eitaa logo
کانال رسمی حسینیه اندیشه
1.2هزار دنبال‌کننده
180 عکس
49 ویدیو
149 فایل
بیش از پنجاه سال پژوهش برای «انقلاب فرهنگی»؛ بستر تحقق «تمدن نوین اسلامی» ✔️آدرس وب سایت: http://hosseiniehandisheh.ir ✅ ارتباط با مدیر کانال: @azn1360
مشاهده در ایتا
دانلود
کانال رسمی حسینیه اندیشه
🇮🇷 ورود اسلام در موازنه قدرت جهانی 🇮🇷 🎙آیت‌الله علامه مرحوم سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی ـ 22 مهر 13
🇮🇷 ورود اسلام در موازنه قدرت جهانی «۲» 🇮🇷 🎙آیت‌الله علامه مرحوم سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی ـ ۲۲ مهر ۱۳۷۰: 🔸[یک روزی] مسئله برای مردم ایران، فراموش شده بود، به صورت آرزو و یک چیز دست نیافتنی طرح می‌شد. [انقلاب اسلامی و حضرت امام] این مطلب را مسئله روز کرد و به بزرگ‌ترین سنگر اسلام بر علیه دشمنان اسلام تبدیل شد. این بدین معنا است که ، یا وزن مخصوص و حجم مخصوص مسلمین را تغییر داد... 🔹این حرکتی که شروع شده، دائما جلو می‌رود و با یک پتانسیل بسیار سنگینی مدیران مستکبر جهانی را مرتباً خرد می‌کند! امروز بزرگ‌ترین مسئله‌ای که برای آمریکا و انگلستان و فرانسه و سایر مستکبرین هست، مسئله و گرایش تمایلات عمومی به نفع مذهب است... 🔸این حرکتی که در تاریخ آغاز شده و ارتقایی که برای وجدان بشریت حاصل شده، بازگشتنی نیست! این، نظام مدیریت موجود و موازنه جهانی موجود را در هم می‌شکند. فقط بلاد شرق نیست که خرد شدند و تکه تکه شدنشان را مشاهده می‌کنید. در آینده نیز تکنولوژی و بلاد غرب شدیداً دچار ورشکست‌های مهیب و پاره پاره شدن می‌شوند. چون موازنه روانی، با آن نظام تکنولوژی موجود نمی‌خواند... 🔹دوران قدرت طاغوت در ایران، برای عده‌ای تقریباً محال بود که اولا انقلاب به پیروزی برسد؛ و ثانیا در صورت پیروزی نیز ربط آن به مذهب معلوم نبود! زیرا [درست است که انقلاب، آرمان] عدالت خواهی داشت، [اما] عدالت اجتماعی در [نظامات] سوسیالیست‌ها تعریف داشت! ولی مذهب، تعریفِ [عینی و اجتماعی] از آن نداشت! لذا مبارزه مذهبی‌ها را یک مبارزه کور می‌خواندند! با انقلاب اسلامی، این مطلب تغییر کرد و امر دیگری ظاهر شد. سلطه تکنولوژی هم دقیقاً دچار به یک چنین حالتی هست... 🔸وقتی عرض می‌کنم «ارتقاء در وجدان بشری» حاصل شد، بدین معناست که [انقلاب اسلامی] حادثه بسیار بزرگ است. این، باید یک را به دنبال بیاورد، ولی نه فردا صبح! شما ملاحظه کنید از وقتی رنسانس پیدا شد، تا وقتی که به تمدن فعلی (که حاصل حس‌گرایی، تمدن موجود است) دست یافتند، چقدر طول کشید؟! 🇮🇷 @HossiniehAndisheh
📢 یادآوری ◀️ سلسله نشست‌های گفتمان انقلاب با موضوع: 🔅تحلیل ابعاد جنگ اقتصادی و فرهنگی نظام سلطه، برای ارتقای جایگاه «مسجد» به «هسته مقاومت فرهنگی»🔅 🕌 بلوار دانش، شهرک صادقیه، مسجد امام صادق‌علیه‌السلام 🕰 جمعه‌ها، بلافاصله بعد از نماز مغرب و عشا @HossiniehAndisheh
ارتقای جایگاه مسجد به هسته مقاومت فرهنگی8 24-11-99.mp3
8.28M
🔊 صوت 🔅سلسله مباحث: تحلیل ابعاد جنگ اقتصادی و فرهنگی نظام سلطه، برای ارتقای جایگاه «مسجد» به «هسته مقاومت فرهنگی»🔅 🎙حجت‌الاسلام احمد زیبایی‌نژاد 🔰 سر فصل‌‌های مباحث مطرح شده در این جلسه: ✔️ 1. مروری بر سیر مباحث جلسات گذشته: «الگوی توسعه پایدار و همه‌جانبه»، ابزار تهاجم نظام کفر در «جهاد کبیر» ✔️ 2. اشاره به علت چالش‌های سیاسی و فرهنگی جمهوری اسلامی؛ برآمده از الگوی توسعه پایدار ✔️ 3. تبیین عقبه اول تهاجم دشمن در جنگ اقتصادی: وابستگی تولید ملی در سطح کلان به «تکنولوژی برتر» و «سرمایه‌گذاری خارجی» 🕰 جمعه 24 بهمن‌ماه 1399 ـ مسجد امام صادق (ع) شهرک صادقیه ✅ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
ارتقای جایگاه مسجد به هسته مقاومت فرهنگی9 1-12-99.mp3
19.85M
🔊 صوت #جلسه_نهم 🔅سلسله مباحث: تحلیل ابعاد جنگ اقتصادی و فرهنگی نظام سلطه، برای ارتقای جایگاه «مسجد» به «هسته مقاومت فرهنگی»🔅 🎙حجت‌الاسلام احمد زیبایی‌نژاد 🔰 سر فصل‌‌های مباحث مطرح شده در این جلسه: ✔️ 1. پاسخ به اشکالات مطرح شده درباره وابستگی الگوی تولید رایج به «تکنولوژی برتر» (به عنوان عقبه اول دشمن) ✔️ 2. تبیین عقبه دوم دشمن در جنگ اقتصادی: عدم رونق «تولید» در اقتصاد کشور به دلیل چالش بین «روحیه انقلابی و عدالت‌خواه مردم در شکستن الگوی مصرف طبقاتی» با «الگوی تولید رایج» ✔️ 3. پاسخ به سوالات مطرح شده 🕰 جمعه 1 اسفند‌ماه 1399 ـ مسجد امام صادق (ع) شهرک صادقیه ✅ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
تحلیل «محور اصلی» بیانیه گام دوم انقلاب.pdf
446K
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 📘 بررسی نخبگانی بیانیه گام دوم انقلاب؛ مرحله دوم: «تحلیل محور اصلی بیانیه» 🔰به‌مناسب دومین سالگرد صدور «بیانیه گام دوم انقلاب» توسط مقام معظم رهبری، «حسینیه اندیشه» سند «تحلیل محور اصلی بیانیه گام دوم» را منتشر نمود. ✅ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔰«تحلیل محور اصلی بیانیه گام دوم انقلاب»: ✔️ از شکستن دوگانه «شرق و غرب مادّی» و تبدیل آن به دوگانه «اسلام و استکبار» در «اصل حاکمیت» در گام اول ✔️ تا مواجهه با دو گانه «توسعه‌یافته و در حال توسعه» در «نحوه حاکمیت» و ضرورت تبدیل آن به دوگانه «توسعه مادّی و پیشرفت الهی» در گام دوم ✅ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
ارتقای جایگاه مسجد به هسته مقاومت فرهنگی10 9-12-99.mp3
7.7M
🔊 صوت 🔅سلسله مباحث: تحلیل ابعاد جنگ اقتصادی و فرهنگی نظام سلطه، برای ارتقای جایگاه «مسجد» به «هسته مقاومت فرهنگی»🔅 🎙حجت‌الاسلام احمد زیبایی‌نژاد 🔰 سر فصل‌‌های مباحث مطرح شده در این جلسه: ✔️ 1. علت عدم رونق تولید در دوران بعد از انقلاب: ترکیب «رفاه روزافزون و معنای ضروریات زندگی وارداتی» با «عدالت اقتصادی» ✔️ 2. «نقدینگی»، به‌عنوان علت اصلی تورم و کاهش ارزش پول ملی در تحلیل کارشناسی موجود و اثبات ابطال این تحلیل ✔️ 3. راهکار پیشنهادی کوتاه مدت برای دفاع مقدس اقتصادی: مقید کردن «الگوی رفاه وارداتی»؛ به جای دست برداشتن از «عدالت اقتصادی» 🕰 شنبه 9 اسفند‌ماه 1399 ـ مسجد امام صادق (ع) شهرک صادقیه ❗️به علت برگزاری مراسم عزاداری حضرت زینب سلام‌الله علیها در جمعه شب، نشست این هفته شنبه شب برقرار شد. ✅ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
◼️ 12 اسفندماه سالگرد ارتحال جانگداز مرحوم آیت‌الله علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی، و مؤسس تسلیت باد ☑️ شادی روح آن مرحوم، صلوات و فاتحه ✅ @HossiniehAndisheh
کانال رسمی حسینیه اندیشه
◼️ 12 اسفندماه سالگرد ارتحال جانگداز مرحوم آیت‌الله علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی، #پرچمدار_انقل
🔆 بخشی‌های از زندگی‌نامه علمی آیت‌الله علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی: ☑️ در بيستم‌ آبان‌ماه‌ 1322 در شيراز به‌ دنيا آمد. ایشان فرزند ارشد حضرت آیت‌الله‌العظمی بود؛ مرجعی عالیقدر در استان فارس و جنوب ایران که از سابقین و پیشتازان فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی در اعلای کلمه اسلام و مذهب حقه جعفری طی سال‌های 1305 تا 1335 محسوب می‌شد. ☑️با آغاز نهضت حضرت ، تداوم راه پدر خود را در همراهی با قیام حضرت امام و تبعیت از آن قائد عظیم‌الشأن دید و در زمره‌ شاگردان و علاقه‌مندان امام خمینی قرار گرفت. ☑️ هنگامی که حضرت امام(ره) در درس در سال 1348 از فضلای جوان خواست تا به تبیین بپردازند، این استنصار فکری از سوی ابرمردی که در قله معارف حوزوی قرار داشت، آن استاد فرزانه را به تأمل عمیق پیرامون خلأها و نیازمندی‌های علمی انقلاب اسلامی واداشت. ☑️ بعد از انقلاب، متوجه این چالش شد که « » احکام و التزامات کلیه در رساله‌ها بر موضوعات تخصصی و کاربردی در زندگی عینی بشر، همواره در معرض و اشتباه و یا قرار خواهد گرفت؛ در حالی که آنچه متن حیات اجتماعی را شکل داده، همین موضوعات تخصصی، چندبُعدی و پیچیده‌ی برآمده از تمدن مدرن (از قبیل بانک، شرکت، دموکراسی، رسانه و....) است. این بصیرت و هوشیاری علامه، آن مرحوم را به ضرورت تولید « » (یا منطق انطباق) رهنمون ساخت و ظرف چند سال تلاش پژوهشی، موفق به تأسیس این منطق در سال 1363 گشت که این دستاورد عملاً موجب «» در نظام اجتماعی می‌شود. ☑️ در گام دوم، توانست «» را نیز تأسیس کند و با دستیابی به قدرت تبدیل و بهینه‌ معادلات عینی، زمینه را برای بیمه‌شدن نظام اسلامی در برابر «فلسفه‌ی چگونگی مادی» ـ که از طریق تنظیم شرایط ، بشریت را در برابر سهمگینی قرار داده ـ فراهم نماید. ☑️ این مجاهدت فرهنگی همه‌جانبه موجب شد تا در عمیق‌ترین سطح متدلوژیک تبیین گردد و با تولید سه منطقِ «حجیت، معادله، مدل»، امکان تحول علمی و منطقی در «حوزه، دانشگاه و نظام اجرا» ایجاد گردد و به عنوان حافظ خدای متعال در برابر کفر جهانی تئوریزه شود تا زمینه برای تحقق « » در بخشی از عالم باشد. ☑️ سرانجام آن ، در 12 اسفندماه سال 1379 و در ایام عزای عالم آل‌محمد حضرت امام باقرعلیه‌السلام چشم از جهان فرو بست و در حرم مطهر حضرت کریمه اهل بیت حضرت معصومه‌علیهاالسلام به خاک سپرده شد. ✅@HossiniehAndisheh
🔰«ضرورت انقلاب فرهنگی و تولید معادلات کاربردی برای تحقق تمدن نوین اسلامی» 🔶 آیت‌الله علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی (ره): 🔅 تا زمانی که «» در جمیع شئون محقق نشود نمی‌توان از پذیرش پیام «انقلاب سیاسی» خود در سطح جهان، توسط مردم دیگر کشورها مطمئن بود، چون ادعای انقلاب ما همواره ارائه که شالوده‌های آن رنگ دیانت دارد، بوده و هست و اگر قرار باشد همواره از ابزار فرهنگیِ خصم، به صورت مطلق یا مشروط بهره جوئیم، آیا اولاً می‌توان چنین تمدنی را بنا نهاد و ثانیاً بر فرضِ بناگذاری، آیا می‌توان ادعاکرد که چنین تمدنی از ماست، در حالی که «» و «»ی دیگران را به عاریت گرفته‌ایم؟! 📝سلسله مباحث گامی عملی در جهت اسلامی کردن فضای دانشگاه‌ها، جلسه 1؛ 1375 @HossiniehAndisheh
🔰ریشه اصلی مشکلات فرهنگی کشور: چالش بین «منطق انتزاعی صوری» با «منطق حسی مجموعه‌نگر» 🔶 آیت‌الله علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی (ره): «... الآن دو ماشين تفكّر در اين جامعه وجود دارد كه يكی «» است و «نسبت بين امور» را قطع می‌كند، بنابراين به التزامات قلبی نسبت به عناوين كلی حرمت و وجوب و .. ختم می‌شود، چون موضوعات آنها نيز كلّی است. اما يك دسته ديگر، مسئول اداره عينيّت هستند و «نسبت بين امور» براي آنها اصل است لذا آنها را از يك‌ديگر جدا نمی‌كنند؛ اين تفكّر است. بدين جهت در برابر يك امر، دو موضع در يك جامعه ارائه می‌شود. متأسفانه امروز اين چالش ميان دو دستگاه منطقی، آشكارتر و گسترده‌تر شده است و دامنه آن به ساختارهای اجتماعی ـ مثل ساختار روحانيّت ـ نيز سرايت كرده است و عملاً دو ساختاری كه متولّی اداره عينی و روحانی جامعه‌اند در مقابل يكديگر ايستاده‌اند. لذا قبل از آن‌كه مشكل، سياسی يا اقتصادی باشد، يك مشكل است.» 🗓جلسات پژوهشی پيرامون جهانی شدن فرهنگی دوره دوم، 24 فروردین 1379 @HossiniehAndisheh
زندگی‌نامه علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی.pdf
454.3K
📖 زندگی‌نامه مجاهدت‌های علمی مرحوم آیت‌الله علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی ☑️ همراه با عناوین بخشی از پژوهش‌های علمی مرحوم علامه ✅@HossiniehAndisheh