کانال رسمی استاد حسن عباسی
📣 #دوره_مجازی کلبه کرامت ❇️ سیر مطالعاتی کلبه کرامت در لایو اینستاگرام «حسن عباسی» 🔰 #روزی_یک_کلبه
🔸رزق و برکت
✍ در جلسه ۳۶۸ کرسی نظریهپردازی کلبه کرامت که مهر ۹۱ برگزار شده است، ساختار اقتصاد قرآنی با《چرخهی رزق و برکت》 تشریح شد؛ همزمان با ملاحظهی این جلسه، یکبار دیگر بخشی از توئیتهای استاد حسن عباسی در چارچوب #برنامه_ملی_قناعت را با مرور کنیم:
💠 تأکید قرآن این است کسی که #انفاق میکند تا هفتصد برابر سعه وجودی دریافت مینماید.
🔰 سال کرونایی ۱۳۹۹ فرصتی است تا در #برنامه_ملی_قناعت با انفاق عمومی به سعه وجودی هفتصد برابری ملی برسیم. انشاءالله
💠 قرآن کریم میفرماید: تُنفِقُوا مِمّا تُحِبّون
🔰 مأموریم از چیزهایی که بیشتر دوست داریم انفاق کنیم.
در برنامه ملی قناعت، سال ۱۳۹۹ را به سال فریضه انفاق تبدیل کنیم؛ تا خدا جامعه بشری را از فتنه کرونا به سلامت عبور دهد.
🔺فتنه کرونا موجب توقف حرکت چرخ اقتصاد شد؛ در نتیجه عموم مردم با مشکل معیشت مواجه هستند.
🔰 همیاری ما برای عبور از این وضعیت، حکم الهی #انفاق است. در برنامه ملی قناعت جایگاه انفاق بسیار رفیع است.
🔰 دومین پسلرزهی زلزله کرونا در اقتصاد مرکانتیلیستی ایران این است که #مرچنت نقش اجتماعی خود را به #کدبانو میدهد. انشاءالله
@Hasanabbasi_ir
کانال رسمی استاد حسن عباسی
🔸رزق و برکت ✍ در جلسه ۳۶۸ کرسی نظریهپردازی کلبه کرامت که مهر ۹۱ برگزار شده است، ساختار اقتصاد قرآن
32.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💚 رزق و برکت
🔸تدبیر معاش و تأمین نیازهای انسان در زندگی از مهمترین مسائلی است که هر مکتب فکری برای جامعهسازی باید پاسخ مناسبی برای آن داشته باشد. اما در این راستا، دو پارادایم و چارچوب کاملاً متمایز وجود دارد:
▫️تأمین نیازها توسط انسان
▫️یا تأمین نیازهای توسط خدا
🔰 «رویکرد رزقمدار» یکی از مهمترین رویکردهای جامعهسازی دینی است؛ در حالی که عنصر رزاقیت در علم اقتصاد مدرن کاملا نادیده انگاشته شده است. رویکرد رزقمدار را در کرسی نظریهپردازی کلبه کرامت و اتاق کودک و نوجوان کلبه کرامت ملاحظه نمایید:
👉 Strategistkids.ir/?page_id=2&id=7
سیر مطالعاتی کلبه کرامت
کرسی نظریهپردازی استاد حسن عباسی
🔰 برشی از جلسه ۳۶۸ کلبه کرامت:
👈 سایت کلبه کرامت | آپارات | یوتیوب
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
هدایت شده از اندیشهجویان استاد حسن عباسی
💚 مراسم ختم مجازی #شهید_خدمت دکتر مجید فرهاد
🔰 شهید «دکتر مجید فرهاد» از پزشکان کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان بودند که در #جهاد_خدمت به بیماران کرونای جدید (کووید-۱۹) مبتلاء و #شهید شدند. این شهید عزیز مدافع سلامت، از پزشکان جهادگری بود که بارها با حضور در مناطق محروم، به معالجه مجانی بیماران محروم میپرداخت. روحشان شاد و قرین رحمت الهی💐
🔸 به همین منظور، ضمن عرض تسلیت به بازماندگان عزیز این شهید، مجلس ختم مجازی هماکنون با قرائت «فاتحه مع الصلوات» و «یک صفحه از قرآن کریم» و نثار آن به روح مرحوم برپا میشود.
