eitaa logo
کانال رسمی حسینیه اندیشه
1.2هزار دنبال‌کننده
179 عکس
49 ویدیو
149 فایل
بیش از پنجاه سال پژوهش برای «انقلاب فرهنگی»؛ بستر تحقق «تمدن نوین اسلامی» ✔️آدرس وب سایت: http://hosseiniehandisheh.ir ✅ ارتباط با مدیر کانال: @azn1360
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴فتنه اعتقادی، مشروطه اقتصادی ۷🏴 🔹امروز هیئات و متدینین و روحانیت باید از این ظرفیت جمع شدن مردم بر حول محبت امام حسین (ع) برای حل مسائل محوری اعتقادی (یعنی درگیری اسلام با کفر مدرن) استفاده کنند. مقام معظم رهبری نیز در دیدار با مداحان اهل بیت(ع) به همین نکته مهم اشاره فرمود که مداحان، «مدیریت شادی و عزای جامعه» را بعهده دارند و باید بتوانند در جنگ نرم نقش ایفا کنند. اگر این وظیفه بدرستی انجام نشود، مجازات سنگین‌تری خواهند شد. ◾️معظم‌له در تبیین بزرگی این مسئولیت و سنگینی مجازات الهی نسبت به عدم تحقق این مهم، داستان حضرت یونس(ع) را مثال زدند. زیرا ایشان، پیامبر الهی بود اما به دلیل برخی نارسایی‌ها، خداوند متعال او را به دهان نهنگ انداخت. به غیر از مداحان، می‌توان این مسئولیت خطیر را ناظر به سخنرانان و روحانیت و حوزه‌ها نیز دانست. 🔹 البته بعضا در هیئت‌ها، منبرها و شعرها مسائلی ناظر به موضوعات روز مطرح می‌شود اما یا حجم آن بسیار کم است و یا اکثرا نقد سیاسی به یک جناح و برخی اشخاص است. حال آیا مسائل محوری تهاجم اعتقادی تمدن مُدرن به پرچم اسلام و امام حسین(ع) این موضوعات است؟! ◾️بحث درباره اوصاف اخلاقی و خُلق‌هایی بود که بوسیله ابزارهای خاصی به «وصف اجتماعی» تبدیل می‌شود و نه فقط تک تک افراد، بلکه یک جامعه و یک امت را «حریص» بار می‌آورد. گفته شد که مهمترین این ابزارها در دوران ما، «روش و مدل اداره کشور» است. 🔹اما مدل اداره به عنوان یک ماشین، به جز حرص از سوخت دیگری نیز بهره می‌برد؛ در توضیح این سوخت دیگر باید گفت: مدل اداره (یا همان الگوی توسعه) باید حرص را منظم کرده و کنترل کند تا به جای درگیری بین افراد و اقشار، «فرمان‌بَری و اطاعت» جریان پیدا کند و جامعه قابل مدیریت شود. ◾️در همین راستا، از طریق طبقاتی‌کردن الگوی درآمد و قدرت خرید، «اختلاف پتانسیل» بین طبقات مختلف جامعه ایجاد می‌شود. به عنوان مثال، فاصله زیاد بین حقوق و مزایای مدیرعامل یک شرکت با تکنسین‌ها و فاصله حقوق تکنسین‌ها با کارگران فنّی یا کارگران ساده، باعث می‌شود فرمان در شرکت از بالا به پایین جریان پیدا کند و مدیریت از طریق طبقاتی‌کردنِ الگوی درآمد و بالتبع الگوی مصرف امکان‌پذیر شود. 🔹این روند و قواعد، دقیقا پرورش دادن جوامع بشری با خُلق «حسد» است. اگر جامعه‌ای بر اساس قدرت خرید و تمکّن مالی طبقه‌بندی شد و اختلاف در درآمد، جایگاه و هویت و منزلت و آبروی اجتماعی را معیّن کرد، تمام افراد جامعه باید نسبت به جایگاه و درآمدِ پست بالاتر از خود حسد بورزند و تلاش کنند تا جای او را تصاحب نمایند. ◾️در حالی که در فرهنگ دین، روایات بسیاری در مذمت «حسد» آمده است؛ به طور نمونه، از امام باقر (ع) نقل شده است: «إِنَّ اَلْحَسَدَ لَيَأْكُلُ اَلْإِيمَانَ كَمَا تَأْكُلُ اَلنَّارُ اَلْحَطَبَ؛ حسد ایمان را می‌خورد، همان‌طور که آتش، هیزم را می‌بلعد (و نابود می‌کند)». آیا اخلاقی که ایمان را می‌بلعد، باید منشأ جریان فرمان و حرکت و انگیزه جامعه اسلامی قرار گیرد؟! 🔹اما در نظام اسلامی کسانی که مسئولیت بالاتری دارند قرار نیست حقوق بیشتری نیز دریافت نمایند زیرا مدیران و مسئولین جامعه اسلامی، برای قدرت اسلام و جلوگیری از تسلط کفر، حکومت تشکیل داده‌اند و لذا باید بالاترین سطح از زهد انقلابی را دارا باشند و با دل کندن از دنیا توانایی ریسک‌های بزرگ را در خود بپرورند. ◾️پس باید توجه داشت که جایگاه و مسئولیت روحانیت و مبلغین و سخنرانان و مداحان اهل‌بیت(ع) ــ به تعبیر مقام معظم رهبری ــ مانند جایگاه انبیا است و اگر انجام وظیفه نکنیم ممکن است گرفتار اسارت و حبس در «بطن حوت» شویم. 📗گزیده‌ای از کتاب تبلیغی «فتنه اعتقادی، مشروطه اقتصادی» (جلد یک) ✔️قسمت اول گزیده ✔️قسمت دوم گزیده ✔️قسمت سوم گزیده ✔️قسمت چهارم گزیده ✔️قسمت پنجم گزیده ✔️قسمت ششم گزیده ☑️http://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🏴فتنه اعتقادی، مشروطه اقتصادی ۸🏴 🔹درباره مصیبت امام حسین(ع) اینگونه بیان شده است: «اقْشَعَرَّتْ لَدمکُ أَظِلَّةُ الْعَرْشِ مع أَظِلَّةُ الخلائق». مصیبتی که عرش الهی را بلرزه در می‌آورد حتما می‌تواند جوامع را تکان دهد و موتور محرکه تاریخ شود. اما اگر از این آیه‌الهی استفاده نشود و هیئت‌ها و مساجد و حرم‌ها به مراکز مبارزه با تسلط فرهنگی و اقتصادی کفر تبدیل نگردد و پیام عاشورا در این مسیر قرار نگیرد، بعید نخواهد بود که دچار بلای محرومیت از مجالس عزای حسینی (مانند دوران کرونا) شویم. ◾️در گفتار قبلی، اقامه وصف «حرص و حسد» بر برخی ارکانِ «مدل اداره» (به عنوان ابزاری که خُلق اجتماعی می‌سازد) تطبیق داده شد تا روشن شود مدل اداره و علم حکمرانی و روش تأمین معاش می‌تواند کافرانه یا اسلامی باشد و نمی‌توان به راحتی، استفاده از آن برای تأمین معاش مسلمین را پذیرفت و امضا کرد. 🔹اما وصف رذیله‌ی دیگری که در فرهنگ آیات و روایات به شدت مورد عتاب و توبیخ و تهدید قرار گرفته و از آن نهی شده، وصف و عنوان «جمع المال» است که یکی از نمونه‌های این برخورد شدید، در سوره مبارکه «همزه» مشاهده می‌شود. این سوره با آیه «ويْلٌ لِكُلِّ هُمَزَةٍ لُمَزَةٍ» آغاز شده که عیب‌جویان و طعنه‌زنندگان را تهدید می‌کند. ◾️شاید تصور کنیم که این آیه فقط در حال هشدار به کسانی است که در روابط خانوادگی خود مشغول عیب‌جویی و طعنه‌زنی به همسر و عروس و داماد خود و... هستند اما آیات بعدی چنین انحصاری را ردّ می‌کند:«الَّذِي جَمَعَ مَالًا وَعَدَّدَهُ» (همزه/ ۲) هر مسخره‌کننده و عیب‌جو، کسی است که اهل جمع‌کردن ثروت و مال بوده و به شمارش آن می‌پردازد. 🔹البته بعضاً تصور ما از «جمع مالا و عدّده» منحصر به شخصی است که خود به دنبال مال دنیا بوده و پول روی پول می‌گذارد و در حال شمارش ثروتی است که در گاوصندوق یا حساب بانکی خود جمع کرده! اما توجه به آیه «الَذِينَ يَلْمِزُونَ الْمُطّوِّعِينَ...» (توبه/۷۹) نشان می‌دهد که اینان یک «جماعت» هستند و باید تأمل کرد که امروزه این جماعت‌ها چگونه شکل می‌گیرد؟ ◾️در تناسب با همین مطلب است که از امام‌رضا(ع) نقل شده: «لَا يُجْمَعُ الْمَالُ إِلَّا بِخَمْسِ خِصَالٍ بِبُخْلٍ شَدِيدٍ وَ أَمَلٍ طَوِيلٍ وَ حِرْصٍ غَالِبٍ وَ قَطِيعَةِ الرَّحِمِ وَ إِيثَارِ الدُّنْيَا عَلَى الآخِرَةِ؛ مال و پول جمع نمی‌شود مگر با پنج خُلق: بخل شدید و آرزوی دور و دراز و چیرگی حرص و قطع رحم و نابودی روابط خانوادگی (انسانی) و مقدم‌کردن دنیا بر آخرت». 🔹به نظر می‌رسد مصداق اصلی امروزه‌ی این آیات و روایات، نظام سرمایه‌داری جهانی و وضعیت عینیِ «بخش خصوصی» است که در مدل‌های توسعه، اصل و اساس قرار گرفته و در جهان به عنوان پیشران و محور اقتصاد و رونق اقتصادی معرفی می‌شود. آیا اخلاق و فرهنگ حاکم بر بخش خصوصی (شرکت‌های بزرگ و کارتل‌ها) در عالَم واقع چیزی جز ایجاد قطب‌های بزرگ ثروت و تمرکز سرمایه‌های کلان است؟! ◾️محوریت بخش خصوصی در اقتصاد اگر به معنای حاکمیت نظام‌سرمایه‌داری (و نه عموم مردم) باشد، نمود عینی و تجسم خارجیِ همان اخلاق رذیله است. یعنی اگر تخصیص مقدورات و منابع و تدوین قوانین کشور بر محور بخش خصوصی (به تعریف متداول آن در جهان) تنظیم شود، همان اخلاق حرص و حسادت می‌تواند با «جمع‌المال» و تجمیع ثروت و تمرکز سرمایه، ابزار و اهرمی برای تأمین حرص خود به دنیا و هزینه‌های سنگین آن را طراحی نماید. 🔹اگر به درستی در بیانات رهبری تأمل شود، معلوم خواهد شد که مقصود معظم‌له از بخش خصوصی، ورود «عموم مردم» در اقتصاد کشور است اما «مردم» توسط ادبیات تخصصی علم اقتصاد به بخش خصوصی‌ای تأویل و تحریف شده که نه تنها عموم مردم نیستند بلکه قشر بسیار کوچکی از جامعه یعنی سرمایه‌دارانِ کلان هستند که معمولاً از اعتقادات و اخلاق عموم مردم متدین ایران دوری می‌کنند. ◾️امروزه انگیزه‌ای مثل کسب رضایت امام حسین(ع) و ابراز ارادت به ایشان، این همه شور حسینی در کشور به راه می‌اندازد؛ حال اگر مومنین متوجه بشوند که این نظام مدیریتی مورد رضایت خدای متعال و ائمه‌اطهار(ع) نیست و بر مطالبه راه جایگزین متمرکز شوند، همین شور حسینی نمی‌تواند این وضعیت را اصلاح کند؟! 🔹اعجاز شور و عشق حسینی این است که می‌تواند چنین مسائلی را حل کند والا اموری مانند شفای مریض‌ و... در مقایسه با دیگر کرامات این بزرگواران، امری عادی است. شور حسینی قدرت حل امراض اجتماعی را دارد؛ شور حسینی می‌تواند خلق‌های رذیله‌ای که منشأ تحریک و تحرک جوامع می‌شوند را به اخلاق الهی تبدیل نماید. 📗گزیده‌ای از کتاب تبلیغی «فتنه اعتقادی، مشروطه اقتصادی» (جلد یک) ✔️قسمت اول گزیده ✔️قسمت دوم گزیده ✔️قسمت سوم گزیده ✔️قسمت چهارم گزیده ✔️قسمت پنجم گزیده ✔️قسمت ششم گزیده ✔️قسمت هفتم گزیده ☑️http://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🏴فتنه اعتقادی، مشروطه اقتصادی ۹🏴 🔹حضرت علی(ع) در توصیف سند ملک معروفی که شریح قاضی خریده بود، فرمود: «مُبْلِي أَجْسَامِ الْمُلُوكِ وَ سَالِبِ نُفُوسِ الْجَبَابِرَةِ مِثْلُ كِسْرَى وَ قَيْصَرَ وَ تُبَّعٍ وَ حِمْيَرَ وَ مَنْ جَمَعَ الْمَالَ إِلَى الْمَالِ فَأَكْثَرَ وَ بَنَى فَشَيَّدَ وَ نَجَّدَ فَزَخْرَف...». یعنی حضرت وصفِ «جمع‌المال» را به صاحبان حکومت و طراحان ساختارهای اجتماعی نسبت می‌دهد؛ نه هر فرد عادی که پول جمع می‌کند! ◾️اگر بخواهیم آیات و روایاتِ مذمت وصف «جمع المال» را به درستی تطبیق دهیم، آیا نباید ابزارها و الگوهایی را توبیخ نماییم که اخلاق و فرهنگ حبِّ المال و جمع المال و تجمیع سرمایه را در جوامع نهادینه می‌کنند؟! 