٢٢ خرداد
بسم رب الشهداء والصديقين
بیست و دوم خرداد ماه مصادف است با سالروز شهادت فرزندانی از خطه نیشابور شهید پرور :
🌹شهید علی اکبر سهلی
نام پدر :ابوالقاسم
محل تولد :همت آباد
تاریخ تولد :١٣۴٩/۵/٢۵
محل شهادت :جزیره مجنون
تاریخ شهادت :١٣۶٧/٣/٢٢
گلزار :همت آباد
🌹شهید سیدرضا حسینی
نام پدر :سیدابوالفضل
محل تولد :خرو سفلی
تاریخ تولد :١٣۵٧/٢/١
محل شهادت :منطقه مرزی
تاریخ :١٣٧٩/٣/٢٢
گلزار :خرو سفلی
🌹🌹🌹🌹🌹
جهت شادی روح این عزیزان،و شادی روح تمامی شهدای عزیز کشورمان حمد، توحید و صلوات
شهدا! التماس شفاعت 🥀🥀🥀
https://eitaa.com/HaghBaAliAst110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هرکی فهمید ایشون چی گفت، برا منم توضیح بده!! 😧
سلام عليكم جميعاً ✋
دوستان برای خرید یک کولر خوب و مطمئن به راهنمایی شما احتیاج دارم 📣
اگه کولری که خوب کار کنه، هر روز هزینه روی دست آدم نذاره... سراغ دارید معرفی کنید 📲
حالا! 🙂👇
برای انتخاب یک کولر این همه از این و اون مشاوره می گیریم و پرس و جو می کنیم، که مبادا پولمون رو هدر بدیم و کولر ناکارآمد تهیه کنیم، اونوقت برای انتخاب رئیس جمهور یک کشور چند ده میلیونی، وقت نگذاریم!!!؟؟ 😳😳😐🤦
#انتخابات
#انتخاب_اصلح
#رئیسی
#رئیس_جمهور
#کارنامه
#قالیباف
کانال صوتی جنتی
سلام عليكم جميعاً ✋ دوستان برای خرید یک کولر خوب و مطمئن به راهنمایی شما احتیاج دارم 📣 اگه کولری که
بعضی ها تحقیقات شون پای صندوق رأی هست!!! 🤦
میاد سر صندوق، همه مراحل رو انجام داده، امضا کرده، برگه رو گرفته، به دور و بریا نگاه می کنه می گه : خب اسم کیو بنویسم، کی خوبه به نظر شما!!؟ 🤔
خسته س بنده خدا!! 🥴😴😬🙄
«بِسْمربِّالمَھْدےٖ؏ـج»
شما هم میتوانید براحتی با مباحث مهدویت آشنا شوید!
✨دوره عمومی آموزش معارف مهدویت
مجازی (آفلاین) وحضوری✨
👈با تدریس بهترین اساتید مهدویت کشور
برخی سر فصلها :
_بررسی نشانه های ظهور
_امام شناسی
_منجی در ادیان
_وظایف منتظران
...
مزایای دوره:
✅آشنایی با معارف ناب مهدویت
✅دریافت گواهی گذراندن دوره
✅استفاده از کتابخانه تخصصی مهدویت شهرستان
هزینه ثبت نام با تخفیف ویژه:
100 هزار تومان
شروع دوره: اول تیرماه
ثبت نام از طریق ارسال پیام به شماره 09334437195 در ایتا یا سروش
بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف نیشابور
هدایت شده از احسان عبادی | ما و او
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
٢٣ خرداد
بسم رب الشهداء والصديقين
بیست و سوم خرداد ماه مصادف است با سالروز شهادت فرزندانی از خطه نیشابور شهید پرور :
🌹شهید محمد مماوی (#برادر🌹سردارشهید حسن مماوی)
نام پدر :غلامحسین
محل تولد :روستای عبدالله آباد (بخش زبرخان)
تاریخ تولد :١٣۴٣/٢/٣
محل شهادت :حاج عمران
تاریخ شهادت :١٣۶۵/٣/٢٣
گلزار :روستای عبدالله آباد
🌹شهید رضا برجی
نام پدر :غلامحسین
محل تولد :نیشابور
تاریخ تولد :١٣۴۶/١٠/٢۵
محل شهادت :مریوان
تاریخ :١٣۶٧/٣/٢٣
گلزار :بهشت فضل
🌹شهید مصیب کریمی
نام پدر :غلامرضا
محل تولد :روستای کریم آباد
تاریخ تولد :١٣٢٢
محل شهادت :دارخوین
تاریخ شهادت :١٣۶٠/٣/٢٣
گلزار :روستای کریم آباد
🌹🌹🌹🌹🌹
جهت شادی روح این عزیزان،و شادی روح تمامی شهدای عزیز کشورمان حمد، توحید و صلوات
شهدا! التماس شفاعت 🥀🥀🥀
https://eitaa.com/HaghBaAliAst110
کانال صوتی جنتی
#تفسیر_زیارت_عاشورا ⬅️قسمت پنجم 🌟آیت الله بهجت (ره) در رابطه با زیارت عاشورا می گوید؛ زیارت عاشور
#تفسیر_زیارت_عاشورا
⬅️قسمت ششم
👌این دعاهای زیر نسبت به بقیه ی زیارات و ادعیه از لحاظ سندی بسیار قوی و معتبر هستند که نمی شود بر اعتبار آنها خدشه ای وارد کرد مانند زیارت عاشورا، زیارت جامعه ی کبیره، زیارت امین الله، دعای کمیل.. زیارت عاشورا در کتاب مصباح شیخ طوسی و کتاب کامل الزیارات آمده، این دو سند در این کتاب ها بعضی الفاظشان با همدیگر فرق می کند، یعنی هر دو زیارت عاشورایشان یکی نیست یک خرده نه خیلی، اختلافاتی با همدیگر دارند.
🔹امام باقر به علقمه می گوید که وقتی می خواهی امام حسین (ع) را زیارت کنی به یک صحرا یا یک بلندی برو و اشاره به قبر امام حسین کن، سلام به امام حسین بده و لعنت بر دشمنان امام حسین کن، سپس دو رکعت نماز بخوان و پس از آن زیارت عاشورا را بخوان.
📜یک دعایی هست که علقمه از صفوان نقل می کند که معروف شد به دعای علقمه، که در اصل دعای صفوان هست نه دعای علقمه! چون صفوان این دعا را از امام صادق (ع) شنید و علقمه از صفوان نقل می کند پس این دعای صفوان می شود که اشتباهی دعای علقمه می نویسند. این دعایی که بعد از زیارت عاشورا هست جزء زیارت عاشورا نیست و اگر خوانده نشود اشکال خاصی ندارد یعنی اجبار نکردند که حتما آن دعا را هم بخوانید.
☝️شما اگر ثواب کامل زیارت عاشورا را می خواهید صد بار است یعنی با صد بار لعن و صد بار سلام است، یعنی بار یکبار خواندن شما یک درصد ثواب را می برید نه ثواب کامل! اما در کتاب ″مزار- ص۴۸۲″ یک زیارت عاشورای غیر معروفه آمده که در مفاتیح هم شیخ عباس قمی آورده. بعد از زیارت عاشورای اصلی دعای صفوان هست، بعد از دعای صفوان زیارت عاشورای غیر معروفه هست که متن آن با زیارت عاشورای اصلی فرق می کند.
📖خواندن این زیارت ثواب زیارت عاشورای اصلی را دارد ولی بدون صد بار، دیگر صد بار گفتن نیاز نیست. یعنی شما می توانی پنج دقیقه ای زیارت عاشورای غیر معروفه را بخوانید و ثواب کامل زیارت عاشورای صد بار را ببرید.
📕در کتاب ″کیمیای وصل- ج۲، ص۳۸۷″ آیت الله بهجت صراحتا می گویند اگر کسی نمی تواند زیارت عاشورا با صد لعن و صد سلام بخواند زیارت عاشورای غیر معروفه را بخواند که همان ثواب زیارت عاشورای کامل را خدا به او می دهد. فقط در زیارت عاشورای غیر معروفه دو رکعت نماز قبل از زیارت باید بخوانید. به نیت زیارت امام حسین دو رکعت نماز بخوانید و سپس زیارت عاشورای غیر معروفه را.
✅یک شیوه ی دیگر هم هست اگر زیارت عاشورا را در همان روز عاشورا می خوانید باید در یک مجلس یعنی یک مکان صد بار را بگویید و تمام شود. اما اگر در روزهای غیر از روز عاشورا می خواهید زیارت عاشورا را با صد لعن و صد سلام بخوانید هیچ اشکالی ندارد شما در صبح، بعد از نماز هر زمانی که حال داشتید زیارت عاشورا را تا اول صد لعن بخوانید بعد صد لعن و صد سلام را تقسیم کنید و در طول روز بگویید. این شیوه ی بسیاری از بزرگان است.
🔅علامه طباطبایی می گوید: خوبی این کار این است که شما در طول روز به یاد امام حسین (ع) هستید و به این طریق تا غروب صد بار لعن و صد بار سلام را تمام می کنید و بعد سجده و بعد دو رکعت نماز را بخوانید. به این ترتیب زیارت عاشورا را با صد لعن و صد سلام خوانید.
🔹 ادامه دارد ...
✍استاد احسان عبادی
#شرح_و_تفسیر_زیارت_عاشورا 6
التماس دعای فرج ✋
کانال صوتی جنتی
#تفسیر_زیارت_عاشورا ⬅️قسمت ششم 👌این دعاهای زیر نسبت به بقیه ی زیارات و ادعیه از لحاظ سندی بسیار ق
#تفسیر_زیارت_عاشورا
⬅️قسمت هفتم
یک نکته: 👇
🔹نکته ای که بعضی از عزیزان می گویند نظر بعضی بزرگان هم هست ولی بعضی هم این نظریه را قبول ندارند. در زیارت عاشورا چند جا می گوید «و هذا يَوْمٌ» یعنی این روز، روز عاشورا را می گوید. ولی شما در ۳۶۴ روز سال غیر روز عاشورا زیارت عاشورا را می خوانید پس «هذا يَوْمٌ» آنچنان معنی ندارد چون غیر روز عاشورا هست. بعضی می گویند به جای «هذا يَوْمٌ» بخوانید «اِنَّ يَوْمٌ بِقَتْلِهِمُ الْحُسَيْنَ» همانا روز قتل حسین (ع) یعنی می گویند جابه جا کنید.
👌اما بعضی از بزرگان این را به چند دلیل قانع کننده رد می کنند:👇
1⃣.در هیچ روایتی ما نداریم که گفته باشد اگر می خواهید غیر روز عاشورا این زیارت را بخوانید این لفظ «هذا يَوْمٌ» را تغییر دهید در هیچ روایتی چنین چیزی نداریم.
2⃣.حتی صفوان یا همان علقمه که این زیارت را نقل می کنند، صفوان در حرم امیرالمؤمنین (ع) در غیر روز عاشورا این زیارت را خواند جایی اشاره نکرد که من این لفظ را تغییر دادم یعنی به همین لفظ «هذا يَوْمٌ» خواند. همان چیزی که در زیارت عاشورا نوشته را به کار برد و تغییر نداد.
3⃣.دلیل سوم که این نظریه رد می شود دعاها و روایات به همان صورتی که وارد شده اند به همان صورت باید خوانده شوند و ما حتی حق تغییر یک کلمه را هم نداریم و اگر تغییر بدهیم خاصیت آن از بین می رود. یک چیزی هست در خواص حروف و اعداد، دقیقا این هم همین است.
📜مانند حدیث معروف که شخصی نزد امام صادق (ع) رفت و دعای غریق را یاد گرفت و گفت؛ «يا اَللَّهُ يا رَحْمنُ يا رَحِيمُ يا مُقَلِّبَ القُلُوبِ والابصار» امام صادق به او گفت: "والابصار" را اضافه نکن دعا را همانطور که من به تو یاد دادم به همان صورت بخوان، چیزی کم و زیاد نخوان. یا در دعای «اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ» بعضی ها در آخرش «بِرَحْمتک یا أرْحَمَ الرّاحِمیَن» را می گویند اما دعای «اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ» در آخر دعا «بِرَحْمتک یا أرْحَمَ الرّاحِمیَن» ندارد. وقتی ندارد ما حق اضافه کردن چیزی به آن را نداریم.
⁉️بعضی ها می گویند چه اشکالی دارد؟ اشکالش این است که این کم کم باب می شود و بعد هر چیزی به قرآن و احادیث اضافه می کنند و می گویند چه اشکالی دارد، و اینطوری باب تحریف راحت آغاز می شود. پس چون زیارت عاشورای اصلی ″هذا يَوْمٌ" دارد و هیچ روایتی هم نداریم که در روزهای غیر عاشورا تغییر به «اِنَّ يَوْمٌ بِقَتْلِهِمُ الْحُسَيْنَ» بدهید، پس ما حق این تغيیر را نداریم. این سه نظری است که علامه تهرانی در کتاب شفاء الصدور خودش آورده این نظریات را نقل کردیم.
📃زیارت عاشورا، از زبان دو امام نقل شده است امام باقر (ع) و امام صادق (ع). علقمه از امام باقر نقل می کند صفوان از امام صادق نقل می کند. آن سندی که به صفوان می رسد یعنی از امام صادق نقل می کند در این سند اینطور ختم می شود که امام می گوید: ای صفوان! من این زیارت را یافتم با همین.. (چون امام صادق قبلش اینطور می گوید من ضامن هستم که هر کس زیارت عاشورا را به این شیوه بخواند خدا حاجتش را می دهد و دست خالی رد نمی کند و فردای قیامت شفاعتش می کند)
👈ضمانت از پدرم، پدرم از پدرش.. تا رسول الله، رسول الله از جبرئیل و او از خدا گرفت. و خدا قسم خورد به ذات خودش که هر کس حسین را با این زیارت از دور یا نزدیک زیارت کند قبول می کنم زیارت او را، مطلب و خواست هایش به هر اندازه که باشد برآورده می کنم و نمی گذارم هیچ کس نا امید از در خانه من بیرون رود. پس آن سندی که از صفوان به امام صادق می رسد آنجا بحث حدیث قدسی بودن زیارت عاشورا اشاره شده.
🔹 ادامه دارد ...
✍استاد احسان عبادی
#شرح_و_تفسیر_زیارت_عاشورا 7
التماس دعای فرج