آبادان
🔻سبک برنامه و بودجه نویسی ما فقر افزا است. دورتر بودن را باعث فقیر تر شدن میکند. آنگونه جامعه را راه کشی میکند که بچه روستایی اش احساس کند بی هویت است و باید به شهرستان برود، بچه شهرستانیش بی هویت است و باید به تهران بیاید. تهرانیش را هم به بیرون بفرستد. احساس بی هویتی، احساس دیده نشدن، احساس له شدن.
🔻سبک مدیریت شهرستانها، سبک مدیریت بروکراتیک با اینرسی سکون بالا نیست فقط ، بلکه سبک تبعید شده های مدیریت کشور هم هست. ضعیفها آنجایند، کسانی که جرات تصمیم گیری ندارند، کسانی که ساده تر میتوان بازیشان داد.
🔻قصه آبادان را ببینید. خراب شدن یک ساختمان ناتوان را فقط نبینیم، بوی گند زد و بندهای مکرر و هم داستانی مسوولین ضعیف و غربت مردمی مظلوم را هم ببینیم. این سبک توسعه غربی و دستگاه تربیت مدیران ضعیف وارداتی، مجرم است. قاتل است.
🔻حالا قاتلها روضه خوان شده اند. روی نعش بی جان مردم غریب آبادانی ما میرقصند تا پیراهن غرق خونشان را روی نیزه و علم بگیرند و به جان ساختار امامت و امت بکوبند. مشکل ما شمایید، همین شما که هنرتان بوی گند «کن» و «اسکار» و «هالیوود» میدهد. تربیتتان بوی گند «بیست سی» و مدیریتتان بوی گند توسعه فقرافزای غربی و مدیریت بی خاصیت و اخته دوران روحانی.
🔻اما باز هم اشتباه کردید. آبادان را نمیشناسید، اینجا همان نقطه ای است که بازوی غرب مستکبر، محمدرضای خونخوار داستان سینما رکس را به پا کرد تا روی خون مردمش برقصد و دستگاه امامت و امت خمینی را به لجن بکشد اما سیاهی کثافت خود را به ظهور کشید.
🔻اینجا شهر «دریاقلی سورانی» است که با دوچرخه داغانش، هشت کیلومتر از گاراژ اوراق فروشی اش تا نیروهای انقلاب را رکاب زد تا بگوید دوست کجا است و دشمن کجا.
برقصید روی داغ این مردم، روضه بخوانید برای سوخته های سینما رکس و متروپل اما این مردم را نشناخته اید. کل هیکل تمدن غربیتان و تدبیر و امیدتان شبیه یک متروپل ده طبقه است که بر زد و بند و دروغ و پنهانکاری سر همش کرده اید، فروخواهد ریخت. خودتان زیر آن خواهید مرد و خواهید پوسید. و دریاقلی ها برخواهند خواست از زیر همه این دردها و رنجها و سینه میزنند و کمک میکنند و پیش خواهیم رفت. این خط و این نشان.
@ali_mahdiyan
🔴ناکافی بودن روش اجتهادی مرسوم از نگاه امام خمینی
🖊احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
روش اجتهادي رايج و مرسوم در مسائل فقهي، ارزشهاي بيبديلي داشته و دارد. و به نظر ميرسد در طول تاريخ چند صد سالة فقاهت نيز در کشف و استنباط احکام فردي کارآمدي خود را نشان داده است. معالاسف اين روش، در بسياري از حوزهها و قلمروهاي علمي مورد نياز جامعه از کارآيي و کارآمدي لازم برخوردار نيست. توضيح آنکه اين روش، به شکل موجود نميتواند در حوزة فقه اجتماعي، فقه نظام و فقه حکومت کارآيي داشته باشد. بلکه بر اساس روش اجتهادي مرسوم اساساً چيزي به نام فقه نظام و فقه سياسي و فقه اجتماعي و فقه تربیتی و فقه مديريتي بيمعناست. به همین دلیل، بعضاً از فقیهان سنتی شنیده میشود که ما چیزی به نام «فقه نظام» نداریم. آنان درست میگویند زیرا بر اساس روش اجتهادی مرسوم و متعارفی که آموختهاند، «فقه نظام» و «فقه الاجتماع» و امثال آن معنایی ندارد.
