eitaa logo
کانال رسمی استاد حسن عباسی
21.6هزار دنبال‌کننده
7.9هزار عکس
2هزار ویدیو
120 فایل
رئیس انديشکده يقين اينستاگرام instagram.com/hasanabbasi_quote یوتیوب youtube.com/hasanabbasi
مشاهده در ایتا
دانلود
‍ ✅ "فلسفه فیزیک" از منظر "شهید رابع هسته ای"، دکتر محسن فخری زاده(۲) بسمه تعالی حسن رحیم پور ( ازغدی ) در دومین یادداشت پس از ترور شهید دکترمحسن فخری زاده به مظلومیت شهدای هسته‌ای در داخل و خارج کشور و به دیدگاه شهید محسن در بیان ارتباط درست و نادرست میان فیزیک و متافیزیک پرداخته است: 🔸 از همسر شهید نقل شد که وقتی در خون خود دست و پا میزده، بیشتر نگران محافظانش بوده و با فریاد از آنان خواسته جلو نیایند تا آسیب نبینند. همکارانش گفتند گر چه دو نخست‌وزیر رذل صهیونیست علنا نام دکتر فخری‌زاده را به عنوان هدف اعلام کرده بودند و آمریکایی‌ها و کارگزارانشان تشنه به خون او بودند در داخل کشور نیز تحت فشار و ایذا بود. به نام برجام دستهایش را بستند و با دست بسته، هدف مسلسل تروریزم دولتی غرب قرار گرفت و مخالفان داخلی پروژه او نه حاضر به مناظره بودند و نه مسئولیت تصمیمهای خود را می‌پذیرند. 🔸 شهید فخری‌زاده در نقاط ربط فیزیک با فلسفه و در حلقه وصل "فلسفه علم" و معرفت‌شناسی با مشکلات انسان و نیازهای حیات، درگیر تالیف کتاب‌هایی بود و می‌پرسید چرا نهاد فلسفه اسلامی در صحنه نیست و تفریع فروع نو نمی‌کند؟ چرا تاثیر آن در علوم تجربی و علوم انسانی به درستی برای دانشجویان "فلسفه علم"، تبیین نشده و فیلسوفان این عصر، تن به رویارویی جدی با مسائل بنیادین علم نمی‌دهند؟ کجایند مقالاتی که با مبانی فلسفه اسلامی به نقد تفسیرهای فلسفی ناشی از علوم بپردازند؟ چرا فیلسوفان امروز غالبا به ذکر مصادیق و مثال‌های تازه، اکتفا کرده و مثلا در تدقیق و تجزیه روایت فلسفی از هستی نکوشیدند؟ حال آنکه فلسفه غرب با مبانی متشتت معرفت‌شناختی در معرکه، حاضر و با علوم، در تعامل زنده و با هر چالشی، نحله‌ای زاده و صاحب اولاد مشروع و نامشروع بسیاری شد و بر روند علوم و تطبیق یافته‌ها با سبک زندگی، ایفای نقش کرد؟ انیشتین گفت نظریه "نسبیت"، آنقدر میوه می‌دهد که خود دیگر آن را نمی‌فهمم. 🔸 در این لحظه به یاد آوردم اینها بخشی از سوالاتی بود‌ که سال گذشته در فیضیه و در دانشگاه تهران پرسیدیم و یکی در قم آن را دروغ و تضعیف حوزه خواند و دیگری در تهران، آن را خارج از محدوده علم! و دانشگاه دانست. 🔸 همچنین شهید محسن، فیزیک و فلسفه را به نحوی مرتبط می‌دید که اگر مرز آنها رعایت شود یکدیگر را خوراک داده و حتی اصلاح می‌کنند گر چه ابزارهایی کاملاً متمایز و حیطه‌ای مستقل دارند. 🔸 در رمزگشایی شهید دکتر فخری‌زاده، وقتی "ایدئولوژی" بر "جهان بینی" و جهان بینی بر "شناخت"، مبتنی است و وقتی موثرترین ابزار شناخت، تجربه حسی است(از تعبیر تعمیم یافته "مشاهده" برای حس بهره می‌برد)، چرا نقش فیزیک در "شناخت"، دست کم گرفته شود؟ 🔸 فیزیک، دریچه‌ای راهگشا بسوی چشم‌اندازی بی‌نظیر در مشاهده آفاق است چنانچه زیست‌شناسی و علوم‌شناختی که توسعه‌یافته‌ی علم‌النفس است، شانی چون فیزیک دارند و البته این ارتباط‌ها نباید مرز و وظایف علوم را در هم ریزد و نسبیت‌زدگی به معنای نادرست آن، مایه اغتشاش در علم و فلسفه شود. شهید محسن، دیدگاه امثال پوپر و پیروان ایرانیش را نه تنها غیر فلسفی بلکه منجر به فروپاشی علم می‌داند و تداخل بی‌منطق و افراطی علوم و فلسفه در یکدیگر را اخلال در هردو می‌شمارد و می‌نویسد گرچه هرگز نخواسته‌ام با فیزیک به خدا برسم اما مگر با فلسفه(بدون نبوت) می‌توان جز به خدایی ناقص رسید؟ او قاطعانه، فیزیک را بستری کارآمد(نه بیشتر و نه کمتر) برای عرفانی مستظهر به "طبیعت‌شناسی" می‌خواند و می‌گوید فیزیک در اندازه خود، جلوه‌هایی زیبا و باشکوه از حضرت حق به نمایش می‌گذارد و من شخصا از فیزیک نه تنها لذت حل مسئله، بلکه لذت معنوی برده‌ام و بر ایمانم افزوده است. 🔸 شهید محسن در شگفت است که چگونه کسانی در اروپا توانستند از یک "جهان منسجم" و "مکانیک معنادار" به الحاد یا بی‌معنا دیدن هستی برسند؟ و چرا به سهمیه تجربی و ریاضی از ذهن خود بسنده کردند؟ مگر عقل، به ویژه وقتی مویدات علم، پشت آن می‌ایستد، راهی برای "الحاد" یا "شکاکیت"(که دشمن خونی "عقل"است) بازگذارده است؟ اینان از کدام بیراهه رفتند که به بیغوله رسیدند؟ استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
✅ چالشی در "فلسفه علم" از منظر پاسدارشهید محسن فخری‌زاده(۳) شهیدترور، سردار پاسدارمحسن فخری‌زاده و همه شهدای هسته‌ای را باید ازجمله شهدای تمدن‌سازی معاصر ایرانی،اسلامی دانست که در نقطه وصل فیزیک و فلسفه، نظریه پردازی کرده‌اند. او به منظر اپیستمولوژی صدرایی در فلسفه علم و شباهتی میان "آزمایش فیزیکی" با "تعقل فلسفی" توجه می‌داد که چگونه فیزیکدان برای شناخت طبیعت، چاره‌ای جز دخالت در آن ندارد و همین دخالت دانشمند، واقعیت را از موقعیت "ماقبل شناخت" یعنی از نفس‌الامر پیشین خارج می‌کند و بنابراین آنچه دانشمند در طبیعت، شناسایی می‌کند همان موجود قبل از شناسایی نیست. برای مشاهده الکترون باید از فوتون بهره‌ برد اما به محض تماس فوتون با الکترون، وضعیت در هم می‌ریزد و دیگر این الکترون، آن الکترون نیست. این نکته گرچه در فیزیک کلاسیک هم شناخته‌ شده بود اما ارزش عملی آن را نمی‌دانستند. در فیزیک و در علوم آزمایشگاهی، امکان علم دقیق به واقعیت پدیده‌ مادی با قطع نظر از دخالت دانشمند(که برای درک آن پدیده، ضروری است) وجودندارد. در سطح ساده‌تر وقتی دماسنج را وارد آب می‌کنید تا دمای آن را اندازه بگیرید، از آب، انرژی‌هایی می‌گیرید و به آن انرژی‌هایی می‌دهید؛ پس آب اندازه‌گیری شده، آب دیگری است و در هیچ آزمایشگاهی، "آب پیش از اندازه‌گیری" عینا قابل اندازه‌گیری نیست و انحراف محاسبه هرگز به صفر نمی‌رسد. در فیزیک جدید نیز فوتون، کوچکترین ابزار مشاهده با کمترین تاثیر در واقعیت، نمی‌تواند مانع خطا شود و البته چاره‌ای از این خطا در فیزیک نیست. برادر شهید می‌پرسد وقتی در فیزیک، "عالم و معلوم" بر یکدیگر تاثیری چنین متقابل می‌گذارند به حدی که واقعیت نفس‌الامری، جدا