📜داستان درخت📜
در میان بنی اسرائیل عابدی بود. وی را گفتند:« فلان جا درختی است و قومی آن را می پرستند» عابد خشمگین شد، برخاست و تبر بر دوش نهاد تا آن درخت را برکند. ابلیس به صورت پیری ظاهر الصلاح، بر مسیر او مجسم شد، و گفت:« ای عابد، برگرد و به عبادت خود مشغول باش!» عابد گفت:« نه، بریدن درخت اولویت دارد» مشاجره بالا گرفت و درگیر شدند.
عابد بر ابلیس غالب آمد و وی را بر زمین کوفت و بر سینه اش نشست. ابلیس در این میان گفت: «دست بدار تا سخنی بگویم، تو که پیامبر نیستی و خدا بر این کار تو را مامور ننموده است، به خانه برگرد، تا هر روز دو دینار زیر بالش تو نهم؛ با یکی معاش کن و دیگری را انفاق نما و این بهتر و صوابتر از کندن آن درخت است»؛ عابد با خود گفت :« راست می گوید، یکی از آن به صدقه دهم و آن دیگر هم به معاش صرف کنم» و برگشت.
بامداد دیگر روز، دو دینار دید و بر گرفت. روز دوم دو دینار دید و برگرفت. روز سوم هیچ نبود. خشمگین شد و تبر برگرفت. باز در همان نقطه، ابلیس پیش آمد و گفت:«کجا؟» عابد گفت:«تا آن درخت برکنم»؛ گفت«دروغ است، به خدا هرگز نتوانی کند» در جنگ آمدند. ابلیس عابد را بیفکند چون گنجشکی در دست! عابد گفت: « دست بدار تا برگردم. اما بگو چرا بار اول بر تو پیروز آمدم و اینک، در چنگ تو حقیر شدم؟» ابلیس گفت:« آن وقت تو برای خدا خشمگین بودی و خدا مرا مسخر تو کرد، که هرکس کار برای خدا کند، مرا بر او غلبه نباشد؛ ولی این بار برای دنیا و دینار خشمگین شدی، پس مغلوب من گشتی»
📚داستان کوتاه(سایت نمناک)
@Hossein_qoran
میگفت:
آقا #امام_زمان صبح به عشق
شما چشم باز میکنه...
این عشق فهمیدنے نیست!
بعد ما صبح که چشم باز میکنیم
به جایِ عرض ارادت به محضر آقا
گوشیامون رو چڪ میکنیم
#استاد_پناهیان ˹
@Hossein_qoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥀#شهیدانه
✦🌺❥🥀🕊❥🌺✦
🔸️ادم ها دو دسته اند،
غیرتی و قیمتی..
🌹شهید عبدالحسین برونسی
..رفیق #شهید،شهیدت میکند..🕊
@Hossein_qoran
تلاش کن اما خودتو با کسی که زودتر از تو شروع به تلاش کردن کرده مقایسه نکن🌸
http://eitaa.com/Hossein_qoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 رمز موفقيت در زندگی از نگاه رسول اکرم
▪️مردی به حضور پيامبر (ص) رسيد و گفت: «اي رسول خدا! به من سفارشی بفرما (تا در زندگی موفق باشم). »
▪️پيامبر به او فرمود: «آيا دستور پذير هستي تا به تو وصيتي بکنم؟»
و اين سؤال را سه بار تکرار کرد و آن مرد در هر سه بار پاسخ داد: «بلی»
▪️آنگاه پيامبر به او فرمود:
«سفارش و نصيحت من به تو اين است که هر وقت خواستی براي انجام کاری تصميم بگيری
قبل از انجام آن، به عاقبت و نتايج آن کار بينديش
اگر ديدی شايسته است و باعث رشد و سعادت تو می شود به انجام آن اقدام کن و اگر ناشايست است و به پسرفت و انحراف تو از حقيقت می انجامد، از انجام آن خودداری کن.»
