✅ دیدار استاد حسن عباسی با آقا جواد و آقا روح الله شمقدری در مراحل پایانی ساخت سریال روزهای ابدی
🔸 این سریال که وقایع سال ۱۳۵۸ را بازنمایی کرده است ، به مداخلات آمریکا در ماه های نخست پیروزی انقلاب پرداخته است ، مداخلاتی که منجر به واکنش دانشجویان پیرو خط امام شد و به تسخیر سفارت آمریکا انجامید.
🔸 آقای شمقدری ضمن نمایش قسمت های مربوط به بخش ماجرای تسخیر سفارت آمریکا ، توضیح مبسوطی ارائه کردند ، و حسن عباسی که از ابتدا به داستان این سریال علاقه مند بود ، قسمت های ۳۶ و ۳۷ را دید و ابراز امیدواری کرد که سریال زیبای روزهای ابدی به زودی به نمایش درآید.
🔸 سریال روزهای ابدی محصول سیما فیلم است که توسط جواد شمقدری نوشته و کارگردانی شده و محسن علی اکبری آن را تهیه کرده است.
🔸 این سریال دی ماه از شبکه یک سیما پخش میشود.
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ سریال روزهای ابدی ، به زودی ....
🔸 این سریال درباره ی ماجراهای واقعی سال ۱۳۵۸ است ، ماجرای اقدامات آمریکا برای براندازی انقلاب نوپای ایران ، که در قسمت های پایانی به بخش های نفس گیر تسخیر سفارت آمریکا می پردازد.
سریال روزهای ابدی کار جدید جواد شمقدری است.
منتظر سریال زیبای روزهای ابدی باشید.
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
✅ آبشار زیبای کشیت
⛰ کرمان، گلباف
🏕 جاذبههای طبیعت ایران
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
✅ هماهنگیِ بین «معرفتهای دینی و معرفتهای علمی»، نيازمند هماهنگیِ روشها و متدلوژیهای آنهاست،
و هماهنگیِ روشها نیازمند فلسفۀ روش (فلسفۀ شدن).
💬 استاد سید محمدمهدی میرباقری:
@mirbaqeri_ir
🔸 منظومۀ عقلانيت اجتماعی بايد اولاً بهصورت جزاير مستقل عمل نكنند، بلکه بهصورت پيوستار عمل كنند و ثانياً، اين منظومه، متعبّد به وحي باشد و بر اساس مديريت ديني شكل بگيرد.
🔸 معرفتهاي ديني و نظری و تجربي در اين منظومه بايد مستند به وحي شوند و معرفت ديني، متغيّر اصلی باشد. در اين صورت، بايد مأموريت تفقه ديني گسترش پيدا كند و وارد عرصهاي شود كه بتواند نيازهاي دانشهاي تجريدي و تجربي به مفروضات اساسی را تأمين كند.
🔸 اگر تفقّه دينی بهدنبال پاسخگويیِ به مفروضات علوم تجربي و علوم تجريدي نباشد، نميتواند در موضع متغيّر اصلي در منظومه معرفتي بشر قرار بگيرد، بلكه ممكن است دانشهاي ديگر، معرفتهاي ديني را تحتتأثير قرار دهند و فقه نيز عرفي شود؛ يعنی در تعامل بين فقه و دانش اقتصادي، روانشناسي، جامعهشناسي و ساير دانشها، آن دانشها، عينيت را بازسازي كنند و معرفت ديني را تابع شرايط عيني تغيير دهند.
