eitaa logo
کانال رسمی استاد حسن عباسی
21.8هزار دنبال‌کننده
8هزار عکس
2هزار ویدیو
134 فایل
رئیس انديشکده يقين تلگرام t.me/hasanabbasi_ir اينستاگرام instagram.com/hasanabbasi_quote یوتیوب youtube.com/hasanabbasi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 حضور پرشور مردم شهید پرور قائم‌شهر در شب وداع با شهید مدافع حرم محمد بلباسی اندیشه جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
۲۴ مهر ۱۳۹۹
✅ کربلای خان‌طومان 💬 شهید سید مرتضی آوینی: قرن‌هاست زمین انتظار مردانی اینچنین را می‌کشد تا بیایند و کربلای ایران را عاشقانه بسازند و زمینه‌‏ساز ظهور باشند… آن مردان آمدند و رفتند، فقط من و تو ماندیم و از جریان چیزی نفهمیدیم… استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
۲۴ مهر ۱۳۹۹
11.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ نظر استاد حسن عباسی درباره مستند 🔺 مستند قمار، پیرامون مذاکرات مخفیانه ایران و آمریکا در دهه شصت، و کارشکنی برخی از مقامات ایرانی و اسرائیلی برای شکست مذاکرات است. مستند قمار: ▫️ filmgardi.com/p/3f23 کتاب قمار: ▫️ lish.ir/1BHR 🌐 t.me/Ghomar_Doc استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
۲۴ مهر ۱۳۹۹
🔸روزی بهلول در حالی که داشت از کوچه‌ای می‌گذشت شنید که استادی به شاگردانش می گوید: 🔹من در سه مورد با امام صادق کاملا مخالفم! 🔸یک اینکه می گوید: خداوند دیده نمی‌شود، پس اگر دیده نمی شود وجود هم ندارد. 🔹دوم می گوید: خدا شیطان را در آتش جهنم می‌سوزاند، در حالی که شیطان خود از جنس آتش است و آتش تاثیری در او ندارد. 🔸سوم هم می‌گوید: انسان کارهایش را از روی اختیار انجام می دهد در حالی که چنین نیست و از روی اجبار انجام می دهد. 🔹بهلول تا این سخنان را از استاد شنید فورا کلوخ بزرگی به دست گرفت و به طرف او پرتاب کرد، اتفاقا کلوخ به وسط پیشانی استاد خورد و آنرا شکافت ! 🔸استاد و شاگردان در پی او افتادند و او را به نزد خلیفه آوردند. 🔹خلیفه گفت: ماجرا چیست؟ 🔸استاد گفت: داشتم به دانش آموزان درس می دادم که بهلول با کلوخ به سرم زد و آنرا شکست ! 🔹بهلول پرسید: آیا تو درد را می بینی؟ 🔸گفت: نه 🔹بهلول گفت: پس دردی وجود ندارد. ثانیا مگر تو از جنس خاک نیستی و این کلوخ هم از جنس خاک پس در تو تاثیری ندارد. 🔹ثالثا: مگر نمی‌گویی انسانها از خود اختیار ندارند؟ 🔹پس من مجبور بودم و سزاوار مجازات نیستم 🔺استاد دلایل بهلول را شنید و خجل شد و از جای برخاست و از جای رفت. 💠 @Hasanabbasi_ir
۲۵ مهر ۱۳۹۹
هدایت شده از اخبار استراتژیک
🏴 مراسم عزاداری روز رحلت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلی‌الله‌علیه‌وآله و شهادت حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام در حسینیه امام خمینی با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد. ۹۹/۷/۲۵ 🌐 اخبار استراتژیک 📡 @StrategicNews_ir
۲۵ مهر ۱۳۹۹
کانال رسمی استاد حسن عباسی
✅ تفاوت تأويل با تعبیر در سورهٴ «يوسف» بسياري از موارد با تأويل ياد شده است در آغاز قصه يوسف (سلام
