eitaa logo
هم قلم
10هزار دنبال‌کننده
166 عکس
34 ویدیو
45 فایل
شبکه ملی تولیدکنندگان محتوای تبلیغی (هم‌قلم) شبکه‌ای متشکل از ۵۰ گروه تولیدکننده محتوای تبلیغی که مطابق با نیاز روز جامعه محتوای روشمند، جذاب و مهندسی‌شده در اختیار مبلغین و کنشگران فرهنگی قرار می‌دهد. پشتیبان: @rahbary_mohtava
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از شمع | شبکهٔ مبلغان
مثل ابراهیم پویشی برای زنده نگه داشتن راه و عملکرد شهید رئیسی ویژه طلاب و مبلغان ــــــــــــــــــــــــ اهداف پویش: زنده نگهداشتن یاد شهید رئیسی دعوت مردم به شرکت در انتخابات کمک به انتخاب اصلح با تبیین ویژگی‌های شهید رئیسی ــــــــــــــــــــــــ نحوه شرکت در پویش: خلق سوژه‌های رسانه‌ای از عشق و دلدادگی مردم به شهید رئیسی. تبیین دستاوردهای مجاهدت شهید رئیسی در قالب سخنرانی، چهره به چهره. روایتگری انواع خدمات مردمی شهید با استفاده از خاطرات و محتوای دینی. ــــــــــــــــــــــــ سرفصل‌های محتوای پویش: محتواهای قرآنی سبک مدیریت انقلاب اسلامی. خاطرات نو و جذاب از خدمات و مجاهدت‌های شهید رییسی. معرفی دستاوردهای دولت مردمی شهید رییسی. ــــــــــــــــــــــــ جهت شرکت در پویش و بهره‌مندی از محتوای آموزشی به کانال j_mojahed@ بپیوندید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🗳انتخابات 📚کتاب «رئیس‌جمهور تراز انقلاب اسلامی» کاری از: اندیشکدۀ راهبردی سعداء؛ عضو فعال شبکه ملی «هم‌قلم» ـــــــــــــــــــــــ ✅ این پژوهش ویژه انتخابات ۱۴۰۳ است که با محورهای تبیین شخصیت و دستاوردهای دولت مردمی شهید آیت‌الله رئیسی نگاشته شده است. 🔸شخصیت مغتنم شهید رئیسی 🔹 گزارش اجمالی از دستاوردهای دولت مردمی 🔸همراه با خاطرات ناب شهید رئیسی ــــــــــــــــــــــــ برای دریافت کتاب به لینک زیر مراجعه کنید: https://eitaa.com/soada_ir/8709 ــــــــــــــــــــــــ هم‌قلم شبکۀ ملی تولیدکنندگان محتوای تبلیغی eitaa.com/Hamghalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یادداشت تبلیغی «تردیدهایی درباره‌ یک صورت مسألۀ معروف» ✍️به قلم: حجت‌الاسلام محمدصادق حیدری ــــــــــــــــــــــــ 🖤 تقدیم به حضرت امام محمدباقر علیه‌السلام ••─━⊱✦صفحه اول✦⊰━─•• 🏴سیدالساجدین خوب می‌دانست که باید برای چه کسی صدقه‌ی «صد دیناری» کنار بگذارد. برای همان مخدّره‌ای که وقتی دیواری در نزدیکی او شکاف برداشت و صدای ریزش خشت‌ها درآمد، با دستش به دیوار اشاره کرد و گفت: «نه؛ قسم به حق پیامبر که خدا به تو اجازه‌ی فروریختن نداده!» آن دیوار، گوینده را خوب می‌شناخت و در هوا معلّق ماند تا «امّ عبدالله» دخترِ «حسن بن علی» از آنجا بگذرد و سیدالساجدین برای همسرش صدقه‌ی صد تودیناری کنار بگذارد؛ برای همان بانویی که همانندی در خاندان امام مجتبی نداشت و قرار بود «باقر العلم» را برای حضرت سجاد به دنیا بیاورد. 🏴صورت مسأله، یک استاد شهیر و شاگردان متعدّد و کرسی تدریس معروفش نبود؛ چون حقیقتِ کار کسی که علم پیامبر را می‌شکافد و مرزهای دانش دین را جابجا می‌کند، به لزره درآوردنِ هویت یک جامعه و شکستن زنجیرهایی است که افکار عمومی را به بند کشیده است. قضیه برای اهل نفاق این‌قدر خطرناک بود که وقتی جابربن‌عبدالله انصاری در مسجد پیامبر می‌نشست و به امید وعده‌ی پیامبر و در انتظار دیدنِ محمدبن‌علی فریاد می‌کشید که: «یا باقر العلم... یا باقر العلم...»، مردم مدینه تمام‌قدّ جلویش ایستادند و گفتند: «صحابی پیامبر هم به هذیان‌گویی افتاده...» 🏴اما وقتی اباجعفر به امامت رسید، نه فقط نگرانیِ مردم مدینه که کابوس‌های دستگاه حاکم هم به یک واقعیت تمام‌عیار تبدیل شد. مردم در موسم حج هم محمدبن‌علی را حتی در حال دعا رها نمی‌کردند و به سوی او سرازیر می‌شدند و سوال می‌کردند و پاسخ می‌شنیدند. مسلمانان با این‌که در مقابل مکتب سقیفه و سلطنت اموی و دربار مروانی تسلیم شده بودند، اما در مقابل چشمان هشام‌بن‌عبدالملک هم از حضرت باقر جدا نمی‌شدند و خلیفه که برای نمایش قدرت به خانه‌ی خدا آمده بود، مسجدالحرام را دید که در سیطره‌ی علم محمدبن‌علی است. تمامی اهل اسلام در مکّه حاضر شده بودند اما او مجبور شد برچسب «پیامبر کوفه» و «فریب‌دهنده‌ی مردم عراق» را به امام بچسباند و به خیال خودش نفوذ حضرت را به یک منطقه محدود کند اما وقتی در مناظره‌ای که وسط صحن مسجدالحرام به راه افتاد، از محمدبن‌علی شکست خورد، معلوم شد که شکافنده‌ی علم، هویت جامعه‌ی نفاق را به تزلزل درآورده است. 🏴صورت مسأله، یک استاد شهیر و شاگردان متعدّد و کرسی تدریس معروفش نبود؛ که اگر بود هشام، اباجعفر را تا شام نمی‌کشاند و یک نمایش اموی به راه نمی‌انداخت و به اطرافیان نمی‌گفت: «هر وقت تمام سرزنش‌هایم را نثار محمدبن‌علی کردم و ساکت شدم، تک‌تک شما شروع به توبیخش کنید.» اما اباجعفر وقتی وارد قصر شد، معادله را تغییر داد و در همان ابتدا ابهت مادّیِ خلیفه را مبهوت خود کرد: به جای آن‌که به خلیفه سلام دهد، به تمامی اهل مجلس سلام داد و بدون اجازه‌ی هشام‌بن‌عبدالملک، بر جای خود نشست. ضربه‌ای که هشام دریافت کرد، حقد و کینه‌اش را شعله‌ورتر کرد و بی‌ادبی‌های او و یارانش به امام بیشتر شد. اما حضرت باقر صبر کرد تا تک‌تک دشنام‌ها تمام شود و پاسخی داد که از قصر، راهی زندان شد. ◀️ ادامه دارد...
••─━⊱✦صفحه دوم✦⊰━─•• 🏴تاریخ گزارشی از مباحث علمیِ باقرالعلم در زندان دمشق برای ما نقل نکرده اما حال زندانیان در برابر اباجعفر را با یک کلمه‌ی عجیب توصیف کرده: هیچ مردی در زندان نبود مگر این‌که نسبت به محمدبن علی در «تَرشُّف» بود که در فارسی همان «مکیدن شدید» است. محبوسین طوری علمِ باقرالعلم را می‌مکیدند که رئیس زندان نزد خلیفه آمد و گفت: «می‌ترسم که اهل شام بین تو و تختت جدایی بیندازند.» هشام راهی نداشت جز این‌که امام و یارانش را به مدینه بازگرداند و همه‌ی بازارهای بین‌راه را تعطیل کند تا زلزله‌ی بنی‌هاشم بیش از این مروانیان را نلرزاند. 🏴در «کافی شریف باب مولد ابی‌جعفر» نقل شده که حضرت باقر با چه معجزه‌ای حتی بازارهای بین‌راه را هم از تعطیلی درآورد اما قضیه‌ی مهم‌تر آن است که وقتی علمِ حضرت باقر در پایتخت شرارت یعنی شام، انقلاب به راه انداخته و از زندان دمشق، قصر امپراطوری مروانی را تکان داده، باید قبول کنیم که تعریف‌مان از «علم دین» تجدیدنظرهایی اساسی لازم دارد... 🏴امیدوارم که اباجعفر این متن دست‌وپاشکسته را ـ که ترکیبی از چند روایت در کافی و الارشاد و مناقب آل ابی‌طالب بود ـ به عنوان قصد و أمل و رجاء از من بپذیرد و نمی از یم علمش را صله‌ی امروزم قرار دهد؛ که درباره‌اش گفته‌اند: کان لایملّ من صله قاصدیه و مؤمّلیه و راجیه خسته نمی‌شد از بخشش به کسانی که قصد او را کرده بودند و به او امید بسته بودند... ✔️پ.ن: و خمینی کبیر چه خوب تلقی متداول از «علم دین» را به نقد کشیده: «سلام بر حماسه‌سازان همیشه‌ جاوید روحانیت که رساله علمیه و عملیه خود را به دم شهادت و مرکب خون نوشته‌اند... آنان که تا کشف حقیقت تفقه به پیش تاختند و برای قوم و ملت خود منذران صادقی شدند که بند‌بند حدیث صداقتشان را قطرات خون و قطعات پاره‌پاره پیکرشان گواهی کرده است... آشنایی به روش برخورد با حیله‌ها و تزویرهای فرهنگ حاکم بر جهان، داشتن بصیرت و دید اقتصادی، اطلاع از کیفیت برخورد با اقتصاد حاکم بر جهان، شناخت سیاست‌ها و حتی سیاسیون و فرمول‌های دیکته شده آنان و درک موقعیت و نقاط قوت و ضعف دو قطب سرمایه‌داری و کمونیزم که در حقیقت استراتژی حکومت بر جهان را ترسیم می‌کنند، از ویژگی‌های یک مجتهد جامع است... همه ترس استکبار از همین مسئله است که فقه و اجتهاد جنبه عینی و عملی پیدا کند و قدرت برخورد در مسلمانان به وجود آورد... روحانیت تا در همه مسائل و مشکلات حضور فعال نداشته باشد، نمی‌تواند درک کند که اجتهاد مصطلح برای اداره جامعه کافی نیست... حوزه‌ها و روحانیت باید نبض تفکر و نیاز آینده جامعه را همیشه در دست خود داشته باشند و همواره چند قدم جلوتر از حوادث، مهیای عکس‌العمل مناسب باشند.» (منشور روحانیت؛ ۳ اسفند ۶۷) ــــــــــــــــــــــــ هم‌قلم شبکۀ ملی تولیدکنندگان محتوای تبلیغی eitaa.com/Hamghalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ویژه‌نامۀ «مثلِ ابراهیم» رئیس‌جمهور الگو؛ الگوی ریاست‌جمهوری کاری از: 🔻مرکز پژوهش‌های معاونت تبلیغ حوزه 🔻گروه تولید محتوای فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم 🔻اداره راهبری محتوای تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی 🔻مرکز مطالعات و پاسخ به شبهات حوزه ــــــــــــــــــــــــ ویژه‌نامه‌ای برای انتخابات پیشِ‌رو با ۳ فصل: 🔸فصل اول: کلیات انتخابات 🔹 فصل دوم: شاخص‌های رئیس‌جمهور 🔸فصل سوم: پنج منبر کوتاه ــــــــــــــــــــــــ برای مشاهده و دریافت رایگان ویژه‌نامه به نشانی زیر مراجعه نمایید: https://eitaa.com/mobaleghan/7065 ــــــــــــــــــــــــ هم‌قلم شبکۀ ملی تولیدکنندگان محتوای تبلیغی eitaa.com/Hamghalam
