باقی مانده بودند فرمود: «اکنون چند نفر بر شما وارد مى‏شوند كه هر یک از دیگری سبقت می جوید؛ از میان آنها، هر کسی به من خبر دهد که ماه آذار، تمام می شود اهل بهشت است». پس آنان كه بيرون رفته بودند بازگشتند و أبو ذر نيز همراهشان بود، حضرت به آنها فرمود: «ما اكنون در كدام يك از ماه‌هاى رومى هستیم؟» أبوذر پاسخ داد: يا رسول اللَّه «آذار» به پايان رسيده است. پيامبر صلى اللَّه عليه و آله فرمود: «اى أبوذر این را مى‏دانستم، اما دوست داشتم که امتم بدانند تو از اهل بهشت مى‏هستی ... .» همان گونه که از متن کامل حدیث مشخص است، هیچ ارتباطی به نحوست ماه صفر ندارد و اساسا «آذار» ماه قمری نیست. علاوه بر آنکه مقصود اصلی رسول الله صلی الله علیه و آله بیان جایگاه بهشتی ابوذر بود نه مشخص کردن ابتدا یا انتهای ماه. نتیجه با توجه به مطالب بیان شده، هیچ دلیل روایی بر نحوست ماه صفر وجود ندارد. ممکن است اعتقاد به شوم و نحس بودن صفر به سبب ارتباط دادن برخی حوادث پیش آمده در این ماه باشد در حالی که هیچ ارتباطی بین آنها وجود ندارد و رخدادهای ماه صفر را نمی‌توان دلیل بر نحس بودن آن دانست و سپس آن را به کل ماه سرایت داد. از سوی دیگر حدیث «من بشرنی بخروج الصفر بشرته بالجنه» از صحت سندی برخوردار نیست و حدیث «مَنْ بَشَّرَنِي بِخُرُوجِ آذَارَ فَلَهُ الْجَنَّة» نیز هیچ دلالتی بر نحوست ماه صفر ندارد. البته انجام دادن امور نیک مانند صدقه چه در این ماه و چه در ماه‌های دیگر امر پسندیده و مورد سفارش دین اسلام می‌باشد. (1). ابن بابويه، محمد بن على (شیخ صدوق)‏، ‏معاني الأخبار، محقق/مصحح: غفارى، على اكبر، قم: دفتر انتشارات اسلامى وابسته به جامعه مدرسين حوزه علميه قم‏، چاپ اول، 1403ق، ص20؛ ابن بابويه، محمد بن على (شیخ صدوق)‏، علل الشرائع، قم: داوری، چاپ اول، 1385ش، ج‏1، ص175.
اگر به دنبال افزایش روزی هم هستید به زیارت قبر امام حسین علیه السلام بروید... عنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ: مُرُوا شِيعَتَنَا بِزِيَارَةِ قَبْرِ الْحُسَيْنِ ع فَإِنَّ إِتْيَانَهُ يَزِيدُ فِي الرِّزْقِ وَ يَمُدُّ فِي الْعُمُرِ وَ يَدْفَعُ مَدَافِعَ السَّوْءِ وَ إِتْيَانَهُ مُفْتَرَضٌ عَلَى كُلِّ مُؤْمِنٍ يُقِرُّ لِلْحُسَيْنِ بِالْإِمَامَةِ مِنَ اللَّهِ. امام باقر علیه السلام: پيروان ما را به زيارت مزار حسين (علیه السلام) امر کنید؛ زيرا زيارتش روزى را فراوان و عمر را طولانی می‌کند و بلاهای سخت را دور می‌کند، و زیارتش بر هر مؤمن كه امامت امام حسین از جانب خدا را باور دارد، واجب است. 📚 شیخ طوسی، تهذیب الاحکام ج۶ ص۴۲
هدایت شده از صوفی پژوهی
💢نقد جزوه عاشورا روز حزن یا سرور سیدالشهداء (قسمت اول) 🔻در بین بزرگان طرفدار تصوف، افرادی وجود داشته‌اند که روز عاشورا را روز خوشحالی و شادمانی دانسته‌اند. بعضی از منسوبین به آنها تلاش کرده‌اند، این حالات آنها را توجیه کرده و همسو با حالات حضرات معصومین علیهم‌السلام نشان بدهند. 🔻محمدحسن وکیلی در راستای توجیه حالات وجد و سرور «جلال‌الدین محمد بلخی(مولوی)» و «سیدهاشم حداد» در روز عاشورا می‌نویسند: «...واقعه عاشورا آمیخته‌ای از حزن و سرور است؛ یعنی از سوئی نهایت سرور و شادمانی اهل‌بیت علیهم‌السلام در عاشورا متحقّق می‌شود، و از سوئی عمیق‌ترین مصائب و دردناک‌ترین حادثه‌ها در این ایام اتّفاق افتاده است». 🔻روایات صحیح و متعددی در باب گریه حضرت امیرالمؤمنین ، حضرت زهرا و سایر حضرات معصومین علیهم‌السلام بر امام حسین علیه‌السلام و همچنین عزاداری ایشان بر مصائب آن حضرت در ایام محرم خصوصاً روز عاشورا نقل شده که برای هیچ شخص منصف و عاقلی جایی باقی نمی‌گذارد که ادعا کند سیره اهل بیت علیهم‌السلام سرور و خوشحالی در روز عاشورا بوده است!!! ✍️طالب الحق 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: 🌐https://www.adyannet.com/fa/news/45676 🔵صوفی پژوهی @sufi110
هادیان هدایت
#هیئت از نگاه قرآن و عترت //۱۰ هیئت تجلی گاه محبت و مودت «قُل لَّا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إ
از نگاه قرآن و عترت //۱۱ هیئت و دعوت «ادعُ إِلىٰ سَبيلِ رَبِّكَ بِالحِكمَةِ وَالمَوعِظَةِ الحَسَنَةِ وَجادِلهُم بِالَّتي هِيَ أَحسَنُ إِنَّ رَبَّكَ هُوَ أَعلَمُ بِمَن ضَلَّ عَن سَبيلِهِ وَهُوَ أَعلَمُ بِالمُهتَدينَ»نحل /۱۲۵ ✅واژهٔ دعوت جامع‌ترین و رساترین واژه‌ای است که حقیقت نبوت را ترسیم می‌کند.رسول رحمت با رعایت صداقت و امانت، دعوت به راه رهایی و رستگاری، دعوت به سوی سعادت و کوی کرامت و دعوت به مدینهٔ حکمت و عدالت‌ می‌کند. سه عنصر حکمت، موعظهٔ زیبا و زیباترین شیوهٔ گفتگو پایه‌ها و ارکان این دعوت زیبا هستند. مسیر مبارک محافل مذهبی نیز ادامهٔ همان مسیر است و هدف از تشکیل آنها هم دعوت خلق با زیباترین شیوه به سوی زیباترین زیبایی‌هاست. متصدیان مجالس، منبریان و‌ مداحان، در گفتار و رفتار دعوت کنندهٔ مردم به اخلاق و ادب و حقائق دینی هستند. ما هیئتیان باید به این روایت نورانی صحیحة السند توجه کنیم که امام صادق (علیه السلام) فرمود: «كُونُوا دُعَاةً لِلنَّاسِ بِالْخَيْرِ بِغَيْرِ أَلْسِنَتِكُمْ لِيَرَوْا مِنْكُمُ الِاجْتِهَادَ وَ الصِّدْقَ وَ الْوَرَعَ»[کافی ج ۲/ ص۱۰۵] بر ماست بیش و پیش از هر وعظ و خطابه‌ای مردم را با غيرزبان به طرف زیبایی دعوت كنيم. مردم باید در عمل، جدیت و جهاد مخلصانه و صادقانهٔ ما را مشاهده کنند. نکند ما مخاطب به این سخن الهی شویم که فرمود: «يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفۡعَلُونَ». «كَبُرَ مَقۡتًا عِندَ ٱللَّهِ أَن تَقُولُواْ مَا لَا تَفۡعَلُونَ». صف /۲ و ۳ در نزد خداوند بسیار ناپسند است که من سخن زیبایی را بگویم و به آن عمل نکنم و یا دعوت به سوی زیبایی‌ها کنم درحالی که خودم پایبند به آن نباشم. ✅ خطیب و یا ذاکری که به خیال خودش برای گرم شدن مجلس به دروغ‌های شاخدار روی می‌آورد بدون تردید، دعوت کنندهٔ خلق به سوی خالق نیست. 🖊استاد عندلیب همدانی(استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم، عضو سابق جامعه مدرسین حوزه علمیه قم) ❇️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) @Hadi8243 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر خواستید تمدنی رو نابود کنید این سه کار را انجام بدهید!
زندگی وقتی معنا می‌یابد که خرج راه عشق شود و عشق وقتی معنا می‌یابد که تو معشوق باشی. ما وقتی که عاشق نیستیم، در اوج بیهودگی نفس می‌کشیم و توهم عاشقی داریم اگر معشوقی جز تو را برای خویش انتخاب کرده باشیم. ما از زندگی فاصلۀ زیادی داریم و برای رسیدن به آن راهی جز عشق تو نداریم. برای عاشق شدن باید خودمان را کنار بگذاریم و فقط به تو و دلخواه تو فکر کنیم؛ اما عجیب نفس‌پرور شده‌ایم و در مقابل خواسته‌های نفسانی خویش ضعیف و تسلیمیم. تا بردۀ نفسیم خبری از عشق نیست و از زندگی محرومیم. آقا! ما را از بند نفس نجات بده تا طعم زندگی را بچشیم. شبت بخیر حقیقت زندگی!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌿🥀سلام به آقای مهربانی🥀🌿 ▪️ نسیم صبح سعادت، خدا کند که بیایى ▪️رسیده شب به نهایت، خدا کند که بیایى... ▪️ جهان ز دودِ ستم شد سیاه، در برِ چشمم ▪️فروغِ صبحِ سعادت، خدا کند که بیایى...🌿🥀 🌱.برقآمت دلربای مهدی صلوات.🌱 🖤 الّلهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَج🖤💫 📎 📎
🔴 ❇️برای شناخت معنویت اسلامی و حقیقی در نظر داریم، دوره معنویت رهایی بخش از دیدگاه امام خامنه ای را در کانال ارسال کنیم. ❇️ان شاالله پیگیر این سلسله مباحث که در قالب کلیپ های کوتاه ارسال خواهد شد، باشید و استفاده کنید. 👇👇👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆بلوغ معنوی 💠 دوره معنویت رهایی بخش( معنویت رهایی بخش از دیدگاه امام خامنه ای) 7⃣قسمت هفتم ❇️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) @Hadi8243 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
هادیان هدایت
#هیئت از نگاه قرآن و عترت //۱۱ هیئت و دعوت «ادعُ إِلىٰ سَبيلِ رَبِّكَ بِالحِكمَةِ وَالمَوعِظَةِ ال
از نگاه قرآن و عترت//۱۲ زیانکارترین‼️ «قُلْ هَلْ نُنَبِّئُکُمْ بِالأخْسَرِینَ أَعْمَالا - الَّذِینَ ضَلَّ سَعْیُهُمْ فِی الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَهُمْ یَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ یُحْسِنُونَ صُنْعًا» کهف ۱۰۴-۱۰۳ ✔️در این دو آیه سخن از زیانکارترین انسان‌هاست، گروهی که تمام کوشش های آنها به هدر می رود و در عین چنین می پندارند که کارهای آنها زیباست. ✅ آیا متصدیان هیئتی که به آنها بارها تذکر داده شده که منبری یا مداح آنها شایستگی لازم این منصب والا را ندارد اما باز اصرار بر دعوت از آنان دارند و در عین حال موضع زشت خود را توجیه کرده و زیبا می‌پندارند مصداق این دو آیه نیستند؟‼️ ✅ چه زیانی بالاتر از اینکه من به اسم هیئت و هدایت زحمت بکشم اما نتیجهٔ کارم به جز زشتی و ضلالت نباشد؟‼️ 🖊استاد عندلیب همدانی(استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم، عضو سابق جامعه مدرسین حوزه علمیه قم) ❇️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) @Hadi8243 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
🔰 کارگاه تخصصی بررسی شرایط و علائم حتمی و غیرحتمی ظهور 👌 به همراه معرفی منابع معتبر و غیرمعتبر ⬅️ این کارگاه در سه جلسه قبلا به صورت مجازی برگزار کردید و الان شما می توانید فایلهای آن را تماشا کنید 👈 فایل جلسه اول 👈 اینجا 👈 فایل جلسه دوم 👈 اینجا 👈 فایل جلسه سوم 👈 اینجا 👆👆 با مشاهده درست و دقیق این سه جلسه ، هم روایات درست و معتبر درباره علائم ظهور را متوجه می شوید ، هم از شر روایات جعلی و تطبیق های غلط علائم ظهور که این روزها در مجازی زیاد شده ، راحت می شوید. ✍️ احسان عبادی ❇️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) @Hadi8243 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
جریان‌شناسی‌فکری‌معارضان‌قیام‌کربلا_محمدرضاهدایت‌پناه.pdf
1.71M
جریان شناسی فکری معارضان قیام کربلا محمدرضا هدایت پناه - تفکر عثمانى یکى از عوامل پیدایش کربلاست که از حکومت دوازده سالهٔ عثمان نضج گرفت و بنى امیه در دوران حکومت معاویه و یزید آن را دنبال کردند. شناخت و رشد تفکر عثمانى در حکومت هاى بنى امیه ارتباط تنگاتنگى با بستر تاریخى شیعه در کوفه دارد؛ عثمانى مذهبان، نقش آفرینان حادثهٔ کربلا هستند←محقق و نگارنده ى محترم در این نگاشته تلاش نموده است تا تفکر عثمانى را تبیین و نقش آن را در حادثه ى کربلا معرفى نماید و ظهور اندیشه هاى سیاسى عثمانى و علوى را در مناظرات و گفتگوهاى پیشوایان این دو جریان و شعرهاى سیاسى آن دوران نشان دهددشنام ناصبى ها و ادبیات ضدعلوى و سایر رفتارهاى اجتماعى از این تفکر ناشى است.
💠 رسوخ افکار انحرافی ادیان هند در بین مذهبی‌ها ! 🔹 این کتاب یک کتابی مختصر درباره دین هندو است. تأسف‌بار این است که در همان چند خطِ اولِ پیشگفتار، نویسنده ،واژه‌های «یوگا» و «تناسخ» و «کارما» را به‌کار می‌برد. 🔸 «تناسخ» یعنی روح انسان بعد مرگ وارد بدن فرد یا حیوان یا گیاه دیگری می شود و اصلا برزخ و قیامت وجود ندارد!! متأسفانه در رمان‌های پائولو کوئیلو و افرادی مشابه او، این مورد زیاد یافت می‌شود و در ذهن جوانان ما رسوخ کرده است. 🔹 «یوگا» هم که هزاربار گفتیم نه ورزش است، نه آرامش روح ! بلکه یک عرفان دینی هندی است که متاسفانه حتی مذهبی‌های ما سراغش رفته‌اند! 🔸 «کارما» هم چندسالی هست در زبان خیلی‌ها جا افتاده و حتی در برخی سریال‌های نمایش خانگی هم زیاد شنیده می‌شود، مثلاً همان برگشت نتیجه اعمال به خود شخص است. البته در اسلام هم گفته شده نتایج اعمال در همین دنیا هم هست؛ ولی این به خاطر نیروی کارما نیست!!! 🔹 در سریال پایتخت ۴ هم بحث فنگ شویی مطرح شده بود که متاسفانه از عرفان های چینی وارد کشور ما شد و حتی بین مذهبی ها هم طرفدار دارد !! 🔸 بله عزیزان ،وقتی از ادیان و اعمال و فلسفه و عقائد آنها اطلاعی نداشته باشیم ، عاقبتش می شود نفوذ این انحرافات در کشور و دین ما ! 🔹 واقعا یک دور مختصر آموزش ادیان برای طلاب و دانشجویان از ضروریات است. مخصوصا وقتی می‌بینیم این موارد هندی و چینی و حتی گرایش به سمت مسیحیت و زرتشتی در بین نوجوانان مدرسه ای زیاد شده. ✍️ احسان عبادی