eitaa logo
تشکل «حوزه مردم»
4.9هزار دنبال‌کننده
11.5هزار عکس
7.6هزار ویدیو
85 فایل
⁦✔️⁩صدای انقلاب اسلامی از حوزه علمیه قم ⁦✔️⁩سازمان دهی لشکر مطالبه گر روحانیت جوان انقلابی ⁦✔️⁩تحقق میدانی اوامر امامین انقلاب اسلامی 🌐مجموعه طلاب و فضلای جوان حوزه علمیه 📱ارتباط با ما: 🆔 @Rahyar_Nojavan
مشاهده در ایتا
دانلود
10.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 فتنه‌ی آیت‌الله‌ها!!! ⭕️ تحلیل بسیار مهم در مورد تحرّکات دشمن در شهر قم برای به زمین زدن انقلاب اسلامی و پاسخ به اتهامات علیه رهبر انقلاب 🔰 حجت‌الاسلام پورآقایی 🔹 تشکل انقلابی سعداء ╭┅─────────────┅╮ 🔸@soada_qom🔸 ╰┅─────────────┅╯
👓 روز پرستار را باید به محمد مداح هم تبریک گفت. طلبه مجاهدی که هنگام پرستاری از بیماران کرونایی خبر درگذشت همسر باردارش را شنید و با سعه صدر مثال زدنی‌اش تحسین جامعه را برانگیخت. 🔹 تشکل انقلابی سعداء ╭┅─────────────┅╮ 🔸@soada_qom🔸 ╰┅─────────────┅╯
✅ به توفیق الهی و مدد شهدا این سه نفر از مقصرین اصلی وضع فعلی، از گندم ریاست جمهوری 1400 نخواهند خورد شرط آن حضور موثر همه حزب الهی ها از الان تا خرداد 1400 است 💥انشاءلله 🔹 تشکل انقلابی سعداء ╭┅─────────────┅╮ 🔸@soada_qom🔸 ╰┅─────────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از خبرگزاری فارس
دولت روحانی کدام قوانین را اجرا نکرده است؟ 🔹عدم اجرای حداقل نیمی از قوانین مصوب معضلی است که بارها از سوی نمایندگان مجلس با اعتراض مواجه شده است؛ حالا اما با دستورالعمل قضایی مرتبط و همچنین جرم انگاری در قوانین مصوب انتظار می رود این معضل به مرور حل شود. 🔸اگرچه قوانین مصوب مجلس یازدهم برای اجرا ابلاغ شده اما در بسیاری موارد ابلاغ به معنای اجرا نیست بلکه کلید خوردن روال اجراست که نیاز است تا مجلس یا دولت در این زمینه گزارش دهند. fna.ir/f1d937 @Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اعتراض نماینده مجلس به ردیف بودجه ای که دولت برای اجرای سند۲۰۳۰ قرار داده است! 🔺آقای روحانی زمانی که گفت یک روز از دولت من باقی مانده باشد از سند 2030 دست برنمی دارم، ای مردم بدانید هنوز روحانی از سند 2030 دست برنداشته... 🔹 تشکل انقلابی سعداء ╭┅─────────────┅╮ 🔸@soada_qom🔸 ╰┅─────────────┅╯
⭕️ واقعا چرا نیما زم احتمال نمیداد که از سوی وزارت اطلاعات دستگیر شود⁉️ ! 🆔 🔹 تشکل انقلابی سعداء ╭┅─────────────┅╮ 🔸@soada_qom🔸 ╰┅─────────────┅╯
⭕️ نفوذ حجتیه تا کجا...؟ ♨️ حضرت آیت الله از مراجع معظم تقلید در پیامی قابل تأمل، بلافاصله پس از درگذشت مهندس سیدحسین سجادی، رئیس ، فوت وی را تسلیت گفتند. این درصورتی است که یک هفته از رحلت عالم بزرگ، حضرت می گذرد و ایشان تاکنون پیام تسلیتی صادر نکرده است. ♨️ حضرت آیت الله: شما در پیام تسلیت خود، آقای سجادی را منشأ برکات زیاد می‌دانید. وی را فردی توصیف می‌کنید که شاگردان ولایی تربیت کرده و بسیاری از مردم را به مکتب تشیع هدایت کرده است و ... . آیا شما اطلاعی از فعالیت و تفکر و سید حسین سجادی ندارید؟ مگر انجمن حجتیه به عنوان فرقه‌ای منحرف، توسط حضرت امام خمینی(ره) منحل نشد؟ پس چرا شما از فردی که دارای چنین تفکر خطرناکی است، تجلیل می‌نمائید؟ ♨️ این در حالی است که حضرتعالی، یک پیام ساده هم برای درگذشت آیت الله یزدی که رهبر انقلاب، ایشان را «عالمی مجاهد، دارای ایمان راسخ به مبانی انقلاب و استقامت در این راه و غیرت دینی و انقلابی» دانسته، صادر نمی‌کنید! ♨️ حتی اگر شما مشی سیاسی مرحوم حضرت آیت الله یزدی را قبول نداشته باشید باز هم جای هیچ توجیهی برای عدم صدور پیام تسلیت نیست، زیرا ایشان عالمی گرانقدر، با تقوا، مؤمن و رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بوده است. ♨️ شاید حضرتعالی از رحلت آیت الله یزدی بی اطلاع باشید، که البته بعید به نظر می رسد! شاید هم دفتر شما، اطلاعات سیاسی کشور را به صورت در اختیار شما قرار می دهد، که البته چنین چیزی نیز، قابل پذیرش نیست. 🔹 تشکل انقلابی سعداء ╭┅─────────────┅╮ 🔸@soada_qom🔸 ╰┅─────────────┅╯
دین ، برادر انسان(خوان حکمت) حضرت امیر(ع) درحکمت نهج‌البلاغه می‌فرماید: كُنْ فِي الْفِتْنَهًِْ كَابْنِ اللَّبُونِ لَا ظَهْرٌ فَيُرْكَبَ وَ لَا ضَرْعٌ فَيُحْلَبَ‏»؛(1) يعني در فتنه‌ها و در رخدادهاي مجهول که نه اصل آن معلوم است نه فرع آن معلوم؛ نه پايان آن روشن است نه آغاز آن معلوم؛ مثل شتربچه دو ساله باش! آن روزها اين مثال‌ها و تشبيهات براي قوم عرب ضروري و لازم بود تا به اين مسائل راه يابند. شتربچه دو ساله، نه شير دارد که از پستان او کسي استفاده کند، نه آن قدرت را دارد و پشت صافي دارد که کسي سوار بشود يا بار بکشد. فرمود: در فتنه‌هايي که براي شما روشن نيست وارد نشويد. نه فتنه را شير بدهيد و بپرورانيد و نه فتنه‌گران را سواري بدهيد.(2)  يک وقت مي‌دانيد شورش است، فتنه است، يک وقت مي‌دانيد قيام است، يک وقت براي شما مجهول است، يک وقت مي‌دانيد که چه کسي مظلوم است، يک وقت مي‌دانيد چه کسي ظالم است، همه اينها را حضرت در خطبه‌ها مشخص کرد. آنجايي که براي شما روشن است که ظالم کيست وظيفه چيست. آنجا که براي شما معلوم است مظلوم کيست وظيفه چيست.اما آنجا که براي شما روشن نيست اين شورش است، قيام است، فتنه است،در آنجا حضرت وظيفه را بيان کرده است. همه اين جزئيات را بيان کرده است.یعنی اينکه چيزي که روشن نيست شما بايد احتياط کنيد. دین ، تنها برادر انسان راه احتياط را وجود مبارک حضرت امير به کميل که از شاگردان مخصوص آن حضرت است آموخت. احتياط‌کننده يعني حائط دارد. شرح آن اين است که حضرت فرمود:کميل! «أَخُوكَ‏ دِينُكَ فَاحْتَطْ لِدِينِك»(3)، انسان يک برادر دارد و آن دين اوست و اين تقديم خبر بر مبتدا هم مفيد حصر است. نفرمود «دينک اخوک» دين تو برادر توست؛ چون «دين» مبتداست و «أخوک» خبر است. تقديم خبر بر مبتدا مفيد حصر است؛ يعني تو فقط يک برادر داري و آن دين توست. به کميل گفت: «أَخُوكَ‏ دِينُكَ»، حالا يک برادر داري به نام دين، اين برادر را حفظ بکن، بعد حضرت خودش در جمله ديگر تشريح کرد: «تَأْخُذَ الْحَائِطَةَ لِدِينِك‏».(4) احتياط مي‌کني؛ يعني دين خود را در وسط بگذار، دورش را حائط و ديوار بکش که ميوه درختان دين تو را هر کسي نچيند. آدم محتاط، يعني آدمي که دين او بارور است، درخت دين او بارده است، آدم بفهمي است، کارآمد است، علم دارد ، مؤثر هست. فرمود تو که حالا يک عضو مؤثري هستي، درخت خود را مثل درخت دشت قرار نده؛ مثل درخت منزلي قرار بده، دورش ديوار بکش که هر کسي نيايد از ميوه درخت تو استفاده نکند، از تو بهره سوء نبرد، اين را مي‌گويند احتياط. فلان شخص محتاط است؛ يعني دور دين خود را ديوار کشيده، هيچ بيگانه‌اي حق ندارد بيايد وارد باغ او بشود و از عِرض او، آبروي او استفاده کند، او را وسيله قرار بدهد. فرمود: آنجا که اين فتنه است؛ نه فتنه را تقويت بکن، نه فتنه‌گر را سواري بده. اگر مثل آن شتري باشي که شير مي‌دهند؛ کسي که شير مي‌دهد آن کودک را مي‌پروراند. فرمود فتنه را با شيردادن نپروران، بزرگ نکن! و اگر فتنه‌گر باشد به او سواري نده. بيانات حضرت آيت الله جوادي آملي (دام ظله) در جلسه درس اخلاق؛ 19/11/96 مرکز اطلاع‌رسانی اسرا ______________________ 1. نهج‌البلاغة صبحي صالح، حکمت1. 