✅ تفاوت تاویل با تفسیر قرآن؛ ➖ قرآن فراتر از تفسیر، تاویل دارد اينكه مي‌گويد ﴿إِنِّي أَرَانِي أَعْصِرُ خَمْراً﴾ و آ‌نكه مي‌گويد من مي‌بينم كه طبقي نان بر بالاي سر دارم و پرنده‌ها از اين نان استفاده مي‌كنند اين شخصي كه گفت من خواب ديدم طبقي نان بر بالاي سر من است كه ﴿تَأْكُلُ الطَّيْرُ مِنْهُ﴾ اين نه به دلالت مطابقه، نه به دلالت ذم، نه به دلالت التزام، نه به دلالت ايمان، نه به دلالت اشاره به هيچ دلالتي از دلالات، دلالت بر اعدام ندارد اين از سنخ لفظ و مفهوم و استدلال و استنباط مي‌گذرد. معنايي است كه به هيچ وجه نمي‌شود از اين لفظ استفاده کرد. آن معوّل و آن معبّر كه مي‌گويد تو را اعدام مي‌كنند او از اين لفظ استفاده نكرد چون لفظ به هيچ وجه دلالت بر آن معنا ندارد. رابطه اين چيزي كه داراي تعبير يا تأويل است با آن شيئي كه تأويل اين است رابطه مثال و ممثّل است، رابطه صورت و معنا است نه لفظ و معنا، مثل كسيكه علم نصيبش مي‌شود در عالم رؤيا خواب مي‌بيند كه در استخر زلال شنا مي‌كند اگر بگويد من در استخر زلال شنا كردم اين كلمه و اين جمله به هيچ دلالتي از دلالات دلالت ندارد كه او عالم خواهد شد اين كار لفظ نيست، كار لغت نيست، كار المعجم و المنجد نيست، كار محاورات عرفي نيست اين راهي است كه انسان از مثال به ممثّل بگذرد اين را مي‌گويند تعبير رؤيا، تأويل رؤيا و قرآن گذشته از اينكه تفسير دارد، گذشته از اينكه تطبيق دارد تأويل هم دارد يعني قرآن گذشته از اينكه لفظ است و طبق محاورات عرفي با مردم سخن گفته است اديب از او استفاده ادبي مي‌كند، فقيه اصولي از او استفاده فقهي و اصولي مي‌كند، حكيم و عارف از او استفاده فلسفي و عرفاني مي‌كند گذشته از اينكه همه اين علوم مدرسه را تامين و تحصيل مي‌كند يك چيز ديگري هم دارد و آن تأويل است، آن را با درس خواندن نمي‌شود فهميد ، آن كار فلسفه و عرفان نيست، كار فقه و اصول نيست، كار ادبيات نيست و كار لغت نيست و امثال ذلك. چون اگر كسي بخواهد از اين آيه عبور بكند بايد راه بلد باشد كه اين آيه از چه حقيقتي حكايت مي‌كند اين تأويل است، اين را خدا مي‌داند و راسخين در علم، اين با درس و بحث حل نمي‌شود چه حالا كسي فيلسوف باشد يا عارف باشد بخواهد قرآن بفهمد اين نيست، كسي فقيه يا اصولي باشد بخواهد قرآ‌ن بفهمد اين نيست. مفسّر قرآن شدن آسان است اما معبّر قرآن شدن و معوّل قرآن شدن كار آساني نيست اين را مي‌گويند تأويل كه لفظ به هيچ وجه دلالت ندارد، از لفظ به هيچ وجه نمي‌شود فهميد اما اين صورت، صورت همان معنا است آن معنا به اين صورت ظهور كرده است. فرمود قرآن تاويلي دارد و تأويل قرآن در قيامت ظهور مي‌كند و تأويل قرآن پيش خداست، در روايات هم آمده است كه ائمه(عليهم السلام) كه راسخين راستين قرآن كريم‌اند عالم به تأويل قرآ‌ن‌اند. 💬 آیت‌الله جوادی آملی، تفسیر تسنیم، سوره مبارکه آل‌عمران، آیه ۷ استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
۲۵ مهر ۱۳۹۹
8.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ سخنان نماینده مجلس افغانستان درباره زبان فارسی استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
۲۵ مهر ۱۳۹۹
✍ نقد دکتر حسن سبحانی استاد اقتصاد دانشگاه تهران بر: ✅ دستاویز دانایان آشنا در انکار اقتصاد اسلامی! 🔺 از نحوه و چگونگی ورود عمده افراد محترمی که با رویکرد انکار و رد به “اقتصاد اسلامی” می پردازند این واقعیت استنباط می شود که ضرورت دارد به جای اینکه توضیح داده شود “اقتصاد اسلامی “ چه هست ، اولویت دارد که برای آنان تبیین شود “ اقتصاد اسلامی “ چه نیست. 🔺 زیرا تا زمانی که منکران، ماهیت آنچه را که منکر آن هستند نشناسند و در نتیجه در انتشار دیدگاه های خودشان، به مواردی اشاره کنند که « اقتصاد اسلامی» نبوده و صرفا پنداشته های آنان از « اقتصاد اسلامی» است ، منطقا امکان بحث و نقد عالمانه پیرامون « موضوع» مقدور نمی شود به این دلیل که از لوازمات اولیه محاجه علمی، اشتراک بر مفاهیم واحد از موضوع مورد بحث است. 🔺 براین اساس متذکر می شود که تحقیقا “اقتصاد اسلامی “ اقتصاد رژیم های سیاسی منسوب به اسلام نیست و اینگونه نمی باشد که به عنوان مثال چون در ایران نظام سیاسی، اسلامی است پس اقتصاد جمهوری اسلامی هم، همان اقتصاد اسلامی است. 🔺 ساده ترین دلیل بر این حقیقت آن است که در کشور های متعددی، اقتصاد اسلامی موضوع تحقیق و تدریس و مباحثه است اما اصولا نظام سیاسی آن کشورها، اسلامی نمی‌باشد. 🔺 از سوی دیگر نسبت دادن اقتصاد ایران و وضعیت غم انگیز اقتصادی آن به “اقتصاد اسلامی “و انتساب بانکداری هرگز “غیر ربوی نشده آن “ به بانکداری اسلامی، تحقیقا و صرفا در یک نگرش خوش بینانه به موضوع ، حاکی از نشناختن « اقتصاد و مالیه اسلامی» است. 🔺 اقتصاد اسلامی و همچنین مباحث مرتبط به مالیه آن، از سال های قبل از انقلاب اسلامی و البته در مقیاسی به مراتب محدود تر در ایران مطرح بوده و کارکردهای اقتصاد ایران به لحاظ تجربه نتایج رسوای تحمیل سیاست های تعدیل بر ساختار های ناکارآمد آن، هیچ ارتباطی به رونق نسبی امروزین اقتصاد و مالیه اسلامی ندارد و این در حالی است که امکان وارد شدن آسیب های بسیار از ناحیه « اقتصاد ایران» به « اقتصاد اسلامی» همواره مطرح بوده و در عمل هم اتفاق افتاده است. 🔺 با این وجود انصاف حکم می کند که ما همه کسانی را که “اقتصاد اسلامی“ را متاثر از نظام سیاسی جمهوری اسلامی می‌شناسند، و یا بانکداری مبتنی بر بهره فعلی را، به اسلام نسبت می‌دهند از منکران اقتصاد اسلامی نشناسیم زیرا بسیاری از آن ها معتقدند اسلام از اتهام تحمیل مشکلات اقتصادی بر زندگی مردم مبری است. 🔺 در عین حال همچنان این ابهام توام با کنجکاوی و کیاست وجود دارد که کارکرد برخی دانایان آشنا به مبانی اقتصاد ایران ، که احتمالا آگاهانه ، با تمسک به کاستی های وحشتناک کنونی اقتصاد ایران، از طریق انتساب آن به اقتصاد اسلامی، دستاویزی برای انکار « اقتصاد اسلامی» می سازند را باید چگونه تاویل و تفسیر نمود؟! @hassan_sobhani استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
۲۶ مهر ۱۳۹۹