#حفظ_قرآن #حفظ
http://eitaa.com/Hossein_qoran
حافظ کل قران کریم شدن نیاز به اراده استمرار پشتکار و صبر داره،اگر در مسیر حفظ قرانتون در این چند سال اتفاقاتی مشکلاتی در این مسیر دیدید کم نیارید،گاهی اوقات اینا امتحان الهی است،گاهی اوقات قراره توفیق شما سنجیده بشه،و اگر تونستید از پس مشکلات زندگی و مشکلاتی که احیانا بر حفظ و حافظتون وارد میشه خوب بر بیایید،و سست نشید،در نهایت توفیقات الهی هم بر حافظه ی شما به شکل تساعددی وارج خواهد داشت،حافظه دست خدا هست و اگر کسی اصرار داشته باشه و مقاومت نشون بده و کم نیاره و خسته نشه،بعد از چند جز متوجه میشه که حافظه ش داره توصعه پیدا میکنه برکت پیدا میکنه ماندگاری پیدا میکنه و خداوند همیشه کسانی را که همت و پشتکار دارند طبق ایه ی شریفه ای که میفرماید،وَأَنْ لَيْسَ لِلْإِنْسَانِ إِلَّا مَا سَعَى، اینهارو کمک میکنه، پس دنبال جوابهای عجیب و غریب نباشید اگه حفظتون متوقف شده در اراده و پشتکار و صبر خودتون تجدید نظر کنید
http://eitaa.com/Hossein_qoran
حوصله حفظ کردن نیست فردا جبران خواهم کرد....! فردایی که هیچ وقت از راه نرسید و همچنان منتظر..!
خیلی ها با رنج سنی متفاوت در این مسیر قرار میگیرند تا در این هدف بزرگ و نورانی به موفقیت برسند و در اینده به خودشون افتخار کنند، در ابتدای مسیر تقریبا ۱۰۰ درصد از حافظان با انگیزه فوق العاده زیاد و انرژی وصف ناپذیر مشغول به انجام برنامه میشن، و به نوعی با امادگی بالا شروع میکنند و برنامه ها رو دقیق و عالی انجام میدن،
در نیمه های راه به دلایل مختلف از جمله مشکلاتی که در زندگی شخصی دارند و درگیری های ذهنی کم کم انگیزشون کم میشه برای انجام برنامه
همین که جرات داشتید و در این مسیر قرار گرفتید و برای خودتون اهدافی تعیین کردید گام مهمی برای موفقیت برداشتید، همینکه به عشق این هدف بزرگ به سمت این مسیر قدم برداشتید به شما تبریک میگویم
چرا که بسیار از افراد هم سن و سال شما فکر میکنند رسیدن به این هدف بزرگ امکان پذیر نیست و از این نعمت بزرگ الهی بی نصیب هستند و حتی جرات شروع حفظ قرآن رو هم ندارند، پس به خودتون افتخار کنید که از بین این همه، خداوند شمارو برای این مسیر برگزیده
شمایی که از مشکلات خسته شدید و به قول خودتون صبر به انتها رسیده، شمایی که منتظر ی اتفاقی هستی تا اوضاع خوب بشه و برگردی سر برنامه،
هیچکی برای شما دلش نمیسوزه و هیچکس مشکلات شما رو نمیبینه، فقط یک چیزی میگن و اونم اینه که، نتونست موفق بشه و تواناییشو نداشت..
کاش زندگی نامه حفاظ موفق رو میخوندی که با سختترین مشکلات و استعداد کم به موفقیت رسیدن، کم نبودن حفاظی با وجود رنج و سختی فراوان به موففیت رسیدن
حالا با این همه تفاسیر حتی با در نظر گرفتن اینکه تا الان موفق نبودی بهترین نیست از همین الان شروع کنی؟ کم کم به برنامه عادت کنی و تا دو هفته دیگه به جایی بهتر از الانتون برسید. یا ک میخوایید دست رو دست بذارید و فقط از نداشتن شرایط خوب و مشکلات گلایه کنید؟
@Hossein_qoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خونه تکونی رو شروع کردید نه؟
⭕️اینو ببینید حالتون خوب شه😄
@Hossein_qoran
💠آموزش #تجوید #سطح1
درس هفتم: احکام نون ساکن وتنوین
▫️🦋 تنوین و نون ساکنه ، حُکمش بدان اى هوشیار
▫️🌸کز حکم آن زینت بود اندر کلام کردگار
▫️🦋در یرملون ادغام کن ، در حرف حلق اظهار کن
▫️🌸در نزد (باء) قلب به میم ، در (مابقى ) اخفا بیار
💬🦋نـون سـاکـن و تـنـویـن در مجاورت 28 حرف زبان عرب ، چهار حکم پیدا مى کند که عبارتند از: اظهار، ادغام ،اقلاب ، اخفا.
♦️اظـهـار : یـعـنـى آشکار نمودن . اگر نون ساکن و تنوین به حروف حلقى برسد، بطور عادى و واضح تلفّظ مى شود و نباید روى آن مکث نمود.
حرف حلقى شش بود اى باوفا
همزه ، هاء و عین و حاء و غین و خاء
مانند:
(همزه ): یَنْاَوْنَ مَنْ امَنَ رَسُولٌ اَمینٌ
(هاء): مِنْهُمْ اِنْ هُوَ قَوْمٍ هادٍ
(عین ): اَنْعَمْتَ مِنْ عِلْمٍ سَمیعٌ عَلیمٌ
(حاء): وَانْحَرْمِنْ حَکیمٍ عَلیماً حَکیماً
(غین ): فَسَیُنْغِضُونَ یَکُنْ غَنِیّاً اِلهٍ غَیْرِهِ
(خاء): وَالْمُنْخَنِقَةٌ مِنْ خَیْرٍقَوْمٌ خَصِمُونَ
♦️ادغام: نـون سـاکـن و تـنـویـن در شش حرف (یرملون ) ادغام مى شود و این ادغام در دو حرف (راء و لام )، بدون غُنّه و در چهار حرف بقیّه (یَنْمُو) با غُنّه است .
🔷 غنّه :
صوتى است که از خیشوم (فضاى بینى ) خارج مى شود.
دو حـرف (مـیم ) و (نون ) داراى این حالت هستند، بویژه چنانچه مشدّد باشند و نیز در هنگام ادغامِ با غُنّه و اخفاى این دو حرف ، غُنّه به میزان دو حرکت ادامه دارد، مانند:
(راء): مَنْ رَحِمَ غَفُورٌ رَحیمٌ
(لام ): مِنْ لَدُنْ رِزْقاً لَکُمْ
(میم ): مَنْ مَعِىَ فَتْحاً مُبیناً
(نون ): اِنْ نَشَاْ حِطَّةٌ نَغْفِرْ
(واو): مِنْ وَلَدٍ اُمَّةً واحِدَةً
(یاء): مَنْ یَقُولُ یَوْمَئِذٍ یَصَّدَّعُونَ
✅ # یـادسـپـارى : در کلمات (قِنْوان ـ صِنْوان ـ دُنْیا ـ بُنْیان ) به سبب آنکه نون ساکن و حروف یرملون (واو، یاء) در یک کلمه قرار گرفته اند، ادغام انجام نمى شود.
📝تمرین :
فى لَیْلَةٍ مُبارَکَةٍ ـ کُلُّ اَمْرٍ حَکیمٍ ـ رَحْمَةً مِنْ رَبِّکَ ـ وَ اِنْ یَرَوْا ـ فى شَکٍّ یَلْعَبُونَ ـ عَذابٌ اَلیمٌ ـ فـَوَیـْلٌ یـَوْمـَئِذٍ لِلْمـُکـَذِّبینَ ـ وَ لکِنْ لا ـ فَقالُوا اَبَشَراً مِنّا واحِداً نَتَّبِعْهُ اِنّا اِذاً لَفى ضَلالٍ وَ سُعُرٍ
♦️اقلاب: در اینجا مراد تبدیل نون ساکن و تنوین به حرف (میم ساکن ) است و آن هم در صورتى است که نون ساکن و تنوین پیش از حرف (باء) واقع گردند، با توجّه به این نکته که میم ساکن ایجاد شده ، در نزد باء (اخفاء) مى شود که باغُنّه همراه است ، مانند:اَنْبِئْهُمْ ـ سَمیعاً بَصیراً ـ مِنْ بَعْدِهِمْ ـ واقِعٌ بِهِمْ
📝تمرین :
حِکْمَةٌ بالِغَةٌ ـ مُنْبَثًّا ـ کَلَمْحٍ بِالْبَصَرِ ـ فَانْبَجَسَتْ ـ اَمَدًا بَعیداً ـ مِنْ بَعْدِهِمْ ـ مَشّآءٍ بِنَمیمٍ ـ اَنْ بُورِکَ ـ سَمیعٌ بَصیرٌ ـ فَانْبِذْ ـ مِنْ بُطُونِ ـ بَصیرٌ بِالْعِبادِ ـ مِنْ بَقْلِها ـ مَنْ بَعَثَنا
♦️اخفا: به معناى (پوشاندن )، حالتى است میان اظهار و ادغام ، همراه با غُنّه بگونه اى که تشدید ایجاد نشود.
❗️نون ساکن و تنوین در نزد پانزده حرف باقیمانده (اخفا) مى شوند.
در هنگام شروع اخفا بدون اینکه زبان به محلّ اداى نون برسد، حرف بعدى به محلّ تلفّظ خود نزدیک شده ، در این حال ، صوت بصورت غُنّه دو حرکت ، ادامه پیدا کرده و آن گاه حرف مابقى به سهولت و آسانى تلفّظ مى گردد.
➖لازم بـه یـادسـپـارى اسـت کـه کـیفیت اخفا بستگى به نوع حرف مابقى دارد، بدین معنا که اگر حـرف مـابـقـى از حـروف اسـتـعـلا بـاشـد، اخـفـاى نون ساکن و تنوین ، درشت و پرحجم بوده و چنانچه از حروف استفال باشد، اخفا رقیق و نازک خواهد بود.
👆از مـطـالب فـوق ، روشـن مى شود که اخفاى نون ساکن و تنوین در نزد هر یک از این حروف با دیگرى تفاوت دارد و چه بسا فردى اخفا در نزد حرفى را صحیح انجام دهد، ولى در نزدِ حرف دیگر نتواند بخوبى اخفا نماید. بنابراین ، باید تمامى موارد حروف پانزده گانه ، تمرین شود.
(ت ): اَنْتُمْ مَنْ تابَ جَنّاتٍ تَجْرى
(ث ): وَالاُْنْثى اَنْ ثَبَّتْناکَ خَیْرٌ ثَواباً
(ج ): اَنْجَیْتَنا اِنْ جَعَلَ خَلْقٍ جَدیدٍ
(د): عِنْدَهُمْ مِنْ دُونِهِ کَاْساً دِهاقاً
(ذ): فَاَنْذَرْتُکُمْ مِنْ ذَهَبٍ فى یَوْمٍ ذى مَسْغَبَةٍ
(ز): اَنْزَلَ فَاِنْ زَلَلْتُمْ نَفْساً زَکِیَّةً
(س ): فَاَنْسیهُمْ وَ لَئِنْ سَاَلْتَهُمْ فَوْجٌ سَاءَلَهُمْ
(ش ): یَنْشُرْاِنْ شآءَ رُکْنٍ شَدیدٍ
(ص ): فَانْصُرْنا وَ لَمَنْ صَبَرَ قَوْماً صالِحینَ
(ض ): مَنْضُودٍ مَنْ ضَلَّ عَذاباً ضِعْفاً
(ط): قِنْطاراً اِنْ طَلَّقَکُنَّ کَلِمَةٍ طَیِّبَةٍ
(ظ): یَنْظُرُونَ مِنْ ظَهیرٌ قَوْمٍ ظَلَمُوا
(ف ): اَنْفُسَهُمْ کُنْ فَیَکُونُ خالِداً فیها
(ق ): تَنْقِمُونَ مِنْ قَبْلُ سَمیعٌ قَریبٌ
(ک ): اَلْمُنْکَرِ مَنْ کانَ عُلُوّاً کَبیراً
گروه بینالمللی آموزش قرآن کریم
🔚پایان درس هشتم
@Hossein_qoran