✅ در روايات ما هست ائمّه(عليهم السّلام) فرمودند همان طوری كه قرآن كه كتاب تدوينی خداست دارای دو دسته آيات است بعضی محكماتاند بعضی متشابهات، متشابهات بايد به محكمات برگردند تا معنادار باشند.
كتاب تكوينی خدای سبحان هم به شرح ايضاً [همچنين] يعنی در جامعه هم يك سلسله افراد محكم را خدا میآفريند ديگران متشابهاتاند كه بايد در دامن اين محكمات تربيت بشوند و اين محكمات انبيا و اولياي معصوم(عليهم الصلاة و عليهم السلام) هستند كه ساير افراد متشابهاند و دو پهلويند بايد در سايه تربيت انسانهای معصوم كه صاف و صريحاند تربيت بشوند...
💬 آیتالله جوادی آملی، تفسیر تسنیم، سوره مبارکه آل عمران، آیه۷
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
هدایت شده از اخبار استراتژیک
💢 ... بدون شرح
#ISRAEL
#PALESTINE
🌐 اخبار استراتژیک
📡 @StrategicNews_ir
هدایت شده از اخبار استراتژیک
💢 رهبر انقلاب امروز چه گفتند؟
💬 فرمانده کل قوا در ارتباط تصویری با مراسم دانشآموختگی دانشگاههای افسری:
مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، به شرط «تلاش شبانهروزی مسئولان» و «مدیریت قوی، جامع و خستهنشو» قابل حل هستند و سروصداهای اراذل مسلط بر ملت آمریکا هم نباید ذهن کسی را مشغول کند.
▪️عقیده ندارم که مسئولان در زمینه اقتصادی تلاش نمیکنند
🔹اقتصاد کشور زیر فشار است و مردم از نظر معیشت دچار مشکلات هستند اما همه این مشکلات قابل حل است. من عقیده ندارم که مسئولان در زمینه مسائل اقتصادی تلاش نمیکنند. تلاشهای زیاد و خوبی در برخی بخشها انجام شده اگرچه در بعضی بخشهای اقتصادی توان مدیریتی ضعیف است. ضمن اینکه مصوبات خوبی هم وجود دارد که باید پیگیری شوند.
▪️فشار حداکثری را به روسیاهی حداکثری تبدیل میکنیم
🔹مکرراً گفته شده که علاج مشکلات اقتصادی در گرو تمرکز بر مسئله تولید، جلوگیری از سقوط پیدرپی ارزش پول ملی و بستن رخنههایی همچون قاچاق، واردات بیرویه و فسادهای مالی است. البته ما نقش خباثتآمیز آمریکاییها و تحریمهای آنها را نادیده نمیگیریم و به مقاومت ادامه خواهیم داد تا فشار حداکثری آمریکا را به روسیاهی حداکثری آنها تبدیل کنیم.
▪️ترسوها حق ندارند اسم عقلانیت را بیاورند
🔹بعضیها اسم عقلانیت و عقل را میآورند اما منظورشان ترس، انفعال و فرار از مقابل دشمن است در حالیکه فرار کردن و ترسیدن، عقلانیت نیست. ترسوها حق ندارند اسم عقلانیت را بیاورند زیرا عقلانیت به معنای محاسبه درست است. البته دشمن تلاش دارد تا معنای غلط عقلانیت را تلقین کند و برخی هم نادانسته، در داخل همان حرف دشمن را تکرار میکنند.
🔹باید ظلم ستیزی، عدالتخواهی و مبارزات اجتماعی نیز براساس عقلانیت باشد و گرفتار حاشیه نشویم و اصل و فرع را اشتباه نگیریم.
▪️ضابطهگذاریها برای کرونا باید حاکمیتی و الزامآور باشد
🔹بار دیگر برای چندمین بار از مسئولان بهداشت و درمان، پرستاران و پزشکان عزیز و از کسانی که دستاندرکار این مسائل هستند صمیمانه تشکر میکنم. در این موج سوم که واقعاً خطرناک هم هست، ابتلا و تلفات خیلی دردآور است. بایستی از اینها تشکر کرد که واقعاً دارند فداکاری میکنند.
🔹همچنانکه از مدتها قبل به رئیسجمهور و مسئولان محترم گفتهام، ضابطهگذاریها برای مقابله با بیماری باید از جایگاه حاکمیتی و الزامآور باشد. همچنانکه در موضوع سفر اربعین، مردم متدین به مرزها نرفتند و در عزاداریهای محرم نیز ضوابط ستاد ملی را دقیقاً رعایت کردند، عموم مردم باید در مسائلی همچون نرفتن به سفرها و رعایت شیوهنامهها، مراقبت جدی کنند تا از این بیماری خلاص شویم. ۹۹/۰۷/۲۱
🌐 اخبار استراتژیک
📡 @StrategicNews_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
45.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | فیلم کامل بیانات فرمانده کل قوا در مراسم مشترک دانشآموختگی دانشجویان دانشگاههای افسری نیروهای مسلح. ۹۹/۷/۲۱
💻 @Khamenei_ir
✅ سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع مروری بر ۴ دهه مجاهدت سردار شهید احمد مایلی
🔺 تبیین آیه ۴۱ سوره طه (واصطنعتک لِنفسی)
🗓 ۱۹ مهر ۹۹
📍 تهران
📹 مشاهده در آپارات:
▫️ aparat.com/v/pfTvc
📹 مشاهده در یوتیوب:
▫️ youtu.be/viKNWcX6BiI
📹 مشاهده در تلگرام:
▫️ t.me/hasanabbasi_ir/5917
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
هدایت شده از اخبار استراتژیک
💢 ... بدون شرح
#ISRAEL
#SHIA
#SUNNI
🌐 اخبار استراتژیک
📡 @StrategicNews_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ در کربلای خان طومان چه گذشت؟
✨ خانطومان آغاز راهیست برای فتح خرمشهرهای دیگر
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
✅ وعده صادق حاج قاسم باز هم محقق شد / خوشآمدی فرمانده!
🔸 شهید حاج قاسم سلیمانی در دیدارش با خانواده شهدا وعده داد که پیکرهای آنها بازخواهد گشت، این جمله سردار وعده صادقی بود که امروز در روزهایی که حاج قاسم نیست باز هم به وقوع پیوست.
💬 همسر شهید کمالی از شهدای خانطومان گفت در دیداری که با حاج قاسم داشتیم به او گفتم: «ببخشید سردار میتونم یک سوال بپرسم؟ گفت: بله. پرسیدم: از شهدای خانطومان خبری نیست، پیکر همسرم و چند شهید دیگر هنوز برنگشته، و با حالت مستأصل گفتم: بالاخره برمیگردند؟! حاجی چند لحظه سکوت کرد و بعد سه مرتبه گفت: میان، میان، میان.
🔸 ایستادگی این شهدای عزیز موجب شد تا تروریستها خواب تصرف کامل حلب را به گور ببرند. بهاری از رزمندگان مازندرانی حاضر در منطقه خان طومان میگوید: «شهیدان سید طاهر و حسین مشتاقی در این مرحله شهید شدند و شهید قنبری دیدهبان ما هم، چون در همان ساعت اول به شهادت رسید، توانستند پیکرش را به پشت جبهه برگردانند، اما بقیه ساعت ۴ به بعد شهید شدند و پیکرشان در دست نیروهای داعش ماند.
▫️ snn.ir/003hWq
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ اذان گفتن رهبر معظم انقلاب در گوش فرزند سوم شهید مدافع حرم محمد بلباسی
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
هدایت شده از اندیشهجویان استاد حسن عباسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 حضور پرشور مردم شهید پرور قائمشهر در شب وداع با شهید مدافع حرم محمد بلباسی
اندیشه جویان استاد حسن عباسی
📡 @Hasanabbasi_students
✅ کربلای خانطومان
💬 شهید سید مرتضی آوینی:
قرنهاست زمین انتظار مردانی اینچنین را میکشد تا بیایند و کربلای ایران را عاشقانه بسازند و زمینهساز ظهور باشند… آن مردان آمدند و رفتند، فقط من و تو ماندیم و از جریان چیزی نفهمیدیم…
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ نظر استاد حسن عباسی درباره مستند #قمار
🔺 مستند قمار، پیرامون مذاکرات مخفیانه ایران و آمریکا در دهه شصت، و کارشکنی برخی از مقامات ایرانی و اسرائیلی برای شکست مذاکرات است.
مستند قمار:
▫️ filmgardi.com/p/3f23
کتاب قمار:
▫️ lish.ir/1BHR
🌐 t.me/Ghomar_Doc
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
✅ #پندانه
🔸روزی بهلول در حالی که داشت از کوچهای میگذشت شنید که استادی به شاگردانش می گوید:
🔹من در سه مورد با امام صادق کاملا مخالفم!
🔸یک اینکه می گوید: خداوند دیده نمیشود، پس اگر دیده نمی شود وجود هم ندارد.
🔹دوم می گوید: خدا شیطان را در آتش جهنم میسوزاند، در حالی که شیطان خود از جنس آتش است و آتش تاثیری در او ندارد.
🔸سوم هم میگوید: انسان کارهایش را از روی اختیار انجام می دهد در حالی که چنین نیست و از روی اجبار انجام می دهد.