🗳انتخابات شمارۀ ۴ اشارۀ محتوایی «آدم‌ها، شبیه اسم‌هایشان می‌شوند!» ✍️به قلم: حجت‌الاسلام محمدتقی وکیل‌پور؛ مدیر مؤسسهٔ تخصصی خطابهٔ امیربیان ــــــــــــــــــــــ 💠دیر است؛ باید بدویم! 🔸آدم‌ها شبیه اسم‌هایشان می‌شوند. اصلاً اسم روی انسان اثرگذار است؛ ابراهیم. ابراهیمی که همیشه دلسوز است. ابراهیمی که خودش را به آتش می‌زند که مردم را نجات بدهد. وقتی به زندگی حضرت ابراهیم (ع) نگاه می‌کنیم و ویژگی‌های ایشان را در قرآن می‌بینیم، ایشان را آدمی دلسوز می‌یابیم. 🔹ابراهیم‌های زمان. مادران شهدا، به تأسّی از حضرت ابراهیم (ع) اسم بچه‌هایشان را ابراهیم گذاشتند. 🔸یک ابراهیم، در جزایر مجنون است. پشت بیسیم بچه‌ها را صدا می‌زند و می‌گوید: یک گردان دارید؟! یک دسته دارید؟! چندتا آدم دارید؟! من بروم بایستم و خط را نگه دارم! برای اینکه حرف امام زمین نماند؛ ابراهیم همّت. 🔹دلسوز است دیگر. همین‌گونه نوبت می‌رسد به یک ابراهیم دیگر. خودش را به آتش زد و در کانال کمیل ایستادگی کرد؛ ابراهیم هادی. هنوز هم دارد آدم‌ها را هدایت می‌کند. دلسوز است دیگر. زندانِ کرمان بودیم در کتابخانه آنجا یک پسری بود که قتل انجام داده بود. به او گفتم اینجا کتاب هم می‌خوانند؟ گفت که حوصله ندارند. بعد از مقداری شوخی و گفتگو، مجدد گفتم: اینجا کتاب هم می‌خوانند؟ گفت: یک کتابی هست که می‌آید و می‌رود؛ یعنی وقتی بر می‌گردانند دوباره به امانت گرفته می‌شود. امروز جمعه است و ما کتاب‌ها را جمع می‌کنیم و موجود است. گفتم اسمش چیست؟ گفت: ابراهیم...! ابراهیم...! اینطوری ابراهیم‌ابراهیم می‌گفت و اسمش را یادش نمی‌آمد. دست کشید به قفسه کتاب و یک کتاب درآورد. کتاب «سلام بر ابراهیم» بود. همین کتاب موجب شد چندین زندانی که الآن بیرون از زندان هستند و ما با ایشان مرتبطیم، می‌گفتند ما سر کتاب ابراهیم هادی اینطور شدیم. 🔸شهدا چون عاشق هدایت مردم هستند، خدا شهیدشان می‌کند که هدایت را ادامه بدهند و یک کسی مثل ابراهیم خلیل، بعد ابراهیم همّت به تأسّی از حضرت ابراهیم، بعد ابراهیم هادی تا می‌رسد به سید ابراهیم رئیسی. 🔹عاشق هدایت مردم بود. آن جمله‌اش خیلی قشنگ بود؛ در قطار نشسته بود و عمامه‌اش را هم گذاشته بود کنار. خیلی خسته بود. ازش پرسیدند: شما چرا آنقدر می‌دَوید؟! مضمون پاسخش این بود که: «ما دیر اومدیم، باید بدویم. خیلی وقت نداریم؛ آخه وقت تنگه!». 🔸الان جنگ است. وقتی کسی بداند که وقت تنگ است، دیگر به حواشی نمی‌‌پردازد. مثلِ ابراهیم برای دلسوزی مردم باید خودمان را به آب‌وآتش بزنیم. ــــــــــــــــــــــــ برای مشاهده کلیپ، اینجا را بزنید. ــــــــــــــــــــــــ هم‌قلم شبکۀ ملی تولیدکنندگان محتوای تبلیغی eitaa.com/Hamghalam
🗳انتخابات شمارۀ ۵ اشارۀ محتوایی «منش شهید رئیسی در انتخابات» ✍️به قلم: حجت‌الاسلام قدیری؛ عضو گروه تولید محتوای مؤسسه تخصصی خطابهٔ امیربیان ــــــــــــــــــــــ 💠در امتداد یک حرکت! 🔸هواداران عزیز، کاندیداهای جریان انقلاب، که همه در یک جبهه تعریف می‌شوید، اگر شما به شهید رئیسی ارادت دارید و دنبال یکی مثل رئیسی هستید، یکی مثلِ ابراهیم هستید، باید منش شهید را، هم در رفتارها و هم در کنش‌های انتخاباتی خودتان رعایت کنید. همان اخلاقی که مرحوم شهید رئیسی هم در مناظرات انتخاباتی و هم در طول دوران مدیریتش در ریاست‌جمهوری رعایت کرد. 🔹اینکه هواداران جریان انقلاب و هواداران کاندیدهای مختلف در این جریان یکدیگر را تخریب کنند، کاندیدای یکدیگر را تخریب کنند، این، آن منش رئیسی نیست و از این هواداری مثلِ ابراهیم در نخواهد آمد. 🔸اگر شما توانستید در کنشگری انتخاباتی خودتان، مثلاً اگر فرض کنیم ۴ تا کاندیدای جریان انقلاب در انتخابات حضور دارند، اگر توانستید نقاط قوت آن چهار کاندیدایی که مورد نظر شما نیست و رأی شما نیست را بگویید، از آن‌ها تعریف کنید، این منش شهید رئیسی می‌شود و ابراز ارادت عملی شهید رئیسی. 🔹اما به کاندیدای مورد نظر خودتان که می‌رسید نقاط قوت بیشتری که دارد و باعث می‌شود شما به این دلیل به ایشان رأی بدهید و کاندیدای مورد نظر و محبوب شما است، روی آن تمرکز کنید و اثبات کنید. ان‌شاءالله با این مدل کنشگری انتخاباتی یکی مثل رئیسی انتخاب خواهد شد و مسیر شهید رئیسی را ادامه خواهد. 🔸مبلغین عزیزی که این ایام در مسیر بصیرت‌افزایی و گفتمان‌سازی و تبیین شاخصه‌های اصلح تلاش و فعالیت می‌کنند خیلی خوب است و جا دارد و حتی ضرورت دارد که این نکته را به همه کنشگران عرصه انتخابات و به هواداران کاندیداهای مختلف گوشزد کنند و مراقبت کنند که این نکته رعایت بشود و اخلاق انتخاباتی در سراسر فعالیت‌ها در کل کشور حاکم شود و یک کنشگری تراز، برای انقلاب اسلامی در انتخابات رقم بخورد و برای انتخابات‌های بعدی الگو شود. ــــــــــــــــــــــــ برای مشاهده کلیپ، اینجا را بزنید. ــــــــــــــــــــــــ هم‌قلم شبکۀ ملی تولیدکنندگان محتوای تبلیغی eitaa.com/Hamghalam
🗳انتخابات شمارۀ ۶ اشارۀ محتوایی «مثلِ ابراهیم‌بودن در عرصهٔ داخلی و صحنهٔ ملی» ✍️به قلم: حجت‌الاسلام رنجبر؛ رئیس هیأت‌مدیره مؤسسه مطالعات راهبردی «جهان تمدن رسالت» ــــــــــــــــــــــ 💠کاندیدایی که به حواشی می‌پردازد، به درد ریاست‌جمهوری نمی‌خورد! 🔸در عرصه داخلی و صحنه ملی، در دوران دولت شهید رئیسی، ما شاهد قوی‌ترشدن ایران در عرصه‌های مختلف سیاسی، نظامی، امنیتی و اقتصادی بودیم. 🔹یکی از مهم‌ترین عناصر این قوّت و تقویت در زمان ایشان، این بود که به‌جای اینکه وقتش را مثل دولت‌های قبلی، که بخش زیادی از وقتشان را صرف دعوا و منازعه بین سایر قوا و یا پاسخ دادن به برخی از اتهاماتی که ناجوانمردانه هم بعضاً در فضای مطبوعاتی اتفاق می‌افتاد می‌کردند، به‌جای‌اینکه وقت خودش و دولتش را بگذارد برای پاسخ به این‌ها یا ادامه درگیری و منازعه با قوا، وقتش را گذاشت بر کار و تلاش و همّت. یکی از موارد اصلی که توانست بشود رئیس‌جمهورِ خادمِ مردم و اینگونه مردم در تشییع جنازه او شرکت کنند، این بود. 🔸این قضیه یک شاخص بسیار خوبی می‌تواند در انتخابات پیش‌ِرو به ما بدهد. کاندیدایی که بیشتر به حواشی می‌پردازد، کاندیدایی که بیشتر وارد منازعه می‌شود، این کاندیدا به درد ریاست‌جمهوری نمی‌خورد. او که در مناظرات این کار را می‌کند، قطع و یقین بدانید که بعد از پیروزی هم دوچندان به این حواشی دامن خواهد زد. 🔹همین روحیه شهید رئیسی به ایشان کمک کرد که لج‌ولجبازی‌ها نسبت به ایشان کم‌تر بشود. یکی از اتفاقات دولت سابق و شخص آقای روحانی این بود که جملاتی را بر زبان جاری کرد و مباحثی را مطرح ‌کرد که لج خیلی‌ها را درآورده بود لذا آن دستاوردها را کوچک می‌کردند؛ اما آقای رئیسی این کارها را نکرد و از منازعات پرهیز کرد. 🔸ایشان روی زیرساخت‌های کاهش درآمد نفتی دولت و تقویت درآمد مالیاتی کار کرد. امروز وزیر اقتصادمان اعلام کرد که ۸۰۰ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی داشتیم. رقم بسیار بالا و خیلی خوبی است؛ درحالی‌که مردم عادی، کارگر و کارمند احساس این را ندارند که از آن‌ها مالیات گرفته می‌شود. قبلاً حقوق کارمند و حقوق کارگر هنوز واریز نشده بود، مالیاتش أخذ می‌شد. فرار فوق‌فوق نجومی مالیاتی را دولت آقای رئیسی با تنظیم یک سری بخشنامه‌ها و رویه‌ها و تصحیح رویه‌ها سامان دادند. 🔹قبلاً صنوف باید یک مبلغ مشخصی را مالیات می‌دادند، ولی این اصلاح شد و قرار شد مالیات‌ها بر اساس درآمدها و گردش مالی گرفته شود. فرض کنید شخصی پزشک در شمال شهر تهران بود که ممکن بود میلیاردی درآمد داشته باشد اما یک پزشک دیگر در پایین شهر درآمد کمی داشت، قبلاً اینطور بود که صنف پزشک‌ها هر چقدر درآمد داشت، باید یک مبلغ مشخصی را مالیات می‌داد و این خلاف عدالت مالیاتی بود و این در دولت ایشان تصحیح شد. نتیجه‌ این کار، کاهش وابستگی دولت به درآمد نفتی و کاهش تزریق نقدینگی به اقتصاد کشور و کاهش تورم است و ان‌شاءالله شخص بعدی که می‌خواهد بیاید باید این راه را ادامه بدهد. ما می‌توانیم این‌ها را از کاندیدایی که مطرح هستند مطالبه کنیم. 🔸یک کار دیگر شهید رئیسی در عرصه امنیتی و نظامی این بود که شاید بشود گفت بزرگ‌ترین فتنه بعد از فتنه ۸۸ در زمانه دولت ایشان و فتنه «زن، زندگی، آزادی» بود که خیلی خوب طراحی و چیده شده بود. ایشان بسیار خوب و هنرمندانه این چالش را با صبر استراتژیک خودشان مدیریت کردند. بعد بلایی سر آن کسایی که این چالش را برای ما ایجاد کرده بودند، مثل عربستان آورد که بعضی از اخبارش در فضای مجازی هست؛ مثل تشدید عملیات‌ها و حملات یمنی‌های عزیز به عربستان مانند: زدن آرامکو، فجیره و... . 🔹این اتفاقات همه کنار هم که قرار گرفت طرف مقابل را به این نتیجه رساند که مقابله با ایرانِ بزرگ و فتنه‌گری‌ها همچین‌جوابی دارد. طرف مقابل را به این نتیجه رساند که آمریکا پشت آن‌ها را خالی می‌کند و آن‌ها می‌مانند و ایران قوی؛ لذا مجبور شدند پای میز مذاکره بیایند. 🔸پس ما از حیث امنیتی و نظامی و از حیث اقتصادی هم در دوران ایشان دستاوردهای بزرگی داشتیم که حالا رئیس‌جمهور بعدی هم باید مثلِ ابراهیم ان‌شاءالله این مسائل را ادامه بدهد. ــــــــــــــــــــــــ برای مشاهده کلیپ، اینجا را بزنید. ــــــــــــــــــــــــ هم‌قلم شبکۀ ملی تولیدکنندگان محتوای تبلیغی eitaa.com/Hamghalam