eitaa logo
حسین باکند
245 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
995 ویدیو
8 فایل
یادداشت، اخبار و تحلیل های سیاسی یادداشت نویسان و مدیران کانال: حسن باکند: دبیر و کارشناس علوم سیاسی حسین باکند: دبیر و فعال رسانه ای
مشاهده در ایتا
دانلود
لینک بالارو بزنید و یادداشت روز کیهان رو درباره فتنه حجاب مطالعه بفرمایید
https://virasty.com/Mahdijamshidi ،،،،،،،، در چهارچوب تحلیل اخیر رهبر انقلاب می‌توان گفت: ۱. معضل «کشف حجاب» به‌مثابه فرهنگ، برخاسته از کم‌اهتمامی به امر «تبلیغ» است. ۲. و تبلیغ، مستقر کردن حقایق ارزشی در متنِ «جامعه» است. ۳. اما نیروهای فکری، سرگرم «علم» شدند و از «تبلیغ»، غفلت کردند. ۴. «مقامات علمی»، نان و نام داشت و «تبلیغ»، بی‌مقام بود. ،،،،،،،،، 🖇 تعلیقه: ۱. رهبر انقلاب، دوگانۀ «مقامات علمی/ تبلیغ» را بیان کردند تا نشان بدهند که گاهی «علم»، معطوف به «علم» است و گاهی معطوف به «جامعه». این در حالی است که «هدف دین»، تغییر جامعه است. نباید از «تبلیغِ منهای علم» دفاع کرد، ولی اکنون زمانۀ «علمِ منهای تبلیغ» است. جامعه، رها شده است. ۲. هنگامی که اعتبار و وجاهت، زاییدۀ «مقامات علمی» شود و استادیاری و دانشیاری و استادی و اجتهاد، انگیزۀ حضور در عرصۀ عمومی را ببلعد، دیگر نباید انتظار داشت که کسی برای پرداختن به «وضع فکری و معنویِ جامعه»، دل‌نگران باشد. آن‌گاه که طلب «مدرک»، غایت‌الآمال و ام‌الفضائل شود، «جامعه»، تنها خواهد ماند. ۳. «حوزه» درنیافت که در دهه‌های گذشته، زیرکانه و آهسته توسط «دانشگاه»، استحاله گردید و از یک «نهاد معرفتی- فرهنگی»، به یک «نهاد معرفتی» فروکاهیده شد. حوزه در تمام تاریخ حیات خویش، هم خاستگاه تولّد «معرفت» بود و هم سرچشمۀ جوشش «معنا»؛ هم پرچم‌دار «علم» بود و هم پیشران «فرهنگ». دانشگاه تجدّدمآب، او را تهی‌دست کرد.
«مگر ما گفتیم به جنگل‌های آمازون بروید و تبلیغ کنید!؟ آقایان نمی‌روند؛ می‌گوییم چرا نمی‌روید، می‌گویند می‌خواهیم درس بخوانیم! برادران! من این روش را قبول ندارم؛ ... من واللَّه این را الهی نمی‌دانم! چند نفرتان بیایید از مرجعیت و از ریاست و از مدرّسی و از فضل و سوادِ در آن حد بگذرید ... تبلیغ که اولی‌ترین کار ماست، حوزه‌ی علمیه‌ی قم این کار را نمی‌کند!» (در دیدار فضلای حوزه‌، ۱۳۷۰/۱۱/۳۰) مشاهده در: https://khl.ink/f/2587 ،،،،،،،،، 🖇 تعلیقه: ۱. تبلیغ در دانشگاه، «استثناء» بود و در حوزه، «قاعده». رندانه و موذیانه، «حوزه» را از «جامعه» گرفتند تا بتوانند در این غیبتِ عالمانه (!)، از ساختار ذهنیِ جامعه، ایدئولوژی‌زدایی کنند. آنچه از مصائب فرهنگی مشاهده می‌کنیم از نتایج انفکاک حوزه از جامعه در اثر «تحقیر تبلیغ» است. تبلیغ، حلقۀ وصل بود. ۲. در اثر تشبّه خودخواستۀ حوزه به دانشگاه، ذهنیّت‌ توده‌ای و عمومی، آغشته به «علوم انسانیِ تجدّدی» شد، نه متبرک به «الاهیات اسلامی». دین را راندند و تجدّد را خواندند. طلبه را گرفتار جزئیات ذهنی کردند و اصحابِ علوم انسانیِ تجدّدی را تصمیم‌سازِ تدبیر جامعه.
بخش هایی از یادداشت کیهان به قلم جعفر بلوری که شما را به خواندن آن توصیه کرده بودیم.
🚩 امام حسین علیه السلام، شهیدِ امربه معروف و نهی از منکر است، حال مگر می‌شود در ایام سوگواری ایشان که دشمن کلید زده ساکت بود و گناه را وارد عزاداری کرد 🔻سکوت و عدم موضع شفاف در رابطه با این موضوع نشان از عقب نشینی یا ملاحظه کاری برخی مسئولین از آرمان های امام و انقلاب می باشد. 🔻چطور میشود نمایندگان و مسئولین خود را درگیر حرکت های پوپولیستی می کنند و کارهای مهم را به امان خدا وا می گذارند!؟ 🔻گویا انتخابات نزدیک است و برخی به خاطر چند رای مصلحت خود را در سکوت می بینید 🔻چطور می شود نماینده ای که برای یک تنش ساده سیاسی یک شهر و البته ضربه زدن به یک جریان خاص و کوچک توئیت می زد و جریان سازی می کرد الان برای احیا سنت اهل بیت سکوت پیشه کرده و در عین حال هر شب در برنامه ها و مراسمات همین اهل بیت حضور دارد ✅ آیا نبایدحرکت و تلاشی مشاهده نمود!؟ نوشته یکی از مخاطبین کانال https://eitaa.com/hossein_bakand
حسین باکند
🚩 امام حسین علیه السلام، شهیدِ امربه معروف و نهی از منکر است، حال مگر می‌شود در ایام سوگواری ایشان #
پی نوشت: 🔹او شتابان خود را به مراسمات می رساند و از مصیبت وارد شده بر حسین و اهل حرم می گوید و در عین حال در بزنگاه ها و فتنه ها، حرم جمهوری اسلامی را که ثمره خون معصومین و تمامی پیامبران و هزاران شهید بوده است به حال خود وا می گذارد! 🔹 چطور می شود این همه به جانشین امام زمان، امام خامنه ای عزیز توهین و جسارت و بددهنی کردند و شما زبان به دفاع نگشودید و یک کلمه هم نگفتید؟! 🔹نماینده فتنه گری چون پزشکیان نظام را متهم به قتل مهسا امینی کرد و با همین دروغ سازی ها، ماه ها کشور را به آشوب کشیدند و هر چه می توانستند بر نظام اسلامی لگد زدند ولی همچنان شما تماشاگر بودید! 🔹عاشورا یعنی در برابر تیرهایی که به سمت امام انداخته می شود سینه سپر کنید و جام بلا را عاشقانه سربکشید نه اینکه جاخالی بدهید و تیرها به سمت حسین زمان برود.... 🔹فراموش نکنید که امام خامنه ای گفتند صبر بر تشنگی صبر کوچکی برای امام بوده و صبر و مصیبت بزرگ امام عملکرد و موضع گیری های خواص در حادثه کربلا بوده است. بله مصیبت بزرگ همین مصلحت اندیشی ها و سکوت های امثال شماست و بر این مصیبت باید خون گریست... 🔹اما همگان بدانند دشمنان به قول نشریه آمریکایی از پس «ابرحریفی به اسم خامنه ای» و ملت امام حسینی مردم ایران بر نخواهند آمد و جمهوری اسلامی این چالش ها را با پیروزی پشت سر خواهد گذاشت و کربلا دیگر تکرار نخواهد شد... حسین باکند https://eitaa.com/hossein_bakand
کشورهای ایران عراق و لبنان سفیر سوئد را از کشورشان اخراج کردند جوی که علیه سوئد به راه افتاده برای این کشور بسیار گران تمام خواهد شد و این موضع گیری قاطعانه عاقبت پشیمانی را برایشان به ارمغان خواهد آورد این نتیجه اتحاد کشورهای مسلمان با پرچمداری شیعیان است. وقتی در این موضوع عمیق می‌شویم بهتر می‌توانیم راز سخنان امام خمینی را که همیشه روی وحدت مسلمین تاکید می‌کرد درک کنیم. وقتی که کشورهای مسلمان روی مسئله‌ای متحد و متمرکز می‌شوند قدرت آنها متراکم میشود و این تراکم قدرت مایه وحشت دشمنان است. این حرکت نشان داد که کشورهای مسلمان نباید در چهارچوب طراحی شده نظام بین‌الملل که اتفاقا حافظ منافع صهیونیزم جهانی است گرفتار شوند و باید قواعد جدیدی برای خود تعریف کنند. فرض کنید اگر می‌خواستیم از طریق سازمان ملل به سوئد فشار بیاوریم و از طریق شورای امنیت علیه سوئد قطعنامه صادر کنیم در آن صورت حداقل یکی از سه کشور غربی عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به راحتی قطعنامه را وتو می‌کردند ولی حالا با اتحاد کشورهای مسلمان فشار سنگینی روی این کشور کوچک اروپایی وارد شده پس این نشان می‌دهد سازوکارهای طراحی شده مرسوم بین‌المللی که عمدتاً باقیمانده از نظم به وجود آمده بعد از جنگ جهانی دوم است اگر هم کارایی داشته باشد برای صهیونیسم و مسیحیت صهیونیستی کارایی دارد نه برای مسلمانان بنابراین ما باید این ساز و کارهای پوسیده را برهم بزنیم و طرحی نو دراندازیم به سوی تمدن نوین اسلامی. روشنگر ایرانی https://eitaa.com/hossein_bakand
هدایت شده از جهت
🔻عاشورا و خواص بی‌خاصیّت 🖊 مهدی جمشیدی ۱. در نگاه نخست، به نظر می‌رسد که همۀ تحوّلات اجتماعی، وابسته به «امام جامعه» است و جامعه، آینۀ منعکس‌کنندۀ خودِ اوست و ازاین‌رو، باید «وضع جامعه» را هرچه که هست، به او ارجاع داد و برآمده از ارادۀ او دانست. چنین برداشتی از منطق تحوّلات اجتماعی نادرست است. این‌که امام در جامعۀ اسلامی، تعیین‌کننده است و سیاست‌ها و جهت‌گیری‌هایش می‌تواند جامعه را به قلۀ تعالی یا درۀ انحطاط سوق بدهد، برداشت درستی است، اما همواره چنین نیست که او نقش اصلی را بر عهده داشته باشد یا در همۀ زمینه‌ها بتوان رد پای او را یافت. ازآنجاکه قاعدۀ حکمرانی در جامعۀ اسلامی این است که امام باید جامعه را متقاعد سازد و به خواست و ارادۀ آنها، هویّت دینی بدهد، این‌گونه نیست که جامعه همچون شیء شکل‌پذیر و منفعل در دست امام جامعه باشد و او بدون آن‌که دغدغۀ «همراهی جامعه» را در داشته باشد، نقش هدایتی خویش را ایفا نماید. پس امام جامعه از جهات بسیاری، «مقیّد» و «محدود» به خودِ جامعه است و باید اقتضاهای آن را در نظر بگیرد و در چهارچوب آنها سیاست‌گذاری و راهبری کند؛ چه اقتضاهای امکانی و چه اقتضاهای امتناعی. بدین‌سبب، جامعه‌ای که دچار فقر امکانی باشد و بن‌مایه‌های قوی نداشته باشد و نتواند رویدادها و حوادث را فهم کند و به فهم امام جامعه نیز چندان گردن ننهد، خودش به عامل بازدارنده نسبت به غایات قدسیِ امام تبدیل می‌شود. ۲. آنچه که در عرض امام جامعه می‌تواند نقش مکمّل یا نقش ناقض ایفا کند، لایۀ سرآمدان و برجستگان جامعه هستند؛ کسانی که در «خواص جامعه» نامیده می‌شوند و به دو گروه خواص اهل حقّ و خواص اهل باطل تبدیل می‌شوند. «خواص اهل حقّ» نیز در کنار امام جامعه، هویت‌پرداز و جهت‌بخش هستند و می‌توانند ارادۀ امام جامعه را به تحقق نزدیک سازند یا آن را به زنجیر درآورند. این امر بدان سبب است که توده‌های مردم در جامعه، اغلب گرفتار وضع «اثرپذیری» و «دنباله‌روی» هستند و چشم به خواص دارند و از آنها تبعیّت می‌کنند؛ چنان‌که انتخاب‌های‌شان، «تکرار انتخاب‌های خواص» هستند. بنابراین، ممکن است با توجه به محدودیّت‌های گفتاری و صراحتیِ امام جامعه، خواص در مسیری قرار بگیرند که بتوانند همچون یک مجموعۀ نقض‌کننده یا معطل‌نگاه‌دارنده نسبت به امام جامعه عمل کنند. از جمله، «سکوت خواص» بسیار مؤثّر است؛ چه «سکوت گفتاری» و چه «سکوت عملی». در تاریخ، لحظه‌هایی هستند که چرخش‌های بزرگ می‌آفرینند و اتفاق‌های بازگشت‌ناپذیر پدید می‌آورند. در این لحظه‌ها، هرچه هم امام جامعه بکوشد که به جامعه، جهت بدهد و آن را در مجرای غایات حقّ به حرکت درآورد، اما باز محتاج «هم‌گفتاری» و «هم‌عملیِ» خواص اهل حقّ است و بدون آنها، کار هدایت جامعه به پیش نخواهد رفت. اگر خواص اهل حقّ به دلیل «محافظه‌کاری» و «دنیاطلبی»، سکوت اختیار کنند و حقّ را کتمان نمایند، جامعه نخواهد توانست که حقّ و مسیر حقّ را بیابد و ازاین‌رو، در چاله‌ها و چاه‌ها فرو خواهد افتاد. جامعۀ مبتلا به «خواص ساکت»، روی سعادت را نخواهد دید و همواره گرفتار تکرار خطاها و بازتولید لغزش‌هایش خواهد شد. در چنین وضعی، امرِ امام جامعه نیز معطل و معوّق باقی خواهد ماند و رنگ تحقق را نخواهد پذیرفت. ۳. در تحلیل ریشۀ واقعۀ عاشورا باید خاموشی و انفعالِ خواص اهل حقّ را علت اصلی شمرد و انگشت اتهام را به سوی آنها چرخانید؛ چراکه امام جامعه را تنها نهادند و در مسیر تحقق غایات قدسی، به حمایت گفتاری و عملی از او برنخواستند. امام حقّ، محتاج «حمایت خواص اهل حقّ» است تا جامعه، یکپارچه و هم‌صدا در مسیر هدایت معنوی قرار بگیرد و دین در قالب نظام‌های اجتماعی، عینیّت یابد، اما اگر خواص در لحظه‌های تاریخ‌ساز، زبان در کام فروببرند و حاضر نباشند هزینۀ «اظهار حقّ» را بپردازند، جامعه رو به پیش حرکت نخواهد کرد، بلکه چه‌بسا آنچنان سیر قهقرایی و انحطاطی را تجربه کند که در مقابل دیدگانش، واقعه‌ای به تلخی عاشورا رخ بدهد. خواص اهل حقّ که در این فروبستگی تاریخی دست دارند، حقّ را می‌شناسند و می‌فهمند، اما از «موضع‌مندی» و «صراحت» و «هزینه‌دادن» گریزان هستند و به همین دلیل، امام جامعه نیز تنها و بی‌طنین می‌ماند و عوام نیز بر روی او شمشمیر جهالت می‌کِشند. سرنوشت جامعۀ اسلامی، وابسته به این است که آن دسته از خواص اهل حقّ که با مواضع خویش، تسهیل‌کننده و پیش‌برندۀ حقیقت هستند، اکثریّت باشند تا بتوانند جامعه را در جهت ارادۀ امام جامعه، بسیج کنند. 🔰رسانه جبهه انقلاب باشیم @shohadaye_gommnam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 رهبر معظم انقلاب: در ایجاد واقعه کربلا، طرفدار حق مقصرند. 🔹یک حرکت بجا یک وقت تاریخ را نجات می دهد. یک حرکت نابجا که ناشی از ترس و ضعف و دنیا طلبی و حرص به زنده ماندن است گاهی تاریخ را در ورطه گمراهی می غلتاند. نقش خواص... خواص ترجیح دهنده دنیا بر دین https://eitaa.com/hossein_bakand