2. تمام نهج‌البلاغه، ص947 ـ 987. 3. الامالي (شيخ مفيد)،ص283 4. بحارالأنوار، ج2، ص246. 🔹 تشکل انقلابی سعداء ╭┅─────────────┅╮ 🔸@soada_qom🔸 ╰┅─────────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یک آیه از قرآن کریم خداوند عوام را به خاطر ارتكاب معاصى و دانشمندان را به‌خاطر ترك نهى از منكر لعنت كرد. لَوْ لا يَنْهاهُمُ الرَّبَّانِيُّونَ وَ الْأَحْبارُ عَنْ قَوْلِهِمُ الْإِثْمَ وَ أَكْلِهِمُ السُّحْتَ لَبِئْسَ ما كانُوا يَصْنَعُونَ چرا علماى نصارا و يهود آنان را از سخنان گناه آلود وخوردن مال حرام بازنمى‌دارند؟ چه بد است آنچه انجام مى‌دهند.مائده پیام ها ۱- مسئوليّت امر به معروف و نهى از منكر، در درجه اوّل متوجّه علماست. لَوْ لا يَنْهاهُمُ الرَّبَّانِيُّونَ‌ ... ۲- سكوت و بى‌تفاوتى علما، زمينه‌ى ترويج فساد است. تَرى‌ ... يُسارِعُونَ فِي الْإِثْمِ‌ ... لَوْ لا يَنْهاهُمُ‌ ... ۳- علما بايد قدرت داشته باشند تا بتوانند علاوه بر موعظه و دعوت، جلوى مفاسد را بگيرند. «لَوْ لا يَنْهاهُمُ» ۴- اگر نهى از منكر، جلوى گناه را نگيرد، لااقل جلوى سرعت آن را مى‌گيرد. يُسارِعُونَ فِي الْإِثْمِ‌ ... لَوْ لا يَنْهاهُمُ‌ ۵- علماى اهل كتاب، حتّى به حداقل وظيفه هم عمل نكردند. (در آيه‌ى قبل، اثم و عدوان و حرام‌خوارى، به عنوان گناه آنان شمرده شد. در اينجا كلمه عدوان نيامده، شايد اشاره باشد به اين‌كه اگر علماى اهل كتاب، قدرت جلوگيرى از عدوان را ندارند، چرا جلوى اثم و سحت را نگرفتند)؟! ۶- زيبايى علم، در اظهار آن و زشتى‌اش در سكوت و كتمان است. «لَبِئْسَ ما كانُوا يَصْنَعُونَ» ۷- سكوت عالم، بدتر از گناه خلافكار است. «لَبِئْسَ ما كانُوا يَصْنَعُونَ» ۸- تظاهر به گناه، كثرت گناهكار، سرعت در گناه، تنوّع در گناه و ... هيچ يك دليل بر سكوت علما نيست. تَرى‌ كَثِيراً مِنْهُمْ يُسارِعُونَ فِي الْإِثْمِ وَ ... لَوْ لا يَنْهاهُمُ‌ (كلمه‌ى‌ «تَرى‌» رمز تظاهر به گناه، كلمه‌ى «كثير» رمز جمعيّت زياد، كلمه‌ى‌ «يُسارِعُونَ» رمز سرعت در گناه و كلمات «اثم»، «عدوان» و «سحت»، رمز تنوّع گناه است) 🔹 تشکل انقلابی سعداء ╭┅─────────────┅╮ 🔸@soada_qom🔸 ╰┅─────────────┅╯
ارزش و اهمیت شغل پرستاری از منظر اسلا جایگاه پرستاری در آموزه‌های دینی و در سیره بزرگان الهی به مناسبت میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار پرستارى بیمار از مصادیق «فعل معروف» و عملى مستحب است. و برای آن در صورت اخلاص در عمل و حسن نیت پاداش‌های بزرگی بیان شده است. مثل آن است كه او را از مرگ رهايي بخشيده است. در قرآن كريم در آيه 32 سوره مائده در اين‌باره مي فرمايد: «و هر كس انساني را از مرگ رهايي بخشد، ‌چنان است كه گويي همه مردم را زنده كرده است». در فرهنگ و معارف دینی کمالات معنوی و ثواب‌های اخروی، فقط منوط به عبادات مصطلح نیست. بطور مثال خدمت به خلق و غمگساری از دیگران، در سیر و سلوک معنوی و قرب به خداوند عاملی بی‌­بدیل است. حضرت صادق(ع) فرمود: «نشستن تو نزد بیمار (و مراقبت از او)، بهتر و بالاتر از نماز خواندنت در مسجد است».(1) امام خمینی فرموده‌­اند:«این شغل پرستاری از شغل‌های بسیار شریفی است که اگر چنانچه انسان با وظایف انسانی و شرعی خودش بکند، این یک عبادتی است که در فراز عبادت‌های درجه اول است. اگر انسان بایک بیمار به‌طور محبت، به‌طور برادری، به‌طور خواهری، مراعات احوال او را بکند و این برای انجام یک وظیفه انسانی- الهی باشد از عبادات بسیار، ارزشمند است».(2) بنابراین پیوند عرفان و معنویت با زندگی روزمره و رفتارهای هرکس، از افتخاراتی است که یک مسلمان با قصد و نیت خالصانه می‌­تواند به هر بهانه‌­ای به آن دست یابد و پرستار هم از این قاعده کلی و مهم مستثنی نیست. یعنی هم به وظیفه حقوقی خود عمل می­‌کند و به ازای آن به اهداف اقتصادی می­‌رسد و با نیت خالص به مراحل و مراتب بالای معنوی نائل می­‌شود. این تفاوت در نگرش و بینش از امتیازات بسیار کلیدی و مهم اسلام است. امام خمینی در مورد این نگرش، خطاب به پزشکان و پرستاران می‌­فرماید: «شما متوجه باشید که این شغل را خدای نخواسته آلوده نکنید به جهات مادی، به جهات دنیایی؛ که هم کار کرده باشید و هم اجر الهی نبرده باشید. شما کاری بکنید که این شغل شما الهی باشد، برای خدا باشد. منافات ندارد اینکه برای خدا باشد، لکن به شما هم مثلاً اجری بدهند، اینها منافات با هم ندارد. شما توجه داشته باشید به اینکه با این بیماران خوش‌رفتاری کنید، کمک کنید آنها را، دلجویی کنید از آنها. اینها افسرده هستند باید دلجویی کنید. این شغل از آن شغل‌های بسیار ارزنده است».(3) اگر حضرت زینب(س) را الگوی پرستاران می‌دانیم؛ باید نگرشی فراتر از پرستاری ظاهری و جسمانی یک بیمار داشته باشیم. ابعاد معنوی و تبیین و تبلیغ ارزش‌های الهی و دفاع از حق و حقیقت بارزترین ویژگی آن حضرت بوده است. حفظ وقار و عزت خویش از یک طرف و توصیه به صبر در برابر مشکلات و ناملایمات و نیز ارتباط با خداوند در اوج مصیبت‌ها از دیگر پیام‌های مکتب زینبی است. وظيفه‌­شناسي و مسئوليت‌پذيري هم در رفتارها و اقدامات ایشان مشهود و متجلی بوده است. ايثار و فداكاري از دیگر ارزش‌هایی است که باید در مورد پرستاران مورد عنایت قرار بگیرد. اینها از آموزه‌های دینی است که باعث کمالات معنوی و اجر دنیوی و اخروی است. پرستاری اولیاء الهی یکی از دلایل اهمیت پرستاری این است که اولیاء الهی و انبیاء و اهل­‌بیت(ع) از بیماران پرستاری می­‌کردند که به چند نمونه‌ اشاره می‌شود: حضرت یوسف امام صادق(ع) فرمود: «یکی از عواملی که موجب شد حضرت یوسف(ع)را فردی نیکوکار بدانند، این بود که در زندان به امر بیماران وپرستاری از آنان اهتمام می­‌ورزید و از آنان مراقبت می‌کرد».(4) بنابراین یکی از عوامل رشد و تعالی حضرت یوسف مراقبت از بیماران بوده است. پیامبر اکرم(ص) علی(ع) می­‌فرماید: «شبی تب وجودم را فراگرفت وخواب را از من ربود. بدین جهت رسول خدا(ص) تا صبح نیز بیدار بود و شب را بین من و نماز تقسیم می­‌کرد. پس از نماز نزد من می‌­آمد و جویای حال من می­‌شد و با نگاه کردن به من از وضعیت بیماری­‌ام اطلاع می‌­یافت و شیوه پیامبر تا طلوع صبح این چنین بود. پس از آنکه حضرت با اصحاب نماز گزاردند در حق من دعا کردند که خدایا! علی را شفا ده و سلامتی بخش که به‌خاطر بیماری­‌اش تا صبح نخوابیدم».(5)