شب اول.mp3
18.66M
🎙صوت سخنرانی #شب_اول_فاطمیه
🔲 با موضوع: «نقش حضرت زهرا (س) در سرپرستی عواطف جامعه و تاریخ و امتداد آن به نقش امروز بانوان در جنگ فرهنگی و اقتصادی»
☑️ حجتالاسلام روحالله صدوق
🗓جمعه، ۲ دی ۱۴۰۱
🏴هیئت محفل اشک انصار الحسین (ع) ــ شهر مقدس قم
☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
شب دوم.MP3
17.44M
🎙صوت سخنرانی #شب_دوم_فاطمیه
🔲 با موضوع: «نقش حضرت زهرا (س) در سرپرستی عواطف جامعه و تاریخ و امتداد آن به نقش امروز بانوان در جنگ فرهنگی و اقتصادی»
☑️ حجتالاسلام روحالله صدوق
🗓 شنبه، ۳ دی ۱۴۰۱
🏴هیئت محفل اشک انصار الحسین (ع) ــ شهر مقدس قم
☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
شب سوم.MP3
18.74M
🎙صوت سخنرانی #شب_سوم_فاطمیه
🔲 با موضوع: «نقش حضرت زهرا (س) در سرپرستی عواطف جامعه و تاریخ و امتداد آن به نقش امروز بانوان در جنگ فرهنگی و اقتصادی»
☑️ حجتالاسلام روحالله صدوق
🗓 یکشنبه، ۴ دی ۱۴۰۱
🏴هیئت محفل اشک انصار الحسین (ع) ــ شهر مقدس قم
☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
شب چهارم.MP3
25.1M
🎙صوت سخنرانی #شب_چهارم_فاطمیه
🔲 با موضوع: «نقش حضرت زهرا (س) در سرپرستی عواطف جامعه و تاریخ و امتداد آن به نقش امروز بانوان در جنگ فرهنگی و اقتصادی»
☑️ حجتالاسلام روحالله صدوق
🗓 دوشنبه، ۵ دی ۱۴۰۱
🏴هیئت محفل اشک انصار الحسین (ع) ــ شهر مقدس قم
☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
شب پنجم.MP3
19.49M
🎙صوت سخنرانی #شب_پنجم_فاطمیه
🔲 با موضوع: «نقش حضرت زهرا (س) در سرپرستی عواطف جامعه و تاریخ و امتداد آن به نقش امروز بانوان در جنگ فرهنگی و اقتصادی»
☑️ حجتالاسلام روحالله صدوق
🗓 سهشنبه، ۶ دی ۱۴۰۱
🏴هیئت محفل اشک انصار الحسین (ع) ــ شهر مقدس قم
☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
1401-10-8.MP3
14.07M
🎙صوت سخنرانی #فاطمیه_1401
✔️ تبیینی نو از مأموریت زنانه حضرت مریم و تطبیق آن به مأموریت زنانه امروز بانوان
✔️ تعریف عقلانی و انسانی از معنای آزادی و اسارت زن
✔️«دغدغهی مادرانه نسبت به تربیت اجتماعی مردم» توسط بانوان، شاخصه اصلیِ تربیت فرزندان در خانواده؛ با تکیه به الگوی تربیتی حضرت زهرا سلامالله علیها
◾️حجتالاسلام روحالله صدوق
🗓 پنجشنبه، ۸ دی ۱۴۰۱
🏴حسینیه امام جواد (ع) ــ شهر مقدس قم
☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
تحلیلی نوین از مکتب سلیمانی ـ حسینیه اندیشه.pdf
314.9K
🏴 بهمناسبت سالگرد شهادت سردار سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی
📜#باز_نشر تحلیل راهبردی حسینیه اندیشه با عنوان:
«تحلیلی نوین از #مکتب_سلیمانی و موانع انتقام سخت»
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
جمیع خیر الدنیا و جمیع خیر الآخره
درست است که اعمال زیادی برای ماه رجب وارد شده، ولی ما بیشتر با «یا من أرجوه» انس گرفتهایم و به عطر عطا و احسانی که از این دعا به مشام میرسد، خو کردهایم. با این حال، وسط خواندن آن فقرههایی که فقر ما را فریاد میزد، خوددرگیریهای ذهنم ول نمیکرد که: «حالا قبول! خدا خیلی مهربونه و به کسایی هم که چیزی ازش نمیخوان و حتی قبولش ندارن، عطا میکنه. ولی مگه میشه جمیع خیر الدنیا و جمیع خیر الآخره رو خواست؟! همهی خیرها؟! چه خبره؟ میدونی چقدر خیر و خوبی و اوصاف حمیده و درجات قرب وجود داره؟! واقعا ممکنه که آدم همهی اینها رو بخواد؟! اینهمه رو صاحب بشه؟!»
آن اولها بیخیال این سوال میشدم و خودم را به تضرع زیبایی که در آخر دعا تعبیه شده بود، مشغول میکردم و دست به محاسن میشدم.
