eitaa logo
هادیان هدایت
201 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
756 ویدیو
409 فایل
در این کانال مقاله‌ها و مطالب مناسبتی معتبر علمی در اختیار مبلغین قرار خواهد گرفت. لطفا برای ا رسال پیشنهادها و انتقادات خویش با آیدی زیر در ارتباط باشید. @Ghkfwn با تشکر
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻 ☑️ آیا ، جشنی عربی است؟ یا زرتشتی؟ 👈🏻 بخش 1 در گاهشماری زرتشتی، «هفته» وجود ندارد. در گاهشماری‌های بومی ايرانی، هفته وجود داشت، اما در تقويم مذهبیِ زرتشتی، هفته وجود نداشته و ندارد و اگر بخواهيم دقيق‌تر بنگريم، ورود «هفته» به تقويم‌های ايرانی در اثر نفوذ فرهنگ سامی (عربی-عبرانی) به فرهنگ ايران بود.[1] یعنی در آيين زرتشتی، اصلاً چيزی به نام چهارشنبه وجود ندارد، و تبعاً چهارشنبه سوری نيز در اين دین وجود ندارد. خانم دکتر کتایون مزداپور از محققان صاحب‌نام زرتشتی می‌نويسند: «خیلی از آنها (جشن‌ها و آیین‌ها) هرگز زرتشتی نبوده اند، مثل چهارشنبه سوری.» 📚 سند: [1]. مری بويس، زرتشتيان، باورها و آداب دينی آنها، ترجمه ع.بهرامی، تهران: نشر ققنوس، 1391، ص 99 [2]. مجله‌ی هفت آسمان، بهار ۱۳۸۴، شماره ۲۵، صفحه ۱۸. ✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) https://eitaa.com/Hadi8243
🔻 ☑️ آیا ، جشنی عربی است؟ یا زرتشتی؟ 👈🏻 بخش دوم موبد موبدان زرتشتی ايران، جهانگير اوشيدری می‌نويسد که بی‌تردید، چهارشنبه سوری ریشه زرتشتی ندارد. بلکه سنت عرب دوران قدیم بوده است. چون عرب‌ها یوم الاربعاء (چهارشنبه) را نحس می‌دانستند. پس جشن می‌گرفتند تا نحسی آن برطرف شود.[1] همچنين دکتر کورش نیکنام، موبد زرتشتی هم این را تأکید کردند.[2] 📚 سند: [1]. جهانگير اوشيدری، دانشنامه مزدَیَسنا، تهران: نشر مركز، 1389، ص ۳۳۳، ذیل عنوان «سوری» [2]. بی بی سی فارسی، چهارشنبه سوری، جشنی در استقبال از نوروز، ‌15 مارس 2009، 25 اسفند 1387. ✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) https://eitaa.com/Hadi8243
🔻 ☑️ آیا ، جشنی عربی است؟ یا زرتشتی؟ 👈🏻 بخش سوم واقعیت این است که زرتشتیان، پنج روز آخر سال را جشن آتش می‌گرفتند. از طرفی، این جشن با جشن چهارشنبه‌ی عرب عصر جاهلیت ترکیب شد و نتیجه آن شد: چهارشنبه سوری. 🔘 اما امروزه زرتشتیان، تلاش میکنند که بگویند این جشن، زرتشتی نیست. چرا؟ چون این جشن، بیشتر مایه آبروریزی است. متأسفانه در جشن چهارشنبه سوری، اغلب شاهد عربده كشی، مردم آزاری، خُرد شدن شيشه‌ها و تلفات و زخمی شدن انسان‌ها هستیم. یعنی جشن چهارشنبه سوری، امروز، بیشتر جلوه‌گاه سادیسم است و چهره‌ای زشت دارد. 👈🏻 پس سران جامعه زرتشتی تلاش میکنند که بگویند تقصیر ما نیست. بلکه همه چیز تقصیر عرب‌ها هست. ✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) https://eitaa.com/Hadi8243
سبک زندگی منتظرانه چ 3.pdf
1.61M
📕فایل کتاب (برگزیده سیزدهمین دکترین بین المللی مهدویت) 🔹نوشته حجت‌الاسلام 🟢درخواستی اعضای کانال ✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) https://eitaa.com/Hadi8243
