🇮🇷انقلاب اسلامی؛ معجزه قرن، برای جریان خداپرستی🇮🇷
🇮🇷از زمان آغاز نهضت مشروطه، جامعهی ایران تحت تأثیر تحوّلاتی بود که از فرهنگ مدرنیته نشأت میگرفت. لذا چه برخی روشنفکران و چه علماء و طیف مذهبی جامعه، به فعالیتهای مختلفی دست زدند تا در برابر تمدّن مدرن، عکسالعملی نشان دهند.
🇮🇷در بُعد اقتصادی، سرتاسر ایران از فقر رنج میبرد و ثروت کشور به شاه و اعوان او اختصاص مییافت. به همین دلیل، روحانیت و متدینین برای کمک به محرومین و مستضعفین، خیریههای متعددی را تأسیس کردند.
🇮🇷 در بُعد فرهنگی، چه غرب به سردمداری شاه و چه شرق به پیشتازی کمونیستها و حزب توده، بر فرهنگ مذهب حملهور بودند. روحانیت در برابر این خطر نیز به پا خاست. البته جریان فرهنگی غالباً اعتقاد داشت تا زمانی که مردم بصیرت پیدا نکنند، تکلیفی برای قیام وجود ندارد. ازاینرو، روحانیت با مشارکت در مراکزی مانند حسینیهی ارشاد و ورود به دانشگاهها و با سخنرانی و نشر جزوات و کتب دینی موجی در کشور به راه انداختند.
🇮🇷بخش دیگری از روحانیت نیز از فرهنگ مبارزات مسلحانه بهره میبردند و برای ضربه زدن به رژیم دست به ترور و حرکتهای مسلحانه میزدند.
🇮🇷در مقابل، امام خمینی بدون مقابلهی علنی با روشهای فوق، راه جدیدی به وجود آورند که به فرهنگ قرآن و سیرهی انبیاء الهی منتسب بود. راه حضرت امام، یک مسیر کاملاً سیاسی ـ اعتقادی و مبتنی بر موضعگیری علنی در مقابل مظالم شاه و افشاء رفتار کفرآمیز رژیم با اتّکال به قدرت غیبی و الهی بود.
📘 بخشهایی از «کتاب گفتمان انقلاب اسلامی»
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🇮🇷انقلاب اسلامی؛ معجزه قرن، برای جریان خداپرستی🇮🇷
🇮🇷 شاخصهی اصلی در «مردمشناسیِ ایرانیان»، تبعیّت از ائمّهی معصومین و نوّاب عامّ آنان است و حضرت امام خمینی نیز با تکیه به جریان همین فرهنگ شیعی که در عزاداریهای ملّت ایران تجلی مییافت، انقلاب را به پیروزی رساندند.
🇮🇷یعنی آنچه که در حرکت حضرت امام جایگزین روش نبرد مسلحانه و روش پارلمانتاریستی در امر قیام شد، تکیه به خون شهدا و برگزاری مراسم اربعین شهداء (نرمافزار چهلمهای متوالی) بود که ریشه در فرهنگ عزاداری عاشورایی داشت.
🇮🇷بنابراین «جمهوریت» در «نظام جمهوری اسلامی» اشاره به ملّتی است که چنین شأنی تاریخی دارد و البته این فضیلت، صِرف یک خصوصیت نژادی و نسلی نیست بلکه با تحمّل مرارتها و شکنجهها و شهادتها و تبعیدها و... بدست آمده است. پس جمهوریت و دموکراسی برای نظام اسلامی نباید به معنای غربی آن منصرف شود؛ بلکه با هدف خدمت به اسلام است.
🇮🇷لذا علیرغم نزول قرآن کریم به زبان عربی، هدایت جهان اسلام در عصر حاضر به زبان فارسی و فرمایشات حضرت امام و مقام معظم رهبری گره خورده است؛ بهطور نمونه در پیام حضرت امام و رهبری معظم به موسم حج است که راه و روش دفاع از اسلام در برابر نقشههای کفر و نفاق برای تجمّع سراسری مسلمین جهان تبیین میشود.
📘 بخشهایی از «کتاب گفتمان انقلاب اسلامی»
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🇮🇷عهد ملت ایران با خداوند متعال🇮🇷
حضرت امام خمینی:
«هان، ای ملت عزیز، که پرچم پر افتخار اسلام را به اهتزاز درآورده و سکوت مظلومان را در مقابل ستمگران و قلدران شکسته و متحول به فریاد و پرخاش کردید و ندای «اللّهاکبر» اسلام را با امواج فرستندگان غیبی به اقصی بلاد جهان رساندید، بهوش باشید و به عهد خود به پیشگاه مقدس خداوند پابرجا باشید که شکست اسلام خدای نکرده در ایران دفن معنویات و احکام مقدس اسلام است. بهوش باشید که موریانههای موذی،این ایادی استکبار جهانی درصدد رخنه کردن در صفوف شما هستند. دستهای وحدت را به هم دهید و بازو به بازوی هم یکدل و یک جهت این هدیهی الهی را، که پس از قرون متمادی به شما عطا فرموده قدردانی و حفظ کنید و از نقصها و کمبودها که لازمهی هر انقلابی است و در انقلاب شما به برکت اسلامی و مردمی بودن از همه کمتر است، به خود سستی راه ندهید، که با خواست خداوند منّان با پیروزی شما همه چیز اصلاح میشود.» 22 بهمن 1363
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🇮🇷حضرت امام خمینی:
«بیست و دو بهمن سرآغاز پیروزی ملت ایران بر مستکبران و غارتگران، ۲۲ بهمن سرآغاز برچیده شدن دستگاه ستمگری طاغوتیان، ۲۲ بهمن سرآغاز حکومت الله بر جهان، ۲۲ بهمن سرآغاز برافراشته شدن پرچم عدالت اسلامی و بیداری مستضعفان، بر کشور و ملت بزرگ ایران و بر جمیع مسلمانان و مستضعفان و محرومان مبارک باد.» (20 بهمن 1361)
🇮🇷https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
چهارمین سالگرد بیانیه گام دومچهارمین سالگرد بیانیه گام دوم انقلاب.MP3
زمان:
حجم:
6.38M
🔊#فایل_صوتی
🇮🇷بهمناسبت چهارمین سالگرد صدور #بیانیه_گام_دوم انقلاب، تحلیل راهبردی حسینیه اندیشه پیرامون آن منتشر شد:
🔶«اقتصاد» به عنوان محور توصیههای هفتگانه برای تحقق «بیانیه گام دوم»
و تبیین جایگاه «بخش خصوصی» در این عرصه با توجه به «وضع مطلوب» و «دوران گذار» 🔶
🔹سرفصلهای اصلی این تحلیل:
✔️ ۱. اشاره به تحلیل بیانیه گام دوم بر اساس «امتداد دو گانه اسلام ـ استکبار در سرفصلهای هفت گانه (موضوعات اداره کشور)»
✔️ ۲. اولویتبخشی مقام معظم رهبری به «اقتصاد» از میان سرفصلهای هفتگانه
✔️ ۳. تحلیل علتِ «محوریت بخش خصوصی» در سخنرانی اخیر رهبری
✔️ ۴. اشاره به سه قید مهم و اساسی برای بخش خصوصی در بیانات اخیر رهبری؛ برخلاف معنای رایج از بخش خصوصی
✔️ ۵. پیگیری نظری و عملی برای تحقق این سه قید توسط نخبگان انقلابی، زمینه ایجاد ساختار مردمی برای تولید ثروت و پیشران تحقق شش سرفصل دیگر بیانیه
🎙ارائه دهنده: حجتالاسلام محمدصادق حیدری (عضو هیئت علمی حسینیه اندیشه)
🇮🇷https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
چهارمین سالگرد صدور بیانیهی گام دوم.pdf
حجم:
242.7K
📜#فایل_متنی
🇮🇷بهمناسبت چهارمین سالگرد صدور #بیانیه_گام_دوم انقلاب، تحلیل راهبردی حسینیه اندیشه پیرامون آن منتشر شد:
🔶«اقتصاد» به عنوان محور توصیههای هفتگانه برای تحقق «بیانیه گام دوم»
و تبیین جایگاه «بخش خصوصی» در این عرصه با توجه به «وضع مطلوب» و «دوران گذار» 🔶
🔹عناوین تفصیلی این تحلیل:
۱. اشاره به تحلیل بیانیه گام دوم بر اساس «امتداد دو گانه اسلام ـ استکبار در سرفصلهای هفتگانه (موضوعات اداره کشور)»
۲. اولویت بخشی مقام معظم رهبری به «اقتصاد» از میان سرفصلهای هفتگانه
۳. «محوریتِ» بخش خصوصی در اقتصاد، بهمثابه یکی از مهمترین جلوههای استکبار در اقتصاد جهانی و عامل شکلگیری «وال استریت ایرانی»
۴. تحلیل علتِ «محوریت بخش خصوصی» در سخنرانی اخیر رهبری: «وجود نیروی انسانی متعهد در این بخش»، «قصور و تقصیر جبهه انقلاب در ایجاد ساختاری مردمی برای تولید ثروت» و مقایسه آن با جلوگیری حضرت امام (ره) از انحلال ارتش و دعوت آن به ایفای نقش در جنگ تحمیلی
۵. مقیّد کردن «بخش خصوصی» به سه قید مهم و اساسی توسط رهبری: الف) جداکردن عرصه رقابت از عرصه همکاری؛ ب) توجه به شرکتهای کوچک و متوسط؛ ج) توجه به تعاونیهای تولیدی
۶. پیگیری نظری و عملی برای تحقق این سه قید توسط نخبگان انقلابی، منشأ جلوگیری از جریان استکبار مُدرن در اقتصاد و زمینه ایجاد ساختار مردمی برای تولید ثروت و پیشران تحقق شش سرفصل دیگر بیانیه
🇮🇷https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
📣 اطلاعیه
🔹کانون فرهنگی تبلیغی سوده برگزار میکند:
سومین نشست علمی نخبگانی
با حضور:
◀️حجت الاسلام روح الله صدوق
◀️دکتر حجت الله عبدالملکی
✔️موضوع:
ارائه مدل اقتصادی حسینیه اندیشه
جمعه ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
افت ارزش پول ملی و تورم حاصل از آنافت ارزش پول ملی و تورم حاصل از آن.MP3
زمان:
حجم:
9.25M
🔊#فایل_صوتی
🔰تحلیل و پیشنهاد حسینیه اندیشه پیرامون «افت مجدد ارزش پول ملی و نوسانات ارزی»
🔹(قسمت اول)🔹
🔸سرفصلهای اصلی این تحلیل:
✔️ ۱. اشاره به بیانیه راهبردی حسینیه اندیشه قبل از اجرای طرح اصلاح ارز ترجیحی و گزارش پیگیریهای حسینیه اندیشه برای کمک به دولت انقلابی
✔️ ۲. شکست سیاست «تک نرخی کردن ارز» در دولتهای گذشته و تکرار این تجربه در دولت سیزدهم
✔️ ۳. علت شکست: «عدم ملاحظه اثر انقلاب اسلامی در رفتار اقتصادی جامعه ایران» توسط علم اقتصاد متداول
✔️ ۴. بنبست تک نرخی کردن ارز در دولت ششم و دوازدهم: تزریق منابع حاصله از تک نرخی کردن ارز به بخش تولید و واگذار کردن مطالبات عدالتخواهانه مردم به آیندههای دور (ایجاد فاصله طبقاتی)
✔️ ۵. بنبست تک نرخی کردن ارز در دولت دهم و سیزدهم: تزریق منابع حاصله از تک نرخی کردن ارز به مردم برای کم کردن فاصله طبقاتی؛ باعث به هم خوردن توازن بین عرضه و تقاضای کلّ (تورم)
✔️ 6. راهکار خروج از بنبست: پرهیز از تکرار تجربیات شکست خورده قبلی متخصصان اقتصاد و میدان دادن به راهحلهای جدید مبتنی بر «تدبیر در الگوی مصرف» و «تغییر در الگوی تولید»
🎙ارائه دهنده: حجتالاسلام محمدصادق حیدری (عضو هیئت علمی حسینیه اندیشه)
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
◼️ ۱۲ اسفندماه سالگرد ارتحال مرحوم علامه آیتالله سید منیرالدین حسینی الهاشمی، #پرچمدار_انقلاب_فرهنگی و بنیانگذار #فلسفه_چگونگی_اسلامی تسلیت باد.
