eitaa logo
کانال رسمی حسینیه اندیشه
1.2هزار دنبال‌کننده
183 عکس
49 ویدیو
149 فایل
بیش از پنجاه سال پژوهش برای «انقلاب فرهنگی»؛ بستر تحقق «تمدن نوین اسلامی» ✔️آدرس وب سایت: http://hosseiniehandisheh.ir ✅ ارتباط با مدیر کانال: @azn1360
مشاهده در ایتا
دانلود
"┄┅═✧❁ ❁✧═┅┄" فرقی نمی‌کند که «بیست و چند سال» بعد از هجرت پیامبر و در «مدینه» باشد یا سال «دویست و پنجاه و چند قمری» و در «سامرّاء». فرقی نمی‌کند که آن صدای خشن، نرم شود و هی بگوید «لولا علیٌ لهلک ...» یا آن گردنِ کلفت، کج شود و ناله کند: «أدرک دین جدّک ...». فرقی نمی‌کند؛ چون نطفه‌ی نفاق را با افتضاح و رسوایی بسته‌اند: وقتی امّت به نزدیکی پرتگاه برسد و حاکمیت در چند قدمی سقوط قرار بگیرد، فقط امام و مؤمنین به او هستند که می‌دانند چطور باید از این مهلکه‌ها عبور کنند. در همچین وضعیتی حتی ائمّه‌ی نفاق هم ناچار می‌شوند تمام فریب‌های خود را کنار بگذارند و از بزرگترین دشمن خود کمک بخواهند و با نمایش استیصال و انفعال خودشان، پرده را از روی خورشیدی کنار بزنند که همیشه می‌خواستند پشت ابرِ انکار و عناد بماند. ••─━⊱✦▪️✦⊰━─•• خلیفه‌ی عباسی هم چاره‌ای جز این نداشت. وسط آن خشکسالی وحشتناک که گردش اموال دربار و سودهای کلان خزانه را تهدید می‌کرد، تمامیت قدرت و هویت حکومتش هم به رعشه افتاده بود. مساله فقط این نبود که مسلمین سه روز برای نماز باران به بیرون شهر رفته بودند و دریغ از یک چکّه از آسمان که به اهل‌زمین آبرو بدهد. اوضاع وقتی به هم ریخت که در روز چهارم، اسقف نصاری پیروانش را جمع کرد و به بیرون شهر رفت و دعای باران خواند و هنوز از جایش تکان نخورده بود که سامرّا خیس ِ خیس شد. باورها به شدت و سرعت همان باران وا رفت و ریسمان‌های ایمان طوری ول شد که ولوله به پایتخت امپراطوری مسلمین افتاد. بدتر این‌که روز پنجم مسلمان‌ها دوباره از شهر خارج شدند و نماز استسقاء خواندند و امید داشتند که «خدا امّت محمّد را در برابر منکرین پیامبرش بی‌آبرو نمی‌کند» اما باز هم بی‌آبرو شدند. بعد هم خبر رسید که روز ششم نصاری دوباره خواهند آمد تا کار را تمام کنند. ••─━⊱✦▪️✦⊰━─•• همان جا بود که خلیفه‌ی عباسی دستور داد زندانی بزرگ از زندان بیرون آورده شود. گزارشی از حال خلیفه در وقت دیدار با حضرت نرسیده؛ اما وقتی پایه‌های قدرت یک دنیاپرست ــ که از قضا بر نبوّت محمّد تکیه کرده و مردم را با ادعای خلافت او فریب داده ــ به لزره بیفتد، حتماً بدنش هم به رعشه افتاده و زبانش لکنت گرفته و گردن کج کرده تا تنها نواده‌ی محمدّ، یوسف‌وار به میدان بیاید و امپراطوری فرعونی‌ش را از خشکسالیِ تردید و شکّ و کفر نجات دهد. حالت خلیفه شاید حدسی و تخمینی باشد اما جمله‌ای را که برای این التماس انتخاب کرده، به دقّت برای‌مان ثبت کرده‌اند: «أدرک دین جدّک یا ابامحمّد... به داد دین جدّت برس یا ؛ آیین محمد را دریاب» ••─━⊱✦▪️✦⊰━─•• روز ششم وقتی نصاری پشت سر کشیش‌شان آمدند تا کار امّت پیامبر را تمام کنند، همان موقعی که اسقف دستش را به سمت آسمان بلند کرد تا دعا بخواند و با آمدن باران، ایمان مردم را بشورد و ببرد، بود که به یکی از غلامانش گفت: «برو و آنچه در دست راست اوست، از او بگیر.» هنوز آن استخوان سیاه‌رنگ در دست غلام آرام نگرفته بود که ابامحمد رو به اسقف کرد: «حالا باران بخواه» اما هرچقدر اسقف دعاهایش را تکرار کرد، ابرها بیشتر پراکنده شدند. مردم صدای گرم حضرت عسکری را شنیدند که: «باید استخوان پیامبری باشد. خاک از روی استخوان هیچ پیامبری کنار نمی‌رود مگر این‌که باران ببارد.» حالا دیگر آسمان صاف شده بود. ••─━⊱✦▪️✦⊰━─•• ....علما و اُمرای اهل‌سنت دیگر کم آورده بودند. با این‌که ابرقدرت جهانی به حساب می‌آمدند و به نام دفاع از اسلام و مرزهای مسلمین، حتی پایتخت روم شرقی را فتح کرده بودند، زورشان به غربِ مدرن‌شده نمی‌رسید. عثمانی فروپاشید و سرزمین‌هایش به پنجاه کشور تجزیه شد و رعیت مسلمانش زیر چکمه اشغالگران فرانسوی و انگلیسی و... له می‌شدند. کفّار به سطحی از کارآمدیِ عینی رسیده‌ بودند که شوکت امپراطوری اسلامی فروریخت و نخبگان‌شان یقین کردند که زندگی همانی است که اغیار برای‌شان تعریف کرده‌اند و تدارک دیده‌اند. اینجا بود که نوّاب عام حضرت عسکری و فرزندش قیام کردند و پرچم دفاع از اسلام را از منافقین پس گرفتند و با انقلاب اسلامی، قدرت علوی و حسینی را در برابر جاهلیت مدرن به رخ کشیدند. قدرت همیشه مشتری دارد. پس زبان حال اهل‌سنّت تغییر کرد و نداهای منصف‌های‌شان برای دفاع از هویت اسلامی، به سمت زعمای شیعه برگشت و تاریخ تکرار شد: «أدرک دین جدّک...» ادامه...👇👇👇 ✅ @HossiniehAndisheh
••─━⊱✦صفحه دوم✦⊰━─•• ...چون دیروز دیدند که گُرده‌ی کفّار را در همان «جزیره‌ی ثبات»ی که برای خودشان ساخته بودند، شکست و امروز می بینند که ، میدان مبارزه را از فکّه و شلمچه و شرهانی، به نوار غزّه و کرانه‌ی باختری و مزارع شبعا و بلندی‌های جولان و دشت‌های آمرلی و تکریت و خیابان‌های صنعاء و صعده و کوچه‌های منامه و ستره و پس‌کوچه‌های قطیف و عوامیه و حسینیه‌های زاریا و کراچی کشانده. قدرت نوّاب عامّ شما طوری خرخره‌ی کفر را فشار داده و مسلمین را به انقلاب اسلامی امیدوار کرده که برگ اصلی را رو کرده‌اند و مهمترین نقطه قوت‌شان را _ اقتصاد را _ روی میز گذاشته‌اند و با «تقسیم کار جهانی» و «مشارکت در زنجیره ارزش» و «تولید مبتنی بر های‌تِک» می‌خواهند ما را به ورشکستگی بکشانند. «پیچیدگیِ جنگ اقتصادی» به همان اندازه‌ی «پیچیدگی ِ عشق اهل‌دنیا به لذت‌های‌شان» است.... دعوا به جاهای حساسی رسیده... أدرک دین جدّک یا ••─━⊱✦▪️✦⊰━─•• این *ادرک دین جدّک یا ابامحمّد* و ماجرای قبل و بعدش را مدیون «ابن شهرآشوب» هستیم که با کتاب «مناقب آل ابی‌طالب» ش، به افتخاری برای مازنی‌ها تبدیل شده است. امیدوارم امروز صله‌ی بی‌نظیری از دستان مهربان ابامحمّد دشت کند. ✍️ حجت‌الاسلام محمدصادق حیدری @HossiniehAndisheh
┅✧❁ یک «نامه» در امتداد شش «روایت» ❁✧┅ ✅ یک. «تو هم این نوری را که مشرق و مغرب را پر کرده می‌بینی؟ تو هم می‌بینی کاخ‌های سرزمین فارس و قصرهای امپراطوری روم را؟» چشم‌های روشن «آمنه»، طوری نورانی شده بود که همسر ابوطالب را ــ که برای کمک به ولادت آمده بود ــ از جا کَند و به نزد شوهرش فرستاد و چند لحظه بعد، «فاطمه‌ی بنت اسد» داشت با شگفتی همین چیزهایی را برای ابوطالب تعریف می‌کرد که دیده بود و از تولّدِ مردی دم می‌زد که تاریخ را در می‌نوردد و ابرقدرت‌های مادّی جهان را خُرد می‌کند و تمدن‌های کفر را به زمین گرم می‌کوبد. ••─━⊱✦▪️✦⊰━─•• ✅ دو. مرد عرب با این‌که داشت با «عباس بن عبدالمطلب» معامله می‌کرد، نمی‌توانست چشم از مرد و زن و نوجوانی که رو به کعبه خم می‌شدند و بعد به خاک می‌افتادند، بردارد و صدایش درآمد: «این دیگر کیست و این دیگر چه دینی است؟» و عموی پیامبر در وضعیتی که هنوز دعوت برادرزاده‌اش علنی نشده بود، در دو جمله، دین پسرعمویش را معرفی کرد: «این است. می‌پندارد خدا او را فرستاده و گمان می‌کند که گنج‌ها و خزائن کسری و قیصر بر او گشوده خواهد شد.» ••─━⊱✦▪️✦⊰━─•• ✅ سه. دیگر «انذر عشیرتک الاقربین» نازل شده و باید بزرگان قریش را جمع می‌کرد تا نهضتش را برای اولین بار علنی کند: «من شما را به دو کلمه؛ توحید خدا و نبوت خودم دعوت می‌کنم که اگر بپذیرید، فرمانروایان زمین خواهید شد و امّت‌های عرب و عجم فرمانبرداریِ شما را خواهند کرد.» ••─━⊱✦▪️✦⊰━─•• ✅ چهار. سکوت شب‌هنگامِ «عقبه» را فقط صدای و بزرگان مدینه می‌شکست و کار به جایی رسیده بود که نمایندگان اوس و خزرج داشتند همه شروط محمد را می‌پذیرفتند. همان‌جا بود که «عباس بن نضله» از جایش بلند شد و با صدایی آرام ــ طوری که کسی نشنود و خبر این ملاقات پنهانی به اهل مکه نرسد ــ گفت: «ای گروه اوس و خزرج! می‌فهمید که دارید چه می‌کنید؟ پیمانی که با محمد می‌بندید معنایی ندارد جز این‌که با فرمانروایان تمام جهان بجنگید.» بزرگان مدینه هم به او پرخاش کردند: «تو را چه به صحبت‌کردن؟ جان ما به جان توست یا رسول‌الله؛ هر شرطی که می‌خواهی بگذار!» ✔️ ادامه ...👇👇👇 ✅ @HossiniehAndisheh
یک «نامه» در امتداد شش «روایت» ••─━⊱✦صفحه دوم✦⊰━─•• ✅ پنج. اتحاد بت‌پرستان و یهودیان، دور تا دور مدینه را به بند کشیده بود و مسلمانان هم مجبور شده بودند خندق بکَنند. اما آن سنگ بزرگ، سد راه خندق شده بود و همه می‌دانستند که مثل همیشه اعجاز محمد است که راه را باز می‌کند. پیامبر تیشه را از سلمان گرفت و ضربه‌ می‌زد و سنگ خُرد می‌شد و می‌گفت: «با این ضربتم، گنج‌های کسری و قیصر بر [امّت]من گشوده شد.» «بعضی‌ها» هم او را مسخره می‌کردند و می‌گفتند: «بخاطر محاصره حتی جرأت نداریم برای قضای حاجت از جای‌مان تکان بخوریم و آن‌وقت این مرد وعده‌ی فتح امپراطوری ایران و روم را می‌دهد.» ••─━⊱✦▪️✦⊰━─•• ✅ شش. وضع سپاه مسلمین طوری بود که تن‌ش به لرزه افتاده بود و می‌خواست خودش به نقطه درگیری برود؛ هم در جنگ با روم و هم در جنگ با ایران. اما علی می‌دانست که هدف پیامبر با تدبیر خلیفه پیش نمی‌رود. آرمان نبیّ را فقط وصیّ می‌دانست که چطور باید محقق شود و خطبه خواند: «اگر خودت به جنگ بروی و کشته شوی، رشته تسبیح خواهد گسست و دشمن جسورتر خواهد شد و...» و با تدبیر پسر ابوطالب و در مقابل چشم همان‌هایی که پیامبر را مسخره می‌کردند، کاخ‌های مدائن و شام فتح شد. ••─━⊱✦▪️✦⊰━─•• ✅ «هیهات که ، در برابر تجاوز دیوسیرتان و مشرکان و کافران به حریم قرآن کریم و عترت رسول خدا و امت محمد ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ و پیروان ابراهیم حنیف ساکت و آرام بماند و یا نظاره‌گر صحنه‌های ذلت و حقارت مسلمانان باشد. من خون و جان ناقابل خویش را برای ادای واجب حق و فریضه دفاع از مسلمانان آماده نموده‌ام و در انتظار فوز عظیم شهادتم. قدرتها و ابرقدرتها و نوکران آنان مطمئن باشند که اگر خمینی یکه‌وتنها هم بماند به راه خود که راه مبارزه با کفر و ظلم و شرک و بت‌پرستی است، ادامه می‌دهد و به یاری خدا در کنار بسیجیان جهان اسلام، این پابرهنه‌های مغضوب دیکتاتورها، خواب راحت‌ را از دیدگان جهانخواران و سرسپردگانی که به ستم و ظلم خویشتن اصرار می‌نمایند سلب خواهد کرد.» صحیفه امام ج20 ص 318 ❤️ تقدیم به سیّد خلق الله؛ نبیّ‌اکرم (ص) و تقدیم به پرابهّت و تقدیم به جمهوری اسلامیِ عزیزتر از جان؛ که وقتی دولت‌های اهل‌تسنن و امپراطوری عثمانی پس از هزارسال مقابله با کفر و شرک، بالاخره پرچم دفاع از اسلام را کنار گذاشتند، علَمِ حفاظت از امت اسلامی در برابر بت‌پرستی جدید و جاهلیت مدرن را برافراشت و با شجاعت نواب عام حضرت ولی‌عصر(عج)، آرمان‌های بعثت در شکستن هیمنه‌ی ابرقدرت‌های مادی را زنده کرد و امروز بخش عظیمی از «معادلات سیاسی» و روابط قدرت جهانی را به نفع امتِ پیامبراکرم به هم‌ریخته است و در ادامه لاجرم به این نتیجه خواهد رسید که ناکارآمدی‌ها و ناهنجاری‌های امروزش تنها با ادامه این راه یعنی شکستنِ «معادلات فرهنگی و اقتصادیِ» کفار ممکن خواهد شد. ✍️ حجت‌الاسلام محمدصادق حیدری @HossiniehAndisheh
✅ اطلاعیه برنامه زنده 🔅 تحلیل مسائل اقتصادی کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی 🔰 حجت الاسلام روح الله صدوق (سرپرست حسینیه اندیشه) ◀️ زمان: دوشنبه ۹۹/۹/۳ رأس ساعت ۱۸ ✅ @HossiniehAndisheh
🔅«مَرد است و شغلش»🔅 ✅ از قدیم گفته‌اند: «کلّ رجل و ضَیعته» یا همان «مَرد است و شغلش». حرف درستی هم زده‌اند چون آدم‌های معمولی این‌قدر توی کار‌شان غرق می‌شوند که هویت‌شان را از شغل‌شان می‌گیرند. ولی آدم‌های بزرگ فرق دارند و هویت‌شان را به جاهای بالاتری گره می‌زنند و اسیر شغل و حرفه و تخصصی که دارند، نمی‌شوند. مثلاً؟ ••─━⊱✦▪️✦⊰━─•• ✅ مثلاً یک فیزیک‌دان کارکشته و نخبه را تصور کنید که بگوید: « همان هستی‌شناسی است و امروز در برابر سوالات بنیادی به بن‌بست مطلق رسیده» و به ما که از نظراتش لذت برده‌ایم، خیره شود و ادامه بدهد: «و مدلی برای توجیه پدیده‌های قابل توجه ندارد» و در مقابل نگاه‌های متعجب ما که از تعداد زیاد محافظانش حیرت کرده‌ایم، جلوتر برود: «کوانتوم دچار تناقضات درونیِ زیادی است». بعد به این‌ گزاره‌ها اکتفا نکند و به دنبال پاسخ جایگزین بگردد و مهمتر این‌که پاسخش را از اسلام بخواهد و با احترام، و رایج در حوزه‌ها را بخواند و بعد با صراحت و شجاعت، در کارآمدی آنها برای جهت‌دهی به علوم پایه تردید کند و در این وضعیت، وقتی از مبنایی جدید خبردار شود که مدت‌هاست به این خلأ پی برده _ و برای امتداد فلسفه اسلامی در ، دست به تغییر و تحول در فلسفه صدرایی زده _ پیگیر آن مبنا شود و با شجاعت و حرّیت و بدون پای‌بندی به تشریفات مرسوم، از آن حمایت کند و... ••─━⊱✦▪️✦⊰━─•• ☑️ گفتم یک فیزیک‌دان کارکشته و نخبه را تصور کنید اما نه این‌که همچین آدمی ساخته تصوّر من و شما باشد. این شخص، واقعیتی بود به نام «» که انقلاب او را ساخته بود و بخاطر همین، هویتی جز انقلاب نداشت. یعنی با اینکه شغل و تخصصش فیزیک بود اما از موضع انقلاب می‌خواست مرزهای فیزیک را بشکند. پس خیلی سریع و راحت جوش خورد با مباحث «مرحوم استاد الهاشمی» که هویتی جز انقلاب نداشت و سالها پیش به این نتیجه رسیده بود که برای حفظ انقلاب باید تغییرات اساسی در هویت علمی حوزه و دانشگاه ایجاد کرد... ••─━⊱✦▪️✦⊰━─•• ☑️ وقتی حرف‌هایش را شنیدم، انگار با اولین مدیر انقلابی آشنا شده بودم که نه فقط سوال‌های بزرگ داشت بلکه حاضر بود برای پاسخ سوالهایش، ریسک‌های بزرگ بکند و مسحور و منحصر به هویت حوزوی و دانشگاهی نشود و نیاز واقعی انقلاب را در نظر بگیرد... فامیلش را حفظ نشدم اما می‌دانستم کاری که چند ماهی است در «حسینیه اندیشه» با موضوع «نقائص منطق صوری در عرصه » درگیرش هستیم، به سفارش یک است. عصر جمعه بود که وقتی شروع به خواندن خبرها کردم، بالاخره فامیلش را یاد گرفتم... ••─━⊱✦▪️✦⊰━─•• ✅ از قدیم گفته‌اند «کل رجل و ضیعته»؛ آقای فخری‌زاده! اشتغال به «انقلابی‌گری واقعی در میدان علم» عاقبتی جز شغل شریف ندارد؛ یعنی همان «مَرد است و شغلش»... ✍️ حجت‌الاسلام محمدصادق حیدری (عضو هیئت علمی حسینیه اندیشه) https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
▪️منَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ▪️ 🔘مراسم بزرگداشت دانشمند هسته‌ای و مجاهد فی سبیل الله «شهید محسن فخری زاده» 🔸با موضوع: «هویت علمی ـ هویت انقلابی» 🎤 سخنران: حجت‌الاسلام روح‌الله صدوق «اندیشمند و پژوهشگر انقلاب فرهنگی و سرپرست حسینیه اندیشه» 📆 چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۷/۴۵ 🕌 شهرک صادقیه، مسجد امام صادق علیه السلام 🎥 پخش زنده در فضای مجازی به آدرس: https://www.instagram.com/hoseiniyehandisheh_ir ✳️ امور فرهنگی پایگاه بسیج و مسجد امام صادق علیه السلام ✅ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
▪️هم اکنون ☑️ بزرگداشت دانشمند هسته‌ای و مجاهد فی سبیل الله «شهید محسن فخری زاده» 🎤 با سخنرانی: حجت‌الاسلام روح‌الله صدوق «سرپرست حسینیه اندیشه» 🎥 پخش زنده:👇👇 https://www.instagram.com/hoseiniyehandisheh_ir
سخنرانی حجت‌الاسلام روح‌الله صدوق در موضوع شهید محسن فخری زاده.mp3
10.95M
🔉 حجت‌الاسلام روح‌الله صدوق ☑️ مراسم بزرگداشت «» 🔸با موضوع: «هویت علمی ـ هویت انقلابی» 📆 چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ ✅ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
کانال رسمی حسینیه اندیشه
🔉 #صوت_سخنرانی حجت‌الاسلام روح‌الله صدوق ☑️ مراسم بزرگداشت «#شهید_محسن_فخری_زاده» 🔸با موضوع: «
🔰بخش‌های از سخنرانی حجت‌الاسلام روح‌الله صدوق در مراسم بزرگداشت دانشمند هسته‌ای و دفاعی «شهید مجاهد محسن فخری‌زاده»؛ 12 آذر 1399: ✅ مطالبی که در این جلسه عرض می‌کنم براساس آشنایی و مشاهدات مستقیم خود یا با یک واسطه از است. ☑️ در جلسه حدود دو ماه پیش ما با این شهید بزرگوار، ایشان در حضور ریاست دانشگاه عالی دفاع ملی به صراحت فرمود: «فیزیک موجود به بن‌بست مطلق رسیده است». در حالی که این بیان شجاعانه، خلاف هویت و جایگاه علمی این دانشمند بود. ✅ این دانشمند شهید، ضرورت در علوم پایه (فیزیک، ریاضی و زیست) را به صورت قاطع مطرح کرد و این «ضرورت» را براساس پاسخ به سؤالات امروز انقلاب اسلامی می‌دید. ☑️ زیرا انقلاب اسلامی، معادلات مادی دنیا را به چالش کشیده است و برای اسلام، قایل است که ماهیت آن با تمدن موجود متفاوت است و کسی که مدعی تمدن است نیازمند معادلات و محاسباتِ تمدنی مخصوص خود می‌باشد. ✅ اساسا «علم» برای افراد هویت ایجاد می‌کند و خداوند متعال نیز امتحان هر کسی را در هویت او قرار می‌دهد؛ به‌طور نمونه اگر شخصی استعداد و ظرفیتی دارد که می‌تواند مجتهد جامع‌الشرایطی شود، موضوع امتحان او نیز همین هویت علمی خواهد بود که: «چگونه اجتهاد و هویت خود را در مسیر اسلام خرج کند». ☑️ این شهید مجاهد، علی‌رغم اینکه دارای هویت فیزیکدان و است به خاطر خود و دغدغه پاسخ به سوالات اساسی انقلاب اسلامی برای ساخت ، به حوزهای علمیه می‌آید تا با بررسی منطق و فلسفه موجود، پاسخ این سوال را دست یابد که: «آیا می‌توان تفسیر از مقوله «حرکت» را به توحید متصل نمود؟» ✅ ایشان قایل بود که فلسفه موجود در حوزه‌ها و اگر مدعی جریان تحقق آن در سطح جامعه است باید بتواند در عرصه علوم پایه (فیزیک و...) و جریان آن در عینیت وارد شود؛ که تا به امروز نتوانسته است. ☑️ وقتی یکی از دوستان حوزوی ما در جلسه‌ای با این شهید بزرگوار، این احتمال را مطرح ‌کرد که «می‌توان تغییراتی را در فیزیک انجام داد که نسبت آن با فلسفه الهی تمام باشد و امکان تولید متناسب با آن وجود دارد» ایشان با توجه به اینکه این احتمال می‌تواند جریان اسلام را در علوم پایه تضمین کند، در همان جلسه بدون بروکراسی‌های مرسوم اداری به معاونین خود می‌گوید: «تصویب شد و ابلاغ شد». و تا آخر عمر شریف خود (حدود 5 سال) حمایت مادی و معنوی از ایده نمود. ✅ در دوران دفاع مقدس نیز وقتی معادلات کلاسیک نظامی در برابر قوای سپاه دشمن به بن‌بست رسید، عده‌ای از جوانان انقلابی صفرالکف (بدون هویت نظامی و سابقه عملیاتی) توانستند معادلات تقابل نظامی را تغییر بدهند و موفق به مقابله با سپاه دشمن شدند. ☑️ تقریبا تنها کسی که توانست در بُعد نظامی، همان شیوه و معادلات الهی در دوران دفاع مقدس را در دوران بعد از جنگ تحمیلی نیز جریان دهد، شهید بود که در آخرین سخنرانی خود در نشست سالانه فرماندهان سپاه به تناقضات آن معادلات مدیریتی دفاع مقدس با منش و روش‌های حاکم بر مجموعه‌های نظامیِ بعد از دفاع مقدس به صورت مفصل می‌پردازد. ✅ شهید محسن فخری‌زاده نیز جزو معدود مدیرانی بود که در بُعد علم و دانش، از همان شیوه مدیریتی دوران دفاع مقدس استفاده می‌کرد. https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔅 اطلاعیه ✅ سخنرانی با موضوع: «تحقق انتقام سخت با قوی شدن در جنگ اقتصادی» 🎤 سخنران: حجت‌الاسلام محمد صادق حیدری ◀️ زمان: شنبه: ۹۹/۹/۱۵، بلافاصله بعد از نماز مغرب و عشاء ◀️ مکان: نیروگاه، مسجد امام حسین(ع) 🎥 پخش زنده از صفحه حسینیه اندیشه در اینستاگرام به آدرس زیر: https://www.instagram.com/hoseiniyehandisheh_irhttps://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔰 برنامه زنده با موضوع: 🔸 جایگاه اقتصاد مقاومتی در نابودی تمدن غرب 🔸 🎙حجت الاسلام روح الله صدوق (سرپرست حسینیه اندیشه) 🕰 زمان: شنبه ۱۵ آذر - ساعت ۱۹ ◀️ پخش زنده در اینستاگرام به آدرس: @soudeh_hamdanihttps://eitaa.com/HossiniehAndisheh