🔸 معنای دينيسازیِِ اين فضاي كيهانی آن نيست كه عقل و تجربه و شهود را تعطيل كنيم، بلکه میخواهيم مبتنی بر دين، آنها را شکوفا کنيم. همچنين، وحی را حوزۀ موازي با شهود و تعقل و تجربه فرض نمیکنيم و معيار صحّت هر يک را جدا تعريف نمیکنيم تا هركدام معيار صحّت مستقل و روش تحقيق مستقل از ديگری داشته باشند؛ بلكه اين منظومه کلان تعقّل بايد مبتني بر يك نظام هماهنگ روش تحقيق اتفاق بيفتد كه در آن، استناد به وحي و محاسبات نظري و عقل تجربي و نيز شهود، به هم پيوسته عمل ميكند و چگونگی کاربردی کردن فرهنگ دين نشان داده میشود. به عبارت ديگر، يك #معيار_صحّت_تركيبي در اين منظومه وجود دارد؛ چرا که اگر جزاير مستقلي با معيار صحتها و روش تحقيقهاي مختلف درست کنيم، يك #پيوستار_عقلاني به وجود نخواهد آمد و به طور طبيعی يك تصميمگيري منسجم هم نخواهيم داشت؛ چرا که تصميمگيريها در مقياس توسعه، كلان و خُرد، ناشي از عقلانيت اجتماعي هستند و چنانچه عقلانيت اجتماعی داراي يك پيوستار مناسب نباشد، اين تصميمگيريها نيز جزيرهاي خواهد شد.
🔸 شكلگيري پيوستار ديني در فضاي عقلانيّت اجتماعي نيازمند نرمافزارهايي است كه بتواند تحقيقات را در حوزههاي مختلف بهگونهاي سامان دهد كه همه آنها، مستند به دين شوند و همچنين جايگاه تعقل، تجربه و احساس و شهود انسان در كنار تعبّد به وحي محفوظ بماند. اين امر به يك #روش_تحقيق نياز دارد که بتواند حوزههاي مختلف را بهصورت پيوسته ببيند و حوزه فقاهت را با حوزه دانشهاي تجريدي و تجربي، مرتبط كند و بالعکس. اين نرمافزار، ايمان به وحي را معيار اصلي صحّت قرار ميدهد و در عين حال، معيار صحّت حتماً به كارآمدي تجربي و هماهنگي نظري هم قيد ميخورد؛ در اين صورت، روش تفقّه ديني با روشهاي تجربي در هم تنيده میشوند و #انعكاس_روشها در یکدیگر ديده ميشود.
🔸 بنابراين، این نرمافزار بهدنبال ناديده گرفتن جايگاه مطالعات تجربي، مطالعات ميدانی، محاسبات نظري و شهود بشر نيست بلكه به دنبال برقراري نسبتي بين اینها بر اساس تعبّد و استناد به وحي است.
🔸 نظام روش تحقيق به عنوان #نرمافزار_پیوستارسازی دينی، بايد به گونهاي شکل بگيرد كه تحقيقات را به هم پيوند دهد و بتواند انعكاس آنها را در یکدیگر مشاهده كند.
🔸 روشهای تحقيق نيازمند به #فلسفه_روش_تحقيق هستند. فلسفه روش تحقيق عهدهدار هماهنگي روش تحقيقهاست. اين فلسفه ميتواند فعل تحقيق را تحليل و مدلسازي كند، و زمينه هماهنگ شدن تحقيقات اجتماعي را فراهم آورد؛ يعني اين فلسفه هم توليد نرمافزار و هم سازماندهي مديريتِ آن را به عهده دارد. «فلسفه روش تحقيق» را ميتوان نظريه راهنما هم ناميد. اين نظريه بايد در حوزه تفقه ديني و حوزه دانشهاي تجربي و تجريدي، #نظام_روشگان هماهنگ ارائه دهد و موجب تعامل محصولات آنها شود. در غير اين صورت، اگر روش تفقه ديني با روشها و تحقيقات تجريدي و تجربي تعامل نداشته باشد، هماهنگسازي محصولات آنها دشوار خواهد بود. به عبارت ديگر، قابليت انعكاس دانشهاي ديني در حوزه تجريدي و تجربي و نيز انعكاس دانشهاي تجربي و تجريدي در تفقه ديني را دارا باشد. بنابراین، فلسفه روش تحقیق عهدهدار چنين تعاملي در هماهنگي حوزههای تفقه ديني و حوزههای علوم تجريدي و تجربي نظام روشگان است. اگر روش علم اين قابليت را نداشته باشد كه مفروضات اساسي حوزه دين را بپذيرد و مانند روشهاي پوزيتيويستي عمل كند، هرگز امكان توليد علم ديني وجود نخواهد داشت؛ همچنان كه علم فلسفي الهي نيز به اين ترتيب توليد نخواهد شد؛ لذا به نظريۀ راهنمايي نيازمنديم تا زمينه اين كار را فراهم كند.»
@Hasanabbasi_ir
31.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ دو عیب بزرگ آموزش و پرورش
💬 مقام معظم رهبری:
🔸 اساس آموزش و پرورش ضد دینی بود، نه غیر دینی.
🔸 نظام آموزش و پرورش ما یک نظام غرب زده، تقلیدی، مبتنی بر باورها و مبانی پذیرفته در اروپا بود.
🔸 در دوره انقلاب، خیلی کارها در آموزش و پرورش انجام گرفته است. اما نظام آموزش و پرورش تحول پیدا نکرده و همان نظام قدیمی است!
#امام_خامنه_ای
#غرب_زدگی
#تحول
@maktab_eslami
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
✅ حسن عباسی : جشنواره فیلم مقاومت ، بستر " هنر مقاومتی " است
➖ بخش نخست
🔹 به گزارش دبیرخانه جشنواره فیلم مقاومت، حسن عباسی درباره ضرورت این جشنواره گفت :
❓ اهمیت و ضرورت حمایت بیشتر از سینمای دفاع مقدس به عنوان سینمای ملی کشور را در چه چیز میدانید؟
🔸 سه طیف سینمایی در ۴۰ ساله اخیر در سپهر هنری و فرهنگی ایران پدید آمده که به ترتیب سینمای انقلاب اسلامی، سینمای دفاع مقدس و سینمای مقاومت اسلامی در برابر استکبار جهانی است. این سه طیف سینمایی که شاید حتی در قالب ژانر هم نگنجد، به سه دلیل رکن هنری سینمای ایران قرن جدید است که در پنج ماه آینده در بهار ۱۴۰۰ این قرن آغاز میشود.
1⃣ اولاً، به دلیل برآمدن این سینما از متن و بطن فرهنگ ملی و اسلامی، که موجب شده است تا این سینما،عملا به سینمای ملی و اسلامی نزدیک شود و در ویترین فرهنگی ایران، این سینما نماد سینمای ملی و اسلامی محسوب شود. ملی و اسلامی بودن آن به دلیل روایت وقایع انقلاب و دفاع مقدس نیست، زیرا در این صورت، صرفاً یک سینمای تاریخی درحوزه تاریخ معاصر بود. بلکه از این روست که این سینما در وجه هنری و مایهشناسی آن درحوزه درام، عمدتاً به دیرینگونه (آرخیاتایپ) بومی ملی و اسلامی تکیه دارد؛ دیرینگونههایی مانند واقعه کربلا، یا جنگ صفین، یا جنگ احزاب و هم چنین دیرینگونهای مانند غیبت کبری و انتظار ظهور منجی.
دستمایه هر اثر هنری، برگرفته از یک یا چند دیرینگونه است، و این دیرینگونهها اگر اصالت داشته باشند، دستمایهای که هنرمند به آن متوسل شده است، اصالت دارد. اگر دستمایه هنرمند ایرانی، همان دیرینگونههای هومری در یونان باستان، برای روایت دفاع مقدس باشد ـ مانند ایلیاد و ادیسه هومر ـ برای ایرانیان مسلمان اصالت ندارد، پس روایت جنگ تحمیلی به عنوان دفاع مقدس مردم ایران مبتنی بر دیرینگونههای رزمآوری هومری یونان باستان، فاقد وجاهت و اصالت است.
در بخش سینمای انقلاب اسلامی هم همین گونه است؛ دیرینگونه وقوع انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷، انقلاب فرانسه یا انقلاب اکتبر روسیه نبود، بلکه دستمایه انقلابیون مسلمان، همان آیه معروف «ان الله لایغیروا بقوم، حتی یغیروا ما بانفسهم» بود. لذا درسینمای انقلاب هم سینماگر انقلابی نمیتواند از دیرینگونههای غیربومی بهره ببرد. درنتیجه سینمای انقلاب و دفاع مقدس و مقاومت عملا اصلیترین وجه سینمای ایران امروز است که نام سینمای ملی و بومی آن برخاسته از دستمایهها و دیرینگونههای اصیل اسلامی در آن است.