🌹 مراسم ختم مجازی جانباختگان مظلوم #فتنه_کرونا - ۴۴
🕌 #مسجد_مجازی_حضرت_عمار
اندیشهجویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
هدایت شده از اندیشهجویان استاد حسن عباسی
💠 قرائت جمعیِ صفحه ۴۴ قرآن کریم
💠 سوره بقره - از آیه ۲۶۰ تا آیه ۲۶۴
🔸 نثار روح #شهید_خدمت دکتر مجید فرهاد
🌹 مراسم ختم مجازی جانباختگان مظلوم #فتنه_کرونا - ۴۴
🕌 #مسجد_مجازی_حضرت_عمار
اندیشهجویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
هدایت شده از اخبار استراتژیک
📣 #دوره_مجازی کلبه کرامت
❇️ سیر مطالعاتی کلبه کرامت در لایو اینستاگرام «حسن عباسی»
🔰 #روزی_یک_کلبه امروز ۹ اردیبهشت :
📍جلسه ۴۷۹ - دست نامرئی بازار و یدالله
🗓 تدریس شده در دی ۱۳۹۲
🔸کرسی نظریهپردازی استاد حسن عباسی
🔸دانش دکترینولوژی - علوم استراتژیک
🌐 برای ملاحظه، نشانی پایین را لمس کنید:
👉 instagram.com/hasanabbasi.ir
همچنین میتوانید فیلم جلسه را از سایت کلبه کرامت یا کانال آپارات و یوتیوب کلبه کرامت، ببینید:
📹 Aparat.com/v/MYHUj
📹 Youtube.com/watch?v=4Jdzwi8kTq0
📹 Kolbeh-keramat.ir/Sessions/Single/395
مرجع نشر سخنرانیهای استاد حسن عباسی
🌐 @Dr_abbasi
هدایت شده از اخبار استراتژیک
🔰 یدالله و دست نامرئی بازار
🔰 پلتهای #روزی_یک_کلبه امروز ۹ اردیبهشت :
▫️جلسه ۴۷۹ - دست نامرئی بازار و یدالله
▫️تدریس شده در دی ۱۳۹۲
🔸کرسی نظریهپردازی استاد حسن عباسی
🔸دانش دکترینولوژی - علوم استراتژیک
🌐 برای ملاحظه، نشانی پایین را لمس کنید:
👉 instagram.com/hasanabbasi.ir
همچنین میتوانید فیلم جلسه را از سایت کلبه کرامت یا کانال آپارات و یوتیوب کلبه کرامت، ببینید:
📹 Aparat.com/v/MYHUj
📹 Youtube.com/watch?v=4Jdzwi8kTq0
📹 Kolbeh-keramat.ir/Sessions/Single/395
مرجع نشر سخنرانیهای استاد حسن عباسی
🌐 @Dr_abbasi
کانال رسمی استاد حسن عباسی
📣 #دوره_مجازی کلبه کرامت ❇️ سیر مطالعاتی کلبه کرامت در لایو اینستاگرام «حسن عباسی» 🔰 #روزی_یک_کلبه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠ببینید| دست نامرئی بازار و یدالله
🔰 برشی از جلسه ۴۷۹ کلبه کرامت
▫️تدریس شده در دی ۱۳۹۲
❇️ سیر مطالعاتی کلبه کرامت
🔸کرسی نظریهپردازی استاد حسن عباسی
🔸دانش دکترینولوژی - علوم استراتژیک
📹 فیلم کامل جلسه ۴۷۹ کلبه کرامت را ببینید:
👈 سایت کلبه کرامت | آپارات | یوتیوب
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
⭐ لوح | وَ بِالْأَسْحارِ هُمْ يَسْتَغْفِرُون
🔺️ در ماه مبارک رمضان، هر شب ٢ساعت قبل از اذان صبح بیدار ميشدند و نافله و قرآن و دعای سحر را ميخواندند و به سجده طولانی ميرفتند و استغفار ميكردند.
🏷 #رمز_رمضان؛ مجموعه لوح از سیره معنوی سپهبد قاسم سلیمانی در ماه مبارک رمضان که به مرور منتشر میشود.
🎐 اثر: علیرضا باقری
🎐 تایپوگرافی: مهدی دقیقی
🔺️ عربی | انگلیسی | نسخه قابل چاپ
💻 @Soleimany_ir
هدایت شده از اندیشهجویان استاد حسن عباسی
💠 اولین پنجشنبه ماه مبارک رمضان امسال، مصادف با نخستین سالگرد وفات مادر شهیدان معزز «علی طهرانیمقدم» و «حسن طهرانیمقدم» است که سال گذشته در همین روزها دار فانی را وداع گفته و به فرزندان شهیدشان پیوستند. گفتنیست فرزند سوم این مادر عزیز نیز جانباز شیمیایی هستند.
