eitaa logo
تشکل «حوزه مردم»
4.8هزار دنبال‌کننده
11.6هزار عکس
7.7هزار ویدیو
85 فایل
⁦✔️⁩صدای انقلاب اسلامی از حوزه علمیه قم ⁦✔️⁩سازمان دهی لشکر مطالبه گر روحانیت جوان انقلابی ⁦✔️⁩تحقق میدانی اوامر امامین انقلاب اسلامی 🌐مجموعه طلاب و فضلای جوان حوزه علمیه 📱ارتباط با ما: 🆔 @Rahyar_Nojavan
مشاهده در ایتا
دانلود
8.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وقتی رئیس قوه مقننه حامی مصوبات غیرقانونی ستاد کرونا و علیه قانون عفاف و حجاب تلاش میکند 🎥 قالیباف: به چه حقی می‌گوییم وقتی خانمی بدحجاب است اجازه ندهیم به مترو سوار شود 🔹باید حکمرانی را به سمت حکمرانی حاج قاسم برگردانیم. ما مسئولان اگر می‌خواهیم جامعه را منسجم کنیم، نباید مردم را بسازیم، باید خودمان را بسازیم. ✍پ.ن 🔺به چه حقی اجازه سوار شدن مترو به افراد بدون ماسک نمیدهید؟! به چه حقی هنوز هم اجازه شارژ کارت مترو به کد ملی واکسن نزده نمیدهید؟! 🔺بله جناب رئیس قوه قانونگذاری‼️ ظاهر جامعه ،باطن مسوولین است. 📣تشکل حوزوی سُعداء قم 🆔 @soada_qom
🔻خیال‌بافی‌های جناب قالی‌باف: حاج‌قاسمِ لیبرال 🖊 مهدی جمشیدی ۱. واقعیّت این است پاره‌ای از نخبگان انقلابی به جانب «اسلام رحمانی» شتافته‌اند؛ همان اسلامی که به تعبیر آیت‌الله خامنه‌ای، نشأت‌گرفتۀ از «معارف لیبرالیستی» است. اسلام رحمانی، تعبیر برآمده از خطّ فکریِ روشنفکریِ سکولار است که در جریان اصلاحات، صورت عینی یافت. چندی پس از اینان، جریان اعتدال‌گرا نیز چون احساس کرد که این رویکرد، «رأی‌ساز» و «مقبولیّت‌آفرین» است، همین منطق را در پیش گرفت. دراین‌میان، برخی گروه‌ها و نیروهای فکری و سیاسی در جریان انقلاب نیز که با وجود ظواهرِ موجّه، سودای قدرت داشتند و می‌خواستند خویش را برآیندِ آرمانیِ ذائقۀ عمومی نشان دهند، به همین ورطه فروافتادند و به «سایه‌نشینانِ انگارۀ اسلامِ رحمانی» تبدیل شدند. بیش از همه، قالی‌باف و یاران و مشاورانش این جهت‌گیری را برگزیدند. ۲. اینک به‌روشنی می‌دانیم که قالی‌باف، یک نیروی سیاسیِ «موقعیّت‌زده» و «اقتضامدار» است و وفاداری ایدئولوژیکش در لحظه‌های حسّاس، شکننده است. کافی‌ست احساس کند که افکار عمومی یا بخشی از آن، متمایل به سویی است؛ دراین‌حال، او سر از پا نخواهد شناخت و بی‌محاسبه و شتابزده، خواهد کوشید که خود را هم‌داستان با آن «تمایل اجتماعی» نشان بدهد. این تمایل، ممکن است «برجام» باشد، یا «کنار نهادنِ طرح تنظیم‌گری فضای مجازی» یا «بی‌عملی نسبت به حجاب». بی‌جهت نبود که آیت‌الله خامنه‌ای در آخرین دیدار خویش با مجلس، تعبیر «تعارض منافع» را به‌کار برد. ۳. این‌بار، او و دیگران از «حاج‌قاسم» برای روایت «اسلامِ رحمانی» بهره گرفته‌اند و در