💢 حضور میلیونی مردمی
🔸️هر جا که نیاز به حضور مردم در شرایط حساس انقلاب بود، سیل عظیمی از افراد انقلابی را در میدان های بزرگ شهر در حمایت از انقلاب اسلامی نظاره گر بودیم،
اصلا حضور پررنگ مردمی، فتنه ها را خاموش و دلها را گرم و پایه های انقلاب را مستحکم تر می کرد.
🔸️۸ تیر میدان دیگری است برای حضور پر رنگ مردمی، برای آحاد مردم دلسوز و بصیر ایرانی، برای مدافعان انقلاب اسلامی و خواهان شکوه کشور ایران.
🔸️اینبار با مردمان انقلابی، سیل عظیم حضور مردمی را نه در میدان های بزرگ شهر، نه در خیابان ها، بلکه در پای صندوق رای با شکوه و با عزت، در کنار هم، در جشن انتخابات و انتخاب نامزد اصلح خواهیم داشت.
ان شاءالله
#مطالبه
✍🏻#رویا_افسری
🗒️@HamQalam
هم قلم
📌عدم تضعیف دیگری و وحدت همزمان جبههی انقلاب تضعیف دیگری، مقابلهی الهی را بهدنبال دارد و تقویت جب
📌هریک از افعال ما در این نظام تاثیر دارد
موقعیتهای اجتماعی همانا موهبت الهی هستند، تبلیغات مسیر رسیدن مومنان به کمال باشد و حوادث رشدآفرین و وحدتافزا.
🔸مولفهی چهارم: هرقدر رسانه دنبالکنندههایش بیشتر، باید تواضعش نسبت به مردم بیشتر و به تبع باید تواضعش نسبت به مردمی که رایشان مانند او نیست بیشتر باشد. اگر نبود در توحیدی بودنش باید شک کند. «در نظام الهی، موقعیتهای اجتماعی باید موهبت الهی دانسته شود که شکر آن، تواضع بیشتر است (حجتالاسلام عابدینی)» به عنوان مثال اگر برای نامزد موردنظر خود لفظ قیام را در استقبال به کار میبرید باید برای نامزد دیگر جبهه انقلاب مایه بگذارید حداقل دعوت کنید که مردم بروند.
🔸مولفهی پنجم: تبلیغ و تبیینمان باید به گونهای باشد که مومنان به کمال بالاتر برسند.
«وقتی برای فرج دعا میکنیم، یعنی مومنان به کمالات و قرب بالاتر برسند و در ضمن اشقیا دستشان از شقاوت کوتاه شود.(حجتالاسلام عابدینی)»
حال بنگرید این نوع افشاگریها مومنان را به کمالات میرساند یا کینههایشان را زیاد میکند؟
این نوع پرداختها، دست اشقیا را پرتر نمیکند؟ میوه برای سبد رسانههای معاند فراهم نمیکند؟
🔸مولفهی ششم: توجه به حضور در آخرالزمان و حوادث سریع آن
«حوادث در دوران آخرالزمان سرعت پیدا میکند، به طوری که گاهی در لحظههای کم، حوادثی زیاد پدید میآید. این بخاطر توانایی و رشد انسان امروزی است که توان تحمل آن حوادث را دارد.(حجتالاسلام عابدینی)» وقایع غزه، به پاخواستن مردم آزادهی جهان، شهادت شهید رییسی و همراهانش، انتخابات و حتما آخرین حادثه هم نخواهد بود.
شهادت شهید رییسی، اجماع پدید آورد، صحنهی باشکوه وحدت را رقم زد، حادثهای که رشدآفرین بود اما آیا نوع پرداختها در رسانههای انقلابی توانست وحدت بیافریند؟ وحدت به معنای عدم تبلیغ برای یک نامزد نیست بلکه وحدت یعنی محرکمان در هر پیام و اقدام آیا الله بود یا...؟ سنجش این امر با خود فرد است چون کاملا درونی است و برای این سنجش خلوتی نیاز است! اما آیا این روزها فرصتی برای خلوت دارید؟
دیرزمانی از پخش «زندگی پس از زندگی» نگذشته! چگونه یادمان رفت که یک کلمه چه اثراتی در ابد دارد؟
«هر یک از افعال ما در این نظام تاثیر دارد. هر پلکی که میزنیم در نظام اختیاری یا در راستای حرکت نظام هستی است یا در مقابل آن. اگر در مقابل این حرکت قرار بگیرد، همه عالم از روی سبقت رحمت بر غضب الهی درصدد حفظ و برگرداندن آن هستند; برخلاف نظامهای انسانی (حجتالاسلام عابدینی)» در نظام انسانی و برخی از رسانهها چنان ذخیرههای انقلاب کوبانده شدند که مرددین را در بین رای دادن به یک ذخیره انقلاب و یک غربگرا متمایل به غربگرا کردند! وااسفا!
〰 ادامه دارد...
✍🏻#زهرا_خندان
🗒️@HamQalam
🔻نارضایتی از دولت ها، نفی نظام نیست
✍🏻زهرا ابراهیمی
کارشناس اخلاق و تربیت
🔴 دکتر محمود شفیعی در تحلیلی که راجع به نتایج انتخابات نوشتهاست معتقد است که عدم شرکت شصت درصد از مردم در انتخابات نشاندهنده نارضایتی مردم از دولت است. او فلسفه وجودی دولت را ارائه خدمت به ملت میداند و چنین نتیجه میگیرد که نارضایتی مردم از دولت یعنی عدم حفظ نظام.
او اذعان میدارد که دولتمردان در حکومت اسلامی با تقلیلدادن نظام به دولت، رأی مردم در انتخابات را رأی به همان نظام تقلیل یافته، یعنی دولت میدانند و از این امر رضایت مردم را از دولت نتیجه میگیرند درحالیکه مردم از دولت راضی نیستند.
🔴 اگرچه تحلیل ایشان تحلیل زیبایی است؛ اما لازم است نکاتی را نیز مدنظر قرار دهند از جمله:
۱- آنچه در تشکیل حکومت اسلامی اهمیت دارد اصول و مبانی اعتقادی و شرعی و فقهی آن است. در حقیقت استواری نظام برپایهی مبانی آن است. اگر چه رضایت مردم در حفظ نظام مؤثر است؛ اما نباید این موضوع بهگونهای بیان شود که گویا تنها معیار برای حفظ نظام، رضایت مردم است.
۲- در نگاه اسلام دولت و نظام اگرچه بههم مرتبط هستند؛ اما در عین حال دو مفهوم متمایز از یکدیگرند؛ بنابراین لزوماً نمیتوان نارضایتی از دولت را نارضایتی از نظام معنا کرد.
۳- راضی نبودن مردم از دولت به عدم توجه دولت به نیازهای مردم بازمیگردد؛ پس دولت نیازمند تغییر سیاستهای خویش است؛ اما پذیرش این حرف به معنی پذیرش ناکارآمدی نظام نیست.
🔻جهت مطالعه مطلب در سایت به لینک زیر مراجعه فرمائید.
https://rahamedia.net/?p=3462
🗒️@HamQalam
♨️ پزشکیان در مناظره اول
🔸️پزشکیان در مناظره اول، دو جا خوب خودش را نشان داد:
۱.اول انجا که گفت سردار سلیمانی موی دماغ آمریکا بود و...
۲.آنجا که گفت: «در شورای عالی امنیت ملی حرفهای رهبری محقق میشد، رهبری هرجا خوشش میومد...»
و
بقیه حرفش را خورد.
🔸️آقای پزشکیان! هرچقدر هم خودت را پشت آیههای قرآن و کلام حضرت امیر(علیهالسلام) پنهان کنی، یکجا موقع عصبانیت و تندخویی، احوالات درونی انسان نمایان میشود.
🔸️ما ملت غیور ایران اسلامی اجازه نمیدهیم کسی حتی سهوا به سردار سلیمانی عزیزمان بیاحترامی کند، چه رسد به اینکه هنوز به منصب قدرت اجرایی کشور نرسیده، تقصیر امور نافرجام مملکت را به گردن رهبر انقلاب بیندازد.
آقای پزشکیان شما را چه شد؟ شما که در سخنانتان به منویات رهبری استناد میکردید؟ کدامیک را باور کنیم؟ ولایت پذیری شما را یا ...؟
#نه_به_دولت_سوم_روحانی
✍🏻#آمنهعسکریمنفرد
🗒️@HamQalam
🔻چرا نگاه پزشکیزده در نگرش معرفتی یک سیاستگذار خطرناک است؟
از روز اولی که دکتر پزشکیان، یک جراح قلب، وارد سخن با مردم شد، به طرز محسوسی پزشکی زدگی مدرن، در نگاه معرفتی او، آزاردهنده مینمود.
❓اما معضل کجاست؟
⛔️تخصصگرایی افراطی!
آقای دکتر پزشکیان، متوجه نیست که در امور انسانی، با یک بدنِ منظم قابل پیشبینیِ زیر تیغ جراحی مواجه نیستیم.
تلاش مذبوحانهی فردی همچون آگوست کنت، برای تجربهگرایی افراطی، در خود دنیای غرب نیز منقضی شده است. وقتی شما در عالم سیاست و سیاستگذاری، افراد را صرفا به تخصص و کارشناسی سوق میدهید، یعنی کوچکترین فهمی از ارادهی انسانی، ارزشباری بسیاری از نظریات و نهایتا تفاوت و حتی تضاد نظریات در علوم انسانی ندارید.
متعجبم از اصحاب علوم انسانی و فلسفهخوانان، که چرا فیتیلهی این نگاه تخصصگرایانهی پزشکی مدرن و تعمیم آن به امور سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را در بیانات دکتر پزشکیان پایین نکشیدند و تا روز آخر، ارجاع به کارشناسان را از زبان ایشان نتوانستند بیندازند.
آیا با یک تلهی فرار از مسئولیت و حقهی گریز از بیایدهگی مواجهیم؟
#انتخابات
#انتخاب_اصلح
✍#مریم_منصوری
🗒️@HamQalam
هدایت شده از آنتی سکولار
♨️ خلاصه مناظره اول به زبان ساده:
🔻جلیلی اکثر سخنان پزشکیان را اول تائید می کرد و بعد...
توضیح می داد که باید اولا "عمیق" دید، "جامع" دید و البته "راه حل" داشت
🔸اگر عمیق نبینیم دچار سطحی گری می شویم
🔸جامع نبینیم یک طرفه قضاوت می کنیم
🔸راه حل ندهیم ناامیدی ایجاد می کنیم
🔻خلاصه تقابل این دو نگاه:
-اول تحریک هیجان است
-دومی رشد اگاهی وعقلانیت
-اولی ناامیدی ایجاد می کند
-دومی امیدافرین است
-اولی فقط مطالبه ها را می بیند
-دومی نیازها را هم می بیند
-اولی در سطح چالش می ماند
-دومی سراغ لایه های زیرین چالش ها می رود
-اولی داده اش را از منابع قدرت می گیرد
-دومی داده اش را از متن مردم
-اولی فقط چالش را می بیند
-دومی برای چالش برنامه می دهد
-اولی راه حلش را حواله به بیرون از خود می دهد
-دومی راه حلش اتکا به خودش است
-اولی پشت سر مردم حرکت می کند
- دومی پیشرو و جهت دهنده است
🔻در نهایت اینکه؛
🔸اولی پوپولیسم است
🔸دومی مردمسالاری
پوپولیسم موفقیت خودش را نگه داشتن مردم در "جهل" می داند و مردمسالاری در "رشد آگاهی" های مردم.
🔻نتیجه اینکه:
سالها تقابل جریان انقلاب مقابل اصلاح طلب ها و غربزده ها سر همین دونگاه بوده است؛ واگرنه خیلی از مسائل مان مشابه است.
جمعه یکی از این دو راه حل را باید انتخاب کرد.
🌐 #آنتی_سکولار را دنبال کنید👇🏻
🆔 @antisecular_ir
📌رأیی که در حکم جنگ با امام زمان (عج) است
مرحوم آیت الله حائری شیرازی در مطلبی در مورد «رأی آگاهانه به مروجان فرهنگ غربی در حکم محاربه با امام زمان علیه السلام» را اینگونه بیان کرده است:
🔸️توصیه به اینکه همه به پای صندوق رای بیایند و هیچکس در خانه نماند کار خوب و پسندیده ای است؛ لازم است ولی کافی نیست.
🔸️باید بدانیم هر کس مکلف به تشخیص خویش است.
اگر کسی تشخیص دهد جریانی به دنبال تغییر فرهنگ اسلامی به فرهنگ غربی است، بر اساس چنین تشخیصی باید بداند تغییر فرهنگ اسلامی به فرهنگ غربی، در حکم مبارزه و محاربه با امام زمان (علیهالسلام) است.
ولی اگر بداند این تغییرات موردی و از روی غفلت بوده، بحث محاربه منتفی است و آزاد است. بستگی به تشخیص رأی دهنده دارد.
🗒️@HamQalam
هم قلم
📌هریک از افعال ما در این نظام تاثیر دارد موقعیتهای اجتماعی همانا موهبت الهی هستند، تبلیغات مسیر رس
📌تکذیب کمال، راه رسیدن انسان را به حقیقت میبندد
استکبار در این رسانهها باعث شده، مخاطبین به انکار کمالاتی که در هر یک از این ذخیرههای انقلاب وجود دارد، برسند و این محرومیتزاست.
🔸مولفهی هفتم: نباید اقدامات ما را به تکذیب کمالی در یک نامزد ببرد.
«انکار و تکذیب، راه انسان را به سوی حقیقت میبندد و دیگر احتمال بهرهمند شدن از آن نیست.
اگر کسی بدون دلیل چیزی را قبول کند، ممکن است برای خود محرومیتهای زیادی ایجاد کند. اگر چیزی را هم بدون دلیل رد کند، اثرش این است که رابطهی خودش را با آن قطع کرده است; بنابراین اگر نادانسته کمالی را رد کند، دیگر امکان ندارد از آن کمال بهرهمند شود; چون وجودش آن را نمیپذیرد و دیگر درباره آن فکر هم نمیکند.(حجتالاسلام عابدینی)»
شگفتا و باز هم شگفتا که در هر یک از این ذخیرههای انقلاب، کمالاتی وجود دارد که با نوع پرداختها، مخاطب را به تکذیب و انکار میرساند! اتفاقی که گردنکشی است! استکبار است.
اگر با پرداخت به کمالات نامزد خود به کمالات دیگر نامزدها توجه میشد، چه بسا یک اعتلایی در اندیشهها نسبت به جبهه انقلاب رخ میداد!
سال هشتادوهشت دوقطبی شد! امسال اما دوقطبی دردناک بین طرفداران دو نامزد اصلی انقلاب ایجاد شد!
دو نامزدی که هر کدام دارای کمالات برجستهای هستند که یک تنه میتواند یک عدهای را جریان دهد!
آقایی اهل رسانه از انتخابات مجلس چنان میکوبید و الان هم میکوباند که قشری را به تکذیب و انکار کمالات این ذخیره رسانده و در طرفداران این ذخیره هم متاسفانه این دعواها دیده میشود!
که خدا نکند باعث محرومیت اجتماعیای تحمل دولت سوم روحانی شود که «بسیاری از محرومیتهای ما اختیاری و به سبب همین تکذیبهاست (حجتالاسلام عابدینی)»
متاسفانه برخوردها به گونهای بود که کمالی که برای نامزد مدنظر خود بیان میکردند، مشابهش از نامزد انقلابی رقیب را به صورت انگ مطرح میکردند! به عنوان مثال در مناظرات اگر نامزدشان جواب دیگران را نمیداد و به شرح مطالب خود مشغول بود، اخلاقمدار مطرح میشود و همین اقدام از نامزد انقلابی رقیب، عافیتطلبی!
〰 ادامه دارد...
✍🏻#زهرا_خندان
🗒️@HamQalam
📌مسعود پزشکیان
آری یا نه؟ (۱)
🔺️من به چند دلیل نمی تونم به ایشون رای بدم؟
#ورق_بزنید
🗒️@HamQalam
📌مسعود پزشکیان
آری یا نه؟ (۲)
🔺️من به چند دلیل نمی تونم به ایشون رای بدم؟
#ورق_بزنید
🗒️@HamQalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
معرفی تفکر و برنامهی آیندهی دو کاندید ریاست جمهوری چهاردهم در ۳۰ ثانیه:👇
دکتر جلیلی: ما میتوانیم
دکتر پزشکیان: ما نمیتوانیم
بدون تعارف با دیدن و شنیدن تَکراری عبارت
(ما نمیتوانیم) از زبان دکتر پزشکیان، انسان به یاد روزگاری میافتد که عدهای میگفتند ایرانی جماعت حتی نمیتواند لولهنگ (آفتابه گلی) بسازد، اما امروز در نتیجهی اجرایی شدن تفکر منظومهای امامین انقلاب و آرمانهای انقلاب اسلامی، ایرانی با اراده با پرتاب موشک نقطهزن و دوربرد از ایران، اسرائیل غاصب را نشانهگرفت.
مردم عزیز ایران اینک نوبت ماست که بین این دو تفکر، یکی را انتخاب کنیم و آیندهی ایران عزیز را به دست صاحبان آن بسپاریم.
#به_عقب_برنمیگردیم
#نه_به_دولت_سوم_روحانی
✍🏻#آمنهعسکریمنفرد
🗒️@HamQalam
حال خوش مردم ایران
✍🏻پازکی
🔴مصطفی ملکیان در متنی به مناسبت نزدیکی انتخابات نوشته است؛ " ما مردم ایران حالمان بد است زیرا ۴ چیز را نداریم؛ خوشی، آزادی، برابری و عدالت و آنچه بین این ۴ تا مهم است و رئیس جمهور در درجه اول باید برایش مهم باشد، خوشی شهروندان است زیرا خوشی شهروندان نیازهای فیزیولوژیک و بیولوژیک (خوراک، پوشاک، مسکن، خواب، تفریح، استراحت، لذت) را فراهم می کند، یعنی یک شهروند توقعش از کسانی که کشور را اداره می کنند این است که نیازهای اولیه که نیازهای فیزیولوژیکی انسان است را فراهم کند و در ادامه خوشی را نیز از نیازهای اولیه انسان می داند که ابتداء باید تامین گردد."
🔴در اینکه رئیس دولت موظف به تامین نیازهای اولیه و فیزیولوژیکی مردم و خوشی برآمده از آن است، شکی نیست زیرا تامین نیازهای زیستی و اولی به افراد برای سایر اهداف و فعالیت ها انگیزه می دهد اما سوال این است که آیا خوشی انسان صرفا منوط به نیازهای زیستی است؟!
تامین نیاز امنیتی، نیاز اجتماعی، نیاز به محبت و ارتباطات موثر با افراد، نیاز به احترام، نیاز به قدرت و عزت خوشی آور نیست؟!
آیا تامین خوشی صرفا در خوشی های مقطعی و لذت های زیستی خلاصه می شود؟!
🔴پاسخ به این سوالات روشن می کند که مفهوم فلسفی "خوشی" فقط متوقف به حد نیازهای زیستی نیست بلکه در اهداف والای انسانی مثل عزت، قدرت، احترام تبلور بیشتری مییابد.
🔻 جهت مطالعه کامل این مطلب در سایت به لینک زیر مراجعه فرمایید:
https://rahamedia.net/?p=3523
🗒️@HamQalam
مقام معظم رهبری:
رقیب هراسی به کشور ضرر میزند.
چند روزیست توسط ستاد انتخاباتی یکی از کاندیداها، کلیپی با عنوان سخنان نماینده ی کاندیدای دیگر، در خصوص برنامه ی ایشان در برخورد با بی حجابی در جامعه، در حال دست به دست شدن است.
🔴اما واقعیت چیست؟
برشی از فیلم مناظره ای با موضوع «حجاب اختیاری» ،که بین دو بانو از دو جریان سیاسی فعال در کشور برگزار شده است .
این کلیپ کوتاه حاوی بخشی از صحبت های یکی از طرفین مناظره در خصوص آخرین مراحل برخوردهای لاجرمی در برابر قانون شکنی های مکرر و گستاخانه می باشد که در موارد اندکی رخ داده است و افراد بی حجاب در عکس العمل به تذکرات به پلیس تعرض کرده و حتی در رواج این نوع برخوردها هشتک #من_یک_سلیطه_هستم به راه انداختند،
او به این موضوع اشاره ای گذرا میکند تا به ماجرای ی فوت مهسا امینی برسد و موضوع اغتشاشات جنبش ززآ را نه مطالبه ای خودجوش بلکه بازی سیاسی برخی گروه ها جهت ایجاد ناآرامی در کشور و به دنبال آن بهره وری سیاسی خود می داند. سخنان این بانو ارتباطی به برنامه های کاندیدای ریاست جمهوری ندارد و بلافاصله ستاد انتخاباتی کاندیدای موردنظر ارتباط این بانو با ستاد انتخاباتی را رد میکند .
این نوع شیطنت رسانه ای، جهت ایجاد هراس از رقیب انتخاباتی و بدست آوردن رأی بیشتر منتشر شده است که خود از مصادیق مهم عدم رعایت #تقوا ست.
این شیوه های تبلیغاتی ممکن است باعث تغییر چندین رأی به نفع کاندیدای مطلوب بشود اما در نهایت به ضرر کشور تمام خواهد شد.
✍🏻#سعیدهکرمی
🗒️@HamQalam