🔹امروزه بزرگترین حجم تجمیع ثروت جز در بخش خصوصی (به معنای شرکت‌های بزرگ و کارتل‌ها) رقم می‌خورد؟! در این صورت اگر بخش خصوصی که مرکزی اجتماعی برای تولید این خُلق است، به محوری برای اقتصاد تبدیل شود و تشویق و توبیخها و سایر ابزارهای حاکمیتی به نفع آن طراحی شود، جز این است که سایر افراد و اقشار جامعه هم با خُلقِ «جمع‌المال» پرورش پیدا می‌کنند؟! ◾️به‌نظر می‌رسد هشدار رهبر انقلاب نسبت به خطر تبدیل شدن نظام اقتصادی کشور به «وال استریت ایرانی» (۹۵/۳/۲۹) توجه به همین امر است که بخش خصوصی به معنای متعارف جهانی آن، تناسبی با انگیزه‌های الهی و انقلابی مردم ایران ندارد. 🔹البته روایاتِ «مذمت جمع المال»، به معنای نفی «تولید ثروت» در نظام اسلامی و دوری از فعالیت اقتصادی و تنبلی در طلب رزق نیست بلکه امیرالمومنین(ع) به عنوان قلّه زهد و دوری از دنیا، بالاترین حد از تولید ثروت را رقم زده است. ◾️اما این شدّت از تولید ثروت حضرت، ابداً همراه با خُلق «جمع‌المال» و تجمیع سرمایه و حداکثرسازی سود شخصی نبوده بلکه صرف فقراء و مساکینی شده که بر اثر روابط اجتماعی ظالمانه، در فقر و مسکنت گرفتار بوده‌اند. 🔹لذا در روایات درباره نحوه فعالیت اقتصادی اینطور توصیه شده: «لِيَكُنْ طَلَبُكَ لِلْمَعِيشَةِ فَوْقَ كَسْبِ الْمُضَيِّعِ وَ دُونَ طَلَبِ الْحَرِيصِ الرَّاضِي بِدُنْيَاهُ الْمُطْمَئِنِّ إِلَيْهَا وَ لَكِنْ أَنْزِلْ نَفْسَكَ مِنْ ذَلِكَ بِمَنْزِلَةِ الْمُنْصِفِ الْمُتَعَفِّفِ تَرْفَعُ نَفْسَكَ‏ عَنْ مَنْزِلَةِ الْوَاهِنِ الضَّعِيف... طلب معاش تو باید بالاتر از کسی باشد که کسب و کار خودش را ضایع می‌کند و پایین‌تر از کسی باشد که حریصانه به دنبال دنیاست و به آن راضی است و آرامش‌اش را در دنیا می‌بیند. ولی خودت را در جایگاه منصف و عفیف نسبت به دنیا قرار بده اما بالاتر از جایگاه کسی که دچار ضعف و سستی و ناتوانی در این عرصه است.» ◾️بنابراین انگیزه‌های الهی در اقتصاد، می‌تواند شدیدترین فعالیت‌های اقتصادی را رقم بزند. اما مسأله این است که وضعیت عینیِ فعالیت‌های اقتصادی در جهان با محوریت بخش خصوصی، انگیزه‌های الهی را به پست‌ترین انگیزه‌های مادی و کفرآلود تبدیل می‌کند و جامعه را بر اساس تکاثر و جمع‌المال پرورش می‌دهد. 🔹کسی مخالف با این نیست که سرمایه‌دار با تکیه به اندازه‌ی واقعیِ سرمایه خود به کسب سود بپردازد اما بحث بر سر این است که ابزارهای اجتماعی در جامعه اسلامی نباید باعث ایجاد توانِ چندین‌هزار برابری برای سرمایه‌داران شوند. آیا در این صورت، آیه‌ی «إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ» (حجرات/۱۳) که مکرراً در منابر تکرار می‌شود، قابلیت تحقق خواهد داشت؟! وقتی که تمامی امکانات کشور به سمت «سرمایه‌داران کلان» هدایت شود، معنای «اکرمکم» (گرامی‌ترین‌ها و آبرودارترین‌ها و ارجمندترین‌ها) عملاً به همان قشر منصرف نخواهد شد؟! ◾️بحثی که پیرامون «فتنه اعتقادی، مشروطه اقتصادی» در مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) بیان شد به این دلیل است که شأن خون امام حسین(ع) و منبر مجلس عزای حسین(ع)، بسیج کردن مؤمنین بر سر چنین مسائلی است، تا سرنوشت جامعه تشیع از گرفتاری در ساختارهای کفر مُدرن نجات پیدا کند و اسلام در رهبری تکامل اجتماعی حضور داشته باشد. ‼️نکند ما مبلغین، مداحان، سخنرانان و برگزارکنندگان هیئات حسینی به دلیل غفلت از این موضوعات اساسی، مانند حضرت یونس(ع) تصور کنیم خداوند زندگی و روزی را بر ما سخت نمی‌گیرد؛ «وَ ذَا النُونِ إِذْ ذَهَبَ مُغاضِباً فَظَنَ أَنْ لَنْ نَقْدِرَ عَلَيْهِ». 📗گزیده‌ای از کتاب تبلیغی «فتنه اعتقادی، مشروطه اقتصادی» (جلد یک) ✔️قسمت اول گزیده ✔️قسمت دوم گزیده ✔️قسمت سوم گزیده ✔️قسمت چهارم گزیده ✔️قسمت پنجم گزیده ✔️قسمت ششم گزیده ✔️قسمت هفتم گزیده ✔️قسمت هشتم گزیده ☑️http://eitaa.com/HossiniehAndisheh
18.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽️بازنشر از سلسله مباحث فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی 🏴 ملت ایران در ایام بدون طلب پول و مقام و جایگاه، به محبین امام حسین ع خدمات میدهند آیا همین انگیزه و روحیه، نمی‌تواند وارد راه‌اندازی "خط تولیدِ" وقفی شود تا کشور برای رونق تولید، از وابستگی به سرمایه‌ی بخش خصوصیِ متداول با اخلاق نظام سرمایه‌داری بی‌نیاز شود؟! 🏴اگر بخشی از نذورات و کمک‌های مومنانه مردم در مساجد و رزمایش‌های مواسات به راه‌اندازی خط تولیدهای وقفی (یعنی حذف قیمت خط تولید از هزینه بنگاه‌های اقتصادی مردمی و حذف قیمت خط تولید از قیمت کالا) اختصاص پیدا کند باعث رونق بی‌نظیر تولید و کنترل تورم و گرانی می‌شود... 🏴اثر کنترل تورم، حتی در همین کمک‌های مومنانه مشهود خواهد بود: یعنی قیمت همین بسته‌های معیشتی ثابت می‌ماند و نیازی نیست سال‌های بعد با مبلغ چندین برابر امسال، بسته معیشتی تهیه کنیم... 📅 ۳ مرداد ۱۴۰۲ ☑️ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔰امامتِ «قالب‌ اجتماعی» ما با کیست؟ 🎙آیت‌الله علامه سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی (ره): 🔸ممكن است كسی خيال كند كه ما... [می‌توانیم تکنولوژی را از غربی‌ها بگیریم و در راستای اهداف خودمان بکار گیریم و دیگر کاری به اصل غربی] آن نداريم. من عرض می‌كنم: اگر اين ساختار و بافت نظام توليدتان «هم نظام» با كفر شد، نمی‌تواند منفعت‌تان «منفعت مشترک» و جهت‌تان «جهت مشترک» [با آنها] نباشد. 🔹شما در نظام پولی نمی‌شود بگوئيد من بانک ربوی درست می‌كنم ولی رفتار پوليم هم جهت با رفتار بانک ربوی ـ مثلاً ـ افغانستان نباشد یا بانک ربوی سوئيس نباشد، بانک ربوی لندن نباشد. بانک شما اگر بانک ربوی شد اگر «ساختار» و «كيفيت روابط»ش، «هم كيفيت» [با بانک ربوی آنها] شد، خب «هم جهت» هم حركت می‌كنيد! 🔸بعد ديگر اصلاً منع دارد که بگوئيد: نمی‌خواهم با آنها «رابطه» داشته باشم! چرا رابطه نداشته باشيد؟! می‌خواهم عرض كنم نه فقط می‌تواند با آنها به هماهنگی برسد، بلکه «بايد با آنها رابطه داشته باشد»! 🔹حتی یک قدم بالاتر! مجبوريد دنباله كسی كه در اين خصلت پيشرو است هم باشید! يعنی اگر آمریکا رهبری در تکنولوژیِ تمركز گرائی در توليد را دارد، حتی اگر در بدبودن سر آمد عالم نیز باشد، مجبورید از او پیروی کنید! 🔸این تعبیر در نهج البلاغه است که حضرت (ع) می‌فرمايند: «ألا و إنَّ لِكُلِّ مَأمومٍ إماما؛ هر مأمومی، يک رهبری دارد كه به او اقتدا می‌کند». یعنی ببينيد رفتارتان چه گونه است، می‌فهمید امامتان چه كسی است! ‼️حضرت (ع) نفرمودند که «الا و ان لكلّ إمام مأموما» [یعنی هر پيشوايی، پيروانی دارد] تا ما بگویم درست است که دچار ضعف در مقابل دیگران هستیم اما پيرو علی بن ابيطالب ـ عليه الصلوه و السلام ـ هستيم؛ نه! در این حدیث حضرت(ع) می‌فرمایند: نگاه به عملت كن، ببين چه قالبی به آن می‌خورد، امامت‌ات به دست امامت اين قالب است. 📖جلسه ۲ مباحث صنعت؛ ۲۰-۱۱-۶۵ 📝استخراج: @social_theoryhttps://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 اعظم الله اجورنا و اجورکم مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
تحلیل حوادث شهادت سید حسن نصرالله - حجت الاسلام زیبایی نژاد.mp3
20.66M
🎙صوت سخنرانی در موضوع: 🏴تحلیل حوادث اخیر در لبنان و شهادت سید حسن نصرالله ✔️تحلیل وضعیت اسرائیل: در اوج ضعف و حرکات دیوانه‌وار برای حیات خود ✔️چرا دشمن جرأت پیدا کرد در مدت زمان کوتاه، چنین حوادث خسارت‌باری در لبنان ایجاد کند ✔️دو فرضیه برای ادامه تجاوزات دیوانه‌وار اسرائیل ✔️پیشنهاد عملی برای جبهه مردمی انقلاب در برابر دو فرضیه فوق ✔️مطالبه‌گری مردم در فرض عقب‌نشینی تاکتیکی چگونه باشد و در فرض عقب‌نشینی غیرتاکتیکی (موجب عذاب الهی) چه باشد؟ 🎙حجت‌الاسلام احمد زیبایی‌نژاد (عضو هیئت علمی حسینیه اندیشه) 🗓یکشنبه ۸ مهرماه ۱۴۰۳ 🕌مسجد حضرت زینب سلام‌الله‌علیها، پردیسان، قم مقدس ‼️اقدام لازم در وقت لازم، مهترین مولفه خواص است و الا تبدیل به حرکت توابین می‌شود. ✅http://eitaa.com/HossiniehAndisheh
هدایت شده از محسن قنبریان
💠 امیر سلحشوران • نتانیاهو بخصوص با اقدامات جنون آمیز اخیر از انفجار پیجرها تا ترور سیدمقاومت و تهدید ترور رهبر انقلاب، غیر از ژست پیروزی دنبال ایجاد ارعاب بود. • اگر وعده صادق۲ اتفاق نمی افتاد، سید حسن، شهید ارعاب بود! جای روح سلحشوری و اباء از ضیم و ننگ، ترس می آفرید؛ لکن ورق برگشت. • علیرغم احتمال تلافی و تهدید رسمی ترور رهبری، آمدن این هفته حضرت آقا به نماز جمعه، اثرش از موشکهای سه شنبه شب کمتر نیست؛ طرح ارعاب نتانیاهو را کامل به هم می زند. یکبار دیگر امیر سلحشوران بعد از زدن عین الاسد و تهدید ترامپ جلسه زنده گذاشت و دشمن را در جنگ روانی شکست داد. • چنانچه قبلا نوشتم حضور میلیونی مردم ایران بعد از وعده صادق۲ در خیابان ها و بخصوص در نماز جمعه این هفته تهران بالاترین قدرت بازدارندگی را ایجاد می کند. • چه آنهایی که دنبال محو اسرائیل اند چه آنهایی که نمی خواهند ایران در جنون های نتانیاهو آسیب ببیند، این جمعه را غنیمت شمارند. حضور میلیونی همزمان تصویر مقاومت و بازدارنگی مردم پایه است. *مطالب مرتبط: - شهید ارعاب - بازدارنگی مردم پایه - این مرد اسطوره صلاح الدین را عوض می کند 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۳/۷/۱۱ ☑️ @m_ghanbarian
