روزه با کامنت تغییرات.pdf
1.58M
با سلام و ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات
جزوه روزه برای سال 1402 با حدود 50 ویرایش و اضافات تقدیم است.
در این نسخه تغییرات برای دقت اساتید قابل مشاهده است.
در اسرع وقت مطالعه نمایید.
من الله التوفیق
✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
https://eitaa.com/Hadi8243
تفاوت فتاوا بر اساس فتاوای امام خمینی و مقام معظم رهبری.pdf
4.17M
✳️تفاوت فتاوا براساس فتاوای
👈امام خمینی و مقام معظم رهبری
✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
https://eitaa.com/Hadi8243
❇️هزینه های جدید دفتر آیت الله العظمی شبیری زنجانی حفظه الله تعالی:
👈🏻نماز ۷.۵۰۰.۰۰۰ تومان
👈🏻روزه ۴.۵۰۰.۰۰۰ تومان
👈🏻کفاره ۱۸.۰۰۰ تومان
✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
https://eitaa.com/Hadi8243
رساله نماز و روزه مقام معظم رهبری.pdf
7.5M
📖رساله نماز و روزه
🖌طبق نظرات مقام معظم رهبری(حفظه الله)
✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
https://eitaa.com/Hadi8243
May 11
May 11
MAJALLE Rahtooshe Ramezan1402.pdf
4.62M
📚 فصلنامه ره توشه برای عموم مبلّغان
✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
https://eitaa.com/Hadi8243
majale-rahtushe-khanevade-1402.pdf
2.89M
📚 فصلنامه تبلیغ و خانواده
✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
https://eitaa.com/Hadi8243
فصلنامه تبلیغ و تقریب.pdf
2.61M
📚 فصلنامه تبلیغ و تقریب
✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
https://eitaa.com/Hadi8243
📱نرم افزار «#جامع_الاحادیث»
🔹بیش از 393000 روایت از 199 عنوان کتاب حدیثی شیعه
🔸جستجوی پیشرفته کلمه یا عبارت در متن احادیث
🔹دستهبندی نتایج جستجو بر اساس قائل، قرن، اندازه حدیث، دارای ترجمه و شرح
🔸امکان گروهبندی احادیث و مشاهده منابع متعدد یک روایت
🔹ارائه ترجمه، شرح، اطلاعات سند، احادیث مرتبط، حدیث در مقالات و حدیث در کتب
🔸قابلیت سفارشیسازی محیط نرمافزار
📎لینک صفحه نرمافزار:
www.noorsoft.org/fa/software/View/73958
✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
https://eitaa.com/Hadi8243
#معرفی_نرم_افزار
12.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰«اصل انتظار» در بین اهل تسنن هم وجود دارد.
✅جلسه اول درس گفتار جامع مهدوی (دوره مقدماتی)
🔻حجت الاسلام محمد شهبازیان(استاد برجسته مرکز تخصصی مهدویت قم)
✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
https://eitaa.com/Hadi8243
🔻
☑️ آیا #چهارشنبه_سوری، جشنی عربی است؟ یا زرتشتی؟
👈🏻 بخش 1
در گاهشماری زرتشتی، «هفته» وجود ندارد. در گاهشماریهای بومی ايرانی، هفته وجود داشت، اما در تقويم مذهبیِ زرتشتی، هفته وجود نداشته و ندارد و اگر بخواهيم دقيقتر بنگريم، ورود «هفته» به تقويمهای ايرانی در اثر نفوذ فرهنگ سامی (عربی-عبرانی) به فرهنگ ايران بود.[1]
یعنی در آيين زرتشتی، اصلاً چيزی به نام چهارشنبه وجود ندارد، و تبعاً چهارشنبه سوری نيز در اين دین وجود ندارد. خانم دکتر کتایون مزداپور از محققان صاحبنام زرتشتی مینويسند: «خیلی از آنها (جشنها و آیینها) هرگز زرتشتی نبوده اند، مثل چهارشنبه سوری.»
📚 سند:
[1]. مری بويس، زرتشتيان، باورها و آداب دينی آنها، ترجمه ع.بهرامی، تهران: نشر ققنوس، 1391، ص 99
[2]. مجلهی هفت آسمان، بهار ۱۳۸۴، شماره ۲۵، صفحه ۱۸.
✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
https://eitaa.com/Hadi8243
🔻
☑️ آیا #چهارشنبه_سوری، جشنی عربی است؟ یا زرتشتی؟
👈🏻 بخش دوم
موبد موبدان زرتشتی ايران، جهانگير اوشيدری مینويسد که بیتردید، چهارشنبه سوری ریشه زرتشتی ندارد. بلکه سنت عرب دوران قدیم بوده است. چون عربها یوم الاربعاء (چهارشنبه) را نحس میدانستند. پس جشن میگرفتند تا نحسی آن برطرف شود.[1]
همچنين دکتر کورش نیکنام، موبد زرتشتی هم این را تأکید کردند.[2]
📚 سند:
[1]. جهانگير اوشيدری، دانشنامه مزدَیَسنا، تهران: نشر مركز، 1389، ص ۳۳۳، ذیل عنوان «سوری»
[2]. بی بی سی فارسی، چهارشنبه سوری، جشنی در استقبال از نوروز، 15 مارس 2009، 25 اسفند 1387.
✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
https://eitaa.com/Hadi8243
🔻
☑️ آیا #چهارشنبه_سوری، جشنی عربی است؟ یا زرتشتی؟
👈🏻 بخش سوم
واقعیت این است که زرتشتیان، پنج روز آخر سال را جشن آتش میگرفتند. از طرفی، این جشن با جشن چهارشنبهی عرب عصر جاهلیت ترکیب شد و نتیجه آن شد: چهارشنبه سوری.
🔘 اما امروزه زرتشتیان، تلاش میکنند که بگویند این جشن، زرتشتی نیست. چرا؟
چون این جشن، بیشتر مایه آبروریزی است. متأسفانه در جشن چهارشنبه سوری، اغلب شاهد عربده كشی، مردم آزاری، خُرد شدن شيشهها و تلفات و زخمی شدن انسانها هستیم. یعنی جشن چهارشنبه سوری، امروز، بیشتر جلوهگاه سادیسم است و چهرهای زشت دارد.
👈🏻 پس سران جامعه زرتشتی تلاش میکنند که بگویند تقصیر ما نیست. بلکه همه چیز تقصیر عربها هست.
✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
https://eitaa.com/Hadi8243
سبک زندگی منتظرانه چ 3.pdf
1.61M
📕فایل کتاب #سبک_زندگی_منتظرانه (برگزیده سیزدهمین دکترین بین المللی مهدویت)
🔹نوشته حجتالاسلام #حسن_ملایی
🟢درخواستی اعضای کانال ✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
https://eitaa.com/Hadi8243
سبك زندگي منتظرانه مقدماتی.pptx
2.22M
✅پاورپونت دوره مقدماتی سبک زندگی منتظرانه
(تفصیل آن مراجعه به کتاب سبک زندگی منتظرانه شود)
👈حجتالاسلام #حسن_ملایی
🟢درخواستی اعضای کانال
✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
https://eitaa.com/Hadi8243
✨﷽✨
موضوع پوستر:👆👆
💠 حکم شرعی و قانونی چهارشبه سوری
" به مناسبت چهارشنبه آخر سال "
☘️☘️☘️☘️☘️
#چهارشنبه_سوری
#چهارشنبه_آخرسال
#احکام_اجتماعی ✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
https://eitaa.com/Hadi8243
تحلیل حدیثشناسانۀ حکم نام بردن حضرت مهدی❤️ به محمد❤️.pdf
384.4K
🌸✍️ #مقاله تحلیل حدیثشناسانۀ حکم نام بردن حضرت مهدی❤️ به محمد❤️
فصلنامه علمی ـ پژوهشی مشرق موعود/ شماره 25
✍️ : سلیمیان،خدامراد🌹
مهدویت اعتقادی پایهای است که همواره در میان باورهای اسلامی بدان اهتمام و توجه ویژهای شده است و این اهتمام همچنان در سخنان پیشوایان معصوم: و بزرگان دین بازتاب یافته است.
یکی از امور مهدویت، «حکم نامبردن» آن حضرت به نام «محمّد» است که بررسی آن با توجه به ویژگیهای آن حضرت و نیز چگونگی زندگی وی، اهمیت دارد.
در این نوشتار به بحث دربارۀ حکم نامبردن حضرت مهدی4 به نام خاص «محمّد» بر اساس سخنان معصومان: پرداخته شده است. دیدگاهها در این بحث با نگاه به گروههای گوناگون روایات در اینباره، بهطور عمده در دو دسته تقسیم شده است:
دیدگاه نخست، باور کسانی است که در هر شرایطی نامبردن آن حضرت را به نام «محمّد» حرام میدانند. به گونهای که امروزه حتی آن را به صورت «محمد» مینویسند.
دیدگاه دوم از کسانی است که این ممنوعبودن را به سبب نامبردن در برخی روایات و ادعیه، ویژۀ زمانی دانستهاند که به سبب نامبردن، آسیبی متوجه آن حضرت میشد.
در ادامه با بررسی کوتاه مستندات هر دیدگاه بر پایۀ روایات، نتیجه میگیریم که در زمان غیبت کبرا اگر نامبردن آن حضرت موجب آسیب و زیان نگردد، جایز است. ✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
https://eitaa.com/Hadi8243
#احکام_روزه
#کفاره_تاخیر
🌺کفاره تأخیر یعنی کفّارهای که بر اثر تأخیر در انجام قضای روزه رمضان تا فرا رسیدن ماه رمضان آینده واجب میشود.
🌼فدیه روزانه یعنی 750 گرم طعام که بر افرادی که روزه بر آنها (با شرایطی) واجب نیست (کهنسالان، بیماران و بانو حامله و شیرده)، باید پرداخت کنند.
🌸کفاره روزه یعنی اطعام 60 فقیر یا روزه گرفتن 60 روز.
🔹اگر روزه رمضان را عمدا تا رمضان بعدی نگیرد علاوه بر قضا باید برای هر روز یک کفاره تاخیر نیز بپردازد.
🔸اگر کفاره و فدیه روزانه را چندین سال تاخیر بیاندازد چیزی بر آن اضافه نمیشود.
👌 کفاره تأخیر در فرض جهل به وجوب قضا قبل از ماه رمضان آینده، ساقط نمی شود.
📚 توضیح المسائل مراجع م 1705 و 1709؛ آقا رساله نماز و روزه م 928 تا 933
#احکام_نموداری
✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
https://eitaa.com/Hadi8243
حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده با تلاش مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی و همکاری دانشگاه علوم پزشکی، بخش زیادی از سوالات شرعی مربوط به بیماران و موضوع روزه گرفتن آنان پاسخ داده شده است و بیانیه ای در این خصوص تنظیم شده که در آینده نزدیک منتشر خواهد گردید.
وی در ادامه افزود: ماه مبارک رمضان فرصتی مناسب برای بیان احکام شرعی بوده و مناسب است مبلغان بخشی از وقت تبلیغی خود را به این امر اختصاص دهند.
رئیس هیئت امنای مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی گفت: در روش بیان احکام باید به ملاک های انتخاب مسائل همچون «نیاز مخاطبان»، «سطح فهم مخاطب»، «زمان در اختیار» و «موقعیت و مناسبت جلسه» توجه ویژه نمود.
شایان ذکر است مبلغان گرامی می توانند جهت دانلود رایگان مجموعه پاورپوینت های استاد فلاح زاده به ذیل همین صفحه مراجعه نمایند. 👇🏻👇🏻👇🏻
📣📣📣 بیانیه موسسه موضوع شناسی احکام در مورد وظیفه بیماران نسبت به روزه ماه مبارک رمضان2. ✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
https://eitaa.com/Hadi8243
📣📣📣 بیانیه موسسه موضوع شناسی احکام در مورد وظیفه وظیفه بیماران نسبت به روزه ماه مبارک رمضان3 ✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
https://eitaa.com/Hadi8243
حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا مظاهری سیف در دومین جلسه از سلسله نشست های ماه مبارک رمضان 1444(ه.ق) ویژه مبلغان اعزامی که به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، صبح امروز یکشنبه 21 اسفندماه در سالن همایش های غدیر برگزار گردید در خصوص موضوع «فضای مجازی و شبه معنویت های نوین» مطالبی را بیان کرد. 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
❇️در بین جریان های معنوی نوظهور، گسترده ترین جریانی که بر روی دیگر جریان ها تاثیرات فروانی نیز گذاشته است، یک دین جدید به نام «تفکر نو» در اواخر قرن 19 در آمریکا تاسیس و در قرن 21 گسترش یافت.
🟢از ویژگی های این دین نوظهور و باطل این است که به دین و اعتقاداتی که مخاطب او دارد کاری نداشته و به دنبال متقاعد کردن وی در جهت یادگیری آموزه های خود می باشد.
🔴اولین و اساسی ترین آموزه دین مذکور، القای این مطلب است که خدا در حقیقت و واقع وجود نداشته و خدایی که انسان ها او را قبول دارند همان نیروی درونی خود آن ها می باشد.
⚫️دین باطل «تفکر نو» پیامبران الهی را، حکیمان برجسته می داند که این حقیقت را دریافته اند که انسان یک قدرت بی نهایت بوده و می باشد، ولی در زمان های قدیم به دلیل نبود فضای گفتمان علمی اظهار این حقایق ناممکن بوده لیکن در زمان فعلی که در عصر پیشرفت و ارتباطات هستیم می توانیم این حقایق را به صورت علنی بیان کنیم.
🔵بزرگان و موسسان این دین باطل معتقدند که راه استفاده از نیرو و قدرت بی نهایت در انسان، همان «ذهن» می باشد. انسان ها از طریق تصورات و توهمات خود می توانند به قدرت بی نهایت خود دست یابند.
🟡«بکارگیری الفاظ و کلمات مثبت» یکی دیگراز آموزه های دین باطل تفکر نو دانست ▪️«بکارگیری الفاظ و کلمات مثبت» دیگر آموزه دین مذکور بوده و بر این باورند که انسان با این آموزه می تواند به هر آنچه دوست دارد برسد و موارد منفی را حتی در تصورات خویش از خدا نخواهد که اگر این اتفاق بیافتد امکان دارد مسایل منفی برای او رخ دهد.
🟤بر اساس آموزه های دین مذکور، خدا همان نیروی درونی انسان ها بوده و هرکس از این نیرو استفاده کند می تواند به آرزوهای خویش برسد، در نتیجه هر فردی که از نظری مادی و ثروت دارای رفاه بیشتری باشد از لحاظ معنوی بالاتر و هر کس فقیر باشد دارای معنویت کمتری خواهد بود.
◼️با ایده اولوژی که دین باطل تفکر نو دارد، موضوع خطرات «نظام سرمایه داری» توجیه می شود و مردم بر این باور می رسند که افراد ثروتنمد مردمان خوبی بوده و افراد فقیر لیاقت زندگی کردن در این جهان هستی را ندارند، این باور غافل از آن است که راه های کسب ثروت چگونه بوده! آیا در این راه ظلمی بر دیگران می شود یاخیر.
✔️نبود معنویت را عامل پیدایش فرقه های باطل است. انسان برای رسیدن به آرامش به صورت فطری به دنبال معنویت می باشد و اگر این نیاز را با یک معنویت برخاسته از یک دین صحیح برطرف نکند در گرداب دین و فرقه هاب باطل نوظهور غرق خواهد شد.
✅مبلغان باید توجه کنند در رویکرد فعالیت های تبلیغی خود به جای آموزش مفاهیم و القای براهین به موضوع مهم ایجاد معنویت در مخاطبان بپردازند و ماه مبارک رمضان، فرصت مناسبی برای این موضوع می باشد. ✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
https://eitaa.com/Hadi8243
💠 گزارش سلسله نشستهای ماه مبارک رمضان
🔻 سخنرانان و موضوعات به شرح ذیل میباشد؛
◽️ سوژههای سخن ویژه ماه مبارک رمضان
▫️ حجةالإسلام عابدینی
🎙 صوت / 🎥 فیلم
◽️ بایستههای تبلیغ در ارتش
▫️ حجةالإسلام احمد جلیلیصفت
🎙 صوت / 🎥 فیلم
◽️ فضای مجازی و شبهمعنویتهای نوین
▫️ استاد مظاهریسیف
🎙 صوت / 🎥 فیلم
◽️ احکام کاربردی
▫️ حجةالإسلام فلاحزاده
🎙 صوت / 🎥 فیلم
◽️ کنشگری با نسل جوان و دوقطبیهای موجود
▫️ استاد حسین شرفالدین
🎙 صوت / 🎥 فیلم
◽️ خانواده
▫️ حجةالإسلام هادی
🎙 صوت / 🎥 فیلم
✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
https://eitaa.com/Hadi8243
🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙
پیشبینی رؤیتپذیری هلال ماه مبارک رمضان 1444 قمری در ایران
🔵مبنای «لزوم رؤیت هلال با چشم عادی» و «اشتراط اتّحاد افق» مبنای فقهی مشهور فقهاء مانند حضرات آیات عظام امامخمینی(ره)، گلپایگانی(ره)، اراکی(ره)، سیّدمحمّد صدر(ره)، سیستانی، شبیری زنجانی، مکارم شیرازی، سبحانی، جوادی آملی، سیّدمحمّدتقی مدرّسی
در غروب چهارشنبه 2 فروردین 1402 شمسی (و 29 شعبان 1444 قمری در ایران) برابر با 22 مارس 2023 میلادی، هلال در سراسر استانهای بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و ایلام، و بخش اعظمِ استانهای کرمانشاه، لرستان، چهار محالّ و بختیاری و فارس، و نیمۀ غربی استان هرمزگان، با چشم عادی بهراحتی دیده میشود و در بقیّۀ استانها و شهرهای ایران نیز، امکان رؤیت هلال با چشم عادی وجود دارد، بهگونهای که اگر ابر و آلودگی هوا نباشد، هلال مطمئنّاً با چشم عادی دیده میشود؛ از اینرو،
پنجشنبه 3 فروردین 1402 شمسی برابر با 23 مارس 2023 میلادی، روز اوّل ماه مبارک رمضان 1444 قمری خواهد بود.
*
🔵مبنای «لزوم رؤیت هلال با چشم عادی» و «کفایت رؤیت در نقاطی که در بیشترِ شب با هم مشترکاند» (مبنای فقهی حضرت آیتالله العظمی وحید خراسانی)
در غروب چهارشنبه 2 فروردین 1402 شمسی برابر با 22 مارس 2023 میلادی، هلال در سراسر استانهای بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و ایلام، و بخش اعظمِ استانهای کرمانشاه، لرستان، چهار محالّ و بختیاری و فارس، و نیمۀ غربی استان هرمزگان، با چشم عادی بهراحتی دیده میشود و بقیّۀ استانها و شهرهای ایران نیز، با مناطق پیشگفته، در بیشترِ شب، اشتراک دارند؛ از اینرو،
پنجشنبه 3 فروردین 1402 شمسی برابر با 23 مارس 2023 میلادی، روز اوّل ماه مبارک رمضان 1444 قمری خواهد بود.
*
🔵 مبنای «لزوم رؤیت هلال با چشم عادی» و «کفایت رؤیت در نقاطی که در بخشی از شب با هم مشترکاند» مبنای فقهی حضرات آیات عظام خوئی(ره)، تبریزی(ره)، لطفالله صافی گلپایگانی(ره)، محمّداسحاق فیّاض
در غروب چهارشنبه 2 فروردین 1402 شمسی برابر با 22 مارس 2023 میلادی، هلال در سراسر استانهای بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و ایلام، و بخش اعظمِ استانهای کرمانشاه، لرستان، چهار محالّ و بختیاری و فارس، و نیمۀ غربی استان هرمزگان، با چشم عادی بهراحتی دیده میشود و بقیّۀ استانها و شهرهای ایران نیز، با مناطق پیشگفته، در بخشی از شب، اشتراک دارند؛ از اینرو،
پنجشنبه 3 فروردین 1402 شمسی برابر با 23 مارس 2023 میلادی، روز اوّل ماه مبارک رمضان 1444 قمری خواهد بود.
*
🔵 مبنای «کفایت رؤیت هلال با چشم مسلّح» و «اشتراط اتّحاد افق» مبنای فقهی حضرت آیتالله العظمی خامنهای
در غروب چهارشنبه 2 فروردین 1402 شمسی (و 29 شعبان 1444 قمری در ایران) برابر با 22 مارس 2023 میلادی، هلال در سراسر ایران بهراحتی با چشم مسلّح دیده میشود و
پنجشنبه 3 فروردین 1402 شمسی برابر با 23 مارس 2023 میلادی، روز اوّل ماه مبارک رمضان 1444 قمری خواهد بود.
*
🔵مبنای «کفایت رؤیت هلال با چشم مسلّح» و «کفایت رؤیت در نقاطی که در بخشی از شب با هم مشترکاند» مبنای فقهی حضرات آیات عظام فاضل لنکرانی(ره)، سیّدکاظم حائری، نوری همدانی**
در غروب چهارشنبه 2 فروردین 1402 شمسی (و 29 شعبان 1444 قمری در ایران) برابر با 22 مارس 2023 میلادی، هلال در سراسر ایران بهراحتی با چشم مسلّح دیده میشود و
پنجشنبه 3 فروردین 1402 شمسی برابر با 23 مارس 2023 میلادی، روز اوّل ماه مبارک رمضان 1444 قمری خواهد بود.
✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند)
https://eitaa.com/Hadi8243