سبك زندگي منتظرانه مقدماتی.pptx
2.22M
✅پاورپونت دوره مقدماتی سبک زندگی منتظرانه (تفصیل آن مراجعه به کتاب سبک زندگی منتظرانه شود) 👈حجت‌الاسلام 🟢درخواستی اعضای کانال ✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) https://eitaa.com/Hadi8243
✨‏﷽✨ موضوع پوستر:👆👆 💠 حکم شرعی و قانونی چهارشبه سوری " به مناسبت چهارشنبه آخر سال " ☘️☘️☘️☘️☘️ ✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) https://eitaa.com/Hadi8243
تحلیل حدیث‌شناسانۀ حکم نام بردن حضرت مهدی❤️ به محمد❤️.pdf
384.4K
🌸✍️ تحلیل حدیث‌شناسانۀ حکم نام بردن حضرت مهدی❤️ به محمد❤️ فصلنامه علمی ـ پژوهشی مشرق موعود/ شماره 25 ✍️ : سلیمیان،خدامراد🌹 مهدویت اعتقادی پایه‌ای است که همواره در میان باورهای اسلامی بدان اهتمام و توجه ویژه‌ای شده است و این اهتمام همچنان در سخنان پیشوایان معصوم: و بزرگان دین بازتاب یافته است. یکی از امور مهدویت، «حکم نام‌بردن» آن حضرت به نام «محمّد» است که بررسی آن با توجه به ویژگی‌های آن حضرت و نیز چگونگی زندگی وی، اهمیت دارد. در این نوشتار به بحث دربارۀ حکم نام‌بردن حضرت مهدی4 به نام خاص «محمّد» بر اساس سخنان معصومان: پرداخته شده است. دیدگاه‌ها در این بحث با نگاه به گروه‌های گوناگون روایات در این‌باره، به‌طور عمده در دو دسته تقسیم شده است: دیدگاه نخست، باور کسانی است که در هر شرایطی نام‌بردن آن حضرت را به نام «محمّد» حرام می‌دانند. به گونه‌ای که امروزه حتی آن را به صورت «م‌ح‌م‌د» می‌نویسند. دیدگاه دوم از کسانی است که این ممنوع‌بودن را به سبب نام‌بردن در برخی روایات و ادعیه، ویژۀ زمانی دانسته‌اند که به سبب نام‌بردن، آسیبی متوجه آن حضرت می‌شد. در ادامه با بررسی کوتاه مستندات هر دیدگاه بر پایۀ روایات، نتیجه می‌گیریم که در زمان غیبت کبرا اگر نام‌بردن آن حضرت موجب آسیب و زیان نگردد، جایز است. ✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) https://eitaa.com/Hadi8243
🌺کفاره تأخیر یعنی کفّاره‌ای که بر اثر تأخیر در انجام قضای روزه رمضان تا فرا رسیدن ماه رمضان آینده واجب می‌شود. 🌼فدیه روزانه یعنی 750 گرم طعام که بر افرادی که روزه بر آنها (با شرایطی) واجب نیست (کهنسالان، بیماران و بانو حامله و شیرده)، باید پرداخت کنند. 🌸کفاره روزه یعنی اطعام 60 فقیر یا روزه گرفتن 60 روز. 🔹اگر روزه رمضان را عمدا تا رمضان بعدی نگیرد علاوه بر قضا باید برای هر روز یک کفاره تاخیر نیز بپردازد. 🔸اگر کفاره و فدیه روزانه را چندین سال تاخیر بیاندازد چیزی بر آن اضافه نمی‌شود. 👌 کفاره تأخیر در فرض جهل به وجوب قضا قبل از ماه رمضان آینده، ساقط نمی شود. 📚 توضیح المسائل مراجع م 1705 و 1709؛ آقا رساله نماز و روزه م 928 تا 933 ✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) https://eitaa.com/Hadi8243
حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده با تلاش مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی و همکاری دانشگاه علوم پزشکی، بخش زیادی از سوالات شرعی مربوط به بیماران و موضوع روزه گرفتن آنان پاسخ داده شده است و بیانیه ای در این خصوص تنظیم شده که در آینده نزدیک منتشر خواهد گردید. وی در ادامه افزود: ماه مبارک رمضان فرصتی مناسب برای بیان احکام شرعی بوده و مناسب است مبلغان بخشی از وقت تبلیغی خود را به این امر اختصاص دهند. رئیس هیئت امنای مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی گفت: در روش بیان احکام باید به ملاک های انتخاب مسائل همچون «نیاز مخاطبان»، «سطح فهم مخاطب»، «زمان در اختیار» و «موقعیت و مناسبت جلسه» توجه ویژه نمود. شایان ذکر است مبلغان گرامی می توانند جهت دانلود رایگان مجموعه پاورپوینت های استاد فلاح زاده به ذیل همین صفحه مراجعه نمایند. 👇🏻👇🏻👇🏻
📣📣📣 بیانیه موسسه موضوع شناسی احکام در مورد وظیفه بیماران نسبت به روزه ماه مبارک رمضان2. ✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) https://eitaa.com/Hadi8243
📣📣📣 بیانیه موسسه موضوع شناسی احکام در مورد وظیفه وظیفه بیماران نسبت به روزه ماه مبارک رمضان3 ✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) https://eitaa.com/Hadi8243
حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا مظاهری سیف در دومین جلسه از سلسله نشست های ماه مبارک رمضان 1444(ه.ق) ویژه مبلغان اعزامی که به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، صبح امروز یکشنبه 21 اسفندماه در سالن همایش های غدیر برگزار گردید در خصوص موضوع «فضای مجازی و شبه معنویت های نوین» مطالبی را بیان کرد. 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
❇️در بین جریان های معنوی نوظهور، گسترده ترین جریانی که بر روی دیگر جریان ها تاثیرات فروانی نیز گذاشته است، یک دین جدید به نام «تفکر نو» در اواخر قرن 19 در آمریکا تاسیس و در قرن 21 گسترش یافت. 🟢از ویژگی های این دین نوظهور و باطل این است که به دین و اعتقاداتی که مخاطب او دارد کاری نداشته و به دنبال متقاعد کردن وی در جهت یادگیری آموزه های خود می باشد. 🔴اولین و اساسی ترین آموزه دین مذکور، القای این مطلب است که خدا در حقیقت و واقع وجود نداشته و خدایی که انسان ها او را قبول دارند همان نیروی درونی خود آن ها می باشد. ⚫️دین باطل «تفکر نو» پیامبران الهی را، حکیمان برجسته می داند که این حقیقت را دریافته اند که انسان یک قدرت بی نهایت بوده و می باشد، ولی در زمان های قدیم به دلیل نبود فضای گفتمان علمی اظهار این حقایق ناممکن بوده لیکن در زمان فعلی که در عصر پیشرفت و ارتباطات هستیم می توانیم این حقایق را به صورت علنی بیان کنیم. 🔵بزرگان و موسسان این دین باطل معتقدند که راه استفاده از نیرو و قدرت بی نهایت در انسان، همان «ذهن» می باشد. انسان ها از طریق تصورات و توهمات خود می توانند به قدرت بی نهایت خود دست یابند. 🟡«بکارگیری الفاظ و کلمات مثبت» یکی دیگراز آموزه های دین باطل تفکر نو دانست ▪️«بکارگیری الفاظ و کلمات مثبت» دیگر آموزه دین مذکور بوده و بر این باورند که انسان با این آموزه می تواند به هر آنچه دوست دارد برسد و موارد منفی را حتی در تصورات خویش از خدا نخواهد که اگر این اتفاق بیافتد امکان دارد مسایل منفی برای او رخ دهد. 🟤بر اساس آموزه های دین مذکور، خدا همان نیروی درونی انسان ها بوده و هرکس از این نیرو استفاده کند می تواند به آرزوهای خویش برسد، در نتیجه هر فردی که از نظری مادی و ثروت دارای رفاه بیشتری باشد از لحاظ معنوی بالاتر و هر کس فقیر باشد دارای معنویت کمتری خواهد بود. ◼️با ایده اولوژی که دین باطل تفکر نو دارد، موضوع خطرات «نظام سرمایه داری» توجیه می شود و مردم بر این باور می رسند که افراد ثروتنمد مردمان خوبی بوده و افراد فقیر لیاقت زندگی کردن در این جهان هستی را ندارند، این باور غافل از آن است که راه های کسب ثروت چگونه بوده! آیا در این راه ظلمی بر دیگران می شود یاخیر. ✔️نبود معنویت را عامل پیدایش فرقه های باطل است. انسان برای رسیدن به آرامش به صورت فطری به دنبال معنویت می باشد و اگر این نیاز را با یک معنویت برخاسته از یک دین صحیح برطرف نکند در گرداب دین و فرقه هاب باطل نوظهور غرق خواهد شد. ✅مبلغان باید توجه کنند در رویکرد فعالیت های تبلیغی خود به جای آموزش مفاهیم و القای براهین به موضوع مهم ایجاد معنویت در مخاطبان بپردازند و ماه مبارک رمضان، فرصت مناسبی برای این موضوع می باشد. ✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) https://eitaa.com/Hadi8243
💠 گزارش سلسله نشست‌های ماه مبارک رمضان 🔻 سخنرانان و موضوعات به شرح ذیل می‌باشد؛ ◽️ سوژه‌های سخن ویژه ماه مبارک رمضان ▫️ حجةالإسلام عابدینی 🎙 صوت / 🎥 فیلم ◽️ بایسته‌های تبلیغ در ارتش ▫️ حجةالإسلام احمد جلیلی‌صفت 🎙 صوت / 🎥 فیلم ◽️ فضای مجازی و شبه‌معنویت‌های نوین ▫️ استاد مظاهری‌سیف 🎙 صوت / 🎥 فیلم ◽️ احکام کاربردی ▫️ حجةالإسلام فلاح‌زاده 🎙 صوت / 🎥 فیلم ◽️ کنش‌گری با نسل جوان و دوقطبی‌های موجود ▫️ استاد حسین شرف‌الدین 🎙 صوت / 🎥 فیلم ◽️ خانواده ▫️ حجةالإسلام هادی 🎙 صوت / 🎥 فیلم ✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) https://eitaa.com/Hadi8243
🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙 پیش‌بینی رؤیت‌پذیری هلال ماه مبارک رمضان 1444 قمری در ایران 🔵مبنای «لزوم رؤیت هلال با چشم عادی» و «اشتراط اتّحاد افق» مبنای فقهی مشهور فقهاء مانند حضرات آیات عظام امام‌خمینی(ره)، گلپایگانی(ره)، اراکی(ره)، سیّدمحمّد صدر(ره)، سیستانی، شبیری زنجانی، مکارم شیرازی، سبحانی، جوادی آملی، سیّدمحمّدتقی مدرّسی در غروب چهارشنبه 2 فروردین 1402 شمسی (و 29 شعبان 1444 قمری در ایران) برابر با 22 مارس 2023 میلادی، هلال در سراسر استان‌های بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و ایلام، و بخش اعظمِ استان‌های کرمانشاه، لرستان، چهار محالّ و بختیاری و فارس، و نیمۀ غربی استان هرمزگان، با چشم عادی به‌راحتی دیده می‌شود و در بقیّۀ استان‌ها و شهرهای ایران نیز، امکان رؤیت هلال با چشم عادی وجود دارد، به‌گونه‌ای که اگر ابر و آلودگی هوا نباشد، هلال مطمئنّاً با چشم عادی دیده