🔹بهلول تا این سخنان را از استاد شنید فورا کلوخ بزرگی به دست گرفت و به طرف او پرتاب کرد، اتفاقا کلوخ به وسط پیشانی استاد خورد و آنرا شکافت !
🔸استاد و شاگردان در پی او افتادند و او را به نزد خلیفه آوردند.
🔹خلیفه گفت: ماجرا چیست؟
🔸استاد گفت: داشتم به دانش آموزان درس می دادم که بهلول با کلوخ به سرم زد و آنرا شکست !
🔹بهلول پرسید: آیا تو درد را می بینی؟
🔸گفت: نه
🔹بهلول گفت: پس دردی وجود ندارد. ثانیا مگر تو از جنس خاک نیستی و این کلوخ هم از جنس خاک پس در تو تاثیری ندارد.
🔹ثالثا: مگر نمیگویی انسانها از خود اختیار ندارند؟
🔹پس من مجبور بودم و سزاوار مجازات نیستم
🔺استاد دلایل بهلول را شنید و خجل شد و از جای برخاست و از جای رفت.
💠 @Hasanabbasi_ir
هدایت شده از اخبار استراتژیک
🏴 مراسم عزاداری روز رحلت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلیاللهعلیهوآله و شهادت حضرت امام حسن مجتبی علیهالسلام در حسینیه امام خمینی با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد. ۹۹/۷/۲۵
🌐 اخبار استراتژیک
📡 @StrategicNews_ir
کانال رسمی استاد حسن عباسی
✅ تفاوت تأويل با تعبیر در سورهٴ «يوسف» بسياري از موارد با تأويل ياد شده است در آغاز قصه يوسف (سلام
✅ تفاوت تاویل با تفسیر قرآن؛
➖ قرآن فراتر از تفسیر، تاویل دارد
اينكه ميگويد ﴿إِنِّي أَرَانِي أَعْصِرُ خَمْراً﴾ و آنكه ميگويد من ميبينم كه طبقي نان بر بالاي سر دارم و پرندهها از اين نان استفاده ميكنند اين شخصي كه گفت من خواب ديدم طبقي نان بر بالاي سر من است كه ﴿تَأْكُلُ الطَّيْرُ مِنْهُ﴾ اين نه به دلالت مطابقه، نه به دلالت ذم، نه به دلالت التزام، نه به دلالت ايمان، نه به دلالت اشاره به هيچ دلالتي از دلالات، دلالت بر اعدام ندارد اين از سنخ لفظ و مفهوم و استدلال و استنباط ميگذرد.
معنايي است كه به هيچ وجه نميشود از اين لفظ استفاده کرد. آن معوّل و آن معبّر كه ميگويد تو را اعدام ميكنند او از اين لفظ استفاده نكرد چون لفظ به هيچ وجه دلالت بر آن معنا ندارد. رابطه اين چيزي كه داراي تعبير يا تأويل است با آن شيئي كه تأويل اين است رابطه مثال و ممثّل است، رابطه صورت و معنا است نه لفظ و معنا، مثل كسيكه علم نصيبش ميشود در عالم رؤيا خواب ميبيند كه در استخر زلال شنا ميكند اگر بگويد من در استخر زلال شنا كردم اين كلمه و اين جمله به هيچ دلالتي از دلالات دلالت ندارد كه او عالم خواهد شد اين كار لفظ نيست، كار لغت نيست، كار المعجم و المنجد نيست، كار محاورات عرفي نيست اين راهي است كه انسان از مثال به ممثّل بگذرد اين را ميگويند تعبير رؤيا، تأويل رؤيا و قرآن گذشته از اينكه تفسير دارد، گذشته از اينكه تطبيق دارد تأويل هم دارد يعني قرآن گذشته از اينكه لفظ است و طبق محاورات عرفي با مردم سخن گفته است اديب از او استفاده ادبي ميكند، فقيه اصولي از او استفاده فقهي و اصولي ميكند، حكيم و عارف از او استفاده فلسفي و عرفاني ميكند گذشته از اينكه همه اين علوم مدرسه را تامين و تحصيل ميكند يك چيز ديگري هم دارد و آن تأويل است، آن را با درس خواندن نميشود فهميد ، آن كار فلسفه و عرفان نيست، كار فقه و اصول نيست، كار ادبيات نيست و كار لغت نيست و امثال ذلك.
چون اگر كسي بخواهد از اين آيه عبور بكند بايد راه بلد باشد كه اين آيه از چه حقيقتي حكايت ميكند اين تأويل است، اين را خدا ميداند و راسخين در علم، اين با درس و بحث حل نميشود چه حالا كسي فيلسوف باشد يا عارف باشد بخواهد قرآن بفهمد اين نيست، كسي فقيه يا اصولي باشد بخواهد قرآن بفهمد اين نيست.