🎙مرحوم علامه حسینی الهاشمی: «به نظر ما میرسد که «فلسفهی چگونگی»، باید هماهنگسازیِ سه روش را انجام بدهد؛ اول: روش استنباط دینی؛ دوم: روش علوم یا معادلات و سوم روش اداره و کنترل عینی.» (مشهد مقدس، دی ماه ۱۳۷۹)
☑️ شادی روح آن مرحوم، صلوات و فاتحه
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
کانال رسمی حسینیه اندیشه
◼️ ۱۲ اسفندماه سالگرد ارتحال مرحوم علامه آیتالله سید منیرالدین حسینی الهاشمی، #پرچمدار_انقلاب_فرهن
🔆 بخشیهای از زندگینامه علمی آیتالله علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی:
☑️ در بيستم آبانماه ۱۳۲۲ در شيراز به دنيا آمد. ایشان فرزند ارشد حضرت آیتاللهالعظمی سید نورالدین حسینی الهاشمی بود؛ مرجعی عالیقدر در استان فارس و جنوب ایران که از سابقین و پیشتازان فعالیتهای سیاسی و اجتماعی در اعلای کلمه اسلام و مذهب حقه جعفری طی سالهای ۱۳۰۵ تا ۱۳۳۵ محسوب میشد.
☑️ با آغاز نهضت حضرت #امام_خمینی، تداوم راه پدر خود را در همراهی با قیام حضرت امام و تبعیت از آن قائد عظیمالشأن دید و در زمره شاگردان و علاقهمندان امام خمینی قرار گرفت.
☑️ هنگامی که حضرت امام(ره) در درس #ولایت_فقیه در سال ۱۳۴۸ از فضلای جوان خواست تا به تبیین ابعاد حکومت اسلامی بپردازند، این استنصار فکری از سوی ابرمردی که در قله معارف حوزوی قرار داشت، آن استاد فرزانه را به تأمل عمیق پیرامون خلأها و نیازمندیهای علمی انقلاب اسلامی واداشت.
☑️ بعد از انقلاب، متوجه این چالش شد که «تطبیقِ» احکام و التزامات کلیه در رسالهها بر موضوعات تخصصی و کاربردی در زندگی عینی بشر، همواره در معرض خطا و اشتباه و یا انحراف قرار خواهد گرفت؛ در حالی که آنچه متن حیات اجتماعی را شکل داده، همین موضوعات تخصصی، چندبُعدی و پیچیدهی برآمده از تمدن مدرن (از قبیل بانک، شرکت، دموکراسی، رسانه و....) است. این بصیرت و هوشیاری علامه، آن مرحوم را به ضرورت تولید «#منطق_موضوع_شناسی» (یا منطق انطباق) رهنمون ساخت و ظرف چند سال تلاش پژوهشی، موفق به تأسیس این منطق در سال ۱۳۶۳ گشت که این دستاورد عملاً موجب «تئوریزه شدن فقه» در نظام اجتماعی میشود.
☑️ در گام دوم، توانست «#فلسفه_چگونگی_اسلامی» را نیز تأسیس کند و با دستیابی به قدرت تبدیل و بهینه معادلات عینی، زمینه را برای بیمهشدن نظام اسلامی در برابر «فلسفهی چگونگی مادی» ـ که از طریق تنظیم شرایط پرورش اجتماعی، بشریت را در برابر #مغالطه_عینی سهمگینی قرار داده ـ فراهم نماید.
☑️ این مجاهدت فرهنگی همهجانبه موجب شد تا #ربط_بین_اعتقاد_و_عمل در عمیقترین سطح متدلوژیک تبیین گردد و با تولید سه منطقِ «حجیت، معادله، مدل»، امکان تحول علمی و منطقی در «حوزه، دانشگاه و نظام اجرا» ایجاد گردد و ولایت مطلقه فقیه به عنوان حافظ #پرستش_اجتماعیِ خدای متعال در برابر کفر جهانی تئوریزه شود تا زمینه برای تحقق «#تمدن_نوین_اسلامی» در بخشی از عالم باشد.
☑️ سرانجام آن #اندیشمندِ_قرن، در ۱۲ اسفندماه سال ۱۳۷۹ و در ایام عزای عالم آلمحمد حضرت امام باقرعلیهالسلام چشم از جهان فرو بست و در حرم مطهر حضرت کریمه اهل بیت حضرت معصومهعلیهاالسلام به خاک سپرده شد.
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
📃#بازنشر
پیامهای مقام معظم رهبری بهمناسبت ارتحال علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی:
بسماللهالرحمنالرحیم
جناب حجةالاسلام والمسلمین حاج آقای محیالدین حائری شیرازی «دامت برکاته»
درگذشت تأسفبار جناب حجةالاسلام والمسلمین آقای حاج سید منیرالدین حسینی را به جنابعالی و همشیره مکرمه ایشان و دیگر بازماندگان صمیمانه تسلیت عرض میکنم. از خداوند متعال علو درجات آن فقید سعید که عمر خود را در خدمت به اسلام سپری کرد مسئلت مینمایم و برای بازماندگان ایشان صبر و اجر آرزو مینمایم.
والسلام علیکم و رحمةالله
سید علی خامنهای ــ ۱۳۷۹/۱۲/۱۳
—————————————
بسماللهالرحمنالرحیم
جناب حجةالاسلام والمسلمین سیدمعزالدین حسینی الهاشمی
درگذشت تأسفبار برادر گرامیتان جناب حجةالاسلام و المسلمین آقای حاج سید منیرالدین حسینی را به جنابعالی و خانواده محترم ایشان و دیگر بازماندگان صمیمانه تسلیت عرض میکنم. از خداوند متعال علو درجات آن فقید سعید که عمر خود را در خدمت به اسلام سپری کرد ، مسئلت مینمایم و برای بازماندگان ایشان صبر و اجر آرزو مینمایم
والسلام علیکم و رحمةالله
سید علی خامنهای ــ۱۳۷۹/۱۲/۱۳
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔰«متهم شدنِ دین به ناکارآمدی»
🔷 علامه آیتالله سید منیرالدین حسینی الهاشمی (ره):
شما لاف نوکری رسول الله (ص) و ولی الله (ع) و نائبش را میزنید. علامتِ نوکر، این است که اگر به خودش بد بگویند راحتتر است تا اینکه به آقای او بد بگویند. وفای او اینگونه است که اگر به خود او بد گفته شود یک مقدار آزرده میشود، اما اگر به آقای او بد بگویند، گویا به قلبش تیری وارد شده و یا به حقیقت وجودی او حمله شده است. این کفار، با این #نظاماتِ_کفر_آمیز که به وجود آوردهاند به آن چیزی حمله میکنند که دلبستگی آقای شما (رسول اکرم و اهل بیت طاهرینش) بوده و هست. اگر کسی به ما فحش داد و ما رنجیده و ناراحت شدیم ...، ولی وقتی به اربابمان ناروا گفته شد احساس رنج و درد نکنیم، خود خیلی بیعفتی است...
اگر ما #درد_دین نداشته باشیم باید بر این بی دردی خودمان گریه کنیم و از خدا طلب گریه کنیم. این بی دردی به مراتب از سرطان بدتر است. کسی که دردِ بی وفایی نسبت به مولا را درک نکند، بد دردی است.
📝مباحثی پیرامون اخلاق اسلامی، جلسه ۱۳؛ ۱۳۷۶.
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh