اگر کسی اهل باشد، به خدا میگوید: خدایا، دستم را بگیر و به سمت خودت بِبَر.
⚡️🍃 خدا هم به او میفرماید: بنده من، اگر تو مرا میخواهی، غیر من را باید طلاق بدهی. حاضری⁉️
⚡️🍃 اگر با صداقت به خدا گفت حاضرم و غیر خدا را طلاق داد، حتماً خدا دستش را میگیرد.
(کتاب معرفت در زیارت علیبنموسیالرضا علیهالسلام، ویراست دوم، در دست چاپ)
═══✼🍃💖🍃✼══
انسان اگر به یاد خدا باشد ، خدا را قبول داشته باشد ، دلش چنان آرامشی پیدا می کند که اگر هیچ چیز هم گیرش نیاید ، (باز) شاکر است.
⚡️🍃 آشیخ محمد حسین زاهد (ره) تعریف می کرد : شبی یکی از اولیاء وارد خانه شد . به همسر خود گفت : چیزی برای شام بیاور تا بخوریم . همسرش گفت : چیزی برای خوردن نداربم . گفت : پس کمی روغن داخل چراغ بریز تا عبادت کنیم . همسرش گفت : روغن هم نداریم .
⚡️🍃 شیخ محمد حسین زاهد می فرمودند : آن شب خوش ترین شب آن ولی خدا بود . عبادت می کرد و می گفت : خدایا چه کار خوبی کردم که در یک شب مستحق دو نعمت شدم؟ یکی سفره ام را بی نان کردی یکی هم چراغم را بی روغن . انسانی که ایمان داشته باشد این جور است.
[ در محضر آیت الله مجتهدی تهرانی ،
انتشارات مستجار،چاپ پنجم،1393 ، ص 387 ]
═══✼🍃💖🍃✼══
امام على عليه السلام:
الرِّفقُ يَفُلُّ حَدَّ المُخالَفَةِ
نرمش و مدارا، تيزى مخالفت را كُند مى كند
غررالحكم حدیث560
http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
از امام صادق عليه السلام پرسیده شد: كار خود را بر چه اساسى استوار ساخته اید؟ فرمود: بر چهار بنيان: [اول] دانستم كه عمل مرا كسى ديگر انجام نمى دهد پس تلاش نمودم [دوم] دانستم كه خدای عزّوجلّ بر من آگاه است پس حيا كردم. [سوم] دانستم كه روزى مرا ديگرى نمى خورد پس آرام گرفتم [چهارم] دانستم كه پايان كار من مرگ است پس براى آن آماده شدم
عَلى ماذا بَنَيْتَ أَمْرَكَ؟ فَقالَ عليه السلام: عَلى أَرْبَعَةَ أَشْياءَ: عَلِمْتُ أَنَّ عَمَلى لايَعْـمَلُهُ غَيرى فَاجْتَهَدْتُ وَ عَلِمْتُ أَنَّ اللّه عَزَّوَجَلَّ مُطَّلِعٌ عَلىَّ فَاسْتَحْيَيْتُ وَ عَلِمْتُ أَنَّ رِزقى لايَاكُلُهُ غَيرى فَا طْمَانَنْتُ وَ عَلِمْتُ أَنَّ اخِرَ أَمْرى الْمَوتُ فَاسْتَعْدَدتُ
بحارالانوار جلد78 صفحه228
http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
17.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞💪🪐 🦋 قدرت پذیرش حق
📹 تهیه شده در گروه حدیث گراف
📎 لطفاً ببینید و منتشر کنید!
#تولیدی
http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
#وضو_با_موی_بلند
❓کسی که موهاش بلنده، موقع مسحکشیدن، باید فرق باز کنه؟
📚 همه مراجع: بله عزیزم. باید فرق باز کنه و ریشه موها یا پوست سر رو مسح بکشه. علاوه بر اون، میشه قسمتی از موها رو هم که بعد از شونهکردن، از محدوده جلوی سر خارج نمیشه، مسح کرد.
⭕️ نکته: موی بلند به مویی گفته میشه که اگه شونهش کنیم، از محدوده جلوی سر خارج میشه و روی پیشونی میریزه (مثلاً حدود پنج سانتیمتر به بالا).
⭕️ نکته: اگه موهایی رو که به صورت یا جاهای دیگه سر میریزه، مثلاً تِل بزنیم و جلوی سر جمع کنیم و روی اونا مسح بکشیم؛ یا مثل بعضی کچلا، موهای جاهای دیگه سر رو جلوی اون جمع کنیم و روی اونا مسح بکشیم؛ مسح باطله.
🔺 توضیحالمسائل مراجع، م۲۴۰، ۲۴۱، ۲۵۱ و ۳۳۸؛ رهبری، اجوبة، م۱۰۱، ۱۲۵، ۱۲۶ و ۱۲۸۶.
http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
#سوال
پسرم میگه زرتشتیها یکتا پرست بودن به آتش به عنوان نماد خدا سجده میکردهاند، همچنانکه ما به کعبه به عنوان نماد خدا و خانه خدا سجده میکنیم.
آیا پاسخی برای این شبهه دارید؟
یا میتونید منبعی بهم معرفی کنید؟
#پاسخ
منابع فراوان تاریخی گویای این هستند که زرتشتیان به معنی واقعی، آتش را پرستش میکردند. به عنوان نمونه به اعتراف موبدان از جمله موبد جهانگیر اوشیدری، رئیس سابق انجمن موبدان تهران که رجوع میکنیم متوجه میشویم منظور از آذر همان آتش است: در نتیجه «آذر پرست» یعنی آتش پرست!
🔴 مفهوم توجه به قبله، هرگز محدود بودن ذات پاک خداوند متعال در سمت معینی نیست؛ بلکه از آن رو که انسان یک موجود مادّی است و بالاخره ناچار است هنگام نماز خواندن به یک جهت از جهات چهارگانه نماز بخواند، دستور داده شده که همه به یک سو نماز بخوانند تا وحدت و هماهنگی در صفوف مسلمین پیدا شود و از هرج و مرج و پراکندگی جلوگیری شود.
❀♦❀ کعبه، جایی است که به سوی آن نماز گزارده و سجده میشود و نه به خود آن. البته باید توجه داشت که رو به قبله بودن برای همه عبادات شرط صحت نیست اگر چه رو به قبله نشستن به خودی خود امری مستحب است مگر در بعضی حالات خاص که بی احترامی باشد. قرآن کریم فرموده به هر سمت رو کنید خداوند آنجاست (فأينما تولّوا فثمّ وجه الله- آیه۱۱۵ سوره مبارکه بقره) که منظور از این آیه این است که خداوند را میتوانید در همه جا عبادت کنید نه اینکه به هر سمتی میتوانید نماز بخوانید.
❀♦❀خانه کعبه که در مکه معظمه میباشد، قبله است و باید روبروى آن نماز خواند ولى کسى که دور است، اگر طورى بایستد که بگویند رو به قبله نماز میخواند کافى است.
❀♦❀نتیجه اینکه در این امر خدا، بین اینکه سجده ما به کعبه باشد و یا اینکه سجده ما برای کعبه باشد تفاوت وجود دارد و این دو مقوله بسیار از هم متمایز و کاملا مشهود است. آنچه شرک محسوب میشود سجده برای کعبه است نه سجده به کعبه! سجده ما به روی کعبه است و به سمت قبلهای که خداوند امر کردهاست. اما مشرکین یا زرتشتیان به آتش یا اشیای دیگر سجده میکنند و به پرستش آتش میپردازند؛ بنابرین این بسیار قابل توجه هست که سجده به کعبه هست یا سجده برای کعبه و آتش!
منابع: ماسال نیوز _ اسلام کوئیست
http://eitaa.com/joinchat/1222639635C424d1b4ace
9.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#تفسیرقطره ای قرآن کریم
#مائده آیه ۷۸و۷۹
لُعِنَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ بَنِي إِسْرَائِيلَ عَلَىٰ لِسَانِ دَاوُودَ وَعِيسَى ابْنِ مَرْيَمَ ۚ ذَٰلِكَ بِمَا عَصَوْا وَكَانُوا يَعْتَدُونَ ﴿٧٨﴾
از بنی اسرائیل آنان که کافر شدند به زبان داود و عیسی بن مریم لعنت شدند. لعنت شدنشان برای این بود که [نسبت به فرمان های خدا و انبیا] سرپیچی داشتند و همواره [از حدود الهی] تجاوز میکردند. (۷۸)
كَانُوا لَا يَتَنَاهَوْنَ عَنْ مُنْكَرٍ فَعَلُوهُ ۚ لَبِئْسَ مَا كَانُوا يَفْعَلُونَ ﴿٧٩﴾
آنان یکدیگر را ازکارهای زشتی که مرتکب می شدند بازنمی داشتند. مسلماً بد بود آنچه را انجام می دادند. (۷۹)
#تفسیر_گویا
#استاد_قرائتی