eitaa logo
همه باهم برای ظهور
56 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.9هزار ویدیو
64 فایل
دولت جوان، مؤمن و انقلابى ميخواهيم
مشاهده در ایتا
دانلود
Az Iz: گویی فیلم «برادران لیلا» با همین یک سکانس قصد دارد راهی که غرب در چندین دهه طی کرده است را یک شبه و با عریان‌ترین شکل ممکن طی کند. گمان نمی‌کنم حتی رادیکال‌ترین فمنیست‌ها که با نظریه‌ی پدرسالاری نقطه‌ی آغازین مبارزه‌ی خود را کانون خانواده و به ویژه پدر قرار دادند، اینچنین عریان، جرأت به تصویر کشیدن نظریه‌پردازی‌های خود را داشته باشند. «پدر» نه تنها در فرهنگ ایرانی و اسلامی جایگاهی ویژه داشته و دارد، بل‌که حتی در غرب نیز تا چندین دهه پیش از چنین جایگاهی برخوردار بوده است تا جایی‌که رسانه‌ها نقشی اساسی در تحکیم این جایگاه داشتند. به عنوان مثال شبکه تلویزیونی سی بی اس، در سـال 1954 با پخش برنامه‌ي «پدر بهتـر از همـه مـی‌دانـد»، بر نقش شگفت انگیز و موثر پدر در خانواده تأکیـد می‌کرد. اما به مرور زمان و با شروع فعالیت مخرب فمنیست‌ها خصوصا رادیکال فمنیسم در اواخر قرن بیستم این جایگاه تضعیف شد و اثرات مخرب چنین تضعیفی خیلی زود خودش را در جامعه‌ی غربی نشان داد. تاثیر این فعالیت‌ها تا فیلم‌های سینمایی و سریال‌ها هم کشیده شد به گونه‌ای که پدران افرادی لاابالی، گمراه و بد ذات نمایش داده شدند. بت اوستین که یک منتقد سینمایی است، سینماي مدرن را تحت سیطره کودکانی می‌داند که هادي والدین خود هستند. او متقد است هالیوود جایگـاه والـدین مـدبر،رئـوف، قابل اتکا و آرام دیروز را به افرادي غیرمتعادل و ناآرام داده است که محتاج یک برنامـه دوازده مرحله‌اي یا یک کودك دوازده ساله هستند تا وضعیت خانوادگی پایـدار آنهـا را زنـده نمایـد. در کتاب «جنگ علیه والدین» که به همین مسئله در غرب پرداخته، نوشته: «تا چندی پیش پدران همواره عنصری اساسی در خانواده به شمار می‌رفتند. به گفته دیوید بلانکن هورن که یک تحلیل‌گر اجتماعی است در پایان سده بیستم، خانواده فاقد پدر در ایالات متحده، نشان از انحرافی اساسی از تقریبا تمام تاریخ و تجربیات بشر دارد.» از دست رفتن این پایگاه و ستون خانوادگی مهم در آمریکا تبعاتی چون افزایش انحراف و جرایم فرزندان و وقوع مشکلات اجتماعی چون برقراری روابط نامشروع قبل از ازدواج خصوصا در بین دختران و ۲ برابر شدن آمادگی ترک تحصیل را در بین فرزندان به دنبال داشته است. به تعبیر رهبر انقلاب وقتی اروپا خواست مدرنیته را به این منطقه بیاورد فاضلاب‌های آن را آورد. حالا یک بار دیگر غرب با اعطای جایزه به این فیلم، آن را مجرای ورود فاضلابی دیگر به ایران کرده است. این هتک حرمت پدر در حالی به تصویر کشیده شده که پدر در نظام الهی، با مفهوم مقدس «ولایت» عجین گشته است. در کتاب اهل بیتی‌ها در رابطه با جایگاه پدر می‌خوانیم: «پدر در نظام تکوینی خانواده، واسطه‌ی رساندن رزق خدای سبحان به بندگان خودش می‌شود؛ از این رو در نظام تشریع خانواده، به او ولایت داده‌اند و اهل خانواده را نسبت به پدر واجب‌النفقه قرار داده‌اند. همین پدر در خانواده مظهر اسمای الهی است؛ به گونه‌ای که مظهر خالقیت، قدرت، متانت، رازقیت و ...در نزد فرزندان است.» از همین رو محبت انسان به والدین راه محبت و رسیدن به خداوند است. بنابراین می‌توان گفت این سکانس از فیلم فقط شوریدن در برابر پدر نیست که شوریدن بر علیه نظام ولایی خداوندی است. ✍مریم اردویی https://eitaa.com/HameBahamBarayeZohoor
لااله‌الاالله ۲.mp3
18.73M
مجموعه‌ صوتی ۲ مسیر عشق بی‌نهایت، مسیر پرخطری است! حریف‌هایِ به کمین نشسته‌ی این معشوق بسیارند! و دیو و ددهایی که همت گمارده‌اند، تو را از مسیر عشق دور کنند! • عشق بی‌نهایت یعنی چه؟ • چگونه تثبیت می‌شود؟ • بزرگترین دشمن تولید و تثبیت عشق در انسان چیست؟ @Ostad_Shojae
رمضان 1402-1_.mp3
16.97M
مجموعه‌ صوتی ۱ شاید خدایی که ما می‌شناسیم و از احکام او پیروی می‌کنیم، خدای واقعی نباشد ... نمی‌شود آدمی دهها سال خدایی را عبادت کند و عاشقش باشد، ولی هنوز ترس‌های گوناگون احاطه‌اش کرده باشند. ※ این رمضان، رمضانِ یافتنِ خدایِ حقیقی است. @Ostad_Shojae
لااله‌الاالله ۳.mp3
16.65M
مجموعه‌ صوتی ۳ من همه چیز را برای تو خلق کردم، و تو را برای خودم! این جمله‌ی خداست خطاب به ما ... ولی آیا نگاه ما به همه‌ی مخلوقات، با نگاه خدا، با هدف خدا از آفرینش آنها یکیست؟ چرا؟ مشکل ما کجاست که هر چیزی را مستقل از خدا، یک چیزِ جداگانه، می‌بینیم؟ @Ostad_Shojae
🔻جنگ شناختی از زاویۀ قدرت اجتماعی: «باورهای مردم» به مثابه گرانیگاه حمله 🖊 مهدی جمشیدی ۱. در جنگ شناختی، اغلب این‌گونه نیست که از عمیق‌ترین لایه‌های شناختی برای ساختارشکنی آغاز شود و در همان ابتدا، بنیان‌های فکری برچیده شوند، بلکه حتّی همواره شناخت به معنای محدودِ «معرفت ذهنی» نیز در دستورکار نیست. در این فرایند، حمله از ایجاد «حس» شروع می‌شود؛ یعنی در اثر یک رویداد، «حال درونی مردم» تغییر می‌کند و «روحیه»‌شان دگرگون می‌شود. در مرحلۀ بعد، این حس‌وحال متفاوت، «درک روزمرّۀ مردم» را تغییر می‌دهد و موضع آنها را در قلمرو مسائل عادی و جاری، متزلزل و جابجا می‌کند. پس در قدم اوّل، یک تجربۀ حسیِ متفاوت ایجاد می‌شود و حال درونی، تغییر می‌کند و آن‌گاه بر اساس این روحیۀ تخریب‌شده و تغییریافته، بخشی از شناخت‌های مردم که در لایۀ رویی و سطحی قرار دارند و معطوف به زندگی روزمرّه هستند، متحوّل می‌شوند. ۲. اگر این زنجیره ادامه یابد، جنگ شناختی وارد مرحلۀ سوّم می‌شود که عبارت است از ساختارشکنی ذهنی در «لایه‌های عمیق شناختی». این لایه‌های شناختی، ناظر به «نگرش‌های بنیادین» یا «ارزش‌های غایی» هستند و می‌توان از آن به «جهان‌بینی» یا «ایدئولوژی» تعبیر کرد. هر چند این مرحله همانند مرحلۀ دوّم، ماهیّت شناختی دارد امّا چون «ارکان هویّتیِ مردم» را تشکیل می‌دهد و بسیار زیربنایی و تاریخی است، به‌آسانی و در کوتاه‌مدّت تغییر نمی‌کند، بلکه محتاج زمینه‌های متعدّدی است که در مراحل اوّل و دوّم، صورت‌بندی می‌شوند. در این مرحله است که جنگ شناختی به تمامیّت خویش می‌رسد و باید میوۀ خویش را - که مواجهۀ چالشی مردم با حاکمیّت است - بچیند. پیش از جنگ شناختی، مردم و حاکمیّت دارای ارزش‌های یکسانی بودند و تکثّر و اختلاف در میان نبود، امّا تخریب‌های شناختی، موجب «شکاف ذهنی» و «تضاد فکری» می‌شوند و این آغاز اصطکاک‌ها و تنش‌هاست. زین پس، جامعه به عرصۀ کشمکش میان حاکمیّت و جامعه تبدیل می‌شود؛ چنان‌که هر یک می‌کوشند ارزش‌های خویش را مستقر سازند، درحالی‌که دیگری، آنها را برنمی‌تابد. ۳. بهره‌داری از جنگ شناختی به عنوان یکی از عمده‌ترین فعالیت‌های تخریبی نشان می‌دهد که قدرت، خصوصیّت «اجتماعی» پیدا کرده است، یا دست‌کم نسبت به گذشته، بسیار بر خلصت «اجتماعی» و «غیررسمی» آن افزوده شده است. تصوّر پیشین این بود که قدرت، در ساخت سیاسیِ رسمی، منحصر است و برای تغییر اجتماعی، باید تنها بر آن تکیه کرد، درحالی‌که در رویکرد جدید، «قدرت اجتماعی»، برجسته و کلیدی شده است و قدرت اجتماعی می‌تواند ساخت سیاسی را دگرگون کند. در جهان کنونی، قدرت به‌شدّت «پخش» و «پراکنده» شده و متمرکز نیست، بلکه در ساحت جامعه و در عرصۀ غیررسمی، توزیع شده است. چنانچه این قدرت غیررسمی در متن جامعه، جهت‌دهی و بسیج شود، اتّفاق‌های بزرگ رخ خواهند داد. مسألۀ جنگ شناختی نیز همین امر است که این «ریزبدنه‌های اجتماعی»، در امتداد هویّت خاصی به حرکت درآیند و در برابر ساخت سیاسی، صف‌آرایی کنند. در اینجاست که قدرت اجتماعی می‌تواند برای قدرت سیاسی، تولید امتناع کند؛ یعنی سیاست‌های آن را به چالش بکشد و بازدارندگی را از آن بستاند. دراین‎حال، اگرچه ساخت سیاسی در اختیار نیروهای رسمی است، امّا واقعیّت آن است که چنانچه قدرت اجتماعی به سوی دیگری گرایش داشته باشد، کاری از نیروهای رسمی ساخته نیست و قدرت‌نشینان، در وضع بی‌قدرتی و انفعال به سر خواهند برد. از این امر باید به «شکاف دولت و ملّت» یاد کرد که در آن، تضادها و تفاوت‌ها به تنش‌ها و تلاطم‌های بحران‌زا خواهند انجامید. ۴. هرچه جامعه در «دسترس» نیروهای خارج از ساخت سیاسی باشد و کسانی در بیرون از نظام اجتماعی، آن را صورت‌بندی کنند، بر دامنۀ این شکاف افزوده خواهد شد؛ به‌خصوص اگر ساخت سیاسی، دشمنان بیرونیِ دیرینه و مصمّمی داشته باشد که به کمتر از براندازی و زوال نمی‌اندیشند. در این‌چنین موقعیّتی، هم «اِعمال حکمرانی» از سوی نظام سیاسی، اهمّیّت بسیار بیشتری خواهد داشت و هم «دسترسی‌پذیری»، همچون زهر مهلکی است که جامعه را نسبت به نظام سیاسی، دچار چالش‌های فزاینده خواهد کرد. در مقابل، دشمنان بیرونی برای این‌که در جنگ شناختی، کامیاب شوند و میان دولت و ملّت، فاصله و زاویه ایجاد کنند، «مرزبندی» و «فاصله‌گذاری‌» حاکمیّت با خودشان را به عنوان سلب حقوق و آزادی‌های مردم تعبیر می‌کنند. این مفهوم‎‌سازی، بخشی از جنگ شناختی است که زمینه را برای اثرگذاری هرچه بیشتر فراهم می‌نماید. پس «جامعۀ رهاشده» که با غیر خود، مرزبندی ندارد و دچار اختلاط و دسترسی‌پذیری است، همواره گرفتار نوسان شناختی و تلاطم ذهنی خواهد بود. 🖇متن کامل در خبرگزاری تسنیم: https://tn.ai/2871447 https://eitaa.com/HameBahamBarayeZohoor
18.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
صدیق: 🎥 بلاخره یک روحانی دیدم که علم روشنگری علیه فساد و بیحجابی را بلند کرد.... ⏪سخنان طوفانی و روشنگرانه ی در هیئت انصارولایت دارالعباده یزد در اعتراض به گسترش بی حجابی و ولنگاری و هرزگی تعدادی معدود و بی توجهی مسئولین و برخورد نمایشی با مروجان ولنگاری. ▪️خاک بر سر شما مسئولان و خاک بر سر ما که اینقدر راحت شاهد جولان بی حجابان هستیم و اقدامی نمی کنیم.از همه می ترسید الا خدا. ▪️آقای دولت انقلابی، مجلس انقلابی، قوه قضاییه انقلابی چه کار دارید می کنید؟؟؟ ▪️ضرب و شتم دختر شهید بابت یک نهی از منکر عادی نسبت به کشف حجاب و سکوت و انفعال مسئولان محافظه‌کار !! ▪️شما غلط می کنید به کسی که عامدانه احکام اسلام را زیر سوال می برد خدمات می دهید. ▪️کاش همه ی خطبا مثل ایشان دغدغه مند بودند و اینگونه بر سر منابر لزوم اچرای احکام خدا و برخورد با مروجان ولنگاری را فریاد می زدند و از مسئولان غافل مطالبه می کردند. ▪️علمای قم و مشهد و.... کجا هستند؟؟ آقایان اگر الان داد نزنید، این جماعت وقیح و مسئولان غافل، چند ماه دیگر در تابستان و..... دیگر اجازه صحبت هم به شما نخواهند داد. ▪️این سخنان را آنقدر منتشر کنید تا همه ی مسئولان غافل ببینند شاید تلنگری باشدو به خودشان بیایند.
حتی غربی ها و آمریکا یی ها هم برای فضای مجازی شون حساب کتاب دارند خصوصا برای کودکان و نوجوانان شون... آنوقت یکعده در کشور ما چه از مسئولین و چه مردم ، هیییچ اعتقادی به تعیین چهارچوب برای فضای مجازی ول و رها ، ندارند و برای حفظ مسندو میز و صندلی شون ، از دستور کار خارج میکنند. طرح صيانت از فضای مجازی ! ❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌ 🔻یوتا در ایالات متحده آمریکا، تبدیل به اولین ایالت در این کشور شد که شرکت‌های شبکه‌های اجتماعی را ملزم به دریافت رضایت‌نامه از والدین برای استفاده کودکان از اپلیکیشن‌هایشان می‌کند. براساس این قانون جدید کاربران این اپلیکیشن‌ها باید ۱۸ سال سن داشته و بتوانند آن را ثابت کنند. فرماندار یوتا هنگام امضا این قانون گفت که این دو راهکار برای محافظت از جوانان این ایالت صورت می‌گیرد. براساس این قانون، والدین امکان دسترسی کامل به حساب‌های آنلاین فرزندانشان ازجمله پست‌ها و پیام‌های خصوصی را دارند این اقدام دربحبوحه نگرانی‌های شدید درمورد تاثیرشبکه‌های اجتماعی بر سلامت روان کودکان انجام می‌شود بر اساس این که از روی پنجشنبه امضا شد،قبل از اینکه کودکان بتوانند در شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام،فیس بوک و تیک تاک حساب کاربری ایجادکنند، به رضایت صریح والدین یا قیم نیاز دارند همچنین دسترسی کودکان در بین ساعت‌های ۲۲:۳۰ تا ۶:۳۰ درشبکه‌های اجتماعی می‌شود، مگراینکه والدین اجازه استفاده دراین ساعات رابدهند. https://eitaa.com/HameBahamBarayeZohoor
ایشون پرفسور یوشینوری اُسومی دانشمند بزرگ ژاپنیه که برنده جایزه نوبل شده میدونید کشف ایشون چی بوده ؟؟ مکانیسم اتوفاژی یا خودخواری سلولی یعنی : تخریب و بازیافت اجزا سلول توسط خود سلول که در هنگام روزه گرفتن و گرسنگی طولانی رخ میده ... در واقع ایشون کشف کرده که : وقتی انسان بیش از ۹ ساعت گرسنه بمونه سلولهای سالم برای کسب انرژی و جبران کمبود غذا از سلولهای معیوب و توده‌های مستعد سرطان تغذیه می‌کنن ثابت کرده این اتوفاژی، بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرطان رو متوقف و حتی در موارد زیادی درمان میکنه https://eitaa.com/HameBahamBarayeZohoor
✅تدبیر امام باقر علیه السلام برای شکستن واحد پول خارجی!! ✅راهی برای شکستن آقایی دلار آمریکایی و افزایش ارزش پول داخلی 🔺در سده ى اول هجرى زدن سکه در انحصار رومیان بود و مسیحیان مصر نیز که سکه میزدند به روش رومیان و بنا بر مسیحیت نشان «اب و ابن و روح »بر آن مى زدند،«عبد الملک خلیفهٔ اموى » سکه ای از این گونه را دید و در مارک آن دقیق شد و فرمان داد آن را براى او به عربى ترجمه کنند،و چون معناى آن را دریافت خشمگین شد که چرا باید در سرزمین مسلمين سکه ها چنین نشانى داشته باشد،بى درنگ به فرماندار مصر نوشت که از آن پس بر سکه ها شعار توحید-شهد الله انه لا اله الا هو-بنویسند و نیز به فرمانداران سایر ایالات اسلامى نیز فرمان داد سکه هایی که نشان مشرکانه ى مسیحیت دارد را از بین ببرند و از سکه هاى جدید استفاده کنند. 🔺سکه هاى جدید با نشان توحید اسلامى رواج یافت و به شهرهاى روم نیز رسید و خبر به قیصر بردند و او در نامه یى به «عبد الملک »نوشت: صنعت سکه هماره با نشان رومى مى بود و اگر کار تو درمنع آن درست است پس خلفاى گذشته ى اسلام خطا کار بوده اند و اگر آنان به راه درست رفته اند پس تو در خطا هستى ، من همراه این نامه براى تو هدیه اى لایق فرستادم و دوست دارم که سکه های نشان دار را به حال سابق واگذارى و پاسخ مثبت تو موجب سپاسگزارى ما خواهد بود. عبد الملک هدیه را نپذیرفت و به قاصد قیصر گفت:این نامه پاسخى ندارد. 🔺قیصر دیگر بار هدیه اى دو چندان دفعه ى پیش براى او گسیل داشت و نوشت: گمان مى کنم چون هدیه را ناچیز دانستى نپذیرفتى،اینک دو برابر فرستادم و مایلم هدیه را همراه با خواسته ى قبلى من بپذیرى.عبد الملک باز هدیه را رد کرد و نامه را نیز بى جواب گذاشت. 🔺قیصر این بار به عبد الملک نوشت:دو بار هدیه ى مرا رد کردى و خواسته مرا بر نیاوردى براى سوم بار هدیه را دو چندان سابق فرستادم و سوگند به مسیح اگر سکه های نشان دار را به حال پیش برنگردانى فرمان مى دهم تا زر و سیم را با دشنام به پیامبر اسلام سکه بزنند و تو مى دانى که ضرب سکه ویژه ى ما رومیان است، پس همان بهتر که هدیه را بپذیرى و خواسته ى ما را بر آورى تا روابط دوستانه مان چون گذشته پا بر جا بماند. 🔺عبد الملک در پاسخ بیچاره ماند..... و با مسلمانان به مشورت پرداخت ولى هیچکس نتوانست چاره اى بیندیشد،یکى از حاضران گفت:باید از«باقر»اهل بیت چاره ى این مشکل را بجویى. 🔺عبد الملک به فرماندار مدینه نوشت «امام باقر» (ع) را با احترام به شام بفرستد،و خود فرستاده ى قیصر را در شام نگهداشت تا امام علیه السلام بشام آمد و داستان را به او عرض کردند، فرمود: تهدید قیصر در مورد پیامبر (ص) عملى نخواهد شد و خداوند این کار را بر او ممکن نخواهد ساخت و راه چاره نیز آسان است،هم اکنون صنعتگران را گرد آور تا به ضرب سکه بپردازند و بر یک رو سوره ى توحید و بر روى دیگر نام پیامبر (ص) را نقش کنند و بدین ترتیب از مسکوکات رومى بى نیاز مى شویم.و توضیحاتى نیز در مورد وزن سکه ها فرمود تا وزن هر ده درهم از سه نوع سکه هفت مثقال باشد و نیزفرمود نام شهرى که در آن سکه مى زنند و تاریخ سال ضرب را هم بر سکه ها درج کنند. 🔺 (امام علیه السلام فرمود:سه نوع سکه ضرب شود،نوع اول هر درهم یک مثقال و ده درهم آن ۱۰ مثقال،و نوع دوم هر ده درهم ۶ مثقال و نوع سوم هر ده درهم ۵ مثقال باشد بدین ترتیب هر سى درهم از سه نوع ۲۱ مثقال مى شد و این برابر با سکه هاى رومى بود و مسلمانان موظف بودند سى درهم رومى که ۲۱ مثقال بود بیاورند و سى درهم جدید بگیرند.) 🔺 عبد الملک دستور امام را عملى ساخت و به همه ى شهرهاى اسلامى نوشت که معاملات باید با سکه هاى جدید انجام شود و هر کس از سابق سکه اى دارد تحویل دهد و سکه ى اسلامى دریافت دارد،آنگاه فرستاده ى قیصر را از آنچه انجام شده بود آگاه ساخت و باز گرداند. 🔺قیصر را از ماجرا خبر دادند و درباریان از او خواستند تا تهدید خود را عملى سازد،قیصر گفت: من خواستم عبد الملک را به خشم آورم و اینک این کار بیهوده است چون در بلاد اسلام دیگر با پول رومى معامله نمى کنند 📚(«المحاسن و المساوى بیهقى »ج ۲ ص ۲۳۲- ۲۳۶ چاپ مصر- «حیوه الحیوان دمیرى »چاپ سنگى ص ۲۴با اختصار و نقل به معنى در پاره اى از جملات.) https://eitaa.com/HameBahamBarayeZohoor
🌷خیلی روی حلال و حروم حساس بودند. اولین شغل‌شان کار در مغازه شیرفروشی بود، وقتی از شغلش آمد بیرون دلیلش را که پرسیدم، گفت: من باید شیر را بکشم بدم به مردم و چون من میدونم صاحب مغازه آب می‌کند داخل شیر، وزن شیر خالص، کمتر می‌شود و آب قاطی شیر میشود، ولی باید پول شیر را بدهند من نمی‌توانم به مردم دروغ بگویم. یک روز دیدم که وسایل بنایی خریده با خوشحالی اومدند خونه و گفتند: دیگر ناراحت نباش، پول‌هایم دیگر حلال است و شُبهه ندارد. تا وقتی که سپاه تشکیل شد، دیگر ایشان روزها سپاه بودند و شب‌ها بنایی می‌کردند. از سپاه حقوقی دریافت نمیکردند و رفتن به سپاه را بر خود وظیفه میدانستند. 📚 شهید عبد الحسین برونسی ⚘ شادی روح شهدا صلوات ⚘ https://eitaa.com/HameBahamBarayeZohoor
💠 انس با قرآن 🔸توانستن غیر از مجاز بودن است لَا إِکْرَاهَ فیِ الدِّینِ قَد تَّبَینَ‌َ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیّ‌ِ (256- بقره) در دین، هیچ اجباری نیست. همانا راه هدایت از گمراهی، کاملاً مشخص و آشکار شده است. بسیاری با استناد به همین آیه، خود را مجاز به پذیرش و یا عدم پذیرش اصل دین و فروعات آن می‌دانند به این معنا که گمان می‌کنند اجازه دارند اصل دین را بپذیرند یا نپذیرند و یا هر کدام از فروعات دین که مایل به انجامش نبودند را به راحتی کنار گذاشته و از آن بگذرند و جالب‌تر اینکه خیال می‌کنند دیگران هم حق اعتراض به آن‌ها را ندارند؛ نه حق دارند آن‌ها را امر کنند و نه مجازند ایشان را نهی کنند. به راستی اگر چنین تفسیر و برداشتی از آیه صحیح بود دیگر چه دلیلی داشت خداوند کسانی که دین را نپذیرفتند و یا به آن عمل نکردند را با آیات عذاب، تهدید کند؟ نکته‌ای که این عده از آن غفلت کرده‌اند این است که پیام آیه نفی جبر و اشاره به اصل اراده در خلقت انسان است. خداوند متعال انسان‌ها را به گونه‌ای خلق کرده است که در مقام عمل، توان انتخاب گزینه‌های مختلف و گاه مخالف را داراست. او هم می‌تواند عدالت بورزد و هم ظلم کند؛ هم عبادت کند و هم عصیان نماید؛ اما اینکه کدام گزینه برای او مجاز است و کدام برای او ممنوع، بحث دیگری است. یقیناً انسان اجازه ندارد گزینه‌ای را برگزیند که به ضرر دنیا و آخرت اوست. اگر انسان مختار آفریده شده؛ نه برای آن است که هر کاری که دلش خواست بکند؛ بلکه او آزاد آفریده شد تا آزادانه بین درست و نادرست یکی را انتخاب کند؛(1) درست و نادرستی را که خدا از طریق دین (عقل سالم و نقل معتبر) بیان کرده است. اگر درست را انتخاب کرد کمال است و بهشت و اگر نادرست را برگزید سقوط است و عذاب. پی نوشت ها : (1) المیزان ج2ص343 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. https://eitaa.com/HameBahamBarayeZohoor
🅾️تظاهرات اسفند ۵۷ تهران در مخالفت با حجاب اسلامی ⭕️ به نظر شما بدعت دروغ شرایط حساس کنونی امروز بیشتر است یا در روزهای انقلاب نوپا؟!!! 🟠 امام خمینی اعلی الله مقامه الشریف چون کوه در مقابل منکر بزرگی چون کشف حجاب ایستاد، و از کندفهمی بدنه احمق و عربده هرزه‌ها نترسید 🔴بروید تصاویر، فیلم‌ها و مستندات آن روزها را خوب ملاحظه کنید که زنان و دختران مکشفه و حتی بخشی از چادری‌های کندفهم و فریب‌خورده به خیابان ریختند و علیه تصمیم امام، شعارها سر دادند تا فشار بیاورند، و همان روزها هم بسیاری از مسئولان و موثران با همین حرف‌های رایگان امروز و استدلال‌های شیطانی و سست، مخالف نظر الهی امام بودند. 🔹همیشه تاریخ عده‌ای هستند که یا حکم الهی را درک نمی‌کنند و یا نسبت به آن بی‌اعتناء هستند. قرار نیست نظام اسلامی تحت تاثیر هوچی‌گری و غوغاسالاری منفعل گشته و از اصول و ارزش‌های اسلامی دست بردارد!!! https://eitaa.com/HameBahamBarayeZohoor