💚 ضمن عرض ادب و تسلیت به مقام شامخ این دو شهید عزیز و بازماندگان این دو مرحوم، مجلس ختم مجازی هماکنون با قرائت«فاتحه مع الصلوات»و «سوره فجر» برپا میشود.
🔸مراسم #ختم_مجازی
🕌 #مسجد_مجازی_حضرت_عمار
اندیشهجویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
هدایت شده از اندیشهجویان استاد حسن عباسی
💠 قرائت جمعیِ سوره مبارکه فجر
🌹 نثار روح مرحومه مغفوره، حاجیه خانم فاطمه داوود دخت جلیلی
❤️ مادر شهیدان علی و حسن طهرانیمقدم
🔸 مراسم #ختم_مجازی
🕌 #مسجد_مجازی_حضرت_عمار
اندیشهجویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
هدایت شده از در محضر آیتالله میرباقری
💥 انسان تا خودش #حکيم نشود، #معلم_حکمت نمیشود.
💥 شهید مطهری #معلم_حکمت بود.
"««وَ مَنْ يُؤْتَ الْحِكْمَةَ فَقَدْ أُوتِيَ خَيْراً كَثيراً»». حکمت را به چه کسی میدهند؟ «مَا أَخْلَصَ عَبْدٌ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ أَرْبَعِينَ صَبَاحاً إِلَّا جَرَتْ يَنَابِيعُ الْحِكْمَةِ مِنْ قَلْبِهِ عَلَى لِسَانِهِ». اول حکيم میشود و #حکمت در #قلبش میجوشد؛ بعد بر #زبانش جاری میشود.
انسان تا خودش حکيم نشود، #معلم_حکمت نمیشود. حکيم شدن به اين است که انسان برای خدا کار کند و خالص بشود.
تلقیام این است که اولين خصوصیت مرحوم #شهيد_مطهري همین بود و همين اندازه هم آثار ايشان جاودانه و اثربخش و نافذ شده است، آدم وقتي ميخواند، ميفهمد يک نوري و حکمتي در اين کلام هست. آهنگ ادبيات ايشان را ديدهايد؛ يک مطلبی را که ايشان گفتهاند و همان را ديگران هم گفتهاند، انسان در آهنگ ايشان و در ادبيات ايشان، نور و حکمت میبيند."
#استاد_میرباقری
☑ @mirbaqeri_ir
هدایت شده از اخبار استراتژیک
💠《ادب و تادیب، و ساخت انسان طراز》، موضوعات مهمی هستند که در تعلیم و تربیت دینمحور میباید مورد توجه قرار گرفته و نقطهی عزیمت نظام آموزش و پرورش و آموزش عالی برای نیل به تربیت طراز واقع شوند.
💠 استاد حسن عباسی علاوه بر 《طرح جامع ادب و اجوکیشن》در کرسی نظریهپردازی کلبه کرامت، سالهای پیشین سخنرانیهایی در این محورها داشتهاند. ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت حکیم انقلابی، استاد شهید مرتضی مطهری که به زیبایی، روز معلم نام گرفته است، شما عزیزان اندیشهجو و مخاطبین گرامی و فرهنگیان عزیز را دعوت به بازشنیدین و بازخوانی این جلسات میکنیم:
🔸انسان طراز در ادب اسلامی
▫️۱۷ آذر ۱۳۹۴
🎙 T.me/hasanabbasi_students/270
🔸انقلاب فرهنگی تا آتش به اختیار
▫️ ۳ دی ۱۳۹۷
🎙 Dr-abbasi.ir/17410
🔸 انسان طراز و کودک طراز
▫️ ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
📝 Dr-abbasi.ir/7324
🔸 انسان طراز و کودک استراتژیست
▫️۱۱ مرداد ۱۳۹۲
🎙📹 Dr-abbasi.ir/5349
مرجع نشر سخنرانیهای استاد حسن عباسی
🌐 @Dr_abbasi
هدایت شده از KHAMENEI.IR
پیام رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت روز معلم:
کار بزرگ معلمان آموزش شکوفاسازی استعدادها برای ارزشهای متعالی است
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی با تبریک روز معلم به همه معلمان در مدارس، دانشگاهها و حوزههای علمیه، کار بزرگ و جهاد معلمان را آموزش شکوفاسازی استعدادهای کودکان و نوجوانان در مسیر ارزشهای اسلامی و انقلابی با هدف ایجاد یک جامعه دینی عادلانه و آرمانخواه دانستند و خاطرنشان کردند: نسل جوانی که در این مسیر پرورش مییابد ثروتی آنچنان انبوه است که هیچ پدیده ارزشمند دیگری با آن برابری نمیکند.
متن پیام حضرت آیت الله خامنهای به این شرح است:
بسمه تعالی
روز معلم را به همهی معلمان عزیز که در مدارس و دانشگاهها و حوزههای علمیه به پرورش اندیشه و دانش کودکان و جوانان کشور میپردازند تبریک میگویم.
این سخن امام خمینی که معلمی را شغل انبیا دانستند، یک شعار تبلیغاتی نبود، سخن قرآن بود که فرموده است: ویزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحمکة... تزکیه و تعلیم و کتاب و حکمت الهی چهار واژهی کلیدی در دعوت اسلام و همه پیامبران است. واژه کلیدی دیگر قیام به قسط است. در مدرسه نبوّتها، نسلهای بشر با کتاب و حکمت، آموزش وپرورش مییابندو آنگاه زندگی عدالتمحور بنا میکنند و جوامع بشری بدین ترتیب به هدفهای آفرینش انسان نزدیک میشوند.
نظام اسلامی با همین هدف یعنی شکلگیری یک جامعهی دینی عادلانه و آرمانخواه پدید آمد، و طبیعی است که نظام آموزشی کشور نیز نمیتواند هدفی جز هدف کلّی نظام داشته باشد.
کودک و نوجوان و جوان در کشور اسلامی میآموزد که استعداد و توان بالقوهی خود را برای ارزشهای متعالی ملی یعنی ارزشهای اسلامی و انقلابی شکوفا کند و بهکار گیرد.
این آموزش حیاتی و سازوکار تحقق آن، همان کار بزرگ و جهاد مبارکی است که معلمان عهدهدار آن شدهاند.
اسلام ما را به علم نافع فرا میخواند، علم نافع از سوئی جوان ایرانی را به ابزارهای لازم برای پیشرفت و اعتلای کشور و ملتش مجهز میسازد، و از سوئی به او هویت میبخشد و او را از وزانت و اعتبار روحی و معنوی و اعتماد به نفس برخوردار میکند.
نسل جوانی که در این مسیر، صیرورت و پرورش می یابد، ثروتی آنچنان انبوه و ذخیرهئی آنچنان عظیم است که هیچ پدیدهی ارزشمند دیگری برای کشور با آن برابری نمیکند.
این ثروت، محصول کار و انگیزهی معلمان در مدارس و دانشگاهها و حوزههای علمیه است. رحمت و فضل خدا بر دستهای پرکار و دلهای پر انگیزهی آنان باد.
نسل جوان ما بحمدالله الگوهای درخشان و برجستهئی را هم میشناسد که در دنیای مادی امروز نظائر آنها را کمتر میتوان یافت.
از شهید چمران و شهید آوینی تا شهدای هستهئی و تا شهید سلیمانی و تا شهید بزرگوار مطهری که در دههی سی از عمر خود در حوزهی قم و دانشگاه تهران درخشید و در دههی پنجاه با بال شهادت به ملکوت اعلی پرکشید.
درود خدا بر شهیدان و سپاس ما به معلمان و خوشامد ما نثار نسل جوان خوش عاقبت ملت ایران باد.
سیّدعلی خامنهای
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
49.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید|
✅ از نظریه《انسان، حیوان متمدن》 تا نظریه《انسان، حی متاله》
🔰 معلم، پایهریز تمدن است. اما آیا #فلسفه_حیات در غرب که آموزش و پرورش ما نیز بر آن پیریزی شده، برای ساخت تمدن نوین اسلامی تناسب دارد؟
✅ #حکمت_حیات برای تمدن نوین اسلامی چه شقوقی دارد؟
🔸بازنشر به مناسبت هفته گرامیداشت معلم🌷
🔸همراه با زیرنویس انگلیسی
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید|
✅ چرا بهترین، معتمدترین و باتقواترین جوانان کشورمان با بالاترین ضریب هوشی باید معلم مهدکودک و ابتدایی بشوند؟
🔘 سهلگیری ساخت انسان طراز از دوران پیشاتولد تا کودکی و نوجوانی، موجب شکلگیری جامعه پلیسی میشود.
❌چرا معادلهی غلطی که در جامعهسازی غرب رقم خورد را در جامعهسازی خود تکرار کردیم؟ وقتی انسان را از قبل از تولد خوب تربیت نمیکنند، پس برای کنترل او در دوران جوانی و میانسالی باید پلیس، قاضی، پزشک و ستادهای مختلف برای مبارزه با مواد مخدر و.. را بیشتر کند و در نتیجه جامعه هر روز پیچیدهتر بشود.
🔸به مناسبت پاسداشت هفته معلم🌷
📚 برشی از جلسه ۴۹ کرسی نظریهپردازی کلبه کرامت که مرداد ماه ۸۶ برگزار شده است.
📹 جلسه ۴۹: سایت کلبه کرامت | آپارات | یوتیوب
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
🔰 طرح جامع ادب و اجوکیشن
🔸کرسی نظریهپردازی استاد حسن عباسی
🔸دانش دکترینولوژی
🔸علوم استراتژیک
🔸کلبه کرامت
👈 طرح را با کیفیت اصلی ملاحظه کنید
http://yaghin.org/dacisfiles/Document/1315-1315-V1.jpg
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
کانال رسمی استاد حسن عباسی
🔰 طرح جامع ادب و اجوکیشن 🔸کرسی نظریهپردازی استاد حسن عباسی 🔸دانش دکترینولوژی 🔸علوم استراتژیک 🔸کلبه
🔰 حلقهی گمشدهی «تعلیم و تربیت»، توجه به ظرفیتهای فطری و عبادی در پرورش انسان است.
✅ هدف از تعلیم و تربیت، ساختن انسان است؛ نجات از سرگشتگی و حیرانی، قدر یافتن چهار ساحت قدسی او برای مکلف شدن و آمادگی برای دریافت هدایت. این خمیرمایه و انسانی که میخواهیم تأدیب کنیم، ظرفیتهای دست نخورده و ناشناختهای در فطرت خود دارد که باید به حد اعلی برسد و شکوفا شود. آیا اجوکیشن غربی چنین ظرفیتی را با خود به همراه دارد؟
❇️ نظامِ آموزش و پرورشی که چنین افقی را مدنظر داشته باشد در «طرح جامع ادب و اجوکیشن» دیده شده است.
✴️ استاد حسن عباسی «طرح جامع ادب و اجوکیشن (http://yaghin.org/dacisfiles/Document/1315-1315-V1.jpg)» را با خط مشی «حکمت حضور» در نگاه امام خمینی(ره) و مبتنی بر«فلسفه آموزش و پرورش» در نگاه امام خامنهای را سال ۸۷ پرداخته و طرحریزی کردند.
📚 برای مطالعهی طرح جامع ادب، میتوانید جلسات ۱۲۰ تا ۱۶۴ از سرفصل 《طرحریزی (http://kolbeh-keramat.ir/Sessions/Index/61)》 کلبه کرامت را ملاحظه کنید.
🌷گرامیداشت هفته معلم
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
کانال رسمی استاد حسن عباسی
💚 استراتژی برای کودک و نوجوان و پرورش انسان طراز
❇️ یک حکومت مردمسالار، باید بتواند نسل مدیران و رهبران آیندهساز خود را از دل مدارس و کودکستانها بپروراند. تصمیمگیران سی سال آینده، از هماکنون باید پرورش یابند و این مهم، ناظر به «نخبهپروری سیاسی» مورد نظر رهبر انقلاب است که تأکید بر آن داشتهاند.
🔸از میان همهی رشتههای علمی جهان، دانش استراتژی، تنها دانشیست که در اختیار عموم جوامع قرار نمیگیرد و کشورها آن را صرفاً برای عدهای خاص و محدود و اغلب تنها برای مردان در سطح تحصیلات تکمیلی ارائه میکنند. همانگونه که به همت #اندیشکده_یقین، و به معلمی #استاد_حسن_عباسی ارائه استراتژی به طور عمومی در طی بیست سال اخیر برای جوانان در کشور ما انجام شد؛ برای ساختنِ ایران آینده نیز نباید نخبگان جامعهمان محدود به گروهی خاص و در یک فضای بسته باشند، بلکه میباید شرایطی فراهم گردند تا همه کودکان و نونهالان جامعه با تفکر استراتژیک آشنا بشوند.
💬 امام خامنهای در راستای مطالباتی که برای تحول بنیادین در آموزش و پرورشی که پایهی آن را از فلسفه غرب میدانند، «اندیشهورزی» را بارها مورد تأکید داشتهاند:
▫️آموزش فکر کردن و استقلال رأی به کودک - ۱۳۷۸/۲/۱۵
▫️فلسفه برای کودکان - ۱۳۸۵/۲/۱۲ - ۱۳۸۲/۱۰/۲۹
▫️فکر محوری - ۱۳۸۷/۲/۱۲
▫️نقش معلم در پرورش دانشآموز فکور - ۱۳۸۹/۲/۱۵
▫️تمرکز بر عادت دادن کودک به فکر کردن در عین توجه به محتوا در فلسفه برای کودکان - ۱۳۹۱/۷/۲۰
▫️نگارش کتاب فلسفه برای کودکان/ روحیه سؤال کردن - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
▫️یاددادن تفکّر - ۱۳۹۳/۲/۱۷
🔸«فلسفه برای کودکان» قریب شصت سال قبل در غرب مطرح شده و از همین دریچه در ایران نیز طرح شده و تلاشهایی برای پیریزی آن در ایران طی سالهای اخیر انجام شده است. اما اشکال عمدهی این طرح در ایران، وارداتی بودن محتواهای مربوطه از فلسفه غرب بود.
❇️ طرح «استراتژی برای کودکان» با یکپارچه کردن سه حوزه مورد مطالبه رهبری معظم از آموزش و پرورش یعنی «تفکر محوری و نفی حافظهمحوری – پرورش انسان طراز – بالا بردن سواد رسانهای» آغاز شد. «استراتژی و دکترین»، نتیجه فلسفه است. یعنی فلسفه، پایهای است که خروجی و بروز آن در قالب دکترین و استراتژی خودش را نشان میدهد. موضوع «استراتژی برای کودکان»، پاسخی به مطالبه رهبر انقلاب بود. در این طرح، تلاش شد تا از فلسفه برای کودکان بیآغازیم و به عرصه تصمیمسازی برای کودکان برسانیم. «استراتژی برای کودکان» با ساده کردن مباحث فلسفی، حکمی، آیات و روایات کودک و نوجوان را به مرحلهای میرساند که با مسائل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی روز ملموس شده و استراتژیست، چازهسازی، چارهگذار، تصمیمساز پرورش یابد و قدرت تصمیمگیری او ارتقاء یابد.
🔰این طرح در ایران به عنوان نخستین کشوری که «استراتژی برای کودکان» را در عرصه آموزش و پرورش رسمی کشور وارد ساخت، از سال ۹۰ در مدارس تهران آغاز شد و به طور خودجوش به استانها و شهرستانها تسری پیدا کرد و هماکنون در چهار حوزه پیش میرود:
۱- خانواده
۲- مساجد
۳- کانونهای فرهنگی
۴- مدارس
💠 جهان آینده نیاز به انسانهای مسئولی دارد که از توان تصمیمسازی و تصمیمگیری بالایی برخوردار بوده و بتوانند در بزنگاهها تصمیمات اساسی بگیرند.
💠 جهان آینده نیاز به انسانهای مسئولی دارد که از توان تصمیمسازی و تصمیمگیری بالایی برخوردار بوده و بتوانند در بزنگاهها تصمیمات اساسی بگیرند.
💚 رویکردهای طرح «استراتژی برای کودک و نوجوان»، به این شرح میباشد:
🔸 رویکرد ولایتمدار
🔸 رویکرد آیتمدار
🔸 رویکرد نظاممدار
🔸 رویکرد وخامتمدار
🔸 رویکرد معرفتمدار
🔸 رویکرد محیطمدار
🔸 رویکرد محضرمدار
🔸 رویکرد قدرتمدار
🔸 رویکرد علممدار
🔸 رویکرد عرصهمدار
🔸 رویکرد رزقمدار
🔸 رویکرد تصمیممدار
🔸 رویکرد انسانمدار
🔸 رویکرد امنیتمدار
🔸 رویکرد استقامتمدار
🔸 رویکرد اجتماعمدار
✅ Strategistkids.ir
▫️ T.me/strategistkids
▫️ Aparat.com/strategistkids
🌷گرامیداشت هفته معلم
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir