eitaa logo
پژوهش های اصولی
297 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
736 ویدیو
119 فایل
﷽ 📌نکات اخلاقی واعتقادی 📌تحلیل های سیاسی وبصیرت افزا در راستای آشنایی با مقتضیات زمان 📌آرشیوی از اهم علوم مقدماتی اجتهاد 📌آموزش اصول وفنون پژوهش از طریق ارائه سلسله مباحث علمی از اینکه بدلیل مشغله، توفیق پاسخگویی ندارم، عذر خواهم @HosseinMehrali
مشاهده در ایتا
دانلود
1401.8.30 سخنرانی حجت الاسلام ناصری~1.mp3
8.49M
🎧 رحمت و مغفرت الهی 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری 🗓 تاریخ: ۱۴۰۱/۸/۳۰ ⏱ زمان: ۲۱ دقیقه 📍مدرسه علمیه امام حسین علیه‌السلام - قم المقدسه 🎞 فیلم جلسه در آپارات: aparat.com/v/ebKqz 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
از اغتشاشات تا فتنه های آخرزمانی.mp3
37.13M
🔸در این جلسه از صفر تا صد حوادث این روزها با رویکرد دینی-معارفی بررسی میشود. 🔹موضوع: از اغتشاشات تا فتنه های آخرزمانی 💠@masoudaali_ir
خدایااااا شکرت😭
هدایت شده از KHAMENEI.IR
661462785_1248477469.mp3
17.93M
🎙 بشنوید | صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار جمع کثیری از بسیجیان. ۱۴۰۱/۹/۵ 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از روشنگری
5.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 | سرانجام اغتشاشاتِ اخیر چه‌ خواهد شد؟! 💢 دیدن این کلیپ شما را دلگرم می‌کند... 🔺قدرت جمهوری اسلامی بعد از فتنه۸۸ به چه سمتی رفت؟! 🔺ماحصل فتنه؛ ریزش یا رویش؟! 🔺بچه‌های جبهه انقلاب از چه‌ زمانی وارد میدان مستندسازی، عکاسی، طراحی و... شدند؟ 🎙 حجت‌الاسلام راجی 🆘 @Roshangari_ir 🆘 rubika.ir/Roshangariir
17.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ علامه حسن زاده آملی: باید قنبر حضرت خامنه ای کبیر بود. 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش
حکم نمازِ کسی که اذکار مستحب را در حال حرکت بگوید 👇👇👇 [مسأله 966 اگر در حال حركت بدن ذكر بگويد] مسأله 966 اگر (1) در حال حركت بدن ذكر بگويد (2) مثلاً موقع رفتن به ركوع يا رفتن به سجده تكبير بگويد (3) ، چنانچه آن را به قصد ذكرى كه (4) در نماز دستور داده‌اند بگويد (5) ، بايد (6) نماز را دوباره بخواند (7) و اگر به اين قصد نگويد، بلكه بخواهد ذكرى گفته باشد نماز صحيح است. اين مسأله، در رسالۀ آيت اللّٰه بهجت نيست (1) زنجانى: اگر با علم و عمد. . (2) خوئى، تبريزى، سيستانى: ذكر مستحبى بگويد. . (3) خوئى، تبريزى: نمازش صحيح است و «بِحَوْلِ اللّٰهِ وَ قُوَّتِهِ اَقُومُ وَ أَقْعُدُ» را بايد در حال برخاستن بگويد. [پايان مسأله] مكارم: احتياط آن است كه نماز را دوباره بخواند مگر آن كه قصدش مطلق ذكر باشد، يعنى نه آن تكبير مخصوصى كه مثلاً قبل از سجده در حال ايستادن گفته مى‌شود، بلكه از آنجا كه ذكر خدا در هر جاى نماز خوب است تكبير مى‌گويد. (4) زنجانى: ذكر خاصى كه. . (5) سيستانى: آن ذكر صحيح نيست ولى نمازش صحيح است و «بِحَوْلِ اللّٰهِ وَ قُوَّتِهِ اَقُومُ وَ أَقْعُدُ» را بايد در حال برخاستن بگويد. [پايان مسأله] (6) گلپايگانى، صافى، فاضل، نورى: بايد احتياطاً. . (7) زنجانى: و اين امر در ذكرهاى مستحب، مطابق احتياط وجوبى است. . اراكى: چنانچه آن را به قصد ذكرى كه در نماز دستور داده‌اند بگويد، صحيح بودن نمازش مورد اشكال است.
اما دلیلِ وجوب گفتنِ تکبیرِ بعد از رکوع در حال قیام و احتمالِ بطلان نماز در صورت گفتنِ آن در حال رفتن به سجده چیست؟ مرحوم حکیم در مستمسک العروه می نویسد: وأما كونه حال الانتصاب فهو المشهور المحكي عليه ظاهر الإجماع في كلام غير واحد ، ويشهد له صحيح حماد : « ثمَّ كبر (ع) وهو قائم ، ورفع يديه حيال وجهه ، ثمَّ سجد ». یعنی حمّاد که نماز امام صادق (ع) دیده است، می گوید امام تکبیر را در حالی گفتند که ایستاده بودند این روایت چنان که ظاهر است، دلالتی بر وجوب قیام در حال تکبیر ندارد؛ زیرا فعل معصوم نهایتاً جواز را می رسانَد مخصوصاً که در مقابل، روایتِ معلّی هم وجود دارد که از قول امام صادق (ع) نماز امام سجاد (ع) را گزارش می کند که« كان علي بن الحسين إذا هوى ساجداً انكب وهو يكبّر » صاحب حدائق با تخییر بین این دو روایت جمع کرده است گر چه صاحب جواهر، تخییر را به خاطر مخالفت با معروفِ بین اصحاب و اعراضِ آن ها از فتوا دادن بر طبق مضمونِ آن، ضعیف شمرده است بر فرض که ما روایت حمّاد را دالّ بر وجوب استقرار در حال ذکر تکبیرِ قبل از سجده بگیریم، برای بطلان نماز و وجوب اعاده ی آن، محتاجِ دلیلِ دیگری هستیم که ظاهراً مفقود است و بر فرض شک، می توان با اصالة الصحة نماز را تصحیح نمود مگر آن که نتواند در مقابل قاعده اشتغال مقاومت کند که در آن صورت، احتیاط در اعاده ی نماز است به هر حال برای مقلدان، چون فقط یک نفر فتوا به (باید نماز را دوباره بخواند) داده و بقیه یا فتوا به صحت داده اند و یا احتیاط کرده اند، راه برای تصحیح نمازها باز است گر چه باید در مقام بیان حکم شرعی به مردم تاکید کرد که یا الله اکبر را در حال آرامش بدن و قیام بگویند و یا اگر در حال حرکت می گویند، به قصدِ مطلقِ ذکر باشد نه ذکرِ واردِ قبل از سجده
8.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بیع شرط یکی راههای فرار از ربا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا