eitaa logo
حوزه توییت (توییتر طلاب)🇵🇸
19.3هزار دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
4.6هزار ویدیو
156 فایل
👓 مختصر و موجز اندر احوالات حوزه و روحانیت 📩 #توییت‌های خود را برای ما بفرستید کانال مسؤولیتی در قبال توییت کاربران ندارد. کانال صفحه ای در توییتر ندارد! تبلیغ: https://eitaa.com/joinchat/2369191956Cb17c592dc2 👓 ارتباط با مدیر کانال: @AdminTwit
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از تنبیه الأمة
❇️ تردید بی‌پایه در صدق عنوان بغی و محاربه 📝 ردیه‌ای بر کلام سروش محلاتی 🖋 محمد متقیان تبریزی 🔢 بخش سوم ♨️ اشکال به تردید در عنوان محارب اما در خصوص بخش دوم متن که درباره عنوان «محاربه» است. نکته‌ای که در این خصوص قابل طرح می‌باشد ناظر بر کلام اوست که می‌گوید: «آیا کسانی که قصد اخلال در امنیت عمومی نداشته و صرفاً در اعتراض به حکومت، دست به رفتارهای خشن می‌زنند و یا مرتکب قتل یا جرح نسبت بخصوص مأموران حکومتی می‌شوند، کارشان مصداق "یسعون فی الأرض فساداً" بوده و مستحق مجازات محارب هستند، و یا تحت عناوین دیگری مجازات شده و کیفرشان متفاوت از محارب است؟» او در صدق عنوان محاربه بر این افراد تردید دارد، چرا که با وجود اینکه آنها مرتکب قتل و جرح شده‌اند، و لیکن چون قصد اخلال نداشته‌اند، پس مصداق محارب نیستند و فعل ایشان افساد فی الأرض نیست. 🔺 این دیدگاه نیز صواب نبوده و مخدوش می‌باشد: 1⃣ اولاً: روشن است که کسی که شهرِ سلاح کرده و به مقابله با مأمورین - حتی اگر مردم را هم نگوییم- می‌پردازد، کار او «اعتراض» نیست. چه برسد به اینکه در فرآیند اعتراض، از آن سلاح گرم و سرد استفاده کرده و مأمورین را به قتل برساند یا مجروح نماید. هذا اول الکلام که روشن شود، چنین فردی را در هیچ عرف بین المللی، «معترض» نمی‌گویند. اگر هم بدواً به عنوان معترض به میدان آمده، اما با اسلحه‌کشی و قتل و جرحی که صورت‌داده، دیگر عنوان معترض بر او صدق نمی‌کند، و باید به تناسب جرمی که انجام‌داده مجازات شود. و اساساً رفتار یکسان با چنین فردی که مرتکب قتل شده و با فرد دیگری که صرفاً اعتراض دارد، خارج از عدالت بوده و برخلاف حکمت مجازات و خارج از مشی عقلاء عالم است. 2⃣ ثانیاً: کسی که قصد اخلال در امنیت عمومی ندارد و صرفاً اعتراض به حکومت دارد، چرا باید از اسلحه استفاده نموده و شهر سلاح کند؟ آیا جز این است که ملازمه عادیه میان «شهر سلاح» با «قصد اخافه» وجود دارد؟ و آیا غیر از این است که، «قصد اخافه» ملازم با «افساد فی الأرض» است؟ و افساد فی الأرض نیز به معنای «سلب الأمن» از جامعه است. پس چگونه می‌توان، فقدان قصد اخلال در امنیت عمومی را از فعل چنین فردی که شهر سلاح او به قتل و جرح منجر شده است، استفاده نمود؟ 📌 منابع در فرسته بعد... @Tanbiholomah
حوزه توییت (توییتر طلاب)🇵🇸
👓 ربایش و قتل مولوی عبدالواحد به جرم حمایت از اسلام و انقلاب در دیدار با نماینده رهبری! / سکوت مولوی
👓 این واقعه واقعه کوچکی نیست؛ فتنه عبدالحمید با تند کردن فضای سیستان کاری کرده که گروهک ها حتی به مولوی‌های اهل سنت هم رحم نمی‌کنند! مولوی هایی که قرار بود عبدالحمید صدای آنان باشد! ❗️ یا با مایی، یا حذف می‌شوی! شاید این آخرین میخ بر تابوت فتنه انگیزی‌های عبدالحمید باشد! قطعا اگر نظام تصمیم بگیرد قاطعانه با عبدالحمید برخورد کند هیچ کس توان مقابله نخواهد داشت ولی باید دید چه زمانی هزینه دستگیری و مجازات عبدالحمید، به فایده اش می‌ارزد! @HozeTwit
حوزه توییت (توییتر طلاب)🇵🇸
👓 متاسفانه این شخص با این سطح استدلال به طلاب هم تدریس می‌کنه! ❗️ و شوربختانه تربیت طلاب قاضی را به
👓 فحاشی آقای برهانی به توییت آقای جلیل محبی ❗️ بدیهی است که اگر این استاد هتاک بار دیگر در حوزه تدریس کند، مسئولان آن حوزه باید مورد توبیخ قرار بگیرند @HozeTwit
👓 طلبه بسیجی در تهران به فیض شهادت نائل آمد 🔹بسیجی مدافع امنیت «حسن مختارزاده» طلبه پایه ۶ عضو گردان بسیجیان امام علی(ع) سعادت آباد تهران که به دلیل مصدومیت توسط اغتشاشگران داعشی از ۲۲ روز پیش در بیمارستان در حالت کما بستری بود، سرانجام به فیض شهادت نائل آمد. 🔹مراسم وداع با پیکر مطهر این شهید مدافع امنیت، فردا شنبه ۱۹ آذر بعد از نماز مغرب در معراج شهدای تهران برگزار خواهد شد. ❗️ اینو نشون آقای برهانی بدید و بهش بگید سریع گرم‌کنه برای بعدی! @HozeTwit
👓 اعدام برای دزدیدن لباس؟!! 🔹 الصّادق (علیه السلام)- عَن سَوْرَهًَْ‌بْنِ‌کُلَیْبٍ قَال: قُلْتُ لِأَبِی‌عَبْدِ‌اللَّهِ (علیه السلام) رَجُلٌ یَخْرُجُ مِنْ مَنْزِلِهِ یُرِیدُ الْمَسْجِدَ أَوْ یُرِیدُ الْحَاجَهًَْ فَیَلْقَاهُ رَجُلٌ أَوْ یَسْتَقْفِیهِ فَیَضْرِبُهُ وَ یَأْخُذُ ثَوْبَهُ قَالَ أَیَّ شَیْءٍ یَقُولُ فِیهِ مَنْ قِبَلَکُمْ قُلْتُ یَقُولُونَ هَذِهِ دَغَارَهًٌْ مُعْلَنَهًٌْ وَ إِنَّمَا الْمُحَارِبُ فِی قُرًی مُشْرِکِیَّهًٍْ فَقَالَ أَیُّهُمَا أَعْظَمُ حُرْمَهًًْ دَارُ الْإِسْلَامِ أَوْ دَارُ الشِّرْکِ قَالَ فَقُلْتُ دَارُ الْإِسْلَامِ فَقَالَ هَؤُلَاءِ مِنْ أَهْلِ هَذِهِ الْآیَهًِْ إِنَّما جَزاءُ الَّذِینَ یُحارِبُونَ اللهَ وَ رَسُولَهُ ... امام صادق (علیه السلام)- سورهًْ‌بن‌کلیب گوید: به امام صادق (علیه السلام) گفتم: مردی از خانه به سمت مسجد یا حاجتی دیگر بیرون می‌رود کسی از پشت او را غافلگیر می‌کند و کتک می‌زند و لباسش را به زور از وی می‌ستاند! فرمود: «افراد نزد شما درباره‌ی این چه می‌گویند»؟ گفتم می‌گویند: «این (محارب نیست) بلکه زورگیری آشکار است و محارب تنها به کسی گویند که در سرزمین‌های شرک باشد». امام فرمود: «کدامیک حرمتش بیشتر است، سرزمین اسلام یا سرزمین شرک»؟ گفتم: «سرزمین اسلام». فرمود: «اینان از اهل این آیه‌اند که میفرماید: إِنَّمَا جَزَاء الَّذِینَ یُحَارِبُونَ الله وَرَسُولَهُ وَیَسْعوْنَ فِی الأَرْضِ فَسَادًا أَن یُقَتَّلُواْ أَوْ یُصَلَّبُواْ أَوْ تُقَطَّع أَیْدِیهِمْ وَأَرْجُلُهُم مِّنْ خِلافٍ أَوْ یُنفَوْاْ مِنَ الأَرْضِ ذَلِکَ لَهُمْ خِزْیٌ فِی الدُّنْیَا وَلَهُمْ فِی الآخِرَةِ عذَابٌ عظِیمٌ. 📕 الکافی، ج۷، ص۲۴۵/ من لایحضره الفقیه، ج۴، ص۶۸/ تهذیب الأحکام، ج۱۰، ص۱۳۴/ @HozeTwit
👓 قاضی دیوان عالی کشور: اعدام محسن شکاری اجرای مُر قانون است 🔹غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون قضایی مجلس: اقدام قوه قضاییه بر مبنای قانون است؛ طبق ماده ۲۷۹ قانون مجازات اسلامی کسی که با سلاح، مال، جان و ناموس مردم را تهدید یا به ارعاب بپردازد و ناامنی ایجاد کند محارب است و حکم اعدام دریافت می‌کند. 🔹محسن شکاری سلاح کشیده و پلیس را زخمی کرده و راه را بر مردم بسته؛ این شخص حکمش اعدام است و با قصاص تفاوت دارد. 🔹قوه قضائیه با اجرای این حکم، اولین قدم را در رساندن اغتشاش‌گران اخیر به سزای اعمال خود برداشت؛ موضوعی که روزهای آینده پررنگ‌تر می‌شود و داِد کاسبان ناامنی مردم بالا و بالاتر می‌رود، بنابراین باید مراقب بود و بیش از گذشته به روشنگری پرداخت. ❗️پی‌نوشت: واقعا ملت از قوه قضائیه و مجلس ممنون است که اینطور محکم و قاطع پای احکام‌خدا ایستاده‌اند. باید حتما صداوسیما و سایر تریبون داران نیز این روزها بیش از پیش تبیین کنند تا خدای نکرده بدخواهان نتوانند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند @HozeTwit
👓 با چه مخالفید؟ با قانون؟ دوره بی قانونی و لات بازی تموم شده! @HozeTwit
👓 پاسخی اجمالی و در عین حال کاربردی به قلم دکتر ابوالقاسم خدادی، هیأت علمی دانشگاه و وکیل دادگستری، در برابر شبهه های اخیر که توسط برخی اساتید حقوق دانشگاه تهران ناظر بر مفهوم محاربه در فضای جامعه منتشر شده ❗️ این پاسخ خیلی مهمه و کاملا دقیق و بصورت حقوقی بیان شده است! @HozeTwit
👓 سروش محلاتی گقته اینایی که توی خیابون قمه کشیدن روی مردم و خیابونو بستن (بخوانید شَهر السلاح و اخافة الناس) محارب نیستن! فقط اعتراض شون خشونت آمیزه 🙂 احتمالا فردا اگه یه اغتشاشگر "زنا" بکنه میگه "اینا زناکار نیستن، فقط نکاح معاطاتی انجام دادن!!" یا اگه به کسی تجاوز کنن میگه "اینا صرفا ارتباط نزدیک بدون رضایت طرف مقابل برقرار کردن!" دو هفته باتقوا باشید! شاید خوشتون اومد.. رستگار شدید 😐 💬 محمدحسین @HozeTwit
👓 ۸۱ شھید از نیروهای امنیتی در مھر و آبان!! چرا از خودمان نمی‌پرسیم در ڪدام کشور جز ایران در درڪَیری میان پلیس و آشوبڪَران، پلیس ڪشته می‌شود؟ این جز نشانه ملاطفت و مماشات پلیس و وحشیڪَری و جنایتڪاری آشوبڪَران است؟ 💬 دستاران @HozeTwit
حوزه توییت (توییتر طلاب)🇵🇸
👓 ‏یکی از کسانی که در ماه‌های اخیر سعی کرده است خشونت و آشوب و قتل نیروهای انتظامی و بسیجی و مردم را
👓 استاد برهانی در کلاس جرم شناسی: بچه ها خوب دقت کنید! شخص شماره 1 محارب نیست! چون اون دو نفری که پشتش هستند و همدستش هستند نترسیدند! و مهم نیست که شخص روبروی این قمه به دست می ترسه! قمه که ترس نداره! چون دو نفر پشتی و خود این عزیز قمه به دست جزء مردم هستند، پس اخافه ناس صدق نمی کند! چون خودشون نه تنها نمی ترسند بلکه تشجیع هم می شوند! 💬 زبل الطلاب @HozeTwit
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 حکم اعدام " ماهان صدارت " به دایره اجرای احکام ابلاغ شد ... ✔️«ماهان صدرات مرنی»، جوان متولد 78، یکی از بازداشت شدگان است. نام او توسط خبرگزاری قوه قضائیه اعلام و اتهاماتش «محاربه از طریق کشیدن سلاح سرد (چاقو) به نحوی که موجب ایجاد ناامنی و ترس در محیط شده است، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور است. حکم‌ او هم تایید شده و به زودی اعدام خواهد شد. 📌 پی‌نوشت: آقای محسن برهانی به زودی: آتش زدن موتور و کشیدن قمه به روی راکب آن باعث قوت قلب رفیق ماهان شده و حکم‌‌محارب به موجب ماده ۶۶۶ از او ساقط است! @HozeTwit