eitaa logo
حیدر علی مولا
6.1هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
2.3هزار ویدیو
1 فایل
بی‌علےهرگز نشاید دم‌ ز دینداری‌ زدن ! کل‌ِ ایمان‌ راڪسےدارد‌ ڪہ‌ ایمانش"علی"ست ارتباط با ادمین جهت تبلیغ و تبادل و ارسال فایل های مرتبط با آقا امیرالمؤمنین جهت نمایش در کانال @ali_moola
مشاهده در ایتا
دانلود
💪من آنم که مادرم مرا "حیـــدࢪ" نامید😍 ⫸ امیرالمومنین علی صلوات الله علیه در جنگ خیبر ، همان جنگی که ابوبکر و عمر به قول خودشان مثل بز کوهی فرار کردند، مقابل پهلوان قلعه خیبر اینگونه رجز میخواند: 《فَقَالَ عَلِيٌّ:أَنَا الَّذِي سَمَّتْنِي أُمِّي حَيْدَرَهْ ... كَلَيْثِ غَابَاتٍ كَرِيهِ الْمَنْظَرَهْ...أُوفِيهِمُ بِالصَّاعِ كَيْلَ السَّنْدَرَهْ. قَالَ: فَضَرَبَ رَأْسَ مَرْحَبٍ فَقَتَلَهُ، ثُمَّ كَانَ الْفَتْحُ عَلَى يَدَيْهِ.》 من آنم که مادرم مرا حیدر نامید، بسان شیر قوی هیکل و هولناک بیشه، با شمشیر مانند پیمانه‌ای بزرگ آنها را پیمانه می‌کنم. (و گروه گروه کفار را از زمین بر می‌چینم) راوی گفت: سپس سر مرحب را زد و اورا کشت و پیروزی به دستان او حاصل شد.😍 📚صحيح مسلم » كتاب الجهاد والسير » باب غزوة ذي قرد وغيرها بر فرارهای جنگ ها لعنت....🔥🔥 @Heydar_ali_moola
☘🍇☘🍇☘🍇☘🍇☘🍇☘🍇 ۱۸. أَسَدُّ الْقَوْمِ رَأْیاً هرچه بگوید حقّ است، هر رأی و حکمی بدهد صحیح و محکم است، و امام علی‌علیه السلام چون اعلم همه مردم و اعرف به امور است و از همه‌جا و همه‌چیز خبردارد، رأی‌و نظرش چنین است، در زیارت مخصوصه آمده: «أَشْهَدُ أَنَّکَ کُنْتَ أَسَدَّهُمْ رَأْیاً» 📚 بحارالانوار، ج 97، ص 378؛ مفاتیح الجنان، زیارت مطلقه امیرالمؤمنین «گواهی می‌دهم رأی‌تو محکم‌ترین رأی قوم‌بود». به کانال محبین آقا امیرالمؤمنین بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/3215786309Cc640a826b3
16.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴اهتزاز پرچم عزای حضرت امام موسی بن جعفر علیه السلام بر فراز گنبد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها @Heydar_ali_moola
30.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 | 🔶 وَ اللهِ مَا قَلَعْتُ بَابَ خَیْبَرَ بِقُوَّةٍ جَسَدَانِیَّةٍ وَ لَا بِحَرَکَةٍ غَذَائِیَّةٍ بَل بِقُوَّةٍ مَلَکِیَّةٍ وَ نَفْسٍ بِنُورِ بارِئِهَا مُضِیَّة.. 🔺 ۲۴ رجب، سالروز فتح بدست حضرت امیرالمومنین علیه‌السلام 🎙 بیان آیت الله العظمی وحید خراسانی 📆 ۱۷/ بهمن‌ماه/ ۱۳۸۶ @Heydar_ali_moola
☘🍇☘🍇☘🍇☘🍇☘🍇 بخش سوم 🌼 ادامه ی خطبه ١ (يذكر فيها ابتداء خلق السّماء و الارض و خلق آدم (عليه السلام)): 💠٣- خلق العالم أَنْشَأَ الْخَلْقَ إِنْشَاءً وَ ابْتَدَأَهُ ابْتِدَاءً بِلَا رَوِيَّةٍ أَجَالَهَا وَ لَا تَجْرِبَةٍ اسْتَفَادَهَا وَ لَا حَرَكَةٍ أَحْدَثَهَا وَ لَا هَمَامَةِ نَفْسٍ اضْطَرَبَ فِيهَا أَحَالَ الْأَشْيَاءَ لِأَوْقَاتِهَا وَ لَأَمَ بَيْنَ مُخْتَلِفَاتِهَا وَ غَرَّزَ غَرَائِزَهَا وَ أَلْزَمَهَا أَشْبَاحَهَا عَالِماً بِهَا قَبْلَ ابْتِدَائِهَا مُحِيطاً بِحُدُودِهَا وَ انْتِهَائِهَا عَارِفاً بِقَرَائِنِهَا وَ أَحْنَائِهَا ثُمَّ أَنْشَأَ سُبْحَانَهُ فَتْقَ الْأَجْوَاءِ وَ شَقَّ الْأَرْجَاءِ وَ سَكَائِكَ الْهَوَاءِ فَأَجْرَى فِيهَا مَاءً مُتَلَاطِماً تَيَّارُهُ مُتَرَاكِماً زَخَّارُهُ حَمَلَهُ عَلَى مَتْنِ الرِّيحِ الْعَاصِفَةِ وَ الزَّعْزَعِ الْقَاصِفَةِ فَأَمَرَهَا بِرَدِّهِ وَ سَلَّطَهَا عَلَى شَدِّهِ وَ قَرَنَهَا إِلَى حَدِّهِ الْهَوَاءُ مِنْ تَحْتِهَا فَتِيقٌ وَ الْمَاءُ مِنْ فَوْقِهَا دَفِيقٌ ثُمَّ أَنْشَأَ سُبْحَانَهُ رِيحاً اعْتَقَمَ مَهَبَّهَا وَ أَدَامَ مُرَبَّهَا وَ أَعْصَفَ مَجْرَاهَا وَ أَبْعَدَ مَنْشَأَهَا فَأَمَرَهَا بِتَصْفِيقِ الْمَاءِ الزَّخَّارِ وَ إِثَارَةِ مَوْجِ الْبِحَارِ فَمَخَضَتْهُ مَخْضَ السِّقَاءِ وَ عَصَفَتْ بِهِ عَصْفَهَا بِالْفَضَاءِ تَرُدُّ أَوَّلَهُ إِلَى آخِرِهِ وَ سَاجِيَهُ إِلَى مَائِرِهِ حَتَّى عَبَّ عُبَابُهُ وَ رَمَى بِالزَّبَدِ رُكَامُهُ فَرَفَعَهُ فِي هَوَاءٍ مُنْفَتِقٍ وَ جَوٍّ مُنْفَهِقٍ فَسَوَّى مِنْهُ سَبْعَ سَمَوَاتٍ جَعَلَ سُفْلَاهُنَّ مَوْجاً مَكْفُوفاً وَ عُلْيَاهُنَّ سَقْفاً مَحْفُوظاً وَ سَمْكاً مَرْفُوعاً بِغَيْرِ عَمَدٍ يَدْعَمُهَا وَ لَا دِسَارٍ يَنْظِمُهَا ثُمَّ زَيَّنَهَا بِزِينَةِ الْكَوَاكِبِ وَ ضِيَاءِ الثَّوَاقِبِ وَ أَجْرَى فِيهَا سِرَاجاً مُسْتَطِيراً وَ قَمَراً مُنِيراً فِي فَلَكٍ دَائِرٍ وَ سَقْفٍ سَائِرٍ وَ رَقِيمٍ مَائِرٍ. 💠 ٣- آفرينش جهان خلقت را آغاز كرد، و موجودات را بيافريد، بدون نياز به فكر و انديشه اى، يا استفاده از تجربه اى، بى آن كه حركتى ايجاد كند، و يا تصميمى مضطرب در او راه داشته باشد. براى پديد آمدن موجودات، وقت مناسبى قرار داد، و موجودات گوناگون را هماهنگ كرد، و در هر كدام، غريزه خاصّ خودش را قرار داد، و غرائز را همراه آنان گردانيد. خدا پيش از آن كه موجودات را بيافريند، از تمام جزئيّات و جوانب آنها آگاهى داشت، و حدود و پايان آنها را مى دانست، ﻭ ﺍﺯ ﺍﺳﺮﺍﺭ ﺩﺭﻭﻥ ﻭ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﭘﺪﻳﺪﻩ‏ﻫﺎ, ﺁﺷﻨﺎ ﺑﻮﺩ. ﺳﭙﺲ ﺧﺪﺍﻱ ﺳﺒﺤﺎﻥ ﻃﺒﻘﺎﺕ ﻓﻀﺎ ﺭﺍ ﺷﻜﺎﻓﺖ, ﻭ ﺍﻃﺮﺍﻑ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﺎﺯ ﻛﺮﺩ, ﻭ ﻫﻮﺍﻱ ﺑﻪ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﻭ ﺯﻣﻴﻦ ﺭﺍﻩ ﻳﺎﻓﺘﻪ ﺭﺍ ﺁﻓﺮﻳﺪ, ﻭ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺁﺑﻲ ﺭﻭﺍﻥ ﺳﺎﺧﺖ, ﺁﺑﻲ ﻛﻪ ﺍﻣﻮﺍﺝ ﻣﺘﻼﻃﻢ ﺁﻥ ﺷﻜﻨﻨﺪﻩ ﺑﻮﺩ, ﻛﻪ ﻳﻜﻲ ﺑﺮ ﺩﻳﮕﺮﻱ ﻣﻲ‏ﻧﺸﺴﺖ, ﺁﺏ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺑﺎﺩﻱ ﻃﻮﻓﺎﻧﻲ ﻭ ﺷﻜﻨﻨﺪﻩ ﻧﻬﺎﺩ, ﻭ ﺑﺎﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺑﺎﺯ ﮔﺮﺩﺍﻧﺪﻥ ﺁﻥ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﺩﺍﺩ, ﻭ ﺑﻪ ﻧﮕﻬﺪﺍﺭﻱ ﺁﺏ ﻣﺴﻠﻂ ﺳﺎﺧﺖ, ﻭ ﺣﺪ ﻭ ﻣﺮﺯ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﻮﺑﻲ ﺗﻌﻴﻴﻦ ﻓﺮﻣﻮﺩ. ﻓﻀﺎ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺯﻳﺮ ﺗﻨﺪ ﺑﺎﺩ ﻭ ﺁﺏ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺑﺎﻻﻱ ﺁﻥ ﺩﺭ ﺣﺮﻛﺖ ﺑﻮﺩ. ﺳﭙﺲ ﺧﺪﺍﻱ ﺳﺒﺤﺎﻥ ﻃﻮﻓﺎﻧﻲ ﺑﺮ ﺍﻧﮕﻴﺨﺖ ﻛﻪ ﺁﺏ ﺭﺍ ﻣﺘﻼﻃﻢ ﺳﺎﺧﺖ ﻭ ﺍﻣﻮﺍﺝ ﺁﺏ ﺭﺍ ﭘﻲ ﺩﺭ ﭘﻲ ﺩﺭ ﻫﻢ ﻛﻮﺑﻴﺪ. ﻃﻮﻓﺎﻥ ﺑﻪ ﺷﺪﺕ ﻭﺯﻳﺪ, ﻭ ﺍﺯ ﻧﻘﻄﻪ‏ﺍﻱ ﺩﻭﺭ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺁﻏﺎﺯ ﺷﺪ. ﺳﭙﺲ ﺑﻪ ﻃﻮﻓﺎﻥ ﺍﻣﺮ ﻛﺮﺩ ﺗﺎ ﺍﻣﻮﺍﺝ ﺩﺭﻳﺎﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻫﺮ ﺳﻮ ﺭﻭﺍﻥ ﻛﻨﺪ ﻭ ﺑﺮ ﻫﻢ ﻛﻮﺑﺪ ﻭ ﺑﺎ ﻫﻤﺎﻥ ﺷﺪﺕ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻓﻀﺎ ﻭﺯﻳﺪﻥ ﺩﺍﺷﺖ, ﺑﺮ ﺍﻣﻮﺍﺝ ﺁﺏ‏ﻫﺎ ﺣﻤﻠﻪ‏ﻭﺭ ﮔﺮﺩﺩ ﺍﺯ ﺍﻭﻝ ﺁﻥ ﺑﺮ ﻣﻲ‏ﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﺑﻪ ﺁﺧﺮﺵ ﻣﻲ‏ﺭﻳﺨﺖ, ﻭ ﺁﺏ‏ﻫﺎﻱ ﺳﺎﻛﻦ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﻣﻮﺍﺝ ﺳﺮﻛﺶ ﺑﺮ ﮔﺮﺩﺍﻧﺪ. ﺗﺎ ﺁﻧﺠﺎ ﻛﻪ ﺁﺏ‏ﻫﺎ ﺭﻭﻱ ﻫﻢ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻨﺪ, ﻭ ﭼﻮﻥ ﻗﻠﻪ‏ﻫﺎﻱ ﺑﻠﻨﺪ ﻛﻮﻩ‏ﻫﺎ ﺑﺎﻻ ﺁﻣﺪﻧﺪ. ﺍﻣﻮﺍﺝ ﺗﻨﺪ ﻛﻒ‏ﻫﺎﻱ ﺑﺮ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺯ ﺁﺏ‏ﻫﺎ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻫﻮﺍﻱ ﺑﺎﺯ, ﻭ ﻓﻀﺎﻱ ﮔﺴﺘﺮﺩﻩ ﺑﺎﻻ ﺑﺮﺩ, ﻛﻪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻫﻔﺖ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﭘﺪﻳﺪ ﺁﻭﺭﺩ. ﺁﺳﻤﺎﻥ ﭘﺎﻳﻴﻦ ﺭﺍ ﭼﻮﻥ ﻣﻮﺝ ﻣﻬﺎﺭ ﺷﺪﻩ, ﻭ ﺁﺳﻤﺎﻥ‏ﻫﺎﻱ ﺑﺎﻻ ﺭﺍ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺳﻘﻔﻲ ﺍﺳﺘﻮﺍﺭ ﻭ ﺑﻠﻨﺪ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩ, ﺑﻲ ﺁﻥ ﻛﻪ ﻧﻴﺎﺯﻣﻨﺪ ﺑﻪ ﺳﺘﻮﻧﻲ ﺑﺎﺷﺪ ﻳﺎ ﻣﻴﺦ‏ﻫﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺍﺳﺘﻮﺍﺭ ﻛﻨﺪ. ﺁﻧﮕﺎﻩ ﻓﻀﺎﻱ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﭘﺎﻳﻴﻦ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﻧﻮﺭ ﺳﺘﺎﺭﮔﺎﻥ ﺩﺭﺧﺸﻨﺪﻩ ﺯﻳﻨﺖ ﺑﺨﺸﻴﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺁﻥ ﭼﺮﺍﻏﻲ ﺭﻭﺷﻨﺎﻳﻲ ﺑﺨﺶ (ﺧﻮﺭﺷﻴﺪ), ﻭ ﻣﺎﻫﻲ ﺩﺭﺧﺸﺎﻥ, ﺑﻪ ﺣﺮﻛﺖ ﺩﺭ ﺁﻭﺭﺩ ﻛﻪ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺩﺭ ﻣﺪﺍﺭ ﻓﻠﻜﻲ ﮔﺮﺩﻧﺪﻩ ﻭ ﺑﺮ ﻗﺮﺍﺭ, ﻭ ﺳﻘﻔﻲ ﻣﺘﺤﺮﻙ, ﻭ ﺻﻔﺤﻪ‏ﺍﻱ ﺑﻲ ﻗﺮﺍﺭ, ﺑﻪ ﮔﺮﺩﺵ ﺧﻮﺩ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺩﻫﻨﺪ @Heydar_ali_moola
‍ ♥️ فضائل امیرالمؤمنين علیه السلام 💠«اسماعيل بن قاسم بن اسماعيل ابوالقاسم حلبي» از محدثان اهل سنّت در قرن چهارم هجری قمری به اسناد خود از انس بن مالک چنین نقل می‌کند: هرگاه رسول خدا_صلّی الله علیه و آله و سلّم_ می‌خواست علی _علیه السلام_را معرّفی کند و جایگاه او را به مردم بشناساند، او را روی شتر خود بالا می‌برد و به مردم دستور می داد که در جایگاهی پایین‌تر از وی قرار بگیرند، ایشان در روز خیبر علی _علیه السلام_ را این چنین توصیف فرمودند: ای مردم! کسی که می‌خواهد به خلقت آدم، خلق و خوی من، مقام خلیل اللهی ابراهیم، مناجات موسی، زهد یحیی و سیره و منش عیسی_علیهم السلام_بنگرد، پس به علی بن ابی‌طالب نگاه کند. او کسی است که در مواقع حساس و پرمخاطره بسان بازِ شکاری حاضر می‌شود. ای مردم! فرزندانتان را با محبّت علی بیازمایید؛ چرا که علی دعوت به گمراهی نمی‌کند و هیچ‌گاه از هدایت دور نمی‌شود. پس هر کس او را دوست بدارد، از شما [فرزند شماست] و هر که بغض او در سینه داشته باشد، از شما [فرزند شما] نیست ! انس بن مالک می‌گوید: پس از این کلام رسول خدا_صلّی الله علیه و آله و سلّم_ در روز خیبر، اوضاع به گونه ای بود که پدر فرزندش را روی دوش خود می‌نشاند و سر راه علی علیه السلام می ایستاد، زمانی که علی را می‌دید، صورت فرزندش را به سمت علی می‌گرداند و با انگشت او را به فرزندش نشان می‌داد و می‌پرسید: فرزندم این شخصی که در حال آمدن است را دوست می‌داری؟ اگر پاسخ مثبت می‌داد، او را می‌بوسید. ولی اگر می‌گفت: نه، او را روی زمین می‌انداخت و به او می‌گفت: برو به مادرت ملحق شو ! مادرت نیز باید به اهلش ملحق شود ! مرا با کسی که علی بن ابی طالب را دوست نمیدارد، کاری نیست. ✅ ... عَنْ أَنَسٍ , قَالَ: كَانَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ إِذَا أَرَادَ أَنْ يَشْهَر عَلِيًّا فِي مَوْطِنٍ أَوْ مشهد، علا عَلَى رَاحِلَتِهِ وأَمَرَ النَّاسَ أَنْ يَنْخَفِضُوا دُونَهُ , وَأَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ شهر عَلِيًّا رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ يَوْمَ خَيْبَرَ، فَقَالَ: «يَا أَيُّهَا النَّاسُ مَنْ أَحَبَّ أَنْ يَنْظُرَ إِلَى آدَمَ فِي خَلْقِهِ، وَأَنَا فِي خُلْقِي، وَإِلَى إِبْرَاهِيمَ فِي خَلّتهِ، وَإِلَى مُوسَى فِي مُنَاجَاتِهِ وَإِلَى يَحْيَى فِي زُهْدِهِ، وَإِلَى عِيسَى فِي سُنَنِهِ فَلْيَنْظُرْ إِلَى عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ، إِذَا خَطَرَ مِثْلَ الصَّقْرِ كَأَنَّمَا يَنْقَلِعُ مِنْ صَخْر أَوْ يَنْحَدِرُ مِنْ صَبَبٍ، يَا أَيُّهَا النَّاسُ امْتَحِنُوا بِحُبِّهِ أوْلادَكُمْ؛ فَإِنَّ عَلِيًّا لا يَدْعُو إِلَى ضَلالَةٍ , وَلا يَبْعُدُ عَنْ هُدًى، فَمَنْ أَحَبَّهُ فَهُوَ مِنْكُمْ , وَمِنْ أَبْغَضَهُ فَلَيْسَ مِنْكُمْ» . قَالَ أَنَسُ بْنُ مَالِكٍ: فَكَانَ الرَّجُلُ مِنْ بَعْدِ يَوْمِ خَيْبَرَ يَحْمِلُ وَلَدَهُ عَلَى عَاتِقِهِ، ثُمَّ يَقِفُ عَلَى طَرِيقِ عَلِيٍّ , فَإِذَا نَظَرَ إِلَيْهِ تَوَجَّهَ بِوَجْهِهِ تِلْقَاءَهُ , وَأَوْمَأَ بِإِصْبَعِهِ أيْ بُنَيَّ تُحِبُّ هَذَا الرَّجُلَ الْمُقْبِلَ؟ فَإِنْ قَالَ الْغُلامُ: نَعَمْ، قَبَّلَهُ وَإِنْ قَالَ: لا، خَرَقَ بِهِ الأَرْضَ وَقَالَ لَهُ: الْحَقْ بِأُمِّكَ، وَلْتَلْحَقْ أُمُّكَ بِأَهْلِهَا، وَلا حَاجَةَ لِي فِيمَنْ لا يُحِبُّ عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ. 📜 مشخصات نسخه خطی: الجزء فيه من حديث أبي القاسم الحلبي تأليف: إسماعيل بن القاسم بن إسماعيل أبوالقاسم الحلبي الخياط المؤدب(قرن ٤)، کتابت شده در قرن ششم هجری به خط حافظ ابن عساکر، نگه‌داری شده در کتابخانه‌ی ظاهریه_ دمشق، مجموعه شماره ۲۴ ورق ۱۰۸ _ ۱۱۵ @Heydar_ali_moola
26.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آقا امیرالمؤمنین ( ع) ۹۰ زخم برداشت . به کانال محبین آقا امیرالمؤمنین بپیوندید @Heydar_ali_moola