2⃣ ثانیاً، به دلیل اصیل بودن دیرینگونههای هنری آن، عملاً سینمای دفاع مقدس تنها حوزه سینمایی است که مبین و مروج «رؤیای ایرانی ـ اسلامی» است.
3⃣ ثالثاً، چون سینمای دفاع مقدس، نمایه رؤیای ایرانی ـ اسلامی است، پس نماینده سینمای استراتژیک ایران امروز است.
🔸 سینمای استراتژیک، آن حوزه ی سینمایی است که رؤیای ملی و اعتقادی یک ملت را می نمایاند. سوای از هالیوود که رؤیای آمریکایی را مینمایاند و آمریکا را صاحب سینمای استراتژیک کرده است، هند با بالیوود و کره جنوبی و چین و ترکیه هم در دهه اخیر با تعریف رؤیای هندی، رؤیای چینی، رؤیای کرهای و رؤیای عثمانی ترکیه، در حال ایجاد سینمای استراتژیک خود هستند.
🔸 رؤیای ایرانی اسلامی در سینما تنها از طریق سینمای دفاع مقدس نمایانده شده است، لذا سینمای استراتژیک ایران در سینمای دینی و سینمای دفاع مقدس خلاصه میشود، و الا سینمای عمومی ایران امروز به اذعان سینماگران ایرانی، یک سینمای ابزورد است؛ ابزورد یعنی مهمل! هیچ گاه سینمای ابزورد، نه تنها سینمای استراتژیک نیست، بلکه سینمای ملی هم نیست، زیرا اساسا هنر ابزورد یک هنر ضد رؤیای ملی است. لذا، سینمای دفاع مقدس، سینمای بومی ـ ملی و استراتژیک است و بستر تبیین و تشریح رؤیای ایرانی اسلامی است.
ادامه در پست بعدی...
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
✅ حسن عباسی: جشنواره فیلم مقاومت ، بستر " هنر مقاومتی " است
➖ بخش دوم
❓ به جایگاه ویژه سینمای دفاع مقدس اشاره کردید. لزوم برگزاری جشنواره ی فیلم مقاومت به صورت بینالمللی و نقش آن در ترویج فرهنگ دفاع مقدسی را در چه میدانید؟
🔸 مقاومت دربرابر نظام استکبار و نظام سلطه درجهان، منحصر به ایران نیست بلکه یک خیزش جهانی علیه کاپیتالیسم یا سرمایهگرایی و صهیونیسم جهانی پدید آمده است که از آمریکای لاتین در غرب تا این سو در جنوب شرق آسیا این میدان مقاومت جهانی گسترده شده است. پس چون ملتهای گوناگون درگیر مبارزه با سلطهطلبی استکبار جهانی هستند، مقاومت جهانی مزبور باید در سینما هم تبلور داشته باشد.
🔸 گرد هم آمدن هنرمندان کشورهای مختلف که در برابر سلطه استکبار مقاومت میکنند، در جشنواره مقاومت، به همافزایی صدای این هنرمندان، و به همافزایی هنری و فنی آنان منتج میشود. جشنواره فیلم مقاومت، بازخوانی و بازبینی هنری و فرهنگی دفاع مقدس و مقاومت جهانی در برابر نظام سلطه و هژمون در دورههای زمانی مشخص است، لذا در هر دوره، بخشی از دفاع مقدس و مقاومت جهانی روایت میشود، و در نتیجه این روایتها، بخشی از فرهنگ دفاع مقدس تبیین و تشریح میشود، که بسیار حائز اهمیت است، زیرا مروج سبک زندگی و هم چنین رؤیای ایرانی اسلامی است.
❓ در این دوره از جشنواره، شما داور بخش «فیلم به معنای مطلق» هستید. ظاهراً مهمترین موضوع در این بخش، نسبت بهرهوری به هزینههای فیلم است. در واقع، این بخش به دنبال معرفی فیلمی اعم از کوتاه، مستند یا سینمایی است که «نسبت بهرهوری به اقتصاد» بیشتری داشته و توانسته باشد با توجه به هزینههای انجامشده، بیشترین اثرگذاری را در مخاطب به جا بگذارد. نظرتان درباره طراحی این بخش و توجه آن به سینما در حوزه مقاومت، از منظر «بهرهوری مطلوب» چیست؟
🔸 اصطلاح «اقتصاد مقاومتی» به معنی سازوکار مقاومسازی اقتصاد، الگویی است برای بخش فیلم به معنای مطلق فیلم سینمایی. در واقع در جشنواره مقاومت، مفهوم «سینمای مقاومتی» یا «هنر مقاومتی» به معنی سازوکار مقاومسازی هنر و مقاومسازی سینما، مدنظر است، که جزء کوچکی از آن همین مقوله بهرهوری مطلوب است. بهرهوری در مدیریت، در دو حوزه کارآمدی و اثربخشی ارزیابی میشود.
🔸 در بخش «فیلم به معنای مطلق» نباید به سازوکار «هزینه ـ فایده» در سینمای رایج هالیوودی که مبتنی بر سنجههای نظام سرمایهداری است، استناد کرد. در فرهنگ نیز بهرهوری فرهنگی، ابتدا در کارآمدی فرهنگی و سپس در اثربخشی محصولات فرهنگی و هنری دیده میشود. در سینمای مقاومت و دفاع مقدس هم، مقوله هنرمقاومتی در بخش بهرهوری درحوزه اثربخشی مطلوب بررسی میشود که مشتمل بر کیفیت و جذابیت و محتوای مناسب، به نسبت هزینه کلی آن محصول هنری خواهد بود. البته در این بخش نباید به سازوکار «هزینه ـ فایده» در سینمای رایج هالیوودی که مبتنی بر سنجههای نظام سرمایهداری است، استناد کرد، زیرا بهرهوری در تلقی اسلامی با بهرهوری نظام سرمایهداری کاملا متفاوت است. ۹۹/۰۸/۱۹
moqavematfilmfest.ir/News/7602/
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
✅ رئیسجمهور چین: باید در ایجاد چارچوب نظارتی جهانی برای ارزهای دیجیتال مشارکت کنیم
🔹 رئیسجمهور چین در اظهارنظر تازه خود تأکید کرد که این کشور باید نقشی فعال در ایجاد چارچوب نظارتی بینالمللی در حوزه ارزهای دیجیتال داشته باشد.
💬 شی جین پینگ، رئیسجمهور چین و دبیر کل حزب کمونیست این کشور در بیانیه روز شنبه گفت:
🔸 ما باید از رشد و پیشرفت ارزهای دیجیتال استفاده کرده و به دیجیتالیشدن در زمینههای مختلف اعم از اقتصاد، نظام اجتماعی و نحوه حکومت سرعت ببخشیم.
🔸 وی همچنین در بخشی از بیانیه خود با عنوان «استراتژیهای اجتماعی و اقتصادی میانمدت و بلندمدت ملی» اشاره کرد که چین باید مشارکتی فعال در ایجاد چارچوب مقررات بینالمللی در مورد ارزهای دیجیتال و مالیات دیجیتال داشته باشد.
🔸 شی جین پینگ که پیش از این بلاک چین را یک فناوری ستودنی خوانده بود، در حالی این بیانیه را منتشر کرد که چند روز قبل از آن نیز بانک مرکزی چین قانون بانکداری پیشنهادی خود را برای قانونی کردن یوان دیجیتال بهعنوان ارز دیجیتال ملی و ممنوعیت بهکارگیری هر گونه توکن دیجیتال با پشتوانه یوان در این کشور اعلام کرده بود.
🔸 سال گذشته هنگامی که غول رسانههای اجتماعی ایالات متحده آمریکا، فیسبوک، تمام تلاش خود را برای راهاندازی ارز دیجیتال لیبرا با پشتوانه ارزهای فیات بزرگترین قطبهای اقتصادی دنیا (به استثنای چین) به کار بسته بود، بانک مرکزی جمهوری خلق چین (PBOC) در رقابتی تنگاتنگ با فیسبوک سرعت توسعه یوان دیجیتال را افزایش داده و گوی سبقت را از رقیب خود ربود.
🔸 در حال حاضر تعداد زیادی از کشورها و سازمانهای بینالمللی کار بر روی ایجاد یک چارچوب قانونی جهانی را برای نظم بخشیدن به ارزهای دیجیتال و همچنین جلوگیری از استفاده افراد از خلاءهای قانونی در کشورهای مختلف در این حوزه آغاز کردهاند.
🔸 در همین راستا، وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا در ماه اکتبر سال جاری، چارچوب اجرایی خود را در مورد ارزهای دیجیتال با محوریت تمرکز روی پلتفرمهای معاملاتی ارزهای دیجیتال منتشر کرد. این در حالی است که مؤسسات جهانی زیادی همچون بانک تسویه حسابهای بینالمللی (BIS) نیز در حال تحقیق روی تأثیرات استیبل کوینها هستند.
🔸 هفته گذشته بانک مرکزی چین طی برخورد قاطعانه و گسترده خود با سایتهای شرطبندی که از ارز تتر استفاده میکردند، ۷۷ مظنون را دستگیر کرده و سه سایت قمار را مسدود کرد.
🔸 در ماه ژوئن نیز پلیس چین حسابهای بانکی مرتبط با فعالیت غیرقانونی مربوط به ارزهای فیات و ارزهای دیجیتال را مسدود کرد که در این میان، برخی خریداران و فروشندگان چینی ارزهای دیجیتال و برخی کارگزاران بازارساز مثل کارگزاری فرابورس تحتتأثیر این اقدامات قرار گرفتند.
arz.digital/160703
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
هدایت شده از اخبار استراتژیک
💢 کاریکاتور روزنامه انگلیسی تایمز؛ بایدن و کاخ سفیدِ پس از ترامپ
#TRUMP
#BIDEN
🌐 اخبار استراتژیک
📡 @StrategicNews_ir
✅ ۲۱ آبان، سالروز عروج ملکوتی پدر موشکی ایران، سردار رشید اسلام، شهید حاج حسن تهرانی مقدم، که یاد و نامش تا ابد کنار امنیت ایران گفته خواهد شد، گرامی باد 🌹
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
هدایت شده از کانال رسمی استاد حسن عباسی
✅ بخشی از گفتوگوی استاد حسن عباسی با همشهری پایداری - آذرماه ۱۳۹۲
🚀 مطالعاتی که حسن تهرانیمقدم در حوزهی فعالیتهای موشکی در علم مکانیک، در فیزیک و محاسبات شیمی و مواد اولیه و سوختها در متالوژی و غیره انجام داد، نمونهای از علوم اقتدارآفرین را در زمینهی علوم فنی برای بیرون آوردن جامعهی تحت محاصرهای مثل ایران از تحریمها نشان میدهد.
📚 الگوهایی مانندحسن تهرانیمقدم برای ما از این جهت حائز اهمیتاند که وقتی تهدید میآید نمیهراسند، بلکه آن را مصادره میکنند و از جوهر آن تهدید، دُرّ گرانبهایی تبیین میکنند که نهتنها آن تهدید را میزداید، بلکه در بخشهای دیگر زمینهی ارتقا، تأمین امنیت، بهرهوری و قدرت ملی ما محسوب میشود. با توجه به اینکه مقام معظم رهبری در زمینهی تولید علم جملهای را بارها تاکید فرمودند که: «العلم سلطان» یعنی علم سلطه را فراهم میکند و اقتدار ایجاد میکند.
📿 این الگو را شهید حسن تهرانیمقدم برای ما تبیین کرد.
➖ همشهری پایداری، شماره ۱۱۷
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
کانال رسمی استاد حسن عباسی
✅ کویر کاراکال
⛰ یزد، بافق
🏕 جاذبههای طبیعت ایران
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
✅ فناوری بلاکچین و چشمانداز تقویت ۵۷ میلیارد پوندی اقتصاد بریتانیا
➖ بخش نخست
🔸 فناوری بلاکچین میتواند ظرف یک دهه آینده اقتصاد بریتانیا را به میزان ۵۷ میلیارد پوند تقویت کند و اقتصاد جهانی میتواند رشد ۷/۱ تریلیون دلاری را شاهد باشد.
🔸 به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، تحلیلهای PwC نشان میدهد که فناوری بلاکچین این توانایی را دارد که اقتصاد یا تولید ناخالص داخلی بریتانیا را ظرف یک دهه آینده ۵۷ میلیارد پوند تقویت کند.
🔸 اقتصاددانهای PwC کاربرد فعلی این فناوری را بررسی کرده و پتانسیل آن برای ارزشآفرینی در صنایع مختلف، از حوزه سلامت، دولت و خدمات عمومی گرفته تا تولید، بازار مالی، تدارکات و خردهفروشی را ارزیابی کردهاند.
💬 استیو دیویس، از پرچمداران جهانی حوزه بلاکچین در PwC، میگوید: «بلاکچین مدتها در ارتباط با رمزارزهایی مانند بیتکوین شناخته میشد اما کاربردهای دیگری هم دارد؛ به خصوص در ایمنسازی، به اشتراک گذاری و استفاده از دادهها توسط سازمانهای خصوصی و دولتی».
«در حالی که سازمانها با اثرات کووید-۱۹ دست و پنجه نرم میکنند، سرعت گرفتن روندهای مخل زیادی را شاهد بودهایم. تحلیلهای ما نشان میدهد بلاکچین این توانایی را دارد که با بهبود اعتماد، شفافیت و کارایی به سازمانهای بریتانیایی در بازسازی و پیکربندی مجدد رویههایشان کمک کند».
🔸 این گزارش چهار حوزه کاربردی را برای فناوری بلاکچین شناسایی کرده و پتانسیل آنها برای ارزشآفرینی را به کمک تحلیل اقتصادی و پژوهش در صنعت ارزیابی کرد.
🔸 این تحلیل نقطه عطفی را در سال ۲۰۲۵ نشان میدهد که انتظار میرود فناوری بلاکچین در سراسر اقتصاد جهانی به طور گسترده مورد استفاده قرار بگیرد.
🔹 ردیابی و پیگیری محصولات
🔸 ردیابی و پیگیری محصولات و خدمات (یا منشأ آنها) در دوران همهگیری اولویت جدیدی برای زنجیره تأمین بسیاری از کشورها محسوب میشود و پتانسیل اقتصادی بالایی از خود نشان میدهد. پیشبینیها رشد ۳۰ میلیارد پوندی اقتصاد بریتانیا تا سال ۲۰۳۰ را نشان میدهد. بلاکچین کاربردهای گستردهای دارد (از صنایع بزرگی مانند استخراج معدن گرفته تا صنعت مد) و به برطرف کردن نیاز عموم مردم و سرمایهگذاران در رابطه با تأمین منابع پایدار و اخلاقی کمک میکند.
🔹 خدمات مالی و پرداخت
🔸 خدمات مالی و پرداخت (از جمله استفاده از ارزهای دیجیتال) یا کمک به شمول مالی از طریق پرداختها و حوالههای برونمرزی تا سال ۲۰۳۰ سود ۱۳ میلیارد پوندی را به همراه خواهد داشت.
🔹 مدیریت هویت
🔸 مدیریت هویت از جمله بررسی هویت شخصی، اعتبار حرفهای و گواهیها به جلوگیری از کلاهبرداری و سرقت هویت کمک کرده و تا سال ۲۰۳۰ سود ۸ میلیارد پوندی را به همراه میآورد.
🔹 حل و فصل اختلافات و قراردادها
🔸 استفاده از بلاکچین در حل و فصل اختلافات و قراردادها تا سال ۲۰۳۰ سود ۳ میلیارد پوندی و مشارکت مشتری ۸/۱ میلیارد پوندی را به همراه خواهد داشت. استفاده از بلاکچین در برنامههای وفاداری باعث میشود در بخشهای صنعتی عمومی و خصوصی محدوده کاربرد گستردهتری پیدا کند.
💬 به گفته PwC، موفقیت انقلاب بلاکچین به سیاستهای حمایتی، اکوسیستم اقتصادی آماده برای بهرهبرداری از فرصتهای جدید فناوری و پذیرش آن در حوزههای صنعتی مختلف وابسته است.
ادامه در پست بعدی...
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
✅ فناوری بلاکچین و چشمانداز تقویت ۵۷ میلیارد پوندی اقتصاد بریتانیا
➖ بخش دوم
🔹 بهبود قابلتوجه خدمات عمومی
🔸 مدیریت دولتی، آموزش و پرورش و حوزه سلامت بریتانیا مواردی هستند که از فناوری بلاکچین بیشترین بهره را میبرند.
🔸 اقتصاددانهای PwC انتظار دارند این حوزهها با بهرهگیری از قابلیتهای بلاکچین در دنیای هویت و تایید اعتبار، تا سال ۲۰۳۰ سود ۲۲ میلیارد پوندی را شاهد باشند.
🔸 در عین حال تا سال ۲۰۳۰ حوزه خدمات کسبوکار ۱۵ میلیارد پوند، عمدهفروشی و خردهفروشی ۱۳ میلیارد پوند و ارتباطات و رسانه ۳/۵ میلیارد پوند سود را شاهد خواهد بود. این حوزهها میتوانند از بلاکچین برای جذب مشارکت مصرفکنندگان و برطرف کردن نیاز آنها به اثبات منشأ و قابلیت ردیابی استفاده کنند.
🔺 به لطف بلاکچین، آسیا نیز در حال رشد است
🔸 پیشبینی میشود بلاکچین تا سال ۲۰۳۰ اقتصاد جهانی را به میزان ۷/۱ تریلیون دلار تقویت میکند و از میان تمام قارهها، آسیا بیشترین بهره اقتصادی را خواهد برد.
🔸 اگر کشورها را به صورت مجزا بررسی کنیم، بیشترین سود خالص بلاکچین در کشورهای چین (۴۴۰ میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۰) و ایالات متحده (۴۰۷ میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۰) مشاهده خواهد شد.
🔸 برآوردها نشان میدهد پنج کشور دیگر، آلمان، ژاپن، بریتانیا، هند و فرانسه تا سال ۲۰۳۰ سودی بیش از ۵۰ میلیارد دلار را شاهد خواهند بود.
دیویس در ادامه گفت: «یکی از بزرگترین اشتباهاتی که سازمانها در پیادهسازی فناوریهای نوظهور مرتکب میشوند این است که آن را به عهده تیمهای مشتاق میگذارند در صورتی که مدیران ارشد باید به شناسایی ارزشها و فرصتهای استراتژیک کمک کرده و همکاری کافی در صنعت را ممکن کنند. آزمایش طرحهایی که در صورت موفقیت میتوان آنها را در مقیاس بزرگ اجرا کرد، به کسبوکارها این امکان را میدهد که کاربردهای بالقوه بلاکچین را شناسایی کرده و به توانایی آن اعتماد و اطمینان پیدا کنند».
🔹 اخطار در مورد مصرف انرژی
🔸 این گزارش اخطار میدهد که در صورت تحقق پیدا کردن اثرات اقتصادی بلاکچین، مصرف انرژی آن نیز باید مدیریت شود.
🔸 رشد کسبوکارها و فعالیتهای دولت در زمینه تغییرات اقلیمی (از جمله تعهد به انرژی صفر) به این معنی است که سازمانها باید مدلهای جدیدی را برای تحکیم و به اشتراک گذاشتن منابع زیرساختی در نظر بگیرند تا وابستگی به مراکز داده سنتی و مصرف انرژی مرتبط با آن را کاهش دهند.
@Britishstudies
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
هدایت شده از اندیشهجویان استاد حسن عباسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 شکایتهای دولت از شخصیتهای حقیقی و حقوقی
💬 اسماعیلی - سخنگوی دستگاه قضا:
🔹 در دولت فعلی از ناحیه دولت بیش از ۱۵۰ مورد شکایت از شخصیتهای حقیقی و حقوقی داشتیم، البته عدد افراد بیش از این تعداد است.
🔹 بخش عمدهای از این شکایات رسیدگی و بخشی دیگر هم در جریان رسیدگی است.
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
✅ سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع پروژه قرن جدید در ۱۴۰۰، بدون آمریکا
🗓 ۱۴ آبان ۹۹
📹 مشاهده در یوتیوب:
▫️ youtu.be/kobHvRpyzv4
📹 مشاهده در تلگرام:
▫️ t.me/Dr_abbasi/425
📹 مشاهده در روبیکا:
▫️ rubika.ir/Habbasi_ir
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir