eitaa logo
هم قلم
475 دنبال‌کننده
782 عکس
192 ویدیو
7 فایل
✍«قلم» راز گردهم‌آیی ما شد... زین پس بیشتر با کلمه‌ها، سطرهای نور و رحمت را رقم خواهیم زد. اینجا «هم‌قلم»هایی هستیم که قرار است «هم‌قدم» باورهای هم باشیم. 👈🏻ادمین کانال @Hosseyni_970
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️دنیا را ما تکان می‌دهیم 🔸️دنیا را ما تکان می‌دهیم، گاهی شبیه به بچه‌ای در گهواره، گاهی از جنس تیرهای وعده صادق. انتخابات این واژه آشنا برای ما و ناآشنا با مدعیان مهد دموکراسی. این‌جا ایران است، متن من را در قلب مردم سالاری دینی می‌خوانید. این‌جا ایران است. ام القرای جهان اسلام. این‌جا ایران است، مقتدرتر از همیشه و باشکوه‌تر از هر زمان. این‌جا ایستاده‌ایم جای درست تاریخ، با عزمی راسخ و دلی پر از امید. امیدی به فرداهای آمدنی از جنس ظهور و از جنس تمدن اسلامی. ما تمدن سازیم، تمدن آفرین. این‌جا درست همین‌جا رأی بالاترین مقام ایرانی، با بادیه نشین مرزهای میرجاوه یکی‌ست. یکی بیاید این را به مدعیان آزادی بفهماند. یک رأی ما به کرور کرور رأی الکترال می‌ارزد، همان رأی زن سوزن دوز بلوچی، همان گیوه باف ترک، همان دام‌دار لر. 🔸️ما صندوق رأی را به رخ چشمان آل‌ها و خلیفه‌ها می‌کشیم. حاجی و حاجیه ایرانی دل‌شان حالا بیشتر تاپ تاپ می‌کند برای ایرانش، قطعا دلش تنگ هم شده، حق هم دارد یک ماهی هست که ایران نیست. ما فرزندان ایران بعد از وعده صادقیم، قوی‌تر از قبل و امیدوارتر از قبل. ما به وعده صادق خداوند ایمان داریم: " بَقِیه اللَّهِ خَیرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنینَ وَ ما أَنَا عَلَیکُمْ بِحَفیظٍ" ✍🏻 🗒️@HamQalam
💢 انتظار شیرین رأی خودرا به صندوق انداختم. خیالم راحت است که با علم و یقین به یکی از نامزدها رأی دادم. حمایت از جمهوری اسلامی و پشتیبانی از ایران کار سختی است. هجمه‌هایی که وارد می‌شد را دفع کردیم، نظراتی که به غلط داده می‌شد را اصلاح کردیم اما، انگار کارمان تمامی نداشت و ندارد. جوری از جبهه‌ی ضدانقلاب حرف می‌زنند و حمایت می‌کنند که انگار آیه برایشان نازل شده، تاجایی که خود به حقانیتمان شک می‌کنیم. دست‌های پشت پرده‌ی شان امروز بیرون آمده بودند برای رأی دهی، سربزیر و آرام بدون سوت و کف. زمانی پدرخوانده‌ی فتنه شاخ غولی می‌شکست و امروز پای صندوق رأی بود. انگار که ما شاخ غول را شکسته ایم. خوشحال شدم، عاقبت اتحادمان جواب داد. پایبندی به نظام و آرمان‌ها روزی ارزش خود را نشان می‌دهد، سربزیر می‌کند، رام می‌کند، بدخواهان را، کج خواهان را. حالا منتظر اعلام نتایج نامزد اصلح هستم. و چه انتظار شیرینی. ✍🏻 🗒️@HamQalam
📌اگر طرفداری از نامزدها، رسانه‌ها را به جایی برساند که نظام روحی افرادی مکدر گردد، مسئول هستند. 🔶 پیروزی انقلاب اسلامی، نویدبخش پرچم‌داری توحید در جهان بود و استمرار این پیروزی با نظام «جمهوری اسلامی ایران» باید این پرچم‌داری را تثبیت کند. این حکومت طبق سیره حضرت رسول بنا شده و بنا دارد مردم را «برای اهدافی بالاتر از حتی آزادی و عدالت و رفاه، (عین صاد)» برساند. آن هم چیزی نیست جز رشد. در اندیشه استاد صفایی حائری رشد، یعنی "جهت دادن به استعدادهای تکامل‌یافته‌ی انسان". 🔸در نظام توحیدی، از انبیا و اولیا گرفته تا کارگزاران حکومت‌های منتسب به آنان، بدنبال ایجاد رشد در انسان‌ها هستند و رشد حاصل نمی‌شود مگر با رشد تفکر و تعقل و شناخت مردم و این مسیر طی نخواهد شد مگر با انتخاب هر انسان. در نظام توحیدی، مسخ انسان، جای ندارد، پس برای رسیدن به پیروزی در نظام توحیدی این حق وجود ندارد که با ایجاد شور یا تخدیر یا اطلاعات زیاد و تلفیقی از حق و باطل، مردم را به آن سمتی که می‌خواهد متمایل کند. چون وسیله به اندازه‌ی هدف در نظام توحیدی مهم است و نباید از وسایلی بهره برد که عقل و تفکر انسان را زیرسوال ببرد. 🔶حال این روزها در فضای مجازی، عملکرد برخی از چهره‌ها و کانال‌های مطرح انقلابی، خلاف روند رسانه‌ی توحیدی را نشان می‌دهد. رسانه‌ی توحیدی باید در نظام توحیدی هماهنگ با نظامات تربیتی، فکری، اجتماعی و... آن باشد. 🔸با ترکیب نامزدها، تحولات منطقه و شهادت سید عزیز، این نوید می‌آمد که رسانه‌های منتسب انقلابی بتوانند از این فرصت، گفتمانی جدی در تبیبن رویکردهای دینی و تقابل غرب و استکبار با آزادی اصیل انسانی به اعتلای تمدن اسلامی کمک کنند اما در عمل اتفاقی رخ داد که خالص‌سازی در آخرالزمان را منجر شد. 🔸حال بهتر است رسانه‌ها با این مولفه‌ها خود را بسنجند و در فرصت باقی‌مانده بدنبال کاهش این فاصله برآیند تا شاید با «استغفار جمعی، اجابت جمعی را بدنبال بیاورند که محرومیت‌های اجتماعی از نعمت‌های الهی، با توبه‌های جمعی برداشته می‌شود و نعمت‌های اجتماعی به دنبال آن محقق می‌گردد (حجت‌الاسلام عابدینی)» 🔸مولفه‌ی اول: هر رسانه‌ی توحیدی باید به رشد انسان‌ها، که هدف اصلی در نظام توحیدی است، کمک کند یعنی هم به وجه تکامل یافتن استعدادها توجه کند و هم جهت الهی دادن بدان. حال اگر اقدامات طرفداری از نامزدها، این رسانه‌ها را به جایی برساند که استعدادی هرز رود یا نظام روحی افرادی مکدر گردد، مسئول هستند. حجت‌الاسلام عابدینی می‌فرمود: «اگر رفتار دینی‌مان به گونه‌ای باشد که در جذب به دین و هدایت، استعدادی تلف شود، مقصر هستیم کسی که مانع شکوفایی استعدادهای نیکوی دیگران شود، ظالم است.» این ظلم را دست کم نگیریم، گاها مرددین در انتخاب یکی از نامزدهای جبهه‌ی انقلاب که به واقع تمامی‌شان ذخیره‌ی انقلاب هستند، با مطالب و افشاگری‌های به ذم خود تبیینی این رسانه‌ها، کینه‌هایی را نسبت به این ذخیره‌ها احساس کردند، این ظلم کوچکی نیست! اینجاست که این جمله‌ی استاد صفائی منطبق می‌شود که «همه‌ی ما فرعونیم، مصرهامون کوچک و بزرگ دارد» و چه حیف که مصرمان به کوچکی انتخاب یک نامزد باشد. محبت نسبت به مومنین، یک استعداد است مبادا آن را مکدر کنید. 〰 ادامه دارد... ✍🏻زهرا خندان 🗒️@HamQalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بانجی جامپینگِ بی‌بازگشت‼️ انتخابات پیش‌رو برای بعضی‌ها، درست مثل رها کردن خود در بانجی جامپینگ است با این تفاوت که در پرش بانجی، طنابی برای بازگشت وجود دارد اما در انتخابات خیر. ‼️ شاید دلیل خیلی از افراد برای رای دادن به دولت سوم روحانی، ایجاد وفاق و انسجام بین احزاب باشد، شاید هم تنها، تعصبی حزبی، آنان را وادار به این انتخاب کند و شاید هم نگاه غرب‌گرایشان... ❌ کسی نیست بگوید مشکل مملکت، گیر عدم وفاق سیاسی‌ست یا ضعف‌های اقتصادی؟ مگر شعار انسجام سیاسی، برای مردم نون و آب خواهد‌شد؟ چطور ممکن است بینش‌های سیاسی افراد را به اجبار تغییر داد و همه‌ی نظرات را همسو کرد؟( پس کجاست دموکراسی‌های شعاری‌شان؟) ❌ اصلا شما بگویید، آن‌که نگاهش به دست بیگانه باشد، چطور از مردمانش در پیشرفت اقتصاد کمک خواهدگرفت و اوضاع اشتغال را رونق خواهد‌داد؟ 📣📣📣 از مای هم وطن به شمای هم‌وطن، وصیت!✋ این انتخاب، بازگشتی ندارد. نگذاریم شعار‌های هیجانی و احساسی، سرنوشت ما را تعیین کنند‼️ ✍🏻 🗒️@HamQalam
🔻قضایای نادرست به نتیجه درست منتهی نمی گردد. ✍دکتر آزاده ابراهیمی فخاری 🔴 آقای دکتر علی اکبر گرجی، نظارت شورای نگهبان بر انتخابات را نظارت استصوابی، بدون قانون ثابت می‌داند. وی برای اثبات مدعای خود به رد صلاحیت یک داوطلب در انتخابات و تأیید صلاحیت همان فرد در انتخابات دیگر استشهاد می‌کند. علی الخصوص درمواردی که بین دو عرصه انتخاب فاصله زمانی کوتاهی وجود دارد. به اعتقاد او این اتفاقات نشانه نظارت فوق العاده و فرا حقوقی شورای نگهبان است که منجر به نااهل دانستن مردم برای تعیین سرنوشت خودشان می‌شود. ✅ در پاسخ باید گفت: کنار هم قرار دادن قضایای نادرست نمی‌تواند به نتیجه درست منتهی گردد. تأیید و رد صلاحیت یک فرد در دو عرصه انتخاباتی ممکن است دلایل متعددی داشته باشد که بر اساس قانون، لازمه نظارت بر امر خطیر انتخاب اصلح است. 1_ تغییر اعضای شورا در دو مرحله انتخابات احتمال دارد به تفاوت در نتیجه گیری آرای اعضای شورا منجر شود. 2_ نظارت اِستِرجاعی که ارجاع به مرجع رسیدگی صلاحیت‌داری، مانند مرجع قضایی است. این ارجاع ممکن است به عنوان مثال رد اتهام یک فرد در فاصله بین دو انتخاب را در پی داشته باشد؛ البته طبق قاعده، ملاک حال فعلی افراد است. 3_ موضوع انتخاب هم می‌تواند یکی از دلایل این امر باشد چرا که مسلما سطح معیارهای تأیید صلاحیت از منظر قانون اساسی، برای داوطلبان مجلس شورای اسلامی با متقاضیان ریاست جمهوری و در مرحله بالاتر، مجلس خبرگان رهبری بسیار متفاوت است. ۴_ ارتقای موقعیت سیاسی و اجتماعی داوطلبان هم دلیل دیگری است که می‌توان به آن اشاره کرد. داوطلبی که در یک دوره به دلیل عدم سابقه مدیریتی مؤثر رد صلاحیت می‌شود اما در دوره بعد با رزومه کاری قابل قبولی در عرصه انتخابات ظاهر میگردد و این بار صلاحیت او مورد تأیید قرار می‌گیرد. ✳️ بنابراین نمی‌توان با استناد به اینگونه موارد نظارت این شورای محترم را فوق‌العاده و فرا حقوقی دانست و نظارت استصوابی را که ضامن اجرای همه مراحل انتخابات مطابق با مر قانون است را ضایع کننده حقوق مردم در تعیین سرنوشت خود وانمود کرد. 🗒️@HamQalam
هم قلم
📌اگر طرفداری از نامزدها، رسانه‌ها را به جایی برساند که نظام روحی افرادی مکدر گردد، مسئول هستند. 🔶 پ
📌عدم تضعیف دیگری و وحدت همزمان جبهه‌ی انقلاب تضعیف دیگری، مقابله‌ی الهی را به‌دنبال دارد و تقویت جبهه انقلاب، جریان رحمت الله را وسعت می‌دهد. 🔸مولفه‌ی دوم: عدم افشای رازها و تضعیف کردن همدیگر «مومنان در تعامل با یکدیگر باید بدانند که افشای رازها و تضعیف کردن دیگری، به هر اندازه اثرگذار باشد، مقابله‌ی الهی هم به همان میزان، شدید است.(حجت‌الاسلام عابدینی)» این مولفه، خیلی دقیق است و با توجه به خط باریک تبیین و تخریب باید خیلی دست به عصا اقدام کرد، چه بسا یک جمله به ظاهر طنز مانند این جمله که فلانی از جبهه انقلاب چقدر فلانی از جبهه غربگرا را تایید کرد، چنان به تضعیف این جبهه بیانجامد که نتیجه‌ش مقابله‌ی الهی باشد! حال که یک جمله چنین اثری دارد، خود بسنج آن تخریب‌های بی‌حاصلی که تنها کینه‌زا بود به حدی که افراد را به جایی برساند که در صورت نبود نامزد خود، حاضر شوند رای سفید بدهند. 🔸مولفه‌ی سوم: توجه به وحدت همزمان با تبلیغ نامزد مورد نظر باید دانست هر فردی در مراتبی از سعه‌ی وجودی، ایمان و... است اما اگر همگان چارچوب‌های کلی را قبول داشته باشند، در دایره‌ی ایمانی هستند، در مورد انتخابات چهار نامزد با توجه به قبول داشتن سیاستهای کلی نظام، توجه به محور مقاومت و... در دایره‌ی انقلابی بودن هستند پس باید تبلیغ برای نامزد مورد نظر به تضعیف آن سه نفر منجر نشود که تقویت جبهه انقلاب، جریان رحمت الله را وسعت می‌دهد; «گاهی در دفاع ما، فردیت حاکم است که چندان نتیجه‌بخش نیست. هرچه کار جمعی‌تر باشد، اثرگذارتر می‌شود; خدای متعال در کار جمعی، رحمتش را بهتر و بیشتر نازل می‌کند; رحمت گسترده‌تر می‌شود و عده‌ی بیشتری نجات پیدا می‌کنند.(حجت‌الاسلام عابدینی)» 〰 ادامه دارد... ✍🏻 🗒️@HamQalam
♨️کفایت و صلاحیت پزشکیان برنامه خود را، سیاست های کلی نظام دانست. 🔸️سیاست های کلی نظام باید توسط مجریان نظام با رائه برنامه اجرا شود. نامزدهای ریاست جمهوری باید با ارائه برنامه، روش خود را در اجرای این سیاست ها بیان کنند. در واقع برنامه رئیس جمهور، برنامه های جزئی برای اجرای سیاست های کلی نظام است، اما او چنین برنامه ای ندارند. 🔸️کسی که بدون هیچ برنامه ای وارد میدان انتخابات شده، چگونه و با چه راهکاری می خواهد مشکلات را حل کند؟ آنچه بیشتر از هرچیزی در بیان این نامزد ریاست جمهوری گفته شد، نظر کارشناسان بود اما کدام کارشناس و با چه برنامه ای، همچنان در گفته های پزشکیان مجهول است. 🔸️آنچه اصلح بودن و با کفایت بودن یک کاندیداتور ریاست جمهوری را تعیین می کند، برنامه و کارنامه اوست که صحبت های پزشکیان در برنامه های تلویزیونی در عدم ارائه برنامه جامع و عملیاتی و کم کارنامه ترین نسبت به سایر نامزدهای انتخاباتی در فعالیت های سیاسی و اجتماعی او را از کفایت و اصلحیت خارج می کند. ✍🏻 🗒️@HamQalam
🌸 اعمال روز مباهله ۲۴ ذی‌الحجه؛ روز برتری اسلام روز مباهله بزرگ‌ترین فضیلت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام مبارک‌باد. نکته اول؛ مباهله، به معنى نفرين كردن دو نفر یا دو گروه به يكديگر(بعد از اثر نکردن منطق و استدلال) است، بدين ترتيب که افرادى كه باهم گفتگو درباره يك مسئله مهم مذهبى دارند در یکجا جمع شوند و به درگاه خدا تضرع كنند و از او بخواهند كه دروغ‌گو را رسوا سازد و مجازات كند. نکته دوم؛ از رواياتى كه در منابع اسلامى نقل‌شده، استفاده می ‏شود که، مباهله یک حکم عمومی است و منحصر به زمان خاصی نیست. از امام صادق علیه‌السلام، نقل‌شده كه فرمود: «…إذا كان كذلك فادعهم الى المباهلة…»؛ «اگر سخنان حق شمارا مخالفان نپذيرفتند آن‌ها را به مباهله دعوت كنيد». نتیجه؛ مباهله یک حکم عمومی هست. 🗒️@HamQalam
💢 حضور میلیونی مردمی 🔸️هر جا که نیاز به حضور مردم در شرایط حساس انقلاب بود، سیل عظیمی از افراد انقلابی را در میدان های بزرگ شهر در حمایت از انقلاب اسلامی نظاره گر بودیم، اصلا حضور پررنگ مردمی، فتنه ها را خاموش و دلها را گرم و پایه های انقلاب را مستحکم تر می کرد. 🔸️۸ تیر میدان دیگری است برای حضور پر رنگ مردمی، برای آحاد مردم دلسوز و بصیر ایرانی، برای مدافعان انقلاب اسلامی و خواهان شکوه کشور ایران. 🔸️این‌بار با مردمان انقلابی، سیل عظیم حضور مردمی را نه در میدان های بزرگ شهر، نه در خیابان ها، بلکه در پای صندوق رای با شکوه و با عزت، در کنار هم، در جشن انتخابات و انتخاب نامزد اصلح خواهیم داشت. ان شاءالله ✍🏻 🗒️@HamQalam
هم قلم
📌عدم تضعیف دیگری و وحدت همزمان جبهه‌ی انقلاب تضعیف دیگری، مقابله‌ی الهی را به‌دنبال دارد و تقویت جب
📌هریک از افعال ما در این نظام تاثیر دارد موقعیت‌های اجتماعی همانا موهبت الهی هستند، تبلیغات مسیر رسیدن مومنان به کمال باشد و حوادث رشدآفرین و وحدت‌افزا. 🔸مولفه‌ی چهارم: هرقدر رسانه دنبال‌کننده‌هایش بیشتر، باید تواضع‌ش نسبت به مردم بیشتر و به تبع باید تواضع‌ش نسبت به مردمی که رای‌شان مانند او نیست بیشتر باشد. اگر نبود در توحیدی بودنش باید شک کند. «در نظام الهی، موقعیت‌های اجتماعی باید موهبت الهی دانسته شود که شکر آن، تواضع بیشتر است (حجت‌الاسلام عابدینی)» به عنوان مثال اگر برای نامزد موردنظر خود لفظ قیام را در استقبال به کار می‌برید باید برای نامزد دیگر جبهه انقلاب مایه بگذارید حداقل دعوت کنید که مردم بروند. 🔸مولفه‌ی پنجم: تبلیغ و تبیین‌مان باید به گونه‌ای باشد که مومنان به کمال بالاتر برسند. «وقتی برای فرج دعا می‌کنیم، یعنی مومنان به کمالات و قرب بالاتر برسند و در ضمن اشقیا دستشان از شقاوت کوتاه شود.(حجت‌الاسلام عابدینی)» حال بنگرید این نوع افشاگری‌ها مومنان را به کمالات می‌رساند یا کینه‌هایشان را زیاد می‌کند؟ این نوع پرداخت‌ها، دست اشقیا را پرتر نمی‌کند؟ میوه برای سبد رسانه‌های معاند فراهم نمی‌کند؟ 🔸مولفه‌ی ششم: توجه به حضور در آخرالزمان و حوادث سریع آن «حوادث در دوران آخرالزمان سرعت پیدا می‌کند، به طوری که گاهی در لحظه‌های کم، حوادثی زیاد پدید می‌آید. این بخاطر توانایی و رشد انسان امروزی است که توان تحمل آن حوادث را دارد.(حجت‌الاسلام عابدینی)» وقایع غزه، به پاخواستن مردم آزاده‌ی جهان، شهادت شهید رییسی و همراهانش، انتخابات و حتما آخرین حادثه هم نخواهد بود. شهادت شهید رییسی، اجماع پدید آورد، صحنه‌ی باشکوه وحدت را رقم زد، حادثه‌ای که رشدآفرین بود اما آیا نوع پرداخت‌ها در رسانه‌های انقلابی توانست وحدت بیافریند؟ وحدت به معنای عدم تبلیغ برای یک نامزد نیست بلکه وحدت یعنی محرک‌مان در هر پیام و اقدام آیا الله بود یا...؟ سنجش این امر با خود فرد است چون کاملا درونی است و برای این سنجش خلوتی نیاز است! اما آیا این روزها فرصتی برای خلوت دارید؟ دیرزمانی از پخش «زندگی پس از زندگی» نگذشته! چگونه یادمان رفت که یک کلمه چه اثراتی در ابد دارد؟ «هر یک از افعال ما در این نظام تاثیر دارد. هر پلکی که می‌زنیم در نظام اختیاری یا در راستای حرکت نظام هستی است یا در مقابل آن. اگر در مقابل این حرکت قرار بگیرد، همه عالم از روی سبقت رحمت بر غضب الهی درصدد حفظ و برگرداندن آن هستند; برخلاف نظام‌های انسانی (حجت‌الاسلام عابدینی)» در نظام انسانی و برخی از رسانه‌ها چنان ذخیره‌های انقلاب کوبانده شدند که مرددین را در بین رای دادن به یک ذخیره انقلاب و یک غربگرا متمایل به غربگرا کردند! وااسفا! 〰 ادامه دارد... ✍🏻 🗒️@HamQalam
🔻نارضایتی از دولت ها، نفی نظام نیست ✍🏻زهرا ابراهیمی کارشناس اخلاق و تربیت 🔴 دکتر محمود شفیعی در تحلیلی که راجع به نتایج انتخابات نوشته‌است معتقد است که عدم شرکت شصت درصد از مردم در انتخابات نشان‌دهنده نارضایتی مردم از دولت است. او فلسفه وجودی دولت را ارائه خدمت به ملت می‌داند و چنین نتیجه می‌گیرد که نارضایتی مردم از دولت یعنی عدم حفظ نظام. او اذعان می‌دارد که دولتمردان در حکومت اسلامی با تقلیل‌دادن نظام به دولت، رأی مردم در انتخابات را رأی به همان نظام تقلیل یافته، یعنی دولت می‌دانند و از این امر رضایت مردم را از دولت نتیجه می‌گیرند درحالی‌که مردم از دولت راضی نیستند. 🔴 اگرچه تحلیل ایشان تحلیل زیبایی است؛ اما لازم است نکاتی را نیز مدنظر قرار دهند از جمله: ۱- آنچه در تشکیل حکومت اسلامی اهمیت دارد اصول و مبانی اعتقادی و شرعی و فقهی آن است. در حقیقت استواری نظام برپایه‌ی مبانی آن است. اگر چه رضایت مردم در حفظ نظام مؤثر است؛ اما نباید این موضوع به‌گونه‌ای بیان شود که گویا تنها معیار برای حفظ نظام، رضایت مردم است. ۲- در نگاه اسلام دولت و نظام اگرچه به‌هم مرتبط هستند؛ اما در عین حال دو مفهوم متمایز از یکدیگرند؛ بنابراین لزوماً نمی‌توان نارضایتی از دولت را نارضایتی از نظام معنا کرد. ۳- راضی نبودن مردم از دولت به عدم توجه دولت به نیازهای مردم بازمی‌گردد؛ پس دولت نیازمند تغییر سیاست‌های خویش است؛ اما پذیرش این حرف به معنی پذیرش ناکارآمدی نظام نیست. 🔻جهت مطالعه مطلب در سایت به لینک زیر مراجعه فرمائید. https://rahamedia.net/?p=3462 🗒️@HamQalam
♨️ پزشکیان در مناظره اول 🔸️پزشکیان در مناظره اول، دو جا خوب خودش را نشان داد: ۱.اول انجا که گفت سردار سلیمانی موی دماغ آمریکا بود و... ۲.آنجا که گفت: «در شورای عالی امنیت ملی حرفهای رهبری محقق میشد، رهبری هرجا خوشش میومد...» و بقیه حرفش را خورد. 🔸️آقای پزشکیان! هرچقدر هم خودت را پشت آیه‌های قرآن و کلام حضرت امیر(علیه‌السلام) پنهان کنی، یک‌جا موقع عصبانیت و تندخویی، احوالات درونی انسان نمایان می‌شود. 🔸️ما ملت غیور ایران اسلامی اجازه نمی‌دهیم کسی حتی سهوا به سردار سلیمانی عزیزمان بی‌‌احترامی کند، چه رسد به اینکه هنوز به منصب قدرت اجرایی کشور نرسیده، تقصیر امور نافرجام مملکت را به گردن رهبر انقلاب بیندازد. آقای پزشکیان شما را چه شد؟ شما که در سخنانتان به منویات رهبری استناد می‌کردید؟ کدامیک را باور کنیم؟ ولایت پذیری شما را یا ...؟ ✍🏻 🗒️@HamQalam
🔻چرا نگاه پزشکی‌زده در نگرش معرفتی یک سیاستگذار خطرناک است؟ از روز اولی که دکتر پزشکیان، یک جراح قلب، وارد سخن با مردم شد، به طرز محسوسی پزشکی زدگی مدرن، در نگاه معرفتی او، آزاردهنده می‌نمود. ❓اما معضل کجاست؟ ⛔️تخصص‌گرایی افراطی! آقای دکتر پزشکیان، متوجه نیست که در امور انسانی، با یک بدنِ منظم قابل پیش‌بینیِ زیر تیغ جراحی مواجه نیستیم. تلاش مذبوحانه‌ی فردی همچون آگوست کنت، برای تجربه‌گرایی افراطی، در خود دنیای غرب نیز منقضی شده است. وقتی شما در عالم سیاست و سیاست‌گذاری، افراد را صرفا به تخصص و کارشناسی سوق می‌دهید، یعنی کوچکترین فهمی از اراده‌ی انسانی، ارزش‌باری بسیاری از نظریات و نهایتا تفاوت و حتی تضاد نظریات در علوم انسانی ندارید. متعجبم از اصحاب علوم انسانی و فلسفه‌خوانان، که چرا فیتیله‌ی این نگاه تخصص‌گرایانه‌ی پزشکی مدرن و تعمیم آن به امور سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را در بیانات دکتر پزشکیان پایین نکشیدند و تا روز آخر، ارجاع به کارشناسان را از زبان ایشان نتوانستند بیندازند. آیا با یک تله‌ی فرار از مسئولیت و حقه‌ی گریز از بی‌ایده‌گی مواجهیم؟ 🗒️@HamQalam
هدایت شده از آنتی سکولار
♨️ خلاصه مناظره اول به زبان ساده: 🔻جلیلی اکثر سخنان پزشکیان را اول تائید می کرد و بعد... توضیح می داد که باید اولا "عمیق" دید، "جامع" دید و البته "راه حل" داشت 🔸اگر عمیق نبینیم دچار سطحی گری می شویم 🔸جامع نبینیم یک طرفه قضاوت می کنیم 🔸راه حل ندهیم ناامیدی ایجاد می کنیم 🔻خلاصه تقابل این دو نگاه: -اول تحریک هیجان است -دومی رشد اگاهی وعقلانیت -اولی ناامیدی ایجاد می کند -دومی امیدافرین است -اولی فقط مطالبه ها را می بیند -دومی نیازها را هم می بیند -اولی در سطح چالش می ماند -دومی سراغ لایه های زیرین چالش ها می رود -اولی داده اش را از منابع قدرت می گیرد -دومی داده اش را از متن مردم -اولی فقط چالش را می بیند -دومی برای چالش برنامه می دهد -اولی راه حلش را حواله به بیرون از خود می دهد -دومی راه حلش اتکا به خودش است -اولی پشت سر مردم حرکت می کند - دومی پیشرو و جهت دهنده است 🔻در نهایت اینکه؛ 🔸اولی پوپولیسم است 🔸دومی مردمسالاری پوپولیسم موفقیت خودش را نگه داشتن مردم در "جهل" می داند و مردمسالاری در "رشد آگاهی" های مردم. 🔻نتیجه اینکه: سالها تقابل جریان انقلاب مقابل اصلاح طلب ها و غربزده ها سر همین دونگاه بوده است؛ واگرنه خیلی از مسائل مان مشابه است. جمعه یکی از این دو راه حل را باید انتخاب کرد. 🌐 را دنبال کنید👇🏻 🆔 @antisecular_ir
📌رأیی که در حکم جنگ با امام زمان (عج) است مرحوم آیت الله حائری شیرازی در مطلبی در مورد «رأی آگاهانه به مروجان فرهنگ غربی در حکم محاربه با امام زمان علیه السلام» را اینگونه بیان کرده است: 🔸️توصیه به اینکه همه به پای صندوق رای بیایند و هیچکس در خانه نماند کار خوب و پسندیده ای است؛ لازم است ولی کافی نیست. 🔸️باید بدانیم هر کس مکلف به تشخیص خویش است. اگر کسی تشخیص دهد جریانی به دنبال تغییر فرهنگ اسلامی به فرهنگ غربی است، بر اساس چنین تشخیصی باید بداند تغییر فرهنگ اسلامی به فرهنگ غربی، در حکم مبارزه و محاربه با امام زمان (علیه‌السلام) است. ولی اگر بداند این تغییرات موردی و از روی غفلت بوده، بحث محاربه منتفی است و آزاد است. بستگی به تشخیص رأی دهنده دارد. 🗒️@HamQalam
هم قلم
📌هریک از افعال ما در این نظام تاثیر دارد موقعیت‌های اجتماعی همانا موهبت الهی هستند، تبلیغات مسیر رس
📌تکذیب کمال، راه رسیدن انسان را به حقیقت می‌بندد استکبار در این رسانه‌ها باعث شده، مخاطبین به انکار کمالاتی که در هر یک از این ذخیره‌های انقلاب وجود دارد، برسند و این محرومیت‌زاست. 🔸مولفه‌ی هفتم: نباید اقدامات ما را به تکذیب کمالی در یک نامزد ببرد. «انکار و تکذیب، راه انسان را به سوی حقیقت می‌بندد و دیگر احتمال بهره‌مند شدن از آن نیست. اگر کسی بدون دلیل چیزی را قبول کند، ممکن است برای خود محرومیت‌های زیادی ایجاد کند. اگر چیزی را هم بدون دلیل رد کند، اثرش این است که رابطه‌ی خودش را با آن قطع کرده است; بنابراین اگر نادانسته کمالی را رد کند، دیگر امکان ندارد از آن کمال بهره‌مند شود; چون وجودش آن را نمی‌پذیرد و دیگر درباره آن فکر هم نمی‌کند.(حجت‌الاسلام عابدینی)» شگفتا و باز هم شگفتا که در هر یک از این ذخیره‌های انقلاب، کمالاتی وجود دارد که با نوع پرداخت‌ها، مخاطب را به تکذیب و انکار می‌رساند! اتفاقی که گردن‌کشی است! استکبار است. اگر با پرداخت به کمالات نامزد خود به کمالات دیگر نامزدها توجه می‌شد، چه بسا یک اعتلایی در اندیشه‌ها نسبت به جبهه انقلاب رخ می‌داد! سال هشتادوهشت دوقطبی شد! امسال اما دوقطبی دردناک بین طرفداران دو نامزد اصلی انقلاب ایجاد شد! دو نامزدی که هر کدام دارای کمالات برجسته‌ای هستند که یک تنه می‌تواند یک عده‌ای را جریان دهد! آقایی اهل رسانه از انتخابات مجلس چنان می‌کوبید و الان هم می‌کوباند که قشری را به تکذیب و انکار کمالات این ذخیره رسانده و در طرفداران این ذخیره هم متاسفانه این دعواها دیده می‌شود! که خدا نکند باعث محرومیت اجتماعی‌ای تحمل دولت سوم روحانی شود که «بسیاری از محرومیت‌های ما اختیاری و به سبب همین تکذیب‌هاست (حجت‌الاسلام عابدینی)» متاسفانه برخوردها به گونه‌ای بود که کمالی که برای نامزد مدنظر خود بیان می‌کردند، مشابه‌ش از نامزد انقلابی رقیب را به صورت انگ مطرح می‌کردند! به عنوان مثال در مناظرات اگر نامزدشان جواب دیگران را نمی‌داد و به شرح مطالب خود مشغول بود، اخلاق‌مدار مطرح می‌شود و همین اقدام از نامزد انقلابی رقیب، عافیت‌طلبی! 〰 ادامه دارد... ✍🏻 🗒️@HamQalam
📌مسعود پزشکیان آری یا نه؟ (۱) 🔺️من به چند دلیل نمی تونم به ایشون رای بدم؟ 🗒️@HamQalam
📌مسعود پزشکیان آری یا نه؟ (۲) 🔺️من به چند دلیل نمی تونم به ایشون رای بدم؟ 🗒️@HamQalam