صوت 31 جهت بازبینی.mp3
37.92M
❇️ #صوت سلسلهنشستهای #هیأتونوجوان۳
🔰 تجربه نگاری ۱۵سال فعالیت هیأت انصارالمهدی(عج) شهرکرد
🔵 استاد مرتضی جهانبازی
🗓 اردیبهشتماه۱۴۰۲
📌 شهرمقدسقم | جامعهایمانیمشعر
⚜️ مدرسهعالیهیأت
@Heyat_High_School
📣 مدرسهعالیهیأت
❇️ سلسلهنشستهای #هیأتونوجوان۴
🔰 شیوههای جذب نوجوانان به هیأت
🔵 باحضور حجتالاسلاموالمسلمین #مجید_همتی
🔸 مشاور کودکونوجوان
🔸 مسئول مرکز مشاوره روشنان
🔸 عضو هیئتمدیره انجمن روانشناسی اسلامی
🔸 کارشناس پرسمانتربیتی رادیومعارف
🗓 |۳شنبه|۱۲اردیبهشت۱۴۰۲|ساعت۱۶|
📌 |قم|انتهای بلوارجمهوریاسلامی|میدان امامحسین علیهالسلام|مجتمعفرهنگینور|
🌐 فیلم کامل این نشست را میتوانید در وبگاه #هیأت_تی_وی مشاهده کنید:
https://heyat.tv/video/YxBqZGak/
💠 جامعهایمانیمشعر
⚜️ مدرسهعالیهیأت
@Heyat_High_School
📷 گزارش تصویری از سلسلهنشستهای هیأت و نوجوان۴
🔵 باحضور استاد مجید همتی
⚜️ مدرسهعالیهیأت
@Heyat_High_School
📀 گزارش تصویری از سلسلهنشستهای هیأت و نوجوان 4
🔵 باحضور استاد مجید همتی
⚜️ مدرسهعالیهیأت
@Heyat_High_School
💎 نوجوانی سرزمین بیصاحب، نوجوانی دوران جنون، نوجوانی دوران بحرانی زندگی. پس بیائیم نوجوانان را دریابیم تا از این گردنهی خطرناک به سلامت عبور کنند. با شناخت معارف اهلبیت علیهمالسّلام.
✍️ مجید همتی
#دستنوشته
⚜️ مدرسهعالیهیأت
@Heyat_High_School
📃 دستنوشتهای از استاد مجید همتی، در پایان نشست هیأت و نوجوان۴
#دستنوشته
⚜️ مدرسهعالیهیأت
@Heyat_High_School
نشست04.mp3
32.93M
❇️ #صوت سلسلهنشستهای #هیأتونوجوان۴
🔰 شیوههای جذب نوجوانان به هیأت
🔵 استاد مجید همتی
🗓 اردیبهشتماه۱۴۰۲
📌 شهرمقدسقم | جامعهایمانیمشعر
⚜️ مدرسهعالیهیأت
@Heyat_High_School
📣 مدرسهعالیهیأت
❇️ سلسلهنشستهای #هیأتوتشکیلات۲
🔰 مؤلفههای کار تشکیلاتی در هیآت حسینی
🔵 باحضور دکتر #رحمان_یاسی
🔸 معاون سابق مرکز خدمات حوزههای علمیه
🔸 مدیرکل سابق برنامهوبودجه شورای سیاستگذاری حوزههای علمیه خواهران
🔸 مشاورعالی برنامهریزی و ارزیابی نماینده ولیفقیه در وزارت جهاد کشاورزی
🗓 |۲شنبه|۱٨اردیبهشت۱۴۰۲|ساعت۱۶|
📌 |قم|انتهای بلوارجمهوریاسلامی|میدان امامحسین علیهالسلام|مجتمعفرهنگینور|
💠 جامعهایمانیمشعر
🌐 فیلم کامل این نشست را میتوانید در وبگاه #هیأت_تی_وی مشاهده کنید:
https://heyat.tv/video/WxrByXxd/
⚜️ مدرسهعالیهیأت
@Heyat_High_School
📷 گزارش تصویری از سلسلهنشستهای هیأت و تشکیلات۲
🔵 باحضور استاد رحمان یاسی
⚜️ مدرسهعالیهیأت
@Heyat_High_School
نشست 05.mp3
29.89M
❇️ #صوت سلسلهنشستهای #هیأتوتشکیلات۲
🔰 مؤلفههای کار تشکیلاتی در هیآت حسینی
🔵 استاد رحمان یاسی
🗓 اردیبهشتماه۱۴۰۲
📌 شهرمقدسقم | جامعهایمانیمشعر
⚜️ مدرسهعالیهیأت
@Heyat_High_School
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 «نشست هیأتونوجوان۱؛ ویدئو۱»
💠 استاد #ابراهیم_اخوی
❓ اهمیت و ضرورت شناخت نوجوان چیست؟
❓ باورهای اصیل و تدبیر قبل از عمل چه نقشی در حفظ نوجوانان در هیأت دارد؟
❓ تأثیر شناخت خصوصیات و ویژگیهای دوره نوجوانی در هیأت چیست؟
🌐 مشاهدۀ فیلم در وبگاه #هیأت_تی_وی:
https://heyat.tv/video/gxwv5may/
⚜️ مدرسهعالیهیأت
@Heyat_High_School
✍️ گزارش خبری نشست #هیأتوتشکیلات۲
🔰 با حضور استاد رحمان یاسی
🗓 مورخه: ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
❇️ در جلسه مدرسه عالی هیأت بررسی شد؛
✅ مؤلفههای کار تشکیلات در هیأت حسینی
💠 سلسلهنشستهای هیأت و تشکیلات با موضوع مؤلفههای کار تشکیلاتی در هیأت حسینی در سالن جلسات جامعه ایمانی مشعر برگزار شد.
به گزارش روابطعمومی جامعه ایمانی مشعر، دکتر رحمان یاسی در این جلسه اظهار کرد: تشکیلات، مجموعهای انسانی است که تحت مدیریت رهبری معین با دارابودن برنامه و سازوکار منظم، دستیابی به آرمان و هدف مشخصی را محقق میسازد.
وی با اشاره به اینکه آرمان و هدف، نظم، رهبر و افراد چهار رکن اساسی هر تشکیلات هستند، مطرح کرد: آرمان و هدف رکن محوری است؛ چراکه سایر ارکان حول این محور تشکیل شدهاند.
معاون اسبق مرکز خدمات حوزههای علمیه افزود: در یک تشکیلات، تمام اعضا نسبت به آرمان و هدف مشخص آشنا هستند و برای تحقق آن تلاش میکنند.
وی با بیان اینکه در سازمانها، رهبر و مدیر سازمان انتصابی است، عنوان کرد: در تشکیلات، رهبر یک وجه خودجوش دارد، درنتیجه افراد نیز نسبت به این فرد، همسو و همگرا هستند.
یاسی با اشاره به اینکه در سازمانها افراد آموزشدیده در اولویت هستند، خاطرنشان کرد: در تشکیلات وجود نیروهای باانگیزه و علاقهمند اولویت بیشتری دارد.
وی با بیان اینکه تشکیلات بستری برای رشد افراد هستند، تصریح کرد: یک تشکیلات برای اینکه بتواند به اهداف و آرمان خود دست پیدا کند، باید از نظم برخوردار باشد.
معاون اسبق مرکز خدمات حوزههای علمیه اهمیت کار تشکیلاتی را مدنظر قرارداد و افزود: قوت، عمق، استمرار، گستردگی و مسیر رشد ازجمله نکات اصلی یک تشکیلات هستند.
وی ادامه داد: عواملی مانند مذهب، عرق ملی، حب وطن، اعتقاد به ارزش انسانی خاص، تمایل به رسیدن نقطهای مشخص و... ازجمله دلایلی هستند که میتواند موجب ایجاد هدف و انگیزه برای یک تشکیلات باشد.
یاسی با اشاره به دیدگاه شهید بهشتی در فعالیتهای تشکیلاتی دین بنیان، یادآور شد: ازجمله شاخصهای این دیدگاه میتوان به عناوینی چون تشکل باید پاسدار ارزشها باشد نه پاسدار خود، نگهبان ارزشها باشد نه نگهبان خود، تشکل باید سازنده ما، آسانکننده خودسازی برای ما و کمکی به سیر الی الله برای شرکتکنندگان در این تشکل باشد، تشکیلات باید به درد مردم بخورد نه اینکه باری باشد بر دوش جامعه اشاره کرد.
وی با بیان دلایل نهادینهنشدن کار تشکیلاتی در میان نیروهای انقلابی، ابراز کرد: ضعف دانش و بینش تشکیلاتی، عدم تربیت تشکیلاتی و عدم برخورداری از الگوها و اسوههای تشکیلاتی ازجمله این دلایل هستند.
معاون اسبق مرکز خدمات حوزههای علمیه با اشاره به اینکه در هیأتها با چند قابلیت مهم مواجه هستیم که زمینه کار تشکیلاتی موفق را فراهم میکند، بیان کرد: این ویژگیها شامل مشخص و عمیق بودن آرمان و هدف، اقبال بالای مردم جهت حمایتهای مختلف، وجود زیرساختهای فیزیکی مانند مساجد، حسینیهها و تکایا، قابلیت بالای نوآوری و خلاقیت و تنوع و شاخص بودن الگوهای تاریخی است.
وی با بیان مؤلفههای اساسی کار تشکیلاتی در هیأت حسینی، اظهار داشت: تربیت و رشد نیروها و اعضای تشکیلات در هیأت حسینی یک هدف مهم محسوب میشود؛ بنابراین اعضای درگیر در امور اجرایی بایستی زمانی اختصاصی جهت معرفتافزایی و اشک و آه داشته باشند.
یاسی با اشاره به اینکه رهبری دستوری در هیأت حسینی اصولاً جواب نداده و فاقد کارکرد است، مطرح کرد: نظم و انضباط و تقسیم کار شفاف یکی از ضعفهای مهم در کارهای تشکیلاتی است.
وی با بیان اینکه نیروهای پایکار تشکیلاتی باید ردهبندی شوند، عنوان کرد: توان و امکان وقتگذاری، سطح تخصص، سنوسال و جنسیت ازجمله شاخصهای این ردهبندی هستند.
معاون اسبق مرکز خدمات حوزههای علمیه علقه عاطفی در کنار علقه تشکیلاتی را مدنظر قرارداد و افزود: علقه تشکیلاتی اشاره به احساس امنیت و تشخص اجتماعی دارد که افراد از قبل حضور و عضویت در هیأت به آن دست پیدا میکنند.
وی ادامه داد: همچنین ترسی پنهان از طردشدن و کنار گذاشته شدن از تشکیلات در صورت عدم انجام وظایف محوله نیز در دسته علقه تشکیلاتی گنجانده میشود.
وی با تأکید بر لزوم توجه به ظرفیت عظیم بانوان هیأتی، خاطرنشان کرد: در این عرصه و برای استفاده از این ظرفیت باید اقتضائات خاص بانوان، ظرفیتهای خاص بانوان و تنوع خرده تشکلهای هیأتی بانوان در نظر گرفته شود.
معاون اسبق مرکز خدمات حوزههای علمیه با اشاره به جریان مستمر خلاقیت و نوآوری جهت جذب و نگهداشت اعضا و مخاطبین، تصریح کرد: در این عرصه نیز باید به نکاتی ازجمله توجه به اقتضائات کودک و نوجوان، استفاده از روشها و ابزارهای نوین و مؤثر و فضای باز ارائه نظرات و ایدهها و عملیاتیکردن آنها توجه داشت.
⚜️ مدرسهعالیهیأت
@Heyat_High_School