🔰جمعه؛ آغاز پیروزیِ «رعب شهادت‌طلبانه» بر «جنون تکنولوژیک» 🚩طوفان‌الاقصی به تعبیر رهبری، جبهه مقاومت و جبهه استکبار را وارد وضعیت «مرگ و زندگی» کرد. «عملیات شهادت‌طلبانه‌ی زمینی» بود که حیثیت نظامی و اطلاعاتی صهیونیست‌ها را بر باد داد. اسرائیل تلاش کرد با کشتار مردم غزه از هوا و جنگ با حماس در زمین، به زندگی برگردد اما کافی نبود. 🚩پس به توانمندی‌های تکنولوژیک خودش و امریکا و ناتو تکیه کرد و موج وحشت در لبنان به راه انداخت. از انفجار پیجرها و زخمی‌کردن چند هزار افسر حزب‌الله در یک روز تا زدن نوک‌نیزه و رأس‌الحربه‌ی مقاومت سید حسن نصرالله با ۸۵ بمب سنگرشکن در چند دقیقه. مسئول اسرائیلی گفت: پیام این عملیات آن است که اسرائیل دیوانه شده. اسم عملیاتش را «نظم جدید» اعلام کرد تا بگوید با این دیوانگیِ فناورانه می‌خواهد کل وضعیت را تغییر دهد. 🚩جبهه دشمن می‌خواست «جنون تکنولوژیک» خودش را به رخ بکشد و ورق را برگرداند و روحیه غاصبان را زنده کند و اراده مقاومت را بشکند. کار به جایی رسید که بالاخره بعد از مدتها، نتانیاهو به صدر نظرسنجی‌ها در اسرائیل برگشت و رهبر مخالفان سیاسی‌ش، از او حمایت کرد. 🚩 ایران، وعده‌ی صادق۲ را در چشم اسرائیل فرو کرد تا سرمستی دشمن، به هشیاری تبدیل شود اما این ضربه، همه‌ی راه‌حل نیست. به کار بردن امکانات عادی و مادّی در برابر دشمنی که اگر امکاناتی بیش از ما نداشته باشد، قطعاً از ما کمتر ندارد، نمی‌تواند او را در «جنگ اراده‌ها» متوقف کند و دیوانه را به زنجیر بکشد. 🚩 مادی‌گرایان فقط موقعی دست از وحشی‌گری می‌کشند که خطر قطع ارتباط با معشوق‌شان یعنی «دنیا» را حس کنند و در معرض مرگ قرار بگیرند. «شهادت‌طلبی» و آمادگی درافتادن با دشمن تا سرحدّ مرگ، وقتی از یک حالت فردی به یک خصلت جمعی و سازمانی تبدیل شود، بدجور ترمز اهل‌دنیا را می‌کشد. 🚩پس درست در شرایطی که امکان افزایش چندپله‌ایِ تنش در قلب تهران می‌رفت و نیم‌نگاه اسرائیل به عملیات در انتهای «خیابان کشوردوست» در بیانیه‌های رسمی‌شان هم دیده می‌شد، سیّد علی خامنه‌ای با سینه‌ای ستبر، دیدار رسمی برگزار کرد و خود را در معرض قرار داد. 🚩درست مثل پیامی که پس از پذیرش قطعنامه در ۶۷/۵/۲ و در مقابله با تجاوز صدام نوشت و به سوی جبهه‌ها رهسپار شد: «اینجانب با درک عمیق از اهمّیّت زمان... تن و جان ناقابل خود را به جبهه‌ی حق برده، در معرض تکلیف و قضای الهی میگذارم و از شما [ائمه جمعه‌ی سراسر کشور] نیز همراهی و همگامی میطلبم. من کان فی الله باذلا مهجته و موطنا علی لقاء الله نفسه فلیرحل و یلحق.» و موجی از حضور ائمه جمعه و مردم در جبهه را به راه انداخت که مسئولین حتی به فکر ردّ قطعنامه و ادامه جنگ افتادند. 🚩 امروز هم سیّد علی خامنه‌ای کارزار نمازجمعه را به راه انداخته و خودش جلو افتاده و مردم را دعوت کرده تا شجاعت چهارشنبه‌اش‌، این بار در قد و قواره‌ی «یک ملّت» و در مقیاس چندمیلیونی به نمایش گذاشته شود و «رعب شهادت‌طلبانه» در برابر «جنون تکنولوژیک» به حداکثر برسد و معلوم شود کدام طرف دعوا زودتر کنار می‌کشد. 🚩صاحب «بحار الانوار» در تفسیر «ساُلقی فی قلوب الذین کفرو الرعب» می‌گوید رعب و ترسی که خدا در دل کفار می‌اندازد، همان «وحشت از اولیاء الهی» است. هر شخص و گروهی که برای رعب دشمن، پا به میدان «ابراز شهادت‌طلبیِ دسته‌جمعی» بگذارد و به مصلای تهران برود، می‌تواند از «اولیاء الهی» قرار بگیرد. 🚩از همین لحظه، هر فعال و هر پرمخاطب و هر و هر عنصر پرطرفدار و و و... می‌تواند سردسته‌ی یک جمع شود و به سمت تهران حرکت کند و مصلّای آن را میلیونی در آغوش بگیرد و حتی بعد از نماز، راهپیمایی و زنجیره انسانی تا بیت رهبری ایجاد کند. 🚩🚩 خوب گوش کنید! صدای رجزهای علی است که می‌آید: «هوشیار باشید که شیطان حزبش را گرد آورده، و سوار و پیاده اش را فرا خوانده [ولی] بصیرتم همراه من است. نه اشتباه می‌کنم و نه کسی مرا به اشتباه انداخته. به خدا قسم حوضی‌ از جنگ برایشان پُر کنم که آبکِش آن جز خودم نباشد، نه بتوانند از آن بیرون بیایند و نه بتوانند به آن برگردند.. کوهها فرو می‌ریزند اما تو پابرجا باش. دندان بر دندان بفشار. سر خود را به خداوند بسپار. قدم‌هایت را بر زمین میخ‌کوب کن. دیده به آخر لشگر دشمن بینداز. به وقت حمله چشم فروگیر و یقین کن که پیـروزی‌ از جانب خدای‌ سـبحان است.» ✍ حسینیه اندیشه ☑️http://eitaa.com/HossiniehAndisheh
کانال رسمی حسینیه اندیشه
🔰جمعه؛ آغاز پیروزیِ «رعب شهادت‌طلبانه» بر «جنون تکنولوژیک» 🚩طوفان‌الاقصی به تعبیر رهبری، جبهه مقاو
❗️قابل توجه مخاطبین محترم انتشار این پیام به نام هر شخصیت حقیقی یا حقوقی و هر نهاد و مجموعه‌ای بلامانع است (حتی با حذف نام و آدرس کانال حسینیه اندیشه)
هدایت شده از محسن قنبریان
📍 همه مراجع، سیستانی اند! • رژیم موقت صهیونی پس از رهبر انقلاب اسلامی، آیت الله العظمی سیستانی را هم در لیست ترور خود قرار داده است؛ لابد چون از نقش سید حسن در آزادسازی لبنان و یاری مردم مظلوم فلسطین گفته است؛ یا ممکن است اینبار (مثل علیه داعش) فتوای جهاد علیه صهیونیست ها دهند! • خون پاک و شهادت پربرکت سید مقاومت به شکل کم نظیری همه مراجع قم، نجف، مشهد و... را در پی داشت؛ آیات نوری همدانی، مکارم، جوادی آملی، سبحانی، شبیری زنجانی، وحید خراسانی، بشیر نجفی، مدرسی و... همه از سید مقاومت و مقاومت علیه اسرائیل تجلیل کردند. (اینجا بخوانید) • غیر از رهبر انقلاب اسلامی، چند تن از مراجع بزرگ (نوری، بشیر نجفی، محمدتقی مدرسی و...) از وجوب کمک به لبنان و مقاومت گفتند: - بر مسلمانان واجب است به یاری آنان بشتابند! - هریک از فرزندان امت باید به اندازه توان خود با این جنایت مقابله کند؛ با محکومیت و اعتراض و رد آن به هر شکل ممکن به صورت فردی و جمعی! - و... • کاش این اجماع، به نحوی می شد تا غده سرطانی، قدرت مرجعیت شیعه را ببیند و بداند: بَقِيَّةُ السَّيْفِ أَبْقَى عَدَداً وَ أَكْثَرُ وَلَداً: باقى ماندگان شمشير و جنگ، شماره شان با دوام تر، و فرزندانشان بيشتر است.(حکمت ۸۴) تهدید به ترور دوتن از مراجع بزرگ ایران و عراق در کنار به خاک و خون کشیدن مظلومان در غزه و لبنان توسط صهیونیستها، ظرفیت این تجمیع و علیه اسرائیل، مثل سلف صالح را فراهم تر خواهد کرد ان شاء الله. 📎مطلب مرتبط: ما و اربعین ، ما و فلسطین 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۳/۷/۱۸ ☑️ @m_ghanbarian