eitaa logo
ایران قوی
1.1هزار دنبال‌کننده
15.3هزار عکس
15.7هزار ویدیو
55 فایل
سلام و احترام به تمام دوستانم اینجا می تونی با حقایق واقعی دنیا آشنا بشی بدون هیچ تعصبی اینجا می تونی آگاه ترین،بالاترین و بهترین باشی. لینک کانال https://eitaa.com/IRANGHAVI1357
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از جهاد تبیین
11.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
صحنه دشمن سوز..‌‌. این صدای غرش یکی از ارتش های سیدالشهدا در محرم امساله😍 فقط قشنگی ببینین ما ملت امام حسینیم..... 🏴اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَعَلى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ 🏴 •┈┈••✾•🍃🌸🍃•✾••┈┈
هدایت شده از جهاد تبیین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام حسین را سیاسی نکنید‼️ ♨️ صد سال قبل بود که این اتفاق افتاد، هنوز بعضی از آدمهای آن روزگار زنده هستند. 🚨 وقتی روس‌ها عالم دینی را در روز و در تبریز به دار آویختند، عده ای کمی آنطرف تر برای قمه میزدند🚫 می‌گفتند ما کاری به آنها نداریم، امام حسین رو سیاسی نکنید🤦‍♂ @jahadetabeen8
هدایت شده از جهاد تبیین
16.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👆ماشاءالله به این عمار آقا سیدعلی 🚨کل ضد انقلاب رو رنده کرد گذاشت کنار 🌱توصیه میکنم حتما بشنوید @jahadetabeen8
📌شماره شبهه: ۵۲۹۲ 🔘 متن شبهه : می خواستم ببینم مگر قاتل را چند بار می توان قصاص کرد؟ چرا با وجود اینکه مختار با شدت هر چه تمامتر از قاتلان امام حسین علیه السلام انتقام گرفت (مثل قطع کردن دست و پای شمر و انداختن او در دیگ روغن در حال جوش یا بستن دوپای یکی از قاتلان به دو اسب و کشیدن او تا اینکه بدنش دو نیم شد و ...-که نوش جانشان! -) ما می گوییم امام زمان هم دوباره از آنها انتقام می گیرد؟ مگر شرعا چند بار می توان انتقام گرفت؟ یا باید قصاص امام رو امام انجام دهد؟ 🔆 پاسخ شبهه: 1️⃣ اینکه مختار به آن شیوه ای که شما فرمودید دست و پا را قطع کرد و فلان.. که انتقام خون امام حسین (ع) را گرفت.. خُب، این در نقل برخی تاریخ هست ولی نقل های دیگر هم داریم که مثلا این را تأیید نمی کنند و چیز دیگری نقل کرده اند، مثل همانی که در فیلم مختار نامه دیدید. پس نمی توانیم بگوییم حتما آن نقل درست است و یا این نقل درست است. پس نقل های تاریخی متفاوت است و همیشه در نقل های تاریخی اینگونه بحث ها (اختلافات) پیش می آید. 2️⃣ اما در بحث قصاص اینکه چه طوری هست؟ ما در بحث قصاص یک نمونه.. آیه قرآن داریم ″هنگامی که کسی یک نفر را می کشد انگار جمیع ملت را کشته است″. [32/مائده] 3️⃣ یک سوالی از پیغمبر (ص) پرسیدند که یک نفر مثلا 60،70 سال عمرش هست گناه می کند، همش غرق در گناه هست! کلا کافر است، چرا جاودانه باید در جهنم بماند؟ 60،70 سال که بیشتر گناه نکرد پس چرا جاودانه؟؟ آنجا پیغمبر (ص) پاسخ داد چون نیتش، نیت جاودانه ای بود. یعنی نیت طرف این بود که تا زمانی که زنده هست گناه بکند. این بحث قصاص شمر و امثال این ها.. بحثش همین است. 3️⃣ این ها یک امام را کشتند! یعنی خیانت به کل جامعه اسلام کردند، نه فقط به یک نفر و خانواده امام حسین (ع). 4️⃣ اینگونه افراد به خاطر ظلمی که کردند بشریت را از سعادت محروم کردند، پس باید عذاب یک عده شدت دار هم باشد. و در ضمن امثال معاویه و یزید که در این دنیا قصاص نشده اند، خودشان مردند. معاویه و یزید را که کسی نکشت! پس این قصاص ها از این جهات هم مطرح می شود چون ظلمشان یک ظلم عادی نبود. ✍️ استاد مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. 👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇 https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634
🛑معنای دقیق کلمات عاشورا و تاسوعا چیست ؟* ✍️ اکثر قریب به اتفاق اهل لغت این تصور را داشته‌اند که چون عشر و عاشر از یک ریشه‌اند و واقعه کربلا هم در دهم ماه محرم اتفاق افتاده است پس عاشورا یعنی دهم محرم؛ و بر همین قیاس تاسوعا را نیز که با تسع و تاسع شباهت ظاهری دارند روز نهم ماه محرم گفته‌اند. اما این معنا به دلایل زیر اشتباه است: آیا واژه عاشورا برای دهم ماه‌ها دیگر نیز به کار می‌رود؟ مثلاً آیا شنیده شده است که کسی به دهم ماه رجب هم عاشورا گفته باشد؟ یا این مفهوم مختص دهم ماه محرم است؟ آیا اگر امام حسین(ع) مثلاً در یازدهم محرم شهید می‌شد، آنگاه تاسوعا با عاشورا عوض می‌شد و عاشورا واژه دیگری داشت؟ در ریاضی اعداد قاعده خود را دارند و هر قاعده‌ای که بر شمارش اعداد حکم کند بر سلسله اعداد هم حاکم خواهد بود. اعداد بر خلاف کلمات استثناپذیر نیستند؛ به طور مثال در کلام عرب اعداد این گونه شمارش می‌شوند: اول – ثانی - ثالث - رابع ... و یا اولاً – ثانیاً - ثالثاً - رابعاً و... چنان چه تاسوعا و عاشورا در زمره اعداد باشند باید قاعده‌پذیر باشند؛ یعنی باید بتوان بقیه اعداد را هم به همان سیاق تلفظ کرد؛ مثل تاسوعا – عاشورا – ثامونا – سابوعا-..، اما می‌بینیم که بقیه اعداد از این قاعده پیروی نمی‌کنند؛ لذا نمی‌توانیم دلیلی داشته باشیم که تاسوعا و عاشورا عدد هستند تا از قاعده شمارش پیروی کنند و این دو روز هیچ ربطی به اعداد ندارد بلکه معنای دیگری دارند. *عاشورا؛ روز معاشرت با امام(ع)* عشر به کسر عین و عشرت، به معنای معاشرت و مصاحبت است. معاشر به ضم میم یعنی مصاحب و عاشر اسم فاعل عشر است که خودش ثلاثی مجرد اسم مصدر عشرت است. خداوند می‌فرماید: «وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ» (نساء/۱۹) با زنان آن گونه که شایسته آنان است معاشرت کنید. عشیر یعنی همدم و رفیق؛ «وَ لَبِئْسَ الْعَشِیر ُ» (حج/۱۳) چه بد دوستی انتخاب کرده‌اند و چه بد معاشر و رفیقی است. العاشور از ریشه عشر به کسی گفته می‌شود که معاشرت خصلت او باشد. العاشوراء جایی که میل به معاشرت و رفاقت و مصاحبت نمایان می‌شود و افراد میل معاشرت خود را با کسی که مورد نظر است عرضه می‌کنند؛ و عاشورا مبالغه است از میل به معاشرت؛ *یعنی روزی که میل معاشرت و رفاقت با امام(ع) به شدت بالا می‌رود.* *تاسوعا؛ روزی برای وسعت ظرفیت* با خارج شدن عاشورا از سلسله اعداد، عدد بودن تاسوعا نیز مورد تردید قرار می‌گیرد و معنی نهم را از دست می‌دهد. اتسع به فتح الف یعنی گروه‌های ۹ نفره شدند. اما اتسع به کسر الف یعنی وسعت پیدا کرد - گشاد شد - فراخ گردید. اتساع یعنی گسترده شدن و گشاد شدن. بالا رفتن ظرفیت. اتساع شرائین؛ یعنی رگ‌ها گشاد شدند و ظرفیت شان برای عبور خون زیاد باشد. التاسوع چیزی که فراخی و گستردگی و ظرفیت اش زیاد باشد؛ و بالاخره التاسوعا یعنی جایی که بتوان ظرفیت را بالا برد و فراخی ایجاد کرد؛ و تاسوعا این معنی را پیدا می‌کند: *روزی که ظرفیت بالا می‌رود و در سینه‌ها فراخی ایجاد می‌شود و به جای تنگی، وسعت می‌یابد.* *این دو نام از ابداعات امام سجاد (علیه‌السلام) است* و اگر در بعضی از روایات از پیامبر اکرم (صلوات الله علیه و آله) از عاشورا گفته شده است، *اکثرا جعلیات بنی‌امیه برای کم کردن اثرات عاشورای امام حسین (علیه السلام) است،* اما در مورد تاسوعا تقریباً نداریم که قبلاً از امام سجاد (علیه السلام) لغت تاسوعا به کار برده شده باشد و این معنا از عاشورا و تاسوعا خیلی عاشقانه است... منبع:برگرفته از کتاب «سفری از عاشورا تا اربعین»🕊🏴
هدایت شده از REZA
8.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خدا رحمت کنه والدین هر کس که این کلیپ رو خوند ُ تدوین کرد ُ پخش کرد ُ سلامتی هر کی که این کلیپ رو نشر میده اللهم عجل لولیک الفرج
هدایت شده از بیداری ملت
6.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚠️در مساجد خواسته های رهبر انقلاب برزمین مانده... 🚨برادرانِ مسئول در مرکز رسیدگی به امور مساجد! چهل سال و اندی از انقلاب اسلامی میگذرد، همه ی جبهه باطل در جنگی ترکیبی با تمام قوا و ناجوانمردانه به جنگ انقلاب اسلامی آمده اند... 🤦‍♂روح الله زم میگه ما ۱۸ ساعت در شبانه روز علیه انقلاب فعالیت میکردیم 🚪در همین حال بسیاری از سنگر های انقلاب فقط هنگام اقامه نماز درشان باز است. 💪در گام دوم انقلاب، حلقه های میانی(مجموعه های فعال مردمی انقلابی)، باید مسئولینی که ترک فعل میکنند را پاسخگو کنند. 🔴 👇 @bidariymelat
هدایت شده از جهاد تبیین
5.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
(۱) عجیب ترین و بی ریاترین نذر ! !؟ تکراریه👈 ولی باید هر سال دید و شنید و برای بقیه ارسال کرد التماس دعا ، ناصر کاوه
هدایت شده از یا صاحب زمان
9.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دوران بعداز ظهور حتما گوش کنید و لذت ببرید الهم عجل لولیک الفرج
🔴 لایحه عفاف و حجاب یا حرکت به سمت عرفی سازی دین؟! 🔰با بررسی لایحه جدید عفاف و حجاب به این نتیجه می رسیم که مسیر عرفی شدن دین در لایحه دیده می شود. ⚠️ اساساً در جمهوری اسلامی، معیار اصلی در تدوین قوانین و اجرای آن در سطح جامعه، و است نه برداشت ها و تعریف های از مقولات دینی!
🔻استقبال کاربران فضای مجازی از پویش تحریم «طاقچه» 🔹پس از آن که تصاویر بی‌حجاب و هنجارشکنانه کارکنان اپلیکیشن «طاقچه» منتشر شد، کاربران فضای مجازی با راه‌اندازی پویشی با حذف و تحریم این اپلیکیشن، انزجار خود را نسبت به قانون‌شکنی این مجموعه نشان دادند. 🔹شایان ذکر است تاکنون بیش از ۴۰ ناشر قطع همکاری خود را با طاقچه اعلام کرده و برای کارکنان بی‌حجاب آن پرونده قضایی تشکیل شده است.
پشت‌پردۀ کشف حجابِ هم‌زمان چند پلتفرم چیست؟ 🔸در روزهای گذشته برخی پلتفرم‌ها مثل دیجی‌کالا، طاقچه و ازکی اقدام به انتشار عکس کشف حجاب دست جمعیِ کارکنانشان در محیط کار کرده و در فضای مجازی منتشر کردند. 🔹برخی از این پلتفرم‌ها در مهرماه گذشته همزمان با اغتشاشات اقدام به همراهی با اغتشاشگران و حامیان خارجی آنها کردند. 🔹حالا در آستانه سالگرد اغتشاشات بار دیگر دیجی‌کالا که از آن به‌عنوان یک پروژه ضد امنیتی نامبرده می‌شود، سردمدار کشف حجاب شده است. 🔹شواهد مختلفی از نحوه به‌وجود‌آمدن چنین پلتفرم‌هایی با پوشش استارتاپی وجود دارد که نشان می‌دهد این پلتفرم‌ها صرفاً یک کسب‌وکار اقتصادی نیستند و لایه‌های دیگر غیر اقتصادی دارند. 🔹بااین‌حال برخی کارشناسان معتقدند جریانی که با پوشش استارتاپی در یک زمان خاص اکوسیستم (تجاری - خدماتی - رسانه‌ای) را به‌وجود آورده حالا با خط‌شکنی در کشف حجاب درحال محک‌زدن مسئولان و نوع مواجهه آنها با این هنجارشکنی است تا گام‌های بعدی خود را عملیاتی کند.