eitaa logo
حوزه و تبلیغ | علیرضا پناهیان
9.1هزار دنبال‌کننده
596 عکس
141 ویدیو
89 فایل
ارتباط با ما از طریق :‌ @agr_admin مرکز تخصصی تبلیغ دارالحکمه با تولیت حجت الاسلام علیرضا پناهیان کانال اصلی: @Panahian_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰تحول تبلیغ؛ از گذشتهٔ نهضت، تا آیندهٔ نظام ▫️بیایید به چرایی «تحول در تبلیغ» از زاویه جدیدی نگاه کنیم. 📝حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق حیدری عضو هیئت علمی حسینه اندیشه 📂 کاری از «مرکز تخصصی تبلیغ دارالحکمه» 🟥خرید از سایت انتشارات حکمت و بیان 📮دارالحکمه، مرکز توسعه گفتمان تبلیغ @Hawzah_Panahian @hekmatvabayan_ir
🔰سلسله دروس دانش تبلیغ دین 💢مدرس: استاد علیرضا پناهیان 💠 مبحث دوم: روش بیان دین 📌ویژۀ برادران و خواهران طلبه 🕖 زمان: سه‌شنبه‌ها ساعت ۱۹ 📅 شروع کلاس‌ها از ۱ آبان۱۴۰۳ 🕌 مکان: قم، خیابان بسیج، خیابان شهید ایرانی، حسینیه فاطمیون 🔻مهلت ثبت نام: از ۱۷ الی ۲۷ مهرماه 🌐 اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام از طریق: darolhekmah-tabligh.ir ✅ مرکز تخصصی تبلیغ دارالحکمه @Hawzah_Panahian
🔹یک مبلغ قطعا باید اسلام شناس باشد ▫️مبلغ نیازمند قدرت استنباط بالایی است. قدرت استباطی که یک مبلغ برای تبلیغ موفق نیاز دارد، بیش از قدرت استنباطی است که معمولا برای استخراج یک حکم شرعی مورد نیاز است. یک فقیه وقتی می‌خواهد یک فتوا بدهد، معمولاً زیاد نیازی به اسلام‌شناس ‌شدن ندارد. حضرت امام می‌فرمود یک فقیه که لزوماً اسلام‌شناس نیست، ولی یک مبلغ قطعاً باید اسلام‌شناس باشد وگرنه آن چیزی که باید از آب در نمی‌آورد. 🚩 همایش تبلیغ نو در حوزه علمیه قم – ۱۴۰۱/۴/۲ (لینک) 📮دارالحکمه، مرکز توسعه گفتمان تبلیغ 📱ایتا|‌تلگرام|بله|اینستاگرام|‌آپارات
حوزه و تبلیغ | علیرضا پناهیان
خواسته های مکرر۲ 🚩نگرانی‌ ۲۰ ساله رهبر انقلاب از ۱۳۷۳ تا ۱۴۰۲ 🔻بنده جداً نگرانم! ▫️بنده جداً
🔰خواسته‌های مکرر۳ نگرانی‌های ۲۰ساله رهبر انقلاب درباره تبلیغ 🚩از ۱۳۷۵ تا ۱۴۰۲ 🔻تبلیغ باری بر زمین مانده 🔹مقام معظم رهبری: ▫️واقعا تبلیغ، باری بر زمین مانده است، حتی الان هم که شما به این خوبی کار می‌کنید، سازمان تبلیغات هم کار می‎کند، حوزه‌ی عملیه هم بالاخره، باری به هر جهت روحانیون و علما کار می‌‎کنند، در عین حال بار تبلیغ این حقیقت زمین مانده است. (بیانات در دیدار اعضای دفتر تبلیغات ۱۳۷۵.۰۷.۰۹) 🔻نسبت به تبلیغ نگرانم! ▫️واقعاً با اطّلاعاتی که به من میرسد از جهات مختلف، نسبت به تبلیغ نگرانم! بله.....گر امروز حوزه‌ی علمیّه از اهمّیّت تبلیغ و حسّاسیّت تبلیغ و مضاعف بودن وظیفه‌ی تبلیغ غفلت بکند، دچار عارضه‌ای میشویم که جبرانش به‌آسانی ممکن نیست؛ نمیگویم محال است امّا به‌آسانی ممکن [نیست] و دچار استحاله‌ی فرهنگی میشویم. اگر لاسمح‌الله استحاله‌ی فرهنگی پیش بیاید، درست کردنش، جبران کردنش دیگر کار یک‌ ذرّه و دو ذرّه نیست. امام در یک مواردی مکرّر میفرمودند که اگر چنین اتّفاقی بیفتد، اسلام یک سیلی‌ای خواهد خورد که تا سالهای متمادی اثرش بر روی او باقی خواهد ماند؛ قضیّه این است. اگر چنانچه ما غفلت بکنیم این پیش می‌آید. اگر غفلت بکنیم، از گناهان بزرگ قبح‌زدایی میشود، از کبائر قبح‌زدایی میشود، عادی میشود. می‌بینید که در غرب شده؛ در غرب همین‌طور قدم به قدم دارند پیش میروند. آدم دوست ندارد تعبیرات رایج اینها را تکرار بکند، یعنی واقعاً شأن حرف زدن انسان و زبان انسان بالاتر از این است که اینها را تکرار کند؛ امّا هست دیگر. اگر تبلیغ را دستِ‌کم بگیریم، اینها دامن جامعه‌ی ما را خواهد گرفت.(۲۱تیر ۱۴۰۲) 📮دارالحکمه، مرکز توسعه گفتمان تبلیغ 📱ایتا|‌تلگرام|بله|اینستاگرام|‌آپارات
6.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹تحول تبلیغ در نگاه استاد پناهیان 📮دارالحکمه، مرکز توسعه گفتمان تبلیغ 📱ایتا|‌تلگرام|بله|اینستاگرام|‌آپارات
🔻تبلیغ باید همراه با ایجاد تدبر در مخاطب باشد ▫️مبلّغ دین نباید تنها به نقل روایت و قرائت قرآن و در نهایت توضیح معنا اکتفا کند. بلکه باید در کنار هر روایتی درایتی را هم افزایش دهد و در کنار هر قرائتی؛ تدبری را ارائه نماید تا مخاطبان خود را سطحی بار نیاورد. سطحی نگری در دین خطرش از بی‌دینی کمتر نیست و در معرض انواع انحراف هاست. 📮دارالحکمه، مرکز توسعه گفتمان تبلیغ 📱ایتا|‌تلگرام|بله|اینستاگرام|‌آپارات
📢با «حکمت و بیان» از تبلیغ بگو 🔓برای ایجاد تحول تبلیغ در حوزه نیاز به گفتگو‌های مفصل وجود دارد. تبلیغ نیازمند واژه‌پردازی است تا بدانیم کدام یک از اقدامات ما تبلیغ است و کدام ضد تبلیغ. ◽️ما در مجله «حکمت و بیان» می‌خواهیم تبلیغ را از مظلومیت خارج کنیم. «حکمت و بیان» به قلم شما نیاز دارد. در شماره اول به تحول حوزه در تبلیغ پرداختیم در شماره دوم نیز به این موضوع از زوایایی دیگر خواهیم پرداخت. اگر تمایل دارید که دربارۀ این موضوع برای شماره دو قلم بزنید، آثارتان را برای مجلۀ حکمت و بیان ارسال کنید. 👈 چرا و چگونه تبلیغ در حوزه اولیت قرار گیرد؟ ⚠️در مورد ارسال آثار لطفاً به نکات زیر دقت داشته باشید: ▫️یادداشت‌های علمی و ژورنالی ارسالی بین 1000تا 1500 کلمه باشد. ▫️یادداشت‌‎های ارسالی باید به زوایای موضوع ارسالی به صورت کامل و دقیق و علمی پرداخته باشد. ▫️فایل‌های متنی، فقط در قالب برنامۀ word و در پیراسته‌ترین حالت ممکن ارسال شوند. ▫️مطالب ارسالی بعد از تأییده شورای سردبیری چاپ خواهد شد. 🚩مهلت ارسال آثار: 5 آذر 📥فایل‌های خود را به mtdavat@gmail.com یا ادمین کانال ارسال فرمایید. 📮دارالحکمه، مرکز توسعه گفتمان تبلیغ 📱ایتا|‌تلگرام|بله|اینستاگرام|‌آپارات