eitaa logo
همدلی برای ظهور
296 دنبال‌کننده
8.6هزار عکس
6.7هزار ویدیو
102 فایل
درس های استاد شعبانی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 ، خاکریز خط مقدم جبهه‌ی فرهنگی خواهرم؛ این روزها که دشمن با همه‌ی توان به میدان آمده و همه‌ی ابزار و لوازم و تجهیزاتش را به‌ خط کرده تا هویت زن مسلمان ایرانی را از او بگیرد و آن‌ را بی‌هویت کند، شما با حفظ حیا و پاکدامنی و با چادر مشکی‌ات که یادگار پاک‌ترین زن دنیا یعنی حضرت صدیقه طاهره فاطمه‌زهرا (سلام‌الله‌علیها) است در مقابل دشمن ایستاده‌اید فرماندهان اصلی این جهاد فرهنگی، شما هستید و ما مردان به حال شما غبطه می‌خوریم آبروی زن ایرانی، این‌روزها در دست شما بزرگواران است 👈 بابت مبارزه و جهادتان، از شما ممنون و قدردانیم @akhbarsiasirooz
10.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 حجت‌الاسلام مسعود عالی: حضور زنان بی‌حجاب در جامعه یک گناه جمعی است ♦️حجت‌الاسلام مسعود عالی با بیان اینکه اگر خانمی با وضع ناهنجار و بی‌حجاب وارد جامعه شود، موجب گناه جمعی شده است، گفت: این خانم خواسته یا ناخواسته، جو حیا و عفت در جامعه را به سمت بی‌حیایی و بی‌عفتی می‌کشاند. @akhbarsiasirooz
4.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ سخنان طوفانی حجت الاسلام دکتر علیه مسئولان نظام 🔹چرا نظام به این راحتی با بی حجابی کنار اومده؟؟؟ . 🔹آقایان از چی می ترسید؟ نگران چی هستید؟؟ چرا به این سادگی با موضوع کنار اومدید؟؟ موضوعی که چهل سال برای اون زحمت کشیده شده را چند ماهه از دست میدهید. @akhbarsiasirooz
»»» آیه ی روز : ************** (ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی» دریافت و نصب از https://zenderoid.ir ) وَآتِ ذَا الْقُرْبَىَ حَقَّهُ وَالْمِسْكِينَ وَابْنَ السَّبِيلِ وَلَا تُبَذِّرْ تَبْذِيرًا اسراء-26 و حقّ نزدیکان را بپرداز، و (همچنین حق) مستمند و وامانده در راه را! و هرگز اسراف و تبذیر مکن، ************** نکته ها: «تَبذیر» از ریشه ى «بَذر» به معناى ریخت و پاش است. مانند آنكه براى دو نفر مهمان، غذاى ده نفر را تهیه كنیم. امام صادق علیه السلام فرمود: هر كس چیزى را در غیر مسیر طاعت خدا مصرف كند، مبذّر است.(60) آن حضرت در پاسخ به این سؤال كه آیا در مخارج حلال نیز اسراف وجود دارد؟ فرمودند: بلى، زیرا كسى كه دارایى خود را چنان بخشش كند كه چیزى براى خود نگذارد، در مصرف حلال اسراف كرده است.(61) پس از نزول این آیه، پیامبر اكرم صلى الله علیه وآله بدنبال مراد خداوند از «ذى القربى» بود. خداوند به او وحى كرد كه «فدك» را به فاطمه علیها السلام بدهد و آن حضرت «فَدك»(62) را به فاطمه بخشید. امّا پس از آن حضرت، فدك را از اهل بیت به ناحقّ گرفتند واهل بیت براى گرفتن حقّ خود همواره به این آیه استناد مى كردند. مفسّران شیعه وسنّى مانند طبرى، با الهام از روایات، مى نویسند: امام سجادعلیه السلام در دوران اسارت وقتى همراه قافله اسرا به شام رسید، در مقام محاجّه با آنان كه اسراى اهل بیت را بى دین و خارجى مى خواندند، با استناد به این آیه فرمودند: مراد از «ذا القربى» ما هستیم!(63) برخى روایات آیه را مربوط به خمس دانسته و برخى دیگر موضوع آیه را بالاتر از مسائل مادّى دانسته و گفته اند: آیه، به پیامبر صلى الله علیه وآله فرمان مى دهد كه حقّ علىّ بن ابى طالب علیهما السلام را با وصیّت به جانشینى او ادا كند.(64) و مراد از تبذیر در آیه كه از آن نهى شده، «غُلوّ» است.(65) ----- 60) بحار، ج 75، ص 302. 61) تفسیر نورالثقلین. 62) فدك، مزرعه ى بسیار بزرگى بود كه بدون جنگ در اختیار پیامبر قرار گرفت. آن حضرت با توجّه به محبوبیّت، عصمت، زهد، امانت ودقّت اهل بیت علیهم السلام وپشتیبانى اقتصادى براى تبلیغ خط وراه آنان وفقرزدایى از امّت، آن را در اختیار اهل بیت علیهم السلام گذاشت. امّا پس از رحلت پیامبر ابوبكر آن را گرفت، سپس عمربن عبدالعزیز آن را باز گرداند، باز غصب كردند و در زمان مأمون برگردانده شد و باز هم غصب كردند. درباره ى فدك، بحث هاى تاریخى، حقوقى و سیاسى فراوانى است كه در ذیل این آیه در تفاسیر آمده كه از همه ى آن مباحث، صرف نظر مى كنیم. 63) احتجاج طبرسى، ج 2، ص 33 ؛ تفسیر نورالثقلین. 64) امام صادق علیه السلام درباره این آیه فرمودند: حقّ على بن ابى طالب علیهما السلام جانشینى رسول خدا و داشتن ************** پیام ها: - دستورات دینى با فطرت هماهنگ است. انسان به طور فطرى در درجه اوّل به والدین و سپس به نزدیكان علاقه دارد، دستور اداى حقّ در اسلام نیز بر این اساس است. با توجّه به آیات قبل و «آتِ ذا القربى حقه والمسكین و ابن السبیل» - در انفاق، باید اولویّت ها را در نظر گرفت. اوّل والدین، سپس فامیل، بعداً فقرا و ابن السبیل. «آتِ ذا القربى...» - خویشاوندان، به گردن ما حقّ دارند وما منّتى بر آنان نداریم. «آت ذاالقربى حقه» - خویشاوندى، فقر و در راه ماندگى سبب پیدایش حقوق ویژه است. «آت ذاالقربى حقّه و المسكین و ابن السبیل» - در پرداخت حقّ خویشاوندان، فقر شرط نیست. «آت ذا القربى حقّه والمسكین و ابن السبیل» - در انفاق باید اعتدال را رعایت كنیم و از حد نگذریم. «آت... و لاتبذّر» - ریخت و پاش و مصرف بى مورد مال، حرام است. «ولا تبذّر» - انسان در مصرف مال و ثروت خود به هر شكلى آزاد نیست. «و لاتبذّر تبذیرا» ************** ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی» دریافت و نصب از https://zenderoid.ir
✅صدقه و نزول رزق امام صادق عليه السّلام فرمودند: بيمارانتان را با صدقه مداوا كنيد، و بلا را با دعا دفع نمائيد، و نزول رزق را بوسيلۀ صدقه بطلبيد، زيرا كه صدقه رزق را از ميان دو فكّ‌ هفتصد شيطان كه همگى مانع وصول آنند رها می سازد. و هيچ چيز بر شيطان سنگين‌تر از صدقه بر مؤمن نيست. و صدقه پيش از آنكه در دست بنده واقع شود، در دست خداى تبارك و تعالى قرار ميگيرد. 📕من لایحضره الفقیه ، ج۲
🔺شهید دکتر چمران : من نمی گویم ولی فقیه معصوم است، اما ملتی که به امر خدا به امر ولی فقیه اعتماد می کنند، خدا اجازه اشتباه به آن رهبر را نمی دهد و به نوعی به او معصومیت می بخشد شهید دکتر🕊🌹
ای مردم این علی برادر من و وصی من و مخزن دانش من و جانشین من برامت و مفسر کتاب خداوند عزوجل می باشد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
48399414230119.pdf
حجم: 6.28M
🌹 پیک غدیر کودکانه هدیه ای عالی و رایگان برای والدین و مربیانی که قصد دارند قصه غدیر را با زبان کودکانه به فرزندانشان بیآموزند. 🖍 مهدوی ارفع 🆔 @mahdavi_arfae