جهت «چهره‌پردازیِ لیبرال» از حاج‌قاسم کوشیده‌اند. امّا واقعیّت تفکّر حاج‌قاسم، آن چند جملۀ بریده‌شده از صدر و ذیلش نیست. اجازه دهید فارغ از این مطامع سیاسی و غرض‌ورزانه، تأمّل کنیم که حاج‌قاسم چه گفته است. یک ضلع از منطق او این است که جریان انقلابی و حزب‌اللهی، هرگز نباید دچار «بریدگی از توده‌ها» و «گسستگی از خُرده‌فرهنگ‌های متفاوت» شود، بلکه باید بکوشد با آنها «ارتباط» برقرار کند تا در اثر این ارتباط، سخن انقلاب را به آنها منتقل کند: «باید با مردم گفتگو کنیم... نباید فقط به قشر مذهبیِ نزدیکِ خودمان بسنده کنیم... باید مردم را حفظ کنیم... اینان مردم ما هستند... همه مثل هم نیستند... نباید مردم را از دین برانیم... اگر بگوییم فلانی باحجاب و فلانی بی‌حجاب است دیگر چه کسی را می‌خواهیم حفظ کنیم... آن دختر بدحجاب هم دختر ما و جزو جامعۀ ماست... باید به آنها توجّه کنیم و با آنها رابطۀ صمیمی برقرار کنیم... رابطۀ حزب‌اللهی با کسی‌که دینش ضعیف‌تر است موضوعیّت دارد... این‌که فقط رابطۀ حزب‌اللهی با حزب‌اللهی را در پیش بگیریم خطاست... باید برای جذب‌کردن به میان مردم برویم.» این گفته‌های او به معنی آن است که نیروهای فکری و فرهنگیِ جبهۀ انقلاب نباید «خویش‌بسنده» و «حصارنشین» باشند، بلکه به قصد «هدایت» و «روشنگری» و «جذب»، از جماعت‌های خویش بیرون بیایند و به سراغ «دیگری‌های فرهنگی» بروند. این دیگری‌ها، دچار «ضعف در دین‌داری» هستند، امّا باید به آنها نزدیک شد و منطق انقلاب را به آنها عرضه کرد. روشن است که در این بیان، هیچ اثری از اسلام رحمانی نیست؛ چراکه حاج‌قاسم، «نسبی‌اندیشانه» قضاوت نمی‌کنند و نمی‌گوید باید این بخش از جامعه را به حال خویش «رها» کرد، بلکه برعکس، دعوت به «امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر» می‌کند. ۴. حاج‌قاسم در جای دیگری می‌گوید: «نباید به‌عنوان مسئول و به بهانۀ رقابت‌های انتخاباتی، بر محفوظ‌ماندن دختر خودمان حریص باشیم، امّا بر ولنگاریِ جامعه، بی‌توجّه؛ چنان‌که کسی جرأت نکند در جامعه، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کند، بلکه مسئول باید همانند کشاورز، علف‌های هرز را هرس کند تا مزرعه از بین نرود.» حاج‌قاسم در اینجا نیز برخلاف منطقِ اسلامِ رحمانی: اوّلا، با تعبیر ولنگاریِ اجتماعی نشان می‌دهد که دچار «نسبی‌گرایی ارزشی» و فروکاهیدنِ ارزش‌ها‌ی شرعی به سلایق‌ فرهنگی نیست؛ ثانیاً، ارزش‌ها - و از جمله حجاب - را جزو «مسأله‌های اصلی» می‌شمارد که آشکارا به وضع دختران اشاره می‌کند و آن را مبنای قضاوت صریح خویش قرار می‌دهد؛ ثالثاً، به «مداخلۀ مستقیمِ حاکمیّتی» در زمینۀ ارزش‌ها باور دارد، چون می‌گوید کارگزاران نباید مجال بدهند که آسیب‌های اجتماعی – یا همان «علف‌های هرز» – جامعه را آلوده کنند. رابعاً، معتقد به مشروعیّت استفاده از «سازوکارهای سلبی» است؛ هرچند آن را مقدّم نمی‌شمارد. خامساً، بر این باور است که باید امکان «امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر» فراهم باشد و جامعه دچار «فردگرایی» و «خصوصی‌انگاریِ کنش‌های عمومی» نشود. بنابراین، روایت قالی‌باف از منطق حاج‌قاسم، آغشته به تحریف است. 📣تشکل حوزوی سُعداء قم 🆔 @soada_qom
🔴 می دانستیم امیدی به شما نیست آقای قالیباف! ▪️یکی از مشخصه های جنگ ترکیبی آن است که هدف اصلی دشمن در میان انواع اهداف فرعی و غیرواقعی، ناپیداست و با ریختن آتش تهیه گسترده، ذهن ها را از هدف واقعی دور می کند. حوادث سه ماه گذشته برای عادی سازی کشف حجاب در کشور بود و به نظر می رسد تا اینجای کار به توفیق نسبی دست یافته اند. ادامه موفقیت یا عدم موفقیت در مسأله کشف حجاب، به نوع برداشت مسئولان و بخش های حاکمیتی نظام نسبت به این موضوع برمی گردد. با کمال تأسف پالس هایی از سوی افرادی مخابره می شود که تکمیل کننده پازل دشمن خواهد بود. مصاحبه رئیس مجلس در برنامه مرتبط با سردار دلها، نشان دهنده این حرکت ناصواب و گمراه کننده است. ▪️ این که عده ای بدحجاب و شُل حجاب در جامعه وجود دارند، مال امروز و دیروز نیست و نظام هم چندان انگیزه ای در برخورد با آنها نشان نداده و سالیان متمادی است که در جامعه چنین پوشش هایی شکل گرفته است و سخنان رهبر عظیم الشأن انقلاب نیز ناظر به زنان و دخترانی با چنین پوشش هایی است. سخن و دعوا بر سر کشف حجاب است و به قول مصی علینژاد خبیث، تحقق آن در حکم فروریختن دیوار برلین و زمینه ساز فروریختن حاکمیت سیاسی و دینی است. ▪️ چگونه شخصی در جایگاه ریاست مجلس و مدعی انقلابی گری، این مسأله بدیهی را تشخیص نمی دهد و با استمداد از سخنان سنجیده سردار شهید، نتیجه نسنجیده می گیرد؟! جناب دکتر، دختران بی حجاب، فرزندان ما هستند و چون فرزندان ما هستند، نباید آنها را در میان توطئه های شوم دشمن رها کرد! گویا شما و مجری جویای نام و نشان صدا و سیما در رسانه ملی، دادگاهی برای محاکمه بچه های دلسوز انقلابی راه انداخته اید! اتفاقاً بچه های انقلاب و متدینین جامعه، به مراتب بیشتر از شما و امثال شما دلسوز این دختران آسیب دیده از سیاست های منفعت طلبانه هستند. نیروهای انقلاب دیگر شعار مرگ بر بی حجاب نمی دهند؛ شعار آنها، مرگ بر نظام آموزشی فاسدی است که شکار ایمان و اخلاق جوانان را هدف گرفته است. ▪️مرگ بر اقتصاد رانتی است که تبعیض طبقاتی را به ارمغان آورده است. چرا در بدترین شرائط اقتصادی و بحران ارزی، راهی قم شدید و به دیدار مراجع معظم رفتید؟ در این دیدارها به دنبال چه چیزی می گشتید؟ چرا نقش خود و همکاران خود را در تحمیل وزراء، استانداران و مدیران ناتوان و انتخاب آنها، به عرض مراجع معظم تقلید نرسانده اید؟! چه کسانی در حوزه اصلاح فضای مجازی سنگ اندازی کردند و چه منافعی از این فضا می برند؟... گویا انقلابی ها فقط نردبان ترقی امثال شما هستند که زنگ تفریح را با انقلاب و شهدا و بسیجیان سر کنید و ساعت کار را به افق اندیشه های لیبرالی و فرصت طلبان اقتصادی و سیاسی هماهنگ باشید. ▪️امروز جریان انقلابی و متدین و وفادار به امامین انقلاب با فریادی رسا اعلام می کند که از فرصت طلبانی که شکستن هنجارهای دینی و الهی را سکوی قدرت و ثروت خود قرار داده اند، بیزارند، چه در جبهه رسوای اصلاح طلبی باشد و چه در برخی مدعیان اصولگرایی.. این مواضع نشان می دهد که دوره جدیدی از کج فهمی و کند فهمی آقایان در راه است ✍ حوزه علمیه قم؛ شکریان آملی 📣تشکل حوزوی سُعداء قم 🆔 @soada_qom
(اقسام اشک) از زمان حضرت آدم تا کنون دو نوع گریه برای رستگاران وجود داشته است: گریه‌ «خَوفِ مِنَ اللّهِ» که مخصوص سحرها و اوقات خلوت با خالق است. گریه برای مظلومیت و شهادت امام حسین(علیه السلام) و دیگر ائمه: که مناسب مجالس روضه و عزا است. امام صادق(علیه السلام) در مورد ارزش گریه‌کردن برای خدا می‌فرماید: «مَا مِنْ شَيْ ءٍ إِلَّا وَ لَهُ كَيْلٌ وَ وَزْنٌ إِلَّا الدُّمُوعُ؛ فَإِنَّ الْقَطْرَةَ تُطْفِئُ بِحَاراً مِنْ نَارٍ، فَإِذَا اغْرَوْرَقَتِ الْعَيْنُ بِمَائِهَا، لَمْ يَرْهَقْ وَجْهاً قَتَرٌ وَ لَاذِلَّةٌ، فَإِذَا فَاضَتْ حَرَّمَهُ اللَّهُ عَلَى النَّارِ وَ لَوْ أَنَّ بَاكِياً بَكى فِي أُمَّةٍ لَرُحِمُوا؛ هر چیزی پیمانه و وزنی دارد مگر اشک‌ها؛ زیرا قطره ‌ی اشک دریاهایی از آتش را خاموش می‌کند. و هرگاه چشم در اشک خود غرق شود، گَرد هیچ فقر و ذلّتی بر چهره آن ننشیند و هرگاه اشک‌ها سرازیر شود، خداوند آن چهره را بر آتش حرام گرداند و اگر شخصی در میان امتی بگرید، همه آن امت مشمول رحمت می‌شوند.» در روایت مشهوری امام رضا (علیه السلام) به ابن شبیب فرمودند: ‏یا ابن شبیب اِنْ بَکَیْتَ عَلَی الحُسَینِ علیه السّلام حَتّی تَصیرَ دُمُوعُکَ عَلی خَدَّیْکَ غَفَرَ اللّهُ لَکَ کُلَّ ذَنْبٍ اَذْنَبْتَهُ صَغیرا کانَ اَوْ کَبیراً قَلیلا کانَ اَوْ کثیراً؛ ای پسر شبیب اگر بر حسین(علیه السلام ) گریه کنی تا اینکه اشکهایت بر گونه‎هایت جاری شود، خداوند گناهانی که مرتکب شدی، چه بزرگ و چه کوچک، چه کم و چه زیاد را می‎بخشد» با عنایت به اینکه بعضی مواقع اشک ریختن حال روحی و جسمی را بهبود بخشیده و آرامش را به فرد بر می‌گرداند واز طرفی باتوجه به ارتکازی که در اذهان است که محیط های مذهبی وجلسات دینی ،بستر ومکانی است که به وجهی آرامش را به انسان میدهد شخص محزون وغم دیده خصوصا اگر پایه های احساس در او قوی باشد در اینگونه مجالس ،خود به خود منقلب شده وکپسول پُرشده از غم وغصه های شخصی ،سر باز کرده و همچون ابر بهاری اشکش جاری میشود واین غم وغصه شخصی میتواند از عوامل مختلفی متاثر بشود از جمله شکست عشقی،وخیانت ،فقر اقتصادی،کمبود شخصیت،بیماری ،فراهم نشدن ازدواج .... امرعبادی خوف از خدا واشک از مصیبت در ظواهرامر نیز تجلی دارد واو را در سیر عملی یک فرد متشرع قرار میدهد ولکن کسی که اشک احساسی دارد بعداز فروریختن آن ،به همان حال وهوای سابق خویش برمیگرددو به قول معروف ،کالاول میشود ودر واقع مجلس دینی یک بستری بود برای تخلیه حالات غم وغصه شخصی واز این جنس اشکها به طور مطلق نمیشود به حال عبادت تفسیر کردچرا که در عبادت قصد قربت لازم است واین شخص، اشکش در واقع تخلیه احساسات بوده که در محیط دینی جاری شده است ودقیقا مثل حضور یک توریست مسیحی بلاد اروپا در مسجد گوهرشاد است که از حیث دیدن آثار تاریخی در این مسجد حاضرشده وحضور او امر عبادی تلقی نمیشود
🔴 خدانگذارد از مسئولین اگر این بیشرف که به توهین کرد، یک روز در دانشگاه دولتی تدریس کند. 🔹 مسئولان سریع این بیشرف را اخراج کند 📣تشکل حوزوی سُعداء قم 🆔 @soada_qom
🔴 نسخه های ویرانگر.... 🔹 دستیار سیاسی رئیس مجلس (احدیان) به پلمپ یک مرکز تجاری (به علت تبدیل شدن آن به پاتوق مسافران بی‌حجاب در حوالی قم) در زمان گرانی ارز، اعتراض کرده و خواستار تغییر ماموریت و ساختار ستاد امر به معروف شده است. (گویا از نظر ایشان عملکرد ستاد امر به معروف و پلمپ فلان مرکز، عامل گرانی دلار بوده است!) 🔹 اما همین فرد (که از مخالفان جدی تعطیلی فعالیت اینستا و تلگرام و سایر پیام‌رسان‌های "غیرقانونی" بیگانه است) هیچ اشاره‌ای به نقش جدی کانال‌های تلگرامی در افزایش قیمت ارز نکرده و نمی‌کند و البته درباره نقش مجلس در وضعیت اقتصادی امروز کشور هم ساکت است! 🔹آیا بی‌اعتنایی مجلس به دستور صریح رهبر انقلاب درباره قانونمند کردن فضای ولنگار مجازی یا غفلت از گسترش و عادی شدن بی‌حجابی (و حرکت نظام به سوی سکولاریسم) ناشی از اثرگذاری این افراد بر برخی مسئولان است؟ ⏪ اینکه بخاطر بی کفایتی برخی مسئولان در مدیریت معیشت و اقتصاد کشور برخی مشاوران نسخه تعطیلی احکام صریح دینی و قوانین کشور را تجویز می‌کنند خود قابل تامل است.‌‌.... 📣تشکل حوزوی سُعداء قم 🆔 @soada_qom
🔴 تو فدراسیونی که رییسش شده تاج، اسطورهاش شدن کریمی و دایی، داورش شده صفایی و بازیکناشم شدن قائدی و موسوی، اتفاق عجیبی نیست که ترابی هم فحش بخوره، هم چک بخوره هم اخراج بشه!!! 📣تشکل حوزوی سُعداء قم 🆔 @soada_qom