مقتل خوانی ظهر عاشورا - @Panahian_ir.mp3
3.81M
🔴 مقتلخوانی ظهر عاشورا توسط علیرضا پناهیان
⭕️ گفتگوی جانگداز امام حسین و حضرت زینب(س)
🔹عاشورای ۱۳۹۰، مهدیه تهران
#روضه
✅ علیرضا پناهیان _ حوزه و تبلیغ
@Hawzah_Panahian
🔰سلسله نشستهای دعوت
🔹فصل دوم: تحول (تحول حوزه در تبلیغ)
▫️ارائهی دوم:
🔘 زبان انتقال مفاهیم دینی،استدلال یا روایت و توصیف؟
📢حجت الاسلام و المسلمین حسین مهدیزاده
#تحول_حوزه_در_تبلیغ
#مجله_تصویری_دعوت
✅ مرکز تخصصی تبلیغ دارالحکمه
ایتا |تلگرام | بله | اینستاگرام |آپارات | سایت
@Hawzah_Panahian
حجت الاسلام مهدیزاده.mp3
70.43M
🔰#صوت | سلسله نشستهای دعوت
🔹فصل دوم: تحول (تحول حوزه در تبلیغ)
▫️ارائهی دوم:
🔘 زبان انتقال مفاهیم دینی،استدلال یا روایت و توصیف؟
📢حجت الاسلام و المسلمین حسین مهدیزاده
▫️مسئلۀ تبلیغ ایجاد فرهنگ دینی است فرهنگ دینی یعنی چه؟
▫️استدلال پایۀ مرکزی نیست، از چه راهی تغییرات میتوان ایجاد کرد؟
▫️استدلال با انسانها چه کار میکند؟
#تحول_حوزه_در_تبلیغ
#مجله_تصویری_دعوت
✅ مرکز تخصصی تبلیغ دارالحکمه
ایتا |تلگرام | بله | اینستاگرام |آپارات | سایت
@Hawzah_Panahian
65.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰#فیلم_کامل | سلسله نشستهای دعوت
🔹فصل دوم: تحول (تحول حوزه در تبلیغ)
▫️ارائهی دوم:
🔘 زبان انتقال مفاهیم دینی،استدلال یا روایت و توصیف؟
📢حجت الاسلام و المسلمین حسین مهدیزاده
▫️مسئلۀ تبلیغ ایجاد فرهنگ دینی است فرهنگ دینی یعنی چه؟
▫️استدلال پایۀ مرکزی نیست، از چه راهی تغییرات میتوان ایجاد کرد؟
▫️استدلال با انسانها چه کار میکند؟
🔻مشاهده کیفیت بهتر در آپارات
صوت | فیلم کامل در یوتیوب |فیلم کامل در آپارات
#تحول_حوزه_در_تبلیغ
#مجله_تصویری_دعوت
✅ مرکز تخصصی تبلیغ دارالحکمه
ایتا |تلگرام | بله | اینستاگرام |آپارات | سایت
@Hawzah_Panahian
حوزه و تبلیغ | علیرضا پناهیان
▫️خواستههای مکرر ◼️به مناسبت سالگرد سخنرانی رهبر انقلاب در دیدار مبلغین در سال ۱۴۰۲: «واقعاً با
خواسته های مکرر۲
🚩نگرانی ۲۰ ساله رهبر انقلاب
از ۱۳۷۳ تا ۱۴۰۲
🔻بنده جداً نگرانم!
▫️بنده جداً نگرانم! نه نگران به معنای اینکه فکر میکنم آسیبی وارد خواهد آمد، نه. بالاخره خدای متعال بار خودش را بر زمین نمیگذارد و بار خدا به منزل خواهد رسید اما کوتاهیهای ما، چه در گذشته و چه در حال، ممکن است خدای ناکرده ضایعاتی به بار آورد که بعداً جبرانش سخت باشد. به این میماندکه ما بگوییم«چنانچه عراق حمله کرد، بالاخره توی سرش میزنیم او را عقب مینشانیم و نمیگذاریم حتی یک وجب از خاک ما را بگیرد!» همین طور هم شد دیگر! عراق حمله کرد. ما هم بالاخره به خودمان جنبیدیم و هشت سال هم زحمت کشیدیم و نگذاشتیم یک وجب از خاک ما را بگیرد و تصرف کند. اما به چه قیمتی؟! اگر ما از اول نمیگذاشتیم عراق حمله کند، آیا این همه جوان و این همه همت که مسؤولین کشور صرفِ این کار کردند، در کیسهی انقلاب نمیماند و همتها صرف کارهای بهتری نمیشد؟! میدان جنگ تبلیغاتی نیز همین است. بله، اگر فرض بفرمایید دشمنان حمله کنند، کتاب بنویسند، جزوه بدهند و فکر غلط در سطح جامعه بپراکنند، بالاخره اسلام به میدان میآید ...اما به چه قیمتی؟! مسئله این است.(۹خرداد ۱۳۷۳)
🔻نسبت به تبلیغ نگرانم!
▫️واقعاً با اطّلاعاتی که به من میرسد از جهات مختلف، نسبت به تبلیغ نگرانم! بله.....گر امروز حوزهی علمیّه از اهمّیّت تبلیغ و حسّاسیّت تبلیغ و مضاعف بودن وظیفهی تبلیغ غفلت بکند، دچار عارضهای میشویم که جبرانش بهآسانی ممکن نیست؛ نمیگویم محال است امّا بهآسانی ممکن [نیست] و دچار استحالهی فرهنگی میشویم. اگر لاسمحالله استحالهی فرهنگی پیش بیاید، درست کردنش، جبران کردنش دیگر کار یک ذرّه و دو ذرّه نیست. امام در یک مواردی مکرّر میفرمودند که اگر چنین اتّفاقی بیفتد، اسلام یک سیلیای خواهد خورد که تا سالهای متمادی اثرش بر روی او باقی خواهد ماند قضیّه این است. اگر چنانچه ما غفلت بکنیم این پیش میآید. اگر غفلت بکنیم، از گناهان بزرگ قبحزدایی میشود، از کبائر قبحزدایی میشود، عادی میشود. میبینید که در غرب شده؛ در غرب همینطور قدم به قدم دارند پیش میروند. آدم دوست ندارد تعبیرات رایج اینها را تکرار بکند، یعنی واقعاً شأن حرف زدن انسان و زبان انسان بالاتر از این است که اینها را تکرار کند؛ امّا هست دیگر. اگر تبلیغ را دستِکم بگیریم، اینها دامن جامعهی ما را خواهد گرفت.(۲۱تیر ۱۴۰۲)
🔆 مجله «حکمت و بیان» در شماره اول خود به «تحول نهاد حوزه در تبلیغ»پرداخته است.
🔸به زودی منتشر خواهد شد
✅ مرکز تخصصی تبلیغ دارالحکمه
ایتا |تلگرام | بله | اینستاگرام |آپارات | سایت
@Hawzah_Panahian
🔻ابزار اصلی تغییر انسان استدلال نیست
▫️وقتی تلاش میکنید انسانها را تغییر بدهید، قطعاً ابزار اصلی و پایانیاش استدلال نیست. استدلال، انسانها را اسکات و اقناع ذهنی میکند. ولی این فقط در بُعد ذهنی انسان است، درحالیکه انسان فقط ذهن نیست. پس تغییرِ صرفاً ذهنی برای تغییر انسان کافی نیست. تغییر، غیر از ذهن باید در روح هم اتفاق بیفتد، باید در زندگی هم اتفاق بیفتد. اگر او را تغییر ذهنی دادید بدون اینکه زندگیاش را برای آن تغییر ذهنی آماده کنید، او ورشکست میشود، قهر میکند و افسرده میشود.
صوت | فیلم کامل | یوتیوب | آپارات
#تحول_حوزه_در_تبلیغ #مجله_تصویری_دعوت
✅ مرکز تخصصی تبلیغ دارالحکمه
ایتا |تلگرام | بله | اینستاگرام |آپارات | سایت
@Hawzah_Panahian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💬 علیرضا پناهیان از نگاه شما
👈🏻 قسمت اول: موضوع تحجر!
🔻یکی از خلاءهای که چندین ساله مشاهده میشد
🔻نیاز برای همه اقشار جامعه است
#تحجر #منبر_محرم
✅ مرکز تخصصی تبلیغ دارالحکمه
ایتا |تلگرام | بله | اینستاگرام |آپارات | سایت
@Hawzah_Panahian
شهید سید محمدباقر صدر
🔻 در بیان دیگران
🔆 مجله «حکمت و بیان» در شماره اول خود به «تحول نهاد حوزه در تبلیغ»پرداخته است.
▫️نگاه شهید صدر به تحول تبلیغ در نهاد حوزه چگونه است؟
🔸به زودی منتشر خواهد شد
✅ مرکز تخصصی تبلیغ دارالحکمه
ایتا |تلگرام | بله | اینستاگرام |آپارات | سایت
@Hawzah_Panahian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💬 علیرضا پناهیان از نگاه شما
👈🏻 قسمت دوم: منبرهای ایشان چگونه است؟
✅ مرکز تخصصی تبلیغ دارالحکمه
ایتا |تلگرام | بله | اینستاگرام |آپارات | سایت
@Hawzah_Panahian
🔹ما جایگاه حکمت عملی را گم کردهایم
▫️دارایی حوزوی ما بر اساس این نگاه است که وقتی میخواهی آدمها را تغییر دهی، باید بدانی همهٔ لایههای مختلف وجودشان احتیاج به کمک دارد. ولی در دورهٔ اخیر که مدرنیته خیلی تلاش کرد خودش را با زبان شدیداً علمی وارد ایران کند و بگوید من علمی محض هستم، فضا طوری شد که انگار علم جایگاه بسیار مهمی دارد. در نتیجه، ما در برابر بقیهٔ داراییهایمان بیانگیزه شدیم.
مثلاً فکر کردیم مهمترین دارایی ما در انقلاب اسلامی، قانون است. در این راستا، جریانی در حوزه به این سمت رفت که همهٔ طلبهها بنشینند و فقط فقه کار کنند؛ مسائل جدید آمده و باید قوانین آنها را دربیاوریم. با اینکه واضح است که ما مردم را با احکام نماز و روزه و قانون و علم جذب دین نمیکنیم، بلکه آنها را با امام حسین(ع) جذب دین میکنیم
صوت | فیلم کامل | یوتیوب | آپارات
#تحول_حوزه_در_تبلیغ #مجله_تصویری_دعوت
✅ مرکز تخصصی تبلیغ دارالحکمه
ایتا |تلگرام | بله | اینستاگرام |آپارات | سایت
@Hawzah_Panahian
▫️كارآمدى را میتوان به معناى «موفّقيّت در تحقّق اهداف باتوجّهبه امكانات و موانع» تعريف كرد. شخص کارآمد کسی است که بتواند با توجه به امکانات و موانع موجود به بیشترین موفقیت برسد. اساساً تنها کسانی میتوانند کارآمد باشند که متشرع، مومن، باتقوا باشند. در صورتی که این ویژگیهای را نداشته باشد کارآمد هم نیست و کارهای او مفید برای مردم نخواهد بود.
🔹جمهوری اسلامی از سال ۵۷ تاکنون تلاش به سزایی جهت کارآمدی خود انجام داده است. و ضربههایی نیز که خورده است را از ناکارآمدی خود خورده است نه مشروعيّت.(کتاب فتنه تغلب،ص۳۰۴)
🔻پناهیان قائل به این است که دین و مبانی انقلاب همان کارآمدی واقعی و پایدار و همه جانبه است. اگر میگوید فقط به کارآمدی بپردازید چون کسی که متشرع نیست وایمان و تقوا ندارد کارآمد هم نیست دیانت و انقلابیگری در نگاه ایشان عین کارآمدی است.
✅ مرکز تخصصی تبلیغ دارالحکمه
ایتا |تلگرام | بله | اینستاگرام |آپارات | سایت
@Hawzah_Panahian
🔻به زودی منتشر میشود
🔰سلسله نشستهای دعوت
🔹فصل دوم: تحول (تحول حوزه در تبلیغ)
▫️ارائهی سوم:
🔘سیاستها و راهبردهای تبلیغ در حوزه
📢استاد علیرضا پناهیان
#تحول_حوزه_در_تبلیغ
#مجله_تصویری_دعوت
✅ مرکز تخصصی تبلیغ دارالحکمه
ایتا |تلگرام | بله | اینستاگرام |آپارات | سایت
@Hawzah_Panahian
مجله تصویری دعوت علیرضا پناهیان.mp3
68.89M
🔰 #صوت| سلسله نشستهای دعوت
🔹فصل دوم: تحول (تحول حوزه در تبلیغ)
▫️ارائهی سوم:
🔘سیاستها و راهبردهای تحول در تبلیغ
📢استاد علیرضا پناهیان
#تحول_حوزه_در_تبلیغ
✅ مرکز تخصصی تبلیغ دارالحکمه
ایتا |تلگرام | بله | اینستاگرام |آپارات | سایت
@Hawzah_Panahian
احساس نیاز به دین ج۱ - استاد علیرضا پناهیان.mp3
9.37M
🔉 احساس نیاز به دین
📅 جلسۀ اول | ۱۴۰۳/۰۵/۰۶
🕌 حرم حضرت معصومه(س)
👈 برخی از عناوین مهم این جلسه:
➖اهمیت شیوه تعلیم و تربیت دینی
➖چرا مدینه طرفدار پیامبر(ص) شدند ولی مکه خیر؟
➖مردم مکه احساس نیاز به دین نداشتند
➖احساس ضرورت و نیاز به دین
#تحول_حوزه_در_تبلیغ
✅ مرکز تخصصی تبلیغ دارالحکمه
ایتا |تلگرام | بله | اینستاگرام |آپارات | سایت
@Hawzah_Panahian
چون اقبال به معنویت در ایران و جهان به اوج خود رسیده است.mp3
6.96M
🎙#کلیپ_صوتی چون اقبال به معنویت در ایران و جهان بیش از هر زمان دیگری است
چرا جهاد تبیین لازم است؟
دلیل1: چون اقبال به معنویت در ایران و جهان بیش از هر زمان دیگری است
🔹جامعهشناسها چهل سال پیش دین را برای جامعه افیون و موادّ مخدر میدانستند. الآن هیچکس این نظر را ندارد. الآن هیچ روانشناسی نیست در عالم که دین و معنویت را مفید نداند و هیچ جامعهشناسی نیست که دین را از نظر اجتماعی و سیاسی قدرتمند نداند. الآن فقط بحث سرِ کدام دین است بحث سرِ کدام معنویت است.
🔹فقط کافی است یک حرکتی صورت بگیرد تا جهاد تبیین موجب شود مطالب و معارف دینی در بستههای مناسب به مخاطبان منتقل بشود؛ همین.
#تحول_حوزه_در_تبلیغ
✅ مرکز تخصصی تبلیغ دارالحکمه
ایتا |تلگرام | بله | اینستاگرام |آپارات | سایت
@Hawzah_Panahian
🔰 #فیلم_کامل| سیاستها و راهبردهای تحول در تبلیغ
▫️ارائهی سوم:
📢استاد علیرضا پناهیان
مشاهده در یوتیوب | آپارات
سلسله نشستهای دعوت | فصل دوم: تحول (تحول حوزه در تبلیغ)
#مجله_تصویری_دعوت
✅ مرکز تخصصی تبلیغ دارالحکمه
ایتا |تلگرام | بله | اینستاگرام |آپارات | سایت
@Hawzah_Panahian