به عقیده ما روش اجتهادي مرسوم، براي اکتشاف نظرية اسلامي در حوزههاي علوم انساني سترون است. اين حقيقتي است که #امام_خميني(ره)، به عنوان يک مجتهد و نظريهپرداز بزرگ و تاريخساز در عالم اسلام، در پايان دهة اول انقلاب آن را به صراحت بيان کرد و دگرگوني و بازنگري در #روش_اجتهادي را از عالمان ديني مطالبه نمود. ايشان در تاريخ 10 آبان 1367 در نامهاي به يکي از اعضاي دفتر خود، که بعداً با عنوان «منشور برادري» مشهور شد، ميفرمايد:
«اجتهاد مصطلح در حوزهها كافى نمىباشد. بلكه يك فرد اگر اعلم در علوم معهود حوزهها هم باشد ولى نتواند مصلحت جامعه را تشخيص دهد و يا نتواند افراد صالح و مفيد را از افراد ناصالح تشخيص دهد و به طور كلى در زمينه اجتماعى و سياسى فاقد بينش صحيح و قدرت تصميمگيرى باشد، اين فرد در مسائل اجتماعى و حكومتى مجتهد نيست و نمىتواند زمام جامعه را به دست گيرد.»
در نامة مشهور به «منشور روحانيت» که خطاب به #حوزههای_علميه نوشتند، ميفرمايد:
«روحانيت تا در همه مسائل و مشكلات حضور فعال نداشته باشد، نمىتواند درك كند كه اجتهاد مصطلح براى اداره جامعه كافى نيست.»
در جايي ديگر از همين نامه نيز به نقشآفريني دو عنصر مهم زمان و مکان در اجتهاد توجه داده و نوشتند:
«در مورد دروس تحصيل و تحقيق حوزهها، اينجانب معتقد به فقه سنتى و اجتهاد جواهرى هستم و تخلف از آن را جايز نمىدانم. اجتهاد به همان سبك صحيح است ولى اين بدان معنا نيست كه فقه اسلام پويا نيست، زمان و مكان دو عنصر تعيينكننده در اجتهادند. مسئلهاى كه در قديم داراى حكمى بوده است به ظاهر همان مسأله در روابط حاكم بر سياست و اجتماع و اقتصاد يك نظام ممكن است حكم جديدى پيدا كند، بدان معنا كه با شناخت دقيق روابط اقتصادى و اجتماعى و سياسى همان موضوع اول كه از نظر ظاهر با قديم فرقى نكرده است، واقعاً موضوع جديدى شده است كه قهراً حكم جديدى مىطلبد. مجتهد بايد به مسائل زمان خود احاطه داشته باشد.»
در تاريخ 17 ارديبهشت سال 1368، کمتر از یک ماه پایانی عمر مبارکشان، در پيامي خطاب به شوراي مديريت حوزة علمية قم، ضمن تأکيد بر حفظ ارکان محکم فقه و اصول رايج در حوزهها، نوشتند:
«در عين اينكه از اجتهاد «جواهرى» به صورتى محكم و استوار ترويج مىشود، از محاسن روشهاى جديد و علوم مورد احتياج حوزههاى اسلامى استفاده گردد.»
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🕸 زر امیر ابراهیمی و امرء القیس؛ معلقه بر کعبه یا بیت عنکبوت⁉️
❓ مشکل انتخاب فیلم #عنکبوت_مقدس چیست؟!
• اینکه به تحلیل بی بی سی فارسی: "آشکارا به دو مضمون ممنوع در سینمای ایران یعنی سکس و نقد مذهب می پردازد"؟! (صحنه هایی عریان و صریح از هردو در فیلم را گزارش می کند)
• اینکه: بازیگر زن آن در حواشی سینمای ایران بخاطر مصور شدن رابطه ای غیر اخلاقی بدنام شد و از ایران گریخت؟!
❗️نه! هیچکدام!
• در هنر جاهلی قبل از اسلام (شعر) هم هردوی اینها بود. کسی مثل #امرء_القیس، هم آدم هرزه و عیاشی بود و هم اشعارش در تصویر عشقبازی و روابط جنسی و...تباه بود؛ اما امیرالمومنین(ع) در گردهمایی رمضانی با اصحاب او را شاعرترین شاعر قبول کرد!
در افطار ماه رمضانی از ابوالاسود دوئلی درباره موضوع بحث گردهم آمدگان پرسید. او گفت: درباره برترین شعرا گفتگو بود! وقتی نظر حضرت را درباره شاعرترین پرسیدند فرمود: "در یک دسته اسب مسابقه نتاخته اند تا پایان شان به ربودن نیِ گرو شناخته شود"(شعرشان به یک سبک نیست که بتوان مقایسه کرد)" اگر ناگزیر بوده و چاره نباشد جز برتری دادن، "پادشاه گمراه"(امرء القیس) برتر است!"(حکمت۴۵۵)
حضرت اینجا صریحا با لقب "المَلِکُ الضِّلِّیل" مضمون اشعار امرء القیس را تباهی و گمراهی می داند اما به لحاظ صنعت ادبی، "اشعر الشعراء" می شمارد!
• برتری هنری فیلمی با صحنه های خلاف عفت و حتی نقد مذهب اگر واقعا هنری باشد!(۱)، درون یک نظام ارزشی دیگر چیز عجیبی نیست و اسلام هم با آن برتری مشکلی ندارد! (با نظام ارزشی اش در نزاع فرهنگی است)
• لکن تمام فرق در نکته دیگر است که #زر_امیر_ابراهیمی را از امرء القیس جدا می کند:
امیرالمومنین(ع) در همان گردهمایی معیار انتخاب خود غیر از صنایع ادبی را چنین بیان کرد: "ولکن ان یکن فالذی لم یقل عن رغبه و لا رهبه: اگر بنا شود انتخابی صورت گیرد برترین آنها کسی است که نه به دلیل رغبتی (مالی و...) و نه از ترس کسی، شعر سروده"(شرح ابن ابی الحدید ج۲۰ص۱۵۳ ذیل همان حکمت۴۵۵) یعنی امرء القیس ولو اشعارش تباهی است و فقط به لحاظ صنایع ادبی قابل تقدیر است اما همان اشعار را به سفارش کسی و به رغبت متاعی نسروده بود! آزاد از رغبت و ترس سروده و قصیده اش جزء ۷معلقه به کعبه در جاهلیت شده بود. از این غیر ایدئولوژیک تر؟: فقط هنرِ آزاد!
🔅 فرق زر (زهرا) و فیلم عنکبوت مقدس با امرء القیس و معلقه اش، نه سکس آن است نه نقد مذهبش، سفارشی بودن و غیر آزاد بودنش است.
• دستگاه داوری آن(#جشنواره_کن) نه صرفاً بررسی هنری می کند و نه حتی هنر برای هنر را معیار می نهد؛ بلکه کاملا سیاسی و ایدئولوژیک برترهای خود را برمی گزیند. جزیی از پروژه ایران و اسلام هراسی را پیش می برد و از اینجا هنرمندان را به نخل طلایش رغبت و از هو شدن در رسانه های وابسته اش رهبت و ترس می دهد. از نقد ادبی و هنری مذهب به توهینِ مقدسات یک ملت می کشاند!
• چنین رغبت و دوستی ای را قرآن، "بیت عنکبوت" و "اوهن البیوت"(سست ترین خانه) می خواند: "مثَل کسانی که غیر خدا برای خود اولیاء گرفتند مثل حال عنکبوت است که با تارهایش خانه ای ساخت! ای کاش می دانستند که سست ترین خانه ها، خانه عنکبوت است"(۴۱/عنکبوت)
...................................................
۱. تنیدگی فرم و مضمون و اسلامی شدن یا نشدن سینما بحثی است که جای خود باید بررسی شود. همچنین نمره هنری فیلم عنکبوت مقدس نزد منتقدین حتی اروپایی چند است؟ و آیا همه انتخاب بخاطر جهات سیاسی است یا چیزی از هنر هم در آن است؟ نیز مجال و حرفه دیگری طلب می کند.
📝محسن قنبریان ۱۴۰۱/۳/۹
☑️ @m_ghanbarian
12.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#راه_و_رسم_طلبگی
🖋 بسیار دیدنی است...
📚 کانال پژوهش های اصولی
https://eitaa.com/joinchat/1772093454C44c5b95945
#ذی_القعده #ذی_الحجه
بسمه تعالی
🔻همانطور که مستحضرید از اول ماه ذیالقعده تا آخر دهه ذیالحجه (۴۰روز) در بین اهل معرفت حائز اهمیت بوده و بزرگان به استفاده از این فرصت مبارک، تاکید میکردهاند.
🔸سال ۹۵ در پی درخواستهای مکرر اعضای کانال مبنی بر انتشار توصیهای از حجتالاسلام و المسلمین ناصری در مورد اربعین موسوی؛ از محضر ایشان درخواست توصیهای شد که ایشان خطاب به اعضای محترم کانال مرقومهای دقیق و قابل تامل لطف نمودند.
📜متن مرقومه:
بسم الله الرحمن الرحیم
«و واعدنا موسی ثلاثین لیله و اتممناها بعشر»
کلمه لیله در این آیه شریفه قابل توجه است.
۴۰ شب بوده
از مرحله «و باللیل افلا تعقلون» تا «و نجّیناهم بسحر» راهی است که همت، سعی و تلاش میخواهد.
نافله شب، تلاوت قرآن، ذکر استغفار و توسل به حضرت بقیة الله روحیلهالفداء بهترین وسیله و اسباب این حرکت آسمانی است.
البته با ثبات قدم که حال ثابت از عمل صالح ثابت حاصل آید.
و من الله التوفیق
جعفر ناصری
چهاردهم مردادماه ۱۳۹۵
آخر شوال ۱۴۳۷
🔺 @nasery_ir
* #حضرت_معصومه
💠 حضرت معصومه سلام الله علیها، همسایه دیوار به دیوار امامت
🔻حضرت موسي بن جعفر عليه السلام دختران ديگري هم دارند؛ ولي جايگاه حضرت معصومه جداست. زيارتنامه شان را نگاه کنيد، الله اکبر! امام معصوم زيارتنامه اي را انشاء کنند. يا جملهاي که امام رضا عليه السلام فرمودند: «مَن زارَها کَمَن زارَني؛ هر کس حضرت معصومه را زیارت کند مثل این است که مرا زیارت کرده است.»
🔸 حضرت معصومه، همسايه امامت است، همسايه ديوار به ديوار و نزديک است. زيارت امام رضا علیه السلام اين ظرفيت را دارد که [امام کاظم فرمودند: «کمَنْ زَارَ اللَّهَ فَی عَرْشِه؛ هر کس فرزندم علی را زیارت کند مثل این است که خدارا درعرشش زیارت کرده است./امالی صدوق ،ص۱۲۰»
🔹 ديگر زيارتي که اين قدر برکات داشته باشد را نداريم، غير از کسي که تالي تلو معصوم باشد و خودش معصومه بوده باشد. اين بزرگوار، باطنا حقي عظيم بر همه ما دارند. چه بسا ما از عنايت ايشان غافل هستيم و الا پشت اين صحنه، اتفاقاتي مي افتد.
🔸 اي واي که چشمان ما بسته است يا توجه نداريم. آنها که توجه داشته اند، بزرگاني بودند که خاکسار اين درگاه مي شدند. هم شنيديد و هم ما سالهاي طولاني، مکرر حضور علماء نسبت به اين آستان مقدس را مي ديديم.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🔺کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
🔹 تلگرام و ایتا: @Nasery_ir
🔸 واتساپ: www.al-hady.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
* #برش_یک_دقیقهای #پست_ویژه #شهر_قم #حضرت_معصومه
🎥 سروده ای زیبا از حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در مورد خاک قم و حضرت معصومه سلام الله علیها
⏱ ۱:۳۰ دقیقه
🔺 @nasery_ir
21.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
* #کلیپ_تصویری #ذی_القعده #ذی_الحجه
🎥 اهمیت و جایگاه ماه ذی القعده و دهه اول ذی الحجه
🎤 حجتالاسلام والمسلمین ناصری
⏱ زمان: ۱۰ دقیقه
📥 حجم: ۲۰ مگابایت
🔺 @nasery_ir
4_6035120089643090172.mp3
6.86M
* #سخنرانی_صوتی #شب_قدر #حضرت_معصومه #حضرت_زهرا
🎧 رابطه این ایام با شب قدر
🎙 حجتالاسلام والمسلمین ناصری
🗓 تاریخ: ۱۳۹۶/۵/۳
⏱ زمان: ۲۸ دقیقه
🔺 @nasery_ir
11.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#تزکیه
💠 چله ی ذی القعده
تنها چله ای که خدا از آن خبر داده است!
📚 کانال پژوهش های اصولی
https://eitaa.com/joinchat/1772093454C44c5b95945