🌹حضرت عبدالعظيم از نوادگان حضرت امام حسن(ع) مي باشد و از اصحاب امام جواد و امام هادي (ع) بود و عقايد خود را بر امام هادي (ع) عرضه داشت و امام او را تأييد كرد. مناسب است ما اين روايت را نقل كنيم.
🌹شيخ صدوق (ره) و غير ايشان از جناب عبدالعظيم روايت كرده اند كه فرمود: بر آقاي خودم، حضرت امام هادي (ع) وارد شدم. چون مرا ديد فرمود: مرحبا به تو اي ابوالقاسم! تو وليّ ما هستي. عرض كردم : اي فرزند رسول خدا! مي خواهم دين خود را بر شما عرضه كنم. اگر مورد پسند شما است تأييد بفرماييد و اگر ناپسنداست راهنماييم كنيد.
🌹من عقيده دارم خدا، واحد و يگانه است و مثل و مانندي ندارد و جسم و صورت و عرض و جوهر نيست، بلكه پديدآورنده اجسام و صورتهاست. پروردگار و مالك هر چيزي است. او مالك و صاحب هر چيزي است.
🌹عقيده دارم محمد(ص) پيامبر و رسول و آخرين آنان است و بعد از او پيامبري نخواهد بود و تا روز قيامت دين آن حضرت اسلام خواهد بود و شريعت ديگري نخواهد بود.
🌹عقيده دارم امام و خليفه و وليّ امر بعد از پيامبر(ص) اميرالمؤمنين (ع) و بعد از آن حسن (ع) و بعد حسين (ع) و علي بن الحسين و بعد محمد بن علي و سپس جعفر بن محمد و بعد موسي بن جعفر و بعد علي بن موسي و سپس محمد بن علي است و بعد شما را امام مي دانم.
🌹حضرت فرمود: بعد از من پسرم حسن و بعد از او مهدي (ع) خواهد بود كه كسي او را نمي بيند و از نظرها غائب خواهد بود و زمين را پر از عدل و داد خواهد كرد پس از اين كه پر از ظلم و جور شده باشد.
🌹گفتم : عقيده دارم دوست ايشان دوست خداست و دشمن ايشان دشمن خدااست و اطاعت ايشان واجب ومعصيت اينان معصيت خدا است.
🌹عقيده دارم معراج و سؤال در قبر و بهشت و جهنم و صراط و ميزان حق است و قيامت خواهد آمد و همه زنده خواهيم شد.
🌹پس امام هادي (ع) فرمود: اي ابوالقاسم! به خدا اين است دين پسنديده ثابت. بر همين اعتقاد بمان. خداوند تو را براين اعتقاد محافظت كند.
📚منتهي الآمال، ج ۲ ص 392
فرهنگ انتظار
👌فرهنگِ انتظار در جامعهی ما به دو شکل جا افتاده است. یعنی منتظران امام زمان به دو گونه تقسیم میشوند؛ منفعل و فعّال:
1️⃣ منتظرِ منفعل: او فقط به دعا و ادعا و شِعر و شعار و ندبه اکتفا کرده؛ بدونِ اینکه اقدامی کند برای زمینهسازیِ ظهور. مثلا انجمنِ حجتیهایها به همین باور هستند.
2️⃣ منتظرِ فعال: او دست رویِ دست نمیگذارد تا فساد و ظلم، توسعه پیدا کند. چرا که معتقد است امام زمان دقیقا به این علّت غایب است که "یار" ندارد. مثلاِ امام حسین که ظهور کرد اما، بدونِ یار بود.
☝️پس باید در کنارِ ندبه و دعا، اقدام کنیم به کادرسازی و تربیتِ سربازِ امام. منتظرانِ مُصلح باید اصلاحگر تربیت کنند. آیا امام با مُشتی فاسد و مُفسد میتوانَد انقلاب کند؟!
❗️امام، نوکرِ ما نیست که مُدام سرشان غُر بزنیم که چرا دنیا را جارو نمیکنی؟! ما نوکرِ امام هستیم. امام، آمادهی ظهور است، ما مهیا نیستیم. انتظار به معنایِ چشم به در بودن و بیکار نشستن نیست. انتظار یعنی حرکت و ایجادِ زمینه. امام، آوردنی است نه آمدنی.
✅ لذا در حدیث داریم: "مَثلُ الْامامِ مَثَلُ الْکعْبَةِ، اذ تُوْتی وَ لَا تَأْتِی". یعنی امام، همچون کعبه است که باید به سویش حرکت کنند نه این که او به جانب مردم رود". امام، ناز دارد و ما نیاز. امام، حاضر است و ما غائبیم! پس آنچه که به دوشِ ما است را به گردنِ امامِ حاضرمان نیندازیم.
.
♨️ سخنان مهم رهبری در خصوص مسئلهی فرزندآوری و جمعیت
🔹️ رهبرانقلاباسلامی: مسئلهی فرزندآوری و مسالهی نسل بسیار مهم است؛ این موضوعی است که بنده بارها در این چند سال اخیر تکیه کردهام و تأکید کردهام، [ولی] متاسفانه حالا که انسان نتایج را نگاه میکند، معلوم میشود که خیلی این تاکیدها تاثیر زیادی نداشته. اینها احتیاج دارد به قانون، احتیاج دارد به دنبالگیری جدّی دستگاههای اجرائی و بایستی بِجِدْ مسئلهی فرزندآوری را مهم دانست و از پیری جمعیّت ترسید.
🔸️ حالا خارجیها را کار نداریم؛ دشمن، دشمن است؛ امّا بعضی کجسلیقگیها را متأسّفانه آدم در داخل مشاهده میکند -یک جایی خواندم- که میگویند «آقا! پیری جمعیّت اشکالی ندارد»! چطور اشکالی ندارد؟ یکی از پُرفایدهترین ثروتهای یک کشور، جمعیّت جوان در یک کشور است.
۱۳۹۹/۰۴/۲۲