eitaa logo
چشم بصیرت
162 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
830 ویدیو
274 فایل
گروه روشنگری https://eitaa.com/Hananebasirat
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از سخنرانی ها/حجت الاسلام غفاری
5روایت درباره حفظ زبان.MP3
8.09M
حجت‌الاسلام والمسلمین علی صالح غفاری موضوع 5روایت درباره حفظ زبان جلسه ۵۵۷ https://eitaa.com/eslam20
هدایت شده از سخنرانی ها/حجت الاسلام غفاری
66و67ویژگی های متقین.MP3
29.32M
حجت‌الاسلام والمسلمین علی صالح غفاری موضوع ۶۶و۶۷ویژ گی ازویژ گی های متقین درخطبه متقین جلسه ۵۵۸ https://eitaa.com/eslam20
هدایت شده از سخنرانی ها/حجت الاسلام غفاری
احترام وبزرگداشت علم وعلماء.MP3
32.04M
حجت‌الاسلام والمسلمین علی صالح غفاری موضوع احترام وبزرگداشت علم وعلما جلسه۵۵۹ https://eitaa.com/eslam20
آیه ۳ سوره مبارکه بقره تفسیر نور (حجة الاسلام قرائتی) «3» الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ وَ يُقِيمُونَ الصَّلاةَ وَ مِمَّا رَزَقْناهُمْ يُنْفِقُونَ‌ (متّقين) كسانى هستند كه به غيب ايمان دارند و نماز را به پاى مى‌دارند و از آنچه به آنان روزى داده‌ايم، انفاق مى‌كنند. ✅نکته ها قرآن، هستى را به دو بخش تقسيم مى‌كند: عالم غيب‌ «2» و عالم شهود. متّقين به كلّ هستى ايمان دارند، ولى ديگران تنها آنچه را قبول مى‌كنند كه برايشان محسوس باشد. حتّى توقّع دارند كه خدا را با چشم ببينند و چون نمى‌بينند، به او ايمان نمى‌آورند. چنانكه برخى به حضرت موسى گفتند: «لَنْ نُؤْمِنَ لَكَ حَتَّى نَرَى اللَّهَ جَهْرَةً» «3» ما هرگز به تو ايمان نمى‌آوريم، مگر آنكه خداوند را آشكارا مشاهده كنيم. اين افراد درباره‌ى قيامت نيز مى‌گويند: «ما هِيَ إِلَّا حَياتُنَا الدُّنْيا نَمُوتُ وَ نَحْيا وَ ما يُهْلِكُنا إِلَّا الدَّهْرُ» «4» جز اين دنيا كه ما در آن زندگى مى‌كنيم، جهان ديگرى نيست، مى‌ميريم و زنده مى‌شويم و اين روزگار است كه ما را از بين مى‌برد. چنين افرادى هنوز از مدار حيوانات نگذشته‌اند و راه شناخت را منحصر به محسوسات مى‌دانند و مى‌خواهند همه چيز را از طريق حواسّ درك كنند. «1». هدايت داراى مراحل و قابل كم و زياد شدن است. «وَ الَّذِينَ اهْتَدَوْا زادَهُمْ هُدىً» «2». غيب به خداوند متعال، فرشتگان، معاد و حضرت مهدى عليه السلام اطلاق شده است. «3». بقره، 55. «4». جاثيه، 24. جلد 1 - صفحه 49 متّقين نسبت به جهان غيب ايمان دارند، كه برتر از علم و فراتر از آن است. در درونِ ايمان، عشق، علاقه، تعظيم، تقديس و ارتباط نهفته است، ولى در علم، اين مسائل نيست. 📚پیام ها 1- ايمان، از عمل جدا نيست. در كنار ايمان به غيب، وظايف و تكاليف عملى مؤمن بازگو شده است. «يؤمنون ... يقيمون ... ينفقون» 2-اساسى‌ترين اصل در جهان‌بينى الهى آن است كه هستى، منحصر به محسوسات نيست. «يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ» 3- پس از اصل ايمان، اقامه‌ى نماز و انفاق از مهم‌ترين اعمال است. «يُؤْمِنُونَ ... يُقِيمُونَ ... يُنْفِقُونَ» (در جامعه‌ى الهى كه حركت وسير الى اللّه دارد، اضطراب‌ها و ناهنجارى‌هاى روحى و روانى و كمبودهاى معنوى، با نماز تقويت و درمان مى‌يابد و خلأهاى اقتصادى و نابسامانى‌هاى ناشى از آن، با انفاق پر و مرتفع مى‌گردد.) 4- برگزارى نماز، بايد مستمر باشد نه موسمى و مقطعى. «يُقِيمُونَ الصَّلاةَ» (فعل مضارع بر استمرار و دوام دلالت دارد.) 5- در انفاق نيز بايد ميانه‌رو باشيم. «1» «مِمَّا رَزَقْناهُمْ» 6- از هرچه خداوند عطا كرده (علم، آبرو، ثروت، هنر و ...) به ديگران انفاق كنيم. «مِمَّا رَزَقْناهُمْ يُنْفِقُونَ» «2» امام صادق عليه السلام مى‌فرمايد: از آنچه به آنان تعليم داده‌ايم در جامعه نشر مى‌دهند. «3» 7- انفاق بايد از مال حلال باشد، چون خداوند رزق‌ «4» هر كس را از حلال مقدّر «1». «مِمَّا»، (مِن ما) است و يكى از معانى «من» بعض است. يعنى بعضى از آنچه روزى كرده‌ايم- نه همه را- انفاق مى‌كنند. «2». در اينگونه موارد كلمه «ما» به معناى هر چيز است. «3». بحار، ج 2، ص 17. «4». «رزق»، به نعمت دائمى كه براى ادامه‌ى حيات طبق احتياج داده مى‌شود، اطلاق مى‌گردد وقيد تداوم و به اندازه‌ى احتياج، آن را از مفاهيمِ احسان، اعطاء، نصيب، انعام و حظّ، جدا مى‌كند. التحقيق فى كلمات‌القرآن، ج 4، ص 114. جلد 1 - صفحه 50 مى‌كند. «رَزَقْناهُمْ» 8- اگر باور كنيم آنچه داريم از خداست، با انفاق كردن مغرور نمى‌شويم. بهتر مى‌توانيم قسمتى از آن را انفاق كنيم. «مِمَّا رَزَقْناهُمْ» https://eitaa.com/joinchat/3383099591Cb6726ee428
💠 شگرد رسانه ای اکثریت پنداری 🔹رسانه‌های خبری ماهواره‌ای و اینترنتی ازجمله ابزارهای مصادره‌ مردم است. 🔹 رسانه‌ها همان حس «ما زیاد هستیم» و حتی «ما بیشتر هستیم» یا به‌عبارتی «خود اکثریت پنداری» را با دروازه‌بانی هدفمند اخبار برای مخاطبان خود رقم می‌زنند. 🔹 یک رسانه‌ حرفه‌ای برای ایجاد چنین حسی حتی نیاز به‌ دروغ‌پردازی و پخش تصاویر تکراری و قدیمی ندارد. تنها با تاکید بر «بخشی» از حقیقت و مسکوت گذاشتن باقی آن -که به آن چهارچوب‌بندی گفته می‌شود- احساس در اکثریت بودن به مخاطبان منتقل خواهد شد. 🔹 عموم مردم از انزوا منزجر هستند و احساس همراه بودن با دیگران، یکی از مویدات ذهنی است که برای باورهای فرد در نظر گرفته می‌شود. 🔹 از آنجا که مشاهده‌ پیام‌هایی که باورهای فرد را رد می‌کند، احساسی منفی برای فرد به ارمغان می‌آورد، عموم مردم بین لذت و آزار، لذت را انتخاب و به مشاهده‌ برنامه‌هایی که باورهای قبلی‌شان را تایید می‌کند، عادت می‌کنند. شبکه‌های اجتماعی این فرآیند را به‌صورت افراطی‌تر درآورده‌اند. 🔹اگر قبلا این افراد بودند که به‌خاطر احساسات مثبت و منفی خود به انتخاب‌گری میان رسانه‌ها دست می‌زدند، حالا شبکه‌های اجتماعی به‌وسیله‌ پویش رفتارهای دقیق مخاطب خود (کدام پست‌ها را مشاهده کرد، کدام را رد کرد، روی کدام مکث کرد و...) از ابتدا تلاش می‌کند تا آنچه را او می‌پسندد، نمایش داده و از نمایش آنچه او را آزار می‌دهد، اجتناب کنند. 🔹اتفاقی که درنهایت می‌افتد، افتادن مخاطبان در «حباب فیلتر» یا «اتاق پژواک» است. مخاطب هرسو که می‌نگرد اطلاعات و پیام‌هایی موید ایده‌ خود می‌بیند (شاید به‌ندرت پیام‌های مخالف هم مشاهده کند) و در چنین حالتی به‌راحتی تصور می‌کند که افراد مشابه او بسیار زیاد هستند. [ : آنچه یڪ تحلیلگر بایست بداند ] ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔺اگر تحلیل راهبردے میخوانید 🔻اگر سرخط تحلیلے میخواهید @Hananebasirat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید حال دلتون خوب بشه از این دهه هشتادیا دبیرستانی در تهران. همه به اعتراض به اغتشاشات چادر پوشیدن [ : آنچه یڪ تحلیلگر بایست بداند ] ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔺اگر تحلیل راهبردے میخوانید 🔻اگر سرخط تحلیلے میخواهید @Hananebasirat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دختران این سرزمین برای این خاک پدر میدهند نه روسری :)♥️! [ : آنچه یڪ تحلیلگر بایست بداند ] ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔺اگر تحلیل راهبردے میخوانید @Hananebasirat
🔆💠🔅💠﷽💠🔅 💠🔅💠🔅 🔅💠🔅 💠 🔅 🔴 امتلا ✍ اگر مقدار در بدن افزایش یابد یا یکی از اخلاط بدن زیاد‌تر از حالت طبیعی باشد این وضعیت نامیده می‌شود. برطرف کردن امتلاء و دفع مواد زائد بدن راه‌های متعددی دارد که ، ، و طبق تجویز طبیب موثر است. 🔹علت ایجاد امتلاء: پرخوری، ترتیب بد در خوردن مثلا خوردن همزمان غذای غلیظ و لطیف، زیاد حمام رفتن مخصوصا قبل و بعد از غذا، ترک ورزش، ضعف قوه هاضمه، ضعف قوه دافعه(نیروی دفع کننده فضولات)، ضعف قوه ماسکه(نیروی نگه دارنده) و تنگی مجاری است. انواع امتلاء: ۱_ (): وقتی میزان مصرف مواد غذایی بیش از نیاز بدن باشد و راه‌های طبیعی دفع جوابگو نبوده و مواد زائد در بدن تجمع یابند. نشانه های آن: سنگینی، کسالت، بی اشتهایی، سرخ شدن چهره، خون دماغ، بزرگی نبض، ادرار غلیظ و رنگین، علائم غلبه دم. ۲_( اغذیه بد و مسموم): پرخوری نمی‌کنند ولی مواد غذایی بی‌کیفیت مصرف می‌کنند مثل ساندویچ، پیتزا، نوشابه، گوشت گاو، مواد مخدر و... بدن شده از نظر کیفی اخلاط تباه شده‌ و این افراد مستعد هستند. نشانه های آن: سنگینی، کسالت، خارش و سوزش، بوی بد ادرار و عرق، نبض ضعیف، احساس سرما در اندام انتهایی، اختلال خواب، غلظت و تیرگی و بوی تعفن خون. در هر دو نوع امتلاء باید و باشد اگر این دو نبود غلبه دم و سوداست. پیشگیری‌از امتلا: اکتفا به دو وعده غذا در شبانه روز طبق آیه ۶۲ سوره مریم وطبق دستور امام علی(ع)، با حالت گرسنگی غذا خوردن و قبل از سیری دست از غذا کشیدن ☜【طب شیعه】 🍏 @tebshia20🌿 🔅@Hananebasirat 💠🔅 🔅💠🔅 💠🔅💠🔅 🔆💠🔅💠🔅💠🔅
🔴 ! 💠 آقایان محترم این نکته را فراموش نکنید هیچ وقت نگید من دارم کار می‌کنم و خانمم داره اینو میبینه و باید بفهمه این یعنی دوست داشتنش! 💠 خانم شما به شنیدن واژه‌های دوست داشتن و علاقه و محبت کلامی نیز نیاز دارد و این مساله همچون نیاز به آب خوردن نیازی همیشگی است. @Hananebasirat
mawa_ir Sarbaze Hoseinam.mp3
7.93M
🔹 موسیقی 🦋 صوت سرود سرباز حسینم 🦋 ♨️ ویژه مدارس ابتدایی و راهنمایی 🔴 ایده های ناب تربیتی و کلاسی 🔴 @Hananebasirat 💙 مجری خلاق کشور
# زن_عفت_افتخار
هدایت شده از سخنرانی ها/حجت الاسلام غفاری
ایت الله بهشتی مکان قدمگاه شاه جعفر.MP3
20.84M
حجت‌الاسلام والمسلمین علی صالح غفاری موضوع شهادت آیت اللّه شهيد بهشتی جلسه ۵۶۰ (مکان تبلیغ قدمگاه شاه جعفر شهرستان سمیرم تاریخ ضبط شده 7تیر تاریخ پخش درفضای مجازی ........ https://eitaa.com/eslam20