مفسّر قرآن شدن آسان است اما معبّر قرآن شدن و معوّل قرآن شدن كار آساني نيست اين را ميگويند تأويل كه لفظ به هيچ وجه دلالت ندارد، از لفظ به هيچ وجه نميشود فهميد اما اين صورت، صورت همان معنا است آن معنا به اين صورت ظهور كرده است. فرمود قرآن تاويلي دارد و تأويل قرآن در قيامت ظهور ميكند و تأويل قرآن پيش خداست، در روايات هم آمده است كه ائمه(عليهم السلام) كه راسخين راستين قرآن كريماند عالم به تأويل قرآناند.
💬 آیتالله جوادی آملی، تفسیر تسنیم، سوره مبارکه آلعمران، آیه ۷
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ سخنان نماینده مجلس افغانستان درباره زبان فارسی
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
✍ نقد دکتر حسن سبحانی استاد اقتصاد دانشگاه تهران بر:
✅ دستاویز دانایان آشنا در انکار اقتصاد اسلامی!
🔺 از نحوه و چگونگی ورود عمده افراد محترمی که با رویکرد انکار و رد به “اقتصاد اسلامی” می پردازند این واقعیت استنباط می شود که ضرورت دارد به جای اینکه توضیح داده شود “اقتصاد اسلامی “ چه هست ، اولویت دارد که برای آنان تبیین شود “ اقتصاد اسلامی “ چه نیست.
🔺 زیرا تا زمانی که منکران، ماهیت آنچه را که منکر آن هستند نشناسند و در نتیجه در انتشار دیدگاه های خودشان، به مواردی اشاره کنند که « اقتصاد اسلامی» نبوده و صرفا پنداشته های آنان از « اقتصاد اسلامی» است ، منطقا امکان بحث و نقد عالمانه پیرامون « موضوع» مقدور نمی شود به این دلیل که از لوازمات اولیه محاجه علمی، اشتراک بر مفاهیم واحد از موضوع مورد بحث است.
🔺 براین اساس متذکر می شود که تحقیقا “اقتصاد اسلامی “ اقتصاد رژیم های سیاسی منسوب به اسلام نیست و اینگونه نمی باشد که به عنوان مثال چون در ایران نظام سیاسی، اسلامی است پس اقتصاد جمهوری اسلامی هم، همان اقتصاد اسلامی است.
🔺 ساده ترین دلیل بر این حقیقت آن است که در کشور های متعددی، اقتصاد اسلامی موضوع تحقیق و تدریس و مباحثه است اما اصولا نظام سیاسی آن کشورها، اسلامی نمیباشد.
🔺 از سوی دیگر نسبت دادن اقتصاد ایران و وضعیت غم انگیز اقتصادی آن به “اقتصاد اسلامی “و انتساب بانکداری هرگز “غیر ربوی نشده آن “ به بانکداری اسلامی، تحقیقا و صرفا در یک نگرش خوش بینانه به موضوع ، حاکی از نشناختن « اقتصاد و مالیه اسلامی» است.
🔺 اقتصاد اسلامی و همچنین مباحث مرتبط به مالیه آن، از سال های قبل از انقلاب اسلامی و البته در مقیاسی به مراتب محدود تر در ایران مطرح بوده و کارکردهای اقتصاد ایران به لحاظ تجربه نتایج رسوای تحمیل سیاست های تعدیل بر ساختار های ناکارآمد آن، هیچ ارتباطی به رونق نسبی امروزین اقتصاد و مالیه اسلامی ندارد و این در حالی است که امکان وارد شدن آسیب های بسیار از ناحیه « اقتصاد ایران» به « اقتصاد اسلامی» همواره مطرح بوده و در عمل هم اتفاق افتاده است.
🔺 با این وجود انصاف حکم می کند که ما همه کسانی را که “اقتصاد اسلامی“ را متاثر از نظام سیاسی جمهوری اسلامی میشناسند، و یا بانکداری مبتنی بر بهره فعلی را، به اسلام نسبت میدهند از منکران اقتصاد اسلامی نشناسیم زیرا بسیاری از آن ها معتقدند اسلام از اتهام تحمیل مشکلات اقتصادی بر زندگی مردم مبری است.
🔺 در عین حال همچنان این ابهام توام با کنجکاوی و کیاست وجود دارد که کارکرد برخی دانایان آشنا به مبانی اقتصاد ایران ، که احتمالا آگاهانه ، با تمسک به کاستی های وحشتناک کنونی اقتصاد ایران، از طریق انتساب آن به اقتصاد اسلامی، دستاویزی برای انکار « اقتصاد اسلامی» می سازند را باید چگونه تاویل و تفسیر نمود؟!
@hassan_sobhani
استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir