هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻دربارۀ حالِ کنونیِ عزتالله ضرغامی
🖋 مهدی جمشیدی
۱. ما با یک «نسلِ مدیریّتیِ فرسوده» مواجه هستیم که خسته شدهاند، کم آوردهاند، بیش از این نمیتوانند، و شاید نمیخواهند مسیر انقلاب را ادامه بدهند. ازاینرو، «تظاهر به روشنفکری» میکنند تا شاید بدنۀ اجتماعی بیابند و کیسهای برای آیندۀ سیاسیشان بدوزند. تصوّر کردهاند که مسیر قدرت، از رهگذر «چنگکشیدن به چهرۀ ارزشها» میگذرد و هرچه که «سیمای منتقدانه» از خود بتراشند و سخن باطل ببافند، بازار مخاطبشان، داغتر و پُررونقتر خواهد شد. همان راهی را میروند که عدّهای رفتند و چند صباحی بر کرسی قدرت تکیه دادند و اینک خانهنشین و متروک و مطرود هستند. مثال عینیاش علی لاریجانی. عاقبت خوشرقصیهایش برای جریان غیرانقلابی جز این شد که اکنون خاکسترنشین است و ورشکسته سیاسی به شمار میآید؟!
۲. اینان به این اندازه از حضور در قدرت، راضی نیستند. بیشتروبیشتر میخواهند. دیدید که چگونه صف کشیدند برای ریاستجمهوری. گویا بازنشستگی ندارند؛ اگرچه در قدرت هم که بودند، «نشسته بر کرسی» بودند، نه «ایستاده در میدان». چرخۀ باطل ساختهاند و سیری ندارند. معدۀ قدرتخواهیشان، بیاندازه اتساعپذیر است. اگر آیتالله خامنهای از «چرخش قدرت» سخن نمیگفت و در بیانیۀ گام دوّم انقلاب، «جوانان مؤمنِ انقلابی» را به عرصۀ حکمرانی فرانمیخواند، بیش از اینها گرفتار این جماعتِ تکراری و تمامنشدنی میبودیم.
۳. کمکم دارند «ریزش» میکنند. چیزهای که میگویند، نشانگر «اتّفاقات باطنی»اشان است. امّا مسأله این است که سقوطِ «خودشان» را به «جامعه» نسبت میدهند و در لفافۀ «جانبداری از جامعه»، آن را «متهم» میکنند؛ متهم به عبور از ارزشهای دینی و تفکّر انقلابی. میگویند جامعه، دیگر کشش انقلابی ندارد و از راه رفته، بازگشته؛ میگویند جامعه، دچار تغییر ارزشی شده؛ میگویند جامعه با انقلاب، زاویه پیدا کرده است. حال آن که این اوصاف و احکام، جملگی بازگویی حال درونیِ خودِ اینان است و نه جامعه. «خودشان» را توصیف میکنند، امّا رندانه و زیرکانه، سقوط و ریزش خودشان را به «جامعه» نسبت میدهند. شدهاند «زبان جامعه». میهراسند از اینکه بگویند «ما» استحاله شدهایم. میخواهند جامعه را نیز در انحطاط فکریِ خویش، «سهیم» و «شریک» کنند تا هم خود را توجیه کنند و هم دستاویزی برای فشار بر حاکمیّت بیایند. همان سخن حجاریان است؛ فشار از پایین ... .
۴. هنوز درنیافتهاند که مردم، الگوی مدیریّتیِ «حاجقاسم سلیمانی» را میپسندند که با وجود حضور چهلساله «در قدرت»، هیچگاه «بر قدرت» نشد و ایدئولوژی انقلابیاش رقیق نگشت. نمیفهمند «عیانسازی وابستگی به ارزشها»، فضیلت نه نقطۀ ضعف. البتّه حتّی برای توجیه خویش، دست تصرّف و تحریف به سوی حاجقاسم نیز دراز کردند تا او را «غیرانقلابی» و «منتقد» جلوه بدهند، امّا در همان آغاز راه، آیتالله خامنهای برآشفت و گفت عدّهای سعی نکنند وی را «زاویهدار با انقلاب» و «بریدۀ از ارزشها» نشان بدهند؛ چراکه وی یک «انقلابی اصیل و ریشهدار» بود. حاجقاسم، آکندۀ از «محبّت» و «خوشبینی» و «ملاطفت» بود، امّا برای «جذب مخاطب به سوی ارزشها»، نه برای «سیّالسازی ارزشها» و «نسبیکردن مرزهای انقلابی». درونِ حاجقاسم، سرشار از «جزمیّت» و «قطعیّت» بود، ولی در عین حال، «گفتگو» و «مدارا» میکرد و اهتمام بر «جذب» داشت. در آنجا نیز که حس میکرد کسانی بهطور عامدانه در پی «تقابل با انقلاب» هستند، ابرو در هم میکشید و چشم میدراند و با عتاب و تلخی سخن میگفت؛ چنانکه با حسن روحانی چنین کرد و او را به عقب راند. حاجقاسم سلیمانی، هم «دافعه» داشت و هم «جاذبه».
۵. جملهای که ضرغامی نوشته، وی را در وادی «خواص اغواگر» نشانده است. میخواهد «واقعیّت اجتماعی» را تحریف کند؛ همان واقعیّتی که مردم در متن آن زندگی میکنند؛ آن هم در اوج جنگ روایتها. در واقع، مرتکب خیانت جنگی شده و از پشت، خنجر زده است. چون میداند «بازی روایت»، کارساز و فتنهافکن است، بر آن است که «بازیسازی» کند و خود را به «دیگریهای گذشته»، نزدیک سازد. در پی «جایابیِ جدید» است برای آیندهای که دور نیست. نیاز دارد به چهرۀ تازه و متفاوت با گذشته. این «نیاز سیاسی»اش را درک میکنم، و نهفقط من، که هر مخاطبی میفهمد او در چه مداری و با چه هدفی به حرکت درآمده است. ازاینرو، کسی او را «باور» نخواهد کرد و این مواضع، حاصلی نخواهد داشت جز فروغلتیدن در مرداب انزوای سیاسی و حاشیهنشینیِ اجتماعی. گوارای وجودش اینهمه بیتدبیری در تدبیر خویش.
۶. بسیجیها و انتظامیها در خطّ مقدّمِ نبرد، مظلومانه در خون خویش غوطهور میشوند و اینان در پشت جبهه، گرای پیشروی و نقطهزنی به رسانههای دشمن میدهند.
آقای رئیسی، قصد عزلِ این منصوبِ نابجا را نداری؟!
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
📝ده فاز عملیات تجزیه؛ از کشته سازی تا جریان سازی
🔸آنالیز تحرکات اغتشاش گران با پشت صحنه تمام آمریکایی_صهیونیستی و دقت در فرمایشات رهبر انقلاب نشان میدهد که مثلث سرویسهای جاسوسی بیگانه، پوشش رسانهای معاند بینظیر وعوامل منافق داخلی، افق اغتشاشات را به سمت تجزیه ایران تدوین کردهاند.
▫️فرایند و چشم انداز کشته سازی های اخیر را مروری داشته باشیم.
1⃣کشته سازی: ضدانقلاب و تجزیه طلبان برای پیشبرد اهداف از پیش تعیین شده و بدلیل فقدان پایگاه اجتماعی، نیاز مبرم به جرقه مهیج و تحریک کننده دارند. هرچقدر وضعیت انسجام و پیشرفت جامعه در نقطه مطلوب تری باشد، نیاز به شوک و بهت قوی تری است. پس کشته سازی بهترین گزینه برای شروع یک جریان است که لمپن های اجیرشده و در خدمت سرویس های جاسوسی بیگانه، ترتیب این مرحله را میدهند.
2⃣روایت سازی: از آنجایی که روایت ها از واقعیت ها سبقت گرفته اند و کشته سازی نیازمند امتداد مجازی است، فاز روایت سازی از طریق بنگاههای خبرپراکنی استارت میخورد. bbc ها شروع به دروغ و شایعه سازی و پاره حقیقت گویی میکنند و گام ذهنیت سازی را پیش میبرند.
3⃣هشتگ سازی: روایت کاذب بایستی غالب شود و نیاز به مصرف مخاطب و کنترل توجه دارد. این گام از طریق ربات ها و لشگر سایبری سنتکامیها محقق میشود. تکنیک ترندینگ و مصرف توجه مخاطب از طریق هشتگ سازی، تسخیر مجازی مخاطب را در پی خواهد داشت. بطور کلی هشتگ سازی به زبان اعتراض عصرجدید تبدبل شده است.
4⃣فضا سازی: هشتگ سازی مقدمه ای برای کمپین سازی می شود که در نتیجه باعث تولید فضای غالب کاذب شده و توجهات را از فاز مصرف به مرحله باور نزدیکتر میکند. در فضاسازی با تکنیک آستروتورفینگ، سعی بر آن است که قشر خاکستری و خاموش را به سمت تقویت دُز اعتراضات بکشاند.
5⃣اسطوره سازی: حال که فضاسازی بخشی از توجهات را جلب نمود و صورتبندی مجازی اعتراضات هم به سرانجام رسید، نیاز به سمبلیک شدن اعتراضات برای عبور از فضای مجازی به سمت فضای عینی و اجتماعی است. آنچه که کاربر و مخاطب را از خانه به خیابان میکشاند وقتی است که پای یک نماد و اسطوره در میان باشد. فیلمها و تصاویری متفاوت از مرحوم یا مرحومه جهت قهرمان سازی و تحریک و تعمیق احساسات منفی در همین راستا وایرال میشود.
6⃣شعارسازی: در شرایطی که پای نماد و کاریزما هم وسط باشد، برای معنادهی و راهبری اعتراضات در میدان و اینکه فرایند اقناع تکمیل شود یا دچار خدشه نشده و یک جنبش تمام عیار و ریشه دار شکل بگیرد، شعارها و مضامین رادیکال و هویت بخش وارد صحنه شده و دست لیدرها را در هدایت اعتراضات بازتر میکند.
7⃣شبکه سازی: اثربخشی و بقای اعتراضات به هویت اجتماعی و فراگیری آنهاست. فاز تعمیم و توسعه اعتراضات از طریق شبکه سازی رقم میخورد. این شبکه، مامور محلی سازی، استانی کردن و ایجاد تنوع اقلیمی و زبانی اعتراضات در سراسر کشور است که بقا و توسعه جنبش را تامین میکند.
8⃣تصویرسازی: وقتی شبکه سازی شکل گرفت، تنوع و تکثر داده ها و مدیاها برای خبرپراکنی بیشتر میشود. جنبش و اعتراضات برای باورپذیری بیشتر و ذهنیت سازی عمیق تر نیازمند رفت و برگشت جدی میان فضای مجازی و میدانی است.
شبکه خانگی و مستندهای ورزشی در تصویرسازی لیدری میکنند و مکمل فضای میدانی میشوند. برخی مجریان و مربیان ورزشی هم در همین راستا سیاهپوش می شوند و بعضی از ورزشکاران هم برای حفظ فضا و بازتولید تصویر خلق شده، مچبند سیاه میبندد.
دیالکتیک مجازی و میدانی باعث تصویرسازی نو و نمایش یک بحران اجتماعی خواهد بود که برای همراهی و حمایت و تسخیر کامل افکار عمومی به کار بسته میشوند.
9⃣واقعیت سازی: وقتی فضای میدان شلوغ شد و فضای مجازی به تسخیر در آمد و ذهنیت عموم دچار مسمومیت خبری ناشی از تصویرسازی گردید، یک فرامتنی سیطره پیدا میکند به نام بحران و شرایط انقلابی. واژه انقلاب با طی چنین فرایند پیچیده ای است که برخی را دچار تردید و ابهام و توهم میکند. این وسط، خواننده معلوم الحالی هم میگوید که انقلاب اسلامی سقوط کرده و ما الان وسط انقلابیم!!
🔟جریان سازی: با ترکیب فضای مجازی و میدانی و ذهنی مسموم و فرایندی که طی شد، خط خبری و تصویرسازی در بازه زمانی کوتاهی به فاز جریان سازی می رسد که اتصال خبری از روایت سازی تا جریان سازی به آنارشیسم و هرج و مرج و خشونت ختم میشود.
🔻افق و چشم انداز این مکانیزم تولید خشونت و آنارشیسم، تجزیه ایران با چاشنی گسل سازی ترکیبی(جنسیتی، مذهبی و قومیتی) است.
🖋علیرضامحمدلو
✅ @media_arma
26.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 همین ابتدا تاکید می کنم این یک فیلم عادی نیست و اگر روحیه حساس یا اعصاب ضعیفی دارید آن را نبینید.
🔹 دیشب قبل از برنامه به جناب نوبخت معاون فرهنگی سپاه تهران گفتم که حتما جزییات و نحوه شهادت دلخراش 3 بسیجی در آشوبهای اخیر تهران را توضیح دهید.
ابتدا ابا داشت و گفت شاید خانواده هایشان ببینند و ناراحت بشوند و حال شان بدتر شود، گفتم این حرف درست است اما اگر شما روایت اصلی را نگویید هیچ کس دیگر نخواهد گفت و مظلومیت این بچه ها بازهم پنهان خواهد ماند. در این جنگ رسانه ای چاره ای نداریم جز اینکه واقعیت را به مردم بگوییم که این بچه ها با چه مظلومیتی توسط داعشی های وطنی شهید شده اند.
🔹 باید روایت کنیم تا در تاریخ ثبت شود، کسانی که با شعار «برای تو کوچه رقصیدن» و «برای یک زندگی معمولی» به خیابان آمدند، قبل از رسیدن به قدرت چه جنایاتی را رقم زدند...
#زن_حجاب_افتخار
#مرد_غیرت_اقتدار
➖ ➖ ➖ ➖ ➖
⏰ @shomareshmakooszohor
#توئیت استاد شجاعی
باطل ضعیف است، قدرتی ندارد، و نمیتواند رشد کند!
هرجا دیدیم باطلی رشد کرد و بر حق سایه انداخت، یعنی در آن نقطه حق سکوت کرده، کوتاه آمده و حضور نداشته است.
اهمیت جهاد تبیین اینجا روشن میشود؛
"تواصوا بالحق"...
🔺فقط اهل تبیین حق هستند که دچار خسران نخواهند شد.
#لبیک_یا_خامنه_ای
https://eitaa.com/nimemahramaneh1400
9.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔶️دستورالعملی ساده اما بسیار مجرب از امام صادق علیه السلام برای باطل کردن هرگونه سحر و جادو
🎤حجت الاسلام سهرابی
http://eitaa.com/tebeslami1396☜
10.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هدایت شده از استخدامی آموزش و پرورش
#تمدید_شد
ثبت نام داوطلبین جدید یا ویرایش اطلاعات ثبت شده، فقط تا ساعت ۲۴ روز شنبه ۲۳مهر امکان پذیر شد.
به نیروهای انقلابی و ارزشی اطلاع بدید تا در صورت تمایل اقدام کنن.
دشمن زمانی وارد مدارس ما میشه که انقلابی ها سنگر مدارس رو خالی کنن
https://eitaa.com/joinchat/2909208745C1bfb33c59f
❇️❇️❇️❇️❇️❇️
با سلام
خواهران گرامی با توجه به فتنه های پیش آمده و پوست اندازی بعضی از افراد به اصطلاح انقلابی اعم از (مسئولین هنرمندان سلبریتی ها و...)
و با توجه به همکاری اکثریت هم وطنان و نیروهای (سپاهی بسیجی نیروی انتظامی )، اغتشاشات و فتنه ها در حال اتمام هست
اما امروز شاهد دیوار نگاره میدان ولیعصر بودیم
نکته قابل تامل در این دیوار نگاره که قرار هست زنان مومنه و فداکار و انقلابی گنجانده بشود و الگوی باشد برای نسل جوان
اما شاهد شاهکاری هستیم که اغلب افرادی که در این دیوارنگاره هستند از جمله هنرمندانی که نان این نظام را خورده اند و با تشویق مردم ایران به شهرت رسیده اند خودشان باعث ترغیب و تشویق به جهت فروپاشی نظام شده اند
اما حال چرا این افراد بعنوان افتخار ایران عکسشان درج شده است جای سوال است ؟
آیا مادران و یا همسران شهدایی که چندین سال چشم انتظار بوده اند یا همسران شهدای مدافع حرم و یا مدافع امنیت یا سلامت یا هسته ای نباید بیشتر جلوهگر می شدند
حال ما بانوان ایران اسلامي به جهت اشتباه عمدی یا سهوی حک شده بعضی از عکسها در این دیوار نگاره معترض هستیم
از جمله فاطمه معتمدآریا
مرضیه برومند
مینو محرز
عکس مناسبتر از بی بی مریم
شماره تماس های به جهت پیامک های اعتراضی به این دیوار نگاره
آقای زاکانی
09123209886
آقای تاجیک معاون زاکانی
09122452706
09199392655
09193932655
آقای ذوقی برای موسسه اوج
09120185893
آقای صانعی مسئول دیوارنگاره
09122186563
لطفا پیامک بزنید و معترض باشید
و مطالبه کنید
https://eitaa.com/nimemahramaneh1400
✅♻️✅♻️✅♻️✅♻️✅♻️✅
🌟 امام صادق عليه السلام :
اَلغاضِريَة مِن تُربَة بِيتُ المُقَدَّس /
كربلا از خاك بيت المقدس است /
جنس دو چیز
باطن دو چیز
حقیقت دو چیز ... که یکی باشد؛
هدف و کارکرد یکسانشان را به رخ میکشد!
روزهای آخرالزمان، شاید زمان ادراک این حقیقت است؛
كربلا از خاك بيت المقدس است /
کربلا یک اتفاق محدود به زمان نیست!
یک جریان پیشرونده و یک الگوی زنده در تاریخ است!
اربعینیها،
بزودی
قدس را آزاد خواهند کرد✌️!
💫 ولادت پیامبر مهربانی و امام جعفرصادق علیهالسلام مبارک باد👏👏👏👏👏
🔴نامه ۶۰۰ زن پزشک به دختران نوجوان: قویتر شدن ما دشمنان را عذاب میدهد
🔹جمعی از زنان پزشک، دندانپزشک و داروساز در نامهای از دختران نوجوان سرزمینمان خواستند که برای آبادی ایران تلاش کنند.
🔹در نامه آمده: «ما در دانشگاههای همین کشور درس خواندیم، پزشک شدیم. جراح، چشمپزشک، دندانپزشک و... کشیکهای طولانی را از سر گذراندیم، دور از خانه و خانوادههایمان دردهای مردان و زنان را درمان کردیم.
🔹دارو و واکسن ساختیم، استاد دانشگاه شدیم، مقاله نوشتیم، در کنفرانسهای بینالمللی شرکت کردیم و البته هیچکجا را برای بودن و بالیدن، امنتر و آزادتر از سایهی پرچم میهنمان نیافتیم.
🔹میگفتند دختر ایرانی ناتوان مانده است. ما در دانشگاه درس میدادیم، آنها میگفتند دختر ایرانی محدود شده است. ما مقالههایمان را در کنفرانسهای جهانی ارائه میدادیم، میگفتند زن ایرانی حق پیشرفت ندارد. ما در کنار همهی اینها مادر بودن را انتخاب میکردیم، میگفتند مادری را به زن ایرانی تحمیل میکنند.
🔹میخواهند نگذارند که تو، ما و هزاران زن قوی و بالنده دیگر را ببینی. میدانی، آنها هر روز از توان خودشان ناامیدتر میشوند. اما روی اراده تو حساب باز کردهاند. میدانند که اراده شگفتانگیز دختر ایرانی، ریشه در شجاعت و ظلمستیزی و آزادیخواهیاش دارد.
🔹فقط یک راه برایشان مانده که معنای آزادی و ظلمستیزی را تحریف کنند. آنقدر که نیروی اراده تو، چرخ اهداف پلید آنها را بچرخاند. یقین دارم که تسلیمشان نمیشوی. تو مثل هزاران هزار دخترِ دیگرِ ایران، قوی و آزاداندیش میمانی. تو غوغا میکنی و ایران را همچنان قوی، مستقل، امن و آزاد نگه میداری».
@Dr_khtibzadeh
🔴💬 در همین ۲ روز یک دونده خانوم در دومیدانی با مدال طلا تاریخ ساز شده، یک وزنه بردار خانوم با ۳ مدال طلا قهرمان شده و یک سنگ نورد از مسابقات حذف شده، اما براندازا سومی رو تشویق میکنن چون حجابش رو برداشته. دیگه چطوری بگن زن فقط براشون یک ابزاره؟
ـــــــــــــــــــــــ
پایگاه خبری صابرین نیوز↙️
🆘@sabreenS1_official