🔴🔴 با توجه به جنگ اقتصادی و وضعیت ارز و گرانی و تورم، حسینیه اندیشه منتشر کرد🔴🔴
👇👇👇👇👇👇👇👇
چالش بین رفاه مادی و عدالت اقتصادی علت عدم كنترل توازن ارزي در ایران-حسینیه اندیشه.pdf
حجم:
594.1K
فایل PDF جزوه «چالش بین «رفاه مادی» و «عدالت اقتصادی»، علت عدم کنترل توازن ارزی در اقتصاد جمهوری اسلامی ایران»
10.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 «ساختارهای اجتماعیِ قاتل امام
ساختارهای اجتماعیِ برانداز نظام»
قسمت اول
ZOOM0087.MP3
زمان:
حجم:
12.53M
🔊صوت
سخنرانی شب اول محرم 1440
با موضوع:
«ساختارهای اجتماعیِ قاتل امام؛
ساختارهای اجتماعی برانداز نظام»
حجتالاسلام محمدصادق حیدری
(19 شهریور 97)
«لعنهایی که در زیارت مطلقه اباعبدالله (ع) آمده است منحصر به افراد یا ائمه نفاق نمیشود بلکه به «جامعه و امت» نیز وارد میشود: «لُعِنَتْ أُمَّةٌ قَتَلَتْكُمْ وَ أُمَّةٌ خَالَفَتْكُمْ وَ أُمَّةٌ جَحَدَتْ وِلاَيَتَكُمْ وَ أُمَّةٌ ظَاهَرَتْ عَلَيْكُمْ وَ أُمَّةٌ شَهِدَتْ وَ لَمْ تُسْتَشْهَدْ...». مقصر شهادت سیدالشهدا (ع) یک «جامعه» است. همچنین در دعای شریفه ندبه نیز همین حقیقت بیان میشود: «وَ الْأُمَّةُ مُصِرَّةٌ عَلَى مَقْتِهِ مُجْتَمِعَةٌ عَلَى قَطِيعَةِ رَحِمِهِ وَ إِقْصَاءِ وَلَدِهِ» یعنی جامعه مدعی مسلمانی و منتسب به نبی اکرم (ص) اصرار بر دشمنی و خشمگین کردن نبی اکرم (ص) کردند و با همدیگر یک وحدت اجتماعی را تشکیل دادند تا با همدلی و همکاری و همراهی و همفکری همدیگر نسل و رحم رسول خدا (ص) را از بین ببرند و فرزندان ایشان را تبعید کنند.»
ساختارهای اجتماعیِ قاتل امام؛
ساختارهای اجتماعی برانداز نظام
حجتالاسلام حیدری، شب اول محرم (19 شهریور 97)
«اباعبداللهالحسین (ع) در بیان هدف از قیام خود میفرماید: «اِنَّما خَرَجتُ لِطَلَبِ الإصلاحِ فِي امّة جدّي...» برای اصلاح امت جدم، از این شهر خارج می شوم. یعنی دوباره بحث از «امت» مطرح است. پس اصلاحِ «جامعه» بود که حضرت سیدالشهدا (ع) به خاطر آن قیام کرد و منافقین میخواستند همین جامعه را در تصاحب خود داشته باشند تا در دست امام بر حق نباشد. لذا اگر میخواهیم درباره عاشورا و پیام آن صحبت کنیم، نباید پیام این قیام بزرگ را به اجتناب از غیبت و تهمت و لقمه حرام یا رعایت حجاب و احترام والدین برای تکتک افراد منحصر کرد. اگرچه این احکام فردی، از احکام نورانی خدای متعال است، اما غیر از فرد، «جامعه» نیز دارای احکامی است و عدم رعایت آنها بود که باعث شد یک جامعه با حضرت اباعبدالله (ع) به مبارزه برخیزد و ایشان را به شهادت برساند. پس بحث یک «امت» در میان است و ما باید علاوه بر درسگرفتن وظایف فردی از واقعه عاشورا، نسبت به وظایف اجتماعی نیز توجه و مطالبه داشته باشیم. برای فهم و عمل در راستای قیام عاشورا این سوال باید مدنظر ما باشد که انحرافات امت و جامعه را چطور بفهمیم و در مقابل آن چگونه بایستیم؟»
ساختارهای اجتماعیِ قاتل امام؛
ساختارهای اجتماعی برانداز نظام
حجتالاسلام حیدری، شب اول محرم (19 شهریور 97)
«برای فهم قیام عاشورا و درک وظایف ما نسبت به آن باید به این مهم توجه کرد که «جامعه چه وظیفهای دارد؟» زیرا یک جامعه با تمامی ابعاد و روابط و ساختارها و منزلتهای خود در مقابل حضرت اباعبدالله الحسین (ع) قرار گرفت و حضرت نیز برای اصلاح همین جامعه قیام کرد و به شهادت رسید. پس وقتی درباره عاشورا صحبت میکنیم باید درباره «جامعه» صحبت کنیم و بدانیم که جامعه نیز غیر از تکتک افراد است. اگر کسی در وظیفه خود نسبت به عاشورا به اعمال فردی اکتفا نماید، برخلاف روایاتی که ذکر شد عمل کرده است. زیرا باید روابط و ساختارهای اجتماعیِ ایجاد کننده عاشورا شناخت تا بتوان گفت جامعه ما چه باید کند. در غیر اینصورت، جامعه ما نیز به همان خطراتی مبتلا میشود که جامعه زمان امام حسین (ع) مبتلا شد و شهادت حضرت را رقم زد. اگر هَیأت و مراسمهای عزاداری بخواهند در راه اباعبدالله (ع) به اصلاح امت بپردازند باید در رابطه با مشکلات جامعه و روابط و ساختارهای اجتماعی صحبت کنند و مردم را به آن سمت توجه دهد.»
ساختارهای اجتماعیِ قاتل امام؛
ساختارهای اجتماعی برانداز نظام
حجتالاسلام حیدری، شب اول محرم (19 شهریور 97)
ساختارهای اجتماعی قاتل امام ساختارهای اجتماعی برانداز نظام ـ شب اول محرم 97.pdf
حجم:
313.9K
📄 متن
سخنرانی شب اول محرم با موضوع «ساختارهای اجتماعیِ قاتل امام؛ ساختارهای اجتماعیِ برانداز نظام»
(19 شهریور 97)
11.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 «ساختارهای اجتماعیِ قاتل امام
ساختارهای اجتماعیِ برانداز نظام»
قسمت دوم