eitaa logo
حوزه توییت (توییتر طلاب)🇵🇸
19.4هزار دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
4.6هزار ویدیو
155 فایل
👓 مختصر و موجز اندر احوالات حوزه و روحانیت 📩 #توییت‌های خود را برای ما بفرستید کانال مسؤولیتی در قبال توییت کاربران ندارد. کانال صفحه ای در توییتر ندارد! تبلیغات محدود: https://eitaa.com/tablighhozetwit 👓 ارتباط با مدیر کانال: @AdminTwit
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 شما اینطور شُدید، تا ایران اوکراین نشود! 🔹 امروز روزی است که باید از چنین تجلیل کرد! کسی که همه بدن خود را داد تا ذره‌ای خاک ندهد! 💬 عاشق ایران @HozeTwit
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 سخنگوی دولت: در ۱۵ ماه گذشته حدود ۹۰۰ هزار نفر به‌ کار برگشتند 🔹حدود ۲هزار کارخانه تعطیل و نیمه‌تعطیل در یک سال و چندماه گذشته فعال شد. @HozeTwit
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀 اکثریت دلخون از امتحان شفاهی 🖋 حمیدرضا باقری 🔸 یکی از بسیاری از سازمان‌های ما و از جمله این است که اصلا به اینکه «مخاطبشان چه می‌خواهد، چه فکر می‌کند، اصلا مشکلش چیست؟» فکر نمی‌کنند و نظر او را نمی‌خواهند!! مثل یک شئ یا گیاه که به صورت یک‌طرفه برایش می‌اندیشند و تصمیم می‌گیرند! 🔹 امروزه که دسترسی‌ها به واسطه اینترنت راحت شده است خوب است مسئولین محترم حوزه ابزارهای از طلاب را افزایش دهند و مثلا وقتی ببیند اکثریت غالب طلاب دل خونی از دارند شاید به این گزینه فکر کردند که شاید مشکل از ساختار آنها هم باشد و تجدید نظری در این مسأله کنند. 🔺 مدیر جدید حوزه‌ یکی از استان‌ها در اولین اقدام خود سامانه ارتباط مستقیم با مدیر را راه‌اندازی کردند اما به نظر می‌رسد در کار کلان این مدل‌ها جوابگو نباشد و انعکاس نظرات فرد یا افراد خاص شود؛ بلکه سامانه نظر سنجی و ارزیابی باید به گونه‌ای باشد که از مجموع نظرات مختلف جمع بندی و آمار دقیق تحویل دهد تا برآورد کلی بدست آید و بعضا حتی اگر اجباری هم باشد اشکالی ندارد. مثلا هرکس در امتحان شفاهی و فلان بخش شرکت کرد ابتدا این فرم مجازی با چند پرسش محدود طراحی شده را پر کند بعد به نمرات خود دسترسی پیدا کند. @Manahejj
حوزه توییت (توییتر طلاب)🇵🇸
🌀 اکثریت دلخون از امتحان شفاهی 🖋 حمیدرضا باقری 🔸 یکی از #مشکلات بسیاری از سازمان‌های ما و از جمله
👓 البته این اکثریت ناراضی از امتحان شفاهی، طلاب ساده و معمولی هستند، وگرنه برخی کارکنانی که نیاز به امتحان شفاهی دارند از مدل امتحان شفاهی خیلی هم راضی هستند! ❗️ اخیرا یکی از نهادهای حوزوی که البته هم به طلاب می‌دهد، با دعوت از ممتحنین گرامی در آن نهاد و اکرام ممتحنین گرامی، برای کارکنان خود امتحان شفاهی برگزار کرده که همه این کارمندان عزیز از مدل امتحان شفاهی و احترام و سادگی سوالات شگفت زده بودند! و کسی ناراضی نبود جز برخی که از سادگی و شل بودن امتحان ناراحت شدند و معتقد بودند اگر قرار است امتحان اینطور باشد چرا طلاب بی‌نوا انقدر اذیت می‌شوند؟! اگر شرکت در امتحانات شفاهی نیاز به سایت و در نوبت ماندن و اینها دارد چطور برخی نهادها به راحتی برای کارمندانی که بعضا پانزده تا بیست میلیون حقوق دارند انقدر خوب و راحت امتحان برگزار می‌کنند؟!! ❗️ آن کارمند اگر امتحان شفاهی هم ندهد حقوق کارمندیش سر جایش است ولی طلبه بی‌نوا چطور؟! این موارد در حوزه کمش هم زیاد است. 🔹 البته مراکز حوزوی و خدماتی برای رفاه حال کارمندانشان اقداماتی انجام می‌دهند، اما تعجب از نهاد امتحان گیرنده (معاونت سطوح عالی) است که چطور اینقدر محسوس بین طلبه و کارمند تفاوت می‌گذارد! 💬 کارمند یکی از مراکز @HozeTwit
👓 فوری! ۵۰نفر از دختران بی‌حجاب در یکی از خیابان‌های تهران بخاطر قصور یا تقصیر، جان خود را از دست دادند! ❌ متاسفانه اگر این متن خبر بود همه بسیج می‌شدند تا هم افکار عمومی را قانع کنند و هم از خانواده‌ها دلجویی کنند، صداوسیما مدام به این خبر می‌پرداخت و... ❗️ ولی افسوس که شهیدان تشییع حاج قاسم شهدای این چندسال اخیر هستند! بخاطر تدین و غیرتشان نسبت به نظام اهل جارو جنجال نیستند و نظام هم بخاطر سالگرد حاج قاسم به درستی پیگیری و دلجویی نمی‌کند! ❗️ ۵۰خانواده کرمانی به طور مضاعف عزادار شدند! این حادثه کوچکی بود؟! @HozeTwit
👓 ۶۰نفر که در میان آنها کودک نیز وجود داشت و به عشق سردار به تشییع آمده بودند، به شهادت رسیدند! 🔹 هیچ کسی این فاجعه را به عهده نگرفت، استعفا نداد، دلجویی مشخص و واضحی از خانواده شهدا صورت نگرفت! اگر خود سردار زنده بود، راجع به این شهدا چه رفتاری صورت می‌داد؟! سرداری که حاضر بود بخاطر یک مجروح از منطقه برای عیادت به بیمارستان برود! نسبت به این شهدای مظلوم چه عکس‌العملی می‌داشت؟! شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که قاعدتا مسئول برگزاری این مراسم بود چرا توضیح مشخصی نداد؟! خود کرمانی های عزیز از فردای سالگرد شهادت، این مسئله را مطالبه کنند! @HozeTwit
حوزه توییت (توییتر طلاب)🇵🇸
👓 البته این اکثریت ناراضی از امتحان شفاهی، طلاب ساده و معمولی هستند، وگرنه برخی کارکنانی که نیاز به
👓 در رابطه با این پیام که گذاشتید: بنده خودم در این آزمون شرکت کردم! روز ۱۹ آبان در طبقه ی سوم همون مرکز که فرمودید انجام شد! ❗️ من چون خودم قبلا امتحان شفاهی خارج داده بودم و نوبت دومم بود خیلی تعجب کردم از شدت تسامح مسؤولینی که از مرکز آمده بودند نسبت به جزوات و تقریرات: 🔹 گواهی استاد نمی‌خواستند! 🔹 پرینت از سایت ها را قبول می کردند! 🔹 به تعداد جلسات کاری نداشتند و یکی از همکارانمان که جزوه اش شاید پنجاه صفحه هم نبود قبول کردند!! 🔹 کمی طول کشید که امتحان شروع بشود، ابتدا برایمان عادی بود چون باید ساختمان مرکز از طلاب و مراجعین خالی می شد اما وقتی طولانی شد پرسیدیم چرا شروع نمی کنید گفتند اساتید مشغول صرف نهار هستند و مهمان هستند! حقیر چون عجله داشتم نفر اول وارد شدم، همان ابتدا هول شدم چون استاد بزرگوار جناب آقای... بودند (نام محفوظ) و قبلا در دارالشفا با ایشان امتحان داده بودم و می دانستم به شدت سختگیر هستند! ❗️ اما کم کم دیدم گویا اینجا تفاوت دارد و خیلی با احترام برخورد کردند و میوه هم تعارف کردند! 🔹 گفتم کجا را آماده کنم گفتند: هر کجا که دوست داری!! من باورم نشد اما دیدم جدی جدی محدوده اختیاری است. خیلی طول ندهم خدمتتان فقه را که خواندم از روی متن فارسی جزوه ی خودم و یکی دو سؤال کلی کردند گفتند بسه نوبت اصول شد گفتند نیازی نیست همین کافی است بعدا هم دیدم دوتا نمره بالا برایم رد کرده اند! 💬 نام نبرید @HozeTwit
حوزه توییت (توییتر طلاب)🇵🇸
🌀 اکثریت دلخون از امتحان شفاهی 🖋 حمیدرضا باقری 🔸 یکی از #مشکلات بسیاری از سازمان‌های ما و از جمله
👓 داستان حوزه...! (قسمت چهارم: شانس طلایی) در ارزیابی همیشه باید سرجمع و میانگین‌گیری کرد و هرچقدر بازخورد بیشتری گرفته شود نتیجه‌ای که از میانگین گرفته می‌‌شود دقیق‌تر است. در وضعیت فعلی نظام ارزیابی طلبه، پس از اینکه طلبه یک سال در دو درس خارج شرکت می‌‌کند در دو زمان پنج دقیقه‌ای طلایی او را ارزیابی می‌کنیم. در این زمان طلایی ممکن است ممتحن از مباحثی سوال کند که اصلا شما روی آنها کار نکرده‌ی و اگرچه روی مباحث دیگری زیاد کار کرده‌اید ولی به هر حال شما بی‌سواد و ضعیف تلقی می‌شوید. فرض کنید دو طلبه یکی ۱۹ مساله را بلد است و دیگری فقط یک مساله غیر از از آن ۱۹ مساله. اگر از این دو طلبه ۲۰ سوال شود که شامل آن ۱۹ مساله و یک مساله است اولی ۱۹ می‌گیرد و دومی ۱ اما اگر فقط یک یا دو سوال شود و یکی از این دو سوال از غیر از ۱۹ مساله باشد اولی صفر و دومی ۲۰ یا اولی ۱۰ و دومی هم ۱۰ می‌شود. جادوی امتحان شفاهی فعلی حوزه که بسیاری از طلاب از آن گله‌مند هستند و برخی بدون استحقاق ۲۰ می‌آورند و برخی علی‌رغم کار و تلاش نمره پایین، از این الگو پیروی می‌کند. ۵ دقیقه طلایی و دو سوال طلایی که معمولا هم در تمام امتحانات شفاهی چه فقه و چه اصول یکی از ادبیات است و ادبیات دان‌ها همیشه حداقل ۱۰ را می‌آورند. پس یا تعداد ارزیابی را باید افزایش داد و یا تعداد سوالات ارزیابی. نکته بعد اینکه اساسا ممکن است کسی نتواند خوب مطلبی را بیان کند اما آن را فهمیده باشد و بتواند مثلا تحقیق خوب و درستی در آن زمینه انجام دهد و یا کسی نتواند بداهه گوی خوبی باشد اما بعد از دقت و تمرکز بتواند خوب جواب دهد. در امتحان شفاهی حوزه فقط افرادی که بیان قوی دارند و بداهه گوی خوبی هستند نمره خوبی خواهند داشت و بقیه خیر. پس بایست ملاک‌های ارزیابی را متنوع‌تر کنیم مثلا به مقاله نویسی در موضوع درس، تقریر نویسی با ملاک‌هایی که مشخص باشد نیز به عنوان ملاکی برای ارزیابی علمی طلبه توجه کنیم. 💬 کانال شرح حال @HozeTwit
حوزه توییت (توییتر طلاب)🇵🇸
👓 داستان #امتحان_شفاهی حوزه...! (قسمت چهارم: شانس طلایی) در ارزیابی همیشه باید سرجمع و میانگین‌گیری
👓 اینکه مدام پیام های و بعضا آسیب دیده رو پخش میکنید ولی هیچ پاسخی از مسئولین مورد اشاره پخش نمیکنید، چند چیز رو به ذهن میاره : 1⃣ مسئولین رویه ،گفتار ، دیدگاه و افکار این طرف میزشون با اون طرف میزشون تفاوت داره 2⃣ اصلا برای مسئولین مهم نیست این نظرات! مثل اون مدیری که گفت: یک صندوق پرسش و انتقاد دم دفترم نصب کنید تا کارمندان و ارباب رجوع ها بتونن مستقیم نامه بزنن به من. بعد نامه ها رو آخر وقت مینداخت سطل آشغال! اونم چون پر میشه و جای خالی نداره. 3⃣ چشم انداز"مسئول شدن" بی تفاوتیست! هر کس مسئولی بشه در جایی ، بی تفاوت نسبت به دیگران میشه مگر مگر مگر اون افراد از نزدیکان و آشنایان باشند! 4⃣ (من نوعی رو میگم که به عزیزان بر نخوره) من طلبه شدم موش آزمایشگاهی! خب تو این دستگاه طویل و عریض که این همه بودجه داره یه قسمت برنامه ریزی و تحقیق نمیشه داشته باشه؟! اگر داره که وا مصیبتا🤦‍♂ 5⃣ اصلا مسئولین میخونن اینا رو؟! اصلا خودشون رو در جایگاه "مورد سؤال قرار گرفتن" میدونن؟!اصلا این افراد خودشونو مدیر و رئیس میدونن یا خادم طلاب؟! (ما داریم از مسئولینی صحبت میکنیم که کارشون خدمت به طلاب و به قولی خدمت و تربیت و تعالی سربازان امام زمان(ارواحنا له الفدا) هست و نه مسئولینی در مریخ!!) 💬 طلبه 📌 پی‌نوشت: مسئولین محترم حوزه که داعی بر کار و دلسوزی دارند و در مواردی هم جهادی مشغول خدمات هستند، حتما نسبت به انتقادات خصوصا درباره پاسخگو باشند ‌که حمل بر موارد بالا نشود! @HozeTwit
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 مهم! نظراتتون را راجع به این کلیپ بفرستید! 1⃣ یاد چی افتادید؟! 2⃣ آیا در حوزه شبیه این موارد برای شما پیش آمده است؟! خاطره ای از این نحو برخورد در حوزه دارید! @HozeTwit