بعدها «جامعهی کبیره» بود که به کمکم آمد. آنجا که حضرت هادی داشت رابطهی پدران و پسرانش را با «خیر» توضیح میداد: «إن ذُکِر *الخیر* کنتم اوله و اصله و فرعه و معدنه و مأواه و منتهاه، اگر یادی از خیر و خوبی به میان آید، شما اول و ریشه و شاخه و سرچشمه و جایگاه و پایان آن هستید.» انگار کلماتِ این زیارت، انگشت اشارهشان را به سمت شما گرفته بودند تا معلوم شود «جمیع خیر دنیا و آخرت» در کجا جمع شده.
حقش هم همین است که این همه کثرت به وحدت برسد اما نه در ذهن و انتزاع ما؛ که در واقعیت و عینیت. یعنی نظم و نظام حکم میکند که همهی خوبیها به یک محور و یک نقطهی واحد بازگردند...
ما هر روزِ ماه رجب و هر روزِ هر ماهِ دیگری، باید شما را بخواهیم که «جمیع خیر» هستید و مظهر ارادهی خدا. اما ارادهی خدا در یک فضای رها و بیبلا جاری نمیشود، چون ائمّهی کفر و سران نفاق هم ارادهی خودشان را در این عالَم جریان دادهاند و میلیاردها انسان و دهها امّت را دور خودشان جمع کردهاند و «جمیع شر الدنیا و الآخره» را حول یک محور، به وحدت رساندهاند. به همین خاطر، برنامهی اصلیِ «دعائم الاخیار» این است که به «محور شرارت» ضربه بزنند؛ یعنی موج خیری که از دریای وجود شما بر میخیزد، کاری ندارد جز اینکه هر چند وقت یکبار، اردوگاه الحاد و التقاط را یک قدم عقب براند تا دستگاه ایمان یک گام به جلو بردارد و مومنین بزرگتر و بالغتر شوند.
این وسط، هر کس خودش را در مسیر این موج قرار بدهد، در حمله به «مراکز تولیدِ شرور» با شما همراه شده و رنگِ «جمیع خیر» گرفته. بنا به: « *خیرک* مبذول للطالبین» که در دعاهای ماه #رجب آمده، کسانی به این مقام میرسند که طالبِ شما باشند و نترسند و بخواهند که در این درگیری سهمی داشته باشند و بلا و مصیبتهای آن را به جان بخرند.
ولی ما که طالب نبودهایم، باید فکر کنیم به همهی رجبها و شعبانها و رمضانهایی که هدر دادهایم و تمام ادعیهی این ماهها که حفظشان بودهایم اما حیفشان کردهایم و به شب قدری که نزدیک است؛ شبی که شما در آن، دست اهل طلب را میگیرید...
✔️پینوشت: "جاهلیّتِ امروز، در روح و معنا، همان جاهلیّت دوران پیغمبر است؛ البتّه با ابزارهای جدید، با شاکلهی جدید، با تدابیر جدید. این [وضعیّت] یک وظیفهای را بر عهدهی همهی مسلمانها و بر همهی امّت اسلامی مسلّم میکند و متحتّم میکند؛ وظیفه وظیفهی *مقابله* است... و این حرکت امّت اسلامی... با تشکیل نظام جمهوری اسلامی در دنیا آغاز شده است ... نصرت اسلام و نصرت مسلمین در نهایت قطعی است، منتها ما وظیفهای داریم... هرکدام به وظیفهی خودشان عمل کردند، پیش خدای متعال مأجورند، عمل هم نکنند «فَسَوفَ یَأتِی اللهُ بِقَومٍ یُحِبُّهُم وَ یُحِبُّونَه»، بار خدا زمین نخواهد ماند، این راه ادامه پیدا خواهد کرد. امیدواریم انشاءالله ما جزو کسانی باشیم که این بار را هرگز بر زمین نگذاریم". (سید علی خامنهای ۱۳۹۵/۲/۱۶)
✍ حجت الاسلام محمدصادق حیدری
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
▪️مکاتبه با قطب قدرت▪️
☑️ نسخهای از نامه متوكل به امام هادى عليه السلام:
«امير المؤمنين عقيده دارد «عبد اللَّه بن محمد» را از توليت جنگ و نماز در مدينه پيغمبر عزل كند، زيرا چنان كه تذكر داده بودى، حق شما را نشناخته و ارزشت را سبك گرفته و امير المؤمنين منصب عبد اللَّه را به «محمد بن فضل» داد و او را به احترام و تعظيم و شنوائى از شما دستور داد.
امير المؤمنين مشتاق ديدار با شماست. شما هم اگر ديدار و اقامت نزد او را تا هر مدتى كه خواهى، حركت كن و هر كس را كه دوستدارى از خانواده و اطرافيانت همراه بياور، و مسافرتت با مهلت و آرامش باشد، هر زمان خواهى كوچ كن و هر زمان خواهى بار انداز و هر گونه خواهى راه بپيما. و اگر دوست دارى «يحيى بن هرثمه»، پيشكار امير المؤمنين و سربازان، پشت سرت بيايند، باختيار و دستور شماست، هر گونه خواهى حركت كنيد تا نزد امير المؤمنين برسيد. كه هيچ يك از برادران و فرزندان و اهل بيت و ويژگانش منزلتى پرمهرتر و حسب و شرافتى پسنديدهتر از تو ندارند و اميرالمؤمنين نسبت بايشان دلسوزتر و مهربانتر و خوش رفتارتر و خاطرجمعتر از تو نيست.»
