پژوهش های اصولی
#کتاب1 (خون دلی که لعل شد ۶۰) #فصل_هفتم (حماسه اشک ۵) #اولین_تجربهی_بازداشت (بخش دوم) مردم بیرجند
#کتاب1 (خون دلی که لعل شد ۶۱)
#فصل_هفتم (حماسه اشک ۶)
#زندان_پادگان (بخش اول)
روز پانزدهم محرم مرا تحت الحفظ به همراه سه مامور پلیس به مشهد فرستادند. فاصله ی بیرجند تا مشهد ۵۴۰کیلومتر است.
اتوموبیل جیپ نظامی که مارا میبرد، این فاصله را با سرعت زیاد و بدون توقف طی کرد.
فقط جلوی یک قهوه خانه ی سر راه برای خوردن غذا توقف کوتاهی کرد. در مسیر، از چند شهر، از جمله قائن و گناباد و تربت حیدریه هم عبور کردیم.
ماموران پلیس محافظ، حالت ترس و هراس داشتند. وقتی به مشهد رسیدیم، مرا به یکی از مراکز پلیس تحویل دادند، که شب سختی را در آنجا گذراندم.
گشتی های پلیس با اسب خیابانها و کوچه هارا میگشتند. در شب، حیاط پاسگاه پر از پلیس های کشیک شد که برای استراحت در آنجا خوابیدند.
چون برای من جای خواب پیدا نشد، لذا مرا به اتاق تنگ و کوچکی بردند. صبح هم مرا به ساختمان ساواک تحویل دادند و از آنجا به زندان اردوگاه مشهد فرستادند.
در آن زندان تعدادی زندانی حضور داشتند که بیشترشان یا جوانانی بودند که در تظاهرات شرکت داشته یا بیانیه پخش کرده بودند، و یا از سخنرانها و طلاب حوزه و دانشجویان دانشگاه بودند.
از بین آنها شخصیتهایی را به یاد دارم که بعد ها وارد عرصه ی مبارزه سیاسی و جنبشی شدند؛ از جمله پرویز پویان، که در اواخر دهه۴۰ از رهبران جنبش مسلحانه ی چپ شد و در یک عملیات مسلحانه به قتل رسید. و نیز آقای فاکر که هم اکنون عضو مجلس شورای اسلامی است
.
وقتی در زندان وارد اتاقی شدم که با سلولهایی که بعدها در آنها حبس شدم، شباهتی نداشت، در نخستین ساعات احساس غربت و تنهایی کردم.
نمیدانستم زندانیان در اتاقهای مجاور چه کسانی هستند و یا چندنفرند. با آنکه این افراد در مجاورت من بودند، اما احساس میکردم که من کاملا از آنها دورم.
📚 کانال پژوهش های اصولی
https://eitaa.com/joinchat/1772093454C44c5b95945
هدایت شده از KHAMENEI.IR
13990611_40482_1281k.mp3
11.5M
🎙 بشنوید | صوت کامل سخنرانی امروز رهبر انقلاب در اجلاس سالیانه رؤسا و مدیران آموزش و پرورش. ۹۹/۶/۱۱
💻 @khamenei_ir
پژوهش های اصولی
#کتاب1 (خون دلی که لعل شد ۶۱) #فصل_هفتم (حماسه اشک ۶) #زندان_پادگان (بخش اول) روز پانزدهم محرم مرا
#کتاب1 (خون دلی که لعل شد ۶۲)
#فصل_هفتم (حماسه اشک ۷)
#زندان_پادگان (بخش دوم)
اندکی بعد صدایی از اتاق مجاور شنیدم که بیت شعری میخواند. هم صدا نوعی آهنگ داشت، و هم شعر معنای خاصی داشت که به دل آرامش میداد و برای مقابله با آن وضع، به انسان عزم و اراده میبخشید. بیت از مثنوی مولوی بود:
عار ناید شیر را از سلسله/ نیست مارا از قضای حق گله
صاحب صدا را شناختم؛ یکی از خطبای مشهور مشهد بود. فهمیدم او هم به زندان افتاده است.
شناختن همسایه زندانی ام، و شنیدن شعری که خواند، در من احساس آرامش به وجود آورد و تنهایی و غربت را از دلم دور ساخت.
این ساختمان، جزو زندان اردوگاه نظامی _که نظامیان در آن زندانی میشوند_ نبود؛ بلکه حتی در اصل، زندان هم نبود؛ در واقع انباری ای بود که به دنبال اوضاع انفجار آمیز کشور، آن را به زندان تبدیل کرده بودند.
اوضاع آشفته آن روزها رژیم را واداشته بود تا زندانها و بازداشتگاه های فوری فراهم سازد.
از همین رو، اتاقها به هیچ وجه قابل سکونت نبود. اتاقی که ابتدا مرا در نگه داشتند، خیلی نمناک بود؛ به حدی که روی زمین اتاق، آب جمع شده بود؛ لذا چند ساعت بعد مرا به اتاق دیگری منتقل کردند.
هر روز صبح برای بیگاری بیرون می آمدیم. از جمله این بیگاری ها، کندن علفهای هرز حیاط اردوگاه بود. حیاط پر از گیاهان طبیعی و خود رو بود و من هنگام کندن آنها زمزمه میکردم: مرا به کار گُل داشتند، نه همچو استاد فارس به کار گِل!
مارا وادار میکردند مسیرها و گذرگاه های داخل اردوگاه را صاف و هموار کنیم. من پس از پیروزی انقلاب، از همین اردوگاه دیدن کردم و در سخنرانی ای که آنجا داشتم، به نظامیان گفتم: من در صاف کردن و هموار کردن بیشتر مسیرهای این اردوگاه شرکت داشته ام!
📚 کانال پژوهش های اصولی
https://eitaa.com/joinchat/1772093454C44c5b95945
هدایت شده از فقه و معارف
14.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴پیام عاشورا توسط امام سجاد علیهالسلام و زینب کبری در عالم پخش شد
🔰رهبرانقلاب: بعد از آنکه قضیهی کربلا انجام گرفت - آن فاجعهی بزرگ اتفاق افتاد - و فداکاری بینظیر اباعبداللَّه (علیهالسّلام) و اصحاب و یاران و خانوادهاش در آن محیط محدود واقع شد، حادثهی اسارتها پیام را باید منتشر میکرد و خطبهها و افشاگریها و حقیقتگوئیهای حضرت زینب (سلام اللَّه علیها) و امام سجاد (علیه الصّلاة و السّلام) مثل یک رسانهی پر قدرت باید فکر و حادثه و هدف و جهتگیری را در محدودهی وسیعی منتشر میکرد؛ و کرد.
🔹در کوفه، در شام، در بین راه، خیلیها از زبان زینب کبری (سلام اللَّه علیها) یا امام سجاد (علیه الصّلاة و السّلام) یا از دیدن وضع اسرا، خیلی چیزها را فهمیدند، ولی کی جرئت میکرد، کی توانائی این را داشت که در مقابل آن دستگاه ظلم و استکبار و استبداد و اختناق، آنچه را که فهمیده است، بروز دهد؟ مثل یک عقدهای در گلوی مؤمنین باقی بود. این عقده روز اربعین اولین نِشتر را خورد؛ اولین جوشش در روز اربعین در کربلا اتفاق افتاد.
٨٧/١١/٢٨
💻 @khamenei_maaref
پژوهش های اصولی
#کتاب1 (خون دلی که لعل شد ۶۲) #فصل_هفتم (حماسه اشک ۷) #زندان_پادگان (بخش دوم) اندکی بعد صدایی از ات
#کتاب1 (خون دلی که لعل شد ۶۳)
#فصل_هفتم (حماسه اشک ۸)
#آشیخ_ریشت_را_تراشیدند؟!
در آنجا بیش از یک هفته ماندم. در این مدت صورتم را تراشیدند، و این نخستین باری بود که صورتم تراشیده میشد. بار دوم طی بازداشت دیگری بود که در جای خود از آن یاد خواهم کرد.
در مورد تراشیدن صورت، شنیده بودم که اردوگاه ها صورت را خشک خشک و بدون آب و صابود میتراشند _که کاری زشت و درد آور است_ لذا در راه بیرجند به مشهد، خود را برای استقبال از این لحظه ی وحشتناک و آزردن پوست صورت، آماده میساختم.
زمان تراشیدن صورت فرا رسید. سلمانی آمد و من با تشویش و نگرانی به او نگاه میکرم. کیفش را باز کرد و یک ماشین اصلاح از آن بیرون آورد. با دیدن ماشین اصلاح، من نفس راحتی کشیدم و معلوم شد جریان متفاوت از آن چیزی است که تصور میکردم.
بعد از آن، اجازه خواستم که به دستشویی بروم و سپس وضو بگیرم. اجازه دادند با دو نظامی بروم.
در مسیر، یک افسر جوان که به گستاخی و وقاحت معروف بود، مرا دید و از دور به تمسخر صدا زد: آشیخ! ریشت را تراشیدند؟ و من فورا پاسخ دادم: بله، سالها بود که چانه خود را ندیده بودم و حالا الحمدلله میبینم! و بدین ترتیب اجازه ندادم خشنود و دلخوش شود.
📚 کانال پژوهش های اصولی
https://eitaa.com/joinchat/1772093454C44c5b95945
پژوهش های اصولی
#اصول_فقه ۹۰ #مقاصد_شریعت ۸ #مثال ۴ 🖋 نمونه هایی از نصوص بیان گر مقاصد شریعت: ✅ سوره مبارکه نحل،
#اصول_فقه ۹۱
#مقاصد_شریعت ۹
#مثال ۵
🖋 نمونه هایی از نصوص بیان گر مقاصد شریعت:
✅ سوره مبارکه بقره، آیه شریفه 151:
كَمَا أَرْسَلْنَا فِيكُمْ رَسُولًا مِّنكُمْ يَتْلُو عَلَيْكُمْ آيَاتِنَا وَيُزَكِّيكُمْ وَيُعَلِّمُكُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَيُعَلِّمُكُم مَّا لَمْ تَكُونُوا تَعْلَمُون.
َ
ﻫﻤﺎﻥ ﮔﻮﻧﻪ ﻛﻪ [ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﻗﺒﻠﻪ ، ﻛﺎﻣﻞ ﻛﺮﺩﻥ ﻧﻌﻤﺖ ﺍﺳﺖ ، ﺍﻳﻦ ﺣﻘﻴﻘﺖ ﻫﻢ ﻛﺎﻣﻞ ﻛﺮﺩﻥ ﻧﻌﻤﺖ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ] ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﺷﻤﺎ ﺭﺳﻮﻟﻲ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻳﻢ ﻛﻪ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺁﻳﺎﺕ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻧﺪ ، ﻭ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ [ ﺍﺯ ﻫﺮ ﻧﻮﻉ ﺁﻟﻮﺩﮔﻲ ﻇﺎﻫﺮﻱ ﻭ ﺑﺎﻃﻨﻲ] ﭘﺎﻙ ﻭ ﭘﺎﻛﻴﺰﻩ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ ، ﻭ ﻛﺘﺎﺏ ﻭﺣﻜﻤﺖ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﻣﻰ ﺁﻣﻮﺯﺩ، ﻭﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ ﻧﻤﻰ ﺩﺍﻧﺴﺘﻴﺪ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﺗﻌﻠﻴﻢ ﻣﻰ ﺩﻫﺪ.
✅سوره مبارکه جمعه، آیه شریفه 2:
هُوَ الَّذِي بَعَثَ فِي الْأُمِّيِّينَ رَسُولًا مِّنْهُمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَإِن كَانُوا مِن قَبْلُ لَفِي ضَلَالٍ مُّبِينٍ.
ﺍﻭﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﻣﺮﺩم ﺑﻲ ﺳﻮﺍﺩ، ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﻱ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺑﺮﺍﻧﮕﻴﺨﺖ ﺗﺎ ﺁﻳﺎﺕ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﺨﻮﺍﻧﺪ ﻭ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ [ ﺍﺯ ﺁﻟﻮﺩﮔﻲ ﻫﺎﻱ ﻓﻜﺮﻱ ﻭ ﺭﻭﺣﻲ ] ﭘﺎﻛﺸﺎﻥ ﻛﻨﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﻛﺘﺎﺏ ﻭ ﺣﻜﻤﺖ ﺑﻴﺎﻣﻮﺯﺩ ، ﻭ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﻪ ﻳﻘﻴﻦ ﭘﻴﺶ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺩﺭ ﮔﻤﺮﺍﻫﻲ ﺁﺷﻜﺎﺭﻱ ﺑﻮﺩﻧﺪ.
🔆 بر اساس این دو آیه شریفه، هدف از بعث رسل، تعلیم و تربیت، تزکیه نفس می باشد.
بنابراین، تعلیم و تربیت و تزکیه نفوس، یکی از مقاصد شریعت است.
✨ نتیجه آن است که تمام احکام شرعی اعم از عبادات و معاملات و سیاسات، باید با این مقصد، هم سو و سازگار باشند.
ادامه دارد...
📚 کانال پژوهش های اصولی
https://eitaa.com/joinchat/1772093454C44c5b95945
پژوهش های اصولی
#کتاب1 (خون دلی که لعل شد ۶۳) #فصل_هفتم (حماسه اشک ۸) #آشیخ_ریشت_را_تراشیدند؟! در آنجا بیش از یک هف
#کتاب1 (خون دلی که لعل شد ۶۴)
#فصل_هفتم (حماسه اشک ۹)
#پسرم_به_تو_افتخار_میکنم
سه روز پس از بازداشت، یکی از افسران زندان آمد و گفت: فردا آزاد میشوی. از این خبر تعجب کردم و به خود گفتم: شاید یکی از دوستان نزد فردی که با رژیم مرتبط است، برای ازادی من وساطت کرده است.
درحالی که به این موضوع فکر میکردم، به قرآن تفال زدم و این آیه کریمه آمد:« فلایستطیعون توصیه ولا الی اهلهم یرجعون».
روز بعد و روزهای بعد فرارسید، ولی من آزاد نشدم.
ایام این زندان اگرچه به درازا نکشید، اما فوق العاده وحشتناک بود؛ زیرا نخستین تجربه ی من بود.
وانگهی، این ایام با روزهایی هم زمانی داشت که کشور در یک گیرو دار عظیم و کشمکش خونین به سر میبرد. نهضت اسلامی و مبلغان مسلمان را از هر سو خطراتی احاطه کرده بود.
رژیم بی رحمانه میتاخت و میکوبید. خداوند خواست که پس از سختی و تنگی، گشایشی فراهم آید. ایام زندان، هشت نه روزی به درازا کشیز و پس از آن من و سایر بازداشتی های آنجا آزاد شدیم.
روز آزادی را فراموش نمیکنم. در عصرگاه یکی از آخرین روزهای ماه خرداد_که بلند ترین روزهای سال است_ یکی از افسران زندان آمد و خبر آزادی را به ما داد. هر یک از ما وسایل اندک خود را جمع کردیم و در اتاقهایمان به انتظار نشستیم؛ بعد مارا در راهرویی که بین اتاقها امتداد یافته بود، جمع کردند و سپس در زندان را گشوند و گفتند بروید!
به همین صورت، و بدون ثبت اسامی یا پر کردن فرمهایی که هنگام آزادی از زندان معمول است.
با همدیگر خداحافظی کردیم. من به سوی خیابان رفتم و آن مسیر را با گام هایب تند به سوی منزلمان_که خیلی از پادگان دور نبود_ طی کردم.
درحالی که عازم خانه بودم، احساس خاصی بر من مستولی شده بود، که آمیزه ای بود از شوق و بیم و شرم. شرمگین بودم از اینکه محاسنم را تراشیده بودند، و بیم هم از این داشتم که والدینم شاید بگویند: چرا در مسائلی دخالت کردی که به زندان بیوفتی؟
وقتی به خانه رسیدم، خانواده به گرم ترین وجهی از من استقبال کردند. از دیدن من، خوشحالی کردند.
وقتی برای صرف چای نشستم، نخستین حرفی که مادرم به من زد، این بود: من به پسری مانند تو افتخار میکنم که چنین کاری را در راه خدا انجام میدهد.
نفسی به راحتی کشیدم و خدا را شکر کردم. این سخن مادرم در فعالیتهایی که من در این راه داشتم، تاثیری بسزا داشت.
📚 کانال پژوهش های اصولی
https://eitaa.com/joinchat/1772093454C44c5b95945
هدایت شده از پژوهش های اصولی
29.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#بصیرت
📹 چرا اولین فرمانده ارتش توسط فرزندان مهندس بازرگان ترور شد؟
⚠️ سخنان تکاندهندهی استاد پناهیان درباره قهرمانی که ایران را از تجزیه نجات داد، و با وجود مخالفت امام، توسط بازرگان برکنار و سپس توسط فرزندان عزیز او ترور شد...
#پهلوی #شاه #رضاشاه #محمدرضاشاه #رضاپهلوی #شاهزاده #فرح_پهلوی #ایران #آریایی #دیکتاتور #بازرگان #مصدق #ليبرال #امام_خمینی #انقلاب #ارتش #ارتشبد_قرنی #شهیدقرنی #شهید_قرنی #ترور #تروریسم #شهدای_ترور #تروریست #پناهیان #ارتش
📚 کانال پژوهش های اصولی
https://eitaa.com/joinchat/1772093454C44c5b95945
پژوهش های اصولی
#کتاب1 (خون دلی که لعل شد ۶۴) #فصل_هفتم (حماسه اشک ۹) #پسرم_به_تو_افتخار_میکنم سه روز پس از بازداشت
#کتاب1 (خون دلی که لعل شد ۶۵)
#فصل_هشتم (قعله سرخ ۱)
#فعالیتهای_تشکیلاتی
نخستین بازداشت من در اواخر بهار سال ۱۳۴۲ بود. در اواخر زمستان همان سال دوباره بازداشت شدم.
#ایستگاههای_مسیر_زاهدان (بخش اول)
پس از تصمیم گیری برای رفتن به زاهدان که قبلا گفتم با قرآن استخاره کردم و این آیه ی کریمه آمد:« لَقَدِ ابْتَغَوُا الْفِتْنَةَ مِنْ قَبْلُ وَقَلَّبُوا لَكَ الْأُمُورَ حَتَّى جَاءَ الْحَقُّ وَظَهَرَ أَمْرُ اللَّهِ وَهُمْ كَارِهُونَ» صفحه ای را از قرآن که باز کرده بودم با کلمه «وقلبوالک» شروع میشد.
از این آیه دریافتم من وظیفه من در برابر زاهدان دشوار خواهد بود. اما ان شاالله با موفقیت همراه خواهد شد. و همین گونه شد که تصور میکردم.
درزاهدان هیچ کسی را نمیشناختم. میدانستم که آقای کفعمی در آنجا است. ایشان روحانی برجسته منطقه بود. در نامه ایی به آقای میلانی گفتم تا نامه بنویسد و مرا به آقای کفعمی معرفی کند و از او بخواهد در مسائلی که ممکن است برایم پیش بیاید کمکم کند.
آیت الله میلانی در آن زمان از علمای بزرگ و رده ی اول و از مراجع تقلید ایران بود. ایشان ساکن مشهد بود ،نسبت به من هم محبت بسیار داشت؛ و میدانست که هدف از سفر به زاهدان انجام یک وظیفه ی مبارزانی است.
قم را در یک روز سخت و بحرانی ترک کردم.
من و تعدادی از دوستان به خاطر اتفاقی که دقیقا به یاد ندارم تحت تعقیب بودیم. ما از در مخفی پشت مدرسه ی خان مه در زیر زمین رختشوی خانه بود بیرون رفتیم. من سوار اتوبوسی شدم که بیشتر مسافران آن از طلاب و علمایی بودند که برای تبلیغ سفر میکردند.
اتوبوس از قم به مقصد کرمان حرکت کرد. کرمان، آخرین مقصد اتوبوس حدود هزار کیلومتر تا قم فاصله دارد. بیش از سی مبلغ دینی که تدریجا در شهر ها و روستاهای بین راه پیاده میشدند.
📚 کانال پژوهش های اصولی
https://eitaa.com/joinchat/1772093454C44c5b95945
پژوهش های اصولی
#اصول_فقه ۹۱ #مقاصد_شریعت ۹ #مثال ۵ 🖋 نمونه هایی از نصوص بیان گر مقاصد شریعت: ✅ سوره مبارکه بقره
#اصول_فقه ۹۲
#مقاصد_شریعت ۱۰
#مثال ۶
🖋 نمونه هایی از نصوص بیان گر مقاصد شریعت:
✅ سوره مبارکه نساء، آیه شریفه 105:
🔆إِنَّا أَنْزَلْنَا إِلَيْکَ الْکِتَابَ بِالْحَقِّ لِتَحْکُمَ بَيْنَ النَّاسِ بِمَا أَرَاکَ اللَّهُ وَ لاَ تَکُنْ لِلْخَائِنِينَ خَصِيماً ».
🔅ما این کتاب را به حق بر تو نازل کردیم؛ تا به آنچه خداوند به تو آموخته، در میان مردم قضاوت کنی؛ و از کسانی مباش که از خائنان حمایت نمایی.
🔆 بر اساس این آیه شریفه، هدف و مقصد از نزول قرآن کریم، تشکیل حکومت اسلامی می باشد.
لازم به ذکر است، برخی از اهداف و مقاصدی که پیش از این بر شمردیم، در سایه تشکیل حکومت اسلامی محقق می شود.
به عنوان مثال، تا زمانی که حکومت اسلامی وجود نداشته باشد، تعقل و تفکر صورت نمی گیرد؛ زیرا حکومت های طاغوتی، همیشه برای رسیدن به اهداف باطل و پلید خویش، در تلاش برای جلوگیری از تعقل و تفکر مردم هستند تا در سایه جهالت انسان ها، دوام و استمرار سلطه خویش را تضمین نمایند.
هم چنین، تعلیم و تربیت، بدون تشکیل حکومت اسلامی، امکان پذیر نیست، زیرا حکومت طاغوتی، نتیجه تعلیم و تربیت انسان ها را حریت و آزادگی آنان، و در نتیجه، به خطر افتادن خودکامگی و استبداد خویش می دانند. به همین دلیل، نه تنها خود به تعلیم و تربیت نمی پردازند، بلکه با آن، مقابله نیز می نمایند.
روشن است که مراد، تعلیم و تربیت بر اساس اسلام ناب است، و گرنه چه بسیارند حکومت هایی که نه تنها با اسلام تحریف شده مشکلی ندارند، بلکه مروج آن نیز هستند.
از سوی دیگر، چنان چه در انتهای آیه شریفه مذکور، آمده است، تشکیل حکومت اسلامی نیز به غایت مقابله با خیانت و ظلم و به دیگر سخن، برقراری عدالت است.
✨نتیجه آن است که برخی از مقاصد شریعت، جنبه میانی دارند و برخی دیگر، جنبه نهایی. ولی به هر حال، تمامی احکام شریعت، هم سو با این مقاصد، جعل و تشریع شده اند.
ادامه دارد...
📚 کانال پژوهش های اصولی
https://eitaa.com/joinchat/1772093454C44c5b95945
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📣 دفتر قمِ مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار میکند:
🔻 نخستین نشست از سلسلهنشستهای #هماندیشی با موضوع:
💢 "راهکارهای مردمیِ تسهیل فرزندآوری"
🔰 با حضور فعّالان عرصهی جمعیّت:
1⃣ حجّتالاسلاموالمسلمین دکتر علی ابوترابی
2⃣ حجّتالاسلاموالمسلمین محمدحسین ندیمی
3⃣ سرکار خانم دکتر اردبیلی
🌐 مکان: قم؛ خیابان شهدا؛ کوچه ۲۸ ؛ پلاک ۱۲۰
⏱ زمان: چهارشنبه ۹۹/۶/۱۹ - ساعت ۱۰:۳۰ الی ۱۲:۳۰
⛔️ با توجه به محدودیتی که جهت رعایت شیوهنامهی بهداشتی وجود دارد، لطفاً جهت ثبتنام حداکثر تا ساعت ۱۵ روز سهشنبه ۹۹/۶/۱۸ مشخصات خود را به شماره زیر پیامک دهید:
📞 09927738189
📹 جهت حضورِ مجازی و مشاهدهی برخطِ این نشست بر روی پیوند زیر بزنید و به عنوان «مهمان» وارد شوید:
🆔 https://bit.ly/3j2Sja1
@qom_khamenei_ir
پژوهش های اصولی
#کتاب1 (خون دلی که لعل شد ۶۵) #فصل_هشتم (قعله سرخ ۱) #فعالیتهای_تشکیلاتی نخستین بازداشت من در اواخ
#کتاب1 (خون دلی که لعل شد ۶۶)
#فصل_هشتم (قلعه سرخ ۲)
#ایستگاه_های_مسیر_زاهدان (بخش دوم)
تا آنجا که به یاد دارم، در میان مسافران، آیت الله سبحانی هم بود. وقتی اتوبوس به اصفهان رسید، شب شده بود و میبایستی راننده و مسافران استراحت کنند.
ما برای کل این مجموعه، یک خانه ی کوچک را در بست اجاره کردیم و شب خوبی را در آنجا گذراندیم و درباره ی مسائل مختلفی گفت و گو کردیم، که آمیزه ای از حرف زدن و بیان گرفتاری ها، امیدها و آرزوها، و امور تبلیغی بود. چنین جلساتی برای ما جزو بهترین ساعتها و لحظه ها بود.
وقتی به یزد رسیدیم، به طور اتفاقی آقای صدوقی (رضوان الله علیه) را دیدیم.
ایشان در آن زمان از علمای معروف یزد بود، و بعدا یکی از چهره های برجسته انقلاب اسلامی شد. امام خمینی اورا بسیار دوست میداشت. او در سال ۱۳۶۱، در هشتمین دهه ی عمر خود، در محراب نماز به دست گروه جنایتکار منافقین به شهادت رسید.
بعد از آن به کرمان رسیدیم و همه از اتوبوس پیاده شدند. من میبایستی با یک اتوبوس دیگر، سفر خود را از کرمان تا زهدان_در یک مسیر پانصد کیلومتری_ ادامه میدادم.
من در کرمان دوستان عزیزی داشتم مانند آقای محمد جواد حجتی کرمانی_که باهم نزد مرحوم علامه طباطبایی شفای بوعلی میخواندیم_ و همچنین آقا سید کمال شیرازی.
آنها با اصرار از من خواستند چند روزی نزدشان بمانم. این دوتن، به دنبال حوادث دردناک قم، از قم برگشته بودند.
آقای حجتی که اهل کرمان بود، اما آقای سید کمال شیرازی دو ماه پیش از رسیدن من به کرمان، در این شهر سکونت اختیار کرده بود و همان جا هم ازدواج کرده بود.
من با این دوستان سه روز را در کرمان گذراندم. آن روزها از بهترین ایام زندگی من بود که در مصاحبت با یاران علمی و مبارزاتی میگذشت. ولی در روز چهارم، ناگزیر بودم برای انجام وظیفه در زاهدان، کرمان را ترک کنم؛ زیرا دیر شده بود.
📚 کانال پژوهش های اصولی
https://eitaa.com/joinchat/1772093454C44c5b95945