🔹مسئلۀ اصلی برای تبلیغ موفق محتواست
▫️مسئلۀ اصلی برای تبلیغ موفق «محتوا» است. نیاز ما به محتوای خوب، نود درصد است و نیاز به فنّ خطابه و قدرت بیان و اموری که جنبۀ صوری و ذوقی دارند(مثل صدای خوب و...) ده درصد است. باید محتوای خوبی تهیه و تولید بشود، آنوقت اگر این محتوا با زبان الکن هم منتقل بشود مؤثر واقع میشود.
#دانش_تبلیغ_دین
✅ علیرضا پناهیان _ حوزه و تبلیغ
@Hawzah_Panahian
🍀 اولین بزرگداشت شهادت مظلومانۀ فقیه عارف
🩸 شیخ فضل الله نوری
📍 در محل شهادتش | میدان امام خمینی؛ لینک نشان
🕙 در شب شهادتش | چهارشنبه شب، ۱۱ مرداد
👈 سخنران: علیرضا پناهیان | حوالی ۲۱:۴۵
📌۲۰:۱۵: حرکت دستۀ عزاداری سیدالشهدا
از پردیس باغ ملی (دانشگاه هنر) (لینک نشان) به سمت میدان امام خمینی(ره) (لینک نشان)
🔸به همت هیئت هنر؛ دانشجویان، دانشآموختگان و فعالان هنر و رسانه
✅ علیرضا پناهیان _ حوزه و تبلیغ
@Hawzah_Panahian
⚫️سرها بریده بینی بیجرم و بیجنایت
🔹علیرضا پناهیان:
▫️در تاریخ معاصر نداریم که در یک جامعۀ محبّ اهلبیت و مرید اهلبیت و شیعه و با حضور علماء، یک فقیه را در وسط میدان شهر به دار بکشند و خیلیها ساکت بمانند. بعد از شهادت شیخ فضلالله نوری، حدوداً دهسال نشد که نزدیک به ده میلیون ایرانی در یک بلای قحطی نابود شدند. آیا ربطی بین این دوتا هست؟
ایشان پیشبینی میکرد مشروطهای که با دست پنهان خبیث انگلیس ساخته و پرداخته بشود، بعداً هم یک کسی مثل رضاخان را میآورد که هم عمامهها را برمیدارد و هم «سرها بریده بینی بیجرم و بیجنایت» این نشانۀ زمانشناسی شیخ فضلالله بود.
📌خواندن متن کامل سخنرانی (لینک)
✅ علیرضا پناهیان _ حوزه و تبلیغ
@Hawzah_Panahian
🔹ما حتی یک رفتار دینی هم نداریم که فقط برای آخرت باشد
▫️خیلیها تصوّر میکنند «رفتار دینی برای تأمین آخرت است و برای تأمین دنیا، باید رفتار عقلانیِ دنیایی داشته باشیم!» این برداشت اشتباه است. ما حتی یک رفتار دینی هم نداریم که فقط برای آخرت باشد، هر رفتار دینیای، اول دنیای ما را آباد میکند. دین برای آخرت نیست، برای دنیاست؛ برای تنظیم حیات دنیا و برای بالندگی و رشد استعدادهای انسان است. پس آخرت چه میشود؟ وقتی دین، دنیای شما و خود شما را آباد کرد، آنوقت آخرت، جایزه و نتیجۀ طبیعی آن است
📌همراه با نظرات شما | استاد دانشگاه شاهد
💬برداشت سکولار از دین بلای جانکاهی است که گریبان جهان اسلام و حتی جامعه شیعی ما را گرفته و متأسفانه آثار مخربی برجای نهاده است. طرح اینگونه موضوعات با این بیان حکمت آمیز مانند چشمه زلالی است که جویندگان حقیقت را سیراب می نماید.(استاد دانشگاه شاهد)
📌مرقد امام خمینی(ره)،۹۸.۱۱.۱۷
👈 متن کامل این مبحث (لینک)
✅ علیرضا پناهیان _ حوزه و تبلیغ
@Hawzah_Panahian
🔹نشانۀ موفقیت در تبلیغ چیست؟
▫️ما در ارزیابی موفقیت تبلیغ دچار ضعفهای اساسی هستیم. چه تبلیغی واقعا موفق است؟ آیا صرف اینکه جمعیت بیشتری دور کسی جمع شدند یا صرف وجود برخی آثار موقت و گذرای معنوی، نشانۀ موفقیت در تبلیغ است؟
▫️هر موفقیتی در اثر قدرت بیان و خطابه و جذب مخاطب، نشانه و شاخص صحت تبلیغ نیست. یک مبلغ خوشبیان چهبسا به زیبایی آن قسمتی از دین را که اولویت ندارد، در جان مخاطب قرار دهد و موجب یک سکولاریزم پنهان در جامعه بشود.
#دانش_تبلیغ_دین
✅ علیرضا پناهیان _ حوزه و تبلیغ
@Hawzah_Panahian
🔹بدیِ دموکراسی، فریب مردم است
🔻بدیِ دموکراسی، فریب مردم است و حُسن دموکراسی، رشد مردم است! البته باید ساختارهای حاکمیتی اجازۀ رشد مردم و اجازۀ فریبنخوردن مردم را بدهند. در دموکراسیهای غربی این اجازه به مردم داده نمیشود، ولی در مردمسالاری دینی نهتنها این اجازه داده شده بلکه جلوی بسیاری از فریبکاریها هم گرفته میشود.
اگر ساختارهای حکومتی در یک جامعۀ دموکراتیک اجازۀ رشد به مردم بدهند، آنوقت محاسن دموکراسی بر معایبش غلبه پیدا میکند. و ما معتقدیم مردمسالاری دینی امکان رشد مردم در یک جامعۀ دموکراتیک را فراهم میکند.
امر ولایت با داوری خود در زمین دموکراسی و با نظارت عالیۀ خود-با ابزاری مثل شورای نگهبان- اجازۀ بسیاری از فریبها و زورگوییها را نمیدهد. و این فرق بین دموکراسی و مردمسالاری است.
در ساختار جامعۀ ما یک قدرت فائقهای وجود دارد که اگر کسانی در بازی دموکراسی خطا کنند، جلوی آنها را میگیرد؛ مثل آنچه که در فتنۀ 88 رخ داد و رهبری جلوی ایجاد سنت باطل کردن انتخابات با یک اعتراض موهوم را گرفتند.
مصلی بزرگ تهران، 96.01.11
✅ علیرضا پناهیان _ حوزه و تبلیغ
@Hawzah_Panahian
6.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻راز موفقیت در تبلیغ!
▫️عاشق شو
#دانش_تبلیغ_دین
✅ علیرضا پناهیان _ حوزه و تبلیغ
@Hawzah_Panahian
🔹به دنبال اجتهاد باشیم یا تبلیغ؟
▫️کار اجتهاد را نباید مقابل تبلیغ گذاشت. بعضیها سؤال میکنند: «ما برویم سراغ اجتهاد یا سراغ تبلیغ؟» مگر بدون اجتهاد میشود سراغ تبلیغ رفت؟ بلکه اجتهادی فربهتر نیاز است. نه تنها تبلیغ را ما باید امر دانشی بدانیم بلکه تبلیغ را مؤثر بر دانشمند شدن یک عالم دینی بدانیم. به همین دلیل اگر کسی سابقهی تبلیغی مناسب نداشت، چه بسا در جریان فعالیتهای دیگر علمی هم موفقیت چندانی کسب نکند.
👈 متن کامل گفتگوی علیرضا پناهیان با سایت khamenei.ir :
khl.ink/f/53419
#گفتگو #تبلیغ
#دانش_تبلیغ_دین
✅ علیرضا پناهیان _ حوزه و تبلیغ
@Hawzah_Panahian
7.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸آن قدری که در دین ظرفیت دانشورزی هست در هیچ جای دیگر نیست!🔸
💡جایی که در هر روز امکان اختراعی جدید به شما میده!
✅ علیرضا پناهیان _ حوزه و تبلیغ
@Hawzah_Panahian
🔹باید تفاوت آدمها را در تبلیغ رعایت کنیم
▫️در جریان تبلیغ حتی در الگو دادن محدودیتهایی وجود دارد و باید اعلام کنید در جزییات، هر الگویی را نباید هر کسی تبعیت کند. هر کسی نباید مثل آیه الله بهجت(ره) زندگی کند، چون آدمها با هم فرق میکنند حتی سلوک اولیاء خدا هم میبینید با هم متفاوت است.
✅ علیرضا پناهیان _ حوزه و تبلیغ
@Hawzah_Panahian
🔹«چطور غربیها دنیایشان پیشرفت کرده است؟»
▫️یکی اینکه پیشرفت آنها جز با جنایت نبوده است. دوم اینکه پیشرفت آنها ناقص بوده است و صدمات جدی به حیات بشری زدهاند. سوم اینکه اصلاً پیشرفت آنها مورد قبول خود کشورهای غربی و مردم مغربزمین هم نیست، نمونهاش تظاهرات (بیش از) یکسالۀ مردم فرانسه است. مردم جاهای دیگر چرا تظاهرات نمیکنند؟ برای اینکه نظام جایگزینی سراغ ندارند، اگر آنها هم الگوی جایگزین پیدا کنند دولتهایشان را ساقط خواهند کرد.
مصلی بزرگ تهران، 96.01.11
دین تنها عامل آبادانی دنیا
✅ علیرضا پناهیان _ حوزه و تبلیغ
@Hawzah_Panahian
🔹پیشنهاد مهم علیرضا پناهیان برای رونق مساجد
🔸تمام فعالیتهای مساجد در ذیل فعالیتهای سازمان تبلیغات قرار بگیرد
🔻در گفتگوی رسانه KHAMENEI.IR با علیرضا پناهیان:
▫️در ساختار مساجد تقریباً نسبت به دوران طاغوت هیچ تحولی پیش نیامده است. مأموریت مسجد چیست؟ مسجد چگونه باید اداره بشود؟ تردیدی نیست که باید مردمی اداره بشود، اما کدام مردم؟ چند نفر که یک مسجدی را ساختند و بعد یک هیئت امنای سنتی در یک جایی شکل گرفت، جوانان به هیچ وجه مشارکت داده نمیشوند، اصلاً راهی نیست برای مشارکت دادن آنها. جز یک اتفاقی که یک بار پیش آمد و نسیمی به نام حضور بسیج وزید. بعد کفایت نکرد، کانون فرهنگی تشکیل شد. بعد کفایت نکرد، فعالیتهای مختلفی انجام میدهند. هنوز مسجد جایگاه خودش را پیدا نکرده است.
▫️پیشنهاد واضح من این است که مساجد میتوانند در کشور تحت نظر سازمان تبلیغات قرار بگیرند و سازمان تبلیغات تمام فعالیتهای تبلیغی خودش را در بستر مساجد انجام بدهد. سازمان تبلیغات بدون مسجد یک سازمانی است که انگار در هوا دارد فعالیت میکند، روی زمین نیست. امری به نام کانونهای فرهنگی که در وزارت ارشاد است، آن هم بیاید به سازمان تبلیغات و مساجد ملحق بشود. حالا ائمهی محترم جماعت چه نقشی میتوانند در ادارهی مساجد داشته باشند؟ مشخص است نقش آنها هم میتواند حفظ بشود.
▫️الان سازمانی نداریم که مساجد را از نظر تبلیغی سامان بدهد. جداگانه دفتر تبلیغات داریم، جداگانه سازمان تبلیغات داریم، جداگانه مسجد داریم، جداگانه بسیج داریم، جداگانه کانون فرهنگی مساجد داریم. اینها هر کدام در وزارتخانهها و نهادهای صددرصد مجزا هستند، این باید به سامان بشود. شاید سازمان محوری که میتواند در این زمینه نقش ایفا بکند، سازمان تبلیغات باشد.
👈 متن کامل این گفتگو:
khl.ink/f/53419
#گفتگو #تبلیغ
✅ علیرضا پناهیان _ حوزه و تبلیغ
@Hawzah_Panahian