🔹در حدیث دیگری در کافی هم نقل شده که متوکل به اطرافیانش گفت: «لقد اعیانی امر ابن الرضا...؛ مسالهی ابن الرضا [امام هادی] مرا درمانده کرده است!» معلوم است که ائمه معصومین در طول زمان و برآیند تاریخ، پیروز بودهاند اما مهم این است که گزارشهای تاریخی را بر این اساس تحلیل کنیم که در وهله و در زمان حیات خودشان هم، بزرگترین ضربهها را به نقاط ثقل قدرت ِ ائمهی نفاق وارد کردهاند و بارها و بارها در مقابل چشم همه، آنان را به افتضاح و انفعال کشاندهاند و با موضعگیریهای رسوا کننده، اتمام حجت کردهاند برای همه. چنین قدرتی را که در مقابل داشته باشی، باید هم در مقابل افکار عمومی، اینطور نامه بنویسی؛ حتی اگر به یک خطش هم ایمان نداشته باشی و سرتاسرش را دروغ گفته باشی! اگر این نگاه بعنوان یک اصل قرار گیرد باید گزارشهای تاریخی از زندگی ائمه را دوباره و بسیار دقیقتر از اینها معنا کرد...
پ.ن: راستی چقدر عبارات نامههای جدیدشان به ادبیات پر از استیصال و درماندگیِ متوکل شبیه است: «امریکا قصد تغییر رژیم در ایران را ندارد؛ آمادهی مذاکرات صادقانه با ایران است و مذاکره با آمریکا موجب پیشرفت ایران خواهد شد.» سپاسگزار ساحت مقدس حضرت هادی که نور قدرت و هدایتش از فراز زمان و مکان و فراتر از تاریخ، بر قلب نوّاب عامش میتابد و اسلام و شیعه را به قطب قدرتی تبدیل میکند که سلاطین مدرن در برابر ِ «من ترامپ را شایسته مبادله پیام نمی دانم» ش، زانوی عجز به خاک میسایند.
✍️ حجت الاسلام محمدصادق حیدری
☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🇮🇷انقلاب اسلامی؛ معجزه قرن، برای جریان خداپرستی🇮🇷
🇮🇷 انقلاب اسلامی ایران، آیهی الهی در قرن بیستم است؛ همانند ناقهی حضرت صالح که با قدرت خدای متعال و به دعای آن پیامبر بزرگوار از میان کوه زاییده شد.
🇮🇷 این آیه و معجزه در قرن بیستم محقق گردید تا کفار را به حقایق دینی دعوت کند و برای آنان اتمام حجت نماید؛ با جهان اسلام به گفتگو نشسته و از آنان دستگیری کند و موجب ارتقاء ظرفیت شیعیان شود.
🇮🇷 از مسائلی که معجزه بودن انقلاب اسلامی را نمایان میکند، توجه به رفتار بینظیر امام خمینی در نحوهی قیام و راهبری نهضت است زیرا انقلاب اسلامی در شرایطی شکل گرفت که قیام و مبارزه برای کسب قدرت، فرمولها و روشهای علمی، تجربهشده و عینی داشت.
🇮🇷 بلوک شرق از یک سو، قیام را در قالب تئوری «مبارزهی مسلحانه» و تربیت چریک به منصهی ظهور رسانده بود و از سوی دیگر، بلوک غرب با تکیه به «مبارزهی پارلمانتاریستی» و استفاده از احزاب و رسانهها و قدرتهای بینالمللی، روش دیگری را برای قیام و کسب قدرت در مقابل جهانیان به نمایش گذاشته بود.
🇮🇷اما حضرت امام با بصیرت الهی خود، به هیچیک از این روشهای مادّی و معادلات علمی برای مبارزه تن نداد و علیرغم سیل انکارها و تردیدهایی که از سوی نخبگان جامعه و مبارزین مطرح میگشت، بر اساس منهج انبیاء الهی عمل کرد.
📘 بخشهایی از «کتاب گفتمان انقلاب اسلامی»
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🇮🇷انقلاب اسلامی؛ معجزه قرن، برای جریان خداپرستی🇮🇷
🇮🇷هنگامی که از انقلاب اسلامی به عنوان یک آیه و معجزهی الهی یاد شود، این پرسش را به همراه خواهد داشت که مگر تحقق معجزات، حاصل ارتباط بین پیامبر یا امام معصوم با خدای متعال نیست؟! پس چگونه میتوان انقلاب اسلامی را ــ که در دوران غیبت حضرت ولیعصر به پیروزی رسیده و توسط انسانهای غیرمعصوم پدید آمده ــ یک معجزه دانست؟
🇮🇷بنابر فرهنگ قرآن، ایمان و اعتقاد به خدا و تسلیمشدن در برابر ارادهی او نه از طریق ارتباط مستقیم با خدا بلکه به واسطهی «آیات الهی» محقق میشود. در واقع امّتها و جوامع هنگامی میتوانند ایمان بیاورند که جریان مشیت الهی و تصرف او را مشاهده کنند و از این آثار عینی، به وجود خدای متعال پی ببرند.
