eitaa logo
🌷 هیات اندیشه ورزشهیدرضانادری 🌷
83 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
1هزار ویدیو
26 فایل
هیات اندیشه ورز شهید رضا نادری (تاسیس ۱۴۰۰٫۷٫۱۷) ادمین؛ @Yousefi_a @HeyatAndishevarzSahidRezaNaderi
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹قال رسول الله صل الله علیه وآله : إذا کانَ فی آخِرِ الزَّمانِ؛ لابُدَّ لِلنّاسِ فیها مِنَ الدَّراهِمِ وَ الدَّنانیرِ یُقیمُ الرَّجُلُ بِها دینَهُ و دُنیاهُ 🔸در دوران آخر الزمان مردم ناچار از داشتن درهم و دینار میشوند که بتوانند به وسیله آن دین و دنیای خود را استوار کنند. کنز العمال. جلد۳. صفحه۲۳۸. حدیث ۶۳۳۳ 🏅با ، دین و دنیای خود را استوار نمائید. 🔗کانال موسسۀ متا
سلام جناب نوجوان من یک خواهشی دارم این مقاله را بخوانید وایرادهای وارده را پاسخ بدهید👇 https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://iict.ac.ir/2019/10/pooltala/&ved=2ahUKEwjptPSh16b8AhXyh_0HHbjzAk04ChAWegQIBRAB&usg=AOvVaw36L8CGu2ljH3R3hAJDELI6
🌷 هیات اندیشه ورزشهیدرضانادری 🌷
سلام جناب نوجوان من یک خواهشی دارم این مقاله را بخوانید وایرادهای وارده را پاسخ بدهید👇 https://www.g
بخشی از مقاله فوق الذکر👇 نوسان قیمت طلا و نقره در طول تاریخ خط بطلانی بر ادعای ثبات قیمت مبنای دومی که این دیدگاه به آن متکی است این هست که این عزیزان فکر می کنند که اگر پول صرف نظر اسلامی بودنش، از طلا و نقره باشد، ارزش خود را در طول تاریخ حفظ می کند و ما را از تورم و دیگر معضلات اقتصادی مصون می دارد و از این رو دیگر نیازی به مطالعات تاریخی نیست. در پاسخ می گوییم که درست است که طلا قیمت خود را در مقابل سایر کالاها و خدمات تا حدودی حفظ کرده اما نقره فاقد این خصوصیت است. اگر طلا و نقره پول اسلامی بوده اند چرا نسبت به نقره ادعای حفظ ثبات قیمت را ندارند و آن را به عنوان پول اسلامی پیشنهاد نمی کنند. اگر قیمت نقره از آن زمان تا کنون را بسنجید می بینید که صدها برابر کاهش ارزش داشته و رابطه تقریبی یک به ده نسبت به دیناری که در زمان پیامبر اکرم(ص) رایج بوده الان به یک به هزار رسیده و همچنین نسبت به سایر کالاها و خدمات رابطه آن کاهش شدیدی پیدا کرده است. بله، در خصوص طلا این دوستان خیال می کنند که این فلز ارزش خودش را نسبت به سایر کالاها و خدمات به صورت ثابت حفظ می کند اما مطالعه نوسانات قیمت طلا نسبت به کالاها و خدمات هم نشان می دهد که اینطور نیست ثبات قیمت داشته باشد. یعنی نه در صدر اسلام اینگونه بوده که قیمت طلا در مقابل خدمات ثابت باشد و نه بعد از آن بوده و نه الان این گونه است. در بررسی صدر اسلام اگر به زمان خلافت خلیفه دوم نگاه کنیم، از جمله خطبه هایی که او در آغاز خلافتش خواند مضمونش همین بود که مقدار دیناری که مبنای محاسبه دیه در زمان پیامبر اکرم(ص) بود با امروز متفاوت است زیرا قیمت دینارهای آن زمان با امروز متفاوت است و اگر بخواهیم دیه انسان را با ارزش واقعی دینار امروز نسبت به کالاهای واقعی در نظر بگیریم باید بیست و پنج درصد دیه را نسبت به پول طلا و پنجاه درصد هم نسبت به پول نقره افزایش دهیم. این نشان می دهد که در عرض دو سال پول طلایی ارزش خودش را از دست داده بود و پول نقره ای هم پنجاه درصد ارزش خودش را از دست داده بود. و همان موقع خلیفه دوم دستور می دهد که ملاک محاسبه دیات نرخ جدیدی از درهم و دینار باشد. اما مبنای محاسبه دیه اگر شتر بود قیمت آن تغییر نمی کرد و با همان قیمت محاسبه می شد. پس این جریان تاریخی نشان می دهد که ارزش درهم و دینار حتی در همان صدر اسلام هم ثابت نبود. همین طور مقریزی که از مورخین قرون اولیه اسلام است در کتاب تاریخش می گوید، در اثر فتوحاتی که حکومت اسلامی هم از جانب شرق سرزمین های اسلامی و هم از سمت غرب آن داشت، حجم پول طلایی زیادی وارد کشورهای اسلامی به خصوص مرکز حکومت اسلامی یعنی مدینه شد که موجب افت شدید قیمت کالاهای مختلف گردید، بعد در کتاب خودش شروع به نقل یک لیست بلند از کالاهای اساسی مورد احتیاج مردم در آن زمان می نماید که به طور مثال قیمت شتر و یا سایر کالاهای دیگر چه میزان کاهش ارزش پیدا کردند. این گزارش تاریخی مربوط به زمان خلیفه سوم است یعنی در یک دوره سی ساله چه میزان نوسانات قیمت هم نسبت به دینار و هم نسبت به درهم صورت گرفته است.
یکی دیگر از عجایب سید عباس موسویان این است که نیکسون قانون کشور ایران را منسوخ کرده است
ما هم در قانون کشور چنین تعریفی از پشتوانه پول‌مان داریم که هر یک ریال برابر است با میزان مشخصی از طلای بیست و چهار عیار. این قانون مربوط به یک تاریخی بود که الان دیگر منسوخ شده است. این قانون در قوانین پولی و بانکی مصوب سال ۱۳۵۱ بود اما در کنفرانس برتن وودز طلا به طور کلی از پشتوانه پول های اعتباری حذف شد.