می‌شود؛ از این‌رو، پنجشنبه 3 فروردین 1402 شمسی برابر با 23 مارس 2023 میلادی، روز اوّل ماه مبارک رمضان 1444 قمری خواهد بود. * 🔵مبنای «لزوم رؤیت هلال با چشم عادی» و «کفایت رؤیت در نقاطی که در بیشترِ شب با هم مشترک‌اند» (مبنای فقهی حضرت آیت‌الله العظمی وحید خراسانی) در غروب چهارشنبه 2 فروردین 1402 شمسی برابر با 22 مارس 2023 میلادی، هلال در سراسر استان‌های بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و ایلام، و بخش اعظمِ استان‌های کرمانشاه، لرستان، چهار محالّ و بختیاری و فارس، و نیمۀ غربی استان هرمزگان، با چشم عادی به‌راحتی دیده می‌شود و بقیّۀ استان‌ها و شهرهای ایران نیز، با مناطق پیش‌گفته، در بیشترِ شب، اشتراک دارند؛ از این‌رو، پنجشنبه 3 فروردین 1402 شمسی برابر با 23 مارس 2023 میلادی، روز اوّل ماه مبارک رمضان 1444 قمری خواهد بود. * 🔵 مبنای «لزوم رؤیت هلال با چشم عادی» و «کفایت رؤیت در نقاطی که در بخشی از شب با هم مشترک‌اند» مبنای فقهی حضرات آیات عظام خوئی(ره)، تبریزی(ره)، لطف‌الله صافی گلپایگانی(ره)، محمّداسحاق فیّاض در غروب چهارشنبه 2 فروردین 1402 شمسی برابر با 22 مارس 2023 میلادی، هلال در سراسر استان‌های بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و ایلام، و بخش اعظمِ استان‌های کرمانشاه، لرستان، چهار محالّ و بختیاری و فارس، و نیمۀ غربی استان هرمزگان، با چشم عادی به‌راحتی دیده می‌شود و بقیّۀ استان‌ها و شهرهای ایران نیز، با مناطق پیش‌گفته، در بخشی از شب، اشتراک دارند؛ از این‌رو، پنجشنبه 3 فروردین 1402 شمسی برابر با 23 مارس 2023 میلادی، روز اوّل ماه مبارک رمضان 1444 قمری خواهد بود. * 🔵 مبنای «کفایت رؤیت هلال با چشم مسلّح» و «اشتراط اتّحاد افق» مبنای فقهی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در غروب چهارشنبه 2 فروردین 1402 شمسی (و 29 شعبان 1444 قمری در ایران) برابر با 22 مارس 2023 میلادی، هلال در سراسر ایران به‌راحتی با چشم مسلّح دیده می‌شود و پنجشنبه 3 فروردین 1402 شمسی برابر با 23 مارس 2023 میلادی، روز اوّل ماه مبارک رمضان 1444 قمری خواهد بود. * 🔵مبنای «کفایت رؤیت هلال با چشم مسلّح» و «کفایت رؤیت در نقاطی که در بخشی از شب با هم مشترک‌اند» مبنای فقهی حضرات آیات عظام فاضل لنکرانی(ره)، سیّدکاظم حائری، نوری همدانی** در غروب چهارشنبه 2 فروردین 1402 شمسی (و 29 شعبان 1444 قمری در ایران) برابر با 22 مارس 2023 میلادی، هلال در سراسر ایران به‌راحتی با چشم مسلّح دیده می‌شود و پنجشنبه 3 فروردین 1402 شمسی برابر با 23 مارس 2023 میلادی، روز اوّل ماه مبارک رمضان 1444 قمری خواهد بود. ✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) https://eitaa.com/Hadi8243
┈┅ ❁❁ ┅┈ ♨️ سیر مطالعات نوروزشناسی (پاسخ به ابهامات تاریخی عید نوروز) + دانلود 🔰 دانلود مهمترین منابع: لطفا روی عناوین کلیک کنید. ✍️ بخش 1️⃣: کتابشناسی 1. کتابنامه نوروز / ناهید حبیبی آزاد 2. کتابشناسی نوروز، آیین ماندگار ایرانیان / خبرگزاری کتاب ایران 3. بسته پژوهشی نوروز (بنگرید به انتهای همان صفحه: فایل pdf) / اداره کل پژوهش‌های سیما 4. کتابشناسی نوروز؛ (۱۶ کلیدواژه و محور در مطالعات نوروزپژوهی) / مریم ابراهیم زاده 5. کتابشناسی نوروز / نادر کریمیان سردشتی 6. نوروز؛ تاریخچه و مرجع‌شناسی / اذکائی 7. جستارهایی از نوروز در دانشنامه ایرانیکا / به کوشش و ترجمه مصطفی صداقت‌رستمی ✍️ بخش 2️⃣ نسخه‌های خطی النیروز / محمدابراهيم مدرس حسيني خادم اصفهاني (ز: 1092ق) ✍️ بخش 3⃣ نوروز از نگاه اسلام و شیعه و... 1. ارتباط نوروز با اديان توحيدي، هويت ايراني و بهداشت رواني / سيدمحمود طباطبایی 2. النیروز / عبدالسلام محمد هارون 3. نوروز اسلامی جعفری / محمد محیط طباطبایی 4. نوروز از دیدگاه اسلام / محمد محمدی اشتهاردی 5. نوروز در روایات اسلامی / مهدی مهریزی 6. جشن نوروز در تاریخ اسلام /سعید نفیسی 7. نوروز در تاریخ و اسلام / سید جواد مدرسی 8. بررسی احادیث شیعی درباره نوروز / سید محمدجواد شبیری زنجانی 9. نوروز در فرهنگ شيعه / رسول جعفريان 10. نوروز در آینه روایات / محمدرضا ضمیری 11. نظر فقهای بزرگ شيعه درباره نوروز / سیما میرقاسمی 12. نوروز و سنت‌های آن از منظر فقهی / سید احمد حسینی خراسانی 13. حدیث النیروز فی کلام العلامه ابن فهد الحلی / رضا مختاری 14. مروری بر تطور نگاه فقهای شیعه به عید نوروز؛ از نیروز تا نوروز / علی اشرف فتحی 15. فلسفه «نوروز» و «روز نو»؛ بازخوانی اهمیت و جایگاه عید نوروز / کامران پورعباس 16. بازخوانی سند نوروز در روایات اسلامی (مطالعه موردی: روایت مُعَلّی بن خُنَیس) / حبیب زمانی محجوب 17. عید نوروز نزد ائمه (ع) و علمای شیعه و پاسخ به شبهات وهابیت / استاد حسینی قزوینی 18. نوروز از دیدگاه اهل سنت و وهابیت / پرسمان 19. نوروز در جاهلیت و اسلام / سید محمد محسن حسینی طهرانی 20. نوروز از دیدگاه اسلام / احمد محیطی اردکانی ✍️ محور 4️⃣ اعمال و ادعیه منسوب به نوروز 1. اعمال عید نوروز در مفاتیح الجنان / محدث قمی 2. آداب و اعمال منسوب به عید نوروز / خبرگزاری حوزه ✍️ محور 5⃣ نوروز از نظر آداب، اقوام و ادوار تاریخی 1. نوروزنامه / عمر خیام نیشابوری 2. نوروز در سفرنامه شاردن / محمد عباسی 3. مقاله‌های: نوروز و جشن نوروز (۱) و (۲)/ به قلم ذبیح الله صفا 4. نگاهی کوتاه به تاریخچه نوروز / فاطمه فراقی 5. آیین های نوروز باستان / فاروق صفی‌زاده 6. نمادها، اسطوره‌ها و آیین های نوروزی (نقد و نظر: نوروز) / ژاله آموزگار 7. نوروز در تاریخ و ادبیات / عزیز عبدالحمید و محمدحسین ساکت 8. نوروز در منابع عرب / علی اکبر خان محمدی 9. عوامل پایداری نوروز در عصر اسلامی و بازتاب آن در شعر عربی در دوره عباسی / ابوالحسن امین مقدسی 10. نوروز در زمان ساسانیان / سعید نفیسی 11. جشن های ایرانی در دورة اول عباسی (132- 232 ق) / شکرالله خ‍اک‍رن‍د؛ زهرا زردشت 12. بررسی نقش مولفه های دینی عید نوروز در تقویت هویت ملی / زاهد غفاری و ملیحه سالم 13. زمینه‌های اجتماعی استمرار جشن‌های ایرانی در قرون نخستین اسلامی / ابوالفضل رضوی؛ حمید اشرفی 14. جایگاه نوروز در کشورهای آسیای میانه / سید علیرضا هاشمی 15. نوروز در ادبیات عرب / معارف اسلامی (سازمان اوقاف) فروردین 1348 شماره 8 16. جشن نوروز در دربار تیموریان هند / جمشید نوروزی 17. تقـارن تاريخي غدير خم با نـوروز / غدیرستان کوثر نبی 18. جشن های دینی ایرانیان در دوره ساسانی / شمس الدین نجمی 19.  مقایسه تطبیقی برپایی جشن های ایرانی در دوره ساسانی و عباسی تا پایان سده پنجم هجری / ماسوري روشنك 20. بازتاب فرهنگ و زبان ایرانی در زندگی سیاسی و اجتماعی عصر عباسی / كريمي فرد غلامرضا؛ ملك ميرزايي عليرضا؛ جرنگيان جواد. 21. بازتاب سنت و فرهنگ ایرانیان در شعر عصر عباسی / صیادی نژاد و عبداللهی 22. پدیده های ایرانی در زبان و ادبیات عرب / آذرتاش آذرنوش 23. نوروز و گاهشماری مغانی-مادی کهن غرب فلات ایران / مهرداد ملک زاده 24. نوروز در شرق آفریقا / امیربهرام عرب احمدی ◾️ معرفی منابع فوق، لزوما به معنی تایید دربست تمام آن نیست. ✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) https://eitaa.com/Hadi8243
☝️☝️☝️ ✉️قیمت قیمت کفارات و عبادات استیجاری 🕰 سال۱۴۰۲ 🖊دفتر آیت الله مکارم شیرازی ✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) https://eitaa.com/Hadi8243
☝️☝️☝️ ✉️قیمت قیمت کفارات و عبادات استیجاری 🕰 سال۱۴۰۲ 🖊دفتر آیت الله مکارم شیرازی ✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) https://eitaa.com/Hadi8243
☝️☝️☝️ ✉️قیمت قیمت کفارات و عبادات استیجاری 🕰 سال۱۴۰1 🖊دفتر آیت الله شبیری زنجانی ✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) https://eitaa.com/Hadi8243
✉️قیمت قیمت کفارات و عبادات استیجاری 🕰 سال۱۴۰۲ 🖊دفتر مقام معظم رهبری ❇️نماز 👈🏻 ۶ میلیون ❇️روزه 👈🏻 ۳میلیون( جمعا ۹میلیون) 🟢کفارات ✅طبق قیمت گندم وآرد ونان ❇️ کفاره غیر عمد 👈🏻 ۱۲هزار تومان 👈🏻 یک ماه ۳۶۰ هزار ❇️کفاره عمد ۷۲۰هزار تومان است ✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) https://eitaa.com/Hadi8243
📱 | نورالجنان 💠در آستانه ماه مبارک رمضان، از جديدترين نرم‌افزار همراه (نسخه اندرويد) مرکز تحقيقات کامپيوتری علوم اسلامی (نور) با عنوان «نورالجنان» رونمايی شد. 🔸اين نرم‌افزار شامل متن و صوت کامل کتاب مفاتيح‌الجنان در چهار بخش دعا، زيارت، اعمال و نماز می‌باشد. 🔸برای دريافت رايگان نرم‌افزار عدد ۱۴ را به شماره ۳۰۰۰۱۰۱۰۸۴ ارسال کنيد يا به نشانی زیر مراجعه نماييد: 📲 https://noo.rs/nojs 🆔https://eitaa.com/Hadi8243
🔻 🔶 قرآنِ سفرۀ هفت‌سین | پیامی از فردوسی 🔰 مدتی است که برخی از جریان‌های ضد فرهنگی ازجمله برخی از نو زرتشتیان و باستان‌پرستان، فردوسی را جایگزین سفره می‌خوانند. در پاسخ به این افراد می‌گوییم: 🔘 حکیم ابوالقاسم فردوسی در شاهنامه، پیروی از محمد و آل محمد را طریق رستگاری نامیده؛ می‌گویند که من، بنده‌ی اهل بیت پیغمبرم و راه نجات، تبعیت از محمد و آل محمد است: نبی آفتاب و علی همچو ماه بِهَم پُشتی یکدگر راست راه منم بندهٔ اهل بیت نبی ستاینده خاک پای وصی اگر چشم داری به دیگر سرای به نزد نبی و وصی گیر جای گرت زین بد آید گناه من است چنین است این رسم و راه من است 🔘 در ادامه می‌فرماید که دشمنان علی (علیه السلام)، مُشتی پَست و اهریمن صفت اند: هر آنکس که در دِلْش بُغض علیست از او خوارتر در جهان زار کیست؟ نباشد جز آهِرمَنِ بد کُنَش که یزدان بسوزد به آتش تَنَش 🔘 و در برخی نسخه‌ها آمده که فرمود: تنها حرامزادگان، با علی (ع) دشمنی می‌کنند: نباشد جز از "بی‌پدر" دشمنش که یزدان بسوزد به آتش تَنَش 🔶 مشاهده اسکن از نسخه‌های قدیمی شاهنامه: adyannet.com/fa/news/41515 ✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) https://eitaa.com/Hadi8243
اینک بهار تا دروازه هاى شهر رسیده و رستاخیز دوباره در گیتى دمیده و حقیر در دعایی خاضعانه به درگاه مدبر هستی احسن الحال را برای شما آرزو میکنم.‏ نوروز پیشاپیش مبارک.
💠 امام علی علیه السلام: 🔸 «هر روزى كه در آن نافرمانى خدا نشود، آن روز عيد است» 🌸 يا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأبْصَارِ 🍃 ای تغییردهنده دل‌ها و دیده‏‌ها 🌸 يا مُدَبِّرَ اللَّيْلِ وَ النَّهَارِ 🍃 ای تدبیرکننده شب و روز 🌸 يا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأحْوَالِ 🍃 ای گرداننده سال و حالت‌ها 🌸 حوِّلْ حَالَنَا إلَى أحْسَنِ الْحَال 🍃 حال ما را به نیکوترین حال تغییر ده 🌷 عیدتون مبارک 🌷
1_914876087.pdf
370.1K
📝 نقد و بررسی روایات نوروز ✳️ برگرفته از درس خارج استاد سید جواد شبیری ✴️ محور های بحث: 1️⃣ وجود سه دسته روایت در موضوع نوروز 2️⃣ بررسی رجالی و اعتبار صدوری روایات 3️⃣ تایید سنت های حسنه نوروز مثل صله رحم و هدیه دادن نوروز با توجه به عمومات ✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) https://eitaa.com/Hadi8243
احکام ماه رمضان 1402-روز اول.pdf
201.7K
✳️معارف احکامی ❇️احکام قرآن کریم(سجده واجب قرآن) ✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) https://eitaa.com/Hadi8243
🔹همانگونه که باید "امید" را در جامعه افزایش داد و دانست که نگاه مثبت در زندگی، همچون موتور متحرکه یک جامعه است. افراط و انحراف در این مقوله هم باید مورد توجه قرار گیرد. درباره ظهور باید هر لحظه چشم انتظار بود و به وظایفمان به گونه ای عمل کنیم که گویا فردا ظهور حضرت خواهد بود . در مقابل آن، اگر به گونه ای انتظار را تحریف کنیم که معنای عدم قیام و تلاش اجتماعی دهد یا به گونه ای تعریف کنیم که گویا امسال ظهور است و نیازی به تدبیر در امور نیست و حضرت دنیا را نجات خواهد داد و ... ظلمی دیگر به حضرت مهدی علیه السلام شده است. نمونه بارزی از این تحریف ها و تطبیق ها و توقیت ها پدیده"طلوعیان "و نقش استعمار انگلیس در تحریف انتظار است. مقاله ذیل را بخوانید و بدانید که چگونه با تحریف مهدویت و توقیت و تطبیق نابجا ،گروهی متدین را از مبارزه با انگلیس در کودتا علیه مصدق باز داشتند. ✳️هادیان هدایت (آنچه مبلغین نیاز دارند) https://eitaa.com/Hadi8243 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