از دخالت فیزیکدان و فیزیکدان بدون تاثر از آزمایش، قابل آزمایش نیست چرا مثلا به معرفت‌شناسی ملاصدرا و علم‌النفس حکمت متعالیه توجه نکنیم که چگونه در "نظریه تجرید" صدرایی، مراتب ادراک، وابسته به میزان تجرید است، یعنی با تجرید ناقص‌تر به "ادراک حسی" و وقتی بیشتر شود به "ادراک خیالی" و با تجرید کامل‌تر به "ادراک عقلی" می‌رسیم؛ بنابراین پابه‌پای مراحل ادراک، هم "درک‌کننده" و هم "درک‌شونده"، هر دو ارتقا می‌یابند. آنچه مانع ادراک وجهی از حقیقت می‌شود از عوارض ماهیت نیست بلکه نحوه وجود و عینا خود واقعیت است که ماهیت با آن موجود می‌شود و این یعنی که سخن از یک مرتبه از یک حقیقت نیست بلکه با تجرید کمتر، به واقعیت محسوس، با تجرید بیشتر به صور خیالی و آنگاه به ادراک عقلی ارتقا می‌یابید. بنابراین شناخت حقیقت نفس‌الامری هم مستقل از ادراک فیلسوف ممکن نیست و این محدودیت، ناشی از محدودیت ابزار و امری عارضی نیست بلکه ذاتی و ناشی از تاثیر متقابل ناظر و منظور در یکدیگر است. برادرمحسن به حوزه و دانشگاه یادآوری می‌کند که بسیاری سرفصل‌ها در فلسفه اسلامی اعم از سینوی و صدرایی و اشراقی و حتی عرفان نظری وجود دارند که هنوز در مورد اثرگذاری و اثرپذیری آن‌ها در فلسفه علم و از جمله فیزیک بحث جدی و پیگیر نشده است. شهید سپس به چالش‌هایی اشاره می‌کند که گفته می‌شد فیزیک جدید در حوزه معرفت تجربی، فلسفی و حتی عرفانی به وجود آورده که علاوه بر اینکه توسط پاره‌ای نحله‌ها برای اثبات حقانیت خود به غلط، سوء‌استفاده شده، هر دسته از فیلسوفان فیزیک نیز در باب مهمترین چالش به وجود آمده پاسخی متفاوت دادند. یکی "نقض علیت"، دسته دیگر، تغییر در مفهوم "نظریه اندازه‌گیری" و. اما برادر فخری‌زاده، چالش عمده به وجود آمده را خودزنی و زیر سوال بردن فیزیک از طریق ضربه به "ارزش معلومات تجربی" می‌داند، چه از این پس، معلوم نخواهد بود که یافته‌های علوم  تجربی تا چه میزان بازنمود واقعیت هستی و هستی واقعی است؟ نظریه پرداز شهید، مثال می‌زند که اینشتین بر اساس یافته‌های ماکس پلانک برای نور، ماهیتی دوگانه قائل بود و آن را از سویی ذره و "فوتون" و از طرفی "موج" دانست و این یک چاله معرفتی است زیرا وقتی در یک آزمایش، خاصیت موجی نور و در دیگری خاصیت ذره‌ای آن مشاهده شود یعنی بسته به نوع ترتیبات آزمایش، "نور" هربار یکی از خواص خود را بروز می‌دهد و این پدیده در کل طیف الکترومغناطیس جاری است. فخری زاده یادآوری می‌کند که "دوبروی" نیز تأسی به "اینشتین" میکند حال آنکه سؤال مهمتر این بود که اصولا فوتون چیست؟ و ذره مادی الکترون در واقع و نفس‌الامر چیست؟ موج است یا ذره یا حالتی دیگر از وجود؟ ماهیت الکترون چیست پیش از آنکه به مشاهده درآید؟ نه فیزیک و نه فلسفه پاسخی ندادند و با آنکه حدود صد سال از تکامل این دو نظریه می‌گذرد حتی یک پیشنهاد تجربی هم ارائه نشده است. شهیدمحسن در مثالی دیگر این وضعیت را در تئوری‌های آرایش ذرات در هسته اتم به پرسش می‌گذارد. کدام مدل هسته‌ای، جامع نظریه‌ها و قادر به توجیه همه آزمایش هاست؟ پاسخ این است که هیچ کس نمی‌داند. @Hasanabbasi_ir
چرادیپلمات_های_ایرانی_در_مذاکرات_برجام_فریب_خوردند_تشکل_های_دانشجویی.mp3
33.71M
استاد حسن عباسی به مناسبت 🔺 موضوع: چرا دیپلمات های ایرانی در مذاکرات برجام فریب خوردند؟ 🗓 ۱۶ آذر ۹۹ 📍برنامه زنده وبینار با همکاری تشکل های یزد ۹۹ مرجع نشر صوت و فیلم استاد حسن عباسی 📡 @Dr_abbasi
کانال رسمی استاد حسن عباسی
📢 #اطلاع_رسانی ➖ برنامه سخنرانی استاد حسن عباسی 🔺 موضوع: چگونه روز نیکسون به روز دانشجو تبدیل شد؟
📣📣 ▫️سخنرانی استاد حسن عباسی 🔺 موضوع: چگونه روز نیکسون به روز دانشجو تبدیل شد؟ از: 🔹 اینستاگرام: ▫️ instagram.com/hasanabbasi.live ▫️ instagram.com/Hasanabbasi_quote 🔹 روبیکا: ▫️ rubika.ir/Habbasi_ir 🔹 آپارات: ▫️ aparat.com/hasanabbasi_ir/live استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
کانال رسمی استاد حسن عباسی
📢 #اطلاع_رسانی ➖ برنامه سخنرانی استاد حسن عباسی 🔺 موضوع: آخرین روز دانشجو در این قرن و چشم‌انداز آی
📣📣 ▫️سخنرانی استاد حسن عباسی 🔺 موضوع: آخرین روز دانشجو در این قرن و چشم‌انداز آینده از: 🔹 اینستاگرام: ▫️ instagram.com/hasanabbasi.live ▫️ instagram.com/Hasanabbasi_quote ▫️ http://instagram.com/p_r.zahedan 🔹 روبیکا: ▫️ rubika.ir/Habbasi_ir 🔹 آپارات: ▫️ aparat.com/hasanabbasi_ir/live استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
کانال رسمی استاد حسن عباسی
✅ چالشی در "فلسفه علم" از منظر پاسدارشهید محسن فخری‌زاده(۳) شهیدترور، سردار پاسدارمحسن فخری‌زاده و
✅ برادر محسن فخری‌زاده‌ (۴) (فیزیک، فلسفه، عرفان و آنگاه خون) ✍ یادداشت حسن رحیم پور(ازغدی) جان ما تشنه دانایی است اما در هیچ یک سیراب نمی‌شود. حال آنکه طرح همین پرسش‌های جواب نداده، تضمین پیشرفت علم است و همین چالش اساسی در هر دو مکتب فیلسوفان علم است که فیزیکدان را به سکون و قناعت می‌کشاند، همان اتهامی که اینان دیگران را بدان متهم می‌کردند. علم بی این سؤالات، رشد نمی‌کند و هر چه مانع تحقیق بیشتر در علم شود محکوم به شکست است. استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
✅ برادر محسن فخری‌زاده‌ (۴) (فیزیک، فلسفه، عرفان و آنگاه خون) بسمه تعالی چهارمین یادداشت حسن رحیم پور (ازغدی) بپاس خون پنجمین شهید ترور هسته ای سردار فخری زاده به طرح برخی اندیشه های شهید در فیزیک کوانتوم ، مقایسه نظریه ملاصدرا و انیشتین و مقوله زمان نسبی پرداخته است: پرسش بعدی برادر محسن این بود که چرا فیزیک کوانتومی نمی‌داند وضعیت الکترون موجود در اتم در گذر از یک تراز به تراز دیگر چگونه است؟ چرا تنها از واقعه، خبر می‌دهد. چرا برای نحله‌های عمل‌گرا و پوزیتیویست نیز اساسا مهم نیست که الکترون در جریان این گذر چه وضعی دارد و تنها تشنه فایده عملی آن است؟ جان ما تشنه دانایی است اما در هیچ یک سیراب نمی‌شود. حال آنکه طرح همین پرسش‌های جواب نداده، تضمین پیشرفت علم است و همین چالش اساسی در هر دو مکتب فیلسوفان علم است که فیزیکدان را به سکون و قناعت می‌کشاند، همان اتهامی که اینان دیگران را بدان متهم می‌کردند. علم بی این سؤالات، رشد نمی‌کند و هر چه مانع تحقیق بیشتر در علم شود محکوم به شکست است. اما البته شهید هسته‌ای ما همین "نمی‌دانم"های انبوه فیزیک جدید را درعین حال، حسن بزرگ آن نسبت به فیزیک نیوتنی می‌داند که مدعی"همه چیزدانی" و صد البته ناشی از جهل مرکب و مفرط بود. اما این "نمی‌دانم"ها همان "نمی‌دانم" هایزنبرگی نیست که اصالت آن هنوز مشکوک باشد مگر به طریقی بتوان این دو را به هم مربوط کرد که این هم بنظر ایشان، شدنی است. شهید محسن می‌نویسد تشریح چگونگی این ارتباط در برنامه‌های کاری اینجانب است که به حول و قوه الهی به آن خواهم پرداخت. سردار شهید فخری‌زاده از نسبیت انشتین می‌گوید که چگونه نسبیت نیوتنی را که ناظر به مکان و سرعت بود به نسبیت زمان، تعمیم داد و اینکه در این جهان بینی، دیگر زمان، ترازوی ثابتی نیست که حوادث با آن سنجیده شود. بلکه نوع حرکت، چگونگی زمان را مشخص می‌کند پس دیگر "زمان مرجع" نداریم مگر بتوانیم چارچوب مرجع اینرسی را بیابیم ولی ایشان می‌پرسد مگر چنین چارچوبی در جهان مادی در دست داریم؟ با این محاسبه، هر ناظر در دستگاه مختصات خاص خود، زمان خاص خود را دارد و حوادث را از منظر خود بیان می کند که با ناظر مستقر در چارچوب مرجع دیگر و با شرایط دیگر متفاوت می‌شود و این اساس حتی در فیزیولوژی موجودات مادی هم اثر می کند. حال از میان دو روایت دو ناظر متفاوت از حادثه واحد، کدام درست است؟ ایشان می‌گویند برای من جالب است که میان نسبیت انیشتین و آنچه جناب ملاصدرا سه قرن قبل از انشتین و همزمان با نیوتن، بازبان فلسفی استنباط و طرح‌ کرده چه نسبتی دارد وقتی می‌گوید برای هر حرکتی، زمانی ویژه همان متحرک است؟ استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
✅ سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع چرا دیپلمات های ایرانی در مذاکرات برجام فریب خوردند؟ 🔺 به مناسبت روز دانشجو 🗓 ۱۶ آذر ۹۹ 📹 مشاهده‌ در یوتیوب: ▫️ youtu.be/xJdONYvf0Ew 📹 مشاهده‌ در آپارات: ▫️ aparat.com/v/Ko18c 📹 مشاهده‌ در تلگرام: ▫️ t.me/Dr_abbasi/455 📹 مشاهده‌ در روبیکا: ▫️ rubika.ir/Habbasi_ir استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
✅ ۱۹ آذر سال‌روز تشکیل «شورای عالی انقلاب فرهنگی» است. 🔸 یکی از دلایل ناکارآمدی شورای عالی انقلاب فرهنگی ناکارآمد بودن مفهوم است. 🔸فرهنگ، بر کالبدِ تمدن می‌نشیند. 🔹 فرهنگ، روح هر جامعه و تمدنی‌ست؛ که می‌تواند خوب یا بد باشد. چه بسا فرهنگ تمدنی غرق در بی‌ادبی‌ست... چون زنا، لواط، شرب خمر و... که فرهنگِ غالب تمدن غرب است. ❇️ اما در همان وهله‌ی نخست بر بی‌ادبی خط بطلان می‌کشد... وجود نازنین پیامبر(ص) فرمودند: «اَدَّبَنی ربی فأحسَن تأدیبی» «رب من مرا به نیکوترین شکل تأدیب کرد.» ✅ ادب، برخاسته از فطرت انسانی و موجب شکفتن انسان است. مفهومی ژرف و عظیم که به تنهایی هر چهار مفهوم فرهنگ، تربیت، علم و اخلاق را در خود می‌گنجاند. 📚الهام گرفته از جلسه ۱۱۱ کرسی نظریه‌پردازی کلبه کرامت با موضوع فلسفه «فرهنگ» و حکمت «ادب» (اردیبهشت ۸۷ ) kolbeh-keramat.ir/Sessions/Single/628 استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ چرا باید به جای فرهنگ به تأدیب بیندیشیم؟ 💬 استاد حسن عباسی 🔸 جلسه ۱۱۱ کلبه کرامت - فلسفه فرهنگ و حکمت ادب 🔺 ۱۲ اردیبهشت ۸۷ kolbeh-keramat.ir/Sessions/Single/628 استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
📢 ➖ گفتگوی زنده خبرفوری با استاد حسن عباسی 🔺 موضوع: پشت پرده جزئیات ترور/نفوذ یا خرابکاری؟ 🗓 پنج‌شنبه ۲۰ آذر ۹۹ ⏰ ساعت ۱۴:۰۰ از: 🔹 اینستاگرام: ▫️ instagram.com/akhbare.fori 🔹 روبیکا: ▫️ rubika.ir/AkhbareFori 🔹 آپارات: ▫️ aparat.com/akhbar.fori استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
📢 ➖ برنامه سخنرانی استاد حسن عباسی 🔺 موضوع: جنبش دانشجویی و ۱۹۰ روز پیش رو 🔸 به مناسبت روز دانشجو 🗓 پنج‌شنبه ۲۰ آذر ۹۹ ⏰ ساعت ۱۶:۰۰ از: 🔹 اینستاگرام: ▫️ instagram.com/hasanabbasi.live ▫️ instagram.com/Hasanabbasi_quote ▫️ instagram.com/bsd_tbzmed ▫️ instagram.com/bsijazaruniv 🔹 یوتیوب: ▫️ m.youtube.com/c/hasanabbasi 🔹 روبیکا: ▫️ rubika.ir/Habbasi_ir 🔹 آپارات: ▫️ aparat.com/hasanabbasi_ir/live استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
📢 ➖ برنامه سخنرانی استاد حسن عباسی 🔺 موضوع: دکترین دفاع نامتقارن و مکتب شهید سلیمانی ✅ سلسله نشست های اولین کنگره بین‌المللی مکتب شهید سلیمانی 🗓 پنج‌شنبه ۲۰ آذر ۹۹ ⏰ ساعت ۱۸:۳۰ از: 🔹 اسکای روم yun.ir/MaktabeHabib 🔹 روبیکا rubika.ir/MaktabeHabib 🔹 آپارات aparat.com/MaktabeHabib/live استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
کانال رسمی استاد حسن عباسی
✅ برادر محسن فخری‌زاده‌ (۴) (فیزیک، فلسفه، عرفان و آنگاه خون) ✍ یادداشت حسن رحیم پور(ازغدی) جان ما
✅ مجاهد شهید، برادرحاج محسن فخری زاده(۵) (ازفیزیک تا خدا) ✍ یادداشت حسن رحیم پور(ازغدی) 🔸 فیزیکدان عارف مسلک مجاهد در خصوص نقطه یا نقاط وصل یا فصل " فیزیک" و"متافیزیک" ، تئوریهای متنوعی را قابل بررسی می‌دانست. در دهه ۶۰ در جبهه کردستان، هم می‌جنگید و هم برای هم‌رزمانش، نشست "حافظ خوانی" داشت، انس همزمان با شعر و با فیزیک، طرفه بود. استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
‍ ✅ مجاهد شهید، برادرحاج محسن فخری زاده(۵) (ازفیزیک تا خدا) بسم رب الشهدا حسن رحیم پور در پنجمین بخش از یادداشتهای شهدای ترورهای هسته‌ای، به نمونه‌ی جدیدتری از توجهات متفکرانه و پرسشگرانه شهید فخری زاده در فلسفه فیزیک ونسبت آن با متافیزیک پرداخته است : 🔸 سردار محسن، شاگردانش را توجه می‌داد که با نگاه تحلیلی، پرسشگرانه و غیرمقلدانه به سیر تاریخ فیزیک بنگرند و حساس باشند که مثلا چگونه فیزیک‌دانان از پنج نیروی "مغناطیسی" ، "الکتریکی" ، "هسته‌ای" ، "گرانشی" و "ضعیف" به سه نیرو رسیدند؟ به تلاش امثال ماکسول، فارادی و... احترام می‌گذارد اما پژوهشگر فیزیک را فرا می‌خواند که دوباره و سه باره بیاندیشند چه شد که دو نیروی الکتریکی و مغناطیس به هم پیوست و "الکترومغناطیس" با چه توجیهی پدید آمد؟ چرا انیشتین کوشید همه نیروها را به منشاء واحد بازگرداند و چرا موفق نشد؟ تا دهه‌های اخیر که عبدالسلام و واینبرگ، نیروی ضعیف را به الکترومغناطیس پیوند دادند و جایزه نوبل به کشف "الکترو ضعیف" به عنوان نیروی سوم داده شد. 🔸 استاد شهید، برادر فخری‌زاده در نامه‌ به یکی از شاگردانش می‌نویسد این تحلیل، مبتنی بر تفکیک میان مفهوم نیرو و انرژی است. "نیرو"، مفهوم فعلیت یافته‌ی "انرژی" است به ضمیمه همان فرض که انرژی کل جهان ثابت باشد و ماده هم انرژی قلمداد شود، از منظر مادی، جهان فقط انرژی است و انرژی، کاملا به هم پیوسته و دقت کن که این نکته بسیار دقیق است. شاید فعلا نباید می‌گفتم ولی نگران یک سردرگمی برای تو بودم و در آینده یکی از مطالب کلیدی که روی آن بحول الله وقوته کار خواهم کرد و منتظر پرسش‌های تعیین کننده و تازه‌ای است، همین مطلب است. 🔸 واما آن فیزیکدان عارف مسلک مجاهد در خصوص نقطه یا نقاط وصل یا فصل " فیزیک" و"متافیزیک" ، تئوریهای متنوعی را قابل بررسی می‌دانست. در دهه۶۰ در جبهه کردستان، هم می‌جنگید و هم برای هم‌رزمانش، نشست "حافظ خوانی" داشت، انس همزمان با شعر و با فیزیک، طرفه بود. در مورد خداوند، معتقد به ضعف ذاتی، نه تنها در زبان فیزیک، بلکه در دستگاه زبان متافیزیک‌های بشری و غیر وحیانی بود. میگفت منطقا باید به زبان خود خداوند و پیام‌آورانش و سخنگویان و مفسرانش ائمه معصومین(ع) متوسل شد. خداوند از ذرات تشکیل نشده که هر ذره آن در موجودی از موجودات عالم باشد. شیفته مرزبندی امیرالمومنین ع در نفی "مباینت" و"ممازجت" اشیا با خداوند و معتقد به امکان تاثیرگذاری چنین مفاهیمی نه فقط در "علم متافیزیک" بلکه در پایه های بنیادین فیزیک اشیا بود. گرچه خداوند همه جا با همه وجود، حاضر و ناظر است و جا، مکان و حرکت ندارد تا موضوع فیزیک باشد. خداوند در مورد صفات خود تعبیراتی ویژه و توقیفی اما قابل تعقل و قابل شهود دارد. 🔸 جبروت او همه چیز را پر کرده، علم او به همه چیز تعلق دارد. به انسان، نزدیک تر از خود او به خودش، و از رگ گردنش است، دیده نخواهد شد اما دور نیست. او به ما نزدیک است و ما از او دور! و این (دوری درعین نزدیکی)، چه دامنه مفهومی در نسبتهای هستی با ما دارد؟ و فیزیک چه نقشی در معرفه الله می‌تواند داشته باشد؟ 🔸 او که در گوش روح ما مدام نجوا می‌کند آنگاه که بندگان من، هرکس، هروقت، هرجا مرا بخوانند، بگو من بسیار نزدیک هستم، نه کنارشان، بلکه "با ایشان" (معهم) هستم، صدایشان را می‌شنوم و دعایشان را اجابت می‌کنم... و چنین بود که دعای حاج محسن، شنیده شد، اجابت شد، شهید شد و... با پیکری خونین به دیدار(خدای متافیزیک و فیزیک هستی) رفت. استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
✅ افت ۳۰ درصدی ذخیره طلای کشور در سال ۹۷/چه کسی چوب حراج به ذخایر طلای کشور زد؟ 🔸 جدول دارایی‌های بانک مرکزی نشان می‌دهد موجودی طلای این بانک در سال ۹۷ از ۹۶ هزار و ۶۹۳ میلیارد تومان به ۶۷ هزار و ۸۸۰ میلیارد تومان کاهش یافته است. 🔸 در اواخر سال ۹۶ تا اردیهشت ماه سال ۹۷ طرح پیش‌فروش سکه انجام شد و علت اصلی کاهش شدید ۲۹.۷ درصدی ارزش ریالی موجودی طلای بانک مرکزی در این سال تبدیل آن به سکه و توزیع در قالب این طرح بوده است. 🔸 دولت در اواخر سال ۹۶ با هدف کاهش بهای ارز و مدیریت نقدینگی طرح پیش‌فروش سکه را تصویب کرد اما تاثیری در بازار ارز و طلا نداشت. 🔸 این سیاست شکست خورده و خسارت‌بار در شرایطی انجام شد که تحریم‌های اقتصادی دولت آمریکا علیه ایران در حال تشدید‌شدن بود و ذخایر طلای بانک مرکزی می‌توانست به پایداری منابع مالی دولت در مواجهه با تحریم‌ها کمک کند. استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
📢 ➖ گفتگوی زنده خبرفوری با استاد حسن عباسی 🔺 موضوع: پشت پرده جزئیات ترور/نفوذ یا خرابکاری؟ 🗓 پنج‌شنبه ۲۰ آذر ۹۹ ⏰ ساعت ۱۴:۰۰ از: 🔹 اینستاگرام: ▫️ instagram.com/hasanabbasi.live ▫️ instagram.com/Hasanabbasi_quote ▫️ instagram.com/akhbare.fori 🔹 یوتیوب: ▫️ m.youtube.com/c/hasanabbasi 🔹 روبیکا: ▫️ rubika.ir/Habbasi_ir ▫️ rubika.ir/AkhbareFori 🔹 آپارات: ▫️ aparat.com/hasanabbasi_ir/live ▫️ aparat.com/akhbar.fori استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_irم
📣📣 ▫️سخنرانی استاد حسن عباسی 🔺 موضوع: جنبش دانشجویی و ۱۹۰ روز پیش رو استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
📣📣 ▫️سخنرانی استاد حسن عباسی 🔺 موضوع: جنبش دانشجویی و ۱۹۰ روز پیش رو از: 🔹 اینستاگرام: ▫️ instagram.com/hasanabbasi.live ▫️ instagram.com/Hasanabbasi_quote ▫️ instagram.com/bsd_tbzmed ▫️ instagram.com/bsijazaruniv 🔹 یوتیوب: ▫️ m.youtube.com/c/hasanabbasi 🔹 روبیکا: ▫️ rubika.ir/Habbasi_ir 🔹 آپارات: ▫️ aparat.com/hasanabbasi_ir/live استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
کانال رسمی استاد حسن عباسی
📢 #اطلاع_رسانی ➖ برنامه سخنرانی استاد حسن عباسی 🔺 موضوع: دکترین دفاع نامتقارن و مکتب شهید سلیمانی
📣📣 ▫️سخنرانی استاد حسن عباسی 🔺 موضوع: دکترین دفاع نامتقارن و مکتب شهید سلیمانی ✅ سلسله نشست های اولین کنگره بین‌المللی مکتب شهید سلیمانی از: 🔹 اینستاگرام: ▫️ instagram.com/hasanabbasi.live ▫️ instagram.com/Hasanabbasi_quote 🔹 اسکای روم ▫️ yun.ir/MaktabeHabib 🔹 روبیکا ▫️ rubika.ir/MaktabeHabib ▫️ rubika.ir/Habbasi_ir 🔹 آپارات ▫️ aparat.com/hasanabbasi_ir/live ▫️ aparat.com/MaktabeHabib/live 🔹 پخش زنده صوتی: ▫️ ydac.ir/live استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ در تفکر استراتژیک دین‌پایه، قبل از هرچیز باید زمین بازی را تعریف کنیم؛ در زمین حریف، بازی نکنیم. ❓چه کسی گفته “Human Rights” یعنی «حق بشر»؟ ❓ چطور به «اعلامیه جهانی حق خدا» می‌رسیم؟ 💬 استاد حسن عباسی 🔸 جلسه ۴۹۸ کلبه کرامت - اعلامیه‌ی جهانی حق خدا (۱) 🔺 ۲۱ فروردین ۹۳ kolbeh-keramat.ir/Sessions/Single/535 به مناسبت روز جهانی حقوق بشر استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir