♦️پیشرفت فیزیکی سد هراز به ۶۰ درصد رسید
🔹میرزایی معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقهای مازندران گفت: روند اجرای عملیات ساخت بدنه سد هراز که طی سه سال اخیر سرعت بیشتری گرفت در حال حاضر به پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی رسیده است.
#جهش_تولید_با_مشارکت_مردم
#جهاد تبیین
🇮🇷 رسانه اقتصاد مقاومتی آمل (ایتا) 👇
https://eitaa.com/joinchat/1712849096C2da9ddc513
🔴 ایمان چیه ⁉️
🎁امام رضا از رَسُولُاَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ
عَلَيْهِ وَآلِهِ : اَلْإِيمَانُ مَعْرِفَةٌ بِالْقَلْبِ وَ
إِقْرَارٌ بِاللِّسَانِ وَ عَمَلٌ بِالْأَرْكَانِ.
ایمان باور قلبی ❤️
اعتراف زبانی 👅
و عمل با اعضای بدن است.✋
«عيون اخبار الرضا، ج۱، ص۲۲۶»
🤲اندکی تامل
ابتهاج تعریف میکرد: در مراسم کفن ودفن شخصی شرکت کردم ، دیدم قبل از اینکه بذارنش تو قبر ، چیزی حدود یک وجب سرگین و فضولات تر گوسفند ، توی کف قبر ریختن.ا
ز یک نفر که اینکار رو داشت انجام میداد،
سوال کردم که : این چه رسمی ست که شما دارید؟
گفت : توی رساله نوشته که این کار برای فرد مسلمان مستحبه و ما مدت هاست برا مرده هامون اینکار رو انجام میدیم!
میگفت که چون برام تعجب آور بود،
سریع گشتم یه رساله پیدا کردم و رفتم سراغ طرف و بهش گفتم : کجاش نوشته؟
طرف هم میره تو بخش آیین کفن و دفن میت، آورد که بفرما
دیدم نوشته کف قبر مسلمان ، مستحب است
یک وجب پهن تر باشد!
👤شفیعی کدکنی
@mollanasreddin
هدایت شده از کانال جبهه اندیشه های انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 اخراج تحقیرآمیز سفیر آلمان هنگام بازدید از دانشگاه Birzeit در رامالله در اعتراض به همدستی دولت این کشور در نسلکشی رژیمصهیونیستی در غزه!
⭕️ یه خانومی ساکن آلمان کلیپی را در اینستاگرام منتشر کرده و به رهبر انقلاب ابراز محبت کرده. کامنتهای زیر پستش جالبه. اونایی که خارج هستن اومدن نظرشون رو درباره آقا گفتن
🔹باید بیرون ایران باشی تا بفهمی چه رهبری داری❤️
✔️ جامعه نیازمند تبیین و آگاهیست
👈 #خبرهای_کم_ولی_خاص👇
بصیرت ظهور &ایتا👇
eitaa.com/basiratezohor
👈 #خبرهای_کم_ولی_خاص👇
https://splus.ir/basiratezohor
مقصد دوم : بعضی از اسرار و آداب باطنیه نماز
بعضی از اسرار و آداب باطنیه نماز
بدان که : نماز ، ترکیبی است الهی و معجونی است آسمانی که مرکب است از اجزای بسیار ، که بعضی از آنها به منزله روح ، و بعضی به مثابه اعضای رئیسه بدن ، و بعضی به منزله سایر اعضا است .
و توضیح این مطلب آن است که : مثلا انسان که حقیقت آن مرکب است از : اجزای معینه . انسان موجود کامل نیست مگر به معنی باطنی ، که روح او است . و اعضای محسوسه که در اندرون او و بعضی دیگر در ظاهرند . و این اعضا مختلف اند :
بعضی از آنها چیزی است که : به نبودن آنها انسان نیز معدوم است و به زوال آنهازندگی نیز زایل می گردد ، مثل دل و جگر و سر و امثال آنها .
و بعضی دیگر از این قبیل است که : آدمی به نبودن آنها نمی میرد و لیکن ظاهرناقص می گردد . و تمامیت انسانیت از او زایل می شود ، مثل دست و پا و چشم و زبان ونحو اینها .
و بعضی دیگر از چیزی است که : به برطرف شدن آنها حسن برطرف می شود وآدمی قبیح منظر می گردد ، چون ابرو و مژه و ریش و گوش .
و بعضی دیگر از آنهاست که تمامیت حسن ، به نبودن آنها برطرف می گردد ، مثل گشادی چشم و سیاهی مو و سرخی رو و نحو اینها .
پس همچنان نماز ، حقیقتی است مرکبه که شریعت مقدسه آن را از امور مختلفه مصور کرده و ما را به فعل آن مامور نموده . و روح آن ، نیت قرب و اخلاص و حضورقلب ، و ارکان آن ، که تکبیرة الاحرام و رکوع و سجود و قیام باشد به منزله اعضای رئیسه است که به ترک آنها نماز فوت می شود . و وجود آن بدون آنها صورت نمی بندد .
و سایر اعمال واجبه آن ، از : فاتحه و سوره و ذکر رکوع و سجود و طمانینه و تشهدو غیر اینها از واجبات ، که نماز به ترک آنها باطل می شود - از روی عمد نه سهو - به منزله دست و پا و چشم و زبان و آلات تناسل و امثال اینهاست که گاهی انسان به تلف آنها تلف می شود ، و گاه نمی شود .
و اعمال مستحبه و آداب مندوبه ، از : قنوت و دعای تکبیرة الافتتاح و تکبیرات زایده از قدر واجب از اذکار ، به منزله ابرو و چشم و ریش و مژه و سیاهی حدقه وسرخی رخسار و امثال اینهاست ، که فوات بعضی از اینها حسن را بر طرف می کند . وفوات بعضی ، کمال حسن را . و شخص نمازگزار به برطرف شدن آنها قبیح منظر و کریه صورت می گردد .
و چون این را دانستی پس ای جان برادر ! بدان که : نماز تو تحفه و هدیه ای است که به بارگاه مالک الملوک می بری و به آن ، به حضرت او تقرب می جویی . مانند کنیزی که کسی به عنوان هدیه برای پادشاهی برد که به واسطه آن به سلطان تقرب جوید . و این تحفه را امروز به عرض پروردگار می رساند و در روز عرض اکبر آن را به تو ردمی نمایند . پس دیگر اختیار به دست توست و ببین چه بایدت کرد ؟ پس هر که آن را به نحوی که خدا مقرر فرموده است به جا آورد و اعمال واجبه ومندوبه آن را به عمل آورد ، و شرایط ظاهریه و باطنیه آن را مراعات نماید ، و اخلاص و حضور قلب را از دست ندهد ، مانند کسی است که : بنده جوان صحیح مستوی الخلقه زیباروی و عاقل و کامل از برای پادشاهی می برد . و هر که همین اقتصار بر اعمال ظاهری آن کند و از توجه دل و حضور قلب و قربت و اخلاص غافل گردد ، مثل کسی است که : بنده کوری یا کری یا گنگی یا دست بریده ای یا پا بریده ای یا پیری یا کریه منظری را پیشکش کند .
پس ای غافل ! آگاه شو و با خود تامل کن که اگر خواهی تحفه به نزد پادشاه بری بلکه به نزد کسی که بسیار از پادشاه پست تر باشد از امرا یا حکام یا عمال ، چگونه سعی می کنی در خوبی و پاکیزگی و حسن آن ، تا به معرض قبول افتد . پس ای مغرور غافل بیچاره ! تو را چه افتاده که این قدر غفلت و مسامحه می ورزی در خوبی هدیه ای که می فرستی به خدمت سلطان سلاطین ، که ابتدای تو از او و بازگشت تو به سوی او است .
و وارد شده است که : «هر نمازی را که آدمی رکوع و سجود آن را درست به جانیاورد اول خصمی خواهد بود از برای او در روز عرض اکبر ، و خواهد گفت : خدا تو راضایع کند چنان که تو مرا ضایع کردی» . [1]
پس زنهار ! از او غافل نگردی و آداب و شرایط آن را به جا آوری .
و بدان که : آنچه از آداب و شرایط و احکام نماز که متعلق به ظاهر آن است وظیفه علم فقه است . و در آنجا مبین است . و ما در اینجا در چند فصل اشاره می کنیم به بعضی از اسرار باطنیه ، که حیات نماز به آنها بسته تا در وقت نماز آدمی متذکر آنها گردد .
______
١ . احیاء العلوم ، ج ١ ، ص ١٣٢
ارسال شده توسط نرم افزار معراج السعادة