🇮🇷در واقع تحقق عینیِ خداپرستی، وابسته به آیات است و لذا همانطور که خداپرستی تعطیلبَردار نیست، جریان آیات الهی نیز توقفپذیر نخواهد بود و همانگونه که حیلههای دستگاه ابلیس چه در دوران حضور و چه در دوران غیبت ادامه دارد و تنوّع مییابد، افشاء این حیلهها و نجات بندگان از گمراهی و نشاندادن قدرت الهی در به عجز رساندنِ اهل طغیان باید امروز نیز تداوم داشته باشد که سنّت خدای متعال برای انجام این مهمّ، جریان آیات و معجزات است.
🇮🇷در دوران غیبت، این علمای شیعه هستند که با رهبری امّت محمّد و آلمحمّد و حفاظت از اعتقادات آنان، ظرفی برای نزول آیات الهی قرار میگیرند.
📘 بخشهایی از «کتاب گفتمان انقلاب اسلامی»
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🇮🇷انقلاب اسلامی؛ معجزه قرن، برای جریان خداپرستی🇮🇷
🇮🇷از زمان آغاز نهضت مشروطه، جامعهی ایران تحت تأثیر تحوّلاتی بود که از فرهنگ مدرنیته نشأت میگرفت. لذا چه برخی روشنفکران و چه علماء و طیف مذهبی جامعه، به فعالیتهای مختلفی دست زدند تا در برابر تمدّن مدرن، عکسالعملی نشان دهند.
🇮🇷در بُعد اقتصادی، سرتاسر ایران از فقر رنج میبرد و ثروت کشور به شاه و اعوان او اختصاص مییافت. به همین دلیل، روحانیت و متدینین برای کمک به محرومین و مستضعفین، خیریههای متعددی را تأسیس کردند.
🇮🇷 در بُعد فرهنگی، چه غرب به سردمداری شاه و چه شرق به پیشتازی کمونیستها و حزب توده، بر فرهنگ مذهب حملهور بودند. روحانیت در برابر این خطر نیز به پا خاست. البته جریان فرهنگی غالباً اعتقاد داشت تا زمانی که مردم بصیرت پیدا نکنند، تکلیفی برای قیام وجود ندارد. ازاینرو، روحانیت با مشارکت در مراکزی مانند حسینیهی ارشاد و ورود به دانشگاهها و با سخنرانی و نشر جزوات و کتب دینی موجی در کشور به راه انداختند.
🇮🇷بخش دیگری از روحانیت نیز از فرهنگ مبارزات مسلحانه بهره میبردند و برای ضربه زدن به رژیم دست به ترور و حرکتهای مسلحانه میزدند.
🇮🇷در مقابل، امام خمینی بدون مقابلهی علنی با روشهای فوق، راه جدیدی به وجود آورند که به فرهنگ قرآن و سیرهی انبیاء الهی منتسب بود. راه حضرت امام، یک مسیر کاملاً سیاسی ـ اعتقادی و مبتنی بر موضعگیری علنی در مقابل مظالم شاه و افشاء رفتار کفرآمیز رژیم با اتّکال به قدرت غیبی و الهی بود.
📘 بخشهایی از «کتاب گفتمان انقلاب اسلامی»
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🇮🇷انقلاب اسلامی؛ معجزه قرن، برای جریان خداپرستی🇮🇷
🇮🇷 شاخصهی اصلی در «مردمشناسیِ ایرانیان»، تبعیّت از ائمّهی معصومین و نوّاب عامّ آنان است و حضرت امام خمینی نیز با تکیه به جریان همین فرهنگ شیعی که در عزاداریهای ملّت ایران تجلی مییافت، انقلاب را به پیروزی رساندند.
🇮🇷یعنی آنچه که در حرکت حضرت امام جایگزین روش نبرد مسلحانه و روش پارلمانتاریستی در امر قیام شد، تکیه به خون شهدا و برگزاری مراسم اربعین شهداء (نرمافزار چهلمهای متوالی) بود که ریشه در فرهنگ عزاداری عاشورایی داشت.
🇮🇷بنابراین «جمهوریت» در «نظام جمهوری اسلامی» اشاره به ملّتی است که چنین شأنی تاریخی دارد و البته این فضیلت، صِرف یک خصوصیت نژادی و نسلی نیست بلکه با تحمّل مرارتها و شکنجهها و شهادتها و تبعیدها و... بدست آمده است. پس جمهوریت و دموکراسی برای نظام اسلامی نباید به معنای غربی آن منصرف شود؛ بلکه با هدف خدمت به اسلام است.
🇮🇷لذا علیرغم نزول قرآن کریم به زبان عربی، هدایت جهان اسلام در عصر حاضر به زبان فارسی و فرمایشات حضرت امام و مقام معظم رهبری گره خورده است؛ بهطور نمونه در پیام حضرت امام و رهبری معظم به موسم حج است که راه و روش دفاع از اسلام در برابر نقشههای کفر و نفاق برای تجمّع سراسری مسلمین جهان تبیین میشود.
📘 بخشهایی از «کتاب گفتمان انقلاب اسلامی»
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🇮🇷عهد ملت ایران با خداوند متعال🇮🇷
حضرت امام خمینی:
«هان، ای ملت عزیز، که پرچم پر افتخار اسلام را به اهتزاز درآورده و سکوت مظلومان را در مقابل ستمگران و قلدران شکسته و متحول به فریاد و پرخاش کردید و ندای «اللّهاکبر» اسلام را با امواج فرستندگان غیبی به اقصی بلاد جهان رساندید، بهوش باشید و به عهد خود به پیشگاه مقدس خداوند پابرجا باشید که شکست اسلام خدای نکرده در ایران دفن معنویات و احکام مقدس اسلام است. بهوش باشید که موریانههای موذی،این ایادی استکبار جهانی درصدد رخنه کردن در صفوف شما هستند. دستهای وحدت را به هم دهید و بازو به بازوی هم یکدل و یک جهت این هدیهی الهی را، که پس از قرون متمادی به شما عطا فرموده قدردانی و حفظ کنید و از نقصها و کمبودها که لازمهی هر انقلابی است و در انقلاب شما به برکت اسلامی و مردمی بودن از همه کمتر است، به خود سستی راه ندهید، که با خواست خداوند منّان با پیروزی شما همه چیز اصلاح میشود.» 22 بهمن 1363
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🇮🇷حضرت امام خمینی:
«بیست و دو بهمن سرآغاز پیروزی ملت ایران بر مستکبران و غارتگران، ۲۲ بهمن سرآغاز برچیده شدن دستگاه ستمگری طاغوتیان، ۲۲ بهمن سرآغاز حکومت الله بر جهان، ۲۲ بهمن سرآغاز برافراشته شدن پرچم عدالت اسلامی و بیداری مستضعفان، بر کشور و ملت بزرگ ایران و بر جمیع مسلمانان و مستضعفان و محرومان مبارک باد.» (20 بهمن 1361)
🇮🇷https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
چهارمین سالگرد بیانیه گام دوم انقلاب.MP3
6.38M
🔊#فایل_صوتی
🇮🇷بهمناسبت چهارمین سالگرد صدور #بیانیه_گام_دوم انقلاب، تحلیل راهبردی حسینیه اندیشه پیرامون آن منتشر شد:
🔶«اقتصاد» به عنوان محور توصیههای هفتگانه برای تحقق «بیانیه گام دوم»
و تبیین جایگاه «بخش خصوصی» در این عرصه با توجه به «وضع مطلوب» و «دوران گذار» 🔶
🔹سرفصلهای اصلی این تحلیل:
✔️ ۱. اشاره به تحلیل بیانیه گام دوم بر اساس «امتداد دو گانه اسلام ـ استکبار در سرفصلهای هفت گانه (موضوعات اداره کشور)»
✔️ ۲. اولویتبخشی مقام معظم رهبری به «اقتصاد» از میان سرفصلهای هفتگانه
✔️ ۳. تحلیل علتِ «محوریت بخش خصوصی» در سخنرانی اخیر رهبری
✔️ ۴. اشاره به سه قید مهم و اساسی برای بخش خصوصی در بیانات اخیر رهبری؛ برخلاف معنای رایج از بخش خصوصی
✔️ ۵. پیگیری نظری و عملی برای تحقق این سه قید توسط نخبگان انقلابی، زمینه ایجاد ساختار مردمی برای تولید ثروت و پیشران تحقق شش سرفصل دیگر بیانیه
🎙ارائه دهنده: حجتالاسلام محمدصادق حیدری (عضو هیئت علمی حسینیه اندیشه)
🇮🇷https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
چهارمین سالگرد صدور بیانیهی گام دوم.pdf
242.7K
📜#فایل_متنی
🇮🇷بهمناسبت چهارمین سالگرد صدور #بیانیه_گام_دوم انقلاب، تحلیل راهبردی حسینیه اندیشه پیرامون آن منتشر شد:
🔶«اقتصاد» به عنوان محور توصیههای هفتگانه برای تحقق «بیانیه گام دوم»
و تبیین جایگاه «بخش خصوصی» در این عرصه با توجه به «وضع مطلوب» و «دوران گذار» 🔶
🔹عناوین تفصیلی این تحلیل:
۱. اشاره به تحلیل بیانیه گام دوم بر اساس «امتداد دو گانه اسلام ـ استکبار در سرفصلهای هفتگانه (موضوعات اداره کشور)»
۲. اولویت بخشی مقام معظم رهبری به «اقتصاد» از میان سرفصلهای هفتگانه
۳. «محوریتِ» بخش خصوصی در اقتصاد، بهمثابه یکی از مهمترین جلوههای استکبار در اقتصاد جهانی و عامل شکلگیری «وال استریت ایرانی»
۴. تحلیل علتِ «محوریت بخش خصوصی» در سخنرانی اخیر رهبری: «وجود نیروی انسانی متعهد در این بخش»، «قصور و تقصیر جبهه انقلاب در ایجاد ساختاری مردمی برای تولید ثروت» و مقایسه آن با جلوگیری حضرت امام (ره) از انحلال ارتش و دعوت آن به ایفای نقش در جنگ تحمیلی
۵. مقیّد کردن «بخش خصوصی» به سه قید مهم و اساسی توسط رهبری: الف) جداکردن عرصه رقابت از عرصه همکاری؛ ب) توجه به شرکتهای کوچک و متوسط؛ ج) توجه به تعاونیهای تولیدی
۶. پیگیری نظری و عملی برای تحقق این سه قید توسط نخبگان انقلابی، منشأ جلوگیری از جریان استکبار مُدرن در اقتصاد و زمینه ایجاد ساختار مردمی برای تولید ثروت و پیشران تحقق شش سرفصل دیگر بیانیه
🇮🇷https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
📣 اطلاعیه
🔹کانون فرهنگی تبلیغی سوده برگزار میکند:
سومین نشست علمی نخبگانی
با حضور:
◀️حجت الاسلام روح الله صدوق
◀️دکتر حجت الله عبدالملکی
✔️موضوع:
ارائه مدل اقتصادی حسینیه اندیشه
جمعه ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
افت ارزش پول ملی و تورم حاصل از آن.MP3
9.25M
🔊#فایل_صوتی
🔰تحلیل و پیشنهاد حسینیه اندیشه پیرامون «افت مجدد ارزش پول ملی و نوسانات ارزی»
🔹(قسمت اول)🔹
🔸سرفصلهای اصلی این تحلیل:
✔️ ۱. اشاره به بیانیه راهبردی حسینیه اندیشه قبل از اجرای طرح اصلاح ارز ترجیحی و گزارش پیگیریهای حسینیه اندیشه برای کمک به دولت انقلابی
✔️ ۲. شکست سیاست «تک نرخی کردن ارز» در دولتهای گذشته و تکرار این تجربه در دولت سیزدهم
✔️ ۳. علت شکست: «عدم ملاحظه اثر انقلاب اسلامی در رفتار اقتصادی جامعه ایران» توسط علم اقتصاد متداول
✔️ ۴. بنبست تک نرخی کردن ارز در دولت ششم و دوازدهم: تزریق منابع حاصله از تک نرخی کردن ارز به بخش تولید و واگذار کردن مطالبات عدالتخواهانه مردم به آیندههای دور (ایجاد فاصله طبقاتی)
✔️ ۵. بنبست تک نرخی کردن ارز در دولت دهم و سیزدهم: تزریق منابع حاصله از تک نرخی کردن ارز به مردم برای کم کردن فاصله طبقاتی؛ باعث به هم خوردن توازن بین عرضه و تقاضای کلّ (تورم)
✔️ 6. راهکار خروج از بنبست: پرهیز از تکرار تجربیات شکست خورده قبلی متخصصان اقتصاد و میدان دادن به راهحلهای جدید مبتنی بر «تدبیر در الگوی مصرف» و «تغییر در الگوی تولید»
🎙ارائه دهنده: حجتالاسلام محمدصادق حیدری (عضو هیئت علمی حسینیه اندیشه)
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
◼️ ۱۲ اسفندماه سالگرد ارتحال مرحوم علامه آیتالله سید منیرالدین حسینی الهاشمی، #پرچمدار_انقلاب_فرهنگی و بنیانگذار #فلسفه_چگونگی_اسلامی تسلیت باد.
🎙مرحوم علامه حسینی الهاشمی: «به نظر ما میرسد که «فلسفهی چگونگی»، باید هماهنگسازیِ سه روش را انجام بدهد؛ اول: روش استنباط دینی؛ دوم: روش علوم یا معادلات و سوم روش اداره و کنترل عینی.» (مشهد مقدس، دی ماه ۱۳۷۹)
☑️ شادی روح آن مرحوم، صلوات و فاتحه
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
کانال رسمی حسینیه اندیشه
◼️ ۱۲ اسفندماه سالگرد ارتحال مرحوم علامه آیتالله سید منیرالدین حسینی الهاشمی، #پرچمدار_انقلاب_فرهن
🔆 بخشیهای از زندگینامه علمی آیتالله علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی:
☑️ در بيستم آبانماه ۱۳۲۲ در شيراز به دنيا آمد. ایشان فرزند ارشد حضرت آیتاللهالعظمی سید نورالدین حسینی الهاشمی بود؛ مرجعی عالیقدر در استان فارس و جنوب ایران که از سابقین و پیشتازان فعالیتهای سیاسی و اجتماعی در اعلای کلمه اسلام و مذهب حقه جعفری طی سالهای ۱۳۰۵ تا ۱۳۳۵ محسوب میشد.
☑️ با آغاز نهضت حضرت #امام_خمینی، تداوم راه پدر خود را در همراهی با قیام حضرت امام و تبعیت از آن قائد عظیمالشأن دید و در زمره شاگردان و علاقهمندان امام خمینی قرار گرفت.
☑️ هنگامی که حضرت امام(ره) در درس #ولایت_فقیه در سال ۱۳۴۸ از فضلای جوان خواست تا به تبیین ابعاد حکومت اسلامی بپردازند، این استنصار فکری از سوی ابرمردی که در قله معارف حوزوی قرار داشت، آن استاد فرزانه را به تأمل عمیق پیرامون خلأها و نیازمندیهای علمی انقلاب اسلامی واداشت.
☑️ بعد از انقلاب، متوجه این چالش شد که «تطبیقِ» احکام و التزامات کلیه در رسالهها بر موضوعات تخصصی و کاربردی در زندگی عینی بشر، همواره در معرض خطا و اشتباه و یا انحراف قرار خواهد گرفت؛ در حالی که آنچه متن حیات اجتماعی را شکل داده، همین موضوعات تخصصی، چندبُعدی و پیچیدهی برآمده از تمدن مدرن (از قبیل بانک، شرکت، دموکراسی، رسانه و....) است. این بصیرت و هوشیاری علامه، آن مرحوم را به ضرورت تولید «#منطق_موضوع_شناسی» (یا منطق انطباق) رهنمون ساخت و ظرف چند سال تلاش پژوهشی، موفق به تأسیس این منطق در سال ۱۳۶۳ گشت که این دستاورد عملاً موجب «تئوریزه شدن فقه» در نظام اجتماعی میشود.
☑️ در گام دوم، توانست «#فلسفه_چگونگی_اسلامی» را نیز تأسیس کند و با دستیابی به قدرت تبدیل و بهینه معادلات عینی، زمینه را برای بیمهشدن نظام اسلامی در برابر «فلسفهی چگونگی مادی» ـ که از طریق تنظیم شرایط پرورش اجتماعی، بشریت را در برابر #مغالطه_عینی سهمگینی قرار داده ـ فراهم نماید.
☑️ این مجاهدت فرهنگی همهجانبه موجب شد تا #ربط_بین_اعتقاد_و_عمل در عمیقترین سطح متدلوژیک تبیین گردد و با تولید سه منطقِ «حجیت، معادله، مدل»، امکان تحول علمی و منطقی در «حوزه، دانشگاه و نظام اجرا» ایجاد گردد و ولایت مطلقه فقیه به عنوان حافظ #پرستش_اجتماعیِ خدای متعال در برابر کفر جهانی تئوریزه شود تا زمینه برای تحقق «#تمدن_نوین_اسلامی» در بخشی از عالم باشد.
☑️ سرانجام آن #اندیشمندِ_قرن، در ۱۲ اسفندماه سال ۱۳۷۹ و در ایام عزای عالم آلمحمد حضرت امام باقرعلیهالسلام چشم از جهان فرو بست و در حرم مطهر حضرت کریمه اهل بیت حضرت معصومهعلیهاالسلام به خاک سپرده شد.
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
📃#بازنشر
پیامهای مقام معظم رهبری بهمناسبت ارتحال علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی:
بسماللهالرحمنالرحیم
جناب حجةالاسلام والمسلمین حاج آقای محیالدین حائری شیرازی «دامت برکاته»
درگذشت تأسفبار جناب حجةالاسلام والمسلمین آقای حاج سید منیرالدین حسینی را به جنابعالی و همشیره مکرمه ایشان و دیگر بازماندگان صمیمانه تسلیت عرض میکنم. از خداوند متعال علو درجات آن فقید سعید که عمر خود را در خدمت به اسلام سپری کرد مسئلت مینمایم و برای بازماندگان ایشان صبر و اجر آرزو مینمایم.
والسلام علیکم و رحمةالله
سید علی خامنهای ــ ۱۳۷۹/۱۲/۱۳
—————————————
بسماللهالرحمنالرحیم
جناب حجةالاسلام والمسلمین سیدمعزالدین حسینی الهاشمی
درگذشت تأسفبار برادر گرامیتان جناب حجةالاسلام و المسلمین آقای حاج سید منیرالدین حسینی را به جنابعالی و خانواده محترم ایشان و دیگر بازماندگان صمیمانه تسلیت عرض میکنم. از خداوند متعال علو درجات آن فقید سعید که عمر خود را در خدمت به اسلام سپری کرد ، مسئلت مینمایم و برای بازماندگان ایشان صبر و اجر آرزو مینمایم
والسلام علیکم و رحمةالله
سید علی خامنهای ــ۱۳۷۹/۱۲/۱۳
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔰«متهم شدنِ دین به ناکارآمدی»
🔷 علامه آیتالله سید منیرالدین حسینی الهاشمی (ره):
شما لاف نوکری رسول الله (ص) و ولی الله (ع) و نائبش را میزنید. علامتِ نوکر، این است که اگر به خودش بد بگویند راحتتر است تا اینکه به آقای او بد بگویند. وفای او اینگونه است که اگر به خود او بد گفته شود یک مقدار آزرده میشود، اما اگر به آقای او بد بگویند، گویا به قلبش تیری وارد شده و یا به حقیقت وجودی او حمله شده است. این کفار، با این #نظاماتِ_کفر_آمیز که به وجود آوردهاند به آن چیزی حمله میکنند که دلبستگی آقای شما (رسول اکرم و اهل بیت طاهرینش) بوده و هست. اگر کسی به ما فحش داد و ما رنجیده و ناراحت شدیم ...، ولی وقتی به اربابمان ناروا گفته شد احساس رنج و درد نکنیم، خود خیلی بیعفتی است...
اگر ما #درد_دین نداشته باشیم باید بر این بی دردی خودمان گریه کنیم و از خدا طلب گریه کنیم. این بی دردی به مراتب از سرطان بدتر است. کسی که دردِ بی وفایی نسبت به مولا را درک نکند، بد دردی است.
📝مباحثی پیرامون اخلاق اسلامی، جلسه ۱۳؛ ۱۳۷۶.
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
ضرورت و روند شکلگیری علم اصول فقه احکام حکومتی.pdf
360.6K
📜#فایل_متنی
◾️بهمناسبت سالگرد ارتحال مرحوم علامه آیتالله سید منیرالدین حسینی الهاشمی بنیانگذار #فلسفه_چگونگی_اسلامی، حسینیه اندیشه ضمن جمعبندی محتوایی از مباحث پژوهشی آن علامه فرزانه برای #تکامل_علم_اصول، تحلیلی با عنوان:
ضرورت و روند شکلگیری «علم اصول فقه احکام حکومتی» در بسترِ رابطه بین «فهم دین» و «تحقق دین»
منتشر نمود.
✔️قابل ذکر است آثار علمی مرحوم علامه حسینی برای دستیابی به #علم_اصول_احکام_حکومتی، بالغ بر ۳۰۰ جلسه پژوهشی است که با هدف «تحقق دین در سطح حکومت و تمدن» صورت گرفته است.
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔹 «نگاه تجلیلآمیز به کارخانه متمرکز»، حرامتر است از «نگاه به زن نامحرم».
چرا؟ چون کارخانه در این الگو، نظام طبقاتی ایجاد میکند و ابزار پیدایش محرومیت اقتصادی، محرومیت سیاسی و محرومیت فرهنگی و ابزار اقامۀ ظلم اجتماعی است.
🔵 علامه آیت الله سید منیرالدین حسینی الهاشمی:
ما یک کارهایی را بهراحتی جزو گناهان میشماریم، امّا یک گناههایی را اصلاً گناه نمیدانیم. چرا؟ برای اینکه حساسیت ما در آنجا اصلاً بیدار نشده است.
ما نگاه به یک زن نامحرم و بیحجاب را بسیار زشت میدانیم، ولی نگاه تجلیل آمیز به یک کارخانه [با تعریف نظام سرمایهداری،] و عظیم دانستن آن را هرگز بد نمیدانیم! تولید در این کارخانه، «متمرکز» است و ابزار انگیزش مادی میشود و تمرکز را به نفع یک عدّه و بر علیه یک عدّۀ دیگر درست میکند و دلهای جمع زیادی را به طرف دنیا متوجّه میکند.
در نگاه به نامحرم، گناهی که واقع میشود، گناه فردی است، اما در اینجا، شما با آن تعظیم و آن نگاهِ تجلیلآمیز، یک سیستم اقتصادیِ مادی [و لوازم آن] را تأیید میکنید. در مواجهه با نامحرم، چشمتان را میبندید و رویتان را بر میگردانید و ثواب کسب میکنید، اما در اینجا چگونه میتوانید چشم را ببندید و بگویید ما باید تردید کنیم در اینکه «صرفه جویی در مقیاس تولید در اینجا چگونه به کار رفته است»؟
اصلاً فرض کنید کارخانه، به این عظیمی نباشد و آن را کوچک درست کنند، اما با این حال، نظامِ شبکه ای که میخواهد آن را اداره کند، چه نحوه انگیزشی را در جامعه اصل قرار میدهد؟ و چه نرم افزاری دارد؟ میگوییم همین «تردید کردن» [در اینجا،] مثل چشم فروبستن [در آنجا] است و اجازه دادن به خود و دیگران برای فکر کردن است.
ممکن است کسی مظالم را جدای از آنچه که در تمدن موجود است ملاحظه کند و بگوید ظلمها بد است و کم کم برطرف میشود! اما باید به او بگوییم این نوع کارخانه، کارخانۀ تولید ظلم است و تولید محرومیتِ اقتصادی، محرومیتِ سیاسی و محرومیتِ فرهنگی میکند و جریان توسعۀ نیازمندیها با این ماشینی که دارد، یک عده را تحت فشار قرار میدهد؛ میتوانیم بگوییم این ماشین، اقامۀ فساد میکند، نه اینکه مثل نگاه به زن نامحرم [ صرفاً یک ارتکاب گناه فردی باشد.]
هر کاری که براساس یک معیاری، آن را «فاسد» فرض میکنیم، میتوانیم بگوییم «ارتکابِ» آن کار، بد است، اما «ترویج و اشاعۀ» آن بدتر است و «اقامۀ ناهنجاری و به پا داشتن فساد»، بهمراتب از دو سطح قبلی بدتر است. حال، اگر ما فقر، جهل، سلبِاختیار را ناهنجار با فطرت بشر بدانیم، باید بگوییم این ماشین (یعنی کارخانه با تولید متمرکز) اینها را در مقیاسهای بسیار بزرگ به وجود می آورد، اقامه فساد میکند، اخلاق جامعه را مادی میکند، بستر پرورشی را عوض میکند و استغنای از دین را [تدریجاً] به پذیرش اجتماعی میرساند... .
[اساساً باید دید] اقامۀ کفر در عالَم چگونه انجام میگیرد و بستر پرورشی جامعه چگونه با جهانبینی، ناهنجار میشود.
@AndisheMonir ✍
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh