eitaa logo
کانال رسمی استاد حسن عباسی
21.6هزار دنبال‌کننده
7.9هزار عکس
2هزار ویدیو
120 فایل
رئیس انديشکده يقين اينستاگرام instagram.com/hasanabbasi_quote یوتیوب youtube.com/hasanabbasi
مشاهده در ایتا
دانلود
📢 ➖ برنامه سخنرانی استاد حسن عباسی 🔺 موضوع: ید بیضاء یادواره شهید محمود رضا بیضایی 🗓 چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ ⏰ ساعت ۲٠:٠٠ 📍 به مناسبت سالگرد شهادت شهید بیضایی و روز غزه 📲 از صفحات رسمی استاد حسن عباسی استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
📣📣 ▫️سخنرانی استاد حسن عباسی 🔺 موضوع: ید بیضاء یادواره شهید محمود رضا بیضایی از: 🔹 آپارات: ▫️ aparat.com/hasanabbasi_ir/live 🔹 یوتیوب: ▫️ youtube.com/hasanabbasi/live 🔹 اینستاگرام: ▫️ Instagram.com/hasanabbasi.ir3 🔹 روبیکا: ▫️ rubika.ir/Habbasi_ir استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
ید بیضاء.mp3
25.97M
استاد حسن عباسی 🔺 موضوع: ید بیضاء یادواره شهید محمود رضا بیضایی 📌 به مناسبت سالگرد شهادت شهید بیضایی و روز غزه 🗓 ۲۹ دی ۱۴۰۰ ۱۴۰۰ مرجع نشر صوت و فیلم استاد حسن عباسی 📡 @Dr_abbasi
✅ سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع ید بیضاء 🔸 یادواره شهید محمود رضا بیضایی 🗓 ۲۹ دی ۱۴۰۰ 📹 مشاهده‌ در یوتیوب: ▫️ youtu.be/j9nuSYoB-Ak 📹 مشاهده در آپارات: ▫️ aparat.com/v/G0okl 📹 مشاهده‌ در تلگرام: ▫️ t.me/Dr_abbasi/746 📹 مشاهده‌ در سروش: ▫️ sapp.ir/Dr_abbasi استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
✅ سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع صنایع آدمیت 🔸 آموزش و پرورش در افق ۱۴۱۴ 🗓 ۲۷ دی ۱۴۰۰ 📹 مشاهده‌ در یوتیوب: ▫️ youtu.be/fXuwlj4maiU 📹 مشاهده در آپارات: ▫️ aparat.com/v/GAtIy 📹 مشاهده‌ در تلگرام: ▫️ t.me/Dr_abbasi/743 📹 مشاهده‌ در سروش: ▫️ sapp.ir/Dr_abbasi استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
✅ تفسیر سوره حمد 3⃣ 3⃣ | غایت سیر 🔸 غایت خلقت انسان عالم غیب مطلق است؛ چنانچه در قدسیّات وارد است:‏ ‌‏یا بنَ آدَمَ خَلَقتُ الاشیَاءَ لِاجلِکَ، وَ خَلَقتُکَ لِاجلی؛‌‎ ‌‏و در قرآن شریف خطاب به موسی بن عمران- علی نبینا و آله و علیه السلام- فرماید که:‌‏ وَ اصطَنَعتُکَ لِنَفسِی ‌‏و نیز فرماید:‌‏ وَ انَا اختَرتُکَ ‏پس، انسان مخلوق «لاجل الله» و ساخته شده برای ذات مقدّس اوست؛ و از میان موجودات او مصطفی و مختار است؛ غایت سیرش وصول به باب الله و فنای فی ذات الله و عکوف به فناء الله است؛ و معاد او الی الله و من الله و فی الله و بالله است؛ 📚 کتاب تفسیر سوره حمد، ص۴۱ ✅ @EMAM_COM استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
✅ حوزه باید این "انّما" را احیاء و پربار کند تا دیگر از طرح شبهه نگرانی نداشته باشد 💬 علامه جوادی آملی 🔸 آزاد اندیشی یک فضای آزاد می خواهد، کسی که در قفس است در همان محدوده قفس می تواند پرواز کند. ما نباید در محدوده و خود را محصور کنیم بلکه باید این محدوده را وسیع کرد؛ اکنون دست ما از کلام، فلسفه، حدیث و تفسیر خالی است و در نتیجه ما آن مایه و ابزار علمی لازم برای آزاد اندیشی را در اختیار نداریم. 🔸 نتیجه خالی بودن دست ما از مایه علمی لازم این می شود که با شبهه مخالفت می کنیم در حالی که ما «شر بالذات» در عالم نداریم، حتی بیماری سرطان در عین بیماری بودن برکات بسیار علمی دارد! لذا شبهه از مقدس ترین امور است که به علم عمق و گسترش می دهد 🔸 پیامبر اکرم می فرماید: طلب العلم فریضه این تای فریضه، تای مبالغه است؛ یعنی خیلی خلیی طلب علم واجب است! همین دینی که این همه طلب علم را واجب می داند و آن را سفارش کرده است به ما گفته چه بخوانیم، فرمود «إِنَّمَا الْعِلْمُ ثَلَاثَهٌ آیَهٌ مُحْکَمَهٌ أَوْ فَرِیضَهٌ عَادِلَهٌ أَوْ سُنَّهٌ قَائِمَهٌ» اما ما آیه محکمه و فریضه عادله و سنت قائمه، هر سه را فقه و اصول دانستیم در حالی که آیه محکمه، تفسیر، حکمت و کلام است. سنت قائمه، فقه است و فریضه عادله، اخلاق و حقوق است 🔸 اگر خود را از حسی و تجربی بالاتر نیاوریم فضای علمی خود را محدود کرده ایم آنگاه به جای استقبال از شبهه صاحب شبهه را تکفیر می کنیم. حوزه باید این «إِنَّمَا» را احیاء و پربار کند تا دیگر از طرح شبهه نگرانی نداشته باشد. استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
💠 لیلة القدر هستی 🔸 حضرت فاطمه (سلام الله علیها) كه از منظر برخی از معصومان (علیهم ‌السلام) است، بیانگر روند تكاملی اسلام و جهش تصاعدی حاملان راستین قرآن و عترت (علیهم ‌السلام) است ... . 🔸 حضرت فاطمه چونان معصومان دیگر (علیهم ‌السلام)، در متن صراط مستقیم بوده و هرگز در معرفت آنكه از مو باریك ‏تر است، اشتباه نكرده است و در پیمودن آنكه از لبه تیز تیغ و شمشیر برنده ‏تر است، تسامح و تساهل نورزیده است؛ بنابراین همانند قرآن مُمثَّل است كه از تطاول تحریف به زیاده یا نقصان مانده است. 📚 پیام به همایش بانوی آفتاب تاریخ: مرداد 1382 @a_javadiamoli_esra استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ اگر میخواهی یک تمدن را نابود کنی، باید سه کار انجام بدی: 1⃣ خانواده را از بین ببر 2⃣ نظام تربیتی رو نابود کند 3⃣ الگوهای اجتماعی را نابود کند 🔸 برای از بین بردن خانواده، مقام مادر را کوچک بشمار 🔸 برای از نابودی نظام تربیتی، معلمین را در جامعه حقیر کن 🔸 برای نابودی الگوهای شخصیتی به علما و اندیشمندان توهین و طعنه بزن استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
Ey Madar - Alireza Beiranvand WwW.Pop-Music.Ir.mp3
9.2M
🌸 ولادت حضرت فاطمه(س) و روز مادر مبارک🌸 🎼 آهنگ احساسی و بسیار زیبای "ای مادر" با صدای علیرضا بیرانوند 🔹 صفحه علیرضا بیرانوند در تلگرام @alirezamusic_offichial اندیشه جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
✍ هوالحکیم 📎 جلسه ۹۴۲ کلبه کرامت 🗓پنج شنبه ۳۰ دی ماه ۱۴۰۰ 🔹️سرفصل: طرح ریزی استراتژیک 📍دکترین اسلام (۱۷۸) 📍نقشه خدا و هندسه الهی ◽تکینه گی هوش هستی شناختی (۲) ◀️ به همراه پخش فیلم سینمایی مردآزاد (Free Guy 2021) محصول آمریکا 👉 Instagram.com/kolbehkeramat 👉 kolbeh-keramat.ir استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‏خبرنگار: در صورت حمله اتمی به روسیه، چه میکنید؟ پوتین: جهان بدون روسیه را می‌خواهیم چه کار؟ استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
فروپاشی تدریجی سیستم آمریکا 🔸 مردم نمی‌توانند کالاهای ضروری را خریداری کنند، یا حتی پیدا کنند. آن‌ها احساس می‌کنند خیابان‌هایشان ناامن است. قوانین اجرا نمی‌شوند، یا به طور ناعادلانه اجرا می‌شوند. دولت از جایگاه قابل اعتماد به یک طرف متخاصم دمدمی مزاج تبدیل شده است. ❓ امّا چرا آمریکا به اینجا رسید؟! 🔸 بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶، یونانی که زمانی نسبتاً پایدار بود، تقریباً به یک کشور جهان سوم تبدیل شد. بریتانیای کبیر در روزهای سوسیالیستی خود در دهه ۱۹۷۰ نیز همین روزگار را داشت.. 🔸 ریاست جو بایدن نیز ایالات متحده را به فروپاشی مشابهی سوق داده است. میلیون‌ها خارجی فقیر به طور غیرقانونی و در طول همه‌گیری وارد ایالات متحده می‌شوند. 🔸 بوروکراسی‌های بهداشتی اعتبار خود را از دست داده‌اند؛ زیرا بیانیه‌های رسمی در مورد ماسک‌ها، واکسیناسیون‌ها و بیماری‌های همراه ظاهراً تغییر می‌کنند و با واقعیت‌های سیاسی دیکته‌شده سازگار می‌شوند. 🔸 پس از دهه‌ها بهبود روابط نژادی، آمریکا در حال عقب‌نشینی به سمت یک جامعه قبیله‌ای پیشامدرن است. 🔸 قیمت‌های سرسام آور وسایل زندگی، سوخت، غذا، مسکن، مراقبت‌های بهداشتی، حمل و نقل طبقه متوسط را خفه می‌کند. 🔸 میلیون‌ها نفر در خانه می‌مانند و راضی هستند که دولت به آن‌ها دستمزد بدهد تا کار نکنند. کمبود عرضه و قفسه‌های خالی یک هنجار جدید است. 🔸 سرقت قطار به سبک قرن نوزدهم بازگشته است. خشونت شهری دهه ۱۹۷۰، مملو از غارت، ماشین ربایی و قتل تصادفی افراد بیگناه نیز همینطور است. 🔸 پس از سرشکستگی آمریکا در افغانستان، این کشور به روزهای سیاه پس از شکست در ویتنام بازگشته، زمانی که بازدارندگی ایالات متحده در خارج از کشور به همین ترتیب در هم شکسته شد و تروریسم و بی‌ثباتی جهانی هنجارهای خارج از کشور بود. 🔸 چه کسی می توانست یک سال پیش باور کند که آمریکا اکنون از عربستان سعودی و روسیه التماس کند که نفت بیشتری را تولید کنند؟! 🔸 «نظریه پولی مدرن» ایدئولوگ‌ها را فریب می‌دهد که چاپ تریلیون‌ها دلار می‌تواند مردم را ثروتمند کند، حتی در شرایطی که تورم متعاقب آن مردم را فقیرتر می‌کند. وضعیتی که حتی دیالکتیک هگلی نیز پاسخی برای آن ندارد.. victorhanson.com/is-america-heading-for-a-systems-collapse استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
✅ تصویری بی‌نظیر و شگفت‌انگیز از لرستان، مخمل کوه، در هجده کیلومتری شمال شرق خرم‌آباد استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ چینی‌ها می‌خواستند ۵۰ میلیارد یورو برای ساخت و تعمیر سیستم ریلی کشور فاینانس کنند، در ازایش نفت بدهیم، آخوندی اجازه نداد 💬 علاءالدین بروجردی، سفیر اسبق ایران در چین: 🔸 شش ماه قبل از انتخاب ترامپ، چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری به ایران آمدند ولی دولت روحانی آن‌ها را دست خالی بازگرداند. 🔸 چینی‌ها بخاطر ما ۱۵ درصد پیش پرداخت را هم حذف کردند اما آخوندی اجازه عقد قرارداد فاینانس را نداد. 🔸 آخوندی ۲۰ روز هیئت عالی رتبه چینی را معطل کرد تا اینکه آنها در آخر خسته شدند و به چین برگشتند. استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
✅ نقطه عطف بشریت 💬 آیت الله جوادی آملی 🔸 طبیعت را با فطرت نباید اشتباه كرد؛ طبیعت اختلاف ‌پذیر است، فطرت سالم است و اختلاف ‌پذیر نیست. فطرت فراطبیعت است، مربوط به جان آدم است، مربوط به روح آدم است. در شرق و غرب یكسان است، در شمال و جنوب یكسان است. فطرت یكسان است، می ‌تواند منبع باشد و آن اصول مشترك می ‌تواند مبدأ و ریشه برای مواد مشترك باشد. الآن شما می ‌بینید كشتن مردم بی‌ گناه فلسطین را عدل می ‌دانند، نه اینكه ظلم بدانند و بگویند ما ظالم و رهزنیم، این را عدل می ‌دانند و این را به محاكم قانونی می‌ برند! [آنها] تفسیر عدل را كه از عقل نمی ‌گیرند، از فطرت نمی ‌گیرند، از وحی نمی‌ گیرند، [بلكه] از خواسته برخاسته از جهلشان می ‌گیرند، از خواسته سیاسی خود‌شان می ‌گیرند، اینها منبع اساسی ندارند، وقتی منبع نداشتند این اصول ارزشی بی ‌منبع می ‌شود. این اصولی كه فعلاً در رسانه‌ های بین ‌المللی رایج است، همه اینها مورد احترام ماست، ولی باید از یك منبعی گرفت؛ مبارزه با تروریسم، حقوق بشر، مساوات، مواسات، عدالت، آزادی، استقلال اینها همه است؛ امّا وقتی بخواهید تفسیر بكنید می ‌بینید او عدل را طوری تفسیر می ‌كند كه صهیونیست می ‌شود عادل، فلسطینی مظلوم می ‌شود ظالم! تروریست را طرزی معنا می‌ كنند كه فلسطینی مدافع می‌ شود تروریست و صهیونیست مهاجم اشغالگر می ‌شود عادل! العدل ما هو؟ العقل ما هو؟ حریت ما هی؟ امنیت ما هی؟ اینها را باید از گرفت، اینها چون منبع مشترك ندارند حقوق مشترك هم نخواهند داشت. مبانی مشترك كه نبود حقوق مشتركی هم ندارند. 🔸 علی بن ابی ‌طالب (سلام الله علیه) عدل را به استناد وحی الهی تفسیر كرده است، عقل را مشابه همان عدل تفسیر كرد، قهراً این معانی نزدیك هم می ‌شوند؛ یعنی عدل، عقل، حق، صدق، حُسن و حَسن اینها یكسان خواهند بود؛ ظلم، باطل، كذب، منكر، قبیح، جهل اینها هم كنار هم قرار می‌ گیرند. هر كاری كه شده باشد عدل است و عقل، هر كاری كه معماری نشده باشد ظلم است و قبیح. تعبیر قرآن كریم این است كه اینها ﴿فَهُمْ فِی أَمْرٍ مَرِیجٍ﴾[1]، اینها در زندگی می ‌كنند؛ یعنی چیزی را در جای خود قرار نمی ‌دهند. اگر اصول از یك منابع گرفته نشود، می‌شود هرج و مرج. وجود مبارك امیر بیان علی بن ابی‌طالب (سلام الله علیه) همین معنا را به عنوان پوستین وارونه معرفی كرد فرمود: اینها اسلام را یا آن معارف را وارونه پوشیدند: «لُبِسَ الإِسْلاَمُ لُبْسَ الْفَرْوِ مَقْلُوباً»؛[2] یعنی پوستین وارونه. 🔸 انبیا (سلام الله علیهم) آمدند تا هم را تفسیر كنند تبیین كنند بعد اجرا كنند، را تفسیر كنند تبیین كنند بعد اجرا كنند، را تفسیر كنند تبیین كنند بعد اجرا كنند، را تفسیر كنند تبیین كنند بعد اجرا كنند، را تفسیر كنند تبیین كنند بعد اجرا كنند. سالیان متمادی زحمت انبیا (علیهم‌السلام) این بود كه بگویند عدالت یعنی چه. وجود مبارك رسول گرامی آن طوری كه در سورهٴ «شوریٰ» آمده است فرمود: ﴿وَ أُمِرتُ لِأَعدِلَ بَینَكُمُ﴾[3] من مأموریت یافتم كه عدالت را اجرا كنم همه بشر ‌هستند. 🔸 پیام نهضت حسینی (سلام الله علیه) این است كه ﴿وَ أُمِرتُ لِأَعدِلَ بَینَكُمُ﴾، نهضت آن حضرت از اینجا شروع شده كه فرمود: «أ لاَ تَرَونَ أنَّ الحَقَّ لا یعمَلُ بهِ ، و أنَّ الباطِلَ لا یتَناهى عَنهُ»[4] مگر نمی ‌بینید به حق عمل نمی ‌شود؟ مگر نمی ‌بینید از باطل صرف نظر نمی ‌شود؟ مگر نمی ‌بینید عدل دفن شده؟ مگر نمی ‌بینید ظلم حاكم است؟ من مأمورم كه عدل را معنا كنم و احیا كنم، مأمورم كه حق را معنا كنم و احیا كنم. 🔸 آنهایی كه مأموریت ویژه دارند نقطه عطفی در تاریخ ایجاد می ‌كنند. این یعنی ورق را بر می ‌گردانند؛ عده‌ ای كه بیراهه می ‌روند را منعطف می ‌كنند [و] سر راه می ‌آورند. وجود مبارك ولی ‌عصر و تاریخ است. تعبیر نورانی علی ‌بن ‌ابی ‌طالب (سلام الله علیه) دربارهٴ ظهور امام زمان (ارواحنا فداه) این است كه «یَعْطِفُ الْهَوى عَلَى الْهُدَى، إذَا عَطَفُوا الْهُدَى عَلَى الْهَوَى»؛[5] فرمود وقتی ولی‌ عصر (ارواحنا فداه) ظهور كرد آن است؛ یعنی اوراق را بر می ‌گرداند جامعه ‌ای كه بیراهه رفتند و هوامدار شدند آنها را می ‌كند آنها را بر می ‌گرداند. جامعه آمدند هدایت را بر هوا و هوس منعطف كردند، ولی ولی‌ّ عصر (ارواحنا فداه) كه ظهور می ‌كند هوای مردم را منعطف می ‌كند به . [1]. سوره ق، آیه 5 . [2]. نهج البلاغه ، خطبه 108 . [3]. سوره شوریٰ، آیه 15. [4]. تحف العقول، ص245. [5]. نهج‌البلاغه، خطبه 138. استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir