هدایت شده از سید صمصام الدین قوامی
✍️روز بیست و یکم تیرماه، روز حجاب و عفاف نامگذاری شدهاست.
به دنبال اجباری شدن کلاه شاپو و ممنوعیت حجاب و سیاستهای تغییر لباس در دوران پهلوی اول، در تیرماه ۱۳۱۴، آیتالله سید حسین طباطبایی قمی به پیشنهاد علمای مشهد جهت مذاکره با رضاخان در مورد این سیاستها راهی تهران شد. قمی در تهران در حصر قرار گرفت و ممنوعالملاقات شد.
در ۲۱ تیرماه ۱۳۱۴ مردم مشهد در اعتراض به این اقدام حکومت در مسجد گوهرشاد تجمع کردند.[۳] با حضور قوای نظامی این تحصن به شدت سرکوب و بیش از ۱۶۰۰ نفر کشته و زخمی شدند. پس از واقعه مسجد گوهرشاد روحانیان سرشناس مشهد دستگیر شدند و تبعید شدند و به دستور رضا شاه برخی از روسای ادارات مشهد تغییر کردند.
شورای فرهنگ عمومی کشور، این روز را به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری کردهاست.
@qavami
https://eitaa.com/D_bonyadfeghhi1386
هدایت شده از سید صمصام الدین قوامی
✍بحث عفاف و حجاب به طور کلی رها شده است
هدایت شده از سید صمصام الدین قوامی
✍۸۴ سال پیش در چنین روزی در مسجد گوهر شاد صدها شهید حجاب و عفاف داشتیم به دست رضا خان حالا بعد از ۸۴ سال در روز عفاف و حجاب اعتراف میکنیم که نسبت به این امر مهم بی تفاوت شده ایم .
آیتالله جوادی آملی:
عفاف و حجاب، با زور و فشار شدنی نیست.
🆔 @tahavol_howze
هدایت شده از ■ توحید تشیع ■
استاد مؤیدیتوحید تشیع_نکاتی پیرامون دعا و روز عرفه_14000428.mp3
زمان:
حجم:
11.63M
🌟 لوح| بالاتر از ایثار جان
🔺️ حضرت آیتالله خامنهای: اگر به حکمت مندرج در #عید_قربان توجه شود، خیلی از راهها برای ما باز میشود. بالاتر از ایثار جان، در مواردی ایثار عزیزان است. #حضرت_ابراهیم علیهالسلام در راه پروردگار، به دست خود عزیزی را قربان میکرد؛ آن هم فرزند جوانی که خدای متعال بعد از عمری انتظار به او داده بود. ۱۳۸۹/۰۸/۲۶
🖨 نسخه چاپ👇
http://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=40324
*🌹سالگرد شهادت خطیب شهیر و مبارز،از بانیان مهدیه تهران واز نمایندگان امام راحل در تصدی امورحسبیه وشرعیه،شهید حجت الاسلام شیخ احمد کافی(ره) که درحادثه ای ساختگی در۳۰تیر۱۳۵۷ توسط رژیم شاه به شهادت رسید*
🌹شادی روح بلندش صلوات
🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا
🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
هدایت شده از اجتهاد
📌 ضرر و زیانهای «الغدیر»!
🔹مرحوم آقای امینی میفرمودند یک سفر رفتم خدمت آیتالله بروجردی. ایشان فرمودند: «الغدیر شما برای گروهی نفع داشت برای گروهی ضرر» عرض کردم: شما از کدام قسم هستید؟ فرمودند: «برای من ضرر داشت»
🔸برای اینکه گروه زیادی در سوریه و لبنان در اثر این کتاب شیعه شدند و بعضیها پیشنماز مسجدی بودند که از اوقاف ماهانه داشتند یا امثال اینها که کارمند بودند و اخراج شده بودند.
آقای شرف الدین به من نامه نوشتند که اینها را اخراج کردند شما برای اینها ماهانه قرار بدهید. ما هم برای آن ها ماهانه قرار دادیم.
📌ورود امینی ممنوع!
🔹بعضیها خیلی مقید هستند که کتاب چگونه باید باز شود و رعایت شود و... اما ایشان این رعایتهای لازم را نمیکردند برای همین یکی از کتابخانههای نجف_که نام آن را نمیبرم_ آقای امینی را برای مطالعه نمیپذیرفت.
🔸یکبار ایشان میفرمودند «یک کتابی من احتياج داشتم و راهی هم نداشتم. به مسئول کتابخانه گفتم. ایشان اول نپذیرفت. از ناراحتی به حرم مشرف شدم، عرض کردم: آقا امیر المؤمنین! شما مظلوم بودید، حالا هم مظلوم هستید. حتی شیعههای شما هم به شما ظلم میکنند! من در خدمت شما هستم، میخواهم کاری بکنم به من کمک نمیکنند، همکاری نمیکنند.
به دلم افتاد بروم به کربلا. از حرم بیرون آمدم، سوار ماشین شدم و رفتم کربلا. وارد شدم. ایشان به مشاهد مشرفه که وارد میشدند اول به حرم میرفتند بعد به جاهای دیگر - از ماشین پیاده شدم رفتم حرم.
🔹یکی از منبریهای کربلا بغل دست من نشسته بود، بعد از سلام نماز گفت: آقای امینی، من چند کتاب دارم که فعلا مورد حاجت من نیست. شما بیائید منزل ما ببینید اگر به درد شما میخورد هر کدامش را که لازم داشتید، ببرید. از حرم بیرون آمدیم، رفتیم منزل ایشان، کتابها را آورد. اول کتابی را که دست بردم برداشتم دیدم همان کتابی است که من میخواستم و آن آقا نپذیرفت! و خطی بود، نسخه بهتر و کامل تری بود. و چند کتاب دیدم که مورد استفاده من قرار میگیرد از ایشان اجازه گرفتم، و به منزل آوردم و استفاده کردم و بعد برگرداندم».
📚سید عبدالعزیز طباطبایی ره.امین شریعت ص ۲۶۸ و ۲۶۹
🌐 دفتر تاریخ شفاهی حوزه علمیه
🆔 https://eitaa.com/ijtihad