هدایت شده از هادیان هدایت
مرکز حوزوی پژوهش های تاریخ اسلام برگزار میکند:
«سلسله نشستهای علمی تاریخ و روایت»
نشست چهارم:
نقش اخبار و روایات ائمه اطهار عليهم السلام در تبیین تاریخ و سیره معصومان
🎙ارائه دهنده:
حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ذاکری خمی
🔹 دبیر علمی:
حجت الاسلام دکتر سید ناصر موسوی
✅ محورهای نشست:
🔸 خبر و روایت چیست؟
🔸تبیین تاریخی چگونه تعریف میشود؟
🔸 چگونه می توان از روایات برای تبیین تاریخ و سیره معصومان استفاده کرد؟
🏢خیابان شهید فاطمی(دورشهر)، روبروی کوچه ۲۱
⏰ سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۷
مرکز حوزوی پژوهش های تاریخ اسلام
https://chsiqs.ir
❇️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
@Hadi8243
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
❇️عَنْ جَابِرِ بْنِ يَزِيدَ الْجُعْفِيِّ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ:
🔷جَاءَ جَبْرَئِيلُ إِلَى رَسُولِ اللَّهِ ص فَقَالَ يَا مُحَمَّدُ
🔷 طُوبَى لِمَنْ قَالَ مِنْ أُمَّتِكَ
✳️ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ وَحْدَهُ وَحْدَهُ.
❇️جابر بن يزيد جعفى از امام محمّد باقر عليه السّلام روايت مىكند كه:
🔷جبرئيل به محضر رسول اكرم صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم شرفياب شد و عرضه داشت:
🔷خوشا به حال آن كسى از امّت تو كه
✳️ لا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ وحده وحده وحده بگويد.
📖پی نوشت:
1⃣برقى، احمد بن محمد بن خالد، المحاسن، 2جلد، دار الكتب الإسلامية - قم، چاپ: دوم، 1371 ق، ج1 ؛ ص30.
2⃣كلينى، محمد بن يعقوب بن اسحاق، الكافي (ط - الإسلامية)، 8جلد، دار الكتب الإسلامية - تهران، چاپ: چهارم، 1407 ق، ج2 ؛ ص517.
3⃣ابن بابويه، محمد بن على، التوحيد (للصدوق)، 1جلد، جامعه مدرسين - ايران ؛ قم، چاپ: اول، 1398ق، ص21.
#اذکار_مأثور
#حدیث_قدسی
#لا_اله_الا_الله
#لا_إِلهَ_إِلَّا_اللَّهُ_وحده_وحده_وحده
#تهلیل
🔰کانال اذکار مأثوره(اذکار وارد شده در روایات)
❇️@Mention110
هادیان هدایت
#هیئت از نگاه قرآن و عترت۱۳ تلبیس ابلیس «أَفَمَنْ زُیِّنَ لَهُ سُوءُ عَمَلِهِ فَرَآهُ حَسَنًا فَإِن
#هیئت
از نگاه قرآن و عترت//۱۴
دروغ مقدس⁉️‼️
«إِنَّمَا یَفْتَرِی الْکَذِبَ الَّذِینَ لا یُؤْمِنُونَ بِآیَاتِ اللَّهِ وَأُولَئِکَ هُمُ الْکَاذِبُونَ» نحل١٠٥
✔️ افراد و گروه هایی بوده و هستند که با نیتی شیطانی و به قصد تخریب آیین الهی دست به جعل و تحریف لفظی و معنوی زده و می زنند. و نیز در طول تاریخ بازرگانان روایت و حدیث فروشانی سراغ داریم که برای رسیدن به مال و مقام دنیوی جعل حدیث می کردند. و اشخاصی هم بوده و هستند که به انگیزهٔ جلب و جذب مخاطب و یا خودنمایی به دروغگویی روی می آورند.
اما عجیب تر این که شخصی به نیت خدمت به دین❗️ و به گمان ترویج و تبلیغ تشیع ❗️یا خود جعل روایت می کند و یا از کتاب های مملو از کذب و افسانه نقل کند‼️
✅اگرچه زشتی و عقاب گناه کذب و جعل با توجه به انگیزه ها و با توجه به تعداد دروغ متفاوت خواهد بود اما عملا همهٔ اینان در تضییع ایمان خود و خلق و تخریب دین حنیف و استحقاق عذاب الهی و لو با یک دروغ به نام دین، مشترکند.
🔸امام صادق علیه السلام : «اسْمَعْ حَدِيثَنَا وَ لَا تَكْذِبْ عَلَيْنَا فَإِنَّهُ مَنْ كَذَبَ عَلَيْنَا فِي شَيْءٍ فَقَدْ كَذَبَ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ وَ مَنْ كَذَبَ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ فَقَدْ كَذَبَ عَلَى اللَّهِ وَ مَنْ كَذَبَ عَلَى اللَّهِ عَذَّبَهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ»// کافی ج ۴ ص ۱۸۷
🔸امام باقر ( علیه السلام ) : «لَا تَكْذِبْ عَلَيْنَا كَذِبَةً فَتُسْلَبَ الْحَنِيفِيَّةَ» // کافی ج ۲ ص ۳۳۸
✅ چه تدلیسی ابلیسی تر از این که مردم به من اعتماد کنند و برای آموختن حقائق دینی و اطلاع از واقعیات تاریخ اسلام پای منبر من بنشینند و چنین بپندارند که من امین در نقل گزارش ها هستم ولی من هم به دین الهی و هم به اعتماد خلق خیانت کنم‼️
«يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَخُونُوا اللَّهَ وَالرَّسُولَ وَتَخُونُوا أَمَانَاتِكُمْ وَأَنْتُمْ تَعْلَمُونَ»۲۷ انفال
✔️دروغگویان مقدس نما از جهالت گروهی و از سکوت دیگران سوء استفاده می کنند ، لذا بر همهٔ مردم است که از منبری و مداح مطالبهٔ جدی نسبت به ارائهٔ #مدرک_متقن و #منبع_معتبر داشته باشند و بر علمای بزرگوار است که در برابر دروغ ها و بدعت ها و خرافه گویی ها ساکت ننشینند.
«إِذَا ظَهَرَتِ اَلْبِدَعُ فَعَلَى اَلْعَالِمِ أَنْ يُظْهِرَ عِلْمَهُ فَإِنْ لَمْ يَفْعَلْ سُلِبَ مِنْهُ نُورُ اَلْإِيمَانِ» //علل الشرائع ج ۱ ص ۲۳۶
🖊استاد عندلیب همدانی(استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم، عضو سابق جامعه مدرسین حوزه علمیه قم)
❇️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
@Hadi8243
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
🔰کانالهای پیشنهادی برای عضویت
🔆انسانِ کامل(مهدویت)
https://eitaa.com/ensanekamel_ir
🔆رایحه ظهور منجی(مهدویت)
https://eitaa.com/usef14
🔆حقیقت ناب
https://eitaa.com/sajadi43
🔆 احکام آموزشی صوتی و تصویری(احکام)
https://eitaa.com/Visual44
🔆احکام خمس
https://eitaa.com/Khums12
🔆صوفی پژوهی
https://eitaa.com/sufi110
🔆اذکار مأثوره
https://eitaa.com/Mention110
❇️ در صورت صلاح دید با حضورتون کانال ما را نورانی بفرمایید.
❇️پیشنهادها و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید.
هدایت شده از 💟 احکام آموزشی صوتی و تصویری 💟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹🔷 ماه گرفتگی🌗
🎧 بیانات حجتالاسلام وحیدپور در مورد ماه گرفتگی روز چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۶/۲۸ و وجوب نماز آیات
✅ روش صحیح خواندن نماز آیات
✅پیشنهاد دانلود👌
📣 با تبلیغ کانال در ثواب نشر احکام شریک شوید❤️ احکام آموزشی صوتی و تصویری
@Visual44
─┅═༅𖣔💚𖣔༅═┅─
eclipse 1403_06_28.pdf
472.1K
توضیحاتی در باب خسوف (ماهگرفتگی) چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳👆
⚠️ برای اطلاع از اینکه نماز آیات در شهر شما واجب است یا خیر (ماه گرفتگی تمامسایهای یا نیمسایهای) به صفحات ۴ و ۵ مراجعه کنید
32.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یوگا ورزشه یا طریقت عملی عرفان هندوها!
✍🏻 اونایی که میگن یوگا ورزشه، خود یوگیهای هندو چنین عقیدهای ندارند. اگه بهشون بگی من با ورزش یوگا به لاغری رسیدم؛ پوستم زیبا شده، کمردردم خوب شده، فکر میکنند داری مسخرشون میکنی!
استاد حسین عرب
📌 چهارشنبه
☀️ ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ هجری شمسی
🌙 ۱۴ ربیعالاول ۱۴۴۶ هجری قمری
🎄 18 سپتامبر 2024 میلادی
📎 #تقویم
🔰مجموعه نشستهای معرفتی - مهدوی
از خاتم تا خاتم
🗓 از هشتم تا هفدهم ربیع الاول
⏰ هر شب رأس ساعت ۱۹
از کانال آپارات
بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود عج
7⃣ برنامه شب هفتم
چهارشنبه ۲۸ شهریور ماه
🔹 موضوع:
دینداری در آخرالزمان
🔸استاد:
🎬حجتالاسلام حسن محمودی
〰️〰️〰️〰️
🔰همراه با مسابقه🔰
📌هر شب یک سوال یک برنده
〰️〰️〰️〰️
🌐لینک ورود به جلسات
https://www.aparat.com/mahdaviat.ir/live
📜چرا پیامبر از اهل مدینه همسری نداشت؟
🔹️بنابر گزارشی که ابن سعد در کتاب الطبقات الکبیر آورده، وقتی از پیامبر سؤال می شود که چرا از انصار زنی را به همسری در نیاروده؟ ایشان در پاسخ به این نکته اشاره می کند که زنان انصاری تحمل پذیرفتن هوو را ندارند و چون پیامبر همسران زیادی دارد، نمی خواهد با ازدواج با زنان انصاری خاطر آنان را مکدر سازد.
🏷عن عمرة بنت عبدالرحمن قالت قیل لرسول الله ألاتتزوّج يا رسول الله في نساء الأنصار فإنّ فيهنّ جمالا؟ فقال رسول الله: هنّ نساء فيهن غيرة شديدة ولايصبرن على الضرائر وأنا صاحب ضرائر وأكره أن أسوأ قومها فيها
📚ابن سعد، الطبقات الكبير، چاپ مکتبة الخانجي بالقاهرة: 10، 195.
روشنا_قسمت اول.mp3
9.24M
#در_وادی_انحراف از مجموعه برنامه های #روشنا؛ با حضور استاد #محمدشهبازیان
قسمت اول | فایل کامل (صوتی)
دریافت ویدئوی کامل و با کیفیت این برنامه در کانال آپارات (روشنا):
https://www.aparat.com/v/emsedgc
| يجاهدون في سبيل الله ولا يخافون لومة لائم |
حکمت نامه جوان آیت الله ری شهری رحمه الله.pdf
9.86M
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مشکل بازی مافیا از نظر روانشناسی
🌱♥️سلام مولای مهربانم♥️🌱
وقتی سلامت میکنم
دهانم عطر یاس میگیرد،
در هر گوشهی قلبم
هزار شاخهی نرگس میروید،
آسمان دلم آفتابی میشود
و بهار طلوع میکند ...
واین سپیده دمانِ پرتبرکِ
هرروزِ من است.🌿🌺
🌱.برقآمت دلربای مهدی صلوات.🌱
❤️ الّلهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَج❤️💫
📎 #امام_زمان
📎 #ظهور
📌 پنجشنبه
☀️ ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ هجری شمسی
🌙 ۱۵ ربیعالاول ۱۴۴۶ هجری قمری
🎄 19 سپتامبر 2024 میلادی
📎 #تقویم
👈به مناسبت ایام هفته وحدت
💠 کیاست و فراست میرزا
🔹️ میرزا مرد خیلی باهوش و چیزفهم عجیب و غریبی بوده. حاج آقا رضا صدر از حاج انصاری مرحوم، واعظ معروف و ایشان از مرحوم آقای حاج شیخ عبدالکریم حائری نقل میکرده: در اواخر که ریاست میرزا خیلی بالا گرفته بود، دسترسی به ایشان مشکل بود؛ چون مراجعه زیاد بود. خوب سنشان هم بالا بود، گرفتاری هم زیاد، لذا برای اینکه خیلیها علاقه داشتند میرزا را ملاقات کنند، هر چند روزی یک مرتبه، بار عام می داد که اشخاص بتوانند بیایند و میرزا را زیارت کنند.
🔹️ در یکی از این بار عامها که اشخاص می آمدند برای زیارت، می بینند که نظر میرزا به یک شخص معینی معطوف است. هرچه اشخاص جلو می آیند و بعد از دست بوسی میرزا می روند، باز هم توجه میرزا به همان شخص و همان نقطه است؛ تا اینکه بالأخره نوبت به آن شخص مورد نظر میرزا میرسد و میآید دست میرزا را می بوسد.
🔹️ میرزا از او سؤال می کند مثلاً اهل کجایی؟ میگوید: اهل کربلا. می پرسد: برای چه اینجا آمده ای؟ می گوید: آمده ام تا در سامره درس بخوانم. میرزا میفرماید: من به شما حکم می کنم که همین حالا مراجعت کنید به کربلا، و شهریه و حقوقی هم که در اینجا به طلبهها داده می شود، درکربلا به شما داده می شود، و همین حالا برگردید.
🔹️ میرزا نوکرش را صدا میزند و به او میگوید: قطار کی حرکت میکند؟ میگوید: مثلاً نیم ساعت دیگر. میفرماید این آقا را الآن ببرید پای قطار و آنجا باشید تا ایشان مشرف شوند کربلا، و بعد مراجعت کنید. نیم ساعت بعد، یک ساعت بعد میرزا مرتباً می پرسد: خادم نیامد؟ همینطور منتظر بوده و دقیقه شماری میکرده که خادم برگردد.
🔹️ بالاخره خادم برمیگردد، میرزا می گوید: «او را راه انداختی؟» می گوید: بله. میگوید: «خودت آنجا بودی موقع حرکت قطار؟» می گوید: بله. میگوید: «قطعی شد حرکتش؟» می گوید: بله. میرزا خیلی استنطاق میکند تا قطعی شود که آن شخص به کربلا برگشته است.
🔹️ بعداً بعضی از اصحاب از ایشان می پرسند: چرا این شخص را با این اهتمام به کربلا برگرداندید؟ میرزا می فرماید: از خصوصیات قیافه این شخص فهمیدم که اگر او در اینجا بماند، کار دست ما می دهد و از آن لعن های کذایی می خواند، و ما که زحمت کشیدیم و مشکله اختلاف بین شیعه و سنی را به زحمت حل کردیم تا مسأله وجود نداشته باشد، و سامرا برای تشیع مرکزیت پیدا بکند، او با یک عملش ممکن است این زحمات را از بین ببرد. یک لعن در حرم بخواند و تمام این زحمات به هدر برود.
🔹️ بعد که خود آن شخص را دیده بودند، گفته بود: خوش انصاف میرزا، نگذاشت اقلاً یک صنمی قریشی بخوانیم.
🔹️ این جریان از هوش و فراست فوقالعاده میرزا خبر می دهد که چگونه به مسائل حساس بوده و چطور اشخاص را تشخیص می داده است.
📚 جرعهای از دریا؛ آیت الله العظمی شبیری زنجانی، ج ۱ ص ۱۱۹
#میرزامحمدحسنشیرازی
❇️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
@Hadi8243
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